Olen alkanut nyt kesän jälkeen käydä taas jumpassa tarkoituksena kiinteytyä lähinnä, eli pudottaa muutama kilo painoa ja saada vähä lihaksia. Kävin kyllä keväälläkin säännöllisesti jumpassa, mutta kesällä en urheillut juuri lainkaan.
Kysymys koskeekin nyt lähinnä käytettäviä painoja tälläisilla tunneilla. Käytän 3kg käsipainoja ja 6kg voimatankoa bodypump tunneilla. Tunnin aikana tuntuu että juuri ja juuri jaksan tehdä sarjat loppuun, mutta seuraavana päivänä ei tunnu yhtään lihaksissa. Missä siis teen väärin, ja tarviiko mun tavoitteilla edes tuntua jälkeenpäin?
Ja voisin vielä sen verran lisätä, että käyn n. 3-7 tuntia viikossa sekalaisesti aoerobisilla ja lihaskunto tunneilla.
Syömään olen aina ollut melko huono, yksin asuessa ei tule kunnon ruokaa tehtyä vaan ruokavalio koostuu lähinnä salaateista, leivästä ja maitotuotteita (jogurtti, maitorahka yms).
Bodypump painot
3
1193
Vastaukset
- Minusta näin
Ainakin mä olen huomannut, että pump ei ole paras mahdollinen seuraavan päivän lihaskivun tuottaja. Sarjat on aivan liian pitkiä. Paras lihassärky tulee jos tekee kolme sarjaa ja 8-12 toistoa / liike.
- naistreenaaja_
No lihakset kyllä tottuu treeniin, ei itsellänikään kipeydy lihakset, ellei treeniin tule suurta muutosta tai tule pitempää taukoa. Tässä viestiketjussa keskusteltiin noista painoista:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/7107591
Mielestäni kun painoja lisäilee, lisää vaan eikä välitä, vaikka ei jaksaisi tehdä sarjaa loppuun bodypumpissa. Eli ei välitä mitä muut ajattelevat:) Tietysti jos voimat lopahtaa heti alussa niin sitten vaikka vaihtaa pienempään painoon jolla jaksaa loppuun, pääasia että ylittää kuitenkin omat rajansa. Tietysti lisää voimaa saa sitenkin, kun käy salilla tekemässä samoja lihasliikkeitä ja tekee vaikka kahta eri samaan lihakseen kohdistuvaa liikettä 3 x 10 sarjoja niissä lihaksissa joihin haluaa lisää painoja, siinä tulee sitä kestävyyttäkin. Ja vähän pitää irvistää tietysti:) - jounnna
vaihda se voimatanko veke, ei kuulu bodypumptunnille! Vaihtelet niitä painoja eli niitä LEVYpainoja siihen tankoon, aloituksessa vaikkapa 2,5 kiloinen laatta/pää, kyykkyyn ainakin tuplat jos ei enemmänkin (helposti menee vaikka 7,5-8,5-10 kg/pää), jalat jaksaa kyllä, rintaan taas vähennät vähän, selkään lisäät, käsiin vähennät jne. 3 kg käsipainot esimerkiksi hartiakipaleessa on aika haasteelliset mutta hyvä niin, muissa kappaleissa tuo mainitsemasi 6 kg on aaaiiivan liian kevyt (eikä siis edes kuulu tuolle tunnille!)!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862