"Maailman Aarteet"

kivikausi takas heti

Uusi mineraalien keräilysarja http://maailman-aarteet.com/index.php

Ensimmäinen osa aikas edullinen, jatkossa noin 8 euroa per osa.

Mitä mieltä? Minun silmääni odolta tuntui että pyriittiä nimitettiin katinkullaksi.

Onko tietoa miten pitkä sarjasta muodostuu? Kymmenkunta on kuvattu, mutta tämä ei ehkä ole koko totuus.

69

4555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvosana tyydyttävä+

Onhan tuossa ainakin hyvää yritystä. Näytteet ovat siististi pakattuja, mutta varsinaisia "löytöjä" niiden joukosta tuskin löytyy. Ensimmäisen osan tekstit tekivät melko hyvän vaikutuksen.

Mukana oli myös tyhmä kysely johon vastaamisesta ei ilmeisesti palkita mitenkään. Vähän sellaista fiilistä että kysellään kyselemisen ilosta.

• matti markkinatalous

Toivottavasti hyvän joukon pitempi keräilysarja kuin mainoksen 12 numeroa, sillä erilaisia mineraaleja on sairaan paljon.

Taloudellisesta kannattavuudesta tuon sarjan jatko varmaan paljolti riippuu. Ajatus ja toteutus on kuitenkin aika uusi ja vastaanotto ehkä epävarma. Samasta epävarmuudesta kertonee ekan osan mukana ollut kysely. Rahoittaja haluaa tietää onko todellista kysyntää vai menevätkö rahat kankkulan kaivoon.

Se näissä keräilysarjoissa tuppaa olemaan ongelma että valtavan alkuinnostuksen jälkeen into hiipuu ja kohta saa kissa- ja koiraeläinten kanssa etsiä paikkaa jossa sarjan numero ehkä olisi jopa myytävänä. Kun rahavirta tyrehtyy niin luukku lyödään tylysti kiinni.

• 3.tiikerinsilmä

Sarjan toisen osan mukana on 20:n näytteen säilytyslaatikko ja nimilaput 20:lle mineraalille, joten arvelen että ainakin 19 numeroa ilmestyy. Ruusukvartsi on eräs nimetyistä näytteistä ja se tuli ekstrana ekan osan kanssa.

• tuskin timatteja

Sarjan luonne vaikuttaa ainakin aluksi melkoisen "jalokivi"-painotteiselta.

Kaikki eivät ehkä ole kauhean innoissaan jos saavat maksaa pienestä maasälpänäytteestä 8 euroa, mutta toivottavasti jatkossa esitellään myös meillä tavallisempia mineraaleja.

• vs

Maailman aarteet maksavat tietenkin sen verran, koska siinä on muutakin kuin se näyte. myös se lehti. Ettekä varmaan ole niin köyhiä ettei olisi varaa sellaiseen? Tilauksessa se maksaa alle-20-euroa pelkkä se paketti.

• the all seeing eye:)

Tänään lehtihyllystä löytyneessä sarjan kolmannessa osassa on tiikerinsilmä, oikein kiilloitettuna. Se ehkä miellyttää "koristekiviin" ja "jalokiviin" suuntautuneita. Tavallisista mineraaleista moni ei ehkä maksa lähes 8 euron irtonumerohintaa. Malmimineraalissakaan (jos nyt eivät aivan puhdasta kultaa ole:-) tuollainen pieni näyte ei ole paljon minkään arvoinen.

• maasälpä

Kyllä tavallisetkin mineraalit ovat kiinnostavia. Minä ainakin kauniin kiven löytäessäni haluaisin osata tunnistaa mitä ovat. Toisaalta hyvinkin rumalta näyttävä kivi saattaa hiottuna olla todella kaunis korukivi.

• vs

Tiikerinsilmä on yksi kvartsi olomuodoista. En olei itse varma riippuuko se epäpuhtaudet mangaanista vai rautaepäpuhtauksista, jos joku tietää mistä syy johtuu niin vastatkaa.

• järjestyksen ihminen

Yhden huonon puolen olen keksinyt näistä muovipussissa toimitettavista lehden ja keräilyesineen yhdistelmistä, jollaisia tämänkin sarjan osat alkaen kolmannesta ilmeisesti ovat.

