Kenellä palstalaisella mahtaa olla pahimmat tunnelukot?
Tässä testi joka avaa teille skeemojanne joiden varassa maailmaa katsotte..
http://www.mentores.fi/testi.htm
Tunnelukko testi!
59
2675
Vastaukset
- :DDD
http://naurunappula.com/225065
Säästyy monilta harmeilta- maissitähkä
nii lukos et linkille e ees jaksa
"Suojattomuus
Tunnelukon voimakkuus:keskivahva
Ulkopuolisuus
Tunnelukon voimakkuus:erittäin vahva
Vajavuus
Tunnelukon voimakkuus:vahva
Hylkääminen
Kaltoin kohtelu
Tunnevaje
Oikeutus
Rankaisevuus
Pessimismi
Riittämätön itsekontrolli
Uhrautuminen
Tunnelukon voimakkuus:vahva"
11 kutosta vaan:(Eikö kukaan nokita 11 lukkoa? Voitin siis kerrankin jotain!!1!!!
Oon näköjään unelmavävykin:
http://www.mtv3.fi/helmi/rakkaus/artikkeli.shtml/2010/11/1217889
*tuulettaa*PlatosMorbidDust kirjoitti:
Eikö kukaan nokita 11 lukkoa? Voitin siis kerrankin jotain!!1!!!
Oon näköjään unelmavävykin:
http://www.mtv3.fi/helmi/rakkaus/artikkeli.shtml/2010/11/1217889
*tuulettaa*Älä vielä nuolaise.. kaikki ei ole varmaan ehtineet vielä tehdä..
Kannattaa aina pyrkiä olemaan unelmavävy, ei niinkään unelmamies... ;D
Suojattomuus
Pelkään ja olen huolissani siitä että minä itse tai läheiseni sairastuvat tai joutuvat onnettomuuteen. 5
Minusta maailma on vaarallinen paikka, vaaroja tuntuu olevan kaikkialla. 5
Ulkopuolisuus
En oikein sovi joukkoon vaan koen usein itseni ryhmässä ulkopuoliseksi. 4
Olen jollain perustavaa laatua olevalla tavalla erilainen kuin muut. 5
Välttelen sosiaalisia tilanteita koska joudun olemaan niissä varuillani. 5
Oikeutus
Tunnelukon voimakkuus:heikko
Minun tapani tehdä asiat on oikea tapa. Suutun tai turhaudun, jos asiat eivät mene mieleni mukaan. 5
Emotionaalinen estyneisyys
Sisälleni kertyy vihaa ja mielipahaa, joita en juurikaan ilmaise. 6
Pyrin kontrolloimaan itseäni etteivät tunteet vie minua mukanaan. 5
Minun on vaikea hallita halujani, tunteitani ja mieleni yllykkeitä. Minun on vaikea ilmaista vihaa rakentavasti. 5Minun lukot tässä:
Vaativuus: keskivahva
Riippuvuus:heikko
Suojattomuus: vahva
Ulkopuolisuus: keskivahva
Hyväksynnän haku: heikko
Kietoutuneisuus: keskivahva
Uhrautuminen: vahva
Tää on muistaakseni kolmannen kerran tää testi täällä. Parempaan suuntaan on mennyt, jos nyt oikein muistan aikaisemmat tulokset :)"Testi ei tunnistanut tunnelukkoja. Testi tunnistaa parhaiten tunnelukoille antautumisen. Tunnelukkojen välttely tai ylikompensointi johtaa siihen, että tunnelukkoja ei voida tunnistaa tällä testillä. Voit kartoittaa tunnelukkojen välttelyä ja ylikompensointia niihin tarkoitetuilla testeillä. Testit löydät sivulta www.skeematerapia.fi/testit"
eli jos ei testi löydä tunnelukkoja niin syyhän siis ei ole siinä et niitä ei olis vaan et potilas välttelee niitä. Tää on kuin suoraan skientologien manuaalista.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
lukoista, että olet kaikkein pahiten tunnelukollinen :P Hähä!
ja se ehdottaa uutta testiä. Tollasesta menis pieni testilukkonen ihan sekasin.
Me saatiin tulokseksi et ehkä sä pelkäät korkeita paikkoja joten ajateltiin testata sitä vuorikiipeilyllä ja laskuvarjohypyllä.ttuplai kirjoitti:
ja se ehdottaa uutta testiä. Tollasesta menis pieni testilukkonen ihan sekasin.
Me saatiin tulokseksi et ehkä sä pelkäät korkeita paikkoja joten ajateltiin testata sitä vuorikiipeilyllä ja laskuvarjohypyllä.tänks! Mua ei saa kiipeämään edes keskivertoa korkeammalle tuolille .
:D
- tunnelukot
Vaativuus
Minun on hoidettava kaikki velvollisuuteni ennen kuin voin levätä. 4
Menestyn elämässäni mutta minun on vaikea pysähtyä nauttimaan siitä. Elämä tuntuu suorittamiselta. 4
Suojattomuus
Pelkään ja olen huolissani siitä että minä itse tai läheiseni sairastuvat tai joutuvat onnettomuuteen. 6
Hylkääminen
Rakastun ihmisiin jotka eivät halua tosissaan sitoutua tai pelkään itse sitoutumista. 5
Tunnevaje
En saa tarpeeksi rakkautta, huolenpitoa enkä hellyyttä. 4
Sisälleni kertyy vihaa ja mielipahaa, joita en juurikaan ilmaise. 4
Pyrin kontrolloimaan itseäni etteivät tunteet vie minua mukanaan. 4
Pessimismi
Kiinnitän paljon huomioita elämän negatiivisiin asioihin. 4
Vaikka jotain hyvää tapahtuisi, pelkään että seuraavaksi tapahtuu jotain ikävää. 4
Pyrin olemaan huolellinen etten tekisi vääriä asioita, jotka voivat johtaa katastrofiin. 5
Kietoutuneisuus
En tiedä mitä minä itse haluan tai tarvitsen koska vanhempani tai kumppanini vaikuttavat minuun niin vahvasti. 5
Minun on puhuttava vanhempieni kanssa lähes päivittäin, muuten vanhempani saattavat loukkaantua ja tunnen syyllisyyttä. 4
Uhrautuminen
Minun on vaikeaa pyytää muita huolehtimaan minusta. Toisten tarpeet menevät viime kädessä omieni edelle. 4
Löydän aina aikaa muille ja huolehdin läheisistäni. Olen tottunut kuuntelemaan toisten ongelmia. 4 tartte ees tota testiä tehdä kun tiedän että kuitenkin saan sellaisen tulossivun, jolla lukee ainoastaan:
"Yleisen edun tähden, ilmoittaudu johonkin hoitolaitokseen välittömästi"
Tasan ei käy elämässä... dumdidum ja sitä rataa. :)- y.b. ulos kirj.
huijata.. Et voita skabaa ennen kuin todisteet on pöydässä :P
edelleenkään.
Ulkopuolisuus
Olen jollain perustavaa laatua olevalla tavalla erilainen kuin muut. 4
Hylkääminen
Pelkään että menetän rakastamani ihmiset tavalla tai toisella. 5
Rakastun ihmisiin jotka eivät halua tosissaan sitoutua tai pelkään itse sitoutumista. 4
Kaltoin kohtelu
En luota toisiin ihmisiin kovin helposti vaan uskon että minut ennen pitkää petetään tai minua loukataan. 5
Läheiset ihmiset ovat käyttäneet minua hyväkseen tai kohdelleet minua kaltoin. 6
Suojelen itseäni ja pidän ihmiset etäällä etteivät he voi loukata minua. 6- ariella.a
Vaativuus
Minun on hoidettava kaikki velvollisuuteni ennen kuin voin levätä. 6
Menestyn elämässäni mutta minun on vaikea pysähtyä nauttimaan siitä. Elämä tuntuu suorittamiselta. 6
Suojattomuus
Pelkään ja olen huolissani siitä että minä itse tai läheiseni sairastuvat tai joutuvat onnettomuuteen. 6
Minusta maailma on vaarallinen paikka, vaaroja tuntuu olevan kaikkialla. 4
Olet kova huolehtimaan ja usein peloissasi - koet olosi turvattomaksi. Murehdit kohtuuttomasti terveyttäsi, vaaroja tai onnettomuuteen joutumista, taloudenhoitoa tai kontrollin menettämistä....
Ulkopuolisuus
Olen jollain perustavaa laatua olevalla tavalla erilainen kuin muut. 6
Tunnet usein ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa.........
Kaltoin kohtelu
Läheiset ihmiset ovat käyttäneet minua hyväkseen tai kohdelleet minua kaltoin. 6
Suojelen itseäni ja pidän ihmiset etäällä etteivät he voi loukata minua. 6
Pelkäät, että ihmiset haavoittavat, huijaavat, loukkaavat, pahoinpitelevät tai käyttävät sinua jollain tavoin hyväkseen. Et luultavasti koe oloasi luottavaiseksi ja turvalliseksi vaan näet uhkakuvia ihmissuhteissasi. Sinun on yleensä vaikea luottaa ihmisiin....
Rankaisevuus
Olen ankara itselleni jos teen virheen tai tunaroin ja saatan rangaista itseäni siitä. 6
Olet hyvin ankara itsellesi ja rankaiset itseäsi jos toimit väärin. Olet usein vihainen itsellesi ja moitit itseäsi tekemistäsi virheistä. Saatat miettiä tekemisiäsi jälkikäteen, ja tuntea syyllisyyttä tai häpeää siitä miten olet toiminut. Saatat olla vihainen itsellesi koska olet joskus heikko, tunteellinen tai tarvitseva. Jos jotain pahaa tapahtuu sinulle, saatat ajatella että se oli ansaittua, etkä kaipaa myötätuntoa tai sääliä...
Pessimismi
Kiinnitän paljon huomioita elämän negatiivisiin asioihin. 5
Kietoutuneisuus
Tunnelukon voimakkuus:heikko Alistuminen - keskivahva (5-4)
Vaativuus - keskivahva (5-4)
Ulkopuolisuus - vahva (6-4)
Hylkääminen - erittäin vahva (6-6-4)
Kaltoin kohtelu - keskivahva (6)
Tunnevaje - vahva (5-5)
Emotionaalinen estyneisyys - vahva (5-4-4)
Hyväksynnän haku - erittäin vahva (6-5-4)
Uhrautuminen - erittäin vahva (4-5-6)Olisin ajatellut että sä olisit lukoista vapaa.. Et vaikuta yhtään lukolliselta :D
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Olisin ajatellut että sä olisit lukoista vapaa.. Et vaikuta yhtään lukolliselta :D
Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää... :D
- frost-free
xena-183 kirjoitti:
Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää... :D
sitten teit sen kiihtyneessä tunnetilassa jolloin helposti liioittelee vastauksiin...
- KoppavaHoro
Pelkkää keskivahvaa ja vahvaa sain, sekä paljon ajattelemisen aihetta.
Tässä tulokseni:
Alistuminen
Vaativuus
Suojattomuus
Ulkopuolisuus
Hylkääminen
Kaltoin kohtelu
Epäonnistuminen
Rankaisevuus
Tunnelukon voimakkuus:keskivahva - ciscokis
Millaisen testituloksen saa fiktiivinen hahmo?
Pitääkö tässä ihan kokeilla?
(naurua) "Hakeudu hoitoon" testejä
"Huomaa, että tunnelukon kuvaus on aina sama. Tunnelukon voimakkuus ilmaisee sen, miten hyvin kuvauksen tulisi pitää paikkaansa sinun kohdallasi. Älä kuitenkaan ota testin tulosta annettuna totuutena, vaan kysy itseltäsi miltä osin kuvaus pitää paikkaansa. Jos kuvaus ei pidä lainkaan paikkaansa, sinulla ei ole kyseistä tunnelukkoa.
Tunnelukon voimakkuus: erittäin vahva (tunnelukko ohjaa elämääsi voimakkaasti ja laaja-alaisesti), vahva (tunnelukko vaikuttaa merkittävästi elämääsi), keskivahva (tunnelukko vaikuttaa elämässäsi useissa tilanteissa) tai heikko (tunnelukko vaikuttaa elämässäsi harvoin).
Testin tulokset ovat suuntaa antavia. Tarkempi tunnelukkojen kartoitus vaatii laajemman kysymysaineiston ja työskentelyn tunnelukkoihin perehtyneen terapeutin kanssa.
Mikäli olet kiinnostunut työskentelemään tunnelukkojesi avaamiseksi, suosittelemme lukemaan Avaa tunnelukkosi (Young & Klosko, Kansanvalistusseura 2007, www.kvs.fi) tai työskentelemään tunnelukkoihin perehtyneen terapeutin kanssa."
Eli kysymykset ja tulkinnat on tehty siten, että "Kannattaa hakeutua hoitoon" vastaus tulee vastasi miten tahansa.
Pessimismi
Tunnevaje
Minulla ei juurikaan ole ollut ketään, joka todella ymmärtäisi, kuuntelisi ja välittäisi minusta. 6
Kaltoin kohtelu
Ulkopuolisuus
En oikein sovi joukkoon vaan koen usein itseni ryhmässä ulkopuoliseksi. 6
Vaativuus
Minun on hoidettava kaikki velvollisuuteni ennen kuin voin levätä. 4
Minun täytyy tehdä parhaani, toiseksi paras ei kelpaa. Aina on vara parantaa. 5
Huomatkaa, ei yhtään kymppiä- kirpela
paitsi uhrautuminen oli erittäin vahva.
Jippiajee!- Tony DiNozzo
Ilmankos! Vain kolme päivää 1.11.2010:sta.
Vaativuus
Minun on hoidettava kaikki velvollisuuteni ennen kuin voin lev�t�. 4
Minun t�ytyy tehd� parhaani, toiseksi paras ei kelpaa. Aina on vara parantaa. 5
Menestyn el�m�ss�ni mutta minun on vaikea pys�hty� nauttimaan siit�. El�m� tuntuu suorittamiselta. 4
Olet vaativa itse�si kohtaan, vaikka luultavasti itse pid�t vaativuuttasi ihan kohtuullisena. Sinusta tuntuu, ett� koko ajan on teht�v� jotain, saatava aikaan tai pidett�v� asiat ja tavarat j�rjestyksess�. Saatat olla perfektionisti, ty�narkomaani tai arvostat asemaa, valtaa, rikkautta, materiaa ja kauneutta. Et voi olla tyytyv�inen itseesi jos et t�yt� vaatimuksiasi - siksi tuntuu ettei mik��n koskaan riit�, aina on jotain tavoittelemisen arvoista. Riitt�m�tt�myyden, ep�onnistumisen, huonommuuden ja h�pe�n tunteet vaanivat ja iskev�t ellet yll� koviin vaatimuksiisi. Ponnistelet v�ltt��ksesi n�it� ik�vi� tunteita ja se aiheuttaa sinulle ahdistusta ja stressi�. Stressi saattaa ilmet� erilaisina fyysisin� oireina - unettomuutena, v�symyksen�, korkeana verenpaineena, vatsahaavana tai paniikkikohtauksina. Sinun on vaikea rentoutua ja vain nauttia el�m�st� - olla tyytyv�inen siihen mit� sinulla juuri t�ll� hetkell� on. Saatat olla enimm�kseen turhautunut ja �rtynyt itseesi ja toisiin. El�m� on suorittamista, ja uskot ett� se joskus tuo sinulle palkinnon - vapauden tai t�ydellisyyden. Loppujen lopuksi saavutukset kuitenkin tuntuvat tyhjilt� ja hamuat seuraavia teht�vi� ja haasteita. Jos p��t�t menesty� jossain, luultavasti menestyt siin� - osaamatta kuitenkaan pys�hty� nauttimaan menestyksest�. Kumppanisi tulee olla t�ydellinen - kaunis tai komea, lahjakas ja menestyv�. Kumppanisi ja lastesi on t�ytett�v� odotuksesi, muussa tapauksessa saatat petty� ja olet kriittinen. Ehk� ly�t laimin yst�vi�si tai l�heisi�si - koska et ehdi rentoutua ja antaa toisille aikaasi.
Suojattomuus
Pelk��n ja olen huolissani siit� ett� min� itse tai l�heiseni sairastuvat tai joutuvat onnettomuuteen. 5
Olet kova huolehtimaan ja usein peloissasi - koet olosi turvattomaksi. Murehdit kohtuuttomasti terveytt�si, vaaroja tai onnettomuuteen joutumista, taloudenhoitoa tai kontrollin menett�mist�. Saatat valita kumppanin joka auttaa ja suojelee sinua tai odotat ett� kumppanisi on peloton ja vahva - kyvyk�s suojelemaan sinua vaaroilta. Pelkosi saattavat aiheuttaa sinulle ahdistus- tai paniikkikohtauksia - tai sitten olet jatkuvasti enemm�n tai v�hemm�n ahdistunut etk� voi nauttia arjesta. Saatat turvautua riippuvuuksiin ahdistuksen helpottamiseksi. Pyrit varmistumaan ett� olet turvassa. Siksi olet oppinut v�lttelem��n riskej�: hissej�, autoilua, kaupungilla liikkumista, matkustamista, investointeja tai uramahdollisuuksia - pit�ydyt mieluummin vanhassa tutussa ja turvallisessa. Pelot rajoittavat el�m��si ja l�heisi�si joiden t�ytyy sopeutua pelkoihisi. Jatkuva murehtiminen ja vaarojen v�lttely tyypillisesti lis�� entisest��n v�lttelyk�ytt�ytymist� ja voimistaa pelkoja ja suojattomuuden tunnelukkoa.
Ulkopuolisuus
En oikein sovi joukkoon vaan koen usein itseni ryhm�ss� ulkopuoliseksi. 4
V�lttelen sosiaalisia tilanteita koska joudun olemaan niiss� varuillani. 4
Tunnet usein ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa ja se saa sinut v�lttelem��n niit�. Ehk� tunnet itsesi erilaiseksi, muita huonommaksi keskustelijaksi ja siksi ulkopuoliseksi. Uusien ihmisten kanssa tunnet olosi ep�mukavaksi ja hermostuneeksi etk� oikein tied� mit� sanoisit. Pelk��t, ett� sanot tai teet jotain v��rin. Saatat arkailla huomion kohteena olemista ja j�nnitt�� esiintymist�. Ahdistuneena mietit mit� muut ajattelevat sinusta. Hermostuneena et kykene k�ytt�m��n sosiaalisia taitojasi vaan menet�t varmuutesi ja vet�ydyt. Olet ehk� tottunut v�lttelem��n kanssak�ymisi� ja sosiaalisia tilanteita siin� m��rin ett� se tuntuu ihan luonnolliselta - kuitenkin jokin sinussa kaipaa samalla l�heisemp�� yhteytt� kanssaihmisiin. Ryhm�ss� saatat teeskennell� olevasi enemm�n muiden kaltainen tai haluat antaa hyv�n vaikutelman itsest�si. Saatat hankkiutua ty�skentelem��n teht�viss�, jossa ei vaadita paljon vuorovaikutusta. L�heisiss� suhteissa tunnet olosi varmemmaksi ja levollisemmaksi - voit olla enemm�n oma itsesi. Toistuvat ulkopuolisuuden kokemukset vahvistavat tunnelukkoasi ja se saa sinut v�lttelem��n entist� enemm�n ik�vi� sosiaalisia tilanteita.Hylk��minen
Pelk��n ett� menet�n rakastamani ihmiset tavalla tai toisella. 4
Rakastun ihmisiin jotka eiv�t halua tosissaan sitoutua tai pelk��n itse sitoutumista. 4
Menetyksen pelko ohjaa el�m��si - olet huolissasi yksin j��misest�. Uskot ett� l�heisesi kuolevat tai j�tt�v�t sinut. Pelk��t j��v�si yksin ja luultavasti takerrut l�heisiin ihmisiisi, mutta samalla karkotat heid�t luotasi - pahin pelkosi on kuin itse��n toteuttava ennuste. Menett�misen pelkoa seuraa luottamuksen puute joka tulee usein ilmi kontrollointina, omistushaluisuutena ja mustasukkaisuutena. Kaipaat ja tarvitset muiden l�sn�oloa, yksinolo tuntuu vaikealta. Riippuvuudet voivat olla selviytymiskeinosi, joilla yksinolon aiheuttama ahdistus tuntuu siedett�v�mm�lt�. Koet suhteisiin kuuluvat tavalliset erotilanteet ahdistaviksi etk� luota siihen ett� suhde kest�isi erot. Tulkitset herk�sti toisen tekemisi� tai tekem�tt� j�tt�misi� eroaikeiksi ja saatat ylireagoida niihin, vaikkapa siihen kun toinen ei vastaa puheluusi tai tekstiviestiisi. Saatat ajatella, ett� jos toinen ei ole kanssasi nyt, h�n ei kohta ehk� ole kanssasi lainkaan. Vaikka suhde olisi vakaa, se luultavasti tuntuu vain v�liaikaiselta - ik��n kuin se olisi koko ajan vaakalaudalla. Saatat itse ep�toivoissasi uhata erolla, ik��n kuin testataksesi odotustasi - joko suhde nyt p��ttyy. Ehk� pid�t v�lill� v�limatkaa yst�viisi, ettei heist� tule liian t�rkeit� sinulle. Toisaalta saatat vaipua ep�toivoon jos tulkitset yst�v�n ottavan et�isyytt�. Menetyksien my�t� tunnelukko vahvistuu ja alat uskoa ettei mist��n l�ydy kest�v�� suhdetta.
Kaltoin kohtelu
En luota toisiin ihmisiin kovin helposti vaan uskon ett� minut ennen pitk�� petet��n tai minua loukataan. 4
L�heiset ihmiset ovat k�ytt�neet minua hyv�kseen tai kohdelleet minua kaltoin. 5
Pelk��t, ett� ihmiset haavoittavat, huijaavat, loukkaavat, pahoinpitelev�t tai k�ytt�v�t sinua jollain tavoin hyv�kseen. Et luultavasti koe oloasi luottavaiseksi ja turvalliseksi vaan n�et uhkakuvia ihmissuhteissasi. Sinun on yleens� vaikea luottaa ihmisiin. Saatat suhtautua ep�illen toisten aikomuksiin ja uskot l�heistesi pett�v�n sinut tavalla tai toisella. Et p��st� ket��n l�hellesi etk� uskalla avautua ihmissuhteissasi. Olet varovainen ja saatat testata ovatko ihmiset luottamuksesi arvoisia. Saatat kuitenkin vieh�tty� ihmisist� jotka ovat hyv�ksik�ytt�ji� ja annat heid�n kohdella itse�si huonosti. Toistuvat hyv�ksik�yt�n kokemukset vahvistavat tunnelukkoa ja sy�v�t omanarvon tunnetta. T�m� voi johtaa siihen, ett� sinun on vaikea p��st� suhteesta jossa sinua kohdellaan kaltoin.
Pyrin kontrolloimaan itse�ni etteiv�t tunteet vie minua mukanaan. 4
Sinun on vaikea ilmaista tunteitasi spontaanisti.Sinusta on h�mment�v�� ilmaista positiivisia kiintymyksen tai v�litt�misen tunteita toisille ihmisille. Uskot ett� tunteet on parempi pit�� sis�ll��n ja siksi pyrit kontrolloimaan itse�si, varsinkin muiden seurassa. Sis�llesi on luultavasti kertynyt paljon vihaa ja mielipahaa, joka on ilmaisematta. Sinusta saattaa tuntua ett� olet kuin painetynnyri, joka saattaa purkautua milloin tahansa, siksi yrit�t hallita tekemisi�si ja tunteitasi.
Pessimismi
Kiinnit�n paljon huomioita el�m�n negatiivisiin asioihin. 4
Olet pessimisti, ja kiinnit�t huomiota enemm�n el�m�si kielteisiin kuin positiivisiin asioihin. Olet kova huolehtimaan ja murehdit tulevia tapahtumia tai tilanteita. Jos asiat tuntuvat menev�n hyvin, se vaikuttaa vain v�liaikaiselta. Jos jotain hyv�� tapahtuu. odotat ett� jotain pahaa on tapahtumassa seuraavaksi. Pelk��t, ett� saatat tehd� p��t�ksi� jotka johtavat kriisiin tai katastrofiin. Pelk��t virheit� ja pyrit siksi olemaan mahdollisimman huolellinen.- frost-free
dazu kirjoitti:
Hylk��minen
Pelk��n ett� menet�n rakastamani ihmiset tavalla tai toisella. 4
Rakastun ihmisiin jotka eiv�t halua tosissaan sitoutua tai pelk��n itse sitoutumista. 4
Menetyksen pelko ohjaa el�m��si - olet huolissasi yksin j��misest�. Uskot ett� l�heisesi kuolevat tai j�tt�v�t sinut. Pelk��t j��v�si yksin ja luultavasti takerrut l�heisiin ihmisiisi, mutta samalla karkotat heid�t luotasi - pahin pelkosi on kuin itse��n toteuttava ennuste. Menett�misen pelkoa seuraa luottamuksen puute joka tulee usein ilmi kontrollointina, omistushaluisuutena ja mustasukkaisuutena. Kaipaat ja tarvitset muiden l�sn�oloa, yksinolo tuntuu vaikealta. Riippuvuudet voivat olla selviytymiskeinosi, joilla yksinolon aiheuttama ahdistus tuntuu siedett�v�mm�lt�. Koet suhteisiin kuuluvat tavalliset erotilanteet ahdistaviksi etk� luota siihen ett� suhde kest�isi erot. Tulkitset herk�sti toisen tekemisi� tai tekem�tt� j�tt�misi� eroaikeiksi ja saatat ylireagoida niihin, vaikkapa siihen kun toinen ei vastaa puheluusi tai tekstiviestiisi. Saatat ajatella, ett� jos toinen ei ole kanssasi nyt, h�n ei kohta ehk� ole kanssasi lainkaan. Vaikka suhde olisi vakaa, se luultavasti tuntuu vain v�liaikaiselta - ik��n kuin se olisi koko ajan vaakalaudalla. Saatat itse ep�toivoissasi uhata erolla, ik��n kuin testataksesi odotustasi - joko suhde nyt p��ttyy. Ehk� pid�t v�lill� v�limatkaa yst�viisi, ettei heist� tule liian t�rkeit� sinulle. Toisaalta saatat vaipua ep�toivoon jos tulkitset yst�v�n ottavan et�isyytt�. Menetyksien my�t� tunnelukko vahvistuu ja alat uskoa ettei mist��n l�ydy kest�v�� suhdetta.
Kaltoin kohtelu
En luota toisiin ihmisiin kovin helposti vaan uskon ett� minut ennen pitk�� petet��n tai minua loukataan. 4
L�heiset ihmiset ovat k�ytt�neet minua hyv�kseen tai kohdelleet minua kaltoin. 5
Pelk��t, ett� ihmiset haavoittavat, huijaavat, loukkaavat, pahoinpitelev�t tai k�ytt�v�t sinua jollain tavoin hyv�kseen. Et luultavasti koe oloasi luottavaiseksi ja turvalliseksi vaan n�et uhkakuvia ihmissuhteissasi. Sinun on yleens� vaikea luottaa ihmisiin. Saatat suhtautua ep�illen toisten aikomuksiin ja uskot l�heistesi pett�v�n sinut tavalla tai toisella. Et p��st� ket��n l�hellesi etk� uskalla avautua ihmissuhteissasi. Olet varovainen ja saatat testata ovatko ihmiset luottamuksesi arvoisia. Saatat kuitenkin vieh�tty� ihmisist� jotka ovat hyv�ksik�ytt�ji� ja annat heid�n kohdella itse�si huonosti. Toistuvat hyv�ksik�yt�n kokemukset vahvistavat tunnelukkoa ja sy�v�t omanarvon tunnetta. T�m� voi johtaa siihen, ett� sinun on vaikea p��st� suhteesta jossa sinua kohdellaan kaltoin.
Pyrin kontrolloimaan itse�ni etteiv�t tunteet vie minua mukanaan. 4
Sinun on vaikea ilmaista tunteitasi spontaanisti.Sinusta on h�mment�v�� ilmaista positiivisia kiintymyksen tai v�litt�misen tunteita toisille ihmisille. Uskot ett� tunteet on parempi pit�� sis�ll��n ja siksi pyrit kontrolloimaan itse�si, varsinkin muiden seurassa. Sis�llesi on luultavasti kertynyt paljon vihaa ja mielipahaa, joka on ilmaisematta. Sinusta saattaa tuntua ett� olet kuin painetynnyri, joka saattaa purkautua milloin tahansa, siksi yrit�t hallita tekemisi�si ja tunteitasi.
Pessimismi
Kiinnit�n paljon huomioita el�m�n negatiivisiin asioihin. 4
Olet pessimisti, ja kiinnit�t huomiota enemm�n el�m�si kielteisiin kuin positiivisiin asioihin. Olet kova huolehtimaan ja murehdit tulevia tapahtumia tai tilanteita. Jos asiat tuntuvat menev�n hyvin, se vaikuttaa vain v�liaikaiselta. Jos jotain hyv�� tapahtuu. odotat ett� jotain pahaa on tapahtumassa seuraavaksi. Pelk��t, ett� saatat tehd� p��t�ksi� jotka johtavat kriisiin tai katastrofiin. Pelk��t virheit� ja pyrit siksi olemaan mahdollisimman huolellinen.meidän pikku Marsu. :) Sinulla pitäisi olla ehkä tuo "suojattomuus" vahvempi...? :D
frost-free kirjoitti:
meidän pikku Marsu. :) Sinulla pitäisi olla ehkä tuo "suojattomuus" vahvempi...? :D
automaattitulkinnassa on pikkusen parantamisen varaa. Siksi kaikki ei täysin täsmää. Pakkoneuroosiinhan kuulu älytön pelko siitä, että läheisille sattuu jotain pahaa ja pakko-oireet liittyvätkin juuri tuohon paljolti tunnetasolla, vaikka tunteet siis juontavat lähinnä syyllisyydentunteesta.
- frost-free
dazu kirjoitti:
automaattitulkinnassa on pikkusen parantamisen varaa. Siksi kaikki ei täysin täsmää. Pakkoneuroosiinhan kuulu älytön pelko siitä, että läheisille sattuu jotain pahaa ja pakko-oireet liittyvätkin juuri tuohon paljolti tunnetasolla, vaikka tunteet siis juontavat lähinnä syyllisyydentunteesta.
sillee sitä tarkoittanutkaan. Suojattomuuslukossahan sulla on heikko vaikka sä sait tosta YHDESTÄ sen lukon kohdasta saitki täydet eli 5 pistettä eiks vain. Näin mä ymmärsin...Mut muuten sulla on se heikko.Toi on tavallaan se piikki koko aineistossa suojattomuuslukkoa ajatellen..?
- huom.
frost-free kirjoitti:
sillee sitä tarkoittanutkaan. Suojattomuuslukossahan sulla on heikko vaikka sä sait tosta YHDESTÄ sen lukon kohdasta saitki täydet eli 5 pistettä eiks vain. Näin mä ymmärsin...Mut muuten sulla on se heikko.Toi on tavallaan se piikki koko aineistossa suojattomuuslukkoa ajatellen..?
6 on täydet
- hä hä hää.
eiks sulla oo koskaan mitään omaa omasta päästäs,
varastelet ja kopioit aiemmin olleita, no tyhjä pää mikä tyhjä pää ja tyhmä. - kundi.kundine
tehty ja luettu.
ja vahvoilla:
1. Oikeutus
2. Riittämätön itsekontrolli
3. Emotionaalinen estyneisyysRiittämätön itsekontrolli ja emotionaalinen estyneisyys tavallaan ovat vastakohtia??
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Riittämätön itsekontrolli ja emotionaalinen estyneisyys tavallaan ovat vastakohtia??
toi emotionaalinen estyneisyys muiden kuin kaikista lähimpien kanssa, sillä kaikkein lähimmilleni ilmaisen positiivisia tunteitani. Ja sit myös niin että teen isoja ja tärkeitä valintoja pääasiassa järjellä. Vähemmän tärkeissä valinnoissa ja tilanteissa taas voin toimia hyvinkin impulsiivisesti ja nopeasti, ja siitä toi itsekontrollin puute tulee. Lisäksi otan riskejä ja toimin joskus liiankin rohkeasti, jopa yltiöpäisesti.
- BlueNightSatin
Tunnelukkosi (skeemasi) ovat:
Ulkopuolisuus
En oikein sovi joukkoon vaan koen usein itseni ryhmässä ulkopuoliseksi. 4
Tunnet usein ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa ja se saa sinut välttelemään niitä. Ehkä tunnet itsesi erilaiseksi, muita huonommaksi keskustelijaksi ja siksi ulkopuoliseksi. Uusien ihmisten kanssa tunnet olosi epämukavaksi ja hermostuneeksi etkä oikein tiedä mitä sanoisit. Pelkäät, että sanot tai teet jotain väärin. Saatat arkailla huomion kohteena olemista ja jännittää esiintymistä. Ahdistuneena mietit mitä muut ajattelevat sinusta. Hermostuneena et kykene käyttämään sosiaalisia taitojasi vaan menetät varmuutesi ja vetäydyt. Olet ehkä tottunut välttelemään kanssakäymisiä ja sosiaalisia tilanteita siinä määrin että se tuntuu ihan luonnolliselta - kuitenkin jokin sinussa kaipaa samalla läheisempää yhteyttä kanssaihmisiin. Ryhmässä saatat teeskennellä olevasi enemmän muiden kaltainen tai haluat antaa hyvän vaikutelman itsestäsi. Saatat hankkiutua työskentelemään tehtävissä, jossa ei vaadita paljon vuorovaikutusta. Läheisissä suhteissa tunnet olosi varmemmaksi ja levollisemmaksi - voit olla enemmän oma itsesi. Toistuvat ulkopuolisuuden kokemukset vahvistavat tunnelukkoasi ja se saa sinut välttelemään entistä enemmän ikäviä sosiaalisia tilanteita.
Kaltoin kohtelu
Läheiset ihmiset ovat käyttäneet minua hyväkseen tai kohdelleet minua kaltoin. 5
Pelkäät, että ihmiset haavoittavat, huijaavat, loukkaavat, pahoinpitelevät tai käyttävät sinua jollain tavoin hyväkseen. Et luultavasti koe oloasi luottavaiseksi ja turvalliseksi vaan näet uhkakuvia ihmissuhteissasi. Sinun on yleensä vaikea luottaa ihmisiin. Saatat suhtautua epäillen toisten aikomuksiin ja uskot läheistesi pettävän sinut tavalla tai toisella. Et päästä ketään lähellesi etkä uskalla avautua ihmissuhteissasi. Olet varovainen ja saatat testata ovatko ihmiset luottamuksesi arvoisia. Saatat kuitenkin viehättyä ihmisistä jotka ovat hyväksikäyttäjiä ja annat heidän kohdella itseäsi huonosti. Toistuvat hyväksikäytön kokemukset vahvistavat tunnelukkoa ja syövät omanarvon tunnetta. Tämä voi johtaa siihen, että sinun on vaikea päästä suhteesta jossa sinua kohdellaan kaltoin.
Tunnevaje
Minulla ei juurikaan ole ollut ketään, joka todella ymmärtäisi, kuuntelisi ja välittäisi minusta. 5
Sinusta tuntuu että kukaan ei tyydytä rakkauden ja huolenpidon tarvettasi, ja luultavasti uskot ettei kukaan todella kuuntele eikä ymmärrä sinua. Saatat välttää rakkaussuhteita, suhteet jäävät lyhyeksi tai sitten suojaat itseäsi ihastumalla henkilöön joka ei ole saatavilla. Saatat ihastua kylmiin, torjuviin, pidättyviin ja vähän antaviin henkilöihin. Jokin heissä viehättää sinua. Suhteet päättyvät usein alkuhuuman ja kovien odotusten jälkeen karvaaseen pettymykseen. Ehkä suuri toiveesi siitä että kumppanisi muuttuisi ja vielä joskus voisi täyttää tarpeesi pitää sinut suhteessa kylmän kumppanin kanssa. Saatat odottaa, että rakastettusi pitäisi lukea ajatuksesi ja osaisi automaattisesti tyydyttää hellyyden ja läheisyyden tarpeesi. Sinulle ei ole ehkä tullut mieleesikään ilmaista tarvettasi, sen sijaan saatat vetäytyä tai loukkaantua jos toinen ei pysty täyttämään rakastetuksi tulemisen kaipuutasi. Toistuvat vaille jäämiset vahvistavat tunnelukkoa ja uskot entistä vahvemmin ettet koskaan löydä elämäsi kumppania ja ettet ikinä saa tarvitsemaasi rakkautta.
Rankaisevuus
Olen ankara itselleni jos teen virheen tai tunaroin ja saatan rangaista itseäni siitä. 4
Moitin tai nimittelen itseäni tyhmäksi, laiskaksi tai itsekkääksi. 4
Olet hyvin ankara itsellesi ja rankaiset itseäsi jos toimit väärin. Olet usein vihainen itsellesi ja moitit itseäsi tekemistäsi virheistä. Saatat miettiä tekemisiäsi jälkikäteen, ja tuntea syyllisyyttä tai häpeää siitä miten olet toiminut. Saatat olla vihainen itsellesi koska olet joskus heikko, tunteellinen tai tarvitseva. Jos jotain pahaa tapahtuu sinulle, saatat ajatella että se oli ansaittua, etkä kaipaa myötätuntoa tai sääliä. Saatat olla rankaiseva myös lähimmäisiäsi kohtaan. Lapsesi saattavat kuulla kunniansa jos asiat eivät mene mielesi mukaan. Sinun on vaikea antaa anteeksi itsellesi ja toisille etkä hyväksy puolusteluja kovin helposti.- BlueNightSatin
Kietoutuneisuus
Minun on puhuttava vanhempieni kanssa lähes päivittäin, muuten vanhempani saattavat loukkaantua ja tunnen syyllisyyttä. 6
Sinusta tuntuu, että olet niin kietoutunut vanhempiisi tai kumppaniisi, ettet enää tiedä kuka itse olet. Sinun on vaikea eriyttää mielipiteesi vanhempien tai kumppanin mielipiteestä, joten yleensä olet samaa mieltä heidän kanssaan. Vaikka olisitkin sisimmässäsi eri mieltä, haluat olla samaa mieltä ja saatat mukauttaa mielipiteesi sopivaksi. Sinusta saattaa tuntua, että vanhempasi tai kumppanisi elää kauttasi, ikäänkuin sinulla ei olisi omaa elämää lainkaan. Et tiedä mitä haluat, mitä tarvitset tai mitä tunnet. Toimit kuten vanhempasi edellyttävät. Jos jättäisit jotain kertomatta vanhemmallesi tai kumppanillesi, tuntisit syyllisyyttä koska se voisi loukata toista. Et ole kyennyt itsenäistymään vanhemmistasi. - BlueNightSatin
BlueNightSatin kirjoitti:
Kietoutuneisuus
Minun on puhuttava vanhempieni kanssa lähes päivittäin, muuten vanhempani saattavat loukkaantua ja tunnen syyllisyyttä. 6
Sinusta tuntuu, että olet niin kietoutunut vanhempiisi tai kumppaniisi, ettet enää tiedä kuka itse olet. Sinun on vaikea eriyttää mielipiteesi vanhempien tai kumppanin mielipiteestä, joten yleensä olet samaa mieltä heidän kanssaan. Vaikka olisitkin sisimmässäsi eri mieltä, haluat olla samaa mieltä ja saatat mukauttaa mielipiteesi sopivaksi. Sinusta saattaa tuntua, että vanhempasi tai kumppanisi elää kauttasi, ikäänkuin sinulla ei olisi omaa elämää lainkaan. Et tiedä mitä haluat, mitä tarvitset tai mitä tunnet. Toimit kuten vanhempasi edellyttävät. Jos jättäisit jotain kertomatta vanhemmallesi tai kumppanillesi, tuntisit syyllisyyttä koska se voisi loukata toista. Et ole kyennyt itsenäistymään vanhemmistasi.melekoista skeidaa tääkin testi, mut tehty :)
- arvostaja.
Arvostan teitä rekatut, jotka uskalsitte paljastaa tulokset.Kertovat teistä paljon, ehkä enemmän kuin ymmärrättekään. Ette oli mitään pupu-pöksyjä!
Tunnelukkosi (skeemasi) ovat:
Alistuminen
Minulla on vaikeuksia pitää puoleni ja siksi tuntuu usein että toisten vaatimukset ohjaavat elämääni. 5
Olen kiltti ja joustava sekä vältän ristiriitoja. 6
Teen liikaa muiden hyväksi ja liian vähän itseni hyväksi. 6
Vaativuus
Minun on hoidettava kaikki velvollisuuteni ennen kuin voin levätä. 5
Minun täytyy tehdä parhaani, toiseksi paras ei kelpaa. Aina on vara parantaa. 6
Menestyn elämässäni mutta minun on vaikea pysähtyä nauttimaan siitä. Elämä tuntuu suorittamiselta. 5
Riippuvuus
Minun on vaikea luottaa omaan kykyyni tehdä oikeita päätöksiä yksinkertaisissakin asioissa. 5
Välttelen vastuuta, aloitteellisuutta ja haasteellisia tilanteita, koska en luota kykyihini. 5
Suojattomuus
Murehdin jatkuvasti raha-asioita ja pelkään että joudun vararikkoon tai menetän asemani. 4
Minusta maailma on vaarallinen paikka, vaaroja tuntuu olevan kaikkialla. 4
Ulkopuolisuus
En oikein sovi joukkoon vaan koen usein itseni ryhmässä ulkopuoliseksi. 6
Välttelen sosiaalisia tilanteita koska joudun olemaan niissä varuillani. 6
Vajavuus
Ihmiset saavat minut toisinaan tuntemaan itseni arvottomaksi tai häpeälliseksi. 5
Minun on vaikea ymmärtää miksi kukaan voisi oikeasti pitää minusta. 5
Esitän ihmisille muuta kuin todella olen ja pelkään, että paljastun ja huonommuuteni tulee ilmi. 5
Hylkääminen
Pelkään että menetän rakastamani ihmiset tavalla tai toisella. 5
Rakastun ihmisiin jotka eivät halua tosissaan sitoutua tai pelkään itse sitoutumista. 6
Minun on vaikea kestää lyhyttäkään eroa läheisistäni ja ahdistun jos joku josta välitän ottaa minuun etäisyyttä. 4
Epäonnistuminen
En ole mielestäni yhtä lahjakas enkä ole niin menestynyt koulussa tai työelämässä kuin muut. 4
Välttelen haasteita ja vaikeita tehtäviä etten epäonnistuisi ja tulisi nöyryytetyksi. 5
Vertaan usein itseäni toisiin ja pidän itseäni jollain tavoin epäonnistuneena. 6
Rankaisevuus
Olen ankara itselleni jos teen virheen tai tunaroin ja saatan rangaista itseäni siitä. 6
Moitin tai nimittelen itseäni tyhmäksi, laiskaksi tai itsekkääksi. 6
Pessimismi
Pyrin olemaan huolellinen etten tekisi vääriä asioita, jotka voivat johtaa katastrofiin. 5
Uhrautuminen
Minun on vaikeaa pyytää muita huolehtimaan minusta. Toisten tarpeet menevät viime kädessä omieni edelle. 5
Tunnen syyllisyyttä jos en toimi toisten odotusten mukaan. 4
Löydän aina aikaa muille ja huolehdin läheisistäni. Olen tottunut kuuntelemaan toisten ongelmia. 6
hmmm..
*varaa ajan psykiatrille*
mur- haukansilmät
Uudenmpi testi näytti olevan täällä www.tunnelukkosi.fi/testi.php
SIellä oli tilastotietoja vastaajista:
Tilastotietoa: vastaajien tunnelukot yleisyysjärjestyksessä
Testin suorittaneiden tulos, vähintään keskivahva, osuus prosenteissa (=kuinka monella on tämä tunnelukko vähintään keskivahva). Tilasto pohjautuu 4000:een viimeisimpään tulokseen.
Uhrautuminen 85%
Alistuminen 83%
Pessimistisyys 74%
Vaativuus 73%
Emotionaalinen estyneisyys 70%
Ulkopuolisuus 69%
Kaltoin kohtelu 66%
Hyväksynnän haku 66%
Hylkääminen 64%
Riittämätön itsekontrolli 64%
Rankaisevuus 61%
Epäonnistuminen 61%
Tunnevaje 59%
Vajavuus 57%
Suojattomuus 55%
Riippuvuus 49%
Oikeutus 36%
Kietoutuneisuus 29%
Testi on suoritettu yhteensä 76921 kertaa. - vntuo
pitääkö näitä jaksaa kaikkien lukea???
- frost-fee
Nostetaanpa tämä aihe keskusteluun takaisin. Miten lukot, joko aukesi?
- y.b ulos kirj
Ai, pitäiskö ne jotenkin pyrkiä aukomaan? :O
Mut taas piti päästä lukkoilemaan ja lukot senkun lisääntyy ja voimistuu..
Johtuuko sitten uudesta testistä, vai testaajan lukittumisesta.. Testistä tietty :P
Tunnelukko Voimakkuus
Suojattomuus erittäin vahva
Uhrautuminen erittäin vahva
Ulkopuolisuus erittäin vahva
Rankaisevuus vahva
Vaativuus vahva
Hylkääminen vahva
Riippuvuus keskivahva
Alistuminen keskivahva
Riittämätön itsekontrolli heikko
Kietoutuneisuus heikko
Kaltoin kohtelu heikko
Hyväksynnän haku heikko
Emotionaalinen estyneisyys ei tunnelukkoa
Epäonnistuminen ei tunnelukkoa
Vajavuus ei tunnelukkoa
Tunnevaje ei tunnelukkoa
Oikeutus ei tunnelukkoa
Pessimistisyys ei tunnelukkoa
eipä ole tällasta vielä ennen ilmoittanut: "nimimerkki on liian pitkä", kun yrittää yksinkertaisena blondina kirjoittaa rekattuna.. Pitääkö tää nikki nyt lopettaa?? - ?
y.b ulos kirj kirjoitti:
Ai, pitäiskö ne jotenkin pyrkiä aukomaan? :O
Mut taas piti päästä lukkoilemaan ja lukot senkun lisääntyy ja voimistuu..
Johtuuko sitten uudesta testistä, vai testaajan lukittumisesta.. Testistä tietty :P
Tunnelukko Voimakkuus
Suojattomuus erittäin vahva
Uhrautuminen erittäin vahva
Ulkopuolisuus erittäin vahva
Rankaisevuus vahva
Vaativuus vahva
Hylkääminen vahva
Riippuvuus keskivahva
Alistuminen keskivahva
Riittämätön itsekontrolli heikko
Kietoutuneisuus heikko
Kaltoin kohtelu heikko
Hyväksynnän haku heikko
Emotionaalinen estyneisyys ei tunnelukkoa
Epäonnistuminen ei tunnelukkoa
Vajavuus ei tunnelukkoa
Tunnevaje ei tunnelukkoa
Oikeutus ei tunnelukkoa
Pessimistisyys ei tunnelukkoa
eipä ole tällasta vielä ennen ilmoittanut: "nimimerkki on liian pitkä", kun yrittää yksinkertaisena blondina kirjoittaa rekattuna.. Pitääkö tää nikki nyt lopettaa??Voithan sinä sen yksinkertaisen.blondin gallerian silti säilyttää, vaikka kirjoitatkin palstalle yybee:nä? Kai sulla yybee toimii, ei liian pitkä?
8 erittäin vahvaa, 7 vahvaa, 1 keskivahva, 2 heikkoa, 1 ei lukkoa.
Tainnut lisääntyä mun lukot tässä vuoden mittaan näemmä. No, ei se mitään, kaverilla lainassa toi kirja ja oonkin jo pyydellyt sitä takas.- lisäälukkoja?
kenellä on lukot vielä tilittämättä???
- määmy
Tunnelukot voimakkuusjärjestyksessä
Vaativuus
vahva
Alistuminen
vahva
Pessimistisyys
vahva
Uhrautuminen
keskivahva
keskivahva
Rankaisevuus
keskivahva
Ulkopuolisuus
heikko
heikko
Hylkääminen
ei tunnelukkoa
Hyväksynnän haku
ei tunnelukkoa
Kaltoin kohtelu
ei tunnelukkoa
Riippuvuus
ei tunnelukkoa
Suojattomuus
ei tunnelukkoa
Vajavuus
ei tunnelukkoa
Oikeutus
ei tunnelukkoa
Kietoutuneisuus
ei tunnelukkoa
Epäonnistuminen
ei tunnelukkoa
Tunnevaje
ei tunnelukkoa
Testin tulokset ovat suuntaa antavia. Tulosten tarkoitus on auttaa sinua tunnelukkojesi tunnistamisessa. - ...
.
- zisel
No täällähän tää oli. Mä etsin että mihin tää avaus hävis. Sontaa koko testi. Perusteet:
http://www.aijaa.com/pSdk78
http://www.aijaa.com/qYwUho- zisel
modelli kirjoitti:
Oletko pimahtanut lopullisesti?
JAAMÄÄVAI?? MITEN NIIN HÄH???!!!!!?????!!!!!! :D
- Tony DiNozzo
V*tut. Täysin totta nuo alleviivatut kohdat sun kohdalla. Olen samaa mieltä myös noista vahvuuksista.
- ...
Hau!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897