Mainoskatko: Tunnelukkotesti

http://www.skeematerapia.fi/index_tiedostot/Page404.htm

Käykää tekemäs ja tutustumas muutenkin skeematerapiaan, jos sitä ette ole vielä tehneet. Oli aika mielenkiintoinen sivusto. Minä en ainakaan odota testitulosten julkaisua, mut jos itse haluatte, niin julkaiskaa pois.

Sori vaan Dazu ja muut analysoinnista tykkäävät.

32

398

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vänksy

mielenkiintoinen sivusto, kiitos :) Tein testinkin ja sekunnin murto-osan verran mietin sen julkistamista, mut sit tajusin, et saan kuulla niistä seuraavan vuoden mitä erilaisempien aloitusten muodossa, niin koin parhaaksi pitää tulokset vain omana tietonani.

*varailee aikaa hullujenhuoneelle*

:D

• au-liskot

meille kylään, me löydettiin vanha mielisairaala. Asutaan siinä nyt.

Täällä on ihan viihtyisää !11!

• vänksy
        au-liskot kirjoitti:

meille kylään, me löydettiin vanha mielisairaala. Asutaan siinä nyt.

Täällä on ihan viihtyisää !11!

No, kiva.. varaudu siihen sit ettet musta ihan helpolla pääse eroon, kun mulla on kato tota riippuvaisuus-lukkoa ja sen sellaista..

• au-liskot
        vänksy kirjoitti:

No, kiva.. varaudu siihen sit ettet musta ihan helpolla pääse eroon, kun mulla on kato tota riippuvaisuus-lukkoa ja sen sellaista..

me löydettiin täältä käteviä paitoja !11!!

Voidaan panna sinut riippumaan pihakoivuun kesällä, se tekee varmasti hyvää ja avaa tunnelukkoja !!1!!

• Alistuminen
      Tunnelukon voimakkuus:keskivahva

Riippuvuus
      Tunnelukon voimakkuus:vahva

Ulkopuolisuus

Hylkääminen

Kaltoin kohtelu

Epäonnistuminen
      Tunnelukon voimakkuus:erittäin vahva

Tunnevaje

Oikeutus

Rankaisevuus

Emotionaalinen estyneisyys

Pessimismi

Riittämätön itsekontrolli

Kietoutuneisuus

....

Kysyttävää? :)

• au-liskot

siellä tunnevaje oli !!1!! Ja kietoutuneisuus, Miksi me ei saatu tunnevajetta !11!!

Halutaan tunnevaje.

• au-liskot kirjoitti:

siellä tunnevaje oli !!1!! Ja kietoutuneisuus, Miksi me ei saatu tunnevajetta !11!!

Halutaan tunnevaje.

niitä ei tuu tuloksiin jos ne ei esiinny edes heikkona.

• au-liskot
        relaxed_eyes kirjoitti:

niitä ei tuu tuloksiin jos ne ei esiinny edes heikkona.

me tehtiin testi uudestaan vastaamalla kuvitteellisella persoonalla, ja saatiin eri tauteja !111!

Mutta katsohan mitä meidän oikeisiin tauteihin ei kuulu !11!!

*liskot eivät epäonnistu*

• au-liskot kirjoitti:

Halutaan tunnevaje.

Olihan sinullakin tunnevaje. Silleen pikkusen, kutosen verran. Sait tunnevajeesi.

Kietoutuneisuutta et saa. Se ei irroita. Sitkeä pirulainen.

• au-liskot kirjoitti:

me tehtiin testi uudestaan vastaamalla kuvitteellisella persoonalla, ja saatiin eri tauteja !111!

Mutta katsohan mitä meidän oikeisiin tauteihin ei kuulu !11!!

*liskot eivät epäonnistu*

Ei ne ole tauteja. Taudit on sellaisia jossa jokin on täynnä jotain viiruksia tai muita pasiliskoja. Tai sitten piuhat on jotenkin oikosulussa.

Lukot on vaan mekanismeja.

....

Osaako joku tiirikoida?

• au-liskot
        Kukkomies kirjoitti:

Ei ne ole tauteja. Taudit on sellaisia jossa jokin on täynnä jotain viiruksia tai muita pasiliskoja. Tai sitten piuhat on jotenkin oikosulussa.

Lukot on vaan mekanismeja.

....

Osaako joku tiirikoida?

jeesus jos ei tätä tautista elämää saa taudiksi sanoa !11!!

• au-liskot
        Kukkomies kirjoitti:

Olihan sinullakin tunnevaje. Silleen pikkusen, kutosen verran. Sait tunnevajeesi.

Kietoutuneisuutta et saa. Se ei irroita. Sitkeä pirulainen.

jotain kohtuutta sentään.

Sen kietoutuneisuuden saat pitää.

• au-liskot kirjoitti:

jeesus jos ei tätä tautista elämää saa taudiksi sanoa !11!!

Yli kymmenen kohtaa oikeuttaa "yleinen persoonallisuushäiriö" nimiseen sairauteen.

• au-liskot
        Kukkomies kirjoitti:

Yli kymmenen kohtaa oikeuttaa "yleinen persoonallisuushäiriö" nimiseen sairauteen.

marjat

tää on nettitesti !11!! Ja siellä sanottiin että jos joku kohta ei pidä paikkaansa niin se ei pidä.

Viddu että meitä jaksaa psykomatologia kiinnostaa !11!!

• au-liskot kirjoitti:

marjat

tää on nettitesti !11!! Ja siellä sanottiin että jos joku kohta ei pidä paikkaansa niin se ei pidä.

Viddu että meitä jaksaa psykomatologia kiinnostaa !11!!

Mun mielestä nettitestit nimenomaan on päteviä koska niissä ei ole mitään turhia psykologeja välissä sohlaamassa. Noista saa mukavan täsmällisen ja kylmän vastauksen siitä että kaikki on päin helvettiä.

• Dazu-Z

Tein 14-vuotiaana eräänlaisen tunnelukkoteorian, mutta en osannut pitää sitä mitenkään merkityksellisenä. Vuotta myöhemmin luin, että joku jamppa on kehittänyt samanlaisen(saman) teorian ja tekee sillä pirusti rahaa. Hauskinta oli, että eräs henkilö, jolle teoriani esitin, tyrmäsi minut täysin, mutta innostui, kun sen saman esitti se toinen henkilö. Tunnelukkoteoriani tuli siis minuun suunnatun tunnelukon uhriksi.

• kys. tapahtumasta? Kannattaako kauhiasti lörpötellä tekemisistään?

• Dazu-Z

että se myös kertoo teorian "nerokkuudesta" jotain, jos täysin psykologiaa tuntematon henkilö pystyy 14-vuotiaana kehittämään tuon teorian. Kun sitten myöhemmin aloin ymmärtää jotain asioita enemmän, tajusin, että tunnelukkoteoria on pelkkää pinnan raapaisua.

• Dazu-Z
        relaxed_eyes kirjoitti:

kys. tapahtumasta? Kannattaako kauhiasti lörpötellä tekemisistään?

14-vuotiaalla neurootikolla ole vielä niin kehittynyt ja itsenäinen itsetunto, että voisi suhteuttaa asioita oikein, tai vaikkapa uskoa omaan älykkyyteen. Tuolloinhan olin lähinnä oppinut ympäristöstäni olevani vajaa-älyinen.
        Opin myös sen, että, jos ihmisellä ei ole tietoa ympäröivien vuorovaikutussuhteiden takaa, hänen itsetuntonsa ei riitä objektiiviseen ajatteluun, jos ympäröivät vuorovaikutussuhteet eivät ole koskaan sitä tukeneet. Palaamme Platonin luolaan.
        Voi olla älyllinen ymmärrys ja aavistus, mutta, jos ympäröivät vuorovaikutussuhteet ovat kertoneet, että usko niihin on pahasta, tai, että niitä ei oikeasti ole, niin vaatii totaalisen arvojen uusiutumisen ja itsevihan läpikäymisen ja voittamisen, jotta ympäröivät vuorovaikutussuhteet voidaan voittaa.

• Dazu-Z kirjoitti:

14-vuotiaalla neurootikolla ole vielä niin kehittynyt ja itsenäinen itsetunto, että voisi suhteuttaa asioita oikein, tai vaikkapa uskoa omaan älykkyyteen. Tuolloinhan olin lähinnä oppinut ympäristöstäni olevani vajaa-älyinen.
        Opin myös sen, että, jos ihmisellä ei ole tietoa ympäröivien vuorovaikutussuhteiden takaa, hänen itsetuntonsa ei riitä objektiiviseen ajatteluun, jos ympäröivät vuorovaikutussuhteet eivät ole koskaan sitä tukeneet. Palaamme Platonin luolaan.
        Voi olla älyllinen ymmärrys ja aavistus, mutta, jos ympäröivät vuorovaikutussuhteet ovat kertoneet, että usko niihin on pahasta, tai, että niitä ei oikeasti ole, niin vaatii totaalisen arvojen uusiutumisen ja itsevihan läpikäymisen ja voittamisen, jotta ympäröivät vuorovaikutussuhteet voidaan voittaa.

no onko oppimastasi ollut sinulle hyötyä?

• Dazu-Z
        relaxed_eyes kirjoitti:

no onko oppimastasi ollut sinulle hyötyä?

että tiedän, ettei todellinen hyöty ole näkyvää, tai mitattavaa.

• Dazu-Z kirjoitti:

että tiedän, ettei todellinen hyöty ole näkyvää, tai mitattavaa.

Miten?

Mitä sä hyödyt siitä, että tiedät, ettei todellinen hyöty ole näkyvää?

Toisaalta. Aika moni tietää jo tuon, eikä heidän ole tarvinnut tunnelukkoteorioita sen vuoksi kehitellä. Joten, mikä hyöty on mennä kiertoteitse mutkan kautta sellaiseen asiaan joka on kaikille päivänselvää?

• Dazu-Z
        relaxed_eyes kirjoitti:

Miten?

Mitä sä hyödyt siitä, että tiedät, ettei todellinen hyöty ole näkyvää?

Toisaalta. Aika moni tietää jo tuon, eikä heidän ole tarvinnut tunnelukkoteorioita sen vuoksi kehitellä. Joten, mikä hyöty on mennä kiertoteitse mutkan kautta sellaiseen asiaan joka on kaikille päivänselvää?

tietää ja tietää on eri asioita. Kun tietää tuon, on pohja kaikelle hyödylle olemassa. Ennen sitä on vain hyödyttömyyttä.

• Dazu-Z kirjoitti:

tietää ja tietää on eri asioita. Kun tietää tuon, on pohja kaikelle hyödylle olemassa. Ennen sitä on vain hyödyttömyyttä.

Saatko tuon tietämisellä maksamakkaraa leivän päälle?

• Dazu-Z
        relaxed_eyes kirjoitti:

Saatko tuon tietämisellä maksamakkaraa leivän päälle?

sitä myös toisten ihmisten leipien päälle, toisin, kuin normaali palkkatyöläinen, joka saa sitä vain oman leipänsä päälle, muiden leipien kustannuksella. Tällainen ymmärrys näet vapauttaa ympäröivän vuorovaikutuksen luomista virheellisistä maailmankäsityksistä.

• Dazu-Z kirjoitti:

sitä myös toisten ihmisten leipien päälle, toisin, kuin normaali palkkatyöläinen, joka saa sitä vain oman leipänsä päälle, muiden leipien kustannuksella. Tällainen ymmärrys näet vapauttaa ympäröivän vuorovaikutuksen luomista virheellisistä maailmankäsityksistä.

maksaako sinulle joku rahapalkkaa sen edellämainitun tiedon omaamisesta vai ei?

Noin muuten. Ei kannata vihjailla omaavansa useita eri tajunnan tasoja, koska sitä aletaan katsoa kieroon.

• au-liskot

ollaan ihan sairaita 111!!1!

äkkiä hoitoa, lääkkeitä, terapiaa ja pyöreä huone plus sähkösokkia

Haluaisimme kuitenkin huomauttaa, että jotkut väitteemme ovat täysin perusteltuja; kyllä liskot ovat perustavalla tavalla poikkeavia muihin nähden, koska 99, jotakin % väestöstä ei ole liskoja. Voihan olla että liskous on tässä eufemismi jollekin muulle asialle jota emme halua paljastaa.

Tunnelukkosi (skeemasi) ovat:

Vaativuus
      Minun on hoidettava kaikki velvollisuuteni ennen kuin voin levätä. 6
      Minun täytyy tehdä parhaani, toiseksi paras ei kelpaa. Aina on vara parantaa. 6
      Menestyn elämässäni mutta minun on vaikea pysähtyä nauttimaan siitä. Elämä tuntuu suorittamiselta. 6

Suojattomuus
      Murehdin jatkuvasti raha-asioita ja pelkään että joudun vararikkoon tai menetän asemani. 4
      Minusta maailma on vaarallinen paikka, vaaroja tuntuu olevan kaikkialla. 5

Ulkopuolisuus
      En oikein sovi joukkoon vaan koen usein itseni ryhmässä ulkopuoliseksi. 6
      Olen jollain perustavaa laatua olevalla tavalla erilainen kuin muut. 6

Kaltoin kohtelu
      En luota toisiin ihmisiin kovin helposti vaan uskon että minut ennen pitkää petetään tai minua loukataan. 4
      Läheiset ihmiset ovat käyttäneet minua hyväkseen tai kohdelleet minua kaltoin. 5

Tunnevaje
      En saa tarpeeksi rakkautta, huolenpitoa enkä hellyyttä. 6

Rankaisevuus
      Olen ankara itselleni jos teen virheen tai tunaroin ja saatan rangaista itseäni siitä. 5
      Olen vihainen itselleni koska olen niin heikko, tunteellinen tai tarvitseva. 4
      Moitin tai nimittelen itseäni tyhmäksi, laiskaksi tai itsekkääksi. 4

Sisälleni kertyy vihaa ja mielipahaa, joita en juurikaan ilmaise. 4
      Pyrin kontrolloimaan itseäni etteivät tunteet vie minua mukanaan. 5

Pessimismi
      Kiinnitän paljon huomioita elämän negatiivisiin asioihin. 6
      Pyrin olemaan huolellinen etten tekisi vääriä asioita, jotka voivat johtaa katastrofiin. 5

Uhrautuminen
      Minun on vaikeaa pyytää muita huolehtimaan minusta. Toisten tarpeet menevät viime kädessä omieni edelle. 6
      Tunnen syyllisyyttä jos en toimi toisten odotusten mukaan. 4
      Löydän aina aikaa muille ja huolehdin läheisistäni. Olen tottunut kuuntelemaan toisten ongelmia. 6

• Noona

kaks osumaa: Riittämätön itsekontrolli: keskivahva ja uhrautuminen: heikko...

• Kitty lowe

Vaativuus: vahva 5
      Hylkääminen: keskivahva 5
      Kaltoin kohtelu: vahva 6
      Tunnevaje: vahva 6
      Rankaisevuus: vahva 6
      Pessimismi: keskivahva 5
      Hyväksynnän haku:vahva 5
      Uhrautuminen: Keskivahva 6

• vänksy

linkin sivustoa muutenkin, testin lisäksi siis jollette vielä lukeneet, siellä oli hyviä leffavinkkejä eri skeemoihin littyen, joissa siis käsitellään ko. aihetta.

• Teinköhän ton jotenkin väärin, kun tuli vaan 1 ja sekin heikko tunnelukko :\

Tunnelukkosi (skeemasi) ovat:

Tunnelukon voimakkuus:heikko

Sinun on vaikea ilmaista tunteitasi spontaanisti.Sinusta on hämmentävää ilmaista positiivisia kiintymyksen tai välittämisen tunteita toisille ihmisille. Uskot että tunteet on parempi pitää sisällään ja siksi pyrit kontrolloimaan itseäsi, varsinkin muiden seurassa. Sisällesi on luultavasti kertynyt paljon vihaa ja mielipahaa, joka on ilmaisematta. Sinusta saattaa tuntua että olet kuin painetynnyri, joka saattaa purkautua milloin tahansa, siksi yrität hallita tekemisiäsi ja tunteitasi.

• Anonyymi

Kimmo Takanen rahastaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      398
      1572
    2. Vaskikello osaa asiakaspalvelun

Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc
      Pyhäjärvi
      47
      1446
    3. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      25
      1248
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      108
      1190
    5. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      221
      855
    6. Pysyä yhdessä vai ei

En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      55
      835
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      48
      724
    8. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      30
      722
    9. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      2
      621
    10. En halua sua enää

joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      598
    Aihe