Hyvin erikoinen oli Ek:n "tutkimus" työelämän laadusta,ja lopputulema oli aivan niinkuin tilaaja halusi !
Olen ollut työelämässä 60 luvun puolesta välistä ,ja työelämä oli vielä reiluapeliä 70 luvun loppuun.
Neuvostoliiton kaaduttuaalkoivat otteet muuttumaan,lakkasi yhteisyö elimien toiminta työmailla .
Alkoi isännän ääni vaikuttamaan,jaoptiot pyörimään mutta vain yhtiön johdolle.
Irtisanomiset ja ulosliputtamisista tuli arkipäivää työmailla, ei enään edes kysytty työntekijäin mielipidettä
kyseisistä asioista.
Yksintyö,vuorotyöt ja osa-aikatyöt lisääntyivät huimasti koskivat jälleen kerran vain työntekijöitä !
Työsuojelu on aivan alamaissa enään ei kehitetä työpaikkoja ainoa on vain johtajistolle optioiden turvaaminen ! Työsuojelu asioista puhuminenkin leimaa työntekijän hankalaksi, ja on kyse sentään työsuojelulain normien täyttymättömyys !
Henkinen ilmapiiri on todella surkea,kiusaaminen ja eriarvoisuus kukoistavat työmailla, sairastuakaan et saa sillä sinut leimataan lintsariksi.
Sääntöjä ja määräyksiä kyllä keksitään jotka koskevat vain työntekijöitä,leimoja ja kirjautumisia kyllä on riittävästi .
Esimiesten suosikki järjestelmä takaa vain "hyville"työläisille palkkakehityksen,nämä hyvät ovat niitä työmaiden selkäänpuukottajia !
Pomolle täytyy juoruta kuka puhui mitä ja kuinka erinomainen "minä" olen.
Ainoa hyvä työläinen on nöyrä ja hiljainen työntekijä joka vain nyökyttelee pomon käskytyksen mukaan.
Palkkaus on todella eriarvoista siinä ei makseta hyvän työntekemisestä vaan sopivuudesta,pomon polvella on varminta hekojen nosto !
Erilaisuutta ja omantahdon esiintuontia ei sallita muuta kuin työmaan ulkopuolella (kortistossa).
Ihmisyys puuttuu työpaikoiltamme se koskee vain pomoja ja virkamiehiä,työläiset eivät saa muuta oikeutta kuin painaa töitä niskalimassa,kuumissa epäergonomisissa työpaikoissa!
Kemialliset altisteet ja raskastyö ovat arkipäivää työläisille,ja kiire kiire !
Epävarmuus ja alistaminen ne ovat Ek:n päiväkäskyjä yrityksiin suomessa 2010.
Ek:n bropakandaa
1
541
Vastaukset
- ...
EK:n jäsenfirmojen pomoiltakin tulee välillä kommentteja siitä että EK:n pellelauma on vetänyt "vähän" överiksi. Mutta kommentit taitaa olla sen kokoisista firmoista jossa pomo tuntee jokaisen duunarin. Isommissa firmoissa missä pomo ei tunne kuin jokusen tyypin on helpompi tuntea itsensä maailman tapiksi kun nämä lähimulkut yrittää toteuttaa kaikki rapula-aamujenkin oikut.
Pahimmat (ihmis)oikeuksien polkijat on sitten näitä tyyppejä joille on luvattu miljoonakorvaukset jos ne potkastaan talosta ulos. Ei kyllä kannusta lakeja noudattamaan, päin vastoin. Ei muuta kuin oikein törkeetä peliin että pääsee käsiksi potkut-korvaukseen ja sitten hyvä-veli systeemillä seuraavaa firmaa rokottamaan.
Näkyy olevan nykyään yllättävän paljon myös valtion firmojen johdossa ko. tyyppejä. Eli palkan maksajana myös omia työntekijöitä - ei paljon paina. Varsinkaan viimeisen hallituksen aikana. Mutta oli se meno jo aika hurjaa Lipposenkin aikana (oikeistolaisempi demari kuin useimmat kokoomuslaiset). Ei ihme jos demareilta meni kansan luottamus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734549Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021386
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos201237- 741178
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1251010Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi257905- 65886