Jätkänkynttilä....

...tai kynttilöitä oli tuolla marketissa myynnissä. Hinta 10 e / kpl. Juupa-juu... ja ne oli jätkänsoihtuja, eli vedetty päästä ristiin sahalla 2/3 pituudesta. Jätkänkynttilä tehdään aivan toisin... aivan toisin... =)

16

1469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mariamania

myydään karjalanpiirakoitakin :) Aitoudessaan ainutlaatuisia vaaleita paksukuorisia lämpäreitä.. Jätkänkynttilä on samaa rotua?

• vi*tu feikki jätkänkynttilöitä. Joulu- ja palstapäivä ihan pilalla, sano nyt vielä, että tikut on märkiä. Voi.....

• Mä näin yhdessä kaupassa myytävän yksittäispakattuja takkapuita. 4.95/6kpl.

Sit ne oli vielä sahattua lämpökäsiteltyä puuta jossa oli "polttoura".

Siinä on oikeastaan tuote jossa on kaikki väärin.

• Eikä mitä!

Jos joku ostaa, niin mikäs tuossa. Varmaankin teollisuuden jätepuuta, jolle on keksitty "hyvä" markkinarako.

• Eikä mitä! kirjoitti:

Jos joku ostaa, niin mikäs tuossa. Varmaankin teollisuuden jätepuuta, jolle on keksitty "hyvä" markkinarako.

Se että tuote menee kaupaksi ei tee siitä välttis oikeutettua. Vrt. heroiini.

Toisaalta jos kyse on jätepuusta niin ymmärrettävämpää. Silti minua ällöttää ajatus muotoonsahatusta polttopuusta.

• näinkö?

porataan reikä metriseen pölkkyyn melkein pohjalle asti ja alas sivuun ilmareikä?

• Se on todella oikeankuuloinen tekotapa. Tietty mittasuhteuista ja materiaaleista kiistellään, mut pääpiirteittäin noin.

• ...mutta se tehdään pitkälaippaisella moottorisahalla... työntyen puuhun laipan kärjellä ja KAHVAA myöten 2 kertaa jolloin saadaan X kuvio pölkyn päähän... sitten vain taasen kärjellä ilmaottoaukot puun sivusta siihen minne asti laippa ylti. Tervaskiekura sinne sisälle, pitkällä tikulla sytytys ja palaa kuin kamina...
        Liekki nousee n. 10 minuutin kuluttua pölkyn kärkeen ja halkaisijaltaan n. 20 cm puu palaa a bout 1.5 tuntia.... =)

• iivar-runoilija kirjoitti:

...mutta se tehdään pitkälaippaisella moottorisahalla... työntyen puuhun laipan kärjellä ja KAHVAA myöten 2 kertaa jolloin saadaan X kuvio pölkyn päähän... sitten vain taasen kärjellä ilmaottoaukot puun sivusta siihen minne asti laippa ylti. Tervaskiekura sinne sisälle, pitkällä tikulla sytytys ja palaa kuin kamina...
        Liekki nousee n. 10 minuutin kuluttua pölkyn kärkeen ja halkaisijaltaan n. 20 cm puu palaa a bout 1.5 tuntia.... =)

Sillonku jätkänkynttilät kehiteltiin. Ei mahtanu notskilla keikkua kovinkaa montaa huskia pitkällä laipalla.

Vintilällä se kuuluu porata... Tosin ennenhän ajettiin postille hevosella..

• kirpela
        iivar-runoilija kirjoitti:

...mutta se tehdään pitkälaippaisella moottorisahalla... työntyen puuhun laipan kärjellä ja KAHVAA myöten 2 kertaa jolloin saadaan X kuvio pölkyn päähän... sitten vain taasen kärjellä ilmaottoaukot puun sivusta siihen minne asti laippa ylti. Tervaskiekura sinne sisälle, pitkällä tikulla sytytys ja palaa kuin kamina...

tekninen kuvaus :)

• rapiskarpalo
        iivar-runoilija kirjoitti:

jotka 1,5h palavat, eihän niillä tee yhtään mittään, koko aika saat olla uusia sytyttämässä, eikä sitä missään nimessä saa halkasta ristireikiä pölkyn päältä saakka...

...kyllä miekin nyt sen vert` tiiän... tää menee sarjaamme kui kalakukot ja karjalanpiirakat, lörtsyist, vatruskast`... puhumattakaan...

nimimerkil: minä tykkään noist` jätkänkynttilöistä jotka tuovat valoa ja lämpöä tuohon pihalle kylmäl ja pimeäl... :))

• rapiskarpalo kirjoitti:

jotka 1,5h palavat, eihän niillä tee yhtään mittään, koko aika saat olla uusia sytyttämässä, eikä sitä missään nimessä saa halkasta ristireikiä pölkyn päältä saakka...

...kyllä miekin nyt sen vert` tiiän... tää menee sarjaamme kui kalakukot ja karjalanpiirakat, lörtsyist, vatruskast`... puhumattakaan...

nimimerkil: minä tykkään noist` jätkänkynttilöistä jotka tuovat valoa ja lämpöä tuohon pihalle kylmäl ja pimeäl... :))

moi raipiskarpalo :) hou hou hou joulu tullee hou

• rapiskarpalo

• pilluplörö
        rapiskarpalo kirjoitti:

"jotka 1,5h palavat, eihän niillä tee yhtään mittään, koko aika saat olla uusia sytyttämässä" tää lause on nyt jotenkin ristiriitaine, tiesikkö???

• auttelin kaveriani tekemään mielettömät määrät pikkujätkänkynttilöitä.
      se myi niitä huoltoasemille

• mbjhjhjjhj

tääl o taijettu jo piirakat jakaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe