Kuinka vapautua kauniina olemisen pakosta

ceciilis

Miten päästä "yli" siitä ainaisen jatkuvasta, paskamaisesta mantrasta, joka hokee "voi kun mä olisin näist parist kohtaa erilaisempi, sit mä oisin tosi kaunis ja jonkun verran menestyneempi!!.." ?
Olen itse 17-vuotias tyttö ja ihan ok:n näköinen. En vaan kestä sitä musertavaa fiilistä, kun tajuaa olevansa mitättömämmän näköinen kuin Hän tai Tuo...
Puhun erityisesti kasvoist, kropan nyt saa treenil kuntoon jos löllyys ketuttaa. Naama. aaah. Taustalla mulla on se ajatus, et mun pitäs olla jotain hyvin erityistä, sykähdyttävää, se "huumaavan kaunis nainen, josta ei voi silmiä irroittaa". Mutta kun en ole (oon saanu kehuja ja ihan ok mä kait oon kumminki.) semmoinen!
Jotenkin kevyeltä tämä nyt kuulostaa, muttei ole sitä. Pidän itseäni hyvänä tyyppinä, mutta koska en ole Kaunis, multa puuttuu joku jutttu (jonka kauniit niin henkisesti kuin fyysisesti omaavat.)
TAHDON VAPAUTUA JA PÄÄSTÄ JONNEKKIN SYVEMMÄLLE TASOLLE TÄN ELÄMÄN KANSSA ENKÄ RUIKUTTAA.
mutta se on niin vaikeata (varsinkin kun nkyy olevan niin, että ihmisen luonne kajoaa kauneuteen ja unohtaa muut arvot.....)
(anteeksi massapostitus, mi desperate.)

1

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ok, tässä muutama retorinen kysymys, joita voit itsekses mietiskellä ja juua vaikka teetä.

      1) Miten ymmärrät kauneuden? Miten määrittelisit sen?
      2) Miksi kauneus on sulle niin tärkeää, mitä sinä haluat kauneudella saavuttaa, miehiä, kavereita, työsuhteita, muita suhteita? Eli onko kauneus sinulle itseisarvo vai välinearvo?
      3) Eikö nuorena voi rellestää ja viettää rietasta elämää ilman absurdeja kauneusihanteita sekä -paineita?
      4) Oletko miettinyt, että kauneus ei ole mikään absoluuttisesti määritettävissä oleva tila, jonka saavutettua saat helpoiten sen, mitä luulet tarvitsevasi?
      5) Oletko varma mitä sinä todellisuudessa haluat? Kehuja toispuoleisista asioista vai aitoa arvostusta ja rakkautta.

      Perusmiellyttävä persoona, perusmiellyttävällä naamalla, perusmiellyttävine pervoisuuksineen on ehkä miellyttävin yhtälö, jonka ihminen voi saavuttaa, sillä chanssit on, että määrällisesti (se suurin joukko ihmisiä, joka sijoittuu normaalijakaumassa keskelle) tulet pärjäämään kaikista huolettomammin elämässä ja ihmissuhteissa.

      Toisaalta elämästä ei ikinä tiedä. Kunhan nouset seistäksesi, etkä kaatuaksesi niin olet positiivisesti maksimoinu sun odotusarvon elämällesi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe