Kouluruoka vs. Vankilaruoka

KATSOKAA!!!

Pitääkö todella paikkansa se että vankilaruokaan panostetaan 50snt enemmän kuin kouluruokaan?

39

4279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfjfu

      Toisinpäin sen kuuluisi olla!!

      • voisiko olla

        Vangit syö enemmän kuin kerran päivässä?


      • haloja sinne päin
        voisiko olla kirjoitti:

        Vangit syö enemmän kuin kerran päivässä?

        ne on siellä monta päiväää hyvin monta ja koko päivän koulussa ollaan vaan 4-7tuntia et halooooo

        ne saa aamupalan välipalan lounaan päivällisen ja pienen iltapalan


      • Talousmatematiikkaa
        voisiko olla kirjoitti:

        Vangit syö enemmän kuin kerran päivässä?

        Olisiko kuitenkin ollut kyse yhden aterian hinnasta, muutenhan ei olisi mitään järkeä tehdä vertailuja. Vankilalounas vs koululounas. Kässäätkö?


    • mietis tätä

      Vangeille vankilaruoka on ainoa ruoka mitä he saavat. Kouluruoka kattaa vain 5 ateriaa viikossa.

      • dfghdj,fhmsh

        Rikolliset ovat tärkeämpiä kuin lapset. Selvä.


      • valittaa
        dfghdj,fhmsh kirjoitti:

        Rikolliset ovat tärkeämpiä kuin lapset. Selvä.

        valittaa kouluruoasta jokatapauksessa, vaan eipähän täälä yksikään vanki valita että
        ruoka on paskaa.
        siinäpähän ne nirppanokat sit aikoinaan pääsee testaamaan minkälaista se
        vankilaruoka on.....


      • Talousmatematiikkaa

        Olisiko kuitenkin ollut kyse yhden aterian hinnasta, muutenhan ei olisi mitään järkeä tehdä vertailuja. Vankilalounas vs koululounas. Kässäätkö?


      • ............

        Vangit pitäisi ainakin laittaa tekemään rankasti töitä sen ruokansa eteen ja ruoka voisi olla sitten samanlaista eineshöttöä, kuin kouluruoka. Miten olisi perunaa ja vettä, halpaa ja pitää hengissä. :D


    • paskaa mahan täydelt

      pitää paikkansa. naurettavaa ja säälittävää. olisi mukava nähdä miten aikuinen ihminen jaksaa tehä tolla paskalla duunia koko päivän. sitte vielä itketää että NO VITTU SAATTE SEN ILMASEKS!!!!!!!111

      voisinhan mä ilmasta paskaa tuolt kadultaki poimia ja syödä sitä?

      • vielä muutama

        vuosi sillä olet aivan liian pentu kirjoittamaan mielipiteitäsi. Voisi jutut vähän muuttua jos sinullakin olisi joskus ollut nälkä. Todellisuudessa te saatte helvetin hyvää ruokaa nykyisin koulussa. Kun olin ikäisenne 60-luvulla, ei osattu unelmoidakaan mistään tällaisesta sapuskasta kuin mitä teille tarjotaan joka päivä. Ja silti pitää aina vaan valittaa.


      • ppgdnkrnbg
        vielä muutama kirjoitti:

        vuosi sillä olet aivan liian pentu kirjoittamaan mielipiteitäsi. Voisi jutut vähän muuttua jos sinullakin olisi joskus ollut nälkä. Todellisuudessa te saatte helvetin hyvää ruokaa nykyisin koulussa. Kun olin ikäisenne 60-luvulla, ei osattu unelmoidakaan mistään tällaisesta sapuskasta kuin mitä teille tarjotaan joka päivä. Ja silti pitää aina vaan valittaa.

        käyppä huviksee testaa ruuan laatu


      • Kelol
        vielä muutama kirjoitti:

        vuosi sillä olet aivan liian pentu kirjoittamaan mielipiteitäsi. Voisi jutut vähän muuttua jos sinullakin olisi joskus ollut nälkä. Todellisuudessa te saatte helvetin hyvää ruokaa nykyisin koulussa. Kun olin ikäisenne 60-luvulla, ei osattu unelmoidakaan mistään tällaisesta sapuskasta kuin mitä teille tarjotaan joka päivä. Ja silti pitää aina vaan valittaa.

        Sinänsä ei ole ruuasta kyse vaan siitä, että miksi RIKOLLISILLA on paremmat annokset kuin LAPSILLA?


      • pullarotta
        Kelol kirjoitti:

        Sinänsä ei ole ruuasta kyse vaan siitä, että miksi RIKOLLISILLA on paremmat annokset kuin LAPSILLA?

        Voisikos joku arvoisista asiantuntijoista kertoa jotain tosiasioihin perustuvia kokemuksia tai muuta asiatietoa vankila- ja kouluruuan eroista. Olen syönyt molempia useammassa paikassa, enkä hitto vie löydä arkiruuassa mitään mainittavia eroja. Nämä pullamössösukupolven vanhemmat saavat kernaasti olla mitä mieltä haluavat. Oli meilläkin kouluaikaan kermamunkki ykkösherkku.


      • ja ruoka
        pullarotta kirjoitti:

        Voisikos joku arvoisista asiantuntijoista kertoa jotain tosiasioihin perustuvia kokemuksia tai muuta asiatietoa vankila- ja kouluruuan eroista. Olen syönyt molempia useammassa paikassa, enkä hitto vie löydä arkiruuassa mitään mainittavia eroja. Nämä pullamössösukupolven vanhemmat saavat kernaasti olla mitä mieltä haluavat. Oli meilläkin kouluaikaan kermamunkki ykkösherkku.

        Toi johtuu varmaan siitä että tämä hampurilais sukupolvi ei osaa arvostaa mitään
        ei koulutusta, ei ruokaa, ei sitä että meillä Suomessa asiat toimii ja ketään ei tapeta
        nälkään. Edes vankia.

        Kyllä ne sitten aikanaan verot maksavat meidän suuren ikäluokan vanhainkotimaksujen
        eteen. Vaan selitäppä tää finninaamalle jolle kaikki on täyttä p...skaa ruuasta lähtien.

        Ihan sääliks käy kakaroita, eivät vielä tiedä mihin joutuvat.

        Syötetäänhän ihmisiä mielisairaaloissakin ja sielläkään ei taida tulla BicMackkiä
        kananugeteilla ja ranskiksilla.

        Oma lastenkasvatus metodi on aina ollut se että ruoka syödään ja siitä myös KIITETÄÄN.
        Ei ole varaa viedä joka päiviä mäkkiin tai heseen, ihan ovat pärjänneet koti ja kouluruoalla
        ja hyvin ovatkin.

        Jos joku "kehuis" minun omalla työlläni hankkimaa ja itse laitettua ruokaa paskaksi niin vaihtoehdot
        on jätä syömättä - mene muualle ja tän pöydän alle ei tartte enää tuoda niitä jalkoja.


      • Kouluruoka
        ja ruoka kirjoitti:

        Toi johtuu varmaan siitä että tämä hampurilais sukupolvi ei osaa arvostaa mitään
        ei koulutusta, ei ruokaa, ei sitä että meillä Suomessa asiat toimii ja ketään ei tapeta
        nälkään. Edes vankia.

        Kyllä ne sitten aikanaan verot maksavat meidän suuren ikäluokan vanhainkotimaksujen
        eteen. Vaan selitäppä tää finninaamalle jolle kaikki on täyttä p...skaa ruuasta lähtien.

        Ihan sääliks käy kakaroita, eivät vielä tiedä mihin joutuvat.

        Syötetäänhän ihmisiä mielisairaaloissakin ja sielläkään ei taida tulla BicMackkiä
        kananugeteilla ja ranskiksilla.

        Oma lastenkasvatus metodi on aina ollut se että ruoka syödään ja siitä myös KIITETÄÄN.
        Ei ole varaa viedä joka päiviä mäkkiin tai heseen, ihan ovat pärjänneet koti ja kouluruoalla
        ja hyvin ovatkin.

        Jos joku "kehuis" minun omalla työlläni hankkimaa ja itse laitettua ruokaa paskaksi niin vaihtoehdot
        on jätä syömättä - mene muualle ja tän pöydän alle ei tartte enää tuoda niitä jalkoja.

        On hienoa, että kouluruoka on ilmaista, mutta kun viiden päivän ruoista yli puolet on keittoja, ei ole ihme etteivät lapset jakasa koulussa. Joskus ruoka syödään jo ennen yhtätoista ja jos on koulua kolmeen tai neljään ei ole kumma etteikö jaksa. Välipalakin on maksullinen, joten ei kaikilla ole siihen varaa. Kouluruoan taso ei ole sekään kovin hyvä ja voin ihan omasta ja monien muiden puolesta sanoa, että nälkäpäivänä (velli, kuiva näkkileipä ja vesi) on parempaa ruokaa, kuin normaali kouluruoka. Ei se hese- tai mäkkäriruoka ole jokaisen nuoren ihanneruokaa, mutta minkä sille mahtaa, jos kouluruoka ei ole tarpeeksi ravitsevaa niin sitten turvaudutaan johonkin muuhun vaikkpa karkkin. (en väitä että se olisi oikein mutta niin käy koko ajan, joten jos kouluruoka on hyvää ja ravitsevaa niin miksi mäkkäri vie voiton?)


      • nykynuori
        vielä muutama kirjoitti:

        vuosi sillä olet aivan liian pentu kirjoittamaan mielipiteitäsi. Voisi jutut vähän muuttua jos sinullakin olisi joskus ollut nälkä. Todellisuudessa te saatte helvetin hyvää ruokaa nykyisin koulussa. Kun olin ikäisenne 60-luvulla, ei osattu unelmoidakaan mistään tällaisesta sapuskasta kuin mitä teille tarjotaan joka päivä. Ja silti pitää aina vaan valittaa.

        Sä et tiiä hevon v***** nykypäivästä joten mee vanhusten kotii valittamaa :)


      • Hermostunu tollasiin
        ja ruoka kirjoitti:

        Toi johtuu varmaan siitä että tämä hampurilais sukupolvi ei osaa arvostaa mitään
        ei koulutusta, ei ruokaa, ei sitä että meillä Suomessa asiat toimii ja ketään ei tapeta
        nälkään. Edes vankia.

        Kyllä ne sitten aikanaan verot maksavat meidän suuren ikäluokan vanhainkotimaksujen
        eteen. Vaan selitäppä tää finninaamalle jolle kaikki on täyttä p...skaa ruuasta lähtien.

        Ihan sääliks käy kakaroita, eivät vielä tiedä mihin joutuvat.

        Syötetäänhän ihmisiä mielisairaaloissakin ja sielläkään ei taida tulla BicMackkiä
        kananugeteilla ja ranskiksilla.

        Oma lastenkasvatus metodi on aina ollut se että ruoka syödään ja siitä myös KIITETÄÄN.
        Ei ole varaa viedä joka päiviä mäkkiin tai heseen, ihan ovat pärjänneet koti ja kouluruoalla
        ja hyvin ovatkin.

        Jos joku "kehuis" minun omalla työlläni hankkimaa ja itse laitettua ruokaa paskaksi niin vaihtoehdot
        on jätä syömättä - mene muualle ja tän pöydän alle ei tartte enää tuoda niitä jalkoja.

        V i ttu mä en sulle rahoja anna!
        Suksi kuuseen valittamaan! Haukutko meitä nuoria nirsoksi? tyhmiksi? välinpitämättömiksi? tietämättömiksi? sanon suoraan että ime munaas jos et meitä ymmärrä! se ruoka on pa skaa aivan oikeasti! Tommonen paskiainen haukkuu nuoria meitä nyky ajan nuoria, tosi noloo!!!!
        Kuule minä teen kotona perheelle ruuan vaikka ei ole edes vielä työtä! minä kerään mettästä mustikat!! minä olen kohtelias. mutta viitsiikö enään olla kun tommosia valittajia löytyy? Kyllä minä aina syön lautaselta kaikki! Mulla ei ole inhokki ruokaa! Mutta kohta ehkä tulee kun saan traumoja kouluruoasta.. Mutta älä enää tuu valittaa meistä nuorista senkin sabotoija
        Ps. nuoret eivät saa edes niin hyvää palvelua missään kuin aikuiset! sitä paitsi ei meillä ole autoakaan millä ajella mut sulla on joten suuta soukeammalle


    • Nicname pending

      Jos vankiloissa panostetaankin 50snt enemmän per ateria??

    • keittäjä17vuotta

      Talousalan koulutuksessa mainittiin että vankila ruoka on ravinto-opillisesti parasta. Se perustuu siihen ettei vanki syö muuta kuin tarjotun ruuan.
      Armeija pilaa tarjontansa > sotkulla ja munkki kahvilla.
      Koulu makeis- ja limu automaateilla.
      Päiväkoti taas ei saa lapsia syömään, koska syöminen on eri makujen opettelemista. Päiväkotien ruokaraha on todella pieni, siinä on laskettu esim. maitoa 1 dl/ lapsi ja sekin katoaa henkilökunnan kahvimaidoksi.

      Kouluruoka on hyvin koulukohtaista maultaan raaka-aineet on aina paikallisesti samat. Kädenjälki vain on hyvin erilaista...

    • KOULU TYTTÖ!

      meiän koulus niin itse kettätkin on sitä mieltä et koulu ruoka on KARSEAA, sama pätee opettajiin ottaa itte kotoa eväät ja niin mä kin teen!!!! vankila ruoka on kalliinaaa kun koulun!!!!!!!!!!!!!! saatana!!

      • 9lk.

        Vois yhtä hyvin poistaa maasta koko kouluruoka systeemin, mut ei täytyyhän tän Suomen olla se paras maa jossa kaikki on niin hyvin ja oho täällä saa jopa sellasta lisäaine kuraa koulussa ruuaks. Terveellisempää jättää syömättä koko moska ja olla loppupäivä nälässä, en ite ainakaan oo syöny mitään koulu-aikana tän lukuvuoden aikana. Joo tosin niitä läskiperse karkinsyöjiä löytyy pilvin pimein, ite jätän karkit, sipsit ja etc. syömättä kun nekin on semmosta lisäaine paskaa. Niin sitä vielä et jotkut vois opetella ees kirjottaan oikein. o.O


    • laefg,

      Vangit syö useammin kuin sen yhden aterian, siksi se on kalliimpaa.

      • Talousmatematiikkaa

        Olisiko kuitenkin ollut kyse yhden aterian hinnasta, muutenhan ei olisi mitään järkeä tehdä vertailuja. Vankilalounas vs koululounas. Kässäätkö?


    • KUOPIOOO

      No täällä Kuopiossahan asia on niin, että kouluruoka makasaa 70 senttiä per naama ja vankilaruoka 2,50€ per naama

    • Simonkoulu rulettaa

      Ainakin kun itse olin ala asteella ja eskarissa niin siellä pakotettiin syömään vaikka p****a lautaselta. Jep ja siinähän se on jos ruoka ei kelpaa sen voi jättää syömättä tässähän asiassa on kyse kun se vittu jätetään syömättä ja mennään sinen lähikauppaan hakemaan enrgiajuomaa ja suklaapatukoita... J*******A V***U MINUN VERORAHOILLE PAREMPAA KÄYTTÖÄ.Itsehän olen tuota laitos p****a syöny 12vuotta ja aina se on ollu yhtä iljettävää. Ja turha puhua mistään huonosta kasvatuksestakaan sillä kyllä mulel poron kuivalihat ja kaikki muuki kotia ruoka menee KAIKKI MUU PAITSI KOULURUOKA.ONAHN SE NIIN P*******Ä...

    • paskaa koulu ruokaa

      helevetin vittua on koulu ruoka

      • Kass-per

        Niin on, kouluruoka on p.a.s.k.a.n näköistä, väristä ja hajuista, siis se on P.A.S.K.A.A!!!


    • Lenkille .kele.

      Ihan terveellistä olla syömättä koulussa, muutenkin moni on liian lihava. Siis epäterveellisen lihava.
      Vähentäkää sitä kouluruokaa, että alkaa olla lapset solakoita ja liikuntakykyisiä.

    • Hei kaikki linnankundit,
      teitä elätetään työtätekevien veronmaksajien rahoilla, mitä te teette sen edestä?
      Voisitte vaikka ajankuluksenne lukea 5.10.12 metrolehdestä tuotantoeläinten kohtelusta tai saman päivän ilta-lehdestä lasten kohtelusta ja toimia sen mukaan.
      Oikeudenmukaisuus ennen kaikkea, pieniä ja avuttomia ei saa kiusata! Miksi pikkulapselta murretaan jalat poikki?

    • Älkää valittako

      He sentään eivät saa muuta ruokaa, koululaiset saavat vapaa-ajalla syödä vaikka Seepran.

      • Valitan.

        Paitsi että sen 7 tunnin päivän aikana kun ei saa tehdä muuta kuin syödä sitä mitä tarjotaan tai olla syömättä.


    • dsfsdf

      se on 27senttii enenmmän per ateria

      • Muuta Nakkilaan?

        Paljonko se vankila-aterian hinta nyt on? Onko se kaikissa vankiloissa sama? Mitä siihen hintaan kuuluu - pelkät raaka-aineet vai myös työ- ja tilakustanukset?Vangithan itsekin osallistuvat työhön, mitä koululaiset eivät tee.

        Mihin kuntaan tai kaupunkiin vertasit, kun sanot että on 27 senttii enemmän per ateria?

        Nakkilassa kouluruokaan käytetään 3 e/ateria
        Helsingissä ja Oulussa kouluruokaan käytetään 2,95 e/ateria
        Kokemäellä ja Enontekiöllä kouluruokaan käytetään 2,80 e/ateria
        Espoossa kouluruokaan käytetään 2,40 e/ateria
        Kuusamossa kouluruokaan käytetään 2,20 e/ateria
        Vantaalla kouluruokaan käytetään 1,73 e/ateria
        Kuopiossa kouluruokaan käytetään 1,72 e/ateria
        Turussa kouluruokaan käytetyään 1,66 e/ateria

        Kaikista kunnista ei saa erikseen aterioiden kokonaishintoja, joissa olisi mukana työ- ja tilakustannukset, sähköt ym, vaan tiedetään pelkät raaka-ainekulut.

        Lemillä kouluruoka-aterian aineisiin käytetyään 1,50 e/ateria
        Järvenpäässä kouluruoka-aterian aineisiin käytetään 0,85 e/ateria
        Tampereella ja Jyväskylässä kouluruoka-aterian aineisiin käytetään 0,79 e/ateria
        Keravalla kouluruoka-aterian aineisiin käytetään 0,70 e/ateria
        Imatran lukiolaisten ja yläkoululaisten aterian aineisiin käytetään 0,64 e/ateria
        Imatran alakoululaisten aterian aineisiin käytetään 0,54 e/ateria

        Näistä nyt kuitenkin näkee, että yli puolet aterian hinnasta tulee muusta kuin raaka-aineista. Palkat on suurin tekijä. Sen, paljonko missäkin kunnassa kytetään rahaa koulutuokaan, päättää se oman kunnan valtuusto, jonka isät ja äidit on valinneet.

        Yleensä kunnissa on lisäksi eroja ylä- ja alakoulujen ja lukioiden aterioiden hinnoissa, vaikka niitä tietoja ei kaikista kunnista saa eriteltyinä. Yleensä yläkouluissa ja lukioissa ateriaan käytetään enemän rahaa kuin alakouluissa.

        Ruokaa ei muuten voi mitata vain hinnalla.

        Kustannuksia voi kuitenkin saada alas esim. suosimalla keskuskeittiöitä pienten koulukeittiöiden sijaan, koska silloin saadaan palkkakuluja alas. Isossa keittiössä ei välttämättä tarvitse aina palkata sijaista, jos joku on pois. Jos vuodessa voi säästää kuukauden verran vuokrafirmasta otetun sijaisen kuluja, sillä rahalla voi ostaa vaikka kaikille koululaisille herkkuja joulujuhliin.


    • Puhutte palturia

      Miks Helsinki saa käyttää kouluruokaan 2,95 ja Vantaa 1,73 vaikka vankilaruokakin saa maksaa vaan 1,20??

      Kyllähän raavaille isoille rosvoille pitäisi antaa enemmän rahaa ruokaan kuin rääpälekoululaisille ...

      • eieinoin

        Anteeks kuinka? Me ollaan kasvavia nuoria jotka syö enemmän kun sinä
        Mieti vi tt u vähän mitä sanot


    • Nirsot pullahiiret

      Ihan sama mitä koulussa on ruokana, ei penskat kuitenkaan mitään syö.
      No jotkut tietysti syövät ja tykkäävät, ovat oppineet kotona monipuoliseen ruokaan.

      Toisille kelpaa korkeintaan makaronilaatikko ketsupilla tai pelkkä leipä ja lasi vettä.

      Hyvä asia on meidän koululla, että ei ole pakko ottaa kuin pieni tippa, eipä sitten mene ruokaa turhaan roskiin.
      Itse tykkään että kaikki ruoka on hyvää, parempi syödä kuin olla koko päivä nälissään.

    • Tosiasioita kehiin

      Kyllä on matalamielistä, tietämätöntä ja ilkeilevää "keskustelua". Kirjoittakaa sitten kun olisi kokemusta molemmista, niin vankila- kuin kouluruuista. Kouluissa syödään yksi ateria arkipäivisin ja ruokailijat ovat keskenkasvuisia. Vankiloissa ollaan totaalisesti vuorokaudet ympäriinsä ja ruoka siellä kattaa koko ravinnon tarpeen. Vankiloissa on täysikasvuisia ihmisiä, ihmisiä, jotka tekevät yleensä töitä, ilmaisia töitä, ravintonsa eteen. Ainakin 1970-luvulla keskusvankilassa (Riksu) oli tyypillistä laitosmassaruokaa, mutta sitä oli riittämiin ja eikä laatukaan ollut huono. Siihen aikaan ateriat haettiin vankivoimin keskuskeittiöstä osastoille ja jaettiin. Tyypillisesti herätys oli klo 6.00, aamiainen oli 6.30, sitten töihin klo 7.00, lounas 11.00, töihin 12.00, päivällinen klo 17.00 ja vielä iltapala noin klo 20.00, sellien ovet lukkoon klo 21.00 ja hiljaisuus klo 22.00. Olin kolmen vuoden tuomiolla tuottamuksellisesta rikoksesta, josta kärsin 18 kk kaksi viikkoa ensikertalaisena, yhteensä 551 vrk

    • Vankilassa kahdesti

      Olen ollut pari kertaa vankilassa, ja pakko sanoa. se oli hyvää.
      Paljon parempaa kuin muistelmien perusteella kouluruoka IKINÄ!
      Siellä oli joka viikko herkullista ruokaa. 6/7 päivää siellä on ollut herkkua.
      Normaalisti siellä on: Alkupala: Esim. Mähnää.
      Pääruoka: jotain tortillaa, pizzaa, lammasta tai kenties jotain marinoitua kinkkua. tai (kerran vuodessa puuroa)
      Jälkiruoka: (Saa valita nouto pöydästä) Kenties suklaakakkua, tiramisua, joskus on pakosta kaikilla samaa ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe