Millaisia oireita olette saaneet homeasunnoissa?
Itselläni on ollut silmien kutinaa ja jatkuvaa valuvaa limaa poskionteloista nieluun, sekä limanmuodostusta alahengitysteissä. Niitä hoidettiin antibiooteilla ja allergialääkkeillä, muttei auttanut. Oli myös astmaa, johon eivät auttaneet astmalääkkeet.
Nyt olen asuntojen vaihdon seurauksena ollut kuukauden uudessa kodissa, johon toin heti alussa muutamia vanhoja puisia huonekaluja ja tavaroita. Limaa on taas alkanut valua nieluun, samoin toinen perheenjäsen on alkanut saada yöllä yskää ja nenäverenvuotoja. Jatkuvasti ollaan flunssassa ja opna vatsatautikin jo koettu, vaikkei ole koskaan ennen ollut meidän perheessä.
Tajusin, että minulla on lähtenyt viime aikoina älyttömästi hiuksia. Onkohan se homeoire vai johtuuko stressistä (mitä on tietysti hirveästi koko ajan)? Nyt särkee ikeniä.
Tosi inhottavaa, kun ei voi enää luottaa siihen, että löytäisi puhtaan asunnon. Ja mistä sen tietää, ovatko syynä noi vanhat tavarat vai uusi asunto? Olen ajatellut, että vain vakavasti sairastuneet joutuvat luopumaan irtaimistostaan, mutta nyt se saattaa koskea minuakin.
Oudot oireet
5
612
Vastaukset
- sairastellut
En enää muista (onneksi) kaikkia oireitani, koska aikaa on kulunut useita vuosia ja terveys onneksi kohonnut miltei normaaliksi. Mieleeni tulee: kauhea väsymys, joka ei talttunut nukkumisella, nivelsärkyjä, jatkuva kuumeilu (vuosia) ja flunssa, silmien turvotus ja punoitus (jatkuu yhä), hiusten kunnon heikentyminen, yskää - sain keuhkoihini limakalvotulehduksen, joka ei ole astma.
Koska parantuminen on hidasta, on vaikea tietää, johtuvatko oireet uudesta asunnosta vai vanhoista huonekaluista. Me heitimme pois tosi paljon kaikenlaista: sängyn kaikkine vuodevaatteineen, pölynimurin, pesukoneen (oli homeessa), matot ja joitain vaatteita jne. En silti parantunut heti - kyllä se on vienyt vuosia. (Tällä en tarkoita sitä, että kaikille kävisi samoin.)
Kyllä ne huonekalut voivat pitää oireilua yllä; otin kerran kaapista homekämpästä tuomani takin ja laitoin päälleni...pari minuuttia ja limakalvoihin (joka paikkaan kaulasta ylöspäin) alkoi sattua ja alkoi yskittää kovasti. Heitin sen heti roskiin. Vähintään yhtä paljon kuin omatekoista tietoa tuolta löytyy kirjoitusvirheitä ja väittämiä ilman perusteluja...
Lainaus:
"Huomautus: Terveydelle vaarallisia eivät ole homeiden itiöt, vaan rakenteissa olevien aktiivisten kosteusvaurio-homeiden itiöiden ja aktino-bakteeri itiöiden aineen vaihdunnan yhteydessä syntyvä toksiini (myrkky). Antibiootti (lääke) ja kosteusvaurio homeiden antibiootti (toksiini) ovat tällä hetkellä ylivoimaisesti suurimmat syylliset limakalvojen maitohappobakteeri tuhoon."
[ http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Tekijan_tiedot.html ]
Onhan nuo probiootit hyviä, mutta ennen kuin homesairaus tokenee, loppuu pilleripurkit ;)
- sairastellut
Kuvittelin itse aikoinaan, että paranen jokseenkin nopeasti, kunhan vain pääsen puhtaaseen asuntoon. Onneksi en tiennyt edeltä käsin, miten pitkään jouduin kunnon kohentumista odottamaan. Meinaan, että moni varmaan olettaa uudenkin asunnon olevan homeessa, koska oireet jatkuvat.
- on se niin vaikeeta
EIlen kävin koko päivän läpi tavaroita laatikosta, ja kieli tuli araksi ja turposi. Ikäänkuin olisi polttanut sen kuumalla juomalla.
Vaikea tietää mistä johtuu, koska mulla on tässä uudessa asunnossa koko ajan kamala flunssa, räkää ja kurkku kipeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä282693- 911034
- 58901
- 66875
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26847Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6817Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37800Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65794Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75724Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu135708