Amistytöt

gallubbb?

Kysytäänpä täältä, mitä mieltä miehet ovat ns. amistytöistä/naisista. Eli naisista, joilla ei ole akateemista tutkintoa tai vaihtoehtoisesti eivät älyllä muutenkaan loista. Onko tällainen nainen parempi ts. hoitaako kotihommat, perheen ja parisuhdepuolen paremmin? Onko miehen helpompi pitää miehen roolia yllä, jos nainen ei ole vahva, menestyvä, älykäs ja urakeskeinen?

21

1214

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26v

      No ensinnäikin nainen ilman akateemista loppututkintoa, ei tarkoita että hän olisi "amis". Ilman akateemista loppututkintoa on reilusti suurin osa suomalaisista. Ammattikorkeakoulujen sairaanhoitajat, sosionomit ja medianomitkin ovat ilman akateemista tutkintoa. Jos "amiksella" tarkoitetaan toisen asteen tutkinnon suorittajia, niin silloinkin sinne jää mm. merkonomit, lähihoitajat ja parturikampaajat.

      Mutta oletan, että tarkoitit termillä "amis" lähinnä samaa kuin puhekielen duunari. Käytännössä siis vaikkapa autonkuljettajat, siivoojat, keittäjät yms. Vastaan siis koskettaen enemmänkin tuota naisryhmää:

      Ei ole mitään väliä! Saa olla fiksu, mieluiten ei kuitenkaan mikään liian fiksu. Liian fiksun kanssa tuntee itsensä ja oman miehisyytensä uhatuksi. Saa olla keskikastia tai vaikka pienipalkkainen kioskin kassa. Pääasia on mukava luonne... okei okei... :D Pääasia on, että nainen on kaunis ja seksikäs. Ja tietenkin myös mukava muutenkin luonteeltaan. Sellaisessa naisessa on potentiaalia, ihan sama mikä koulutus tai ammatti.

    • asdfgjhgfd

      Ei ole olemassa vain ääripäät. Naiset eivät ole vain älykkäitä rekkakuskilesbofeministejä TAI aivottomia kotiorjia. Koulutettu nainen voi olla myös mitä hellin äiti lapselleen, amisnainen voi olla siilitukkalesbo ja mielipieradikaali, aminnainen voi ollla vahva, akateeminen nainen voi olla kissa sängyssä. Ja Amisnainen voi olla fiksu ja akateemisen nainen voi olla suvaitsematon. Ja niin edelleen!

      Onko sulla jokin kompleksi kun noin tyhmiä kyselet? Vai oletko vain tyhmä eli ajattelet mustavalkoisesti, että asiat ovat vain joko/tai.

    • Mies22vkl

      Kyllä suhteellisen älykäs ja oikeudentajuinen pitää olla. Kun puhutaan akateemisuudesta niin puhutaan mielestäni enemmänkin viisaudesta tai kunnianhimosta. Nämä eivät ole kovin haluttuja piirteitä naisesta. Varsinkaan en haluaisi erittäin kunnianhimoista naista, koska tykkään rennosta meiningistä. Sen sijaan viisaudesta ei ole mitään haittaa ellei sillä yritä jatkuvasti päteä.

      Eli amisnainen käy hyvin jos olisi ollut paukkuja pidemmällekin halutessaan.

    • Siis mitä tekemistä tällä on suhteen kannalta???
      Ei minun mielestäni yhtään mitään.

      Pääasia on siinä että molemmilla on hyvä olla keskenään, muuta siihen ei vaadita.

    • 234234234234

      pääasia että on hyvät tissit, ei sillä tutkinnolla paneskellessa mitään tee

    • yleistystä

      Hehei, ei amiksen käyneet ole kaikki liian tyhmiä käydäkseen korkeampaa koulutusta :D Kaikkia ei vain kiinnosta kouluttautua koko nuoruuttaan ja joku on löytänyt juuri oikean alansa esim. parturi-kampaajana. Olen itsekin käynyt amiksen ja syynä oli minulla älyn puute sekä se, että unelma-ammattini ei vaadi korkeampaa koulutusta. Luokallani oli myös tyttö, joka oli huippuälykäs ja kun ihmettelimme, miksi hän ei mennyt lukio-yliopisto -radalle, niin hän vastasi, että miksi olisin mennyt, kun se ei ole sitä mitä elämältäni haluan.

      • duunai->duunia

        Itse olen kouluttanut itseni vanhemmilla päivilläni ylempään korkeakoulututkintoon ja voin sanoa että ei tullut itsestään, kun aloitin nollista. Olen koko aikana ollut naimisissa "amistytyön kanssa" ja voin sanoa että mitään tukea opiskeluun en ole saanut kaikki nämä vuodet(lieneekö kateellisuus näin jälkiviisaana).Nyt kun on koulutus ja uusi työpaikka ja palkka koulutuksen mukaisesti voin itse hyvin mutta vaimon käyttäytyminen on mielestäni aivan idioottimainen, jäänyt kiinni pettämisestä useamman kerran kun muka en häntä ymmärrä? Itse olen duunarista noussut ylemmäksi toimihenkilöksi mutta se on vain työpaikka ja palkka, ei tarvitse luonne muuttua. Ihmetyttää vain vaimon touhut, ehkä sattumaa?Joskus mietin olisiko saman koulutuksen saaneen naisen kanssa helpompaa olla kun puhuttaisiin samoja asioita?


    • mr tee80

      .Nyt kun on koulutus ja uusi työpaikka ja palkka koulutuksen mukaisesti voin itse hyvin mutta vaimon käyttäytyminen on mielestäni aivan idioottimainen, jäänyt kiinni pettämisestä useamman kerran kun muka en häntä ymmärrä?

      Hyvin tyypillistä alemman tason ihmisiltä, ajattelu on tässä hetkessä samoin kuin muut elämisen taidot.Ei kehitetä itseään tai kouluttauduta kun se ei ole kivaa-nyt. Olen nuoruttani ja tyhmyyttäni naimisissa amisnaisen kanssa, ja jonkun aikaa lapsenkin takia, mutta ero tulossa, koska en jaksa katsoa aikuista teiniä sohvalla katsomassa tusina ns reality -sarjoja. Amisnaiset usein tosin ulosmittaa koulutetun miehen tuloista osan itselleen.

    • joskusvähänväsyttää

      Noh, meillä on mennyt niin, että kun minä opiskelen hoidan kotitöitä yms. juoksevia asioita tuodakseni jotain perheeseen kun ei niitä tulojakaan ole. Kun mies opiskelee minä teen pitkää päivää ja viikkoja ilman vapaapäiviä koska normipäivällä ei tulot ole kovin kummoiset amistytöllä. Lisäksi hoidan tietenkin kaiken kotona koska opiskelijalla on niin kovin rankkaa eikä se jouda touhuamaan toisarvoisia asioita.

      Jossain kohtaa samaan aikaan olisi siis pitänyt muistaa ja jaksaa tukea ja ihailla ahkeraa opiskelijaa sekä myös itse kehittää ja kouluttautua ja vähän katsoa mikä kanava siellä töllössä sattuu olemaan päällä kun sohvalle viimein kaatuu...

    • elävä todiste

      Olen hankkinut peruskoulun jälkeen ammattikoulututksen ja koin tosi rasittavaksi sen, että osa miehistä (ja naisistakin, mutta heidän kanssaan en pariudu, joten ei liity tähän) piti minua automaattisesti vähän tyhmänä.

      Sittemmin kouluttauduin maisteriksi, minkä jälkeen suurimmalle osalle miehistä onkin ollut ihan itsestäänselvää, että olen fiksu. Todellisuudessa juuri mikään ei ole muuttunut, suhtauduin jo amiksen käyneenä maailmaan avoimin ja kriittisin silmin. Menin yliopistoon siksi, että abstrakti ja teoreettinen ajattelu oli ominta itseäni, ei sitä ole päähäni luennoilla kaadettu.

      Ihmiset yleensä näkevät mitä olettavat näkevänsä, ja amiksen käyneiden "yksinkertaisuus" on tästä hyvä esimerkki. Puusilimiä toki löytyy ammattikouluista, mutta mitään 1/1 oletuksia asiasta ei kannattaisi tehdä. Lisäksi huomauttaisin, että yliopistollakin oli hiihtäjiä joka lähtöön, eikä aina hyvässä mielessä...

    • akat.jatko-opiskelij

      Hyvin tyypillistä alemman tason ihmisiltä, ajattelu on tässä hetkessä samoin kuin muut elämisen taidot.Ei kehitetä itseään tai kouluttauduta kun se ei ole kivaa-nyt. Olen nuoruttani ja tyhmyyttäni naimisissa amisnaisen kanssa, ja jonkun aikaa lapsenkin takia, mutta ero tulossa, koska en jaksa katsoa aikuista teiniä sohvalla katsomassa tusina ns reality -sarjoja. Amisnaiset usein tosin ulosmittaa koulutetun miehen tuloista osan itselleen.

      Käsittämätöntä bullshit -soopaa ja fasistista tulostusta. Ammattikouluun pääsee kuka tahansa ja yliopistoonkin aivan liian moni; valintakokeista pitäisi tehdä paljon nykyistä haastavammat ja kiintiöt minimoida enintään viideosaan nykyisestä (sillä saataisiin ehkä ainakin motivoituneille oikeudenmukainen työpaikka).

      Ammattikoulun käyneistä löytyy erittäin fiksuja ihmisiä, joilla on vieläpä todellinen ammattitaito omiin tehtäviinsä. Yliopistosta löytyy runsaslukuinen joukko kapeasti ajattelevia, illuusiossa eläviä idiootteja, jotka kokevat suurta, narsistista ylemmyydentunnetta suhteessa 'niihin muihin' yksilöihin. Vähemmistössä sielläkin ovat todelliset yksilölliset ajattelijat, joita oikeasti ohjaa vahva sisäinen motivaatio itsensä kehittämisessä.

    • ..............

      Jokaiselle työlle tarvitaan tekijänsä. Miettikää jos kaikki kouluttautuisivat yliopistoissa lääkäreiksi ja juristeiksi, kuka hoitaisi sen "perus"duunin. Se työ on yhtä tärkeää, kuin koulutettujen ihmisten työ. Ei koulutus takaa automaattisesti elämänviisautta! Amistyttöjen koulutus on yhtä tärkeä kuin yliopistotyttöjen!

    • Perusteekkari, DI

      Tuskin itse kelpuuttaisin ammattikoululaisia. Lukiosta päästyäni olen seurustellut vain yliopistotaustaisten kanssa.

      • Perusteekkari, DI

        Niin ja eivät ne kirjat luontaisia viettejä mihinkään vie: yliopistonaiset ovat usein hyviä sängyssä ;)


      • niin...
        Perusteekkari, DI kirjoitti:

        Niin ja eivät ne kirjat luontaisia viettejä mihinkään vie: yliopistonaiset ovat usein hyviä sängyssä ;)

        mutta amistytöt ovat PALJON nöyrempiä sängyssä, antaa pyllyä ja ottaa lastitkin usein naamalle helpommin kun ylpeät uranaiset! aaah:-)


      • jdklsjfkldjfklds

        Mikä on yliopistotauti?


    • Totuuden nimissä

      Ei, kyllä naisen tulee olla menestyvä, älykäs, ja luoda uraa. Se tietää hyvinvointia koko perheelle, ja miehelle itselleen tietenkin, kyllä se raha on kiva asia. Tästä ei ole kahta sanaa-tämä on jopa tutkittu juttu.

    • Joku6422779

      Amistyttö vuonna 2016...mistä sellasia saa! :) sellane jota ei haittaa jos käjet on moottori öljyssä ja hoitaa koti hommat ja tykkää tuutata bassoa teini corollassa nii että ovet flexaa ja tykkää käyttää dimexin takkia,sievin turvakenkiä :) Auttaa tarvittaessa töissä jne.
      Unelmaksi taitaa jäädä..

    • vastataanpa

      Amistyttö on usein akateemista älykkäämpi, mutta älyllä loistaminen on pelkästään tyhmää. Naisten paremmuus ei tule älykkyydestä eikä koulutuksesta vaan asenteesta ja siitä, että osaa olla nainen.

      • itsepetostamonenlaista

        Kaikki ovat omasta mielestään fiksuja ties millä perusteilla. Osaa olla omaa sukupuoltaan, wautsi hei.

        Jopa peräkylän päihdeaddiktit ovat omassa katsannossaan mielestään "älykkäitä", kun osaavat kerta mielistellä toinen toisiaan viinapatojen tai ruohon äärellä.

        Itsepetosta on monenlaista. Tai sitten ihmiset kohdatessaan kaltaisensa ajattelevat "oi miten fiksu".


    • AmisMiekkonen

      Ei niin väliä. Äly ei takaa parisuhteen toimivuutta ja itse en ainakaan lähde kategorisoimaan ihmisiä koulutuksen perusteella.

      "Onko miehen helpompi pitää miehen roolia yllä, jos nainen ei ole vahva, menestyvä, älykäs ja urakeskeinen?"

      En halua, että minulla on joki rooli parisuhteessa. Nainenkin saa olla nainen kuten haluaa. Olen seurustellut maisterin kanssa. Hän ei ollut erityisen vahva, muttei heikkokaan. Menestyvä? no perus nine-to-five työ joten menestyväksikään en häntä sanoisi. Eikä urakeskeinenkään hän kyllä ollut. Älykkyyttä nyt on kaikenlaista, itse amiksena sain paremmat pisteet Mensan nettitestistä, mutta sekään ei kerro mistään mitään.

      Ehkä urakeskeisen naisen kanssa en haluaisi seurustella, olkoon koulutustausta mikä tahansa.

      Yhden eron omissa kokemuksissani olen huomannut ja tämä vain omissani. Ammattikoulu/ammattikorkeakoulun käyneet ovat olleet parempia sängyssä kuin yliopiston käyneet. Mutta tämä on vain minun kokemuksiin perustuva havainto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe