Kuori ja raasta iso peruna huuhtele vedessä kunnes vesi on kirkasta ja tärkkelys eli hiilihydraatit ovat huuhtoutuneet pois. Raasta pieni sipuli sekoit hieman suolaa sekä puristeltu peruna massa, lopuksi lisää ripaus vehnägluteenia että massa kuivahkoa ja hyvin muotoiltavaa pihviksi. Paista molemmilta puolilta kullan ruskeaksi voi öljy seoksessa. Mainioja edullinen lisuke pihveille tai kalalle eikä sisällä hiilihydraatteja juuri lainkaan.
Röstiperunoita
4
1347
Vastaukset
- johan vitsin murjais
että pesemällä pois hiilihydraatit. uskokoon ken tahtoo. lähden pesemään leipää.
- näin on
Tärkkelyksen eli hiilihydraatit voi pestä vehnäjauhoista pesun jälkeen vain gluteeni on jäljellä ja siinä ei ole yhtään hiilihydraatteja samoin peruna raasteesta voi pestä tärkkelyksen pois kotioloissa perunasta ei saa täysin hiilihydraatitonta, mutta kukkakaalin veroista kylläkin. Googlettamalla aiheesta lisää ja kieli ihmiselle englanniksi paljonkin aiheesta.
- Virkeänä kevääseen
Mitä jos Suomessa unohdettaisiin "talviunet" ja jätettäisiin perunat odottamaan seuraavaa kesää sekä uutta kasvustoa ja"terttuja"... väriä talveen saa vaikka muussaamalla pakastemaissia, herneitä ja kurpitsaa sekä keitetyt paprikat ja tomaatit keitettynä suolavedessä tuttuun tapaan...liharuoan kanssa?
- joo..
Hyvät muusit saa noista kaikista ja suunnilleen samoilla hiilareilla kuin pestystä peruna raasteestakin tosin kilohinta on perunan eduksi aikamoinen. Saostukseen voi muuten käyttää tuota vehnägluteenia hiilaritonta kamaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298