2.Tess.2
"2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. "
Teuvon perusmantra on toistaa sanaa "totuus",(eri asia sitten on kuka valheensa totuutena pitää) jonka hän perustaa edellä olevaan Raamatunkohtaan.
Nyt tulee iso MUTTA
Kuitenkin Teuvolla on menossa täysi sota Paavalia hänen kirjoituksiansa vastaan. Hän sanoo suorasukaisesti kaikkien Paavalin kirjoitusten olevan saatanasta. Voimmeko tästä päätellä että kun Teuvo mantraa tuota Paavalin lanseeraamaa totuusteemaa, hän tunnustaa siten sanomansa olevan saatanasta?
Miten se nyt näin meni Teuvolla?
146
4704
Vastaukset
- Huomioitsija
ovat propagandassaan käyttäneet tuota "totuus"-sanaa häikäilemättä. Jok'ikinen diktaattori on valjastanut kärrynsä tuon sanan vedettäväksi. Mm. Neuvostoliiton pää-äänenkannattajajulkaisu oli Pravda, eli totuus. Siksi ihmiset hämmentyvätkin, kun sana on kärsinyt arvonalennuksen.
Teuvon sota Paavalia vastaan on hävitty sota hänen osaltaan ja hän taitaa olla ainoa, joka sitä ei älyä. Teuvon propaganda onkin sumentanut, ei muiden, vaan ainoastaan hänen omat aivonsa ja koska Teuvo on ylpeä, hän ei ikinä kykene nöyrtymään ja tunnustamaan olleensa väärässä. Jos Jumala on armollinen, Teuvo saa vielä loppuvaiheessa kokea hivuttavan poislähdon, jonka aikana hän kenties vielä kerkeää luopumaan ylpeydestään ja myöntää valheellisuutensa. Äkkilähtö olisi paha juttu hänen kohdalleen. Toivon Teuvolle parasta osaa iankaikkisuudessa kaikesta huolimatta.Teuvo taitaa hyvin myös rusinat pullasta-menetelmän, porsaanreikäteoriansa ohella. Hänelle kelpaa paavalilta rusinana tuo "rakkaus totuuteen" teema. kuitenkin valjastettuna mitä räikeimmän valheen- ja herjan vankkurien vetäjäksi.
En halua enkä voi tuomariksi ryhtyä, mutta enpäo olisi Teuvona viimeisellä tuomiolla.- Huomioitsija
Devoit kirjoitti:
Teuvo taitaa hyvin myös rusinat pullasta-menetelmän, porsaanreikäteoriansa ohella. Hänelle kelpaa paavalilta rusinana tuo "rakkaus totuuteen" teema. kuitenkin valjastettuna mitä räikeimmän valheen- ja herjan vankkurien vetäjäksi.
En halua enkä voi tuomariksi ryhtyä, mutta enpäo olisi Teuvona viimeisellä tuomiolla.ihmetellytkin. Hän siteeraa mielellään Paavalia, kun se palvelee hänen omia tarkoitusperiään ja tukee hänen omaa oppiaan, mutta muilta osin Paavali on hänen mielestään saatanan valehtelija. Kerrassaan kummallista.
- hj.
Huomioitsija kirjoitti:
ihmetellytkin. Hän siteeraa mielellään Paavalia, kun se palvelee hänen omia tarkoitusperiään ja tukee hänen omaa oppiaan, mutta muilta osin Paavali on hänen mielestään saatanan valehtelija. Kerrassaan kummallista.
Kun ei ymmärrä Jumalan pelastus sanomaa ja Jumalan Armoa,
Jumalasta tulee paholainen kyseiselle henkilölle.
- toteamus.
tämä eräs palstan miekkonenkin on sanomaansa kyydittänyt. Ja epäonnistunut surkeasti. Tiedät ketä tarkoitan.
- asiaa seurannut.
"Kuitenkin Teuvolla on menossa täysi sota Paavalia hänen kirjoituksiansa vastaan. Hän sanoo suorasukaisesti kaikkien Paavalin kirjoitusten olevan saatanasta."
Teuvohan on sanonut, että seuraavaksi tulee kirjoitussarja niistä Paavalin Jumalalasta saaneista ilmestyksistä ja totuuksista. Joten kyllä Teuvonkin mukaan Paavalin kirjoituksissa on osa totuutta, joisen väliin tuo valhe on taitavasti sijoitettu.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Joten ei Paavalin omankaan lausunnon mukaan kaikki hänen tekstinsä ole totta.- 15
Näytä mitä Paavali valehteli?
- pääset perille
15 kirjoitti:
Näytä mitä Paavali valehteli?
Room. 3:7 Paavali myöntää valehtelevansa
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen,"
Siinä on vissi ero sinun ja paavalin valehtelun välillä. Paavali kirkastaa Jumalan totuutta ja sinä lyöt sumua silmiin, senkun kerkiät.pääset perille kirjoitti:
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?Paras neuvo on lukea yksinoamaan Raamattua ja sytyttää teuvon opuksilla takkaa.
- Ved.2
Devoit kirjoitti:
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen,"
Siinä on vissi ero sinun ja paavalin valehtelun välillä. Paavali kirkastaa Jumalan totuutta ja sinä lyöt sumua silmiin, senkun kerkiät.käsitykseni mukaan, jos olisit uskovainen, siis hengellinen, et tuhlaisisi näpäimistöäsi turhiin jumalattomiin väittelyihin. Kyllähän uskova ymmärtää, että mm. Paavali puhui Pyhän Hengen kautta. Me vaan luemme, rukoilemme, emmekä yhtään epäile. Jumalattomien kanssa voimme väitellä loputtomiin. Mutta mitä se hyödyttää? Suuntaa evankeliumisi niitä kohden, jotka ottavat sen vastaan.
- lue oikein
Devoit kirjoitti:
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen,"
Siinä on vissi ero sinun ja paavalin valehtelun välillä. Paavali kirkastaa Jumalan totuutta ja sinä lyöt sumua silmiin, senkun kerkiät."Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen,"
Siinä on vissi ero sinun ja paavalin valehtelun välillä. