http://www.comodo.com/home/internet-security/internet-security-pro.php
http://www.avast.com/internet-security
Kiitos ennakkoon mahdollisista asiallisista vastauksista,käyttöjärjestelmäni on XP Home/SP3,valinta on kohtapuoliin ajankohtainen.
Kumman näistä kahdesta
19
379
Vastaukset
käytän winukan omaa palomuuria ja winukan security essentialsia. toimii sen kummemmin hidastamatta mitään koneen toimintoja. käytännössä ei tarvitsisi tuota jälkinmäistäkään koska en surffaile missään hyppykuppasivuilla enkä wareta.
- Vamodon Koraani
Comodo ja siitä säätö paranoidille. Vistaan ja Seiskaan riittää Microsoft Security Essentials.
- ----->>
vaan tämän:
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=fi-fi - !!!
Avast on ihan hyvä, pieni vaiva rekisteröinnissä.
Essentials ei XP:hen ilmeisesti käy, sitä tuolla alempana tarjotaan, joten:
http://www.cloudantivirus.com/fi/
Asennuksen jälkeen ei edes huomaa ohjelman toimivan taustalla.- nörde
Avast ilman muuta paras virustorjunta ja riittää vinukan palomuurin kanssa jollei käy xxx sivustoilla.Comodo internet security on hyvä ja suht köykänen softa myös.Ja ainut mikä on yritys ja yksityiskäytössä ilmainen.
Oli tosin tuskaa vuosi aikaa kun tuli joku väärä päivitys paketti.Nalkkas kaikki koneet.Veti prosu tehot 85%..... - ------>>
kun Essentialsin latausvalikosta valitsee XP:n
Ja hyvin toimii.
- Tietoturva o ja a
Comodosta asenna vain pelkkä firewall ja Avast hoitaa virukset. Tuo joku harrastelija on näköjään pelkkä harrastelija tosiaan.
Comodo hoitaa asiattomat yhteydet ns. eteen ja taakse. Winukan suojaus on yhteensuuntaan vain.
Tämä noin niinkuin siltä varalta, että oikeasti haluat suojata koneesi. Harrastelijoitten tietoihin ja uskomuksiin ei kannata kovin paljoa uskoa.- Testeistä
Katsoppa ensin noita testituloksia näistä hyviksi vätetyistä ohjelmista ja päätä sitten mikä olisi se paras suoja koneelle torjumaan vihulaisia.
http://murobbs.plaza.fi/tietoturva/700235-avira-comodo-defence.html - Äläuskojosettunne
Testeistä kirjoitti:
Katsoppa ensin noita testituloksia näistä hyviksi vätetyistä ohjelmista ja päätä sitten mikä olisi se paras suoja koneelle torjumaan vihulaisia.
http://murobbs.plaza.fi/tietoturva/700235-avira-comodo-defence.htmlMenkää vaan syömään niitä mössöjänne muitten samalaisten nössöjen kanssa. Eihän tuollaista ole olemassakaan. Joku muroklubi muka esittelee mielipiteitään yksi yhtä ja toinen toista. Ei päätä eikä häntää. Never heard and seen. And never again. Vaippaikäisten nörttiklubi kaiketi?
- samatööri
Asiantuntija ottaa selvää palomuurin tarkoituksesta. Eikä päästä haittaohjelmia koneelle, joiden ulospääsyä pitää sitten vahtia.
- der inseniöör
samatööri kirjoitti:
Asiantuntija ottaa selvää palomuurin tarkoituksesta. Eikä päästä haittaohjelmia koneelle, joiden ulospääsyä pitää sitten vahtia.
Just noin!
Kaikki Windowsin syöttämät päivityksetkö ymmärrät? Niitten sisältämät ns. päivitykset ym. muut sellaiset suoltavat kaiken aikaa koneeltasi tietoa mikä minnekin. Siinäpä suu auki vaan hölmönä ihailet hienoa systeemisiäsi ja ihmettelet että miksi se toimii noin aktiivisesti vaikka et tee mitään itse.Nehän lähettää jatkuvasti tietoa ulospäin niin paljon kuin kerkiävät. Vain täyspöljä voi tuollaiseen tyytyä!!! Vaann onhan meitä moneksi, että siittä vaan. Antaa koneen raksuttaa jos kaistaa riittää. Minä en tuollaiseen alentuisi alkuunkaan. - samatööri
der inseniöör kirjoitti:
Just noin!
Kaikki Windowsin syöttämät päivityksetkö ymmärrät? Niitten sisältämät ns. päivitykset ym. muut sellaiset suoltavat kaiken aikaa koneeltasi tietoa mikä minnekin. Siinäpä suu auki vaan hölmönä ihailet hienoa systeemisiäsi ja ihmettelet että miksi se toimii noin aktiivisesti vaikka et tee mitään itse.Nehän lähettää jatkuvasti tietoa ulospäin niin paljon kuin kerkiävät. Vain täyspöljä voi tuollaiseen tyytyä!!! Vaann onhan meitä moneksi, että siittä vaan. Antaa koneen raksuttaa jos kaistaa riittää. Minä en tuollaiseen alentuisi alkuunkaan.MS ei syötä koneelleni päivityksiä. Haen tarvitsemani.
Päivitykset syöttävät tietoa? Minne tahansa? Keneltä nyt on pallo hukassa!
Käytän hyvin toimivaa järjestelmää. Itse pidän siitä huolta. Ei ole minkäänlaisia ongelmia, ei hidastu käytössä tai muuta sellaista mitä väitetään vastoin parempaa tietoa Windowsille tapahtuvan.
Kaikki yhteydet kohdeosoitteineen ja tiedonsiirtomäärineen näen useallakin eri ohjelmalla. Myös mikä ohjelma tai prosessi on kyseessä. Ei tämä mitään salatiedettä ole.
Kaistaa riittää tarpeisiini hyvin, kaikesta liikenteestä olen perillä.
Muurikseni riittää Windowsin oma. Muurin tarkoitus on estää laiton liikenne koneelle. Senkin tosin välillä suljen ja annan reitittimen NATin hoitaa homman.
Tutkanani on MSE, tosin usein pois päältä. Tarkistan muin tavoin lataukseni.
Kun olet ylentänyt itsesi pelaamaan toisarvoisilla leikkikaluilla, jatka valitsemallasi tiellä. Ehkä joku päivä opit asioita ja huomaat mistä tietoturvassa on kyse. - ...
siitä et irti pääse, kuin käyttöjärjestelmän uudelleenasennuksella...
- Testeistä
... kirjoitti:
siitä et irti pääse, kuin käyttöjärjestelmän uudelleenasennuksella...
Tosiasiahan on, että suurin tietuturva riski on näppäimistön ja penkin välissä, jota nuo tietoturvaohjelmat koettavat avustaa välillä hyvällä ja joskus jopa paremmalla menestyksellä.
Comodostakin kyllä pääsee eroon kivuttomasti jos sen osaa poistaa oikein niin ei tee heikkoakaan hävittää se koneelta jos jostain syytä ei siihen olisi tyytyväinen...
Jos tutustuitte tuohon muroplazan juttuun, niin olisitte huomanneet, että testit on tehnyt euroopalainen tietotekniikkalehti PCMagasine, joka kaiketi vastaa meidän tietokonelehteämme.
Testeitä tietysti voidaan olla montaa mieltä toinen uskoo toinen ei, mutta tosiasiat eivät kuitenkaan muutu miksikään.
Oli palomuuri ja virusohjelma mikä tahansa, niin käyttäjä on kuitenkin se suurin ongelma koneen tietoturvassa. - joumäääääääääääääään
Äläuskojosettunne kirjoitti:
Menkää vaan syömään niitä mössöjänne muitten samalaisten nössöjen kanssa. Eihän tuollaista ole olemassakaan. Joku muroklubi muka esittelee mielipiteitään yksi yhtä ja toinen toista. Ei päätä eikä häntää. Never heard and seen. And never again. Vaippaikäisten nörttiklubi kaiketi?
Tosiaan lukea muitakin palstoja, kuin tätä huuhaa pullamössöpalstaa.
- Scotty-k
Zone Alarm ja Avira! (vuosien kokemus)
Lisänä WinPatrol, jossa Scotty-koira partioi, ettei kutsumattomia ohjelmia pääse asentumaan koneelle. - Lisäkysymyksillä
Kiitos ensinnäkin runsaista vastauksista,mitä palomuuria olisi ja ilman yhteensopivuusongelmia hyvä käyttää esim Panda-pilven tai Essentialsin rinnalla..en luota pelkkään XP:n muuriin..entä kyseleekö Comodo firewall vielä yhtä paljon kuin ennenkin.
Joskus kauan sitten oli mulla toisessa koneessa Avast free/Online Armor free,mites tämä vaihtoehto.
Niin ja kannattaako yleensä näistä ohjelmista ottaa maksullista versiota..käyttö on sellaista että itse surffailen turvallisilla saiteilla mutta muija istuu siellä typerässä facebookissa monta tuntia päivässä, (siis minun mielestäni typerässä ) ,roskapostia se muijani on kerännyt ihan kiitettävästi joita olen siltä poistellut.
kiitos taas odotellen lisää tietoa.- ohjelmien kanssa
1.Kyllä kyselee edelleen, mutta oppivana se osaa kerran kysytyt pois, kun muistaa laittaa kruksin kohtaan "Muista vastaukseni" niin pikkuhiljaa noi kysymykset jäävät pois ja voi huomautella vain jos olet asentanut jotain uutta ja haluat päivittää ohjelman
2. Itse laittaisin kuitenkin tuon Avastin rinnalle Comodon, vaikka ei tuo Armorkaan varmaan ole pöllömpi vaihtoehto jos se on sulla aiemmin toiminut hyvin
3. Kaupalliset versiot on tehty rahan ansaitsemista varten ja niistä löytyy aika monipuolinen valikoima erillaisia asioita, joita joku arvostaa ja toisille niistä ei ole suurempaa iloa ja he pärjäät ei kaupallisillakin sovelluksilla ihan mainiosti tai jopa ilman
Aika monen kaupallisen taakkana on ohjelman raskaus, joka syö konetehoja aika lailla, kun taas ei kaupalliset ovat monesti aika paljon keveämpiä haittaamatta liiemmin koneen toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242660
- 951586
- 1211384
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371174- 751150
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo25994- 53942
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270941MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216899Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall108830