Maantiede-palstalta, mutta kun siellä käydään keskusteluja vain parin kuukauden välein ja minä haluan vastauksen heti.
Elikkä mikä paikka on Suomesta katsottuna maapallon vastakkaisella puolella? Geologit vastannevat, jos kysyn, mihin saavumme, jos poraamme reiän maapallon läpi, sanotaanko nyt vaikkapa Helsingistä?
Olisin kysynyt
4
787
Vastaukset
Olen muuten pannut merkille kuinka hiljaista on maantiede palstalla, joku teki vielä aloituksia Koraanin merkitys... kaikenlaista, no kai kyselijä sai vastauksensa.
Mutta sinun kyssäri. tulet eteläiselle Rossin merelle matkaa uuteen. aika lähelle päivämäärän rajaa. Uuteen Seelantiin on matkaa joitakin tuhansia kilometrejä ja Etelämantereelle selkeesti vähemmän, mutta taitaa olla parituhatta kilometria sinnekin. Mutta mielestäni siinä ei ole saaria ollenkaan lähistöllä.- ap.
Koko Suomi on siis Rossin merta?
- airfoil joka ei kirj
ap. kirjoitti:
Koko Suomi on siis Rossin merta?
Vaikea sanoa olisiko koko Suomen kokoinen alue Rossin Merta, jos Suomesta tehtäisiin kuvajainen maapallon vastakkaiselle puolelle, kun meri alueiden rajoja ei ole merkitty mihinkään kuten valtioiden rajat. Sitäkö tarkoitit?
Rossin meri on lahti Etelämantereella jonka edustalle Suomi sijoittuu jos tehdään kuvajainen keskipisteen kautta. Voi olla ettei Suomi olisi ollenkaan juuri Rossin merellä, onko Rossin meri vain sen lahdelman nimi. Vaikea Sanoa.
- ...........
Täältä löytyy vastaus kuvan kera: http://en.wikipedia.org/wiki/Antipodes
Ja vastaushan on: keskellä aavaa ulappaa
Mutta missä tarkalleen?
No lasketaan...
Helsinki: (lat=60, lon=25)
Helsingin antipodi: (lat=-60, lon=25 /-180) eli (lat=-60, lon=155) tai (lat=-60, lon=205)
Tarkemmin sanottuna: http://maps.google.com/maps?q=-60, -155
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808522644596Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään923453Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka242636Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv582305Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?962189TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain921489Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään281319- 411306
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli721255- 56840