"Te ette tunne minua..."

Hämärän rajoilta

Viime aikoina en ole palstalle pahemmin kirjoitellut, mutta seurannassa tämä on kutakuinkin koko ajan ollut. Lähipäivinä on silmiini sattunut useammankin kerran tekstejä, joissa on puhuttu tuttavapiiristä. En lähde niitä tässä nyt metsästämään, mutta sisältö on yleensä ollut jotakin sellaista, että "kaikilla tuntemillani insinööreillä on naisia" tai "en tunne yhtäkään miestä joka olisi 'ATM'".

Aloin miettiä näiden kommenttien todenperäisyyttä, ja tulin lopulta siihen tulokseen, etteivät näin kirjoittavat valehtele, vaan asia on varmasti noin. Tähän päätelmään päädyin itsereflektion kautta. En toki ole insinööri, mutta uskoakseni tilanne on sama myös monilla teknistä alaa opiskelleilla lajitovereillani: ATM ei välttämättä kuulu KENENKÄÄN tuttavapiiriin. Ei yksinkertaisesti ole yhtään ihmistä, joka voisi minuun viitaten kirjoittaa hölmölle nettipalstalle, että onhan se yksi huononpäiväntuttu, josta ei naisten seurassa tai muutenkaan mihinkään ole.

Tokko siis ihmekään, jos näyttää siltä, että kaikki insinöörit saavat naista ja AT-miehet rinnastuvat maahisiin, tonttuihin ja Jahveen luotettavien havaintojen määrässä mitattuna. Sosiaalisesti syrjäytynyttä ihmistähän ei ole oikeastaan enää olemassakaan muille kuin itselleen. (Ja kunhan mielenterveys yksinäisyyden seurauksena tarpeeksi järkkyy, hänen omatkaan kartesiolaiset todisteensa olemassaolostaan eivät ole enää luotettavia!) Kun tilanne on tämä, on selvää ettei kukaan aja syrjäytyneen asiaa - ja yhtä selvää on, ettei hän itse voi ajaa asioitaan perinteisessä mielessä. Jotta voisi vaikuttaa lainmukaisin menetelmin edes johonkin, täytyisi olla jonkinlainen verkosto, kanava jonka kautta toiminta voi välittyä. Koska tällainen puuttuu, radikalisoituminen on ainoa mahdollinen keino. Esimerkiksi nostan hattua Kiusatun vastaisku -blogia pitävälle nimimerkki Nynny Nyhverölle, joka kivitti oikeustalon ikkunat protestina siellä annetulle viralliselle päätökselle, ettei kouluväkivallassa ole mitään väärää. (Poliisin kommentti tuohon tapaukseen on muuten mainio: "Ilkivalta on vahva kannanotto eikä siihen pidä ryhtyä, vaikka kuinka harmittaisi." Kun puhutaan vuosia jatkuneesta kiusaamisesta, jolla tuhottiin yhden ihmisen koko elämä, "harmittaa" on voimakkuusasteeltaan hyvä verbi kuvaamaan tunnetta. Toisaalta, ovathan kouluammuskelutkin sangen harmittavia tapauksia.)

Kukaan sosiaalisesti hyväosainen ei halua meitä tuttavapiiriinsä, mutta tehkäämme silti - tai ehkä juuri siksi - itsemme tunnettaviksi!

23

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "että kaikki insinöörit saavat naista"
      Itse olen insinööri....tosin tällä hetkellä työtön sellainen, mutta toivottavasti töitä löytyy.
      Eli siis jos pelkästään tuosta olettamuksesta lähdetään, minulla olisi mahdollisuuksia? Vai olenko väärässä?

      "Kun puhutaan vuosia jatkuneesta kiusaamisesta, jolla tuhottiin yhden ihmisen koko elämä"
      Kyllä minuakin kiusattiin koko peruskoulun ajan ja vielä ammattikoulussakin. Ei se estä silti yrittämästä, sen olen itse huomannut. Olen ollut töissä ihan vakituisessakin paikassa kunnes firma pisti ovet kiinni ja jouduin kortistoon. Niin ja siinä työn aikana kävin AMK:n hyvillä arvosanoilla. Nyt sitten olen kohta vuoden ollut työttömänä kun tuli tämä taantuma. Arvaat vaan jäänkö vain makaamaan eristäytyneenä, en todellakaan töitä on haettu ties mistä. Mutta niin paljon on osaavia vielä työttömänä, että taitaa vain pitkittyä työttömyys, mut tämä on jo eri tarina. Ei liity tähän palstaan.

      Ja kyllä muuten tuo vuosien kiusaus antaa semmoisen rohkeuden että muusta ei ole väliä. Kaikki tämä myös riippuu siitä että pitää toden teolla ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä, mitään ei tule jos et tee mitään.

      Ai niin profiilissa on kuvakin tosin huono, pitäisi varmaan muuten käydä parturilla :)

      • Ei noin

        Joo, on mullakin koulukiusaamishistoria. Enemmän se on varmaan vaikuttanut niin, että haen naisilta hyväksyntää kun niin etten uskalla lähestyä naisia. Etenkin nuorempana naisten kanssa onnistuminen määritti itsetuntoa ihan ratkaisevalla tavalla.

        Mutta ei menneisyyden vanki saisi tai pitäisi olla. Entinen koulukiusattu voi elää ihan hyvää elämää aikuisena, ainakin minä olen pääsääntöisesti ihan tyytyväinen elämääni.


      • Ei noin kirjoitti:

        Joo, on mullakin koulukiusaamishistoria. Enemmän se on varmaan vaikuttanut niin, että haen naisilta hyväksyntää kun niin etten uskalla lähestyä naisia. Etenkin nuorempana naisten kanssa onnistuminen määritti itsetuntoa ihan ratkaisevalla tavalla.

        Mutta ei menneisyyden vanki saisi tai pitäisi olla. Entinen koulukiusattu voi elää ihan hyvää elämää aikuisena, ainakin minä olen pääsääntöisesti ihan tyytyväinen elämääni.

        "Entinen koulukiusattu voi elää ihan hyvää elämää aikuisena"
        Kyllä ainakin minulla on ihan hyväkin elämä, jos ei tämän hetkistä työttömyyttä ja sitä kautta rahattomuutta lasketa.
        Taisi minun ensimmäinen toisen sukupuolen kanssa jonkinlainen tunnustus tapahtua jo ala-asteella :) kun olin 6:lla, mutta siitä on jo aika kauan. Mutta ei ollut sopiva minulle, liian toisenlainen oli.

        Muistan myös toisen tapauksen joka rupesi samoihin aikoihin olemaan erään toisen kanssa tosin poika oli jo jäänyt kertaalleen luokalleen eli siis minua 2 vuotta vanhempi (oli minua ylemmällä luokalla). Ja vieläkin he ovat yhdessä ovat olleet koko ajan, heillä on jo lapsiakin, ym.. Että tämmöinen tarina heillä.

        Mut joo en kokematon ole. Kun vielä löytäisin jonkun, joka olisi sopiva ja kiinnostusta olisi.. mutta ensin pitäisi saada töitä...


      • Mies1985
        Ei noin kirjoitti:

        Joo, on mullakin koulukiusaamishistoria. Enemmän se on varmaan vaikuttanut niin, että haen naisilta hyväksyntää kun niin etten uskalla lähestyä naisia. Etenkin nuorempana naisten kanssa onnistuminen määritti itsetuntoa ihan ratkaisevalla tavalla.

        Mutta ei menneisyyden vanki saisi tai pitäisi olla. Entinen koulukiusattu voi elää ihan hyvää elämää aikuisena, ainakin minä olen pääsääntöisesti ihan tyytyväinen elämääni.

        Ei nyt tainnut löytyä oikeutusta täysin asiaankuulumattomalle AT-sikailulle ja pötköttelylle tästä koulukiusauksesta, joka sinänsä on tietysti ikävä tai kyseenalainen asia kuten mm.Irlannin tukipaketti ja Karpon asiat.


      • Mies1985 kirjoitti:

        Ei nyt tainnut löytyä oikeutusta täysin asiaankuulumattomalle AT-sikailulle ja pötköttelylle tästä koulukiusauksesta, joka sinänsä on tietysti ikävä tai kyseenalainen asia kuten mm.Irlannin tukipaketti ja Karpon asiat.

        "Ei nyt tainnut löytyä oikeutusta täysin asiaankuulumattomalle AT-sikailulle ja pötköttelylle tästä koulukiusauksesta"
        Ei löydy ei. Kyllä asian laita on sillä lailla kun sanoin tuossa aikaisemmin että: "mitään ei tule jos et tee mitään"

        "mm.Irlannin tukipaketti ja Karpon asiat"
        Näistä asioista olen samaa mieltä että ovat kyseenalaisia, mutta eivät kuulu tähän asiaan.


      • Ei noin
        itmies kirjoitti:

        "Entinen koulukiusattu voi elää ihan hyvää elämää aikuisena"
        Kyllä ainakin minulla on ihan hyväkin elämä, jos ei tämän hetkistä työttömyyttä ja sitä kautta rahattomuutta lasketa.
        Taisi minun ensimmäinen toisen sukupuolen kanssa jonkinlainen tunnustus tapahtua jo ala-asteella :) kun olin 6:lla, mutta siitä on jo aika kauan. Mutta ei ollut sopiva minulle, liian toisenlainen oli.

        Muistan myös toisen tapauksen joka rupesi samoihin aikoihin olemaan erään toisen kanssa tosin poika oli jo jäänyt kertaalleen luokalleen eli siis minua 2 vuotta vanhempi (oli minua ylemmällä luokalla). Ja vieläkin he ovat yhdessä ovat olleet koko ajan, heillä on jo lapsiakin, ym.. Että tämmöinen tarina heillä.

        Mut joo en kokematon ole. Kun vielä löytäisin jonkun, joka olisi sopiva ja kiinnostusta olisi.. mutta ensin pitäisi saada töitä...

        Kai se koulukiusaaminen vaikuttaa loppuiän naismenestykseen jos sen antaa vaikuttaa. Ja muihinkin asioihin.

        Mutta en minä koe että se mikään ylitsepääsemätön este on, esimerkiksi yliopistolla ja teknillisessä on todella paljon entisiä koulukiusattuja jotka pärjäävät opinnoissa, saavat duunia ja seurustelukumppaneita ja seksiä.


      • Lea Scheepers
        Ei noin kirjoitti:

        Kai se koulukiusaaminen vaikuttaa loppuiän naismenestykseen jos sen antaa vaikuttaa. Ja muihinkin asioihin.

        Mutta en minä koe että se mikään ylitsepääsemätön este on, esimerkiksi yliopistolla ja teknillisessä on todella paljon entisiä koulukiusattuja jotka pärjäävät opinnoissa, saavat duunia ja seurustelukumppaneita ja seksiä.

        mutta itse seurustelisin paljon mieluummin entisen kiusatun kuin kiusaajan kanssa.
        Herkkyys ja empatiakyky ovat asioita joita arvostan. Kaikista kiusatuista olen huomannut sitä löytyvän paljon.

        Itsekin olin joskus koulukiusattu ja kotikiusattu.En vain osannut pitää puoliani, ja oikeuttamaton julmuus/pahuus/ilkeys tuli jotenkin puun takaa, en osaa vieläkään moisesta suuttua. Lähinnä hölmistyn, ja ihmettelen sitten itsekseni.
        Nykyään en kyllä enää lupaa kysele olemassaololleni, enkä myöskään häpeile itseäni.

        Olen siis naaraspuolinen, ja toivotan tsemppiä teille..Hyviä kirjoituksia, oli kiva lukea!


    • ....................

      Olen samaa mieltä.

      Sivuhuomautuksena sanottakoon, että samasta syystä te väitätte, ettei syrjäytyneitä tai AT-naisia ole olemassa. Kyllä on, mutta te ette huomaa heidän olemassaoloaan.

      • Skädäm vaan

        Kait niillä jonkinlainen itsesuojeluvaisto pelaa. Onneksi.


      • kai----

        Ei sellaista kukaan kiistä etteikö AT-naisia olisia, mutta he ovat sitten jotain hyvin harvinaisen rumia tai sitten jo liian vanhoja ja rumia niin että ovat lakanneet kelpaamasta miehille.
        Miehiä taas syrjäytyy parisuhde/seksi-markkinoilta ihan kokonaankin ja ihan toisessa mitassa mitä naisia.


      • Vantaalatar-87

        Minä kun olen vantaalta. Joskus olisi ihan oikeasti mukavaa lähteä kohtaloaan uhmaten, rohkeasti ns. sokkotreffeille. Tosin ymmärsin kyllä tämän viestin sarkasmin mutta en tuota ATN-asiaa. Kuka nyt hauskan pitoa voisi vastustaa?


      • 14
        kai---- kirjoitti:

        Ei sellaista kukaan kiistä etteikö AT-naisia olisia, mutta he ovat sitten jotain hyvin harvinaisen rumia tai sitten jo liian vanhoja ja rumia niin että ovat lakanneet kelpaamasta miehille.
        Miehiä taas syrjäytyy parisuhde/seksi-markkinoilta ihan kokonaankin ja ihan toisessa mitassa mitä naisia.

        En nyt tajua, mitä ajat takaa. Jos nainen syrjäytyy rumuutensa tai mielenterveysongelmiensa takia, niin se on hyväksyttävämpää ja normaalimpaa, kuin miesten syrjäytyminen?

        Todellista jakaumaa syrjäytyneistä (siis muutenkin syrjäytyneistä kuin seksiasioissa) ei tiedä kai kukaan. Miehiä kiinnostaa enemmän miesten ongelmat, joten totta kai ne ovat miesten mielestä isompia. Naisia kiinnostaa enemmän naisten ongelmat, joten totta kai ne ovat naisten mielestä isompia. Tällä palstalla taas kirjoittaa aika vähän naisia, joten ongelmien sukupuolijakaumasta ei saa minkäänlaista kuvaa.

        Sehän on tunnettu juttu, että miehet syrjäytyvät herkemmin, koska naisilla on matalampi kynnys hakea apua. Mutta niiden todella syrjäytyneiden naisten näkökulmaa ei saa oikein mistään, koska ne ovat tämänkaltaisillakin palstoilla yleensä hiljaa. Syrjäytynyt tyttö oppii jo varhain olemaan näkymätön.


      • mutta---
        14 kirjoitti:

        En nyt tajua, mitä ajat takaa. Jos nainen syrjäytyy rumuutensa tai mielenterveysongelmiensa takia, niin se on hyväksyttävämpää ja normaalimpaa, kuin miesten syrjäytyminen?

        Todellista jakaumaa syrjäytyneistä (siis muutenkin syrjäytyneistä kuin seksiasioissa) ei tiedä kai kukaan. Miehiä kiinnostaa enemmän miesten ongelmat, joten totta kai ne ovat miesten mielestä isompia. Naisia kiinnostaa enemmän naisten ongelmat, joten totta kai ne ovat naisten mielestä isompia. Tällä palstalla taas kirjoittaa aika vähän naisia, joten ongelmien sukupuolijakaumasta ei saa minkäänlaista kuvaa.

        Sehän on tunnettu juttu, että miehet syrjäytyvät herkemmin, koska naisilla on matalampi kynnys hakea apua. Mutta niiden todella syrjäytyneiden naisten näkökulmaa ei saa oikein mistään, koska ne ovat tämänkaltaisillakin palstoilla yleensä hiljaa. Syrjäytynyt tyttö oppii jo varhain olemaan näkymätön.

        Mielenterveysongelmaiset nuoret paritteluikäiset naiset kyllä saavat seuraa eivätkä syrjäydy sosiaalisestikkaan jos vaan ovat vähänkin siedettävän näköisiä. Miehet syrjäytyvät mm. jo näistä syistä lähes varmasti. Samoin jos miehellä menee taloudellisesti huonosti syrjäytyminen helposti seuraa myös jo pelkästään tästäkin syystä. Naisella taasen saa mennä taloudellisesti vaikka kuinka huonosti eikä sillä olle juurikaan vaikutusta syrjäytymiseen parisuhde/seksi-markkinoilta eikä muutenkaan sosiaalisesti.
        Vaikka nainen olisi kuinka ujo niin siksikään nainen ei syrjäydy. Mies sitävastoin syrjäytyy lähes varmasti jos hän on liian ujo(love-shy nainen ei tämän luonteenpiirteen tai opitun tavan takia syrjäydy).

        Mitä näitä luettelemaan samat idsioottimaiset naisten väitämät siitä miten naiset ja miehet ovat samassa asemassa parisuhde/seksi-markkinoilla jatkuvat palstalla loputtomiin kuitenkin.


      • 27
        mutta--- kirjoitti:

        Mielenterveysongelmaiset nuoret paritteluikäiset naiset kyllä saavat seuraa eivätkä syrjäydy sosiaalisestikkaan jos vaan ovat vähänkin siedettävän näköisiä. Miehet syrjäytyvät mm. jo näistä syistä lähes varmasti. Samoin jos miehellä menee taloudellisesti huonosti syrjäytyminen helposti seuraa myös jo pelkästään tästäkin syystä. Naisella taasen saa mennä taloudellisesti vaikka kuinka huonosti eikä sillä olle juurikaan vaikutusta syrjäytymiseen parisuhde/seksi-markkinoilta eikä muutenkaan sosiaalisesti.
        Vaikka nainen olisi kuinka ujo niin siksikään nainen ei syrjäydy. Mies sitävastoin syrjäytyy lähes varmasti jos hän on liian ujo(love-shy nainen ei tämän luonteenpiirteen tai opitun tavan takia syrjäydy).

        Mitä näitä luettelemaan samat idsioottimaiset naisten väitämät siitä miten naiset ja miehet ovat samassa asemassa parisuhde/seksi-markkinoilla jatkuvat palstalla loputtomiin kuitenkin.

        Missä minä olen väittänyt, että naiset ja miehet ovat samassa asemassa parisuhdemarkkinoilla? Ainakaan keskimäärin.

        Väitän vain, että teillä ei ole tosiasiassa aavistustakaan syrjäytyneiden naisten todelliisuudesta, aivan kuten valtaväestöllä ei ole aavistustakaan ATM:ien todellisudesta.


      • 098yyfhg
        mutta--- kirjoitti:

        Mielenterveysongelmaiset nuoret paritteluikäiset naiset kyllä saavat seuraa eivätkä syrjäydy sosiaalisestikkaan jos vaan ovat vähänkin siedettävän näköisiä. Miehet syrjäytyvät mm. jo näistä syistä lähes varmasti. Samoin jos miehellä menee taloudellisesti huonosti syrjäytyminen helposti seuraa myös jo pelkästään tästäkin syystä. Naisella taasen saa mennä taloudellisesti vaikka kuinka huonosti eikä sillä olle juurikaan vaikutusta syrjäytymiseen parisuhde/seksi-markkinoilta eikä muutenkaan sosiaalisesti.
        Vaikka nainen olisi kuinka ujo niin siksikään nainen ei syrjäydy. Mies sitävastoin syrjäytyy lähes varmasti jos hän on liian ujo(love-shy nainen ei tämän luonteenpiirteen tai opitun tavan takia syrjäydy).

        Mitä näitä luettelemaan samat idsioottimaiset naisten väitämät siitä miten naiset ja miehet ovat samassa asemassa parisuhde/seksi-markkinoilla jatkuvat palstalla loputtomiin kuitenkin.

        Kyllä naisetkin syrjäytyvät, jo pelkästään köyhinä siksi, että ei ole varaa edes käydä missään. Jäävät työelämän ulkopuolelle, kaveripiirin ulkopuolelle ja miehetkään ei muuten tule kassajonossa treffeille pyytämään. Naiset vaan ei valita ja katkeroidu, uhkaa väkivallalla kaikkia miehiä jne. On jotenkin tosi typerääkin, että te kerjäätte itsellenne myötätuntoa ja sääliä, kun olette muka niin kiltejä, kunnollisia ja osa vielä kuulemma ihan tavallisen näköisiä (ja osa jopa hyvännäköisiä), mutta silti, jos nainen jää yksin, hän on ruma, mielenterveysongelmainen jne. Eikä köyhyys muka aiheuta ongelmia naiselle ja naisen ujouskaan ei voi olla mikään ongelma. Joku täällä taannoin ihmetteli, miksi miesatm:lle ei löydy ketään, joka haluaa ymmärtää, mutta miksi pitäisi? Ehkäpä sen pitäisi lähteä myös itsestä eikä toisten haukkumisesta, väheksymisestä ja oman martyyrikruunun kiillosttamisesta. Yksinäisyyden ongelman ymmärrän, mutta tuollainen väheksyntä on jotenkin...

        No, niin, samahan se on. Toisten ymmärtämättömyys, empatiakyvyn puute jne. mikään itsessä oleva, ei voi olla mitenkään syynä miesten yksinäisyyteen, siihen on syynä ne kuuluisat muut ja naiset, yhteiskunta ja äiti.
        Tokihan ihmisiä jää yksin ilman omaa syytäänkin, siis vaan juuri köyhyyden, ujouden, muuton, eron jne. takia, mutta se koskee joko sekä miehiä että naisia tai sitten ei ketään.


      • 15
        mutta--- kirjoitti:

        Mielenterveysongelmaiset nuoret paritteluikäiset naiset kyllä saavat seuraa eivätkä syrjäydy sosiaalisestikkaan jos vaan ovat vähänkin siedettävän näköisiä. Miehet syrjäytyvät mm. jo näistä syistä lähes varmasti. Samoin jos miehellä menee taloudellisesti huonosti syrjäytyminen helposti seuraa myös jo pelkästään tästäkin syystä. Naisella taasen saa mennä taloudellisesti vaikka kuinka huonosti eikä sillä olle juurikaan vaikutusta syrjäytymiseen parisuhde/seksi-markkinoilta eikä muutenkaan sosiaalisesti.
        Vaikka nainen olisi kuinka ujo niin siksikään nainen ei syrjäydy. Mies sitävastoin syrjäytyy lähes varmasti jos hän on liian ujo(love-shy nainen ei tämän luonteenpiirteen tai opitun tavan takia syrjäydy).

        Mitä näitä luettelemaan samat idsioottimaiset naisten väitämät siitä miten naiset ja miehet ovat samassa asemassa parisuhde/seksi-markkinoilla jatkuvat palstalla loputtomiin kuitenkin.

        Ja epäilen, että kun puhut mielenterveysongelmaisista naisista, sinulla on mielikuva söpönhullusta skitsofreenikkotytöstä, joka välillä kuulee ääniä ja sitten vetäytyy poikakaverin kainaloon lohduttautumaan. Tai kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavasta naisesta, joka on manian kourissa posket suloisesti punottaen, ja masennuskausina itkee silmät traagisen kauniina, kunnes taas komea poikaystävä lohduttaa. Manic pixie dream girlejä, jotka sattuvat popsimaan pillereitä.

        Totuus on rumaa. Ja yksinäistä.


      • Ei noin
        mutta--- kirjoitti:

        Mielenterveysongelmaiset nuoret paritteluikäiset naiset kyllä saavat seuraa eivätkä syrjäydy sosiaalisestikkaan jos vaan ovat vähänkin siedettävän näköisiä. Miehet syrjäytyvät mm. jo näistä syistä lähes varmasti. Samoin jos miehellä menee taloudellisesti huonosti syrjäytyminen helposti seuraa myös jo pelkästään tästäkin syystä. Naisella taasen saa mennä taloudellisesti vaikka kuinka huonosti eikä sillä olle juurikaan vaikutusta syrjäytymiseen parisuhde/seksi-markkinoilta eikä muutenkaan sosiaalisesti.
        Vaikka nainen olisi kuinka ujo niin siksikään nainen ei syrjäydy. Mies sitävastoin syrjäytyy lähes varmasti jos hän on liian ujo(love-shy nainen ei tämän luonteenpiirteen tai opitun tavan takia syrjäydy).

        Mitä näitä luettelemaan samat idsioottimaiset naisten väitämät siitä miten naiset ja miehet ovat samassa asemassa parisuhde/seksi-markkinoilla jatkuvat palstalla loputtomiin kuitenkin.

        Mulla on itse asiassa diagnosoitu mielenterveysongelma aikoinaan. En koe että se alentaisi tasoani.

        Tosin en usko että sitä juuri kukaan huomaa.


      • joo----
        098yyfhg kirjoitti:

        Kyllä naisetkin syrjäytyvät, jo pelkästään köyhinä siksi, että ei ole varaa edes käydä missään. Jäävät työelämän ulkopuolelle, kaveripiirin ulkopuolelle ja miehetkään ei muuten tule kassajonossa treffeille pyytämään. Naiset vaan ei valita ja katkeroidu, uhkaa väkivallalla kaikkia miehiä jne. On jotenkin tosi typerääkin, että te kerjäätte itsellenne myötätuntoa ja sääliä, kun olette muka niin kiltejä, kunnollisia ja osa vielä kuulemma ihan tavallisen näköisiä (ja osa jopa hyvännäköisiä), mutta silti, jos nainen jää yksin, hän on ruma, mielenterveysongelmainen jne. Eikä köyhyys muka aiheuta ongelmia naiselle ja naisen ujouskaan ei voi olla mikään ongelma. Joku täällä taannoin ihmetteli, miksi miesatm:lle ei löydy ketään, joka haluaa ymmärtää, mutta miksi pitäisi? Ehkäpä sen pitäisi lähteä myös itsestä eikä toisten haukkumisesta, väheksymisestä ja oman martyyrikruunun kiillosttamisesta. Yksinäisyyden ongelman ymmärrän, mutta tuollainen väheksyntä on jotenkin...

        No, niin, samahan se on. Toisten ymmärtämättömyys, empatiakyvyn puute jne. mikään itsessä oleva, ei voi olla mitenkään syynä miesten yksinäisyyteen, siihen on syynä ne kuuluisat muut ja naiset, yhteiskunta ja äiti.
        Tokihan ihmisiä jää yksin ilman omaa syytäänkin, siis vaan juuri köyhyyden, ujouden, muuton, eron jne. takia, mutta se koskee joko sekä miehiä että naisia tai sitten ei ketään.

        "Tokihan ihmisiä jää yksin ilman omaa syytäänkin, siis vaan juuri köyhyyden, ujouden, muuton, eron jne. takia, mutta se koskee joko sekä miehiä että naisia tai sitten ei ketään. "

        Juuri näin se on. Mutta miehille tällaiset asiat vaan voivat nii paljon helpommin johtaa parisuhde/seksi-markknoilta syrjäytymiskierteeseen ja sitä myötäkin soisaaliseen syräytymiseen. Ja kun tämä kierre on kulttuurissamme miehillä itse itseään ruokkiva ja siis ajassa vahvistuva niin on se helposti myös elinikäinenkin. Naiset eivät meillä juuri koskaan syrjäydy tällaisten asioiden johdosta jos eivät ole niitä ihan susirumia.


    • hhhhddddtttt
      • Reipas Poikamies

        Naista ei tule saamaan jos mainitsee analogiana naiseen liittyvän mitenkään sanan "taso". Miehen tulee olla niin laadukas ja supliikki että moni nainen kiinnostuu luonnollisesti hänestä.


    • Gaaaaah

      eräänlaisessa ATM/KTM/YTM -rajapinnassa. Olen suht sosiaalinen kaveri, jolla on kuitenkin nörttimäisiä harrastuksia tyypillisten futiksen pelaamisen ja lätkän seuraamisen lisäksi. Tutustun ihan huvikseni sekä bilettäviin supliikkimiehiin, että introvertteihin tietsikkapelaaja/kotonanäprääjätyyppeihin, tärkeintä, että on jotain yhteistä puhuttavaa.

      Monet täällä (myös aiemmissa ketjuissa) esitetyt tyypit kuulostavat ihan aidoilta tapauksilta. Useimmat nörttikaverini ovat kyllä jo löytäneet pitkäaikaisemman tyttöystävän, mutta monet ovat kaikesta päätellen pitäneet poikuutensa melko pitkään, reilusti päälle kahteenkymppiin. Itsekin olin suht myöhäisherännäinen seksin suhteen, mutta oikeastaan kukaan ei kysellyt sen perään, koska tunsin naisia ja he näyttivät usein viihtyvän seurassani. Teininä en vain saanut juttuja käännettyä seksuaaliselle tasolle, enkä ehkä osannut valkata niitä itselleni sopivimpia naisiakaan.

      Olen huomannut sellaisen ilmiön, että sosiaalinen bilettäjäporukka ja hiljaisemmat hiihtäjät eivät vietä aikaansa keskenään kovin helposti, joten voi olla ihan totta, että monet eivät "tunne ketään ATM:ää".

      • RP

        On hyvin tärkeää että tuntee myös niitä supliikimpia miehiä ja kaveeraa heidän kanssa. Miksikö? Nämä ovat naisten mieleen ja hehän tuntevat monia naisia. Joskus tulee hetki että tapaa oikeasti ytm miehen kavereina olevan naisen. Siitä se voi lähteä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe