Kiinalainen moottorisaha saapuu laivakontissa helsingin satamaan, kontit puretaan rekkoihin ja maahantuoja saa sahat. saha maksaa maahantuojalle 16.70 €/ kpl. saha toimitetaan rovaniemelle myymälöihin, sekä halpa-että kalliisiin kauppoihin vain eri nimillä, kuitenkin niin että halvimmillaan 109€ kpl.
Matka jatkuu sodankylään, sama saha tarrasta riippumatta maksaa halvimmillaan 199€ kpl.
Kertokaa minulle tuosta 130 kilometrin matkasta, onko vaarallinen? paljon ryöstöjä? tie huono? maanvyöryjä? rankkasateita? tsunameja???? miksi tällä tieosuudella on maailman kalleimmat rahtikulut? kukaanhan ei voi kuvitellakkaan että sodankyläläinen kauppias ottaisi tuollasia riistovoitoja?
Tavara-rahti-hinta
3
750
Vastaukset
- peräpekka
Sama ilmiö rakennustuotteissa. Rovaniemellä 23€/neliö nimeltä mainitsematon puinen rakennustarvike ja täällä maksaa 50€/neliö sama tavara, eikä ole Kiinasta lähtöisin vaan Kuopion tehtaalta. Tämä taitaa olla todella kallis väli rahdata, eihän tuolle hinnanerolle muuta eroa voi keksiä? Eli 100 m2 alalla hintaeroa 2700€, täytyypä miettiä josko vuokraisi pakettiauton kuljettajineen ja yöpyisi samaan rahaan parisen viikkoa Pohjanhovissa hakureissulla, jäisi vielä ryyppyrahaakin...
- liekkö kannattaa
rovaniemeltä ostamassa kiinalaisen moottorisahan, niin suapi olla hotellissa yön ja ryypiskellä ja lörtsyä vai mikä se oli römp.. ja vielä taksilla ajjaa sahan kanssa kaanaanmaalle....jossa vaihtaa sen päissään seuraavana aamuna olvilaatikkoon
- Ville-Matti R.
liekkö kannattaa kirjoitti:
rovaniemeltä ostamassa kiinalaisen moottorisahan, niin suapi olla hotellissa yön ja ryypiskellä ja lörtsyä vai mikä se oli römp.. ja vielä taksilla ajjaa sahan kanssa kaanaanmaalle....jossa vaihtaa sen päissään seuraavana aamuna olvilaatikkoon
Yksi vaihtoehto mitä itse olen käyttänyt on lähettää sähköpostia jollekkin täyden palvelun logistiikka-firmalle (esim http://www.rahti-kuljetus.com - googlettamalla lisää, kannattaa kilpailuttaa) ja pyytää heitä kuljettamaan tavarat joko lähellä olevaan toimipisteeseen tai suoraan perille asti. Kätevää varsinkin jos aikataulu joustaa. Jotkut kuljetusfirmat voivat tarjota palvelun hyvinkin edullisesti jos ovat puolilastissa tulossa kuitenkin tännepäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781