Saimaahan vai Saimaaseen?

Thaimaaseen

Kumpi on oikein: Saimaahan vai Saimaaseen?

32

3809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkhgfkjf

      Kumpi on oikein: Espoohon vai Espooseen?

      • dfgwrq

        Mä meen Töölööseen.


      • Lystinpitäjä

        Vantaahan vai Vantaaseen?

        Thaimaaseen matkaavat voisivat puolestani jäädä saman tien sille tielleen. Toivottavasti heitä kohdeltaisiin siellä maaseenmuuttajan statuksen mukaisesti.


      • Ei kateellinen
        Lystinpitäjä kirjoitti:

        Vantaahan vai Vantaaseen?

        Thaimaaseen matkaavat voisivat puolestani jäädä saman tien sille tielleen. Toivottavasti heitä kohdeltaisiin siellä maaseenmuuttajan statuksen mukaisesti.

        Minulla ei ole varaa matkustaa minnekään, vaikka olen kielitaitoinen. Toivon samaa kaveristani, että jäisi sinne, ettei tarvitsisi katsella ja kuunnella hänen juttujaan enää.


      • Tassux

        Esbo => asumus; asumukseen, Espooseen.


      • Anonyymi
        Lystinpitäjä kirjoitti:

        Vantaahan vai Vantaaseen?

        Thaimaaseen matkaavat voisivat puolestani jäädä saman tien sille tielleen. Toivottavasti heitä kohdeltaisiin siellä maaseenmuuttajan statuksen mukaisesti.

        Thaimaaseen menevät palaavat sieltä takaisin kotimaaseen. 😁😁


    • Keminmaaselainen

      Thaimaaseen menijät joutaisi hukutaa Saimaaseen. Thaimaahan menijöitä ei tarvitse hukuttaa. Saimaahan sattuu olemaan järvi, jossa on paljon vettä.

    • Saikuu

      Saimaalle meillä mennään, oltiin sitten rannassa, uimassa tai vetten päällä veneellä.

      • mitenkin

        Minä kävin kuluneena kesänä pari kertaa Haukivedessä, mutta Haukivedelle ei tullut lähdettyä kertaakaan. Ja kun tuo Haukivesi luetaan Saimaaseen, katson käyneeni pikemminkin Saimaassa kuin Saimaalla.

        Rypypaikkani oli Tuunaanselän tuntumassa. Haukiveden pohjoisin osa Varkauden tuntumassa on nimeltään Siitinselkä. Valitettavasti en voi kehua käyneeni koskaan uimassa Siitinselässä enkä edes Siitinselällä.

        ”Mies sai maata läheltä Saimaata. Siellä hän sai maata ja poltella Saimaata.”

        Mieto, makoisa ja antoisa Saimaa säästää kurkkua! Suosittelen.
        http://2.bp.blogspot.com/_TK37yqhXA6E/S0tlFqYG7oI/AAAAAAAADIA/FIYUrVV8OXQ/s400/Saimaa-Valentin-1934.jpg

        Pikkuisen pohjoisempana Kuopiossa on tiputeltu Sawon Wiinaa, joka ”raikastaa hengityksen ja matkaansaattaa hövelin käytöksen.” Saattaisinpa suositella sitäkin!


    • Saimaassa

      Saimaalle mennään ja Saimaassa uidaan, näin minun mielestäni.

      • Sammachomies

        Uimasillaan olevan inehmon ruho on suurimmalta osaltaan veden alla (~Saimaassa). Veden päällä (~Saimaalla) on puoli päätä, turpavärkkikin ajoittain.

        Jos aivotoiminta tapahtuu pääosin vedenpinnan yläpuolella, voi ulko-olento ehkä kuvitella uivansa Saimaalla.

        Uimakelien käytyä kehnommiksi olemme (minä ainakin) siirtymässä hallikauteen eli muuttumassa sisäolennoiksi. Katson näinä aikoina uivani hallissa altaassa enkä hallilla altaalla.

        Halleja ei tiettävästi tapaa Saimaalla eikä Saimaassa uimassa, mutta yhden norpan olen siellä omin silmin bongannut, kolmisenkymmentä vuotta sitten. Norppia olen puolestani nähnyt Suomenlahdella montakin. Ne on tehnyt ainakin runkovalmiiksi saakka Pauniahon veistämö Lappeenrannassa.

        Asumukseni sijainti on sellainen, että Leppävaaran ja Myyrmäen halleille on suunnilleen sama matka. Voi siis miettiä, lähteäkö uimaan Espoolle vai Vantaaseen.


      • syöttelijä.
        Sammachomies kirjoitti:

        Uimasillaan olevan inehmon ruho on suurimmalta osaltaan veden alla (~Saimaassa). Veden päällä (~Saimaalla) on puoli päätä, turpavärkkikin ajoittain.

        Jos aivotoiminta tapahtuu pääosin vedenpinnan yläpuolella, voi ulko-olento ehkä kuvitella uivansa Saimaalla.

        Uimakelien käytyä kehnommiksi olemme (minä ainakin) siirtymässä hallikauteen eli muuttumassa sisäolennoiksi. Katson näinä aikoina uivani hallissa altaassa enkä hallilla altaalla.

        Halleja ei tiettävästi tapaa Saimaalla eikä Saimaassa uimassa, mutta yhden norpan olen siellä omin silmin bongannut, kolmisenkymmentä vuotta sitten. Norppia olen puolestani nähnyt Suomenlahdella montakin. Ne on tehnyt ainakin runkovalmiiksi saakka Pauniahon veistämö Lappeenrannassa.

        Asumukseni sijainti on sellainen, että Leppävaaran ja Myyrmäen halleille on suunnilleen sama matka. Voi siis miettiä, lähteäkö uimaan Espoolle vai Vantaaseen.

        Höyrylaivan kipparin pää on usein Saimaalla. Entäpäpä höyrykoneen käyttäjän tai kattilan tulipesään halkoja syöttävän lämmittäjän tilanne? Ovatko he Saimaassa?

        Miten muuten halkoja syötetään?


      • luuuppijuppi
        syöttelijä. kirjoitti:

        Höyrylaivan kipparin pää on usein Saimaalla. Entäpäpä höyrykoneen käyttäjän tai kattilan tulipesään halkoja syöttävän lämmittäjän tilanne? Ovatko he Saimaassa?

        Miten muuten halkoja syötetään?

        Kerra kuulin että Lotosta on löytynyt yksi täysosuma Reisjärvestä !

        Mahtoi kuponki olla märkä ?

        Kelpasikohan se Veikkaus OY:lle? Saiko siitä selvää?


      • Sammachomies
        syöttelijä. kirjoitti:

        Höyrylaivan kipparin pää on usein Saimaalla. Entäpäpä höyrykoneen käyttäjän tai kattilan tulipesään halkoja syöttävän lämmittäjän tilanne? Ovatko he Saimaassa?

        Miten muuten halkoja syötetään?

        Perinteisten sisävesilaivojen syväys on aika vaatimaton. 2,5 metrin väylät riittävät useimmille vallan mainiosti. Konehuoneen turkki (~lattia) on myös selvästi kölin alinta kohtaa ylempänä. Veikkaisinpa, että lämmittäjän pää keikkuu useimmiten selvästi vesirajan yläpuolella.

        Saimaan syväväylät taitavat olla syvyydeltään luokkaa 4,2 metriä. Niillä liikkuu vähän järeämpääkin kalustoa, mutta tuskinpa monikaan noista aluksista on klapi-/höyrykäyttöinen.

        >Miten muuten halkoja syötetään?

        Jos halkoja olen minä, saa muonitus olla aika tuhtia. Puiden pilkkominen vaatii energiaa!

        Hiusten halkominen onnistuu varmaan kepoisemmillakin eväillä.


      • Sammachomies

      • Saikuu

        Kun me lähdetään joukolla Saimaalle uimaan, niin silloin mennään uimaan oli autokyyti mökille kuinka lyhyt tahansa. Olisikin lyhyt.


    • Kirkkoko pohtii

      Mikä on eufemismi?

      • Ei hakukone

        Kun kirjoitat hakukoneen hakusanaruutuun sanan "eufemismi", saat paljon paremman vastauksen paljon nopeammin kuin tältä palstalta.


      • sama se
        Ei hakukone kirjoitti:

        Kun kirjoitat hakukoneen hakusanaruutuun sanan "eufemismi", saat paljon paremman vastauksen paljon nopeammin kuin tältä palstalta.

        Toinen oli "feigning ignorance"


    • eiaatevaanperiaate

      Kun kirkko on ratkaissut, kumpaan, sen pitäisi miettiä sloganiaan. Äänestä päällä, älä jaloilla. Siis kummalla päällä, ja miten niin päällä kun ei mitään saisi ajatella itse.

      • Hoi sekulaari laa

        Kirkko tuskin sai mietittäväkseen näin saimaallisia asioita. Sai taivaallisempaakin mietittävää.

        Minun äänestäni kirkon tuskin kannattaa huolta kantaa – olen millä päällä milloinkin. Jaloillani olen vain ajatuksissani, eivätkä ajatukseni yleensä kovinkaan jaloja ole.


      • Kuhanpahan höpisen
        Hoi sekulaari laa kirjoitti:

        Kirkko tuskin sai mietittäväkseen näin saimaallisia asioita. Sai taivaallisempaakin mietittävää.

        Minun äänestäni kirkon tuskin kannattaa huolta kantaa – olen millä päällä milloinkin. Jaloillani olen vain ajatuksissani, eivätkä ajatukseni yleensä kovinkaan jaloja ole.

        ...ja Saimaaseen pitää sinun jälleen menemän!

        (alamittaisen kuhan palautusloitsu)

        Saimaalla kutsuivat aikoinaan kuhaa osan vuotta "kesäkuun ahveneksi". Se oli sitä aikaa, kun kuha oli kesäkuussa rauhoitettu. Maistui se vain silloinkin!


      • Haimauksen mestari
        Hoi sekulaari laa kirjoitti:

        Kirkko tuskin sai mietittäväkseen näin saimaallisia asioita. Sai taivaallisempaakin mietittävää.

        Minun äänestäni kirkon tuskin kannattaa huolta kantaa – olen millä päällä milloinkin. Jaloillani olen vain ajatuksissani, eivätkä ajatukseni yleensä kovinkaan jaloja ole.

        Vai ryhdyttiin täällä jaloittelemaan.


      • Luonnon ystävä
        Kuhanpahan höpisen kirjoitti:

        ...ja Saimaaseen pitää sinun jälleen menemän!

        (alamittaisen kuhan palautusloitsu)

        Saimaalla kutsuivat aikoinaan kuhaa osan vuotta "kesäkuun ahveneksi". Se oli sitä aikaa, kun kuha oli kesäkuussa rauhoitettu. Maistui se vain silloinkin!

        Onkohan se yksi rauhoitettu norppa vielä siellä Saimaassa?


      • Kuhanpahan höpisen
        Luonnon ystävä kirjoitti:

        Onkohan se yksi rauhoitettu norppa vielä siellä Saimaassa?

        Hallipäinen norppien ystävä, Vainion mainio viiksekäs vanhapoika Nestori Miikkulainen, onkin Wikipedian mukaan Reponen Puumalasta.

        ”Nestori Miikkulainen, henkilö Juha Vainion laulussa Vanhojapoikia viiksekkäitä (Laulun henkilö perustuu Puumalan Lintusalossa eläneeseen Nestori Reposeen, mutta hänet on nimetty Vainion ystävän Nestori Miikkulaisen mukaan)”
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nestori

        Puuma eli kuguaari yhdistetään nykytietämyksen valossa eri sukupuoleen kuin vanhoihinpoikiin. Puumat jättänevät yleensä vanhatpojat rauhaan, mutta nuorempien poikamiesten on syytä olla varuillaan puumien suhteen!

        Onko Saimaan alueella liikkuva nälkäinen puumakanta runsaskin, siitä ei minulla ole tarpempaa tietoa.


      • bomatsu

        Se kuulostaa minun korvissani Niikkulaiselta...


    • NoinOn
    • Anonyymi

      Tai Ahvenanmaaseen.

    • Anonyymi

      Porilainen menee Tampereelle, mutta tamperelainen Poriin.

      • Anonyymi

        "Porilainen menee Tampereelle, mutta tamperelainen Poriin."
        Tuo on totta, mutta ennen korona-aikaa kuulin junassa, että jotkut nuoret olivat menossa ensin Porille ja sieltä bussilla Raumalle.


    • Anonyymi

      Tervahöyryt seilaavat Saimaalla. Sukellusveneet seilaavat Saimaassa.

    • Anonyymi

      Saimaalle mennään kalastamaan ja uimaan, saimaaseen sukelletaan ja hukutaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2419
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2164
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      188
      2098
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1232
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      17
      1204
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1108
    Aihe