Olen kiinnostunut (Tampere)

Justsomerandom

Olen pohjakunnoltani erittäin hyvässä kunnossa pitkän kamppailulajitaustan ansiosta, mutta nyt kun kilpailu-ura 25-vuotiaana saa jäädä, aion aloittaa uuden lajin. Pyytäisinkin Tamperelaisilta joogan harrastajilta vinkkejä joogan aloittamiseen. Suhtaudun aika vakavasti urheiluun ja toivoisin uudelta harrastukseltani mahdollisuutta harrastaa sitä vähintään 3-4 kertaa viikossa.

Eli tässä ovat kysymykseni... Missä ja miten usein Tampereen seudulla on mahdollista harrastaa joogaa, ja millaisia kausi- ja muita maksuja on odotettavissa? Entä mitä mieltä olette onkohan jooga hyvä laji erittäin kovakuntoiselle ihmiselle, joka ei kuitenkaan haluaisi kunnon heikkenevän, eli onnistuuko kunnon ylläpito kyseisessä lajissa? Ja vielä viimeisenä onko Tampereella Hot Jooga -harrastusmahdollisuuksia?

Kiitos etukäteen, jos joku viitsii vastata.

6

2652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ____

      Tampereella on astangajoogakoulu (http://astanga.fi/tampere/) Väinölänkatu 1:ssä.
      Koululla pidetään tunteja joka päivä.
      Kuukausikortti on 75€, kausikortti 300€ (voimassa 5 kk).
      Seuraava alkeiskurssi järjestetään 15.-16.1.2011 klo 12.00-14.00. Ohjaajana on Pauli Nevalainen.
      Kurssin hinta on 95€ (sisältää kuukausikortin).
      Joogaan tarvitset vain joogamaton (löytyy koululta myös, eli ei pakollinen hankkia heti) ja hyvät vaatteet.
      Astangajooga on ainakin joogalajeista fyysisin ja dynaamisin, joten luulen, että kuntosi pysyy yllä.
      Tampereella ei ole Hot Joogaa tietojeni mukaan, mutta jos jollain muulla on muuta tietoa, niin korjatkaa! :)

    • tt

      Jos astangajoogan asentoharjoituksia tekee täysillä eli kaikessa dynaamisuudessaan, niin kyllä se lihaksille työtä antaa kovastikin. Kuvailemasi urheilutaustasi perusteella saattaisi kuitenkin olla, että pelkkä joogaaminen ei kaikilta osin pitäisi lihaskuntoasi yllä. Toisaalta varmasti saisit ihan uudenlaista kokonaisvaltaista huoltoa kehollesi. Astangajooga vaikuttaa myönteisesti melkein kaikkeen kehossa, eli ainakin voimaan, notkeuteen, hapenottokykyyn, tasapainoon, lihashallintaan ja jopa sisäelimiin ja verenkiertoon.

      Nuo koulun kuukausi- tai kausikortit ovat varmasti suhteellisesti todella edullisia hankintoja, mutta joogaa voit harrastaa myös vaikka kotona. Itse käyn kotona tehtyjen harjoitusten lisäksi vain kerran viikossa paikallisen koulun harjoituksissa, mikä riittää mielestäni hyvin uusien asioiden oppimiseen ja opettajan avustuksista hyötymiseen.

      Hot joogaa en suosittelisi kenellekään enkä ainakaan sinulle, koska se ei ole niin dynaamista kuin astanga.

      • treeltä

        Heippa,
        olen myöskin tampereelta ja käväisin tuolla astangajoogakoulun sivuilla. Sellaista piti kysymäni tuosta alkeiskurssissa, että mitä se käytännössä tarkoittaa? Siis kahden päivän ikään kuin tehotutustuminen lajiin ja sen jälkeen voi ilmoittautua varsinaisille tunneille vai?
        Kiitos jos joku vielä osaa selventää :)


      • _____
        treeltä kirjoitti:

        Heippa,
        olen myöskin tampereelta ja käväisin tuolla astangajoogakoulun sivuilla. Sellaista piti kysymäni tuosta alkeiskurssissa, että mitä se käytännössä tarkoittaa? Siis kahden päivän ikään kuin tehotutustuminen lajiin ja sen jälkeen voi ilmoittautua varsinaisille tunneille vai?
        Kiitos jos joku vielä osaa selventää :)

        Tajusit oikein, eli alkeiskurssilla kerrotaan hengitystekniikasta ja lihaslukoista muusta oleellisesta. Ja sitten tietenkin käydään harjoitus läpi. Voit mennä vaikka heti seuraavana päivänä alkeistunnille ja siellä sitten ohjataan harjoitus läpi. Kannattaa tulla rohkeasti kokeilemaan! :)


    • Joogailija
    • joogaa.ilmaiseksi

      Miksi pitää maksaa jos istuu jalat ristissä lattialla paikallaan, ja mietiskelee? Eikö se onnistu mietiskely kotona ilmaiseksi?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe