...tai kynttilöitä oli tuolla marketissa myynnissä. Hinta 10 e / kpl. Juupa-juu... ja ne oli jätkänsoihtuja, eli vedetty päästä ristiin sahalla 2/3 pituudesta. Jätkänkynttilä tehdään aivan toisin... aivan toisin... =)
Jätkänkynttilä....
16
1469
Vastaukset
- mariamania
myydään karjalanpiirakoitakin :) Aitoudessaan ainutlaatuisia vaaleita paksukuorisia lämpäreitä.. Jätkänkynttilä on samaa rotua?
vi*tu feikki jätkänkynttilöitä. Joulu- ja palstapäivä ihan pilalla, sano nyt vielä, että tikut on märkiä. Voi.....
Mä näin yhdessä kaupassa myytävän yksittäispakattuja takkapuita. 4.95/6kpl.
Sit ne oli vielä sahattua lämpökäsiteltyä puuta jossa oli "polttoura".
Siinä on oikeastaan tuote jossa on kaikki väärin.- Eikä mitä!
Jos joku ostaa, niin mikäs tuossa. Varmaankin teollisuuden jätepuuta, jolle on keksitty "hyvä" markkinarako.
Eikä mitä! kirjoitti:
Jos joku ostaa, niin mikäs tuossa. Varmaankin teollisuuden jätepuuta, jolle on keksitty "hyvä" markkinarako.
Se että tuote menee kaupaksi ei tee siitä välttis oikeutettua. Vrt. heroiini.
Toisaalta jos kyse on jätepuusta niin ymmärrettävämpää. Silti minua ällöttää ajatus muotoonsahatusta polttopuusta.
- näinkö?
porataan reikä metriseen pölkkyyn melkein pohjalle asti ja alas sivuun ilmareikä?
Se on todella oikeankuuloinen tekotapa. Tietty mittasuhteuista ja materiaaleista kiistellään, mut pääpiirteittäin noin.
...mutta se tehdään pitkälaippaisella moottorisahalla... työntyen puuhun laipan kärjellä ja KAHVAA myöten 2 kertaa jolloin saadaan X kuvio pölkyn päähän... sitten vain taasen kärjellä ilmaottoaukot puun sivusta siihen minne asti laippa ylti. Tervaskiekura sinne sisälle, pitkällä tikulla sytytys ja palaa kuin kamina...
Liekki nousee n. 10 minuutin kuluttua pölkyn kärkeen ja halkaisijaltaan n. 20 cm puu palaa a bout 1.5 tuntia.... =)iivar-runoilija kirjoitti:
...mutta se tehdään pitkälaippaisella moottorisahalla... työntyen puuhun laipan kärjellä ja KAHVAA myöten 2 kertaa jolloin saadaan X kuvio pölkyn päähän... sitten vain taasen kärjellä ilmaottoaukot puun sivusta siihen minne asti laippa ylti. Tervaskiekura sinne sisälle, pitkällä tikulla sytytys ja palaa kuin kamina...
Liekki nousee n. 10 minuutin kuluttua pölkyn kärkeen ja halkaisijaltaan n. 20 cm puu palaa a bout 1.5 tuntia.... =)Sillonku jätkänkynttilät kehiteltiin. Ei mahtanu notskilla keikkua kovinkaa montaa huskia pitkällä laipalla.
Vintilällä se kuuluu porata... Tosin ennenhän ajettiin postille hevosella..- kirpela
iivar-runoilija kirjoitti:
Liekki nousee n. 10 minuutin kuluttua pölkyn kärkeen ja halkaisijaltaan n. 20 cm puu palaa a bout 1.5 tuntia.... =)tekninen kuvaus :)
- rapiskarpalo
iivar-runoilija kirjoitti:
Liekki nousee n. 10 minuutin kuluttua pölkyn kärkeen ja halkaisijaltaan n. 20 cm puu palaa a bout 1.5 tuntia.... =)jotka 1,5h palavat, eihän niillä tee yhtään mittään, koko aika saat olla uusia sytyttämässä, eikä sitä missään nimessä saa halkasta ristireikiä pölkyn päältä saakka...
...kyllä miekin nyt sen vert` tiiän... tää menee sarjaamme kui kalakukot ja karjalanpiirakat, lörtsyist, vatruskast`... puhumattakaan...
nimimerkil: minä tykkään noist` jätkänkynttilöistä jotka tuovat valoa ja lämpöä tuohon pihalle kylmäl ja pimeäl... :)) rapiskarpalo kirjoitti:
jotka 1,5h palavat, eihän niillä tee yhtään mittään, koko aika saat olla uusia sytyttämässä, eikä sitä missään nimessä saa halkasta ristireikiä pölkyn päältä saakka...
...kyllä miekin nyt sen vert` tiiän... tää menee sarjaamme kui kalakukot ja karjalanpiirakat, lörtsyist, vatruskast`... puhumattakaan...
nimimerkil: minä tykkään noist` jätkänkynttilöistä jotka tuovat valoa ja lämpöä tuohon pihalle kylmäl ja pimeäl... :))moi raipiskarpalo :) hou hou hou joulu tullee hou
- rapiskarpalo
monte24 kirjoitti:
moi raipiskarpalo :) hou hou hou joulu tullee hou
jos järkytin sinuu rumal sanal... :))
Meitsin syndet tulee ennen joulua... :))
http://www.youtube.com/watch?v=n5zl6CqFIbo&feature=related - pilluplörö
rapiskarpalo kirjoitti:
jotka 1,5h palavat, eihän niillä tee yhtään mittään, koko aika saat olla uusia sytyttämässä, eikä sitä missään nimessä saa halkasta ristireikiä pölkyn päältä saakka...
nimimerkil: minä tykkään noist` jätkänkynttilöistä jotka tuovat valoa ja lämpöä tuohon pihalle kylmäl ja pimeäl... :))"jotka 1,5h palavat, eihän niillä tee yhtään mittään, koko aika saat olla uusia sytyttämässä" tää lause on nyt jotenkin ristiriitaine, tiesikkö???
auttelin kaveriani tekemään mielettömät määrät pikkujätkänkynttilöitä.
se myi niitä huoltoasemille- mbjhjhjjhj
tääl o taijettu jo piirakat jakaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170