Katseiden merkitys

miehille?

Olen aina pitänyt intensiivistä ja pidempää katsetta jonkinlaisen kiinnostuksen merkkinä, tai ainakin tähän asti.
Olen vaihtanut erään miehen kanssa pidempiä katseita jo jonkin aikaa, itse siis koen miehen kiinnostavana ja olenkin jo ehtinyt ihastunua häneen... kuitenkin nyt epäilen että miehet saattavat pitää tällaista peliä ihan huvikseen, ei niinkuin olen luullut että mies tekisi aloitteen jossain vaiheessa, tulisi juttulee ja pyytäisi vaikka kahville.

Eli miten on miehet, onko katseilla teille merkitystä?
Oletetaan että olet vapaa...

43

5738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapaa mies

      Sanotaan näin.. kirjotin äsken vuodatukseni naisita.. voisin kertoa katseista.

      Katseita siis komeana miehenä saan aina, pitkiä ja lyhyitä.. lyhyet tulevat pariskuntien naisilta. Katseluuun tottuu ja joskus se alkaa vain ärsyttämään. Miksi käyttäytyä kuin lapsi marketin kärryissä katsoen vammaista. Vielä puuttuisi, että osottelette sormella ja kerrotte muille jotain kovaan ääneen.

      En sano tätä piruillakseni, vaan että oppisitte jotain. Komea mies ei katseita kaipaa, komea mies ei iske välttämättä. Komea mies on tottunut ja kyllästynyt katseisiin ja se saattaa olla vain tavallinen mies jota häiritsee. Koska kaikki naiset enemmän tai vähemmän koittaa miellyttää sitä, siihen turtuu. Katseet voi tappaa kiinnostuksen heti ensimetreillä, koska 99% naiset tekee aina samat kuviot. Kukaan koskaan ei tule normaalisti juttelemaan ja kerro vain olevansa kiinnostunut ja laukaise omalta osaltaan tilannetta siihen. Senn jöälkeen mies voi ajatella ja toimia paremmin. Katse ei kerro mitään ihmisen aikeista. Katse ei kerro haluaako loppuelämäksi seuraa, hetken hurmaa vai muuten vain katsella.

      Älä please tee jatkossa niin, jos tositarkotuksella haet seuraa varinkin niistä komeista miehistä.. Kiusaat sillä itseäsi ja muita.

      • ap.

        että ei ne katseet välttämättä tarkoita mitään.
        Itse naisena saan kyllä miehiltä kaikenlaisia katseita ja monet tulee juttelemaan ihan normaalisti tutustuakseen... ei se mua häiritse, mutta en osoita kiinnostusta jos en oikeasti ole kiinnostunut, tai voin vaan kaverillisesti jutella mukavan miehen kanssa.
        Mutta sitten jos oikeasti kiinnostuu.. Ja en siis tuijota miehiä sen takia että hän olisi komea, mua ei kiinnosta sellanen mies ollenkaan, en välitä bodatuista vartaloista ja ylikomeista piirteistä, vaan siinä täytyy olla ihan jotain muuta.
        Tän mun ihastuksen silmissä on jotain sellaista, joka on saanut mut ihastumaan tähän ja oon jäänyt kiinni siihen katseeseen...

        Mutta ehkä on aika siirtyä eteenpäin ja ottaa humioon miehet, jotka osoittavat ihan konkreettisesti kiinnostuksena.


      • Eikös tuossa

        aloituksessa pointtina ollut, että mieskin katsoo naista? Sullahan on ihan eri lähtökohta. Vastaa kysymykseen, ole hyvä.


      • Ja ilmeisesti
        ap. kirjoitti:

        että ei ne katseet välttämättä tarkoita mitään.
        Itse naisena saan kyllä miehiltä kaikenlaisia katseita ja monet tulee juttelemaan ihan normaalisti tutustuakseen... ei se mua häiritse, mutta en osoita kiinnostusta jos en oikeasti ole kiinnostunut, tai voin vaan kaverillisesti jutella mukavan miehen kanssa.
        Mutta sitten jos oikeasti kiinnostuu.. Ja en siis tuijota miehiä sen takia että hän olisi komea, mua ei kiinnosta sellanen mies ollenkaan, en välitä bodatuista vartaloista ja ylikomeista piirteistä, vaan siinä täytyy olla ihan jotain muuta.
        Tän mun ihastuksen silmissä on jotain sellaista, joka on saanut mut ihastumaan tähän ja oon jäänyt kiinni siihen katseeseen...

        Mutta ehkä on aika siirtyä eteenpäin ja ottaa humioon miehet, jotka osoittavat ihan konkreettisesti kiinnostuksena.

        sinun komeana miehenä ei ole tarvinnut mitään aloitteita tehdä. Luepa siis huviksesi netissä olevia iskuoppaita miehille. Lähes kaikissa pohjalla on katsekontaktin ottaminen, jotta saadaan naisen huomio kiinnittymään itseensä, jotta mies uskaltautuisi tekemään aloitteen. Sulla on vähän prinsessan asenne, kun haluat naisen tekevän aloitteen.

        Taidat olla jotenkin hurmaantunut tuohon omaan ulkonäköösi ja sen naisetkin ovat tainneet huomata. Et itsekään suhtaudu siihen normaalisti.


    • "onko katseilla teille merkitystä?"
      On ainakin minun kohdallani, jos huomaan että joku katselee pidempään ja vielä hymyillen.
      Niin silloin saatan tulla juttelemaan, jos hän on esimerkiksi vaikka yksin tai jonkun toisen naisen kanssa. Mutta jos on enemmän porukkaa niin silloin jätän asian sikseen.

    • tasa-arvo

      Sovitaanko, että näin tasa-arvon aikana se, jota kiinnostaa enemmän, tekee aloitteen. Tuolloin, jos kumpaakin kiinnostaa riittävästi, voinee luottaa siihen, että jompi kumpi tekee sen aloitteen ennen pitkää :)

      • Ei todellakaan

        voi luottaa siihen. Voihan olla, että molemmat ajattelee toisen tekevän aloitteen. Vastaisiko joku nyt siihen, että mitä tuon esimerkkimiehen päässä voi liikkua?! Minuakin kiinnostaisi tietää..


      • vapaa mies

        Sitähän kaipaa mies eniten, tasa-arvoa tollasista asioista. Koska ei ole mitään järkeä luoda turhia jännitteitä. Kyllä mä itsekin juttelemaan menen jos kiinnostun, en siis ujo ole. Mutta kun vastapuoli alkaa näyttelemäään, esiintymään jne.. ei se ole kivaa. Mun on hierveän vaikea omalla olemuksellani sanoa. Että älä vedä mua käsistä tanssilattialle, älä kiemurtele ja tee noin ja näin..

        En ole tullessani juttelemaan tilannut muijan muuttuvan kuten James Bondissa drinkin jälkeen..


      • näin se menee
        Ei todellakaan kirjoitti:

        voi luottaa siihen. Voihan olla, että molemmat ajattelee toisen tekevän aloitteen. Vastaisiko joku nyt siihen, että mitä tuon esimerkkimiehen päässä voi liikkua?! Minuakin kiinnostaisi tietää..

        Voi olla että on ujo, tai ei ole sopivaa tilannetta lähestyä. Jos olet esim. aina muiden kanssa tai on paljon muita ihmisiä lähettyvillä, sekin nostaa kynnystä lähestyä. Helpointa on tietysti lähestyä jos nainen on yksin jossain. Ja naisen kiinnostuksesta on hyvä tietysti varmistua, jos on aiemmin saanut pakit joltain niin sellainen kokemus voi myös nostaa kynnystä lähestyä tuntemattomia naisia, joiden kiinnostuksesta ei ole varma. Eli naisten kannattaa kyllä niitä katseita vaihtaa ja hymyillä ja muutenkin antaa sellaista positiivista kuvaa, jos haluavat että heitä lähestytään. Ei ole myöskään pahitteeksi jos ihan tuttavallisesti puhuttelee miestä jotain mitä nyt mieleen juolahtaa, kysyy vaikka neuvoa tai kellonaikaa tai jotain tilanteeseen sopivaa. Jos mies tästä huolimatta ei tee mitään aloitteellista naisen suhteen, niin hän on joko erittäin ujo tai sitten ei vain yksinkertaisesti ole kiinnostunut.


    • Epäonnistuja :{

      Riippuu missä yhteydessä sitä katsetta vaihdetaan.
      Minäkin olin miehenä samassa tilanteessa ja kuvittelin erään naisen katsovan intensiivisesti juuri tuon vuoksi aina kun kohdattiin. Tuntui ettei saa silmiä pois minusta. En ole mikään komistus joten vähän herätti ihmetystä.

      No eipä katsonut ainakaan tuon vuoksi koska kieltäytyi kahveista.

      Eli oliskohan niin että naisetkin saattavat pitää tällaista peliä ihan huvikseen katsellen monia miehiä ja voisi kuvitella että katse varsinkin pidempi sellainen ja katseen suuntaaminen toiseen intensiivisesti osoittaisi kiinnostusta.

      Keinot alkaa olla silloin miehillä vähissä. Olisi pitänyt varmaan väkisin yrittää viekoitella kahville ja ehdotella vaikka mitä.

      Minun veikkaukseni on että mies on ajatellut ehken että vaikka katselet häntä takaisin niin et ole ehken kiinnostunut hänestä joten hän ei viitsi tehdä aloitetta tai sitten ei itse ole tarpeeksi kiinnostunut.

      Kokeilepa tehdä niin että katsot häntä heti kun hän tulee näköpiiriin sitten katsot ensin syvälle silmiin jonka jälkeen käännät katseen pois ja katsot sitten taas uudelleen avoimesti. Pieni hymy myöskään ei ole pahitteeksi.

      Tietysti jos tuo on liian vaikeaa tehdä naiselle niin se on voivoi. Et sitten ole tuon miehen arvoinen.

    • 989807354

      Onpas ihmeellisiä vastauksia täällä. Minulle miehenä katseet ainakin merkitsee jotain, jos siis nainen, joka iän ja ulkonäön puolesta kuuluu sellaisen ryhmään jota pidän ns. omana tasonani, eli lähellä omaa ikääni jne. Ja jos katseita on useita tai ne kestää tavallista pidempään ja erityisesti jos kohdistuu suoraan silmiin. Luulen erottavani pelkän uteliaan vilkuilun sukupuolisesti kiinnostuneesta katseesta. Joskushan tällainen kiinnostunut katse ei merkitse mitään naistenkaan puolelta, kunhan testaavat viehätysvoimaansa tai pitävät näkemästään mutta saattavat silti olla varattuja itse tms. Jos nainen taas ei katsoa minua ollenkaan, niin silloin tuskin lähestyn häntä. Jos taas tulee pidempi katse ja hymyntapainen ja on muutenkin sellainen positiviinen fiilis ja tilanne sopiva niin saatan lähestyä. Itse olen ainakin niin hidas toimimaan, että vaatii useamman kohtaamisen ja katseen vaihdon ennen kuin saatan lähestyä. Jos vilkuilua taas kestää esim. puoli vuotta, eikä mitään tapahdu, niin sitten voi kyllä jo unohtaa koko jutun.

      Se taas, että miksi mies ei lähesty vaikka tällaista silmäpeliä ilmenee voi johtua mm. ujoudesta. Tuon "komean miehen" kommentin jättäisin ihan omaan arvoonsa. Komeilkoot yksinään, jos naisten katseet ärsyttävät.

      • vapaa mies

        Mutten osaa erottää millään pelkistä katseita ja en voi lähtee itseäni nolaamaan joka sutturan perään kysellen kiinnostusta kun katsoit. Sun pitäs tajuta semmonen asia, että on eri juttu täysin jos joku satunnainen katselee, kuin että puoli ravintolaa. Naiset katselevat vaikka olisi varattujakin ja kertoo sen viimetingassa tai jättäen kertomatta.

        Lue toki lisää tuosta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9493439

        Kerron lisää.. -kohdasta

        ...miksi just meikäläisen ei kannata missään nimessä lähteä mitään kyselemään.


      • :(:(

        Yli puol vuotta kulunu, eli mun kannattais jo unohtaa :(


      • robert down-syndroom
        :(:( kirjoitti:

        Yli puol vuotta kulunu, eli mun kannattais jo unohtaa :(

        hui, kamalaa. time for action!


      • robert- downer-boy
        :(:( kirjoitti:

        Yli puol vuotta kulunu, eli mun kannattais jo unohtaa :(

        ihmiset on erilaisia, ei voi yleistää mitään sääntöjä, mutta puolen vuoden silmäpeli on kyllä jo aika ylipitkä peli.


      • Riippuu kyllä
        robert- downer-boy kirjoitti:

        ihmiset on erilaisia, ei voi yleistää mitään sääntöjä, mutta puolen vuoden silmäpeli on kyllä jo aika ylipitkä peli.

        siitäkin kuinka usein - tai harvoin - näkevät.


      • ap.

        Luulen nyt, että ehkä mies ei ollut tarpeeksi kiinnostunut tekemään aloitetta, tai sitten itse en antanut tarpeeks selviä signaaleja. Oon vähän sellainen, että odotan miehen tekevän aloitteen, jos miehen mielestä nainen on tarpeeksi kiinnostava.
        Nyt jälkeenpäin ajatellen oisinhan itsekin tietysti voinut avata suuni ja hymyillä.. rohkasta lähestymään, ja katsoo tuleeko takaisin mitään. Mutta toisaalta ihastuneena pää tuntuu olevan pumpulia, eikä tiedä mitä toiselle sanois ja mitä se toinen ajattelee.. enkä oo sellanen että 'iskisin' miehiä.

        Mutta ehkä mä opin tästä taas jotain...


      • näinonn
        vapaa mies kirjoitti:

        Mutten osaa erottää millään pelkistä katseita ja en voi lähtee itseäni nolaamaan joka sutturan perään kysellen kiinnostusta kun katsoit. Sun pitäs tajuta semmonen asia, että on eri juttu täysin jos joku satunnainen katselee, kuin että puoli ravintolaa. Naiset katselevat vaikka olisi varattujakin ja kertoo sen viimetingassa tai jättäen kertomatta.

        Lue toki lisää tuosta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9493439

        Kerron lisää.. -kohdasta

        ...miksi just meikäläisen ei kannata missään nimessä lähteä mitään kyselemään.

        kiva kun laittaisit kuvasi tänne, niin nähtäisiin millainen komea mies on.Siis oletko komea muidenkin kuin itsesi mielestä.Toivoisin että kaikilla sinua katsovilla naisilla olisi "röntgenkatse", jolla näkisivät `komean´miehen pääkopan sisään...ja mitä sieltä löytyykään...ei mitään, ei yhtään mitään...pelkällä komealla ulkokuorella ei pitkälle pääse.Sen takia komea mies on edelleenkin vapaa mies...


      • iiro ulpukka 3
        ap. kirjoitti:

        Luulen nyt, että ehkä mies ei ollut tarpeeksi kiinnostunut tekemään aloitetta, tai sitten itse en antanut tarpeeks selviä signaaleja. Oon vähän sellainen, että odotan miehen tekevän aloitteen, jos miehen mielestä nainen on tarpeeksi kiinnostava.
        Nyt jälkeenpäin ajatellen oisinhan itsekin tietysti voinut avata suuni ja hymyillä.. rohkasta lähestymään, ja katsoo tuleeko takaisin mitään. Mutta toisaalta ihastuneena pää tuntuu olevan pumpulia, eikä tiedä mitä toiselle sanois ja mitä se toinen ajattelee.. enkä oo sellanen että 'iskisin' miehiä.

        Mutta ehkä mä opin tästä taas jotain...

        Ei aina tarvitsekaan "iskeä". Keskustelua voi avata jollain ihan neutraalilla jutulla, josta on helppo vetäytyä jos juttu ei toimi. Eli puhuttelee toista jollain tilanteeseen liittyvällä jutulla, kysyy neuvoa tai kommentoi jotain tms.


    • Kokeileva nainen_73

      Kokeilin ainakin itse silmäpeliä ja aika laiha tulos. Työkaveri kysäs vaan, miksi mulkoilen. En tainut osata tai sitte se ei pelaa minulla ainakaan :D

      • HarriPee

        Ensviikolla suosittelen naisten kokeilevan muita konsteja kyllä.

        Yksi tuijotus kisa ja yksi lähestymisyritys, "tarjootko mulle juotavaa". Tapauksissa oli eri nainen kyseessä.


    • Merkitystä

      Jos tai kun katsoisin jotakin naista ns. intensiivisesti, niin todennäköisesti pitäsin häntä jotenkin miellyttävänä, (ehkä halttava, kaunis, seksiksikäs, söpö, tms.), eli silmät ja ajatukset lepää. Kiinnostavana kyllä jossakin mielessä. Kahvittelu ei ole tällöin aina se juttu josta olisin kiinnostunut. Eli nainen voi kiinnostaa myös vain enemmän fyysisesti (seksiä tai pelkkä halaus) ilman halua lähteteä johonkin kahvittelu tutusumis linjalle. Jos en tee aloitetta vaikka vaihdetaan intensiivisiä katseita, niin todennäköisesti se johtuu siitä, että toinen on varattu, tai luulen toisen vain pitävän huomiosta eli ei halua että vien tilannetta pidemmälle, tai sitten ajattelen toisen kiinnostuksen olevan erityyppistä, tai pidän tilannetta epäsopivana, tai yksinkertaisesti en halua rikkoa harvainiasta tilannetta, tms. syyn takia.

      Katseilla on merkitystä. Pidän kuitenkin katseita ja hymyä enemmänkin ehkä flirttinä, eli piristää kummankin päivää, tai sitten toinen on muutoin vain hyvällä tuulella. En niiden perusteella lähde tekemään tulkintoja esim. siitä onko toinen vapaa, tms.

      • WTF?

        "Jos tai kun katsoisin jotakin naista ns. intensiivisesti, niin todennäköisesti pitäsin häntä jotenkin miellyttävänä, (ehkä halttava, kaunis, seksiksikäs, söpö, tms.), eli silmät ja ajatukset lepää. Kiinnostavana kyllä jossakin mielessä. Kahvittelu ei ole tällöin aina se juttu josta olisin kiinnostunut. Eli nainen voi kiinnostaa myös vain enemmän fyysisesti (seksiä tai pelkkä halaus) ilman halua lähteteä johonkin kahvittelu tutusumis linjalle"

        Tässähän ei ole mitään järkeä.

        Halaisit siis tuntematonta tai kysyisit "meille vai teille" suoraan?

        "Katseilla on merkitystä. Pidän kuitenkin katseita ja hymyä enemmänkin ehkä flirttinä, eli piristää kummankin päivää, tai sitten toinen on muutoin vain hyvällä tuulella. En niiden perusteella lähde tekemään tulkintoja esim. siitä onko toinen vapaa, tms. "

        Pidät flirttinä jolla on merkitystä, mutta siitä ei voi tehdä tulkintoja mistään?

        Ootko sä juonut vai mikä sua vaivaa?


      • Ehkä olen

        tylsä tiukkapipo, mutta itse en pitäisi yhtään siitä, että kanssani flirttaillaan useita kertoja ilman mitään tarkoitusta. Varsinkaan, jos itse en ole aloittanut katselua. Minusta aito harmiton flirtti on aina kertaluontoista, koska siitä kellekään ei jää epätietoisuutta tai aiheuta haaveiluja suuntaan tai toiseen. Toistuvat katseet ovat merkki muusta. Näköjään miesten ja naisten käsitykset asiasta ei tässä(kään) asiassa sitten kohtaa.


      • spede morritson
        Ehkä olen kirjoitti:

        tylsä tiukkapipo, mutta itse en pitäisi yhtään siitä, että kanssani flirttaillaan useita kertoja ilman mitään tarkoitusta. Varsinkaan, jos itse en ole aloittanut katselua. Minusta aito harmiton flirtti on aina kertaluontoista, koska siitä kellekään ei jää epätietoisuutta tai aiheuta haaveiluja suuntaan tai toiseen. Toistuvat katseet ovat merkki muusta. Näköjään miesten ja naisten käsitykset asiasta ei tässä(kään) asiassa sitten kohtaa.

        Kyllä ne kohtaa, muttei kaikkien kohdalla. Ei kannata tehdä yleistyksiä yhden ihmisen kommenttien perusteella, että "miehet ovat aina tällaisia" tai "naiset aina tällaisia".


      • Merkitystä
        WTF? kirjoitti:

        "Jos tai kun katsoisin jotakin naista ns. intensiivisesti, niin todennäköisesti pitäsin häntä jotenkin miellyttävänä, (ehkä halttava, kaunis, seksiksikäs, söpö, tms.), eli silmät ja ajatukset lepää. Kiinnostavana kyllä jossakin mielessä. Kahvittelu ei ole tällöin aina se juttu josta olisin kiinnostunut. Eli nainen voi kiinnostaa myös vain enemmän fyysisesti (seksiä tai pelkkä halaus) ilman halua lähteteä johonkin kahvittelu tutusumis linjalle"

        Tässähän ei ole mitään järkeä.

        Halaisit siis tuntematonta tai kysyisit "meille vai teille" suoraan?

        "Katseilla on merkitystä. Pidän kuitenkin katseita ja hymyä enemmänkin ehkä flirttinä, eli piristää kummankin päivää, tai sitten toinen on muutoin vain hyvällä tuulella. En niiden perusteella lähde tekemään tulkintoja esim. siitä onko toinen vapaa, tms. "

        Pidät flirttinä jolla on merkitystä, mutta siitä ei voi tehdä tulkintoja mistään?

        Ootko sä juonut vai mikä sua vaivaa?

        "Tässähän ei ole mitään järkeä. Halaisit siis tuntematonta tai kysyisit "meille vai teille" suoraan? "

        Missä ei ole mitään järkeä? Siinäkö että voin hymyillä, vaihtaa katseita, tai flirttailla, vaikka en ole kiinnostunut kahvittelusta tai jos toinen on varattu? Vai siinäkö että voin kokea tuntemattonman myös fyysisesti miellyttäväksi ilman kahvittelua? Vai siinäkö etten tulkitse toisen insentiivistä katsetta haluksi tulla kahville kutsutuksi? Mitä tulee kysymykseesi, niin jos olen kiinnostunut toisesta enemmän seksi kuin paisuhdemielessä, niin esitän kyllä asian silloin melko suoraan, niin eipä jää epäselvyyttä asiasta. Yhdistit muutoin tuossa kaksi asiaa jotka tarkoitin erilleen, eli seksin ja halauksen.


        "Pidät flirttinä jolla on merkitystä, mutta siitä ei voi tehdä tulkintoja mistään?" "Ootko sä juonut vai mikä sua vaivaa?"

        Kyllä se on kivaa ja tuo hyvän mielen kun nainen hymyilee, katsoo silmiin, tai flirttailee, mutta en tee niistä pitkällle meneviä johto päätöksiä, ainakaan pelkästä intensiivisen katseen perusteella. Joku voi katsoa maisemaa, autoja, lapsia, koiraa, tuntematta kuitenkaan suurta innostusta rynnätä luokse, mutta kuitenkin silmä lepää, joku toinen ehkä kokee tarpeen rynnätä heti luokse tustumaan. Enkä myöskään ole juonnut eikä mikään vaivaa, vaan vastasin vain kysymykseen. Olisin toki voinnut luoda jotain romantisoitua kuvaa intensiivisen katseen ja flirtin merkityksestä ja tarkoituksesta, mutta halusin kuitenkin antaa mahdollisemman realistisen kuvan.


      • :(:(
        Merkitystä kirjoitti:

        "Tässähän ei ole mitään järkeä. Halaisit siis tuntematonta tai kysyisit "meille vai teille" suoraan? "

        Missä ei ole mitään järkeä? Siinäkö että voin hymyillä, vaihtaa katseita, tai flirttailla, vaikka en ole kiinnostunut kahvittelusta tai jos toinen on varattu? Vai siinäkö että voin kokea tuntemattonman myös fyysisesti miellyttäväksi ilman kahvittelua? Vai siinäkö etten tulkitse toisen insentiivistä katsetta haluksi tulla kahville kutsutuksi? Mitä tulee kysymykseesi, niin jos olen kiinnostunut toisesta enemmän seksi kuin paisuhdemielessä, niin esitän kyllä asian silloin melko suoraan, niin eipä jää epäselvyyttä asiasta. Yhdistit muutoin tuossa kaksi asiaa jotka tarkoitin erilleen, eli seksin ja halauksen.


        "Pidät flirttinä jolla on merkitystä, mutta siitä ei voi tehdä tulkintoja mistään?" "Ootko sä juonut vai mikä sua vaivaa?"

        Kyllä se on kivaa ja tuo hyvän mielen kun nainen hymyilee, katsoo silmiin, tai flirttailee, mutta en tee niistä pitkällle meneviä johto päätöksiä, ainakaan pelkästä intensiivisen katseen perusteella. Joku voi katsoa maisemaa, autoja, lapsia, koiraa, tuntematta kuitenkaan suurta innostusta rynnätä luokse, mutta kuitenkin silmä lepää, joku toinen ehkä kokee tarpeen rynnätä heti luokse tustumaan. Enkä myöskään ole juonnut eikä mikään vaivaa, vaan vastasin vain kysymykseen. Olisin toki voinnut luoda jotain romantisoitua kuvaa intensiivisen katseen ja flirtin merkityksestä ja tarkoituksesta, mutta halusin kuitenkin antaa mahdollisemman realistisen kuvan.

        Kiitos kun kerrot miten mies suhtautuu näihin katseiden vaihtamisiin. Olen ottanut asian aivan liian vakavasti, onneksi en ole tehnyt mitään, olisin vaan nolannut itseni ;)


      • Merkitystä
        Ehkä olen kirjoitti:

        tylsä tiukkapipo, mutta itse en pitäisi yhtään siitä, että kanssani flirttaillaan useita kertoja ilman mitään tarkoitusta. Varsinkaan, jos itse en ole aloittanut katselua. Minusta aito harmiton flirtti on aina kertaluontoista, koska siitä kellekään ei jää epätietoisuutta tai aiheuta haaveiluja suuntaan tai toiseen. Toistuvat katseet ovat merkki muusta. Näköjään miesten ja naisten käsitykset asiasta ei tässä(kään) asiassa sitten kohtaa.

        Jos et pidä siitä, niin luulisi silloin, että osoitaisit asian jotenkin, esim. et jatka katseiden vaihtoa, tms. En kuitenkaan ymmärrä sitä, että hymyllä, katseiden vaihdolla tai flirttillä osoitetaan vain kiinostusta treffata/tustua, ja sitten jäädään ihmettelemään miksi toinen ei tule luokse vaikka itse vaihtaa katseita.

        Eikös se epätietoisuus lähde sillä kun lähestyy itse henkilöä jonka kanssa vaihtaa katseita tai flirtaa, sen sijaan että odottaa vain toisen tulevan luokse ja tekevän jonkin aloitteen, tai pohtii mitä toinen mahdollisetai tarkoitaa katseiden vaihdolla tai flirtillä. Omissa ajatuksissa ne haaveilut syntyvät, sillä kukaan tuntematon voi tietää miten joku toinen tuntematon kokee hymyilyn, katseiden vaihdon tai flirttailun, varsinkin jos toinen lähtee mukaan tai aloittaa (eli onko oikeasti kiinnostunut vai piristääkö vain päivää).


      • Merkitystä
        :(:( kirjoitti:

        Kiitos kun kerrot miten mies suhtautuu näihin katseiden vaihtamisiin. Olen ottanut asian aivan liian vakavasti, onneksi en ole tehnyt mitään, olisin vaan nolannut itseni ;)

        Miehet suhtautuvat katseiden vaihtoon samalla tavalla kuin naiset, erot ovat yksilöllisiä. Osa voi flirttaila työ kavereiden kanssa ja osa ei. Osa voi katsoa silmiin vain jos on kiinnostunut, osa ei. Osa ilmaisee hyvää oloaan ulospäin osa ei. Olemalla tekemättä mitään, on helppo olla nolaamatta itseään, mutta toisaalta voiko siten saada/saavuttaa mitään ;)


      • :(:(
        Merkitystä kirjoitti:

        Miehet suhtautuvat katseiden vaihtoon samalla tavalla kuin naiset, erot ovat yksilöllisiä. Osa voi flirttaila työ kavereiden kanssa ja osa ei. Osa voi katsoa silmiin vain jos on kiinnostunut, osa ei. Osa ilmaisee hyvää oloaan ulospäin osa ei. Olemalla tekemättä mitään, on helppo olla nolaamatta itseään, mutta toisaalta voiko siten saada/saavuttaa mitään ;)

        Kuten sinä sanoit ja ylempänä toinenkin mies, te olisitte jotain jo tehneet ja tässä on tosiaan jo aikaa kulunut. Oletettavasti siis tässä tapauksessa saattaisin itseni ja myös tämän toisen osapuolen noloon tilanteeseen. Nyt kun mietin taaksepäin, taidan olla juuri niin typerästi toiminutkin joskus aiemmin. Onneksi koskaan ei ole liian myöhäistä oppia pois näistä lapsellisuuksista.
        Siinä mielessä on hyvä kuulla välillä näitä asioita suoraan, jotta voi asettua myös miesten asemaan ja tulevaisuudessa suhtautua oikealla tavalla vastaavanlaisiin tilanteisiin.
        Koska en todennäköisesti voisi saavuttaa mitään toimimallakaan, kannattaa nyt ja tulevaisuudessa vetäytyä sivuun ja nuolla omat haavansa kaikessa hiljaisuudessa.


      • Ilpo Harha
        :(:( kirjoitti:

        Kuten sinä sanoit ja ylempänä toinenkin mies, te olisitte jotain jo tehneet ja tässä on tosiaan jo aikaa kulunut. Oletettavasti siis tässä tapauksessa saattaisin itseni ja myös tämän toisen osapuolen noloon tilanteeseen. Nyt kun mietin taaksepäin, taidan olla juuri niin typerästi toiminutkin joskus aiemmin. Onneksi koskaan ei ole liian myöhäistä oppia pois näistä lapsellisuuksista.
        Siinä mielessä on hyvä kuulla välillä näitä asioita suoraan, jotta voi asettua myös miesten asemaan ja tulevaisuudessa suhtautua oikealla tavalla vastaavanlaisiin tilanteisiin.
        Koska en todennäköisesti voisi saavuttaa mitään toimimallakaan, kannattaa nyt ja tulevaisuudessa vetäytyä sivuun ja nuolla omat haavansa kaikessa hiljaisuudessa.

        No eipäs nyt sentään. Ei ainakaan kannata jättää kaikkea vain miehen harteille. Selviä signaaleja täytyy lähettää miehelle, ja antaa jonkin verran aikaa ja tilaisuuksia, jotta hän voisi lähestyä. Rohkeat naistenmiehet lähestyvät heti halutessaan, keskivertomies tarkkailee tilannetta ja kerää rohkeutta, ujommat taas saattavat jättää kokonaan lähestymättä vaikka haluaisivat. Joskus on myös mukavaa jos nainen itse ottaa kontaktia - ei sen tarvitse olla mitään "iskemistä", vaan ensin vaikka kaverillista tutustumista tai muuten vaan jutustelua. Parempi kuitenkin ottaa riskejä kuin katua tekemättömiä ja jäädä yksin.


      • Ehkä olen
        Merkitystä kirjoitti:

        Jos et pidä siitä, niin luulisi silloin, että osoitaisit asian jotenkin, esim. et jatka katseiden vaihtoa, tms. En kuitenkaan ymmärrä sitä, että hymyllä, katseiden vaihdolla tai flirttillä osoitetaan vain kiinostusta treffata/tustua, ja sitten jäädään ihmettelemään miksi toinen ei tule luokse vaikka itse vaihtaa katseita.

        Eikös se epätietoisuus lähde sillä kun lähestyy itse henkilöä jonka kanssa vaihtaa katseita tai flirtaa, sen sijaan että odottaa vain toisen tulevan luokse ja tekevän jonkin aloitteen, tai pohtii mitä toinen mahdollisetai tarkoitaa katseiden vaihdolla tai flirtillä. Omissa ajatuksissa ne haaveilut syntyvät, sillä kukaan tuntematon voi tietää miten joku toinen tuntematon kokee hymyilyn, katseiden vaihdon tai flirttailun, varsinkin jos toinen lähtee mukaan tai aloittaa (eli onko oikeasti kiinnostunut vai piristääkö vain päivää).

        "Jos et pidä siitä, niin luulisi silloin, että osoitaisit asian jotenkin, esim. et jatka katseiden vaihtoa, tms."

        Mistä pirusta minä tiedän, mitä mies miettii? Juurihan tuossa olette osa todenneet, että teille intensiivinen silmiin katsominen ei merkitsekään halua tehdä aloitetta?

        Olet lievästi sanoen ristiriitainen. Ei ihme, ettei teistä miehistä ota mitään selvää.


      • synksistejäil
        :(:( kirjoitti:

        Kiitos kun kerrot miten mies suhtautuu näihin katseiden vaihtamisiin. Olen ottanut asian aivan liian vakavasti, onneksi en ole tehnyt mitään, olisin vaan nolannut itseni ;)

        Kirjoitustesi perusteella vaikutat hyvin aralta. Voi olla ettei ko. mies lähesty jos huomaa että olet ihan solmussa, eikä halua tulla säikäyttelemään lisää. Tuollainen paniikinomainen vetäytyminen ja nolaantumisen pelko johtaa siihen ettet tule mitään miehiä saamaankaan jos uskot aina pahinta ja vetäydyt piiloon. Rohkeutta peliin, mitään noloahan tuossa ei ole kuin oman pääsi sisällä.


    • Introvertti muttei ujo

      Omalla kohdallani tuo saattaisi olla merkki siitä, että pidän naista houkuttelevana. Minä nyt vaan satun olemaan luonnoltani sellainen, että pidän tosi epätodennäköisenä sitä, että sattumalta (esim harrastuskuvioiden ulkopuolella) kohtaamani viehettävän oloinen nainen kiinnostaisi minua myös henksellä tasolla. Tämän takia olen sitten hieman kyyninen, enkä luultavasti jaksa tehdä enempää kuin katsella ihailevasti, ellei tuo nainen sitten petaa todella helppoa ja luontevaa tilaisuutta tehdä aloite.

    • aamies

      Miellyttävä katse on yksi olennaisimpia juttuja, joka tekee naisesta silmissäni haluttavan.
      Parhaimmillaan syvä katsekontakti saa koko ihmisen näkymään uudessa valossa, runot tähtisilmien loisteesta muuttuvat kliseistä kouriintuntuvaksi todellisuudeksi.
      Valitettavasti vaan myös jotkut varatut naiset osaavat katsoa tavalla, joka saa mielikuvituksen laukkaamaan. Sen verran monta kertaa olen tullut alas korkeuksista poikaystäväselitysten jälkeen, etten enää luota siihen, että pelkkä katse merkitsisi mitään.

      No miten sitten katseeesta eteenpäin? Kivasti katsova nainen houkuttelee tervehtimään häntä ja kysymään vaikka päivän kuulumiset - jos siis edes puolitutuista puhutaan, ventovieraille juttelemaan lähtemisen kynnys on korkeammalla. Kun puheyhteys on tuolla lailla avattu, niin fiksu nainen tajuaa, että juttelen mielellään hänen kanssaan ja tervehtii tai avaa jollain puheenaiheella itse jollakin seuraavalla tapaamisella. Siitä osaan päätellä, että "sä olet mukava tyyppi, johon haluan tutustua" ei ole yksipuolisesti vain minun ajatukseni. Jos taas nainen jättää aloitukset kokonaan sikseen, niin hän selvästi haluaa pitää etäisyyttä ja on luultavasti varattu.

      • dfgfgsdfg

        "Jos taas nainen jättää aloitukset kokonaan sikseen, niin hän selvästi haluaa pitää etäisyyttä ja on luultavasti varattu. "

        Ei välttämättä. Voi olla ujo, tai odottaa miehen tekevän aloitteen. Aika usein vielä nykyäänkin naiset haluavat miehen tekevän aloitteen. Se on romanttista ja osoittaa, että mies on todella kiinnostunut naisesta. Jos nainen tekee aloitteen, hän ei koskaan saa tietää oliko alussa mies todella kinnostunut. Tämä on tätä naisen logiikkaa.


      • aamies
        dfgfgsdfg kirjoitti:

        "Jos taas nainen jättää aloitukset kokonaan sikseen, niin hän selvästi haluaa pitää etäisyyttä ja on luultavasti varattu. "

        Ei välttämättä. Voi olla ujo, tai odottaa miehen tekevän aloitteen. Aika usein vielä nykyäänkin naiset haluavat miehen tekevän aloitteen. Se on romanttista ja osoittaa, että mies on todella kiinnostunut naisesta. Jos nainen tekee aloitteen, hän ei koskaan saa tietää oliko alussa mies todella kinnostunut. Tämä on tätä naisen logiikkaa.

        Kirjoitin edellä, että kyllähän minä teen aloitteita tervehtimällä kiinnostavaa naista ja kyselemällä kuulumisia. Mutta jossain vaiheessa on vaan pakko todeta, että jos keskustelun avaaminen jää *aina* minulle, niin toiselta osapuolelta tuskin löytyy samantyyppistä kiinnostusta kuin minulta. Pitää olla vastavuoroisuutta, silloin tuntuu siltä, että naisesta on mukavaa olla juuri minun seurassani, eikä tule sellaista fiilistä että se on melkein se ja sama, onko minua olemassakaan.


      • Ilpo Harha
        aamies kirjoitti:

        Kirjoitin edellä, että kyllähän minä teen aloitteita tervehtimällä kiinnostavaa naista ja kyselemällä kuulumisia. Mutta jossain vaiheessa on vaan pakko todeta, että jos keskustelun avaaminen jää *aina* minulle, niin toiselta osapuolelta tuskin löytyy samantyyppistä kiinnostusta kuin minulta. Pitää olla vastavuoroisuutta, silloin tuntuu siltä, että naisesta on mukavaa olla juuri minun seurassani, eikä tule sellaista fiilistä että se on melkein se ja sama, onko minua olemassakaan.

        Just näin. Puoli vuotta "tapailin" naista jolle minä aina soitin. Hän ei koskaan ottanuut minuun yhteyttä. Olisi kai pitänyt heti tajuta. Mutta ei hän suoraan kieltäytynytkään tapaamisista ja yhteydenotoista. Aika selkärangatonta touhua joillakin naisilla. Kyllä pitää itsekin olla yhteydessä jos on kiinnostunut, ja jos taas ei ole kiinnostunut niin sitten pitää uskaltaa sanoa se toiselle, eikä pitää "varalla" tai muuten vaan pelailla. Prkl!


    • Pelisilmä

      Puoli vuotta on pitkä aika. Mitä menetettävää sinulla on? Jos mies on komea ja hänellä on kauniit silmät, niin kohta joku muu nainen tekee ja menetät silmäpelin. Mies voi olla ujo tai sitten hän on vaan lopen kyllästynyt tekemään aloitteita, jotka johtavat siihe tilanteeseen, että nainen on enemmän kiinnostunut hänestä toimijana kuin ihmisenä.

      • Venäjäntyttö toimii

        Useampaa tyttöä jututin ja tuijottelin aikani, 4 vuotta. Ei johtanu mihinkään. Koska ravintolassa kaikki on iskumielellä ja sielä sitten valinnanvaraa on. Moni nainen on kyllästynyt idiootti miesten iskentätapoihin. Sitten ne menee normaalia paremmatkin tapaukset ohi korvien kuulemma ja vähän hönössä tulee haukuttua muutkin.

        No mutta, minuahan tultiin lähestymään laivalla. Kaksi venäläistä tyttöä teki hyvin homman. Toinen tuli kertomaan kuinka hyvältä vaikutan jne. Sitten hän kertoi suoraan mitä vieressä seisova tyttö tahtoisi. Tyttö pelkäsi kovasti, oli aivan hermona. Nykyään hän on tyttöystäväni ja hyvin menee. Hän oli muutttanut Venäjältä Suomeen vanhempien mukana 6 vuotta sitten ja oppinut suomen kielen suht hyvin. Kaverin kauppaaminen kannattaa, puhemiehet on jääny jostain syystä pois. Ennen kait Suomessakin oli ns. puhemiehet erikseen, jotka osasi naisia huudattaa. Ja naiset eivät olleet niin kateellisen oloisia toisilleen etteikö kaverille miehen järjestäminen olisi ollut mukava tehtävä.


    • Näin näkisin asian

      Kyllä katseet merkitsevät, mutta loppujenlopuksi ne ovat vain kiinnostuksen osoituksia. Suhteen aloittamiseen on siitä vielä matkaa, mutta käyhän se juurikin sellaisena elekielenä, että "pidän sinusta/ulkonäöstäsi". Mitä taas tehdä seuraavaksi? Kertoakko että "Hei, olen huomannut katseesi", vai vain pientä pikkujutustelua, vai kenties vain jatkaa tätä silmäpelailua? Tässä vaiheessa on toki hyvä huomauttaa että ihmisellä on valinnanvapaus. Haluatko tutustua pikkuhiljaa vai kertoa suoraan tunteistasi. Toisaalta myös aika ja paikka vaikuttaa. Jos olet käymässä lukiosi viimeistä kevättä, jonka jälkeen lähdet opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja teidän välillänne on vasta pientä silmäpeliä, on hyvä kuitenkin muistaa että vaikka tämä kiinnostuksen kohteesi onkin kaunis/komea, kenties jopa häikäisevä, tulee uusia nätistyksiä ja komistuksia kyllä vastaan tulevaisuudessa. Mutta kuinka siis toimit?

      Valinta on sinun. Heitä noppaa ja katso mihin luku sinut vie.

      • Sori mut

        "Valinta on sinun. Heitä noppaa ja katso mihin luku sinut vie. "

        Minä kyllä ainakin itse valitsisin nopan lukemaan kuin antaisin nopan lukemaan päättää mihin mennä...

        "on hyvä kuitenkin muistaa että vaikka tämä kiinnostuksen kohteesi onkin kaunis/komea, kenties jopa häikäisevä, tulee uusia nätistyksiä ja komistuksia kyllä vastaan tulevaisuudessa. Mutta kuinka siis toimit? "

        Tämän takia ihmiset eivät nykyään tyydy yhteen ihmiseen. Aina on se seuraava odottamassa jossakin kaukaisuudessa.
        Sen takia moni juttu jää katseiden varaan.


      • Näin näkisin asian
        Sori mut kirjoitti:

        "Valinta on sinun. Heitä noppaa ja katso mihin luku sinut vie. "

        Minä kyllä ainakin itse valitsisin nopan lukemaan kuin antaisin nopan lukemaan päättää mihin mennä...

        "on hyvä kuitenkin muistaa että vaikka tämä kiinnostuksen kohteesi onkin kaunis/komea, kenties jopa häikäisevä, tulee uusia nätistyksiä ja komistuksia kyllä vastaan tulevaisuudessa. Mutta kuinka siis toimit? "

        Tämän takia ihmiset eivät nykyään tyydy yhteen ihmiseen. Aina on se seuraava odottamassa jossakin kaukaisuudessa.
        Sen takia moni juttu jää katseiden varaan.

        "Sen takia moni juttu jää katseiden varaan. "

        Onko tässä jotain sitten mielestäsi menetetty? Pitäisikö ihmisen elellä irtosuhteiden ja yhden illan juttujen varassa?

        Ja kyllä itse olen sitä mieltä että yksi suhde elämän aikana on se, johon kuuluisi pyrkiä (Tottakai en halua sitouttaa toista suhteeseen, mutta en kuitenkaan millään leikkispäälläkään halua suhteeseen lähteä!). Tämä on tosin nykyelämässä helpommin sanottu kuin tehty (Joka kolmas pari eroaa).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      283
      1237
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      917
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      865
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      229
      824
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      20
      749
    9. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    10. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      39
      722
    Aihe