maailman suurin patsas

Korea Pohjoinen

Mitä ateistit ajattelevat maailman suurimmasta patsaasta.

Jeesus on saanut tällaisen kunnian. Tuleeko koskaan
mieleen, miksi ateismi ei saa koskaan tällaista kunniaa osakseen.

33

540

Vastaukset 33

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

...kuin miksi postimerkkeilemättömyydelle ei ole tehty muistomerkkiä.

Kaikki patsaat ovat muuten ateistisia. Vai pystytkö muka osoittamaan yhdenkin patsaan joka uskoo jumaliin?

• Kuolisin myötähäpeään.

pssst. "Meilläpä on patsas teilläpä ei lällällää?" lol

• sziaember

Raamatussa kielletä patsaiden teko?

Tällainen muistikuva minulla on, mutta se voi olla vääräkin.

• >> Raamatussa kielletä patsaiden teko?

• Semis+

Johtunee ateistien vaatimattomuudesta ;)

Luin tuo jutun. Minusta on aina ollut kiva katsella upeita rakennuksia eri puolilla maailmaa sekä patsaita. Tuskin koskaan menen katsomaan tuota Jeesus-patsasta, mutta luin tuon artikkelin ja kovasti huvitti Swiebodzinin kaupungin pormestarin komentti maailman korkeimmasta Jeesus-patsaasta.

"Puolan länsirajan läheisyydessä sijaitsevan Swiebodzinin kaupungin pormestarin mukaan patsas on maailman korkein Jeesusta esittävä patsas. Tähän asti korkein on ollut Rio de Janeirossa sijaitseva patsas, joka yltää 9,5-metrisine jalustoineen 39,6 metriin"

Hummm.... Rio de Janeiron Jeesus-patsas on 39.6 metriä ja Puolan 33 metriä kruunu.
      Mutta vilkaistaan vielä yhden papin perustelut miksi patsas on maailman isoin Jesse-patsas:

"Patsashanketta vetäneen papin mukaan Puolan patsas on 33 metriä korkea. Mikäli mukaan lasketaan patsaan kruunu sekä kukkula, jolle se on pystytetty, korkeudeksi tulee 51 metriä."

Unohtuiko papilta ja pormestarila se missä sijaitsee Rion Jeesus-patsas. Yllätys, yllätys!!!!
      Sokeritoppavuoren huipulla :D
      Ja se on 396 metriä merenpinnan yläpuolella, sehän kurkottelee jo taivasta ja ikuista autuutta.

Noh, kaiken kaikkiaan aika pöljää huomion hakua.

• Skiigge Böy
    • A the ist

Jos mielestäsi esimerkiksi Puolassa ei ole rahoille parempaa käyttöä kuin pystytellä patsaita henkilöistä, joiden todellista ulkonäköäkään ei tiedä kukaan, niin mikäpä siinä. Huvinsa kullakin. Jos oletetaan, että on ollut olemassa jonkinlainen Jeesus, joka oletettavasti eli hyvin vaatimatonta elämää, voidaan kysyä mitä mieltä hän olisi siitä, että voimavaroja tuhlataan jättimäisiin, hyödyttömiin monumentteihin.

Jos taas tuo oletettu Jeesus on niin vittumainen ja itserakas, että vaatii moista perseennuolemista köyhältä kansalta, niin suksikoon syvälle kuuseen minun puolestani.

• goddeloos

Patsaasta en ajattele mitään, ei liikuta. Mietin vain olisiko nekin rahat voitu käyttää jotenkin järkevämmin.

"En näe mitään velvollisuutta uskoa että sama Jumala joka on antanut meille logiikan, järjen ja älykkyyden tarkoitti että unohtaisimme niiden käytön." - Galileo Galilei

• .........

Aika kauas jää isoista kunnoista joita on esim Buddhalle rakennettu. Tarkoittaako se nyt sitten sitä, että Jeesus olikin ihan pikkunappula tosijumalien rinnalla?

• .........

• Korea Pohjoinen

• .........

• Korea Pohjoinen kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2273901

on maailman suurin. Omituista ettei ateisteilla ole suurempaa.

Niin, suurin Jeesusta esittävä patsas, mutta ei suinkaan maailman suurin patsas sinällään.

Tuon jutun mukaan "Patsas on 36 metriä korkea ja painaa 440 tonnia."

Tuon wikipedia-artikkelin mukaan maailmassa on paljon korkeampia Buddha-patsaita:
        128 m korkea Buddha Kiinassa
        116 m korkea Buddha Myanmarissa
        110 m korkea Buddha Japanissa

...ja niin edelleen. Jos uskonnot siis laitettaisiin järjestykseen patsaiden koon perusteella niin Buddhalaisuus voittaisi selvästi koska Buddhat ovat paljon suurempia kuin Jeesukset. Myönnän että toki tässä patsastelussa ateistit häviäisivätkin kaikille uskonnoille sillä meillä ei ole yhtään patsasta. Ateistit eivät patsaita pystyttele koska meillä ei ole tarvetta sellaiseen. Juttu on kuitenkin niin että patsaita rakentamalla ei todisteta sitä onko jumala olemassa vai ei. Ei tuolla Jeesus-patsaalla ole mitään merkitystä. Rakentakaa vaikka pilvenpiirtäjän kokoisia patsaita jos huvittaa, ei se tee jumalasta yhtään sen todellisempaa.

• epikuros'

Korkeus, maassa vaiko tilavuus ?
      Lienee suurin pyramidi on eksikossa ja sen jälkeen Egpytin pyramidit jotka rakennettiin noin. 5000 v. sitten. Ja taisivat he silloin uskoa Amoniin tai Atoniin.
      Myös Valkoinen Talo ja Pentagon on massiivisia.
      Euroopasta löytyy erään romanialaisen = ajatusten tonava, suuri lyhdynkantaja ym, ym rakennuttamapalatsi Bukarestista.
      Ei hulluutta päästään saa jatkumaan

• Mikä se Meksikon pyramidi oli?

• No ensimmäinen ajatus on se että kyseessä on monumentaalinen rahan tuhlaus joka olisi voitu käyttää kyseisellä alueella johonkin huomattavasti hyödyllisempäänkin tarkoitukseen. Kuten esim: koulujen parantamiseen.

Toinen ajatus joka tulee mieleeni on se että tämänkaltainen maallisen omaisuuden esitteleminen kuin kyseinen patsas taikka Paavin palatsi, eivät oikein sovi tähän yleiseen kuvaan kristillisen uskon tarkoituksesta jota tavallisilta uskovaisilta saa kuulla.
      Minusta tämä vaikuttaa hyvin........ materialistiselta ja maalliselta.

Kolmas ajatus joka näiden pohjalta tulee mieleen on tämä: Kuka tämän kaiken maksaa??

• ++++++++++

"Mitä ateistit ajattelevat maailman suurimmasta patsaasta."

Jotakin vastapainotetaan (Compensating for something) ja ärsytetään jumalaa.

"Jeesus on saanut tällaisen kunnian. "

Silti Jeesus/Jumala vihaa tälläistä kunnianosoitusta.

"Tuleeko koskaan
      mieleen, miksi ateismi ei saa koskaan tällaista kunniaa osakseen."

Koska se olisi järjetöntä, eihän postimerkkien keräämättömyydellekään pystytetä patsaita.

• Mutta miksi immeinen tarvitsee näkymättömän palvontaan suuris monumentteja ?
        Tsekkaa miten kveekari ovat ratkaisseet sananjulistamisen.

• ++++++++++
        epikuros kirjoitti:

Mutta miksi immeinen tarvitsee näkymättömän palvontaan suuris monumentteja ?
        Tsekkaa miten kveekari ovat ratkaisseet sananjulistamisen.

"Mutta miksi immeinen tarvitsee näkymättömän palvontaan suuris monumentteja ? "

Ei ihminen tarvitsekkaan, noi vastaukseni osoittavat vaan, että ne jotka uskovat tähän hömppään ei tee sitä edes oikein.

• opettele lukemaan hi

Ateisti ajattelee maailman suurimmasta patsaasta seuraavasti: Onpahan Budha saanut komian patsaan, itse asiassa kolme suurinta.

• Rompix
    • hämmentynyt´s

nyt harmittaa! Ateisteilla ei ole patsasta ja sen pitäisi ärsyttää minua miksi?

• Mitä sanottiinkaan idoleiden rakentamisesta ja palvomisesta?

• sErpiEntE
    • Tango_Delirium

Tuota... Sinulla on varmaan hyvä idea, millainen ateismin patsas voisi olla? Tuskin muuten olisit ottanut asiaa esille.

• Ateismin patsas on itse asiassa patsaista suurin, koska se esittää olematonta jumalaa. Patsaan jalusta on tässä minun kämmenelläni ja sen olemattomuus ulottuu äärettömiin. Sen korkeus on siis ääretön ja massa nolla.

• kkhjkhjkhjkhjkhkjhkh
        Whitewash kirjoitti:

Ateismin patsas on itse asiassa patsaista suurin, koska se esittää olematonta jumalaa. Patsaan jalusta on tässä minun kämmenelläni ja sen olemattomuus ulottuu äärettömiin. Sen korkeus on siis ääretön ja massa nolla.

Ja sellaisia patsaita on myös edullista valmistaa

• ei patsasteluja

Raamattu kieltää jyrkästä tekemästä jumalten kuvia. Jeesus on elävä Vapahtaja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 170
      1835
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      83
      1308
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      114
      963
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      96
      851
    5. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      66
      696
    6. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      41
      639
    7. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      59
      627
    8. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      75
      545
    9. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      42
      534
    10. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      29