Tuollaisia lehden ja pienehkön esineen yhdistelmiä ei pysty järjellisellä tavalla tilaa käyttäen pinoamaan _siististi_ päällekkäin. Niinpä niitä säilytetään ja kuljetetaan miten sattuu. Ja niinpä lehdet ovat jo uusina ryppyisiä.

Laatikot pystyy pinoamaan siististi mutta näitä epämääräisen muotoisia klönttejä ei pysty, ne kaatuvat jo kun on muutamia päällekkäin.

• järjestyksen ihminen

Edellinen siis koskee lehtihyllystä löytyviä irtonumeroita, tilatut lehdet ehkä pystytään toimittamaan neitseellisen sileinä.

• kysyjä_1
        järjestyksen ihminen kirjoitti:

Edellinen siis koskee lehtihyllystä löytyviä irtonumeroita, tilatut lehdet ehkä pystytään toimittamaan neitseellisen sileinä.

Onkohan enää tuota 1 numeroa myynnissä?

• onko kysyntää?
        kysyjä_1 kirjoitti:

Onkohan enää tuota 1 numeroa myynnissä?

Joitakin vanhojakin numeroita on näkynyt R-kioskissa, mutta en muista oliko enää sarjan ensimmäistä osaa.

Minulla on pari ylimääräistä sarjan ensimmäistä osaa, tosin ei enää alkuperäispakkauksessa. Jos on kiinnostusta niin voisin lähettää ensimmäisen osan lehden ja osan 2 keräilylaatikossa 2 kpl osan 1 näytteitä, eli 2 ruusukvartsia ja 2 pyriittiä sanotaanko hintaan 10 euroa postiennakolla?

• onko kysyntää?
        onko kysyntää? kirjoitti:

Joitakin vanhojakin numeroita on näkynyt R-kioskissa, mutta en muista oliko enää sarjan ensimmäistä osaa.

Minulla on pari ylimääräistä sarjan ensimmäistä osaa, tosin ei enää alkuperäispakkauksessa. Jos on kiinnostusta niin voisin lähettää ensimmäisen osan lehden ja osan 2 keräilylaatikossa 2 kpl osan 1 näytteitä, eli 2 ruusukvartsia ja 2 pyriittiä sanotaanko hintaan 10 euroa postiennakolla?

Voin pistää bonuksena mukaan samaan laatikkoon vielä 2 kpl osan 2 näytteitä eli ametisti-kiteitä.

Jos kiinnostusta niin pistän myöhemmin sähköpostiosoitteen johon voi ilmoittaa osoitteen. Voin vielä varmistaa täältä parin päivän viiveellä että vastaaja on originaali :-)

Protokolla on siis aukoton ; Tarkkana pitää olla kun näin suurista asioista on kyse!

Tämä tarjous siis on voimassa vain yhdelle asiakkaalle.

• kysujä_1

Voin pistää bonuksena mukaan samaan laatikkoon vielä 2 kpl osan 2 näytteitä eli ametisti-kiteitä.

Jos kiinnostusta niin pistän myöhemmin sähköpostiosoitteen johon voi ilmoittaa osoitteen. Voin vielä varmistaa täältä parin päivän viiveellä että vastaaja on originaali :-)

Protokolla on siis aukoton ; Tarkkana pitää olla kun näin suurista asioista on kyse!

Tämä tarjous siis on voimassa vain yhdelle asiakkaalle.

löyty jo netistä keskustelu palstalta ,mutta kiitos kuitenkin:)

• Kannataa liittyä

tilaajaksi, saa lisäksi ilmaisia lahjoja joka lähetyksessä.
        Aikaisempia numeroita voi tilata suoraan sieltä.
        http://maailman-aarteet.com/tilaustarjous.php
        Klikkaa kohtaan "Lisätilaus". Sieltä löytyy kaikki.

• lehden tilaaja
        Kannataa liittyä kirjoitti:

tilaajaksi, saa lisäksi ilmaisia lahjoja joka lähetyksessä.
        Aikaisempia numeroita voi tilata suoraan sieltä.
        Klikkaa kohtaan "Lisätilaus". Sieltä löytyy kaikki.

Onko tässä keskustelussa ketään mukana joka tilaa lehdet eikä osta niitä irtonumeroina, koska minulle on tullut vasta 1 paketti ja toisen olisi pitänyt tulla jo viime viikolla. onko muilla tapahtunut samoin vai johtuuko se postin ongelmista vai mistä.

• maasälpä
        lehden tilaaja kirjoitti:

Onko tässä keskustelussa ketään mukana joka tilaa lehdet eikä osta niitä irtonumeroina, koska minulle on tullut vasta 1 paketti ja toisen olisi pitänyt tulla jo viime viikolla. onko muilla tapahtunut samoin vai johtuuko se postin ongelmista vai mistä.

mutta lehdet tulevat pstissa kahden numeron erissä. Nyt näkyy olevan myynnissä no.4. Käsittääkseni se postitetaan yhdessä no. 5 kanssa.

• lehden tilaaja
        maasälpä kirjoitti:

mutta lehdet tulevat pstissa kahden numeron erissä. Nyt näkyy olevan myynnissä no.4. Käsittääkseni se postitetaan yhdessä no. 5 kanssa.

Joo niin varmaan tuleekin, koska ensimmäisessä paketissa tuli 3 numeroa kahden sijasta.

• maasälpä

Joo niin varmaan tuleekin, koska ensimmäisessä paketissa tuli 3 numeroa kahden sijasta.

Numero 5. ilmestyi kauppoihin jo tiistaina. Postissa ei ole tullut vieläkään. Onko muille tilaajille?

• lehden tilaaja
        maasälpä kirjoitti:

Numero 5. ilmestyi kauppoihin jo tiistaina. Postissa ei ole tullut vieläkään. Onko muille tilaajille?

EI ole vielä tullut toista pakettia, mutta jos lehdet tulevat 2 lehden paketeissa ja NELJÄN VIIKON välein niin olisi jo kahden viikon päästä tulossa kolmas paketti, mutta näinköhän toinen paketti on siihen mennessä tullut.

• lehden tilaaja

EI ole vielä tullut toista pakettia, mutta jos lehdet tulevat 2 lehden paketeissa ja NELJÄN VIIKON välein niin olisi jo kahden viikon päästä tulossa kolmas paketti, mutta näinköhän toinen paketti on siihen mennessä tullut.

Tänään tuli toinen paketti

• kivikauden mies

Onkohan sarjan irtonumeroiden tarjonta R-kioskeissa hiipumassa jo nyt vai onko kysyntä kasvanut niin räjähdysmäisesti että ekana päivänä hyllyllä on yksi orpo lehti jos sitäkään?

• ainoa mahdollisuus

Kivet ovat loppumassa maailmalta.

• uurna
        ainoa mahdollisuus kirjoitti:

Kivet ovat loppumassa maailmalta.

no, ei ikinä tule loppumaan.

• mualimu
        uurna kirjoitti:

no, ei ikinä tule loppumaan.

Mistähän johtui tuo MAAILMAN AARTEET- Lehden loppuminen silloin vähäksi aikaa ? Sitä rupesi onneksi kumminkin tulemaan tässä vähän aikaa sitten kauppoihin :)

• ärräpäitä päästellen

Alasajossa tuntuisi tämä sarja jo olevan R-kiskoissa. R-kioskit ovat jo tulleet oikein kuuluisiksi siitä miten ne aloittavat uuden keräilysarjan ryminällä ja jättävät sitten keräilijän kuin nallin kalliolle. Tässä se ei ehkä niin paljon haittaa koska kivikokoelman osat eivät ole toisistaan riippuvaisia, mutta esim. Rakenna Oma Aurinkokunta -sarjassa haittasi, koska monet sen rakennussarjan osat olivat toisistaan riippuvaisia. Ei se oikein käy että "talonrakennussarjasta myydän ovet, ikkunat ja katto mutta ei kivijalkaa ja seiniä".

• tarjonta hiipuu
        ärräpäitä päästellen kirjoitti:

Alasajossa tuntuisi tämä sarja jo olevan R-kiskoissa. R-kioskit ovat jo tulleet oikein kuuluisiksi siitä miten ne aloittavat uuden keräilysarjan ryminällä ja jättävät sitten keräilijän kuin nallin kalliolle. Tässä se ei ehkä niin paljon haittaa koska kivikokoelman osat eivät ole toisistaan riippuvaisia, mutta esim. Rakenna Oma Aurinkokunta -sarjassa haittasi, koska monet sen rakennussarjan osat olivat toisistaan riippuvaisia. Ei se oikein käy että "talonrakennussarjasta myydän ovet, ikkunat ja katto mutta ei kivijalkaa ja seiniä".

Irtonumeroiden kysyntä tuppaa vähenemään kun sarja etenee. Osa keräilijöistä lopettaa keräilyn, osa siirtyy tilaajiksi.

• mualimu
        tarjonta hiipuu kirjoitti:

Irtonumeroiden kysyntä tuppaa vähenemään kun sarja etenee. Osa keräilijöistä lopettaa keräilyn, osa siirtyy tilaajiksi.

Kuinkahan monenteen numeroon asti tuota lehteä mahtaa oikein tulla ? Itse olen kerännyt tähän mennessä kaikki ja kyllä on komea kokoelma ! Olen valinnut aina kaikista isoimmat kivet, mutta tuo karnaliitti oli aika pieni kun se on hiottu ;/ Saisivat vähän puottaa hintaa, turhan kallis mutta ostan silti. Ostan aina irtonumerona, Tilaaminen ei ole oikein järkevää, tulee turhaa romua mukana ja kallista on !

• gagaatti
        mualimu kirjoitti:

Kuinkahan monenteen numeroon asti tuota lehteä mahtaa oikein tulla ? Itse olen kerännyt tähän mennessä kaikki ja kyllä on komea kokoelma ! Olen valinnut aina kaikista isoimmat kivet, mutta tuo karnaliitti oli aika pieni kun se on hiottu ;/ Saisivat vähän puottaa hintaa, turhan kallis mutta ostan silti. Ostan aina irtonumerona, Tilaaminen ei ole oikein järkevää, tulee turhaa romua mukana ja kallista on !

Mun mielestä sun kannattais harkita kokoelman arvon nostamista eli suurempia kiviä ja kalliimpaa, mutta sen mös pitää olla tieteellisesti arvokas.

• gagaatti
        mualimu kirjoitti:

Tilaaminen on parempi kuin irtonumeroiden ostaminen, koska voit sekä ostaa irtonumerot sekä tilata, että myös saat ilmaiseksi, jotain, millä voit laajentaa kokoelmaasi.

• gagaatti
        mualimu kirjoitti:

Sun kokoelmasi on hyvin suuri katsoessasi, mutta ei niin arvokas, koska sä laajennat sitä maailman aarteiden kautta, mutta voit etsiä joskus itse kiviä. :)

• gagaatti
        mualimu kirjoitti:

Sen takia, jotkut kivet on aika harvinaisia. Esim toi karnaliitti on harvinainen, ja muuten kaikki näytteet mitä tulee tai on jo niin ei ole hiottuja se karnaliitti on vedessä hioutunut.

• yllättynyt
        gagaatti kirjoitti:

Sen takia, jotkut kivet on aika harvinaisia. Esim toi karnaliitti on harvinainen, ja muuten kaikki näytteet mitä tulee tai on jo niin ei ole hiottuja se karnaliitti on vedessä hioutunut.

Hyvä sarja aloittelijoille, mutta... kivien nimissä ei saisi tapahtua virheitä. Karnaliitti on ihan eri asia kuin tämä sarjaan kuuluva yleinen puolijalokivi, joka tunnetaan nimellä karneoli. Muunkieliset rasiaan kiinnitettävät tekstit sentään ovat oikein. Kivi on niin tavallinen, että ei ole vaikea löytää sille oikeaa suomenkielistä nimeä.

• .:StOnE:.
        yllättynyt kirjoitti:

Hyvä sarja aloittelijoille, mutta... kivien nimissä ei saisi tapahtua virheitä. Karnaliitti on ihan eri asia kuin tämä sarjaan kuuluva yleinen puolijalokivi, joka tunnetaan nimellä karneoli. Muunkieliset rasiaan kiinnitettävät tekstit sentään ovat oikein. Kivi on niin tavallinen, että ei ole vaikea löytää sille oikeaa suomenkielistä nimeä.

Oli siinä myös ylimääräisiä sanoja, mutta kyllä toi "maailman aarteet" ovat vähän liiottelua. Missään vaiheessa ei puhuttu "tärkeimmistä" tiedoista vaan ihan muusta? Näytteitä saa muualtakin, kuten ostamalla erikseen. Aloitteliat ne kuule lopettaa sen helposti ekalla kerralla, mutta kun kokeilee kaun niin niihin alkaa tottua :). Yleensä noi kaikki selitykset niin sitten siellä jossain kohtaa tulee yht´äkkiä ilmakehä ja pilvet? :/.

• mualimu

Ahaa, olen kyllä ajatellut kivien etsimistä ja laajentaa kokoelmaani.

• gagaatti

Oletko hyvin tietoinen kivistä ja mineraaleista? Mutta näytteitä keräillään, koska niistä saadaan tietoa ja arvoa. Sain juuri sen metallin paljastimen "maailman aarteesta" ja se metallin paljastin oli ihan romu. Ei edes mene maton läpi.

• mualimu

Tuo on kyllä mukava sarja ja kivet ovat todella kauniita ja arvokkaan tuntuisia, keräilen niitä siksi koska ne ovat niin hienoja ja lehdistä saan paljon lisätietoa kaikenmaailman mineraaleista / jalokivistä. Keräilen tuon sarjan loppuun asti. mutta se täytyy kyllä sanoa että se numerossa 2 mukana tuleva säilytyslokerikko oli suoraan sanottuna ihan paska koska se hajosi niin helposti saranoista mutta se uusi lokerikko on todella hyvä ja kestävä, sain sen ensimmäisen lokerikon tilalle uuden lokerikon ilmaiseksi :D arvasin muuten että se metallinpaljastin ei toimi kuitenkaan, nii et ei kannata ottaa semmosia.. :D mut voihan niitä myyä jollekki hölmölle hirveellä hinnalla nii ei jää pyörimään turhaan se metallinpaljastin, ;))

• gagaatti

Lokerikosta puheen ollen. Pidän fossiileja siinä, enkä mitään mineraaleja. Aion sittenkin ostaa se numero 19 tänään.

• mualimu

Mistäs sä niitä fossiileja oikein hommaat ja mahtuuko ne siihen lokerikkoon, tai mihin sä sitten ne maailman aarteet ja semmoset laitat yleensä säilöön ? Kannattaa tosiaanki keräillä kaikkea geologiaan liittyvää ainesta, esim kiviä, fossiileja yms.. niitä on hauska ihailla ja tutkia (: aion tosiaan ostaa kaikki nuo maailman aarteitten numerot, sittenhä sitä on kiva katella ku on valmis kokoelma.

• gagaatti

Mulla on kolme hyllyä täynnä "mineraaleja" ja kolme lokerikkoa johon olen laittamassa fossiileja. En osta aina maailman aarteita vaan käyn hankkimassa niitä eri paikassa... Jalokivigalleria... Siel myydään 4 € 10 cm ametisti ja siellä on muitakin harvinaisia mineraaleja sekä fossiileja. Esim. aurikalsiitti spektreliittejä ametisteja selestiineja savukvartseja atsuriitteja turkoosija. Mulla on iso lasihyllykö, jossa pidän niitä.

Tää ei liity asiaan, mutta olisi kiva tietää minkä ikäinen sä oot. (siis keräilijänä)...koska yleensä täällä on opiskelijoita (yliopisto)

• palaeo

'koska yleensä täällä on opiskelijoita (yliopisto)'.

Heh, jos oikein yliopisto-opistelijoita, niin ei ainakaan geo-alan opiskelijoita. On sen verran lapsellisia kysymyksia ja aiheita esillä.

• mualimu

Itekki oon joskus ostanu Ametistin Jalokivigalleriasta, aion kyllä joskus ostaa lisääkin sieltä eri mineraaleja, jalokiviä yms.. Sullahan on hyvä jos on oikee vitriini ja siellä voit säilöö niitä.

No jos rehellisiä ollaan niin oon aloitteleva keräilijä, 15 Vuotias ;D

• gagaatti
        mualimu kirjoitti:

Itekki oon joskus ostanu Ametistin Jalokivigalleriasta, aion kyllä joskus ostaa lisääkin sieltä eri mineraaleja, jalokiviä yms.. Sullahan on hyvä jos on oikee vitriini ja siellä voit säilöö niitä.

No jos rehellisiä ollaan niin oon aloitteleva keräilijä, 15 Vuotias ;D

viuh, jo luulin olleeni nuorin. Oon 14-vuotias, mutta näytän 12-vuotiaalta

• mualimu
        gagaatti kirjoitti:

viuh, jo luulin olleeni nuorin. Oon 14-vuotias, mutta näytän 12-vuotiaalta

No mäki oon IHAN IHAN OIKEESTI 14 mut täytän heinäkuun 16. päivä tänävuonna 16 :D

• mualimu
        mualimu kirjoitti:

No mäki oon IHAN IHAN OIKEESTI 14 mut täytän heinäkuun 16. päivä tänävuonna 16 :D

Korjaan* 15 :DD

• gagaatti
        mualimu kirjoitti:

Korjaan* 15 :DD

Aloitteliaana kannattaa tutustua muihin harrastelioihin, paitsi sellaisiin, jotka arvostavat omaa mielipidettä.

Missä asut? Toivon, että et missään ryssän puolella. Olisiko sulla joku foorumi tai onko sulla facebook? Joku paikka, jossa kävisit niin kuin mä.

• mualimu
        gagaatti kirjoitti:

Aloitteliaana kannattaa tutustua muihin harrastelioihin, paitsi sellaisiin, jotka arvostavat omaa mielipidettä.

Missä asut? Toivon, että et missään ryssän puolella. Olisiko sulla joku foorumi tai onko sulla facebook? Joku paikka, jossa kävisit niin kuin mä.

Asun Jyväskylässä, ja käyn Facebookissa :)

• gagaatti
        mualimu kirjoitti:

Asun Jyväskylässä, ja käyn Facebookissa :)

Ok, minä asun turussa.

• gagaatti

En kysynyt sulta mitään, eikä viesti ole sulle. Jos kerran itse ajattelet näin, niin ei mun tarvitse kommentoida. Ja mistä sä sen voisit tietää, että täällä "suomi24" ei olisi geo-alan opiskelijoita. Ja sun ei tarvi puuttuu asioihin, josta sulla ei ole hajua. Minä puhun mistä haluan.

• mualimu

Tuo uusin Lumihiutaleobsidiaani- jalokivi ( Maailman Aarteet lehden Nro 22 ) ei ole kovin kummoisen näköinen, mutta on kiva lisä minun kokoelmalleni. Lehtiä on ilmestynyt jo aika monta, kiviä on menossa jo toisessa lokerikossa. :) Aion kerätä aivan kaikki Maailman Aarteet- Lehden numerot, mutta, mistä voisi löytää helpoiten jotain hienoja tai arvokkaita kiviä suomesta? Haluaisin itse etsiä erilaisia kiviä, se edistäisi kokoelmaani. Mutta, sanokaapas, olisiko tällainen hylly sopiva kivien keräilyyn? : Linkki : http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=243031&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10008&compartmentId=10067&categoryId=10512# Ei ole kovin kallis ja ei vie paljon tilaa, joten, kannattaako minun hankkia sellainen ?

• ...

Monisäiliö ei ole hyvä, koska mineraalit täytyy olla esillä. Kannattaa tehdä itse jonkun laisen vitriinin.

• mualimu

Joo no tota kyllä minäkin siirryin tohon tilaamiseen koska nro 23:ea ei löytynyt Jyväskylän alueen yhdestäkään kaupasta.. Laitoin vähän palautetta Maailman Aarteille ja siellä aletaan itkemään: '' Hei,

Rautakirja OY vastaa sarjan irtonumeromyynnistä.
      Ohjaa palautteesi sinne.

Me järjestämme vain postimyyntipuolta.

Terveisin
      Osmo ''

RASITTAVAA !!!! Taitaa tulla tilaamalla luotettavimmin lehti perille.

• mualimu

Taisi lirahtaa Osmolta ja koko asiakaspalvelulta kuset housuun kun eivät viitsineet ottaa vastuuta.

• kivikausi takas heti

Osmo kirjoittaa sinänsä ihan asiaa. Vika on R-kioskissa joka jättää keräilijän kuin nallin kalliolle.

R-kioski päättää itse omasta linjastaan ja se on sellainen että sarjan alussa on tarjontaa runsaasti ja myöhemmin ei lainkaan.

Iso kauppa voi panostaa hommaan pitkäjännitteisemmin. Raumalla Prisma on tähän saakka ollut luotettavan tuntuinen kivienkeräilykumppani.

• ...

Minulla kestää nää lähetykset 2-3 kuukautta. Kerääminen on hidasta, ellei ala ostamaan niitä jostain muualta

• mualimu

Totta, ostan niitä vielä kaupoista toistaseks. on sekin hidasta kun numerot ilmestyvät 1 päivä ennen seuraavaa julkaisua..

• EpäileväTuomas3000

Noniin"! Maailman aarteet lehden sivuilla näkyy että numerossa 34 olis tulossa: SMARAGDI!!! Eikö se oo aika arvokas? Nyt aloin epäillä että onkohan tun lehen kivet aitoja?

• ...

Riippuu smaragdista. Yleensä se on heikon vihreä ja se voi olla 2 cm pituinen.
        Väritön smaragdi on arvokas. Se voi olla aito.

• mualimu
        ... kirjoitti:

Riippuu smaragdista. Yleensä se on heikon vihreä ja se voi olla 2 cm pituinen.
        Väritön smaragdi on arvokas. Se voi olla aito.

Epäilen että ne eivät ole aitoja..

• 1234567890+´+

Samaragdeja löytyy vuodessa tai 3.mm. 10.000 kg. Tai se on keinotekoinen. Tai se voi tulla kivessä, jossa on 3mm / 1mg smaragdia. Maailman Aarteet on saanut luvan ja se myynti loppuisi kesken jos ne eivät olisi aitoja. Eikä tule mitään 100mg smaragdeja vaan pienijä

• ovela mies

Tuleeko jossain paketissa timanttia, ja monenko tuhannen karaatin kokoinen? Ostan koko satsin jo maahantuojalta jos saa paketin kympillä, myyn hyvällä voitolla...

• 12345.........

Tuhannen? Se pieni kotelo on 5cm 5cm 5cm 5cm kahdeksas- kulmainen. Enkä nyt alkaisi puhua tuhansista "karaateista?". Kaikki innostuu, jos joku alkaa puhua berylliumoksidista / hydroksidista. OIkeesti smaragdia tulee Maailman Aarteista, mutta ei mitään timanttia tule. Se on täysin eri asia, jos myy smaragdia- eli berylliumoksidia, kuin timanttia. Ja tosi ovela mies, tulee palstaan puhumaan kymmenistä tuhansista karaateista, kuin kyse ole joistain 1-10mg smaragdeista jotka ovat kivessä.

• jyvä_jemmari

Vihreitä smaragdeja tosiaan oli, tosin aika pieniä siinä tummassa kivinäytteessä.

Tiedättekö miten pitkä sarja tämä Maailman Aarteet lopulta on, montako osaa?

• asddffsarysth

Kyllä se menee 100 asti tai 50.

• kivikausi takas heti

Eilen tiistaina kaupan hyllylle tulleen sarjan numeron 39 mukana on vielä 20 ilmestymättömän kivinäytteen nimitarraa lisää, joten kohti 60:tä numeroa puksutellaan vakuuttavasti.

Numero 39 täytyy vielä merkitä aiemmin tulleen tarra-arkin viimeisellä nimitarralla.

Samassa numerossa on myös uusi muovinen lokerikko näytteitä varten.

Sarjaa on mielestäni hoidettu hyvin. Tässä numerossa oli mukana myös nimitarra näytteelle "Lepidoliitti", jolle ei vanhassa arkissa ollut sopivaa tarrraa. Aiemmin eräs numero painettiin uusiksi koska sen lehdissä oli hiukan väärä rei'itys.

Numeron lehdet on välillä yhdistetty toisiinsa turhan paksulla liimalla, mutta nyt liimaus on heikompi, joten ehkä siitä ongelmasta päästiin.

• tmsamfojndeg

Lepidoliitti on verkkosilikaatti kuten mm. Biotiitti, muskoviitti ja wavelliitti.
      Lepidoliitin kiderakenne on monokliininen- eli täysin lamelleja. Väri on valean- punainen yleensä, voi olle muukin.

• Trrtyh

Vau! Numerossa 52 Opaali!

• kivikausi takas heti

Ai hitsi, kyllä käy kateeksi!

Minulta on tässä maailmoja myllertävässä valuuttakriisissä jäänyt sarjan muutama viimeinen irtonumero ostamatta kun valuuttakriisi ulottui omaan kukkaroonkin, mutta kyllä tästä murheen alhosta vielä nousen ja uudelle uralle urkenen.

Täytynee ryhtyä tilaajaksi tai ainakin vanhojen irtonumeroiden ostajaksi. Tilaajalahjoja ei tosin enää saa, se tarjous päättyi 31. toukokuuta 2012.

Vanhoja numeroita voi kuitenkin tilata:

http://maailman-aarteet.com/tilaustarjous2.php

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      142
      4535
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      93
      2159
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2081
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      78
      1935
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      142
      1552
    6. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1532
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      105
      1402
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      75
      1326
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1317
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      120
      1109
    Aihe