HYI !

hyihyihyihyi#4

Onko teidän koulussane hirveetä ruokaa ? Meidän koulussa on joskus iha kylmiä perunoita ja sitte ne on sellasia "kumiperunoita". Maistuu siis iha kumelle ! Jaa sitte ku on lihakeittoo nii se on läskikeittoo ei mitää muuta..oikeesti mun mielestä koulun ruokii vois vähä panostaa enemmä tai sitte sama vanha käytäntö:Omat eväät ! Tai sitte lakkautetaan kouluja ja enemmä tasavertasia kouluja. Tiedän monta koulua jossa pon paljon paremmat oltavat. Me käydään home koulua ja vessatki haisee ku ois sikolassa..PARANNUSTA !!!!!

23

1442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :DDD

      Meillä sama juttu. Perunat kuin jotain kumia, lihakeitto on kuin jotakin läskisoppaa (minkäännäköistä lihaa ei välttämättä ole ollenkaan). Koulukirjatkin on mitä on.

      • Kato peiliin

        "Meillä sama juttu. Perunat kuin jotain kumia, lihakeitto on kuin jotakin läskisoppaa (minkäännäköistä lihaa ei välttämättä ole ollenkaan). Koulukirjatkin on mitä on. "

        - siis kaikki aivan päin persettä :DD

        ps. jospa se syyllinen on siellä peilissä?


      • koulufriikki._.

        meidänki koulussa aina kumiperunoita ja läskisoppaa.. mut jos on jotain oikeesti hyvää ruokaa ni sillon se on tosi hyvää.


      • koulufriikki._.
        koulufriikki._. kirjoitti:

        meidänki koulussa aina kumiperunoita ja läskisoppaa.. mut jos on jotain oikeesti hyvää ruokaa ni sillon se on tosi hyvää.

        mutta ei kai se niiden keittäjien syy oo, ruoka tulee toisesta koulusta ja meidän ruokalassa se vaan lämmitetään. saadaan sentään ilmaista ruokaa koulussa niin paljon kun haluaa.


    • tiu_ku

      oli eilen juhla-ateria itsenäisyyden kunniaksi. Ruokalassa oli valkoiset liinat pöydissä ja kynttilät. Syötiin karjalanpaistia, perunoita (kypsennetty höyryssä, joten ne ei ole kumia) lohta, vihanneksia ja monenlaista salaattia, sekä lopuksi mahtava annos jälkiruokaa. Tosi hyvää. Me saamme hyvää ruokaa kyllä joka päivä, mutta välillä näin juhlavasti. Tuntuu hyvältä, kun kouluruokailussa on näitä juhlapäiviä, eikä kaikki kiva ole vaan aikuisille.

    • öplkj

      joo siis paras idea ikinä! lakkautetaan kouluja että saahaan pikku kermaperseille parempaa ruokaa. älkää jaksako valittaa.

      t. parakkikoululainen

    • cammie93

      sama juttu ;P eile piti olla jotai pekonikastiketta, no se oli oikeesti aika järkytys et sen näköst voi ees ruuaks sanoo: ruskeeta lientä jossa kellu isoja suolakurkku viipaleita ja lihanpalat näytti iha "kakkakikkareilta" eikä se muute ees maistunu pekonilta :S

      • köksä

        se loppuu kohta koulu ja pääset sitten syömään oikeeta ruokaa pizzaa, hampurilaisia ja muuta mättöä.
        muista vetää suklaata ja karkkia sitten niin että pulpetti natisee liitoksistaan kun jysähät siihen joululoman
        jälkeen läskeines


      • cammie
        köksä kirjoitti:

        se loppuu kohta koulu ja pääset sitten syömään oikeeta ruokaa pizzaa, hampurilaisia ja muuta mättöä.
        muista vetää suklaata ja karkkia sitten niin että pulpetti natisee liitoksistaan kun jysähät siihen joululoman
        jälkeen läskeines

        hahah vittuako tiedät miten syön? ;) kouluruoka on vitun oksettavaaa EPÄTERVEELLISTÄ valmis ruokaa joka on vedetty suoraan purkista. Mun mielipiteeni että kouluruuassa ei oo mitään ravintosisältöjä muutaku kemikaaleja . iteppä harrastanki tanssia ja nyrkkeilyä ja salia ja inhoon kaikkeee ROSKARUOKAA ja myös kouluruoka sisältyy siihen :P vittu se ei oo terveellistä nähykkäää , vedä sää vaan onnellisena sitä tehtaaalla purkitettua kemikaaleilla täytettyä valmismössöö ni mä syön jotai "oikeeta" ruokaa :)


      • cammie93
        cammie kirjoitti:

        hahah vittuako tiedät miten syön? ;) kouluruoka on vitun oksettavaaa EPÄTERVEELLISTÄ valmis ruokaa joka on vedetty suoraan purkista. Mun mielipiteeni että kouluruuassa ei oo mitään ravintosisältöjä muutaku kemikaaleja . iteppä harrastanki tanssia ja nyrkkeilyä ja salia ja inhoon kaikkeee ROSKARUOKAA ja myös kouluruoka sisältyy siihen :P vittu se ei oo terveellistä nähykkäää , vedä sää vaan onnellisena sitä tehtaaalla purkitettua kemikaaleilla täytettyä valmismössöö ni mä syön jotai "oikeeta" ruokaa :)

        sitä mieltä vaa että jos joissain skoleis o surkeemmat olot ku vankilois ni oon sitä mieltä et joihinki kouluihi pitäs panostaaa ? että mikä o oudosti?


      • klonkklonk
        cammie kirjoitti:

        hahah vittuako tiedät miten syön? ;) kouluruoka on vitun oksettavaaa EPÄTERVEELLISTÄ valmis ruokaa joka on vedetty suoraan purkista. Mun mielipiteeni että kouluruuassa ei oo mitään ravintosisältöjä muutaku kemikaaleja . iteppä harrastanki tanssia ja nyrkkeilyä ja salia ja inhoon kaikkeee ROSKARUOKAA ja myös kouluruoka sisältyy siihen :P vittu se ei oo terveellistä nähykkäää , vedä sää vaan onnellisena sitä tehtaaalla purkitettua kemikaaleilla täytettyä valmismössöö ni mä syön jotai "oikeeta" ruokaa :)

        vitun pakko sun sitä kouluruokaa on mennä sinne ruokalaan ihmettelemään? Vie läskipersees vaikka johonkin viiden tähden ravintolaan lounaalle!


      • camcam
        klonkklonk kirjoitti:

        vitun pakko sun sitä kouluruokaa on mennä sinne ruokalaan ihmettelemään? Vie läskipersees vaikka johonkin viiden tähden ravintolaan lounaalle!

        oot varmaan aika kakara? sä et ilmeisesti oo kovin kypsä ja tosta ainki huomaa et oot tosi ahdasmielinen
        ja btw miks reagoit noin? eiks ois vaa plussaa jos kouluoloja parannettais? aika weird oot...ei pahalla :P
        ja luulekko et oon joku richbitch ku puhut viien tähen ravintoloist? kuulostat aika katkeralt
        en kyl tosiaa oo mikää miljonääri joka tulee tännne valittaan vaaa iha tavallinen ALIPAINONEN tyttö kun ny kerran sua mun läskit kiinnostaa, get a life retard ni ei tartte purkaa pahaaoloonsa tääl muihi jotka asiallisesti yrittää keskustella


      • ?????
        cammie kirjoitti:

        hahah vittuako tiedät miten syön? ;) kouluruoka on vitun oksettavaaa EPÄTERVEELLISTÄ valmis ruokaa joka on vedetty suoraan purkista. Mun mielipiteeni että kouluruuassa ei oo mitään ravintosisältöjä muutaku kemikaaleja . iteppä harrastanki tanssia ja nyrkkeilyä ja salia ja inhoon kaikkeee ROSKARUOKAA ja myös kouluruoka sisältyy siihen :P vittu se ei oo terveellistä nähykkäää , vedä sää vaan onnellisena sitä tehtaaalla purkitettua kemikaaleilla täytettyä valmismössöö ni mä syön jotai "oikeeta" ruokaa :)

        " Mun mielipiteeni että kouluruuassa ei oo mitään ravintosisältöjä muutaku kemikaaleja ."

        - valitettavasti mielipiteesi ei perustu tietoon. Mielipiteesi voit toki pitää. Varmaa tietoa sen sijaan on, että kouluruoka on terveellistä. Kylläpä te nykynuoret olette huvittavia nirppailuissanne. Syyttömiä te toki siihen olette, jos kotona ei ole opetettu ruokaa kunnioittamaan. Ei omena kauas puusta putoa.


    • uioö

      joo-o, tässä koulussa, missä mä nyt olen, niin ruoka on täällä kans aika perseestä. Se maistuu paskalta.
      Voisi panostaa enemmän, hyvää ruokaa voi valmiststaa samalla hinnalla kuin pahaa.

      • Täti vaan

        "Se maistuu paskalta."

        - ai tiedät miltä paska maistuu. Voi teitä nykynuoria, kun on noin nirpoiksi äitinne ja isänne teidät opettaneet. Varmaan omillekin tuleville lapsille haukutte jo valmiiksi sen kouluruuan. Olisitte edes tyytyväisiä että kouluruoka on Suomessa ilmaista. Niin ei ole kaikissa muissa maissa.


      • natsisika
        Täti vaan kirjoitti:

        "Se maistuu paskalta."

        - ai tiedät miltä paska maistuu. Voi teitä nykynuoria, kun on noin nirpoiksi äitinne ja isänne teidät opettaneet. Varmaan omillekin tuleville lapsille haukutte jo valmiiksi sen kouluruuan. Olisitte edes tyytyväisiä että kouluruoka on Suomessa ilmaista. Niin ei ole kaikissa muissa maissa.

        Tampio, mikään suomessa ei ole ilmaista, kaikki menee veroista niin että et huomaakkaan ;)
        Btw, kauppiksessa on ihan hyvä ruoantaso.


      • syön kouluruoan
        Täti vaan kirjoitti:

        "Se maistuu paskalta."

        - ai tiedät miltä paska maistuu. Voi teitä nykynuoria, kun on noin nirpoiksi äitinne ja isänne teidät opettaneet. Varmaan omillekin tuleville lapsille haukutte jo valmiiksi sen kouluruuan. Olisitte edes tyytyväisiä että kouluruoka on Suomessa ilmaista. Niin ei ole kaikissa muissa maissa.

        Tuntuu siltä, että aikuiset tahtovat pitää Suomen mainetta yllä kouluruoan avulla, vaikka moni nuori olisi valmis luopumaan tai maksamaan siitä. Roskaruoka on nuorison keskuudessa muuten okeastaan vain pienen osan arkiruokaa, jonka ymmärtäminen saattaa olla monille vaikeaa.


      • -
        Täti vaan kirjoitti:

        "Se maistuu paskalta."

        - ai tiedät miltä paska maistuu. Voi teitä nykynuoria, kun on noin nirpoiksi äitinne ja isänne teidät opettaneet. Varmaan omillekin tuleville lapsille haukutte jo valmiiksi sen kouluruuan. Olisitte edes tyytyväisiä että kouluruoka on Suomessa ilmaista. Niin ei ole kaikissa muissa maissa.

        Mikä pakko kaikkeen on aina vetää "vanhemmat on opettaneet" -kortti? Omat vanhempani, keittäjä-äitini varsinkin, arvostavat kaikenlaista ruokaa. En ole koskaan kuullut äidiltäni pahaa sanaa kouluruoasta, päinvastoin. Mutta kappas vain, itse koululaisena en sattumoisin juurikaan pidä kouluruoasta. Satun olemaan "vähän" nirso ruoan suhteen muutenkin, äitini taas on täysin päinvastainen, lähes kaikkiruokainen. Sanonta "omena ei kauas puusta putoa" on tässäkin tapauksessa melkoista kukkua.


    • ja vali vali

      Taasko siellä joku onneton lapsonen on ensin syönyt oman kuminsa ja sitten verrannut
      makua perunaan. Eihän se ihme sitten ole kun kaikki koulun ruokaan varatut määrärahat
      menee uusien kumien ostamiseen.
      Kokeileppas jättää pulpettiin kumit, kynät, sakurat ja viivottimet ENNEN kun menet
      syömään. Ne välineet on tarkotettu opiskeluun, ei syötäväksi vaikka kotona niin
      tehtäskin.
      Ruokahan on tosi hirveetä jos se perustuu pyyhekumin syöntiin, siinä saattaa makuaisti
      kärsiä jos ekana vetäset sen.
      Homeesta kannattaa valittaa iskälle ja äipälle jos ne on joskus kotona.
      Tai sitten vaikka luokanvalvojalle meet itkemään.
      Sen on kuitenkin ihan pakko olla joskus siellä, vaikka ei tahtoskaan.

      • pakota väkisin

        syömään turhaa ruikutat saatvielä niitä estoja.


      • rahaa pöytään
        pakota väkisin kirjoitti:

        syömään turhaa ruikutat saatvielä niitä estoja.

        Hei, mä keksin. Lopetatann kouluruokailu. Kun kerran niin moni saa siitä kauheita traumoja, niin poistetaan se. jos nyt sitten joku kumminkin tahtois syödä, niin se maksaa esim. 2.50 euroo tai 3.80. Tai sittekin niin , että ruokailu on kummiski pakollinen kaikille ja kaikki maksaan sen about kolme euroo per päivä. niin tehdään melki joka puolella euroaappaa ja mailmaa. Olisko sitte hyvä että olis ns. parempaa ruokaa ja se maksain 120 euroo kuussa. Satuttekste muuten tietämään, kuink paljon se ruoka OIKEESTI maksaa? Ja kuka sen maksaa?


    • KYLLÄHH

      Kyl mä kunnioitan kouluruokaa ja niitä jotka sen tekee. Köksän tunneilla kun pääsee sitä tekemään ite,huomaa että ei todellakaan oo helppoa. Ei se aina ole mitään gourmet ruokaa mut ei sen tarvikkaan olla. Olkaa tyytyväisiä että saatte ILMASEN ruoan koulussa. Mulle on ihan sama kuinka paljon te ahdatte hesen safkoja sisäänne kavereiden kanssa ja haukutte kouluruoan pystyyn. Kun katsoo noita koulun roskiksia niin käy sääliksi miten paljon sitä ruokaa menee roskikseen. Moni köyhä/asunnoton olisi tyytyväinen siitä että saisi edes ruokaa ja te kehtaatte valittaa siitä? Noh,täällähän kaikki on jotain 00-95 syntyneitä jonneja ja lissuja jotka vinkuvat ruoasta.

      • meliini

        Taas sama "Älkää valittako, Afrikan lapset olisi kiitollisia"-laulu. Voin kuulkaas, ihan rehellisesti sanoa, että Hakkarin perunoita kun maistaa, alkaa itettää. Vaikka kuinka olisikin ilmaista eli veroista otettua roskaa jota yhteiskunta kutsuu ruoaksi, ei siitä voi olla kiitollinen.

        Minä en sitä sapuskaa antaisi tälle legendaariselle Afrikan lapsellekaan, sillä se ei ravitse, se hankitaan suurilta osin ulkomailta (meilläpäin mm. liha ja perunat) ja on yksinkertaisesti syömäkelvotonta! Jos valkoinen peruna, jossa keskellä on keltainen täplä, pomppaa lattialta takaisin käteen, on jokin vinossa. Kyllähän sitä voisi syödä, jos ruoka olisi edes suomalaista, se olisi kypsää jne. Mutta kun ei! En minä keittiötä syytä, he tekevät työtänsä (sen jälkeen ainakin huomasin kun yläasteella joskus menin TET:tiin keittiöhommiin) mutta minähän valitan jos valittamisen aihetta on. Jos veroista menee n. 80 snt. per oppilas kouluruokaan (niin kuin meillä) ei siltä voi paljoa vaatia. Mutta siitä huolimatta, ruoka on syömäkelvotonta.

        Kaiken huippu onkin sitten sen syötävän ruoan pois heittäminen. Kymmeniä kiloja menee päivässä hukkaan joka koululla, eikä sitä saa ottaa ruokailun jälkeen. Kerran, kun olin entisen opettajani avustajana yhdellä koululla, menin jälkikäteen syömään ja hämmästyin, että yhä, vaikka sen koulun opiskeluajoistani oli jo 4-6 vuotta aikaa, yhä enemmän ruokaa heitettiin hukkaan, eikä ylijääneistä kuormista saanut ottaa, vaikka koko roska oli menossa kompostiin! Uskomatonta... Se on jo naurettavaa.

        Nyt, kun olen ollut puolisen vuotta ammattiopistossa, olen aivan tajuttoman iloinen siitä, miten hyvää ruoka täällä on. Monet luokkalaisistani valittavat, kuinka pahaa se on, kun itse santsaan henki hieverissä ja odotan aina, mitä hyvää siellä tänään tarjotaan. Hakkarin koululla asia oli vähän toisin, ihmiset katselivat naama näkkärillä, mitä pahaa siellä tarjotaan. Eikä siksi, että siellä ei ollut hampurilaisia ja pizzoja, vaan siksi, koska siellä ei ollut mitään, mikä olisi vatsan täyttänyt saati jättänyt hyvän mielen.

        Kyllä siellä värikkäitä julisteita oli, kaikesta terveellisestä, luomuruoasta ja vihanneksista, hyvälaatuisesta lihasta ja tuoreesta ruisleivästä, mutta oliko koulussa sitä? Ei, siellä oli tarjolla näkkäriä lämmenneellä margariinilla, lihaa joka muistutti ennemminkin keitettyjä aivoja kuin oikeaa lihaa, näitä kuuluisia kumiperunoita ja vettä.

        Kyllähän tuo varmasti orpolapselle kelpaisi, mutta ei minulle. Yksinkertaisesti ei vain kelpaa minulle. Minun perheeni siitä myös maksaa, että minä kahden tunnin hiihtolenkin jälkeen tai neljän tunnin armottoman fysiikan pänttäämisen jälkeen saan syödä ruokaa, joka pitää minut tajuissani koko 8.00-16.00-pituisen päivän. Kyllä minä aamiaisen syön, mutta se kertoo kyllä paljon, että yläasteella sain ties kuinka monta insuliinishokkia (olen siis diabeetikko, ja insuliinishokki johtuu siitä, jos laittaa liikaa insuliinia hiilihydraatittomalle aterialle) kun taas ammattiopistossa en ole saanut sitä koskaan. En ole ollut lähelläkään.

        Tästä kyllä on hyvä keskustella, sillä kouluruoka on tärkeä asia. Ilman kunnollista ravintoa oppilas kuukahtaa pulpetin päälle ja sitten ihmetellään, kun ei opiskelu oikein suju. (itse koruseppäoppilaana olisi ikävää, jos pyörtyisin silloin, kun olen sirkkelillä tai hitsaamassa) Mutta ei auta, että sanoo ruoan olevan paskaa. Eikä riitä, että käskee olla kiitollisempi.

        Hirmunen tilitys. Noo, mulla onkin tylsää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe