Haluan leipoa jotakin mutta minulla on vaan nämä ainekset: Voi, vehnäjauho,sokeri ja kananmunia. Mitä näistä saisi?
Mitä leivon?:)
6
617
Vastaukset
- vastaus....
lettuja, jos vielä vettä löytyy, eipä paljon muuta.
- helppo - leivo kakku
Tavallinen kuiva kakku "yksinkertainen kakku". Jos vielä maustekaapissa olisi vaniljasokeria ja kardemummaa tai vaikka sitruunamehua tai sitruuna, josta voisi raastaa kuorta joukkoon niin tulis makuakin.
- no cake
ei sillä ole kohotusaineita
- ,,,,,,
no cake kirjoitti:
ei sillä ole kohotusaineita
No sitten sokerikakku: kananmunia, sokeria ja jauhoja lasiin mitaten yhtä paljon kutakin.
Ai niin, ei ole korppujauhoja, joilla jauhottaa kakkuvuoka (olen jauhottanut maissijauhoilla kun olen tehnyt gluteenittomia kakkuja, mutta niitäkään ei taida olla, eikä kaurahiutaleita, joita voisi rikottuna käyttää korppujauhojen tapaan).
Lettujakaan ei voi tehdä kun ei ole maitoa, eikä vuokapullaa, kun ei ole maitoa eikä hiivaa.
Aika harvoin kaappini on noin tyhjä ja Lapin vuokamökkienkin kaapeissa on enemmän leivontatarvikkeita, mausteita yms. vaikka niihin ei saisi jättää mitään. - Kakku maakari
,,,,,, kirjoitti:
No sitten sokerikakku: kananmunia, sokeria ja jauhoja lasiin mitaten yhtä paljon kutakin.
Ai niin, ei ole korppujauhoja, joilla jauhottaa kakkuvuoka (olen jauhottanut maissijauhoilla kun olen tehnyt gluteenittomia kakkuja, mutta niitäkään ei taida olla, eikä kaurahiutaleita, joita voisi rikottuna käyttää korppujauhojen tapaan).
Lettujakaan ei voi tehdä kun ei ole maitoa, eikä vuokapullaa, kun ei ole maitoa eikä hiivaa.
Aika harvoin kaappini on noin tyhjä ja Lapin vuokamökkienkin kaapeissa on enemmän leivontatarvikkeita, mausteita yms. vaikka niihin ei saisi jättää mitään.Samalla tapaa kuin kääretortun kanssa eli leivinpaperia pellille ja siihen taikina, niin ei tarvi mitään korppujauhoja käyttää, jos ei laita taikinaa kakkuvuokaan.
Itse olen käyttänyt joskus korppujauhojen sijaan mannaryynejä.
- Kakku maakari
Saahan noilla aineilla tehtyä marjapiirakan pohjan piirakkavuokaan, jos löytyis omenoita tai marjoja ja marjapiirakkaan tarttis vähähän muutakin.
Tein syksyllä amerikkalaisen omenapiirakan ja ei piirakan pohjataikinassa ollut leivinjauhetta ollenkaan.
Samoin marjapiirakan pohja, joka onnistui ilma leivinjauhetta.
Leivonjauheeseen on niin tottunut, että lukee reseptin useaan kertaan, jos ei ole mainittu leivijauhetta.
Jos sulla ei oikeasti ole muita aineksia, jotka luettelit, niin kananmunan valkuaisista ja sokerista saa tehtyä ainakin marenkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735