Kyllä hävettää olla englannin tunneilla yliopistossa. Opettaja ja muut opiskelijat puhuvat englantia kuin luonnostaan - itse olen todella huono ja muut ovat huomanneet sen. Saan kanssaopiskelijoilta kyllä ihan kannustavia kommentteja tyyliin: "kyllä sää vielä opit". Opettaja taas on sitä mieltä että tarvitsen vielä paljon treeniä.Varmaan ihmettelee miten olen päässyt ylioppilaskirjoitukset läpi...
Tästä syystä en oikein tiedä kehtaanko ilmoittautua enää englannin jatkokursseille. En suoraan sanottuna aina ymmärrä mitä tunnilla puhutaan ja välillä pitääkin kysellä muilta neuvoja.
Millä keinoilla oppisin parhaiten PUHUMAAN englantia? Luonnollisesti toki puhumalla ulkomaalaisten kanssa ja katsomalla vaikka televisiota mutta entäs muut menetelmät? Millä keinoilla te olette omaksuneet hyvän englannin puhetaidon? Vinkkejä jatkoon?
Karmean huono englannin taito
Iivari07
1
1413
Vastaukset
- ddt.
Puhumallahan tuota saa paremmaksi. Ittellä meni aikoinaan pari viikkoa ennen kuin tuo alkoi sujumaan. Tota ennen mä tosin tankkasin paljonkin sanastoa kun oli hieman vajavainen. Se tuli tosin tavallaan siinä sivussa kun melkein kaikki oppikirjat oli englanniksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657