Nutrilet, aloittaminen ja lopettaminen.

rriina

Hei!

Tarkoituksenani on kuun vaihteessa (muuttoni jälkeen) aloitta Nutrilet dietti. Käsittääkseni suositus on, että Nutreilla ei jatketa omatoimisesti kolmea viikkoa pidempään, olenko oikeassa? Joka suunnassa on suhteellisen ristiriitaista tietoa, joten korjatkaa jos aika on minulla väärin.

Eli haluaisin tietää millä tavoin tätä Nutrilet diettiä varten kannattaa valmistautua? Kannattaako jo alkuunsa vähentää syömistä? Syön tällä hetkellä käsittääkseni vääriä ruoka-aineita ja liikaa ja liian harvoin.

Millä tavoin Nutrien kanssa kannattaa liikkua? Tuleeko liikkuessa menetetyt kalorit korvata jollakin?
Tarvitseeko Nutrit tuekseen vitamiineja yms.? Luin, että joltain oli lähtenyt tukkakin päästä, kun oli jäänyt napit syömättä.

Ja entä sitten lopettaminen? Olen kuullut joitakin "kauhutarinoita" 20kg pudotuksesta joka on tullut rytinällä takaisin. Itse haluan pysyviä tuloksia. Millä tavoin kannattaa siis luopua nutraamisesta ja palata takaisin tavallisen murkinan pariin?

Asiallisia kommentteja kiitos.

7

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • StartingFlower

      viikkoa aiemmin kannattaa aloittaa ruuan keventäminen ja jaksottaminen pieniin aterioihin 5krt/pvä... Näistä 5 kerrasta kaksi välipaloja esim. jokin hedelmä tai rahkaa ja marjoja... Jotkut lisäävät liikuntaa ja jotkut sanovat laihtuvansa pelkällä muutetulla ruokavaliolla... Tietenki tehokkaampaa kun liikut enempi ja syödä ei silti tarvitse enempi... tarpeelliset vitamiinit sun muut saat Nutria noudattamalla. Jos vaihtelevia ruokia haluaa kannattaa ostaa Nutriletin Quick Start, jossa joka ateria sinä samana päivänä eri... Aamulla suklaa tai mansikkapirtelö, välipaloiksi lientä ja päivälliseksi vaikkapa juustopastaa ja suklaavanukasta. Kiva paketti 5päivää... Sittenkö nutraaminen loppuu syö vain kuten tuossa nutraamista edeltävässä viikossa... 5krt/pvä... rahka on hyvä ja hiilihydraatteja kannattaa välttää... Kana, kala, vihannekset, pähkinät, täysjyvä, jos pastoja tai leipiä välttis haluaa jne... Myös monta tarinaa olen kuullut, että pekoni ja kanamuna tuo paljon hyvää aamupalalla ja paino tippuu vaikka tuntuu ittestäni hassulta... heipsan!!! ja onnea...

    • tuota !

      >

      En muista viikkomääriä, mutta löydät sen aivan varmasti tuotteiden mukana olevasta käyttöohjeesta.

      Voit kuitenkin miettiä ihan omakohtaisesti, tarvitsetko lääkäriä valvomaan kuuriasi. Mielestäni jos olet perusterve eikä kuurista tunnu olevan mitään haittaa, niin miksi ihmeessä sitä pitäisi erityisesti lääkäriltä kysyä, voiko jatkaa. Saman hänkin sanoo: jos tuntuu hyvältä, niin mikäs siinä (ja jos pudotettavaa on vielä siinäkin vaiheessa reippaanlaisesti).

      Toisaalta, jos Sinulla on vaikka sydämen kanssa ongelmia tai verenpainetta jne., niin olisi varmasti ihan viisasta kysellä lääkäriltä ainakin millaisia oireita voi ilmaantua, joista pitää huolestua tms. Kuuri on kuitenkin aika radikaali muutos.

      >

      Kannattaa.

      >

      Niin paljon ja niin kovaa kuin jaksat (kuten normaalistikin).

      >

      Ei. Ne poistuu sitten vyötäröltä (mikä lienee tarkoituskin).

      Tässä lienee varoitus paikaallaan: tuolla kuurilla ei saa missään vaiheessa miettiä, että "voinhan mä nyt pari suupalaa ottaa - ei niissä kaloreita paljon ole" tai kun on urheillut kovaa. Se on lopun alku kuurille (nälkä palaa ja asenne rapisee pieninä hiutaleina lattiaviemäriin). Pitää olla ehdoton.

      >

      Noissa tuotteissa on kaikki tarvitsemasi ravinteet, joten et tarvitse mitään tabuja. En silti väittäisi, että omega-3-lisä ainakaan pahaa tekisi. Nuo "tukka päästä" -jutut taitaa olla vähän liioiteltuja ja ne koskevat niitä, joilla kuuri kestää kuukausia (no, tukka kasvaa kyllä takaisin, jos pääsee harvenemaan).

      >

      Niin, jos "Syön tällä hetkellä käsittääkseni vääriä ruoka-aineita ja liikaa ja liian harvoin" pitää paikkansa vielä siinä vaiheessa kun lopetat kuurin, niin kilot tulee pikavauhtia takaisin (ihan kaloriteorian mukaisesti - ei siinä mitään mystiikkaa ole). Sinun on aivan ehdoton pakko opetella syömään järkevästi ja vähäkalorisesti, jos haluat tulosten pysyvän. Tätä asiaa ei voi millään keinolla ohittaa.

    • 5 viikkoa -9 kg

      Oon ollu nyt nutriletkuurilla 5 viikkoo. Päivässä syön "ylimääräisenä" 1-2 kananmunaa, puolikkaan kurkun ja ehkä pari voileipäkeksiä. Joskus korvaan viimeisen pussin esim. puolikkaalla kurkulla, kananmunalla ja kevytkermaviiliin sekoitetulla dippikastikkeella. Jossa siis dippaan tikuiksi leikattuja kurkkuja. Yksi kermaviilipurkki kestää 4-5 iltaa. Kokonaiskalorit pyörii 750-850 kiepeillä. Lisäksi syön kalamaksaöljykapseleita, t-lusikallisen pähkinäöljyä, monivitamiinipillerin, D-vitamiinipillerin ja sinkkiä (koska olen mies =) )

      Alku kannattaa aloittaa quik start paketilla, ekat 5 pv. ja sen jälkeen "oikeelle" nutrille. Määritä tarkkaan, mitä syöt "yli" noiden pussien, äläkä lipsu siitä. Eli lipsuminen ei ole sallittua, koska se menee siihen "voin ottaa vähän tuota ja tuota" -hommaksi helposti.

      Pitempään kuuriin kannattaa ottaa yksi "mättöpäivä", jos pata ei muuten kestä. Ite syön lauantaisin niin helvetillisen paljon kuin pystyn. Yleensä pitsa-raxissa tai vastaavassa ja illaksi vielä jotain patonkia kinkulla/iso munakas, tms. Hankaloittaa hieman sunnuntaita ja maanantaita, mutta auttaa pitemmällä kuurilla pitämään kuuppaa kasassa. Jos hieman haluaa helpottaa laskeutumista takaisin arkeen, niin hiilareita ei kannata kauheasti tankata. Tietysti jos kupoli kestää, niin ilman tankkauspäivääkin voi mennä. Tosin silloin en uskaltaisi paljoa yli 4 viikkoa yhtä soittoa vetää.

      • -39 kg, nutreilla

        mättöpäiviä, se katkaisee ketoosin!


      • 5,5 vikkoa -10kg
        -39 kg, nutreilla kirjoitti:

        mättöpäiviä, se katkaisee ketoosin!

        Niinhän se katkaisee. Mutta sillä ei laihdutuksen kanssa ole mitään tekemistä, ketoosi ei ole mikään välttämätön tila laihtumiselle. Ainoa etu siinä on, että nälän tunne häviää ja olo on energisempi. Kukin tekee tyylillään, mutta voimailulajien harrastajana olen huomannut, että yksi mättöpäivä auttaa lihaksia palautumaan huomattavasti paremmin kuin jatkuva ketoosi. Lisäksi tuo hiilarimäärärä joka miehelle tulee (likimain 60g) ei välttämättä edes johda täysiketoosiin. Joillakin määrä on niinkin pieni kuin 30g/hh/pv, että keho menee täysiketoosiin.

        Kukin menee tyylillään. Kuten sanoin, itsellä kestää pata paremmin, kun on mättöpäivä kerran viikossa. Lisäksi joskus tulee sitä alkoakin vedettyä lauantaisin, niin silloin on suosiolla parempi katkaista se ketoosi. Mutta jos pata kestää paremmin ilman mättöpäivää, niin tietysti silloin parempi mennä niin!


    • rriinainen

      Tänne olikin tullut kivasti kommenttia ja sain vastauksetkin kaikkiin kysymyksiini. Kiitoksia neuvoista, enköhän näillä pääse eteenpäin :)

    • 1515

      Miten vatsa kestää tuon mättöpäivän? Olen itse täysnutrannut 5 vkoa ja viikonloppuna söin ensimmäistä kertaa normiruokaa, perus salaattia ja jauhelihaa. Pienen määrän mutta silti vatsa meni sekaisin. Tiedän, että olisi pitänyt aloittaa keitoilla jne mutta minkäs enää teet =) Tahtoisin itsekin pystyä pitämään välillä mättöhetken mutta miten vatsa kestää? T: 5 vkoa -10kg!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe