ongelmia rintaleikkauksen jälkeen:(

hermoraunio

Hei kaikki kanssasisaret!
Kävin rintojen pienennysleikkauksessa kaksi viikkoa sitten. Leikkaus sujui hyvin ja pääsin kotiin jo seuraavana päivänä. Viikko leikkauksesta minulle tuli outoja tuntemuksia toiseen rintaan, ihan kuin joku olisi vuotanut siellä sisällä tai elohiiri hipsuttanut melkein koko ajan. Sitten rinta kipeytyi jonkin verran. Minulle oli laitettu itsestään sulavat tikit joka puolelle. Mutta toisen rinnan alle jäi muutama tikki sulamatta jotka kävin poistattamassa tk:ssa tällä viikolla.
Nyt tilanne on se että leikkaushaavat ovat auenneet molempien rintojen alta. Tavallaan kohdasta missä nännistä tuleva arpi yhtyy rinnan alla olevaan. Minulle leikattiin se perinteinen ankkurimalli.
Viime yönä toinen rinta oli vuotanut melkein lapun täyteen ja punoitti aika reilusti. Kävin tänään näyttämässä tissejä sairaanhoitajalle, crp otettiin ja se oli ihan ok. Eli hoito-ohjeena suihkuttelu kaksi kertaa päivässä, pitkän aikaa. Menevät kuulemma ajan kanssa kiinni.
No, aloitin suihkuttelusession hetki sitten ja uusi ongelma ilmestyi...Toista rintaa on kutittanut tosi paljon pari päivää ja on ollut punainen nännin läheltä...Suihkun jälkeen huomasin että nänni repsottaa auki yläreunasta, Voi prkl!!!!!!
Onko teillä vastaavia kokemuksia haavojen kanssa? Olen ihan kunnallisen terveydenhuollon armoilla, eli hoidon taso on mitä on ja sinne pääseminen on vaikeaa... Jos haavoissa nyt pintatulehdus, uskotteko että voin selvitä niin, ettei tulehdus leviä syvemmälle? Miten saisin mieleni rauhoitettua???
Paljon kiitoksia jo etukäteen...Jään odottamaan vastauksianne

39

14462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoa

      Sinuna ottaisin yhteyttä sairaalaan, jossa pienennysleikkaus tehtiin, kerro oireesi ja pyydä päästä näyttäytymään.

      • minä-

        jos leikkaus on tehty kela-korvauksen piirissä, niin saman korvauksen saat jos käyt yksityisellä. Jos kerta julkinen puoli, joka sinut on leikannut, ei paljon ota kantaa tuohon jälkitilaan, niin yksityinen plastiikkakirurgi osaa kyllä laittaa tuulemaan. Ja saat siitä samat korvaukset, sillä kyse on sairauden hoidosta.
        Itse ehkä menisin pian yksityisen plastiikkakirurgin vastaanotolle. Hän ottaa varmaan asiasi vakavasti.


      • erfahren
        minä- kirjoitti:

        jos leikkaus on tehty kela-korvauksen piirissä, niin saman korvauksen saat jos käyt yksityisellä. Jos kerta julkinen puoli, joka sinut on leikannut, ei paljon ota kantaa tuohon jälkitilaan, niin yksityinen plastiikkakirurgi osaa kyllä laittaa tuulemaan. Ja saat siitä samat korvaukset, sillä kyse on sairauden hoidosta.
        Itse ehkä menisin pian yksityisen plastiikkakirurgin vastaanotolle. Hän ottaa varmaan asiasi vakavasti.

        Se nyt vain on niin, etteivät haavat parane kaikilla yhtä hyvin rintojen pienennysleikkauksen jälkeen. Pitää vain olla kärsivällinen ja hoitaa haavoja. Kivistelyä ja vihlaisuja tulee vielä kauan haavojen paranemisen jälkeenkin. Itselleni tehtiin parin vuoden kuluttua uusintaleikkaus, jossa poistettiin kainaloiden alta rumat "hiirenkorvat" - lääkäri oli sama kuin alkuperäisessä leikkauksessa ja korjaaminen kuului samaan hintaan Tallinnassa silloisen Christinas clinicin kautta, joka toimi Herttoniemessä. Silloin Suomessa ei saanut korjausleikkausta samaan hintaan. Itse olin alussa kauhuissani kovista kivuista ja rumista arvista, mutta arvet vaalenevat ajan myötä...

        Jos leikkauksesi on tehty yleisellä sektorilla, kävisin näyttämässä haavojani terveyskeskuksessa. Jos haavat tulehtuvat, saat niihin antibiootteja. Samalla voit kysyä, saatko yhteiskunnan kustannuksella uusintaleikkauksen arville/ hiirenkorville, jos se on tarpeen. Itse en antanut repiä vanhoja haavoja, vain "hiirenkorvat" leikattiin. Tietysti voit ottaa myös yhteyttä ja pyytää neuvoja leikanneelta lääkäriltä jättämällä soittopyynnön tai sähköpostitse. Yleisten sairaalojen lääkärien sähköpostiosoite on yleensä: etunimi.sukunimi@sairaalan nimi.fi.

        Minusta tapauksesi ei vaikuttanut mitenkään epätavanomaiselta.


    • oonaoona

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9499371

      Tuossa minun valitukseni parantumisprosessista. Mut siis pienet aukileet ja repsotukset ovat vielä pientä. Ne menee kyllä umpeen jos ovat pinnallisia. Lisäksi kutina on ihan normaalia. Mulla on nyt seitsemän viikkoa takana ja kutiaa vieläkin.

    • Kaamos III

      niihin voi tulla kuolio ja ne voi mädäntyä. Vois Sinua...

    • ooooooh

      Repase irti ja heitä minkeille.

    • Mies Messukylästä

      Voi sun talikynttilät. Miksi täytyy mennä rintojen pienennykseen, sillä minun mielestä isot rinnat ovat miesten mieleen, ainakin minun. Ainoa syy kun menee leikkaukseen, niin on terveydelliset syyt. Isot rinnat vautsi, vautsi.

      • kauniit tissit

        Kuules äijä. Isot (liian isot) rinnat aiheuttaa erinäköisiä vaivoja,kipua ja tunnottomuutta olkapäivvä. Kanna ite kilokaupalla läskiä rinnuksillasi niin koet.
        Sinulle joka huolestut haavojesi paranemisestä. Minulle tehtiin muutama vuosi sitten sama leikkaus. Rinnat oli kuin petolinnun raatelun jäljiltä. Haavat osittain auki ja märkää valui ja jne. Itse käytin tukevia liivejä,ja liiveihin laitoin sivulle tukemaan viellä terveysiteet. Suihkutin noin kaksi kertaa päivässä ja varoin hipelöimästä haavoja ja roikkuvia lankoja yms. Ns hiirenkorvat leikattiin pois noin puolenvuoden kuluttua ja nyt on tosi kauniit rinnat. Siis malttia sinulle. Haavat täytyy hoitaa hyvin. Syo vitamiinejä,ulkoile jne. Leikkaukset hoidetaan samassa paikassa jatkossakin (hiirenkorvat),ja rintojen muoto tulee näkyviin kun kudokset asettuvat ja muotoutuvat haavojen paranuttua. Käytä hyviä tukevia liiveja. Voit olla huoleti jos CRP ei ole koholla,ja odotella.


      • jonnaus

        No, kokeilepa itse olla niska- ja pääkipuinen koko ajan, tauotta. Miltä kuulostaisi nukkuminen aina kyljellään tai selällään kun mahalla ei voi olla? Etenkin jos satut nukkumaan mahallasi noin niinkuin oletusarvoisesti, niin mukavuus on kaukana. Joudut ostamaan hemmetin isoja paitoja, että rintasi mahtuvat sisään. Minulla on niinkin vaatimaton koko kuin 75F liiveissä. Eikä mitään toivoa käyttää M-koon yläosia. Bleiserit, talvitakit - kaikki pitää ottaa kolme numeroa isompaa, että rinnat mahtuvat sisään.

        Lisäksi isoista rinnoista tulee vanhemmiten patalaput ja siinä vaiheessa kovasti kuuluttamasi miesten ihailu häviää viimeistään.


    • Persoonallisuutta pe

      Toki ymmärrän, jos rinnat ovat liian painavat kantaa ja aiheuttavat selkävaivoja. Toisaalta niissäkin voi olla lihasvoiman epätasapainosta kysymys.
      Pitääkö ihmisten olla samasta muotista.
      Persoonallisuus on hyvä arvo sinänsä. Vähän muista erilainen ulkonäkö voi olla hyvinkin viehättävä tässä standardi barbie maailmassa.
      Ehkä ensin olisi hyvä yrittää hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.

    • www.pvk.fi

      Muista tehdä potilasvahinkoilmoitus www.pvk.fi. Sieltä tulee sitten päätös (about puolen vuoden sisällä) saatko hakea korvauksia ja sitten laitat korvaushakemuksen menemään. Tämän tiimoilta kannattaa olla yhteydessä sairaalan potilasasiamieheen. Aina kannattaa yrittää. Pikiasta paranemista. Vaikka tuo kyllä kuulosta suht´normaalilta komplikaatiolta ja paranee kyllä sillä suihkuttleulla ajankanssa.

    • tissitön

      leikkaa tissisi irti ja se on kaikkein paras keino.henkesi on sinulle tärkeä ,ei sinun tissit.
      ja sitten alat käyttämään pumpattavia tissejä aina voi olla varma ,että sinulla on sopivan kokoiset ja toimivat rintamus.

      • kokemusta on

        Aloittajalla on ollut terveyden kannalta liian isot rinnat. Rintaleikkauksia ei tehdä yhteiskunnan varoilla kosmeettisista syistä. Tällaisiin keskusteluihin eksyy aina murrosikäisiä asiattomuuksineen.
        Itselleni on tehty syövän takia useampiakin korjausleikkauksia ja välillä haavat saattavat punoittaa, vaikka eivät olisi ihan tulehtuneitakaan. Tarkkaile tilannetta. Pehmeitä liivejä tai tukevaa toppia kannattaa käyttää muutamia viikkoja yölläkin. Arpien päälle kannattaa laittaa tekstiili- tai silikoniteippiä. Kysy apteekista.


      • Väärä info?
        kokemusta on kirjoitti:

        Aloittajalla on ollut terveyden kannalta liian isot rinnat. Rintaleikkauksia ei tehdä yhteiskunnan varoilla kosmeettisista syistä. Tällaisiin keskusteluihin eksyy aina murrosikäisiä asiattomuuksineen.
        Itselleni on tehty syövän takia useampiakin korjausleikkauksia ja välillä haavat saattavat punoittaa, vaikka eivät olisi ihan tulehtuneitakaan. Tarkkaile tilannetta. Pehmeitä liivejä tai tukevaa toppia kannattaa käyttää muutamia viikkoja yölläkin. Arpien päälle kannattaa laittaa tekstiili- tai silikoniteippiä. Kysy apteekista.

        Kokemusta ehken on leikkauksista, mutta haavanhoito on jäänyt lapsenkenkiin. Pistää nyt silikoniteippiä haavojen päälle! Lopeta ajoissa ohjeistaminen. Pistäppäs muovipussi päähäs, kiristät nippusiteellä kaulan korkeudelta ja katsot kuinka hyvin happi kulkee, voi olla ettei kulje, ainakaan pitkään. Sama se on haavan kanssa, auki sen olla pitää parantuakseen. Keho kyllä hoitaa homman ja ajaa haavan kautta pöpöt ja vierasesineetkin nahasta ulos, kuten veteraaneillamme ammusten sirpaleita vielä vuosia osumien jälkeen. Nyt kun tukit haavan paranemissuunnan, sisältä ulospäin, niin saat olla varma ettei parane hetkessä, eikä kahdessa. Happee niille kudoksille, pliiiis.


    • Otsikot kohdalleen

      Keskustelupalstan otsikko "Kauneuskirurgian karu totuus" on tässä tapauksessa täysin väärä ja harhaanjohtava. Siitä saa mielikuvan, että "taas on jotain turhamaista naisparkaa höynäytetty" kun itse asiassa kyse on hoitovirheestä. Siis, kun nainen menee pienennyttämään rintojaan, on kyse yleensä terveydellisestä haitasta (niska-, hartiavaivat ym.) eikä mistään "kauneuskirurgiasta" (vs. rintojen suurennuttaminen). Että näin.

    • Rauha maas

      rakennettu. Anna haavoille ilmaa, tissit paljaana aina kun mahdollista. Siteissä ja kääreissä haavat vaan hautuvat eikä arpikudos pääse kuivuun.
      Ei taida naisilla ola kuten miehillä tuo kokoon reagoiminen, harvempi nainen on valittanut että olis liian isot vehkeet.

      • ne,,,

        varmaan paranee tällä sivulla


      • 2jessus
        ne,,, kirjoitti:

        varmaan paranee tällä sivulla

        tuossa kommentissa oltiin asian ytimessä


    • Pörpötti

      Vaimoni joutui myös pienennytysleikkaukseen. Sama leikkaushaavamalli.

      Ei se ollut yhtään ongelmatonta. Haavat tulehtui ja etenkin kun toiseen oli pistetty implanttilisäke, se turposi. Tuli äkkireissu.

      Leikkauksia jouduttiin tekemään lopulta 3 eri vuosina, joten varaudu siihen ja kannattaa olla lähellä sairaalaa.

      • Sairaalassa töissä

        Hei!

        Otat yhteyttä leikanneeseen paikkaan, jätät soittopyynnön sinne lääkärille.


      • implanttia ei

        Miksi rintojen pienennysleikkauksessa pitää laittaa implanttilisäke? Pienennettiinkö ensin ja sitten isonnettiin, vai miksi implantti?


      • Pörpötti
        implanttia ei kirjoitti:

        Miksi rintojen pienennysleikkauksessa pitää laittaa implanttilisäke? Pienennettiinkö ensin ja sitten isonnettiin, vai miksi implantti?

        niin sieltä kaavitaan standardimäärä paskaa pihalle. Sitten implantin koolla pistetään koko kohdalleen. Et voi pienentää rintaa ottamalla sieltä pois pikkasen. Se on kaavittava tyhjäksi. Juttu on sama kuin jos siirretään munuaista. Puolikas munuainen on ihan turha siirtää. Se tulehtuu. Samalla tavalla käy rinnan sisällä olevalle maitovekottimelle. Siksi siis implantti. Tavoitteenahan on rinnan pienennys. Ei rinnan poisto.


      • Pörpötti
        implanttia ei kirjoitti:

        Miksi rintojen pienennysleikkauksessa pitää laittaa implanttilisäke? Pienennettiinkö ensin ja sitten isonnettiin, vai miksi implantti?

        Tasapainotuksen vuoksi. Mutta turhaahan se oli ja tuo ratkaisu olikin suuri syy siihen miksi monta kertaa leikottiin. lopulta toinen lääkäri uskalsi ottaa tarpeeksi pois liian suuresta.


    • salppipalppi

      Jos sinua hoitanut sairaala, ei pysty hoitamaan sinua asiallisesti, vaan terveytesi on vaarassa. suomen terveyden huolto laissa on pykälä, että saa mennä yksityiselle sektorille, ja kunnallinen hoitaa maksusi.

      Tarkista tieto vielä jostakin potilasturvasta, mutta älä ihmeessä jää odottamaan.

      • 65443

        että kannattiko pienennyttää nyt kun tiedätte seuraamukset? Mitä mieltä olette?


      • voihan venäjä
        65443 kirjoitti:

        että kannattiko pienennyttää nyt kun tiedätte seuraamukset? Mitä mieltä olette?

        rapatessa aina roiskuu


      • tosi tyytyväinen
        65443 kirjoitti:

        että kannattiko pienennyttää nyt kun tiedätte seuraamukset? Mitä mieltä olette?

        Olen 59 v.tissit roikku polvissa. Olen lapseton. Hartiat oli kipeät. Plastiikkakirurgi laittoi lähetteen Satakunnan Keskussairaalaan. Olin yhden vuorokauden. Hinta 65, euroa. Lääkäriin meni 50,. Kelan taksilla kotiin 14.-. Kilo otettiin kummastakin tissistä. Kyllä kannatti. Rintarauhasen liikakasvu on diagnoosi


    • arijoutsi

      jouduin seuraamaan vaimoni vastaavan operoinnin jälkihoitoa.meni aikaa noin vuosi ennen kuin hänen rinnat oli arpeutuneet kunnolla.tk. käyntejä noin 10 kertaa,että kärsivällisyyttä.

      • hermoraunio

        Hei! Kiitos vastauksistanne... Mukava että otitte kantaa;). Nyt leikkauksesta on kulunut reilut 4vkoa ja haavat edelleen auki. Olen rampannu terveysasemalla kaksi kertaa viikossa, aukileissa tällä hetkellä aquagell ag sidokset! Niin ja olen syönyt yhden antibiottikuurin. Haavat ovat edelleen isosti auki, sairaanhoitaja mittasi että 5cm leveä on suurin kohta haavasta...Luulen,että kaikki johtui tikeistä, ne oli muka itsestään sulavia, mutta eivät sulaneet mulla ollenkaan. Viimeksi eilen törrötti tikki uudesta kohtaa auenneesta haavasta ja kun sitä vedin, oli tiukasti kiinni loppupäästä. Sain kuiten lähes 10cm pitkän pätkän pois sieltä mätimästä.
        Yritän olla pitkäjännitteinen ja hoitaa noita haavoja kunnolla. Silti aika pessimistinen mieli paranemisen suhteen. Ensi viikolla taas uusi kontrolli tk:ssa...Eivät suostu antamaan lähetettä haavapolille tai jonnekkin jossa joku kunnollinen lääkäri arvioisi miten hoidetaan. Toisaalta, olen kuullut että tositosi rumat ja isot haavatkin voi mennä ajan kanssa kiinni.
        Harmi vaan ettei rahaa löydy yksityiselle menoon kun olen opiskelija. Ihan järkyttävän kalliitta nuo aquagell levytkin....
        Mun mielestä rintaleikkaukset ovat ihan paikallaan niin terveydellisistä kuin muistakin syistä, jos se vaan helpottaa tai parantaa jonkun oloa/mieltä:)))


      • oma kokemus
        hermoraunio kirjoitti:

        Hei! Kiitos vastauksistanne... Mukava että otitte kantaa;). Nyt leikkauksesta on kulunut reilut 4vkoa ja haavat edelleen auki. Olen rampannu terveysasemalla kaksi kertaa viikossa, aukileissa tällä hetkellä aquagell ag sidokset! Niin ja olen syönyt yhden antibiottikuurin. Haavat ovat edelleen isosti auki, sairaanhoitaja mittasi että 5cm leveä on suurin kohta haavasta...Luulen,että kaikki johtui tikeistä, ne oli muka itsestään sulavia, mutta eivät sulaneet mulla ollenkaan. Viimeksi eilen törrötti tikki uudesta kohtaa auenneesta haavasta ja kun sitä vedin, oli tiukasti kiinni loppupäästä. Sain kuiten lähes 10cm pitkän pätkän pois sieltä mätimästä.
        Yritän olla pitkäjännitteinen ja hoitaa noita haavoja kunnolla. Silti aika pessimistinen mieli paranemisen suhteen. Ensi viikolla taas uusi kontrolli tk:ssa...Eivät suostu antamaan lähetettä haavapolille tai jonnekkin jossa joku kunnollinen lääkäri arvioisi miten hoidetaan. Toisaalta, olen kuullut että tositosi rumat ja isot haavatkin voi mennä ajan kanssa kiinni.
        Harmi vaan ettei rahaa löydy yksityiselle menoon kun olen opiskelija. Ihan järkyttävän kalliitta nuo aquagell levytkin....
        Mun mielestä rintaleikkaukset ovat ihan paikallaan niin terveydellisistä kuin muistakin syistä, jos se vaan helpottaa tai parantaa jonkun oloa/mieltä:)))

        Minulle tehtiin reilu kaksi vuotta sitten pienennysleikkaus julkisella puolella. Jo umpeutuneisiinkin kohtiin tuli märkänäppylöitä ja alta paljastui lankaa. Eli ommel ei mene kiinni, koska sisällä on ommel ja ommel ei sula, koska haava on auki. Mutta kärsivällisyydellä hommasta selviää, kun ottaa tai otattaa kaikki esiin tulevat langat pois. Kyllä ne sieltä joskus loppuvat, vaikka välillä ei siihen jaksa uskoakaan. Minullakin piti laittaa yhteen haavakohtaan tuota hopealevyä. Ja nimim. Pörpötti tiedoksi: rinnoista ei kaavita mitään standardimäärää pois. Ainakin minulla leikkaava lääkäri (plastiikkakirurgi) kuvasi rinnat ensin ja merkkasi tussilla leikkauskohdat. Etukäteen sovittiin, että tavoitteena on C-kuppi, joka sitten toteutuikin. Ja mitä leikkauksen tarpeellisuuteen tulee, niin elämä on aika paljon helpompaa ilman lisäpainoa (2 x 1200 g), joka poistettiin. Nyt voin esim. taas harrastaa juoksua, joka oli aikaisemmin mahdotonta, ellei pitänyt käsillä rintoja paikoillaan. Samoin niska- ja hartiasäryt ovat poissa. Ja vaatekokokin pieneni monta numeroa, kun ei enää tarvitse ostaa vaatteita rinnanympäryksen perusteella. Tsemppiä sinulle ja kaikille muillekin pienennysleikkauksessa olleille.


      • törötissi
        hermoraunio kirjoitti:

        Hei! Kiitos vastauksistanne... Mukava että otitte kantaa;). Nyt leikkauksesta on kulunut reilut 4vkoa ja haavat edelleen auki. Olen rampannu terveysasemalla kaksi kertaa viikossa, aukileissa tällä hetkellä aquagell ag sidokset! Niin ja olen syönyt yhden antibiottikuurin. Haavat ovat edelleen isosti auki, sairaanhoitaja mittasi että 5cm leveä on suurin kohta haavasta...Luulen,että kaikki johtui tikeistä, ne oli muka itsestään sulavia, mutta eivät sulaneet mulla ollenkaan. Viimeksi eilen törrötti tikki uudesta kohtaa auenneesta haavasta ja kun sitä vedin, oli tiukasti kiinni loppupäästä. Sain kuiten lähes 10cm pitkän pätkän pois sieltä mätimästä.
        Yritän olla pitkäjännitteinen ja hoitaa noita haavoja kunnolla. Silti aika pessimistinen mieli paranemisen suhteen. Ensi viikolla taas uusi kontrolli tk:ssa...Eivät suostu antamaan lähetettä haavapolille tai jonnekkin jossa joku kunnollinen lääkäri arvioisi miten hoidetaan. Toisaalta, olen kuullut että tositosi rumat ja isot haavatkin voi mennä ajan kanssa kiinni.
        Harmi vaan ettei rahaa löydy yksityiselle menoon kun olen opiskelija. Ihan järkyttävän kalliitta nuo aquagell levytkin....
        Mun mielestä rintaleikkaukset ovat ihan paikallaan niin terveydellisistä kuin muistakin syistä, jos se vaan helpottaa tai parantaa jonkun oloa/mieltä:)))

        kärsivällisyyttä tarvitaan !!! Itse kävin pienennys leikkauksessa syyskuussa eikä haavat ole vieläkään umpeutuneet!!! Paljon menee haavanhoito tarvikkeita ja ne kannattaa vaihtaa päivittäin. Itselläni aukes myös molempien rintojen pystyhaavat ja myös nännistä osa. Nänni on jo paranntunut mutta pystyhaavat ovat vieläkin auki, mutta pikku hiljaa paranemaan päin. ELI TÄSSÄ TARVITAAN TODELLA PALJON KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!!!! mutta kyllä ne siitä aikaa myöten paranee


    • s

      kostuta nännit

    • kiki.

      Eli ongelma on se, että sulla ei ole varaa tai rohkeutta mennä tissileikkaukseen, vaikka niin haluaisitkin, ja tulet tänne puhumaan paskaa...

      No jokainen rahallaan, kyllä säkin ne silarit joskus saat...

      • nuppu sika

        Minä leikkuutin seihtemen vuotta sitten kokonnaan pois. Jos leikkuuttaa kokonnaan pois, se ei ou yhtä kippeetä. Oisin mie kokonnaan leikkuuttanu muutennii. Makso 18 000 mk. Huava tulehtu ja siitä vuoti vähä vertä. Sain antipijjootit, tul´39 astteen kuume, loppu puolleen tunttiin auringonhattutapletila. Välilä kiristi niin kovasti, jotta ei osanu seissoo suorana. Välilä tuntu nii´kun rautatanko puristas´, välilä nii´kun HYVIN terävä lanka. Kippee tuntu hyvälennii ja olin HYVIN hyvässä tunnelmassa, kun lopula sen leikkauksen sain! Vieläkkii tunttuu vähä kippeeltä vain EN VÄLITÄ. Enkä ou koko aikana katunu leikkausta YHTTÄÄ! Olin 37- vuotinen. Olisin halunu sen jo hyvin nuorena. Nyt oun 44v.


      • nuppu sika
        nuppu sika kirjoitti:

        Minä leikkuutin seihtemen vuotta sitten kokonnaan pois. Jos leikkuuttaa kokonnaan pois, se ei ou yhtä kippeetä. Oisin mie kokonnaan leikkuuttanu muutennii. Makso 18 000 mk. Huava tulehtu ja siitä vuoti vähä vertä. Sain antipijjootit, tul´39 astteen kuume, loppu puolleen tunttiin auringonhattutapletila. Välilä kiristi niin kovasti, jotta ei osanu seissoo suorana. Välilä tuntu nii´kun rautatanko puristas´, välilä nii´kun HYVIN terävä lanka. Kippee tuntu hyvälennii ja olin HYVIN hyvässä tunnelmassa, kun lopula sen leikkauksen sain! Vieläkkii tunttuu vähä kippeeltä vain EN VÄLITÄ. Enkä ou koko aikana katunu leikkausta YHTTÄÄ! Olin 37- vuotinen. Olisin halunu sen jo hyvin nuorena. Nyt oun 44v.

        Se unohtu kirjuttamata, jotta nauron pihassan´sen leikkauksen perästä HYVIN KOVASTI, kun tul´koko ajan niin mukavvii vitsijä siitä mielleen.Sitä olin eppäily jo ennen leikkausta. Pelekäsin, jotta jos naurraissa huavat aukivvvaa. Nauramista ja muuta liikkoo tunnelmmoo kesti 7 kuukkautta.


    • 00530

      Minulla tuli kuolio toiseen nänniin kohotusleikkauksen jälkeen verenkiertohäiriön vuoksi. Kahdekan viikkoa kesti ennen kun avattu kohta kasvoi umpeen uudelleen avaamisen jälkeen. Uusintaleikkauksessa postettiin arpikudosta nännin ympäriltä niin että se saatiin siistiin kuntoon. Mitään lisäkuluja en ole joutunut maksamaan euroakaan, kaikki kulut on kuitannut yksityssairaala jossa leikattiin.

      • maitoa kaikille

        se "maitojuttu" sieltä tissilöisen sisältä kyllä tarvis saada talteen. pistiäis sen sitte jääkaappiin niin saisi aina sitä tuoretta mjölkkiä, mahtuiskin paremmin jääkaappiin kuin kokonainen ammuu.


    • Anonyymi

      Hei. Paraniko haavat vai jouduitko takaisin operoitavaksi?

      • Anonyymi

        Tuo ketjun viesti kirjoitettu 2010,mutta vastaan omasta kokemuksestani. Myös minulla haavan yhtymäkohdasta aukesi ja hieman tulehtui. Sieltä puski myös tikki ulos ,mutta kävin tk.lla ja he ottivat tikin pois .
        Suihkuttelin huolella ja laitoin pihkavoidetta joka minulla auttoi,saatavilla apteekista. (Kaikille tämä ei sovi mutta itse sain yhtymäkohdan haavan hoidettua sillä. ) lisäksi söin antibioottikuurin. Toivottavasti tästä oli sinulle apua


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe