keskustan turkinpippuri

qrws

Mitä se tarkottaa jos on korttikone 'rikki'? onko luottotiedot menny yms. ? Tänää joutu maksaa käteisellä eikä taaskaan saanu kuittia.

18

1461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      se pizzeriamaailmassa on tarkoittanut sitä, että olet syönyt pimeän pizzan. Ei kuittia = ravintola ei maksa veroja, ei työeläkemaksuja, ei mitään. Sama kuin pizzanpyörittäjä pistäisi maksamasi rahat suoraan omaan taskuunsa. Suomeksi sanottuna täysin laitonta.

      Tietenkinhän korttikone voi oikeasti ollakin rikki. Ja tonttuja ikkunan takana katsomassa lentäviä lehmiä.

      • -

        ei siellä maanantainakaan voinut kortilla maksaa...


    • pollliiisi

      olis ilmeisesti paikallaan

      • FinJääveli

        Jopas vain nämä maahan tulleet, "ruokailualan" yrittäjät on alkaneet touhuamaan vallan omien lakien mukaan.
        Räjäytellen paikkoja, veroja kierrellen ja puoli-ilmaisella "orjatyövoimalla" töitä teettäen.
        Eipä ilmeisesti "maassa maan tavalla" -ajatusmalli kelpaa ...
        Sehän voisi olla rasismia, vaatia heitä menettelemään Suomen lakien mukaan.


      • pääasiaetmahatäyttyy
        FinJääveli kirjoitti:

        Jopas vain nämä maahan tulleet, "ruokailualan" yrittäjät on alkaneet touhuamaan vallan omien lakien mukaan.
        Räjäytellen paikkoja, veroja kierrellen ja puoli-ilmaisella "orjatyövoimalla" töitä teettäen.
        Eipä ilmeisesti "maassa maan tavalla" -ajatusmalli kelpaa ...
        Sehän voisi olla rasismia, vaatia heitä menettelemään Suomen lakien mukaan.

        oikeastaan ihan sama mihin hän rahat tunkee,kassan kautta taskuun vai suoraa taskuun.pääasia on se että saan sitä mitä olen ostamassa.

        ps.verojen kans voi kikkailla vaikka korttikoneet toimii ja saat kuitin.


      • pääasiaetverotkantaa
        pääasiaetmahatäyttyy kirjoitti:

        oikeastaan ihan sama mihin hän rahat tunkee,kassan kautta taskuun vai suoraa taskuun.pääasia on se että saan sitä mitä olen ostamassa.

        ps.verojen kans voi kikkailla vaikka korttikoneet toimii ja saat kuitin.

        Niin että "minulle kaikki ja heti"? Aikansa kun kikkailee niin se pilkka napsahtaa omaan nilkkaan. Sillä veron kantamisella kun sattuu olemaan ihan tarkoituskin tässä yhteiskunnassa. Mitä jos kaikki tekisivät samalla tavalla kuin nämä monikulttuurista rikkautta viljelevät etniseen ryhmään kuuluvat henkilöt? Se alkaisi käymään lompakon päälle sinunkin kersojen opiskelut ja terveydenhoitajalla käynnit(lääkäriin ei olisi enää kenelläkään varaa) Saattaisi olla että ne tälläkin palstalla väkisin hakemalla haetut Tornion slummialueet saisivat aivan uuden merkityksen, kun se amerikan malli alkaisi vaikuttamaan täälläkin.


      • mahatäynnähyvämieli
        pääasiaetverotkantaa kirjoitti:

        Niin että "minulle kaikki ja heti"? Aikansa kun kikkailee niin se pilkka napsahtaa omaan nilkkaan. Sillä veron kantamisella kun sattuu olemaan ihan tarkoituskin tässä yhteiskunnassa. Mitä jos kaikki tekisivät samalla tavalla kuin nämä monikulttuurista rikkautta viljelevät etniseen ryhmään kuuluvat henkilöt? Se alkaisi käymään lompakon päälle sinunkin kersojen opiskelut ja terveydenhoitajalla käynnit(lääkäriin ei olisi enää kenelläkään varaa) Saattaisi olla että ne tälläkin palstalla väkisin hakemalla haetut Tornion slummialueet saisivat aivan uuden merkityksen, kun se amerikan malli alkaisi vaikuttamaan täälläkin.

        sinäkin olet näitä rahoittanut joten aatteesi meni munille.ja mitäs jos me itse maksetaan verot ja hoidetaan omat hommat,niin mikä saa puuttumaan toisten asioihin? kateus?..itsehän sanoit että pilkka napsahtaa omaan nilkkaan kun aikansa kikkailee,joten anna kikkailla.mitä se sinun elämään vaikuttaa jos joku pizzan kääntäjä (suomalaiset yrittäjät myös)ohittaa kuitin...oikeasti? joo joo yhteiskunta romahtaa jne.. mut sinun elämään?..niinpä ei mitenkään.

        ps.anna anteeksi lukuiset kirjoitus virheeni.


      • pääasiaetverotkantaa
        mahatäynnähyvämieli kirjoitti:

        sinäkin olet näitä rahoittanut joten aatteesi meni munille.ja mitäs jos me itse maksetaan verot ja hoidetaan omat hommat,niin mikä saa puuttumaan toisten asioihin? kateus?..itsehän sanoit että pilkka napsahtaa omaan nilkkaan kun aikansa kikkailee,joten anna kikkailla.mitä se sinun elämään vaikuttaa jos joku pizzan kääntäjä (suomalaiset yrittäjät myös)ohittaa kuitin...oikeasti? joo joo yhteiskunta romahtaa jne.. mut sinun elämään?..niinpä ei mitenkään.

        ps.anna anteeksi lukuiset kirjoitus virheeni.

        Se että jokainen kantaa kortensa kekoon tämän yhteiskunnan pyörittämiseen, kutsutaan myös yhteiskuntavastuuksi ja että henkilö ylipäätään on yhteiskuntakelpoinen, ja sillä ei ole kateuden kans mitään tekemistä. En nyt jaksa samoja asioita moneen kertaan kirjoittaa ja jaapata, mutta jos luit tuon aikaisemman vastaukseni, niin sieltä voit ammentaa niitä syitä miksi nämä asiat vaikuttavat myös sinun elämääsi, ymmärrät sen aivan varmasti jos sinulla on jo yhteiskuntaopin tunnit alkanu koulussa.

        ps.annan anteeksi niin sinun kuin minunkin lukuisat kirjoitusvirheeni.


      • reinot jalassa lätyl
        pääasiaetverotkantaa kirjoitti:

        Se että jokainen kantaa kortensa kekoon tämän yhteiskunnan pyörittämiseen, kutsutaan myös yhteiskuntavastuuksi ja että henkilö ylipäätään on yhteiskuntakelpoinen, ja sillä ei ole kateuden kans mitään tekemistä. En nyt jaksa samoja asioita moneen kertaan kirjoittaa ja jaapata, mutta jos luit tuon aikaisemman vastaukseni, niin sieltä voit ammentaa niitä syitä miksi nämä asiat vaikuttavat myös sinun elämääsi, ymmärrät sen aivan varmasti jos sinulla on jo yhteiskuntaopin tunnit alkanu koulussa.

        ps.annan anteeksi niin sinun kuin minunkin lukuisat kirjoitusvirheeni.

        turhaa haloota normaali asiasta.jos rikkovat lakia soitto poliisille,kyllä ne tutkii.


      • Hetimullekaikkitänne
        reinot jalassa lätyl kirjoitti:

        turhaa haloota normaali asiasta.jos rikkovat lakia soitto poliisille,kyllä ne tutkii.

        Ei se ole turhaa, jos mahdollisista pienistäkin väärinkäytöksistä huomautetaan. Turhaa sen sijaan on tuollainen asenne, ettei mistään tarvitsisi välittää. Tuollainen minäminä-asenne aiheuttaa paljon enemmän kollektiivista vahinkoa yhteiskunnalle kuin jonkin yksittäisen pizzerian kuititon touhu, joka sekin on väärin, jos kuitittomuus tarkoittaa pimeätä myyntiä.


      • hoh hoijakkaa
        Hetimullekaikkitänne kirjoitti:

        Ei se ole turhaa, jos mahdollisista pienistäkin väärinkäytöksistä huomautetaan. Turhaa sen sijaan on tuollainen asenne, ettei mistään tarvitsisi välittää. Tuollainen minäminä-asenne aiheuttaa paljon enemmän kollektiivista vahinkoa yhteiskunnalle kuin jonkin yksittäisen pizzerian kuititon touhu, joka sekin on väärin, jos kuitittomuus tarkoittaa pimeätä myyntiä.

        turhaa on jauhaa suomi24 sivustolla,koita jo ymmärtää.mikä helevetin minä minä asenne? ai sekö on minäminä asenne jos ei kiinnosta jos jonku mamun tekemän lätyn mukana ei tuu kuittia? kävitkö pysäyttämässä sen auton joka ei vilkuttanut joka ajoi edessäsi? miksi?? vähänkö olet minäminä asenteella liikenteessä.


      • 2qw43efr
        hoh hoijakkaa kirjoitti:

        turhaa on jauhaa suomi24 sivustolla,koita jo ymmärtää.mikä helevetin minä minä asenne? ai sekö on minäminä asenne jos ei kiinnosta jos jonku mamun tekemän lätyn mukana ei tuu kuittia? kävitkö pysäyttämässä sen auton joka ei vilkuttanut joka ajoi edessäsi? miksi?? vähänkö olet minäminä asenteella liikenteessä.

        varten nämä sivut sitten sinun mielestäsi ovat? Onko sinun pakko sekaantua asiaan, jota pidät turhana? Mistä asiasta sitten pitäisi kirjoitella, jotta ei kirjoiteltaisi turhia?


      • ¨'¨'´´
        2qw43efr kirjoitti:

        varten nämä sivut sitten sinun mielestäsi ovat? Onko sinun pakko sekaantua asiaan, jota pidät turhana? Mistä asiasta sitten pitäisi kirjoitella, jotta ei kirjoiteltaisi turhia?

        asia ei ole turha,mutta se on TURHA TÄÄLLÄ PUIDA koska se ei johda mihinkään.eli ihan turha juttu tänne!


      • tyfdsfdz
        ¨'¨'´´ kirjoitti:

        asia ei ole turha,mutta se on TURHA TÄÄLLÄ PUIDA koska se ei johda mihinkään.eli ihan turha juttu tänne!

        Tuleepahan ihmisten tietoisuuteen, moinen kieroilu.
        Sen verran se kannattaa täällä puhua todellisista epäkohdista.


      • älykkyys nolla
        reinot jalassa lätyl kirjoitti:

        turhaa haloota normaali asiasta.jos rikkovat lakia soitto poliisille,kyllä ne tutkii.

        täytyskö niinkö polliisit oikein soittaa paikalle jos jossain on korttikone rikki??!!ja joku juntti heti luulee "tietävänsä" että mustaa kauppaa harjoitetaan!-se hemmetin kone voi olla OIKEASTI
        rikki!pitäiskö sitten myös soittaa joka kerta polliisit kun asiakkaan kortti ei toimi?koettaako tyhjätasku-asiakas kusettaa katteettomalla kortilla-häh?vai ookko sattunu varastaan kortin mitä tyrkytät?-voi hyvät hyssykät,mitä sakkia!


    • karvajalkatorniolain

      Sehän kans vois myös tarkoittaa sitä että se korttikone on rikki! Ei nuo luottotiedot mitään vaikuta siihen onko korttikonetta vai ei. Oletko koskaan sattunut pyytämään kuittia?

      • yuszxcz

        Minä otan kuitin aina ostamastani.
        Onpahan millöä todistaa ostos jos vaikka sattuu ruokamyrkytys tuleen jälkikäteen.


    • Iso näläkä

      Jokohan pystyy maksamaan kortilla? Tietää varata käteistä mukaan kun tarkoitus pysähtyä ohimennen siellä syömässä jos ei käy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe