Onko niin kuin täällä foorumilla väitetään

Anteeksi että kysyn

että luominen ei olekaan totta, vaan että evoluutio onkin luonnonvalinnan avulla kehittänyt ne lajit jotka Jumalan piti luoman kunkin lajinsa mukaan. Tuntuu ikävältä kysellä tällaista näin Joulun alla mutta olen alkanut ajatella että luomisoppi onkin väärässä. Tuntuu syntiseltä kysellä, yhtä pahalta tuntuu ajatella etteivät maallisen vaelluksen päättäneet olekaan taivaassa vaan maatuvat niinkuin kaikki muukin elollinen.

Minua askarruttaa myös kuka ja mikä oli Mooses joka kirjoitti Vanhaan Testamenttiin luomiskertomuksen ja muut kirjansa? Onko Mooseksesta mitään historiallisia tietoja? Milloin hän eli ja kuoli? Miten hän on voinut yksin tietää kaiken mistä muut profeetat ja kirjanoppineet eivät tiedä mitään? Kertokaa minulle te joilla on selitys tähän. Tuntuu pahalta olla luopio mutta minkäs teet.

8

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurin kissa

      kreationistien vastata ensin?

      • Yksi tosikko

        Mikähän heidät pitää hiljaisina? (Ei, turha tarjota sitä että "häh hää, evokit ei edes erota kuka on vakavissaan".)


    • asianharrastaja

      Jumalaan ja luomiseen voi uskoa, ja ainakin suomalaisten kaikki piispat ja kristittyjen enemmistö (minä myös) uskovat, samalla hyväksyen tieteen selityksen luomakunnasta tehdyille havainnoille. Tällainen näkemys tuntuu olevan myös katolisen kirkon päällä ja valtaosalla papeista. Tiede ei ota kantaa Jumalan olemassaoloon, vaikka ei käytäkään Häntä - objektiivisten havaintojen puuttuessa - selityksessään.

      Pieni (Suomessa alle 10 %) kristittyjen vähemmistö - eli kreationistit - väittää, että tieteen selitys on väärä, koska Raamattu on ymmärrettävä joka sanaltaan Jumalan kirjaimelliseksi ilmoitukseksi. Enemmistö ei näe tätä oppia ainoana oikeana, vaikka suokin mielellään sen heille.

      Olet siis "luopio" enintään pienen fundamentalistisen uskovaisryhmän mielestä ja kanssasi on suuri joukko toisia, mielestään vilpittömiä kristittyjä.

      • a.

        rukoilevien piispoen tavoin Genesiksen vastaiseen evoluutioteoriaan.
        Saat siitä kuule ihan saman palkan kuin hekin. Eli ei näy sinuakaan yhtään missään kuolemasi jälkeen.

        On siinä meillä irvokas näytelmä, homoja siunaavat ja mahdollisesti itsekin homoja olevat pappismiehet ja asisnharrastaja polvirukoilevat kilpaa että Jumalan sana ei tarkoittaisi yhtään mitäänn ja ettei heitä helvettiin laitettaisi.

        Ja niin vaan pitävät itseään tolkussaan olevina.

        Mieti nyt evokki parka edes hetkinen sitä että onkohan sinua jymäytetty pahemman kerran, sekä uskonasioissa että evoluution kanssa.
        Nuo evoluutiota ja homosuhteita kannattavat piispat ym. pappismmiehet ovat täydellisiä ateistea jotka ovat vain pukeneet ylleen hengen miehen kaavun huijatakseen monia. Ja sinä menet halpaan kuin järjetön uhripässi.

        Etkö sinä ymmärrä että minä yritän kaikin tavoin saada sinut tauamaan että kyllä se totuus elämästä on ihan jossain muualla kuin homopappien hallussa.


      • 34
        a. kirjoitti:

        rukoilevien piispoen tavoin Genesiksen vastaiseen evoluutioteoriaan.
        Saat siitä kuule ihan saman palkan kuin hekin. Eli ei näy sinuakaan yhtään missään kuolemasi jälkeen.

        On siinä meillä irvokas näytelmä, homoja siunaavat ja mahdollisesti itsekin homoja olevat pappismiehet ja asisnharrastaja polvirukoilevat kilpaa että Jumalan sana ei tarkoittaisi yhtään mitäänn ja ettei heitä helvettiin laitettaisi.

        Ja niin vaan pitävät itseään tolkussaan olevina.

        Mieti nyt evokki parka edes hetkinen sitä että onkohan sinua jymäytetty pahemman kerran, sekä uskonasioissa että evoluution kanssa.
        Nuo evoluutiota ja homosuhteita kannattavat piispat ym. pappismmiehet ovat täydellisiä ateistea jotka ovat vain pukeneet ylleen hengen miehen kaavun huijatakseen monia. Ja sinä menet halpaan kuin järjetön uhripässi.

        Etkö sinä ymmärrä että minä yritän kaikin tavoin saada sinut tauamaan että kyllä se totuus elämästä on ihan jossain muualla kuin homopappien hallussa.

        "kyllä se totuus elämästä on ihan jossain muualla kuin homopappien hallussa."

        Jos se sinulla on niin taitaa olla paras että pidät sen itselläsi ja jätät raivoamisen vähemmälle. Ihanhan tässä vanha evokki peljästyy ylen suuresti...


      • asianharrastaja
        a. kirjoitti:

        rukoilevien piispoen tavoin Genesiksen vastaiseen evoluutioteoriaan.
        Saat siitä kuule ihan saman palkan kuin hekin. Eli ei näy sinuakaan yhtään missään kuolemasi jälkeen.

        On siinä meillä irvokas näytelmä, homoja siunaavat ja mahdollisesti itsekin homoja olevat pappismiehet ja asisnharrastaja polvirukoilevat kilpaa että Jumalan sana ei tarkoittaisi yhtään mitäänn ja ettei heitä helvettiin laitettaisi.

        Ja niin vaan pitävät itseään tolkussaan olevina.

        Mieti nyt evokki parka edes hetkinen sitä että onkohan sinua jymäytetty pahemman kerran, sekä uskonasioissa että evoluution kanssa.
        Nuo evoluutiota ja homosuhteita kannattavat piispat ym. pappismmiehet ovat täydellisiä ateistea jotka ovat vain pukeneet ylleen hengen miehen kaavun huijatakseen monia. Ja sinä menet halpaan kuin järjetön uhripässi.

        Etkö sinä ymmärrä että minä yritän kaikin tavoin saada sinut tauamaan että kyllä se totuus elämästä on ihan jossain muualla kuin homopappien hallussa.

        ,,jo monesti ennenkin ilmaisemaasi homovihaa puhkuen. Perin kristillistä puuhaa, vai?


    • >

      Sinunkin elämäsi on vain lyhyt sarja kemiallisia reaktioita. Mitää pilven reunalla partaansa raapivaa Taika-Jimiä ei sen taustalla piile. On vain yksinkertaisia luonnonlakeja, joista "elämäksi" kutsuttu ilmiö on suoraa seurausta. Yritä nauttia siis elämästäsi. Älä tuhlaa aikaasi fiktiivisten Mooses-hahmojen legendojen pohtimiseen tai tällä foorumilla reikäpäisten kreationistien tyhjänpäiväisien höpinöiden ihmettelyyn. Typeryys ja satuihin uskominen on ehtymätön luonnonvara, eikä se ihmettelemällä siitä muuksi muutu.

      Elämäsi on paljon ainutkertaisempi ja arvokkaampi tilaisuus kuin uskonnot opettavat. Sitten kun se on ohi, ei ole enää mitään. Tilaisuus kannattaa käyttää hyödyksi. Ulkoile, kalasta, harrasta rietasta seksiä, juo olutta ja matkustele. Nauti elämästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      132
      1387
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe