Kannattaiskohan aikuisopiskelu,

juhani.maki-ainali

Jäin myyntineuvottelijan hommasta työttömäksi n 2kk sitten ja nyt mietin mitä isona alkaisin tehdä.
Tuo aikuis opiskelu kiinnostais kun pienenä tuo opiskelu ei oikeen kiinnostanut on toki peruskoulu käyty aikanaan ja asentajan paperit on ja yrittäjäkurssit on takana.mutta lukioo en oo käynyt, Merkonomi opinnot kiinnostais kyllä mutta onnistuukohan tuo vai tuleekohan eläke ikä vastaan oon syntynyt herranvuonna 1960 joten ojalanlaskuopin mukaan 18 11 2010 on 50v täynnä.Toki työkokemusta myynnistä on jo 10v ajalta mutta lisäoppi ei pahitteeksi olisi.Oiskohan tuossa ideaa että kouluun vielä lähtisin.

2

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytännössä ei !

Työnantajat sortuvat ikärasismiin,turha on enään yli 50 vuotiaan varsinkin kun on kouluttautunut uuteen ammattiin eikä käytännön kokemusta ole kyseisestä ammatista hakea edes alan töitä !
      Jos sattuu semmoinen lottovoitto että otetaan töihin niin se on vain ketju määräaikaisia työsuhteita ja palkkaus on sama kuin vasta koulusta tulleella nuorella.Siinä ei paina kokemus työelämästä.
      Kouluttautuminen on kyllä henkisesti hyvä ja toivottava asia mutta se onnistuu vain nuorenahenkilönä !
      Itse olen joutunut työttömäksi 40 vuoden uraputken jälkeen,kun yritys saneerasi ja tietenkin vanhemmasta päästä.Työttömyys kursseille ei oteta turha edes hakea,ainoa mihin pääset on näiden yksityisten kurssinjärjestäjien "urankehityskursseille" joissa puhutaan samoja asioita kun peruskoulusta päässeille nuorille,todella naurettavaa lisänä viel joudut hakemaan itsellesi harjoittelupaikan jossa työskentelet peruspäivärahan suuruisella korvauksella vaikka kyseinen työolisi samaa mitä olet aiemmin tehnyt.Mikä parasta niin sinulle höpistään että ala yrittäjäksi,millä varoilla ja ainoat alat ovat lähinnä aputöitä esim. siivous.
      Varokaa näitä ammatin kehittämiskursseja ne on vain bisnestä näille yksityisille koijari firmoille

• Äkkiä töihin vaan!

Myyntihommissa ei lukioo välttämättä tarvita. Kai sulla muutakin työkokemusta on kuin 10 v myyntityötä, jos ikää kerran alkaa olla 50 v etkä ole opiskellutkaan. Luulisi työhistoriaa olevan takana 30 v. ainakin, joten kyllä vielä töihin pääset, mutta mitä pikemmin sen parempi!

Sen olen lähipiirissä huomannut että mitä pitempään on pois työelämästä, sen vaikeampi on päästä takaisin. Työmarkkina-arvo tippuu ihan ropisemalla kun on yli puoli vuotta työttömänä, ja vuoden päästä ei tule enää haastattelukutsuja ollenkaan hakemuksiin.

Opiskele merkonomin tutkinto aikuiskoulutuksena työn ohessa, mutta ensisijaisesti yritä päästä äkkiä töhin! Tuossa iässä työstä pois tippuminen vaikuttaa koko lopuelämän eläkkeisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe