Miten ooppeli onnistuu repimään tuommoisesta moottorista noin vähän vääntöä 370nm ja automaatti laatikolla 330nm? Peugeotin 2.0 HDi on tehoa 136hv mutta vääntö jatkuvasti 320nm ja hetkellisesti 340nm. Ja ooppeli ei saa revittyä litran suuremmasta moottorista (miltei) lainkaan enempää vääntöä. Tai sitten ne ei osaa rakentaa kestäviä vaihdelaatikoita.
Opelin 3.0 CDTI on lusmu!
29
4573
Vastaukset
- Jamppa
Itse en ainakaan löytänyt pösön 2.0HDI koneesta vapaasti hengittävänä kuin 250Nm, turbot on taas asia erikseen.
http://autotalli.fi/crometapp/product/cars/typesearch/public/item.jsp?list=.45.E7488C41904FE78248F6B71EF92FC35E&id=19822&portal=at&.pkg=47883817&.pkg=47883818- Miksa
Siis tuo opelin 3.0 CDTI on turbo moottori! C=Common R=Rail T=Turbo I=Injektion. Ja niin oli toi pösökin mihinkä linkitit.
- Jamppa
Miksa kirjoitti:
Siis tuo opelin 3.0 CDTI on turbo moottori! C=Common R=Rail T=Turbo I=Injektion. Ja niin oli toi pösökin mihinkä linkitit.
en tiedä miksi nuo merkinnät on Opelin koneessa noin, mutta se on vapaasti hengittävä moottori. Opelilla ei tietääkseni ole edes valikoimassaa kolmen litran turbomoottoria.
Sama kuin monessa autossa on nykyään CDI perässä ja ovat kuitenkin bensamoottoreita. - Miksa
Jamppa kirjoitti:
en tiedä miksi nuo merkinnät on Opelin koneessa noin, mutta se on vapaasti hengittävä moottori. Opelilla ei tietääkseni ole edes valikoimassaa kolmen litran turbomoottoria.
Sama kuin monessa autossa on nykyään CDI perässä ja ovat kuitenkin bensamoottoreita.Lueppa tarkasti nämä artikkelit!
http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?id=746214
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?make=029&model=006&car=02900621 - Hana
Jamppa kirjoitti:
en tiedä miksi nuo merkinnät on Opelin koneessa noin, mutta se on vapaasti hengittävä moottori. Opelilla ei tietääkseni ole edes valikoimassaa kolmen litran turbomoottoria.
Sama kuin monessa autossa on nykyään CDI perässä ja ovat kuitenkin bensamoottoreita.Kyllä CDI koneet ovat vaan kaikki turbo dieseleitä kuten on tuo ooppelinkin CDTI.
- Jamppa
tarkoittaa, että vääntöä on hetkellisesti 340Nm ja jatkuvasti 320Nm.
Teoriasi mukaan autossa on siis sama vääntö 320Nm riippumatta kierroksista. Ja milloin se hyppää sitten siihen hetkelliseen 340Nm:iin.
Ei ymmärrä ei.. - Julli
Enemmänhän siinä 3,0 litrasessa on silti tehoa, vääntöä ja kulkua kuin siinä pökötissä.
Ja kun luulet ettei opeli pysty tekemään tehokasta dieselturboa, niin käväses kattoon tuolta:
http://www.auto-news.de/auto/news/anzeige.jsp?id=11413
Eli 1,9 turboDIESEL kone, 212hp, 400Nm/1400rpm, 6,5sek 0-100km/h ja 250km/h huippunopeus.
Että se siitä tehojen "repimisestä".
***odottaen pökötin vastausta***- Miksa
Tuo OPC on ooppelin virityspaja...eli ooppeli valmistaa normaali tehoisen dieselin jonka jälkeen se viritetään OPC puolesta. Tuossa on Peugeotin seuraava diesel moottori vertaappa vaikka opelin 3.0 CDTI lusmuun!
http://www.autointell-news.com/News-2003/June-2003/June-2003-2/June-11-03-p8.htm - Julli
Miksa kirjoitti:
Tuo OPC on ooppelin virityspaja...eli ooppeli valmistaa normaali tehoisen dieselin jonka jälkeen se viritetään OPC puolesta. Tuossa on Peugeotin seuraava diesel moottori vertaappa vaikka opelin 3.0 CDTI lusmuun!
http://www.autointell-news.com/News-2003/June-2003/June-2003-2/June-11-03-p8.htmMitä väliä sillä sillä on kuka sen koneen virittää? Luuletko, ettei ooppelin omat suunnittelijat olis hoksannut laittaa sinne tuplaturboja sun muuta kivaa tehon ja väännön nostamiseksi. On kyse siitä minkälaiset speksit niille on annettu käteen moottorin vaatimuksista.
Mietippä esim saabin 3,0V6 bensaturboa, jossa tehoa on vaatimattomat rapiat 200hp. Eikö saabbikaan saa revittyä tuosta koneesta enemmän tehoa? Jos en ihan väärin muista niin saabbi taitaa tehdä kuitenkin kohtuu hyviä turbokoneita.
Toivottavasti hoksaat mitä tarkoitan.
Niin ja tuo 2,7 Ford&citikka&pösö kone 207hp/440Nm näyttää litratehoiltaan / väännöiltään oikein hyvin siellä nykydieseleiden joukossa. Ihan ok. - Pete
Miksa kirjoitti:
Tuo OPC on ooppelin virityspaja...eli ooppeli valmistaa normaali tehoisen dieselin jonka jälkeen se viritetään OPC puolesta. Tuossa on Peugeotin seuraava diesel moottori vertaappa vaikka opelin 3.0 CDTI lusmuun!
http://www.autointell-news.com/News-2003/June-2003/June-2003-2/June-11-03-p8.htmOPC on vain Opelin osasto, joka vastaa näistä vauhdikkaammista Opelin versioista. Ei siis mikään virityspaja!
- herra 47
Pete kirjoitti:
OPC on vain Opelin osasto, joka vastaa näistä vauhdikkaammista Opelin versioista. Ei siis mikään virityspaja!
vw touareg ja phaeton v10 5,0 313hv 750nm.Opel ei ikinä pysty valmistaa tälläistä!
- Julli
herra 47 kirjoitti:
vw touareg ja phaeton v10 5,0 313hv 750nm.Opel ei ikinä pysty valmistaa tälläistä!
Kait tää on vissiin provo.
Opel ottais siitä 1,9 vectra OPC:n koneesta enemmän tehoa jos kasvattas litralla kuutiotilavuutta. Vastaavaan vääntöön päästäkseen tarvittas 1,5l lisää kuutiotilavuutta.
Silti kone olis 1,5l pienempi... samalla maxväännöllä, suuremmalla teholla ja pienemmällä kulutuksella. - Miksa
herra 47 kirjoitti:
vw touareg ja phaeton v10 5,0 313hv 750nm.Opel ei ikinä pysty valmistaa tälläistä!
Litrateho on 750/5=150nm....esim pösössä 2.0 HDi 340/2=170nm!
- insinööri
Miksa kirjoitti:
Litrateho on 750/5=150nm....esim pösössä 2.0 HDi 340/2=170nm!
jospa koneesta ei ole haluttu ottaa kaikkea irti mitä saadaan. Pösön koneet ei kyllä ole niitä "maailman" lujimpia koneita.
- Miksa
insinööri kirjoitti:
jospa koneesta ei ole haluttu ottaa kaikkea irti mitä saadaan. Pösön koneet ei kyllä ole niitä "maailman" lujimpia koneita.
Katseleppa vaikka myynnissä olevia 406 2.1 Tdi moottorilla ja niiden kilometrejä...pihassa yksi semmoinen jolla ajettu miltei 400tkm eikä ainuttakaan vikaa moottorissa.
- Astra H
Miksa kirjoitti:
Katseleppa vaikka myynnissä olevia 406 2.1 Tdi moottorilla ja niiden kilometrejä...pihassa yksi semmoinen jolla ajettu miltei 400tkm eikä ainuttakaan vikaa moottorissa.
Ketään ei kiinnosta sun Peugeottis.
- Aksim
Miksa kirjoitti:
Katseleppa vaikka myynnissä olevia 406 2.1 Tdi moottorilla ja niiden kilometrejä...pihassa yksi semmoinen jolla ajettu miltei 400tkm eikä ainuttakaan vikaa moottorissa.
Miksi ihmeessä sinun on verrattava juuri PSA-Ford-dieseleitä juuri GM:n dieseleihin (3-litrainen = Isuzu)? Oletko varma, että juuri PSA:n dieselit ovat niitä kaikkein vääntävimpiä? Oletko koeajanut esim. Signum 3,0 CDTI:n ja todennut suorituskyvyn täysin riittämättömäksi? Paljonko 3,0 CDTI:ssä sitten pitäisi olla vääntöä? Onko sinulla (tai isälläsi) vanha diesel-Peugeot? Milloin sinulla tulee olemaan riittävästi hilloa minkään uuden auton hankintaan?
- insinööri
Miksa kirjoitti:
Katseleppa vaikka myynnissä olevia 406 2.1 Tdi moottorilla ja niiden kilometrejä...pihassa yksi semmoinen jolla ajettu miltei 400tkm eikä ainuttakaan vikaa moottorissa.
Että mistäkö mielipiteen vedin, no onpa kertynyt molemmista moottoreista jonkinverran kokemusta.
Nuo 400tkm. on vasta sisäänajo kilometrit diesel koneelle. - paajanen
Julli kirjoitti:
Mitä väliä sillä sillä on kuka sen koneen virittää? Luuletko, ettei ooppelin omat suunnittelijat olis hoksannut laittaa sinne tuplaturboja sun muuta kivaa tehon ja väännön nostamiseksi. On kyse siitä minkälaiset speksit niille on annettu käteen moottorin vaatimuksista.
Mietippä esim saabin 3,0V6 bensaturboa, jossa tehoa on vaatimattomat rapiat 200hp. Eikö saabbikaan saa revittyä tuosta koneesta enemmän tehoa? Jos en ihan väärin muista niin saabbi taitaa tehdä kuitenkin kohtuu hyviä turbokoneita.
Toivottavasti hoksaat mitä tarkoitan.
Niin ja tuo 2,7 Ford&citikka&pösö kone 207hp/440Nm näyttää litratehoiltaan / väännöiltään oikein hyvin siellä nykydieseleiden joukossa. Ihan ok.Tuo Saabin 3.0V6 bensakone ei kyllä ole turboa nähnytkään, itse asiassa kone on Opelin, sama kuin Omega MV6:ssa (211Hp).
- Julli
paajanen kirjoitti:
Tuo Saabin 3.0V6 bensakone ei kyllä ole turboa nähnytkään, itse asiassa kone on Opelin, sama kuin Omega MV6:ssa (211Hp).
MV6 Omegan kone ei ole kylläkään turbo.
Saabin 3,0V6 taas on turbokone... vähän erikoinen semmoinen, mutta turbo kuitenkin.
- Opelis
Vaikka uuden moottorin vääntömomentti on jo sinänsä erinomainen (320 Nm/2 000 r/min), siinä on myös järjestelmä, joka antaa lyhytaikaisen lisäahtopaineen esimerkiksi ohituskiihdytyksiä varten, jolloin maksimivääntö nousee 340 Nm:iin.
Tämä teksti on siitä tuulilasin jutusta, joten pari tarkennusta kehumaasi pösöön.
1)pösön vääntö 320nm ei ole jatkuvasti sama(ei siis esim. 0-5000rpm)
2)Jos vääntö nostetaan hetkellisesti 320:stä/340:een sillä ei ole noissa lukemissa mitään merkitystä ohituksissa.
3)Mitä iloa ylipäätään on mainostaa jotain ohituskiihtyvyys sun muita vääntöjä??.
Moottoritielläkään niillä ei ole mitään virkaa, mikäli ei syyllisty ylinopeuksiin ja lapselliseen itsensä tehostamiseen ryntäilemällä kaistalta toiselle.
4)320nm/2000r/min ? niinkuin tekstissä oli painettuna, jos vääntöalue on noin suppea en olis viitsinyt edes mainita. Kyllä pitäis olla esim: 1500-3500rpm alueella koko ajan sama vääntö. Ehkä tuulilasin tekstissäkin on virhe ton kierroslukualueen kohdalla, muutenhan se on ihan surkea motti. En viitsi asiaa paremmin tutkia, kun en pidä "pösöä" edes autona..
Anteeks vaan kaikille "pösö" faneille!!- Hannu
Ajan Astra DT:llä. Ennen Peugeotilla, pikkuvikojen vuoksi vaihdoin merkkiä. Oli bensa. Kohtaan kolme, jossa mainitset "...sun muita vääntöjä", sanoisin että kyllä nykyaikaisella (vääntävällä!!) turbodieselillä on ilo ajaa. Väännöllä on merkitystä. Jos tarve, niin ohitus ylämäessäkin on helppo ja turvallinen toimenpide. Vakionopeuden-säätimellä ajettaessa ylämäkeen, bensa-autojen perät tulevat väkisin vastaan. Se johtuu nimenomaan "sun muusta väännöstä". Bensa-autojen kuskit eivät vain "jaksa" painaa kaasua tarpeeksi, turbodieselissä ei edes tarvitse; se menee kuin juna mahtavan vääntömomenttinsa turvin. Toki on totta että vääntömomentti on turbodieseleissä suppealla alueella, muttei se kyllä käytännön ajossa juuri haittaa.
- Opelis
Hannu kirjoitti:
Ajan Astra DT:llä. Ennen Peugeotilla, pikkuvikojen vuoksi vaihdoin merkkiä. Oli bensa. Kohtaan kolme, jossa mainitset "...sun muita vääntöjä", sanoisin että kyllä nykyaikaisella (vääntävällä!!) turbodieselillä on ilo ajaa. Väännöllä on merkitystä. Jos tarve, niin ohitus ylämäessäkin on helppo ja turvallinen toimenpide. Vakionopeuden-säätimellä ajettaessa ylämäkeen, bensa-autojen perät tulevat väkisin vastaan. Se johtuu nimenomaan "sun muusta väännöstä". Bensa-autojen kuskit eivät vain "jaksa" painaa kaasua tarpeeksi, turbodieselissä ei edes tarvitse; se menee kuin juna mahtavan vääntömomenttinsa turvin. Toki on totta että vääntömomentti on turbodieseleissä suppealla alueella, muttei se kyllä käytännön ajossa juuri haittaa.
sun muita vääntöjä.....ei tarkoita ettei vääntöä tarvita!! Haloo! Tarkoitin että 320nm riittää erinomaisesti...tuhon verraten 340nm:n vääntöä on turha mainostaa, näillä kahdella lukemalla ei ole toisiinsa nähden käytännön merkitystä!.
Miten niin tulee perä edellä vastaan ylämäessä?. Minulla on itselläni bensa-kone vääntö 220/3300rpm (ei siis Opel se on meidän kakkos-auto). Jos säädän vakkariin esim. 110kmh se myös on ylämäessä /-2kmh ,jos joku hitaampi tulee tielle ja vakkari on päällä ei siinä tarvi mitään kaasua painaa pääseehän ohi ilman vedätyksiäkin. Ne joilla ei ole vakkaria ajaa tietysti epätasaisesti, koska mittari-nopeuden tuijottelu on aika hölmöä puuhaa. Sitten tuosta vääntö-alueesta!! tää "pösö" fani kehtas sanoa isoa Opelia lusmuksi, siinä vääntö-alue on 1900-2800rpm, ja "pösössä" oli tekstin mukaan vain alueella 2000rpm? joten haeskelin vähän tietoja joista pistin lisäpostia. Niistä ilmenee hyvin kumpi autoista todellisuudessa on se "lusmu". Pieni lisäys vielä tohon ohituskiihtyvyyteen..
Jos esim. rajoitus on 100kmh ja mulla on vakkarissa 110kmh ja tulee hitaampi perä edellä vastaan, niin paljonko siinä tarvii niitä vääntöjä?, mullahan on jo lievä ylinopeus mittarissa!. Niinpä tietysti! nyt kun mulla on vakkari käytössä, minähän ajan rajoitusten mukaan en siis: aja ylinopeuksia/jätän sopivan välin seuraavaan/ohitan(jos voin) tasanopeudella(en siis paina kaasua pohjaan):: Olen siis piikki hyvin monen kaahailijan lihassa :-)
Tässä nyt tuli sulle siitä "sun muusta väännöstä", Mikäli joku ei osaa lukea noita selkeitä viestejä/taulukoita kyllä minä aina voin ne suomentaa. Ne oli lähinnä tuolle "PÖSÖN" vääntöjen fanille, kun ei nähnyt metsää puilta, vaan kehui väärin perustein ilman mitään suoritus-arvo tietoja. Ei se 3.0 Opel mikään paras ole , mutta pesee ton "PÖSÖN" kevyesti :-) - Hannu
Opelis kirjoitti:
sun muita vääntöjä.....ei tarkoita ettei vääntöä tarvita!! Haloo! Tarkoitin että 320nm riittää erinomaisesti...tuhon verraten 340nm:n vääntöä on turha mainostaa, näillä kahdella lukemalla ei ole toisiinsa nähden käytännön merkitystä!.
Miten niin tulee perä edellä vastaan ylämäessä?. Minulla on itselläni bensa-kone vääntö 220/3300rpm (ei siis Opel se on meidän kakkos-auto). Jos säädän vakkariin esim. 110kmh se myös on ylämäessä /-2kmh ,jos joku hitaampi tulee tielle ja vakkari on päällä ei siinä tarvi mitään kaasua painaa pääseehän ohi ilman vedätyksiäkin. Ne joilla ei ole vakkaria ajaa tietysti epätasaisesti, koska mittari-nopeuden tuijottelu on aika hölmöä puuhaa. Sitten tuosta vääntö-alueesta!! tää "pösö" fani kehtas sanoa isoa Opelia lusmuksi, siinä vääntö-alue on 1900-2800rpm, ja "pösössä" oli tekstin mukaan vain alueella 2000rpm? joten haeskelin vähän tietoja joista pistin lisäpostia. Niistä ilmenee hyvin kumpi autoista todellisuudessa on se "lusmu". Pieni lisäys vielä tohon ohituskiihtyvyyteen..
Jos esim. rajoitus on 100kmh ja mulla on vakkarissa 110kmh ja tulee hitaampi perä edellä vastaan, niin paljonko siinä tarvii niitä vääntöjä?, mullahan on jo lievä ylinopeus mittarissa!. Niinpä tietysti! nyt kun mulla on vakkari käytössä, minähän ajan rajoitusten mukaan en siis: aja ylinopeuksia/jätän sopivan välin seuraavaan/ohitan(jos voin) tasanopeudella(en siis paina kaasua pohjaan):: Olen siis piikki hyvin monen kaahailijan lihassa :-)
Tässä nyt tuli sulle siitä "sun muusta väännöstä", Mikäli joku ei osaa lukea noita selkeitä viestejä/taulukoita kyllä minä aina voin ne suomentaa. Ne oli lähinnä tuolle "PÖSÖN" vääntöjen fanille, kun ei nähnyt metsää puilta, vaan kehui väärin perustein ilman mitään suoritus-arvo tietoja. Ei se 3.0 Opel mikään paras ole , mutta pesee ton "PÖSÖN" kevyesti :-)Joo, täytynee myöntää, että kyllä puhuin vähän asian vierestä. Sorry! Mutta mullakin oli pääpointtina se, että jotenkin se vaan on (ainakin minun) Opelin turbodieselin vääntö esim. ylämäessä aivan mahtavan "tuntuista". Olen ikäni ajanut pienellä bensa-autolla (sulla varmaan vähän isompi? vääntö 220/3300) ja ilman vakkaria. Nyt kun turbodiesel vakkarilla, niin tulee innostuttua kirjoittelemaan vähän asian vierestä... Mutta tosiasia mielestäni on, että (pienillä) bensavehkeillä ajajat - suurin osa ajajista - joutuu rutistamaan hiki hatussa pitääkseen vakionopeuden esim. ylämäissä.
- Opelis
Hannu kirjoitti:
Joo, täytynee myöntää, että kyllä puhuin vähän asian vierestä. Sorry! Mutta mullakin oli pääpointtina se, että jotenkin se vaan on (ainakin minun) Opelin turbodieselin vääntö esim. ylämäessä aivan mahtavan "tuntuista". Olen ikäni ajanut pienellä bensa-autolla (sulla varmaan vähän isompi? vääntö 220/3300) ja ilman vakkaria. Nyt kun turbodiesel vakkarilla, niin tulee innostuttua kirjoittelemaan vähän asian vierestä... Mutta tosiasia mielestäni on, että (pienillä) bensavehkeillä ajajat - suurin osa ajajista - joutuu rutistamaan hiki hatussa pitääkseen vakionopeuden esim. ylämäissä.
luihin ja ytimiin. Meidän kakkosauto(Opel vectra 2.0 100kw vm-98)menee kyllä yksin ihan mukavasti, mutta täyteen kuormattuna ei ylämäessä vääntö piisaa , pitää painaa kaasua reippaasti jos meinaa pitää nopeuden vakiona. Tää uudempi on V70 2.4 vaikka tehot on melkein samat(103kw)niin vääntö 220 ja 5 sylinterinen kone takaa, että menee vaivattomasti ilman kepityksiä mäet. Tuohon viitaten otti vähän pattiin tuon "pösö" miehen hehkuttelu, kun sillä ei ollut mitään faktaa vastineeksi Opelin haukkumiselle. Mulla ei ole mitään moittimista nykyisestä Opelista, vaikka olenkin ostanut Volvon(tuli niin sopivasti et oli pakko ostaa) eikä ole sitäkään tarvinnut katua. Nyt kun on oppinut ajamaan paljon vakkarilla ei tahdo vanhalla pystyä pitämään tasanopeutta :-)
Ainahan näistä asioista vähän innostuu vetämään sivuraiteelle, varsinkin jos sattuu tulemaan innostunutta arvostelua ilman perusteita. Ei muuta kuin vääntäviä kilsoja. T.Reijo
- Opelis
AUTOMALLI: 307 XR 2.0 HDi 3-ov. 307 XSi HDi 136 3-ov.
Iskutilavuus, cm³ 1997 1997
Teho, kW 66 100
Vääntömomentti, Nm/r/min 205 / 1900 320 / 2000
Kiihtyvyys: 0-100 km/h s 13.8 11.0
Huippunopeus, km/h 179 202
Kulutus - yhdistetty, 1/100km 5.2 5.4
Kulutus - kaupunki, 1/100km 6.9 7.1
Kulutus - maantie, 1/100km 4.3 4.5
CO2-päästöt, g/km 138 129
Pituus, m 4.200 4.200
Leveys, m 1.746 1.746
Korkeus, m 1.510 1.510
Akseliväli, m 2.610 2.610
Paino, kg 1243 1279
Rengaskoko 195 / 65 R 15 H 205 / 55 R 16 V
Vetopainot jarruin 1300 -
Vetopainot jarruitta 659 -
Kopioin tähän kahden mallin tiedot, eipä ole arvoissa kehumista. Väännöt on tosiaan vain tolla kierrosluku-alueella? kyllä ranskikset osaa ;-) - Opelis
Suorituskyky
Moottorit ja vaihteistot – yhtä edistykselliset kuin auto, jota ne liikuttavat Sulje
Lataa Adobe Acrobat Lataa PDF
Tekniset tiedot -Moottori
ECOTEC moottori
1.8 2.0 Turbo 2.2 Direct 3.2 V6 2.0 DTI 2.2 DTI 3.0 V6 DTI
Vaihteisto
MT-5 MT-6 MT-5/AT-5 ActiveSelect MT-5/AT-5 ActiveSelect MT-5 MT-5/AT-5 ActiveSelect MT-6/AT-5 ActiveSelect
Teho (kW/hv)
90/122 129/175 114/155 155/211 74/100 92/125 130/177
Vääntömomentti (Nm)
167 @ 3800 min-1 265 @ 2500 min-1 220 @ 3800 min-1 300 @ 4000 min-1 230 @ 1500–3000 min-1 280 @ 1500–3000 min-1 370 @ 1900–2800 min-1
Huippunopeus (km/h)
MT-5/AT-5AS
197 220 211/206 237/235 185 201/198 221/218
KIIHTYVYYS
0-100 km/h (s)
MT-5/AT-5AS
12.2 9.4 9.8/11.0 7.9/8.5 14.0 11.2/12.2 9.4/9.9
80 - 120 km/h (s)
MT-5/AT-5AS
16.5 10 13.5/- 12.9/- 16.6 14.2/- 8.9/-
Ohiajomelu (dBA)
72 73 74/74 74/74 71 74/73 74/74
Polttoaine
95E lyijytön 95E lyijytön 95E lyijytön 95E lyijytön Diesel Diesel Diesel
Polttoaineenkulutus (1/100 km) (MT-5/AT-5AS)
Taajama
11.1 13.1 10.6/12.4 14.3/15.7 7.9 8.5/10-6 10.2/11.2
Maantie
6.1 6.9 6.6/7.2 7.6/7.8 4.8 5.0/5.8 5.8/6.0
Yhdistetty
7.9 9.2 8.1/9.1 10.1/10.7 5.9 6.3/7.6 7.4/7.9
CO2-päästö (g/km)
189 221 194/218 242/268 159 170/204 200/213
Päästötaso
Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 3 Euro 3 Euro 3
Tästä voit vertailla Opelin arvoja, vääntöalue näyttäis olevan vähän laajempi kuin "pösössä" - Opelis
Vertailu "pösö"/Opel Signum 1)"pösö" painaa 1279kg! vääntö/paino noin 4.0/kg paino/teho noin 12.8kg/kw kiihtyvyys 0-100 11.0sek. 2)Opel paino 1690kg vääntö/paino noin 4.57/kg paino/teho 13kg/kw kiihtyvyys 0-100 9.4sek. Jotenkin tuntuu et "pösö" on tässä se lusmu... Miksa kun nyt olet niin ihastunut "pösöön" etsi joku toinen esimerkki että se edes näyttäis vähän kovemmalta kuin onkaan. Palataan sitten taas asiaan numerovertailun merkeissä :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903201- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834