Keilapallon pitely ongelma.

Pallokas

Hei!

Mulla on pieni ongelma keilapallon pitelyssä. Olen siis elämäni aikana keilannut ehkä viitisen kertaa ja aina olen pitänyt palloa keskisormella, etusormella ja peukalolla. Näin heitot ovat menneet hyvin, eivätkä ole pallot ole "tippunut" radalle pitäen hirveää meteliä.

No, nyt sitten viikko sitten, kun olin keilaamassa sain kuulla, että keilapalloa pidetäänkin eritavalla. Noh, keilasinpa sitten tällä oikealla tavalla ja vähintään joka toinen pallo meni ränniin ja jokainen pallo piti hirveän kolauksen heitettäessä. Ei kiva ei. Vissiinkin tällä tavalla heittäessä, käänsin rannetta ja taakseheilautuksen aikana käsi kävi seläntakana. Luulisin.

Eli siis, onko sillä mitään väliä miten sitä palloa pitelee?

6

4670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      Keilapalloa pidetään peukalolla, keskisormella ja nimettömällä.
      Pikkulilli ja etusormi tukevat palloa ulkopuolelta.
      Tällä otteella on helpompi suunnata heitto.
      Jotkut heittävät kahdella kädelläkin, eivätkä laita sormia ollenkaan reikiin.

      Harjoitusta vaan, kyllä se siitä alkaa sujumaan.

    • ekakerta keilausta

      Pallon reikiin peukalo, keskisormi ja nimetön. Ei mene ränniin.
      Mulla vasta eka kerta takana, mutta onnistuin ihan mainiosti, harkitsen jo keilakurssin käymistä ja harrastamista ihan tosissaan. Ennen eilistä ajattelin, että pallo menee minne sattuu tai putoaa jaloilleni - niin ei kuitenkaan käynyt.

    • hfhkdfgkjfjf

      Pidä palloa siten, mikä hyvältä tuntuu. Kyllä voit halutessasi keilata myös peukalo - etusormi - keskisormiotteella.

      • pro keilailia

        Älä puhu p***aa. Keilapalloa ei saa pitää noin, vaan säännöissä sanotaa, että palloa on pidettävä peukalolla, keskisormella ja nimettömällä. Ole hyvä ja tutustu sääntöihin, ennen kuin alat keilaan.


      • 2 vuotta keilannut
        pro keilailia kirjoitti:

        Älä puhu p***aa. Keilapalloa ei saa pitää noin, vaan säännöissä sanotaa, että palloa on pidettävä peukalolla, keskisormella ja nimettömällä. Ole hyvä ja tutustu sääntöihin, ennen kuin alat keilaan.

        Tyyli on vapaa. Voi pitää vaikka pelkää peukaloa pallossa Ja heitää kahella kädellä (niinkuin minäkin heitän joskus) .


    • 6 vuotta keilannut

      hahahaa pro keilailija. Tarkistin juuri suomen keilailu liiton säännöistä että tuollaista sääntöä ei ole olemassa. Tuo tyyli että pitää peukalossa keskisormessa ja etusormessa voi olla sinun tyylisi. Mutta jos alat kunnolla keilaamaan opettele oikea ote koska se on pulet tarkempi ja kaikki pallot tehdään sille otteelle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe