Kannattaiskohan aikuisopiskelu,

juhani.maki-ainali

Jäin myyntineuvottelijan hommasta työttömäksi n 2kk sitten ja nyt mietin mitä isona alkaisin tehdä.
Tuo aikuis opiskelu kiinnostais kun pienenä tuo opiskelu ei oikeen kiinnostanut on toki peruskoulu käyty aikanaan ja asentajan paperit on ja yrittäjäkurssit on takana.mutta lukioo en oo käynyt, Merkonomi opinnot kiinnostais kyllä mutta onnistuukohan tuo vai tuleekohan eläke ikä vastaan oon syntynyt herranvuonna 1960 joten ojalanlaskuopin mukaan 18 11 2010 on 50v täynnä.Toki työkokemusta myynnistä on jo 10v ajalta mutta lisäoppi ei pahitteeksi olisi.Oiskohan tuossa ideaa että kouluun vielä lähtisin.

2

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytännössä ei !

Työnantajat sortuvat ikärasismiin,turha on enään yli 50 vuotiaan varsinkin kun on kouluttautunut uuteen ammattiin eikä käytännön kokemusta ole kyseisestä ammatista hakea edes alan töitä !
      Jos sattuu semmoinen lottovoitto että otetaan töihin niin se on vain ketju määräaikaisia työsuhteita ja palkkaus on sama kuin vasta koulusta tulleella nuorella.Siinä ei paina kokemus työelämästä.
      Kouluttautuminen on kyllä henkisesti hyvä ja toivottava asia mutta se onnistuu vain nuorenahenkilönä !
      Itse olen joutunut työttömäksi 40 vuoden uraputken jälkeen,kun yritys saneerasi ja tietenkin vanhemmasta päästä.Työttömyys kursseille ei oteta turha edes hakea,ainoa mihin pääset on näiden yksityisten kurssinjärjestäjien "urankehityskursseille" joissa puhutaan samoja asioita kun peruskoulusta päässeille nuorille,todella naurettavaa lisänä viel joudut hakemaan itsellesi harjoittelupaikan jossa työskentelet peruspäivärahan suuruisella korvauksella vaikka kyseinen työolisi samaa mitä olet aiemmin tehnyt.Mikä parasta niin sinulle höpistään että ala yrittäjäksi,millä varoilla ja ainoat alat ovat lähinnä aputöitä esim. siivous.
      Varokaa näitä ammatin kehittämiskursseja ne on vain bisnestä näille yksityisille koijari firmoille

• Äkkiä töihin vaan!

Myyntihommissa ei lukioo välttämättä tarvita. Kai sulla muutakin työkokemusta on kuin 10 v myyntityötä, jos ikää kerran alkaa olla 50 v etkä ole opiskellutkaan. Luulisi työhistoriaa olevan takana 30 v. ainakin, joten kyllä vielä töihin pääset, mutta mitä pikemmin sen parempi!

Sen olen lähipiirissä huomannut että mitä pitempään on pois työelämästä, sen vaikeampi on päästä takaisin. Työmarkkina-arvo tippuu ihan ropisemalla kun on yli puoli vuotta työttömänä, ja vuoden päästä ei tule enää haastattelukutsuja ollenkaan hakemuksiin.

Opiskele merkonomin tutkinto aikuiskoulutuksena työn ohessa, mutta ensisijaisesti yritä päästä äkkiä töhin! Tuossa iässä työstä pois tippuminen vaikuttaa koko lopuelämän eläkkeisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2205
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      18
      1231
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1168
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      999
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      255
      884
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe