Miten tästä kaikesta tuli niin vaikeaa ?

turhauttavaa...

("kaikella" tarkoitan siis tätä touhua mitä parisuhteisiin, seksiin, seurusteluun, deittailuun ja ylipäänsä miesten ja naisten välisiin kohtaamisiin ja ihmissuhteisiin tulee)

Uskonpa etten ole ainoa, josta tuntuu siltä, että enää ei tiedä miten pitäisi olla ja mitä tehdä, että tekisi oikein. Melkein sitä kaipaa takaisin vielä muutama vuosikymmen sitten olleisiin vanhanaikaisiin rooleihin, joissa miehellä ja naisella oli molemmilla omat selkeät roolinsa pariutumiskuvioissa ja miehet ja naiset tiesivät, mitä heiltä odotettiin. (Tämä siis periaatteessa; tietysti vaihteluja on aina ollut, mikä ihmisluonteeseen kuuluukin).

Otetaan esimerkiksi tämä aloitteenteko. On näin naisena välillä niin kertakaikkisen turhauttavaa, kun toisesta suunnasta halutaan naisten tekevän aloitteita, koska elämme tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja koska osa miehistä ei kerta kaikkiaan uskalla lähestyä naisia. Toisaalta taas sitten väitetään, että se on ihan väärin, että mies menettää kiinnostuksensa jos nainen on aloitteellinen ja että naisen pitää olla vaikeasti tavoiteltava. Niin että mikä nyt sitten olisi se oikea tapa toimia, kun saatat menettää sen miehen, joka olisi itsellesi täydellinen vain mokaamalla yhdessä ainoassa asiassa.

Ja muutenkin tuntuu siltä, että ihmisistä on tullut ihan valtavan pikkutarkkoja, siis tämä ihan sukupuolesta riippumatta. Yksi ainoa väärä sana tai ele, niin se on hyvästi ja suhteenalku oli siinä, vaikka muuten ei olisi mitään vikaa

Ja mitä sitten niihin vaatimuksiin, mitä vastakkaiselta sukupuolelta tulee, niin huh huh. Täällä palstalla on paljon valiteltu naisten vaatimuksista, mutta minä uskallan väittää, että kyllä miestenkin vaatimustaso on noussut kanssa mekoisesti. Aikaisemmin sitä luuli ihan oikeasti pystyvänsä arvioimaan, että minkäoloinen ja -näköinen tyyppi nyt olisi suunnillen samaa tavistasoa kuin minä itsekin, mutta nykyisin se tavismies etsiikin jotain paljon kauniimpaa ja upeampaa naista, kuin mitä aikaisemmin olisi olettanut.

Tässä alkaa tuntua siltä, että taidan pysyä ikisinkkuna koko loppuelämäni. Miehistä ja koko pariutumistouhuista on tullut ihan liian vaikeita tälle tavisnaiselle.

46

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7345olhsdf

      No mä sanon sulle nyt että tuo vaikeasti tavoiteltavaksi tekeytyminen on joku bimbojen keksintö kun ne tajuaa ettei ne oo niin kiinnostavia oikeesti niin ne yrittää olla kiinnostavia sillä että ne tekeytyy vaikeiks. Kukaan normaali mies ei kiinnostu mistään vaikeasti tavoiteltavista naisista. Ehkä jotkut pelimiehet yrittää sillä kerätä jotain pelimerkkejä että pokailee jotain vaikeita primadonnia. Jos nainen on kiinnostava niin se on kiinnostava sinällään, siihen ei mitään esteratoja tarvita väliin, korkeintaan menee mielenkiinto jos soudetaan ja huovataan ees ja taas ja leikitään jotain ihme ihmissuhdeleikkejä niin ettei toinen tiedä enää onko se kiinnostunut vai onko se kusipää. Että ihan vinkiksi vaan.

    • Idiotismia.

      IHAN TÄYTTÄ PASKAA!

      "On näin naisena välillä niin kertakaikkisen turhauttavaa, kun toisesta suunnasta halutaan naisten tekevän aloitteita, koska elämme tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja koska osa miehistä ei kerta kaikkiaan uskalla lähestyä naisia. Toisaalta taas sitten väitetään, että se on ihan väärin, että mies menettää kiinnostuksensa jos nainen on aloitteellinen ja että naisen pitää olla vaikeasti tavoiteltava. Niin että mikä nyt sitten olisi se oikea tapa toimia, kun saatat menettää sen miehen, joka olisi itsellesi täydellinen vain mokaamalla yhdessä ainoassa asiassa."

      Ihan totta?

      No nyt tiedät miltä miehestä tuntuu kun mies lähestyy naista. Pelkkä aloite kun ei riitä vaan sen pitää tapahtua oikealla tavalla ja oikealla hetkellä.

      Mutta tosiasiassa nainen EI MOKAA MITÄÄN lähestymällä miestä.
      Tuo on vain naisten sekä ehkä parin miehen omaa höpötystä.

      Suurin osa miehistä ottaisi naisten aloitteet vastaan mielellään. Tämä ei tarkoita että naisen aloite on itsensä tyrkyttämistä puolialastomana baarissa jollekulle miehelle ja vaikuttavan ihan lortolta.

      "äällä palstalla on paljon valiteltu naisten vaatimuksista, mutta minä uskallan väittää, että kyllä miestenkin vaatimustaso on noussut kanssa mekoisesti. Aikaisemmin sitä luuli ihan oikeasti pystyvänsä arvioimaan, että minkäoloinen ja -näköinen tyyppi nyt olisi suunnillen samaa tavistasoa kuin minä itsekin, mutta nykyisin se tavismies etsiikin jotain paljon kauniimpaa ja upeampaa naista, kuin mitä aikaisemmin olisi olettanut."

      Jos tavallinen nainen on jo Suomessa pyöreä niin ei ihmekään jos miehille ei kelpaa. Ei tarvitse olla mikään erityisen hoikka ja kaunis.

      • 46wazdbf

        Missähän nää läskifoobikot näkee näitä läskien naisten armeijoita marssimassa oikein? Riippuu ehkä minkä ikäisiä naisia metsästä mutta ainakin nuorten 20-30v naisten keskuudesta löytyy hoikkia ja normaalivartaloisia ja naisellisen pyöreitä naisia kyllä ihan riittämiin, ei tarvi läskejä väistellä. Ehkä ne lähempänä keski-ikää olevat alkaa pyöristyä kun on lapsia ja muuta sellaista.


      • zerious
        46wazdbf kirjoitti:

        Missähän nää läskifoobikot näkee näitä läskien naisten armeijoita marssimassa oikein? Riippuu ehkä minkä ikäisiä naisia metsästä mutta ainakin nuorten 20-30v naisten keskuudesta löytyy hoikkia ja normaalivartaloisia ja naisellisen pyöreitä naisia kyllä ihan riittämiin, ei tarvi läskejä väistellä. Ehkä ne lähempänä keski-ikää olevat alkaa pyöristyä kun on lapsia ja muuta sellaista.

        "naisellisen pyöreitä"...joo, todella "naisellisen pyöreitä" :D :D :D


      • 4w5szgf
        zerious kirjoitti:

        "naisellisen pyöreitä"...joo, todella "naisellisen pyöreitä" :D :D :D

        heh heh, joillekin foobikoille ei kelpaa kuin anorektikot ja muut on läskejä.


      • 27
        4w5szgf kirjoitti:

        heh heh, joillekin foobikoille ei kelpaa kuin anorektikot ja muut on läskejä.

        heh heh, joillekin läskeille kaikki alle 200-kiloiset on anorektikkoja.


      • 256qtw
        27 kirjoitti:

        heh heh, joillekin läskeille kaikki alle 200-kiloiset on anorektikkoja.

        ite oot ku sieltä päin tuulee, ja avain lens aurinkoon.


    • "mies menettää kiinnostuksensa jos nainen on aloitteellinen"
      Minä en ainakaan menettäisi, se on varma juttu se. Tietysti jos paljastuu myöhemmin että asiat eivät vastaa toisiaan, niin silloinhan se loppuu mutta pitää aina harkita kannattaako vai ei.

      "Yksi ainoa väärä sana tai ele, niin se on hyvästi ja suhteenalku oli siinä, vaikka muuten ei olisi mitään vikaa"
      Tämän olen huomannut kun yhdenkin väärän liikkeen olen tehnyt, niin se loppuu siihen. Liian pikkutarkaksi mennyt tämä touhu.

      "mutta nykyisin se tavismies etsiikin jotain paljon kauniimpaa ja upeampaa naista, kuin mitä aikaisemmin olisi olettanut"'
      Mikä on tavismies? Jos sillä tarkoitetaan tuollaista minkä kerroit niin silloin olen hieman erikoinen eli en ihan tavis ole.

    • ljjhll

      "Toisaalta taas sitten väitetään, että se on ihan väärin, että mies menettää kiinnostuksensa jos nainen on aloitteellinen ja että naisen pitää olla vaikeasti tavoiteltava. Niin että mikä nyt sitten olisi se oikea tapa toimia, kun saatat menettää sen miehen, joka olisi itsellesi täydellinen vain mokaamalla yhdessä ainoassa asiassa."
      Jos mies on oikeasti kiinnostunut sinusta niin ei varmasti menetä mielenkiintoa jos et nyt puhu törkeitä tai ole muuten töykeä. Jos leikit vaikeasti tavoiteltavaa niin se voi olla sitten kun tiedän sinun olevan kiinnostunut minusta mutta ennen sitä siitä saa kuvan ettet olekaan kiinnostunut.

      • kirjoitat

        Allekirjoitan kaikki aloittajan sanoman, vaikka mies olenkin. Ja ihan tavis sellainen. Molemmilla sukupuolilla on aika utopistiset odotukset kumppanille, seksille ja avo/avioliitolle. TV:n fiktio ja oikea elämä on mukavasti sekaisin.

        Tällä palstalla miehet narisee ettei naiset tee aloitteita. Väitän että jos tekisi niin samalla tavalla ne saisi pakkeja kuin miehet. Ei kaikki miehet ole valmiita suhteeseen kenen tahansa naisen kanssa, vaikka nainen olisi ihan hyvän näköinenkin.

        Torjutuksi tuleminen on naiselle kulttuurissamme pahempi asia kuin miehelle koska miehen odotetaan olevan se aloitteen tekijä ja tähän kuuluu myös se että joskus tai usein tulee pakit.


    • Näin se vaan on

      Kirjoitit NIIN TOTTA joka lauseessa!!!

      Itse olen myös huomannut täysin saman homman, kun ja jos itse lähestyt miestä, tämä kääntää takkinsa ihan varmasti muutaman vkon päästä, vaikka alussa olisikin kiinnostunut tutustumaan. Aloitteita en siis tee enää koskaan juuri tuon monesti todetun homman vuoksi, miehet eivät vaan alitajuntaisesti kestä sitä että naiset lähestyvät heitä ja lopulta matto vedetään alta "kun miestä alkaa ahistamaan koko juttu".

      Liian vaikeaa touhua myös minulle, joten olen ihan omasta tahdostani yksin.

      • sanottava

        ihan yksinkertainen selitys. Miehet ei vaan kehtaa sanoa heti että ei oikein kiinnosta. Vaikka olisit ihan ok. Vaan ovat kohteliaisuuttaan leikissä mukana alussa. Niinkuin sanoin ei miehet ole valmiita suhteeseen tai edes seksiin kenen tahansa naisen kanssa, vaikka nainen olisi ihan hyvän näköinenkin.

        Ei siinä ole kyse mistään alitajunnasta.


      • Näin se vaan on
        sanottava kirjoitti:

        ihan yksinkertainen selitys. Miehet ei vaan kehtaa sanoa heti että ei oikein kiinnosta. Vaikka olisit ihan ok. Vaan ovat kohteliaisuuttaan leikissä mukana alussa. Niinkuin sanoin ei miehet ole valmiita suhteeseen tai edes seksiin kenen tahansa naisen kanssa, vaikka nainen olisi ihan hyvän näköinenkin.

        Ei siinä ole kyse mistään alitajunnasta.

        Kuule, tuo on paska puhetta!!! Jos mies ei olisi kiinnostunut, hän ei venyttäisi viikko tolkulla sitä että "nyt ahistaa", eikä suunnittelisi tulevaa kanssani, vaikka itse olen ollutkin varovainen miesten aivoituksiin alkutiimoilta. Sinulla ei kyllä ole hajuakaan tuossa logiikassasi....


      • teki ihan saman
        Näin se vaan on kirjoitti:

        Kuule, tuo on paska puhetta!!! Jos mies ei olisi kiinnostunut, hän ei venyttäisi viikko tolkulla sitä että "nyt ahistaa", eikä suunnittelisi tulevaa kanssani, vaikka itse olen ollutkin varovainen miesten aivoituksiin alkutiimoilta. Sinulla ei kyllä ole hajuakaan tuossa logiikassasi....

        mitä naiset tekee vastaavassa tilanteessa. Logiikka menee näin. Katsotaan nyt sitten vähän aikaa vaikka ei tämä nainen/mies tunnukaan oikealta. Takaraivossa on vielä unelma "paremmasta" kumppanista joka vie jalat alta niin pistetään homma poikki kun sopiva hetki tulee.

        Miehelläsi oli vielä haaveita jostain muusta kuin mitä olit. Ei sen kummemmasta asiasta ollut kyse.

        Asia ei tosiaankaan ole niin kuin iso osa naisista taitaa luulla. Eivät miehatkään halua olla kenen tahansa naisen kanssa. Onko nuorilla naisilla tosiaan se luulo että he voivat vain valita kenet tahansa tavallisen miehen halutessaan ?


      • Näin se vaan on
        teki ihan saman kirjoitti:

        mitä naiset tekee vastaavassa tilanteessa. Logiikka menee näin. Katsotaan nyt sitten vähän aikaa vaikka ei tämä nainen/mies tunnukaan oikealta. Takaraivossa on vielä unelma "paremmasta" kumppanista joka vie jalat alta niin pistetään homma poikki kun sopiva hetki tulee.

        Miehelläsi oli vielä haaveita jostain muusta kuin mitä olit. Ei sen kummemmasta asiasta ollut kyse.

        Asia ei tosiaankaan ole niin kuin iso osa naisista taitaa luulla. Eivät miehatkään halua olla kenen tahansa naisen kanssa. Onko nuorilla naisilla tosiaan se luulo että he voivat vain valita kenet tahansa tavallisen miehen halutessaan ?

        Kyllä sinä taidat olla todella hukassa noiden ajatustesi kanssa ja lukeudut ryhmään "ikuiset etsijät", jotka lopulta jäävät tyhjin käsin ruikuttamaan tällaisille palstoille kun "ei saa naista".

        Et kuitenkaan tajunnut jutun pointtia, ja sinä olet täysin väärä "mies" vastaamaan tuhon kyssäriin ;)


      • 64q234ytgab
        Näin se vaan on kirjoitti:

        Kyllä sinä taidat olla todella hukassa noiden ajatustesi kanssa ja lukeudut ryhmään "ikuiset etsijät", jotka lopulta jäävät tyhjin käsin ruikuttamaan tällaisille palstoille kun "ei saa naista".

        Et kuitenkaan tajunnut jutun pointtia, ja sinä olet täysin väärä "mies" vastaamaan tuhon kyssäriin ;)

        voi tuossa olla jotain perää. mutta naisten lähestymisen tulisi olla suht. hillittyä. monet miehet ei pidä siitä jos nainen vaikuttaa kovin innokkaalta tai takertuvalta. nainen voi kyllä lähestyä sellaisella "tikusta asiaa" tyylillä, eli ottaa kontaktia mieheen, mutta jättää miehelle sen varsinaisen siirron. eli jos nainen antaa ymmärtää ettei ole ollenkaan vastenmielistä jos mies puhuu hänelle, niin silloin miehen on helpompi tehdä se isompi siirto, pyytää vaikka treffeillä tms. tuo että et ollenkaan lähesty miehiä millään tavalla tai jopa leikkisit vaikeasti tavoiteltavaa ei ole kyllä ollenkaan suositeltavaa. monet naiset leikkii kylmää ja välinpitämätöntä ja ylpeänä olettaa että heidän ylivertainen kauneutensa on riittävää herättämään miesten kiinnostuksen, tai pahimmillaan jopa kuvittelevat että miehet ovat automaattisesti kiinnostuneita hänestä pelkästään sen takia että hän on nainen. mielestäni naisten tulee kuitenkin osoittaa kiinnostutaan miestä kohtaan ja mielellään muutenkin kuin vain vilkuilemalla, koska näitä vilkuilijoita löytyy yhtä hyvin varatuistakin. itse pidän kovasti jos joku kiva typykkä on yllättäen alkanut jututtamaan, vaikka vaan kysyäkseen neuvoa jossain asiassa tms. tällainen lähestyminen ei loukkaa ainakaan minun miehuuttani.


      • *

        En ymmärrä miten miehen sitten pitäisi tutustua sinuun, muuten kuin olemalla kiinnostunut? Siitähän se kai lähtee että tutustutaan positiivisin ja avoimin mielin ja katsotaan miten homma etenee. Jos se ei etene kuitenkaan sen pitemmälle, niin miten ihmeessä syy on aloitteessa tai sen tekijän sukupuolessa?


    • Cranky_geek

      Kuulostaa siltä, että sun ongelma on nimenomaan se että yrität olla jotain mitä et ole, mutta mistä arvelet miesten pitävän. Ei sellainen vaan yksinkertaisesti toimi. Onhan se kulunutta sanoa, että "oot vaan oma itsesi", mutta se nyt vaan pitää oikeasti paikkansa. Totta kai esittämällä jotain erilaista kuin on voi saada herätettyä jonkun mielenkiinnon, mutta eihän sitä teatteria vaan voi pitää yllä loputtomiin.

      Kyllä suhteen pitää perustua jo alusta alkaen sille, että ollaan kiinnostuneita toisesta juuri sellaisena kuin se oikeasti on. Se on toki ihan ok, että alussa näytetään ehkä enemmän niitä parhaita puoliaan, mutta siinäkään ei kannata hylätä sitä mitä oikeasti on. Mä oon aina noudattanu treffeillä tollasta ohjenuoraa ja ikinä ei ole treffit jääneet yhteen kertaan.

      Ei sitä kannata alkaa stressaamaan, että tekeekö nyt varmasti kaiken oikein. Se nyt on vaan niin, että et voi koskaan tietää mikä juuri tähän mieheen iskee parhaiten ja mikä ei. Jotkut pitää aloitteellisista naisista ja jotkut haluaa metsästää ja tehdä aloitteet itse. Joku tykkää hillitystä pukeutumisesta ja joku odottaa vähän avonaisempaa kaula-aukkoa mitä kuolata jne. jne.

      Totta kai sitä toivoo, että kaikki menis hyvin kun on oikein ihastunut johonkin, mutta kun homma on loppupeleissä niin arpapeliä, niin kyllä se jatko jää aina viimekädessä jonkun korkeamman tahon haltuun. Oikeastaan ainoa varma asia mitä treffeillä tai ylipäätään miehen tai naisen mielenkiinnon herättämiseksi voi tehdä on pyrkiä parhaansa mukaan välttämään kaikkia idioottimaisuuksia, jotka on yleisesti ottaen aika varmoja turn offeja. Ne kun onnistuu noin suurinpiirtein välttämään, niin voi aika hyvällä omalla tunnolla sanoa itselleen, että on tehnyt sen mitä pystyi orastavan suhteen eteen. Eli ei ehkä kannata kaivaa nenää ja syödä räkää tai alkaa mollaamaan entisiä heilojaan.

      Mut älä mieti liikoja. Oot vaan oma ittes. Kyllä ne sun hyvät puolet paistaa sillä tavoin väkisinkin läpi. Varmaan kuitenkin haluat, että mies arvostaa sussa just noita asioita, eikä mitään teennäisyyksiä. Eikä sellaista suhdetta jolla olis oikeasti ollu jotain tulevaisuutta pilata millään yhdellä sanalla tai väärällä eleellä, ellei nyt sitten mennä johonkin ihan älyttömiin törkeyksiin ja mauttomuuksiin.

      • Reipas Poikamies

        "Aikaisemmin sitä luuli ihan oikeasti pystyvänsä arvioimaan, että minkäoloinen ja -näköinen tyyppi nyt olisi suunnillen samaa tavistasoa kuin minä itsekin, mutta nykyisin se tavismies etsiikin jotain paljon kauniimpaa ja upeampaa naista, kuin mitä aikaisemmin olisi olettanut."

        Aikaisemmin sitä minä luulin että normi kroppainen ja perusnätti tavallinen kiva nainen olisi minustakin kiinnostunut. Sen tiedän että naisen kanssa pitää "antaa palaa". Irroitella joka ikinen rohkeuden jyvänen mielestään.

        Ole oma ittes?? Esim. minä joudun ylittämään joka kerta itseni deittailussa. Se putki minkä olin täysin syrjässä kertoo sitä kieltä että omana itsenäni jäisin vain loppu iäkseni yksin. Se kiinnostus mitä olen saanut olen itse kyllä etsinytkin naisista. Siihen ei päästä kuulkaa pelkäämälla tehdä aloitetta naiselle. Minulle sitä parempi mitä aktiivisempi nainen on, niin pääsen itsekkin heti vauhdilla juttuun mukaan. KAtson psykologiset trillerit mieluummin elokuvina, en mieluusti treffikokemuksina ;)


    • mies vaan,

      "Toisaalta taas sitten väitetään, että se on ihan väärin, että mies menettää kiinnostuksensa jos nainen on aloitteellinen ja että naisen pitää olla vaikeasti tavoiteltava. Niin että mikä nyt sitten olisi se oikea tapa toimia, kun saatat menettää sen miehen, joka olisi itsellesi täydellinen vain mokaamalla yhdessä ainoassa asiassa."

      Kukaan muu kuin joku täysin aivokuollut ei menetä kiinnostustaan, jos nainen on aloitteellinen. 99 % miehistä olisi tosi iloisia jos nainen tekisi aloitteen. Se loput 1% on jotain täysääliöitä, joilla on joku ihme valloitussyndrooma. Mies joka nauttii valloittamisesta on sitä paitsi yleensä vähemmän sitoutuvaa sorttia, koska hänelle on tärkeintä nimenomaan saada valoittaa nainen.

      • pegpergjpeir

        Noin se just on. Ainoastaan jotkut idiootit ahdistuu naisen aloitteista. Tuskin sellaisen kanssa kannattasi sitten olla muutenkaan.


    • aaaaaaaaarg!

      olen kanssasi niiiiiin samaa mieltä!
      Nykyään deittaaillaan montaa samaan aikaan, kieroillaan, pelataan pelejä, on salasuhteita ja muuta paskaa! Tuntuu ettei normaalia parisuhdetta löydy. On niin helvetin coolia olla joku pelimies/-nainen... Vaan rumat seurustelee ja blaa blaa..... ja irtosuhteita saa harrastaa mielin määrin sehän on vain seksiä...

    • niin minäkin

      niin silloin kaiiki on paremmin ja vältät ylimääräisen stressin

    • Kypsynyt tapaus

      Alkuperäisellä kirjoittajalla oli kyllä paljon ja asiaa. Näkyy olevan samanlaista molemminpuolin. (Olen siis mies.) Itsekkin kyllästynyt kaikenmaailman kikkailuihin ja peleihin. Joskus tulee mieleen, saako sitä edes hengittää. Väitänpä vielä lisäksi, että nykyään niin iso avioeroprosentti johtuu osaksi siitä, että eroaminen niin helppoa, (siis prosessina paperihommat yms.) ja osaksi kun arki tulee eteen ja huomataan, ettei elämä olekkaan kuin jossain Kauniissa ja rohkeissa. Joka ilta ei olekkaan odottamassa se ruusun terälehdillä koristeltu vaahtokylpy ja shamppanjalasit. Mielestäni monet ihan tavallisennäköiset naiset ovat ihan nättejä ja kelpaisivat minulle,jos vain kemiat kohtaa ja sopivanluonteinen. Mutta niin tuntuu olevan aikamoiset kriteerit nykyään ihmisillä. Pitkä, ihan ok näköinen normaali duunari ei näköjään kelpaa mihinkään. Jos tulisi oikeen iso kriisi. Mihin te turvaisitte silloin? Juuri minun kaltaisiini miehiin. Mutta nythän ei tarvi noteerata ja voi käyttäytyä kuin huvittaa. Kusipäät ja rentut sekä muut vastaavat oliot pyörittävät oman muijansa lisäksi muita tai pitävät useita yhtaaikaa, koska ovat niin "äijiä". No, jos sellainen aika joskus tulee, turvautukaa sitten heihin sen ajan koittaessa. Sitä ennen voihkikaa kotona yksinäisyyttänne, kun taas joku persläpi tehnyt oharit. Etsikää seuraava ja satuttakaa itseänne lisää. Lopulta paadutte ja teistä tulee tunnevammaisia ja mikään ei tunnu miltään. Sekö sitten on mahtavaa? Okei.. Tätähän on puolin ja toisin. Kyllä ihmisten pitäis muuttua, siis sekä naisten että miesten.

    • sdfrhsrghsr

      "mutta nykyisin se tavismies etsiikin jotain paljon kauniimpaa ja upeampaa naista, kuin mitä aikaisemmin olisi olettanut."

      Paskapuhetta. Miesten vaatimukset eivät ole muuttuneet juuri mihinkään, mutta naisten vaatimukset ampaisseet pilviin. Naisilta on suhteellisuudentaju niin vaatimuksissa kuin käsityksessä omasta tasostaan kadonnu johonkin universumin syövereihin. Miehiä vaivaa paremminkin epävarmuus omasta tasosta ja itsensä vähättely.

    • Tehokkuutta

      Kaikki ei enää mee yhden kaavan mukaan, joten siihen pitää vain sopeutua. Joillekin sopii, ja joillekin ei, mut helpottaa varmaan jos ei tee asioita turhan vaikeeks. Sen miettiminen miten voit lähestyä miehiä ja kuinka aktiivinen voit olla, jotta se sopisi miehille, on aivan turhaa puhaa, sillä eihän sinun ensisijainen tehtävä ole miellyttää miestä, vaan hakea itsellesi sopivaa seuraa tai kumppania.

      Mitä ikinä haluatkin tehdä miehen kanssa, esim. vain jutella, käydä syömässä, flirttaila, sekstata, jne. niin lähesty miestä sen merkeissä. Jos mies ei lämpene ehdotuksellesi tai jutuillesi, eikä ehdota mitään sinulle sopivaa, niin et ole menettänyt silloin mitään. Jos haluat monia asioita, niin aloita jostain ja utele siinä sivussa miehen suhtautumista niihin muihin asioihin. Jos halaut miehen jonka mielestä naisen ei kuulu tehdä aloitetta, niin silloin keskity vain esillä olemiseen paikassa jossa kuvittelet olevan sinulle sopivia miehiä.

    • luovuttanut___

      aivansaman kuin tämän viestiketjun aloittajakin. Kumppanin etsimisestä on tullut aivan liian vaikeaa ja monimutkaista. Olen nainen ja saanut sellaisen kasvatuksen, että miehen tehtävä on tehdä aloite. Tein sitten ihan asialllisesti kerran itse aloitteen, mutta vastaanotto oli sellainen, että tunsin halvaksi. Mies olisi asian voinut asiallisestikin hoitaa. Enpä siis tee enää aloitetta. Koko touhu on kummallista peliä, joka ei ole tehty tavallista ja normaalia naista varten.

      Kaikkein eniten sitten satuttaa se kun näkee pareja, joissa toinen osapuoli kohtelee toista huonosti ja tietää, että itse kohtelisi omaa kultaa paljon oikeudenmukaisemmin, jos sellainen olisi. Mutta tavallinen suomalaienn nainen ei enää kelpaa miehille.

      • Omituista

        Tavallinen suomalainen nainen ei kelpaa miehille ja tavallinen suomalainen mies ei kelpaa naisille.
        On se kumma juttu että suurin osa suomalaisista kuitenkin pariutuu ja vieläpä suomalaisten kanssa.


      • ...............

        "Olen nainen ja saanut sellaisen kasvatuksen, että miehen tehtävä on tehdä aloite. Tein sitten ihan asialllisesti kerran itse aloitteen, mutta vastaanotto oli sellainen, että tunsin halvaksi. Mies olisi asian voinut asiallisestikin hoitaa. Enpä siis tee enää aloitetta. Koko touhu on kummallista peliä, joka ei ole tehty tavallista ja normaalia naista varten."

        Kerran teit aloitteen ja sait typerää käytöstä osaksesi ja sen takia et enää uskalla tehdä aloitetta? Olet luuseri.


    • Täplä-Tassu

      "Otetaan esimerkiksi tämä aloitteenteko. On näin naisena välillä niin kertakaikkisen turhauttavaa, kun toisesta suunnasta halutaan naisten tekevän aloitteita, koska elämme tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja koska osa miehistä ei kerta kaikkiaan uskalla lähestyä naisia."

      Jos kerran yhteiskuntaan halutaan tasa-arvoa, tarkoittaa se myös sitä, että tasa-arvoa sovelletaan ja noudatetaan kaikkiin asioihin. Mitä tasa-arvoa se olisi, jos ajetaan vain toisen sukupuolen etua ? Siksi on ihan oikein, että myös naiset "saavat" tehdä aloitteita, kun kerran ovat tasa-arvoa niin kovaan ääneen vaatineet. Fakta on se, että oikeudet ja velvollisuudet kulkevat aina käsi kädessä. Myös kahvilassa joutuu ostamaan koko pullan rusinoineen, mutta ei vain pelkkiä rusinoita pullasta; joko kaikki tai ei mitään.

      "Toisaalta taas sitten väitetään, että se on ihan väärin, että mies menettää kiinnostuksensa jos nainen on aloitteellinen ja että naisen pitää olla vaikeasti tavoiteltava. "

      Tuo väite on tyypillistä niille (telaketjufeministi)naisille, jotka eivät uskalla tai halua tehdä aloitteita, vaan odottavat sitä mieheltä. Se on helppoa vain odottaa, eikä tarvitse nähdä vaivaa asioiden eteen. Samalla on mahdollisuusta olla ylimielinen ja jopa tyly miehiä kohtaan. Toisaalla mieheltä voidaan odottaa lähes sairaanloista palvontaa.

      • luovuttanut___

        "Tuo väite on tyypillistä niille (telaketjufeministi)naisille, jotka eivät uskalla tai halua tehdä aloitteita, vaan odottavat sitä mieheltä. Se on helppoa vain odottaa, eikä tarvitse nähdä vaivaa asioiden eteen. Samalla on mahdollisuusta olla ylimielinen ja jopa tyly miehiä kohtaan. Toisaalla mieheltä voidaan odottaa lähes sairaanloista palvontaa. "

        ja höpö höpö. Mä olen tehnyt aloitteen ja saanut sen takia mies laitto musta kiertään huora-jutun. mihinkään sänkyyn en edes halunnut vaan asiallisesti keeroin, että olin kiinnitunut. Joten syyttäkää vaan itseänne miehetr kun emme teitä lähesty.


      • 46wsgr
        luovuttanut___ kirjoitti:

        "Tuo väite on tyypillistä niille (telaketjufeministi)naisille, jotka eivät uskalla tai halua tehdä aloitteita, vaan odottavat sitä mieheltä. Se on helppoa vain odottaa, eikä tarvitse nähdä vaivaa asioiden eteen. Samalla on mahdollisuusta olla ylimielinen ja jopa tyly miehiä kohtaan. Toisaalla mieheltä voidaan odottaa lähes sairaanloista palvontaa. "

        ja höpö höpö. Mä olen tehnyt aloitteen ja saanut sen takia mies laitto musta kiertään huora-jutun. mihinkään sänkyyn en edes halunnut vaan asiallisesti keeroin, että olin kiinnitunut. Joten syyttäkää vaan itseänne miehetr kun emme teitä lähesty.

        Mitäs lähestyt tuollaisia idiootteja jotka laittaa huora-huhuja liikkeelle. Ei kauhea fiksulta äijältä kuulosta. Siispä ohjeena tulevalle: lähesty vain fiksuja miehiä!


      • Tehokkuutta
        46wsgr kirjoitti:

        Mitäs lähestyt tuollaisia idiootteja jotka laittaa huora-huhuja liikkeelle. Ei kauhea fiksulta äijältä kuulosta. Siispä ohjeena tulevalle: lähesty vain fiksuja miehiä!

        Eikös tuo nyt ole aivan turhaa saivartulua ja syyllistämistä, sillä ei kyseisiä asioita voi etukäteen tietää. Se on koko aloitteen tarkoitus, eli lähestyä vaikka ei tunneta.


      • 6aw4zgsf
        Tehokkuutta kirjoitti:

        Eikös tuo nyt ole aivan turhaa saivartulua ja syyllistämistä, sillä ei kyseisiä asioita voi etukäteen tietää. Se on koko aloitteen tarkoitus, eli lähestyä vaikka ei tunneta.

        no joo, mutta jos jonkun yhden idiootin takia päättää ettei miehiä kannata koskaan lähestyä niin onhan se nyt jos mikä ihan turhaa miessukupuolen syyllistämistä.


      • Mies 26v
        46wsgr kirjoitti:

        Mitäs lähestyt tuollaisia idiootteja jotka laittaa huora-huhuja liikkeelle. Ei kauhea fiksulta äijältä kuulosta. Siispä ohjeena tulevalle: lähesty vain fiksuja miehiä!

        Koska naiset kokee suurta vetovoimaa "idiootteja" kohtaan (ne vaan on jotenkin niin cooleja yleensä), eivätkä edes ymmärrä sitä ennen kun nämä "idiootit" loukkaavat naista ajattelemattomalla käytöksellään.

        Jokainen meistä on varmasti joskus ja useastikin idiootti asioissa, mutta turhan monesti itsekin miehenä olen nähnyt/kuullut yhden ja saman miehen käsittelevän naisia kyseenalaisilla tavoilla, ja tästä huolimatta heillä riittää naisia, joista ehkäpä osa tehnyt itse aloitteet. En vaan ymmärrä.....

        Yhdyn tuohon johonkin edelliseen kirjoitukseen, jossa joku kertoi ajattelevansa, kuinka itse käyttäytyisi oman kumppaninsa kanssa erillaisissa tilanteissa, kun seurasi muiden parien riitoja ja sotkujen selvittelyjä.


      • luovuttanut___
        6aw4zgsf kirjoitti:

        no joo, mutta jos jonkun yhden idiootin takia päättää ettei miehiä kannata koskaan lähestyä niin onhan se nyt jos mikä ihan turhaa miessukupuolen syyllistämistä.

        on kovín pieni maa. jos täällä kerran joku mies laittaa susta aiheettomasti juorun liikkeelle että olet huora niin, aika leimaantunut kyllä olet.

        Kyllä sellaisen leimaamisen jälkeen kaikki miehet kirtää kaukaa tai ainakin juoru saa vahvistusta, jos sen jälkeen edes hymyilet jollekule "joo kyllä se muakin yritti....". Joten eipä se teidän miesten käytös paljon vaihtoehtoja jätä.


      • hip hurraa
        Mies 26v kirjoitti:

        Koska naiset kokee suurta vetovoimaa "idiootteja" kohtaan (ne vaan on jotenkin niin cooleja yleensä), eivätkä edes ymmärrä sitä ennen kun nämä "idiootit" loukkaavat naista ajattelemattomalla käytöksellään.

        Jokainen meistä on varmasti joskus ja useastikin idiootti asioissa, mutta turhan monesti itsekin miehenä olen nähnyt/kuullut yhden ja saman miehen käsittelevän naisia kyseenalaisilla tavoilla, ja tästä huolimatta heillä riittää naisia, joista ehkäpä osa tehnyt itse aloitteet. En vaan ymmärrä.....

        Yhdyn tuohon johonkin edelliseen kirjoitukseen, jossa joku kertoi ajattelevansa, kuinka itse käyttäytyisi oman kumppaninsa kanssa erillaisissa tilanteissa, kun seurasi muiden parien riitoja ja sotkujen selvittelyjä.

        Nainen sai muutamat pakit ja heti on kaikki pielessä ! Haloo. Miehenä saa sietää kaikenlaista tylytystä naisilta ja sitä pidetään ihan asiaan kuuluvana. Taitaa asia olla niin että useilla naisilla on sellainen käsitys että he voivat vain valita haluamansa miehen. Eihän se näin mene. Ei miehetkään halua olla kenen kanssa tahansa. No tietysti on se 5 % epätoivo Einot joille kelpaa kuka nainen tahansa.


      • luovuttanut___
        hip hurraa kirjoitti:

        Nainen sai muutamat pakit ja heti on kaikki pielessä ! Haloo. Miehenä saa sietää kaikenlaista tylytystä naisilta ja sitä pidetään ihan asiaan kuuluvana. Taitaa asia olla niin että useilla naisilla on sellainen käsitys että he voivat vain valita haluamansa miehen. Eihän se näin mene. Ei miehetkään halua olla kenen kanssa tahansa. No tietysti on se 5 % epätoivo Einot joille kelpaa kuka nainen tahansa.

        kyse pakeista ollut. ihan ok jos kaveri ei ollut kiinnostunuit musta - kyllä mä nyt sellasen ymmärrän. Se että mun kiinnostuksesta häntä kohtaan pitää tehdä maailmaa suurempi asia ja leimata mut huoraksi ja laittaa juoruja liikkeelle ei kyllä ollut asiallista. En mäkään asiaton ole jos pakit annan tai laita mitää'n juttuja liikkeelle. Osaan toimia kohteliaasti.


      • ...........
        luovuttanut___ kirjoitti:

        "Tuo väite on tyypillistä niille (telaketjufeministi)naisille, jotka eivät uskalla tai halua tehdä aloitteita, vaan odottavat sitä mieheltä. Se on helppoa vain odottaa, eikä tarvitse nähdä vaivaa asioiden eteen. Samalla on mahdollisuusta olla ylimielinen ja jopa tyly miehiä kohtaan. Toisaalla mieheltä voidaan odottaa lähes sairaanloista palvontaa. "

        ja höpö höpö. Mä olen tehnyt aloitteen ja saanut sen takia mies laitto musta kiertään huora-jutun. mihinkään sänkyyn en edes halunnut vaan asiallisesti keeroin, että olin kiinnitunut. Joten syyttäkää vaan itseänne miehetr kun emme teitä lähesty.

        "ja höpö höpö. Mä olen tehnyt aloitteen ja saanut sen takia mies laitto musta kiertään huora-jutun. mihinkään sänkyyn en edes halunnut vaan asiallisesti keeroin, että olin kiinnitunut. Joten syyttäkää vaan itseänne miehetr kun emme teitä lähesty. "

        Kerran teit aloitteen, sait tylyt pakit ja lopetit aloitteiden teon siihen. Mitä ihmettä vingut? Miehet joutuu keräämään pahimmillaan kymmenet pakit ennen kuin joku nainen heidät huolii.


      • luovuttanut___
        ........... kirjoitti:

        "ja höpö höpö. Mä olen tehnyt aloitteen ja saanut sen takia mies laitto musta kiertään huora-jutun. mihinkään sänkyyn en edes halunnut vaan asiallisesti keeroin, että olin kiinnitunut. Joten syyttäkää vaan itseänne miehetr kun emme teitä lähesty. "

        Kerran teit aloitteen, sait tylyt pakit ja lopetit aloitteiden teon siihen. Mitä ihmettä vingut? Miehet joutuu keräämään pahimmillaan kymmenet pakit ennen kuin joku nainen heidät huolii.

        yrittää. tee mulle aloita ja mä laitain sun työpaikalle ja kaveripiirin liikkumaan juttuja, että vain yhtä asiaa kärtät kaikilta ja mihinkään et pysty, vehkeet ei toimi, kuppaakin kannnat ja päässäkin vippaa. Sitten kun kaikki naispuoliset kiertää sut kaukaa, niin katsotaan, miten sun hymy hyytyy.


      • 14+4
        46wsgr kirjoitti:

        Mitäs lähestyt tuollaisia idiootteja jotka laittaa huora-huhuja liikkeelle. Ei kauhea fiksulta äijältä kuulosta. Siispä ohjeena tulevalle: lähesty vain fiksuja miehiä!

        että miten tiedät ennalta tunematonta lähestyessäsi millainen tyyppi on kyseessä? Taidatte te palstan pojat/miehet olla aika selvännäkijöitä. Ollapa fiksulla miehellä väestöliiton valtuuttama fiksu mies-pinssi rinnassa ;) helpottuis tääkin touhu.


      • vaatimuksia riittää
        luovuttanut___ kirjoitti:

        yrittää. tee mulle aloita ja mä laitain sun työpaikalle ja kaveripiirin liikkumaan juttuja, että vain yhtä asiaa kärtät kaikilta ja mihinkään et pysty, vehkeet ei toimi, kuppaakin kannnat ja päässäkin vippaa. Sitten kun kaikki naispuoliset kiertää sut kaukaa, niin katsotaan, miten sun hymy hyytyy.

        Aloittajalle:

        Viestisi oli täsmälleen sitä mitä olen itsekin huomannut. Olen huomannut saman, että parisuhdemarkkinat ovat nykyään varsin erikoiset. Ihmisillä on pitkät listat mitä toinen saa ja mitä ei saa olla. Tätähän ei kuitenkaan paljasteta ulkopuolisille, vaan sanotaan että "enhän mä vaadi kuin että mies/nainen on normaalipainoinen ja tavallisen mukavannäköinen, ja suunnilleen kunnollinen". Tosiasiassa näitä vaatimuksia on paljon paljon enemmän. Ja tämä pätee myös muihinkin ihmissuhteisiin, kuten ystävä-suhteisiin. Niistäkin on tullut jotenkin pinnallisia, osaksi. Lieneekö tämä yksinlönkorostus sitten näiden ongelmien taustalla, en tiedä.

        Olen omassa elämässä huomannut, että olen muille ihmisille aina "liian" -jotakin. Miehille olen mm. liian pitkä, liian hoikka, liian kiltti, liian kokenut/kokematon seksissä/työelämässä, liian fiksu, liian vakava, liian hyvin pukeutunut, liian huonosti pukeutunut, liian tarkka, liian varovainen tai sitten on väärän väriset hiukset jne. Nämä päätökset tehdään jo hyvin lyhyen tuttavuuden (parin tunnin juttelun jälkeen). jos et heti osaa olla sitä mitä toinen haluaa, juttu loppuu siihen. lisäksi huomaa miten erilaisia nämä vaatimukset ovat; toisen mielestä olet liian kiltti, kokematon, fiksu tms ja toisen mielestä liian kokenut ja liian räväkkää elämää elänyt. Itse kun sitä mieltää itsensä tavalliseksi ja tavallista elämää tähän asti eläneeksi niin nämä "väittämät" tuntuvat kummallisilta.


      • kreekk
        vaatimuksia riittää kirjoitti:

        Aloittajalle:

        Viestisi oli täsmälleen sitä mitä olen itsekin huomannut. Olen huomannut saman, että parisuhdemarkkinat ovat nykyään varsin erikoiset. Ihmisillä on pitkät listat mitä toinen saa ja mitä ei saa olla. Tätähän ei kuitenkaan paljasteta ulkopuolisille, vaan sanotaan että "enhän mä vaadi kuin että mies/nainen on normaalipainoinen ja tavallisen mukavannäköinen, ja suunnilleen kunnollinen". Tosiasiassa näitä vaatimuksia on paljon paljon enemmän. Ja tämä pätee myös muihinkin ihmissuhteisiin, kuten ystävä-suhteisiin. Niistäkin on tullut jotenkin pinnallisia, osaksi. Lieneekö tämä yksinlönkorostus sitten näiden ongelmien taustalla, en tiedä.

        Olen omassa elämässä huomannut, että olen muille ihmisille aina "liian" -jotakin. Miehille olen mm. liian pitkä, liian hoikka, liian kiltti, liian kokenut/kokematon seksissä/työelämässä, liian fiksu, liian vakava, liian hyvin pukeutunut, liian huonosti pukeutunut, liian tarkka, liian varovainen tai sitten on väärän väriset hiukset jne. Nämä päätökset tehdään jo hyvin lyhyen tuttavuuden (parin tunnin juttelun jälkeen). jos et heti osaa olla sitä mitä toinen haluaa, juttu loppuu siihen. lisäksi huomaa miten erilaisia nämä vaatimukset ovat; toisen mielestä olet liian kiltti, kokematon, fiksu tms ja toisen mielestä liian kokenut ja liian räväkkää elämää elänyt. Itse kun sitä mieltää itsensä tavalliseksi ja tavallista elämää tähän asti eläneeksi niin nämä "väittämät" tuntuvat kummallisilta.

        kukaan ei sanonut, että olet liian mukava tai liian hauska. :)


    • Eewuli

      Tuli vaan mieleen tuosta, että naisen pitäs esittää vaikeasti saatavaa, nykynen tilanteeni.
      Työpaikalla mukava mies on minusta ollut kiinnostunut/ihastunut jo hyvin pitkän aikaa jonka mulle myönsi jokin aika sitten. Mutta jahka minä ilmoitin olevani myös ihastunut,loppui kiinnostus kuin seinään.
      Minun ei tartte esittää ku mie vain olen aika vaikea välillä, liekkö sit yritti vaan pukille päästä kauniilla sanoillaan kun kerta kiinnostus lopahti minun paljastukseeni. Kummallisia kapistuksia nuo miehet..

      • Reipas Poikamies

        ...koska kyse on siitä että kävi miten kävi, naisen on valinta-oikeus? Nainen valitsee miehen ja pim, siinä pitäs olla unelma-suhde heti? Toki mies "iskee" eli asiakaspalvelee naista myyden itsensä poikaystävä kanditaattina mahdollisimman monipuolisesti ja tunteita herättävästi. Tunne-silta on syytä luoda nopeasti, sillä aktiivisesti markkinoilla olevan naisen mielenkiinto ei pitkää kestä tylsää miestä. Paikka siten kamumieheksi on avoin. Otankin täst' eteenpäin pakkini sen takia kun ehdottelen seksiä, kuin että olen saanut paikan kamumieheksi casual datingilla.

        Mies tai nainen-eli oma mahdollinen kumppani, valitaanko kuin auto kaupan rivistä? Nettideitit, kuvan perusteella sataa -pisteet kommenteissa. Komea mies saa aina kaiken, muulla ei väliä? Ja naisethan sen mahdollistavat, omalla käytöksellään.

        Mies saa käydä läpi kymmeniä, kymmeniä naisia että treffeille pääsee. Kysymys ei ole matematiikasta, vaan siitä miksi mies on altavastaaja parisuhdemarkkinoilla jos ei ylitä tiettyjä vaatimuksia, joita tässäkin kejussa on muutama kirjoittaja osannut jo pohtia. Mieheen kohdistuvat nykyvaatimukset ovat hyvin moninaiset, jotta menestys parisuhdemarkkinoilla tässä kulttuurissa onnistuu.

        Kysymys on lähinnä siitä miten parisuhdemarkkinamme muokkaavat naisen ja miehen omaa käsitystä siitä mikä on muka "hyvä". Tähän voisin ottaa esiin ns. pick up kulttuurin jossa kaava on sama mutta nainen vain vaihtuu. Ehkä tätä on alkeismuodossa suomen ytmit osanneet alitajuisesti soveltaa ilman sen kummempaa ohjeistusta.

        Olemme tämän kulttuurin orjia. Täytyy näyttää hyvältä, puhua hyvin, käyttäytyä kuten 5-10% miehistä tekee saaden 90% naisistamme vapailla markkinoilla.

        Yht' äkkiä oikeiden tunteiden tilalle on tullut vaatimuslistat ja tasot? Meillä jokaisella on oma, luojan tai luonnon antama käsitys omasta ihanne kumppanista, joskus tämä pattern voi muovaantua kokemusten kautta toisenlaiseksi.

        "Nämä päätökset tehdään jo hyvin lyhyen tuttavuuden (parin tunnin juttelun jälkeen). jos et heti osaa olla sitä mitä toinen haluaa, juttu loppuu siihen"

        -Tässä tämä kaikki kulminoituu yhdeksi paketiksi. Miten asiakaspalvelen oikein? Millä eväin teen sen merkittävän liikkeen että nainen päättää alkaa kanssani? Nämä on kysymyksiä, joihin en usko edes kovimpien panomiesten tietävän tarkkaa reseptiä.


        Uskon että ihminen on aina erilainen, ainutkertainen yksilö-AINA ulkonäöstään riippumatta.
        Voin sanoa että tahtoisin normipainoisen blondin naisekseni, mutta en tyrmää ajatusta että voisin olla hyvin onnellinen pyöreämmän brunetin kanssa. Myös naisen tulee antaa minulle muutakin kuin ulkonäkönsä. Se on aika kova vaatimus, loppujen lopuksi.

        Tiedän myös että "pelaaminen" on varsin helppoa, se ei kysy niinkään komeutta (joka kysyy viime silauksen kaikkein kauniimpiin naisiin toki), vaan pokkaa olla aktiivinen ja ottaa riski seksimarkkinoilla, juuri se riski että ottaa paikkansa johtajana tilanteissa eikä sivustakatsojana.
        http://www.seduction.com/blog/seminar-questions-and-answers/

        Hyvää viikonloppua, ja muistakaa: nainen ei määrittele sinua, vaan sinä itse millaisen naisen saat iskettyä. Piece ;)


    • tsrppirs

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009091310239399_uu.shtml

      Suomalaisten nuorten arvot ovat muuttuneet aiempaa konservatiivisemmiksi, suomalainen RISC Monitor -arvotutkimus paljastaa. Erityisesti 15-24-vuotiaat nuoret arvostavat perinteisiä perherooleja ja pysyvyyttä. Nuoret vastaajat suhtautuivat kaikista ikäryhmistä myönteisemmin ajatukseen siitä, että perheensä yksin elättävä mies ja lapsia kotona hoitava nainen ovat onnellisia.

      Tutkimuksen mukaan suomalaiset arvostavat ylipäätään yhä enemmän perhettä, mukavaa elämää ja tietotekniikan tarjoamia mahdollisuuksia seurata maailman tapahtumia. Eteläeurooppalaisiin ja jopa naapurimaiden kansalaisiin verrattuna suomalaiset arvostavat pysyvyyttä ja uskollisuutta muutosta ja vapaamielisyyttä enemmän.

      Tutkimustuloksista kertoi Helsingin Sanomat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1795
    2. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1392
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      28
      1189
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      116
      1132
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1049
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      977
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      899
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe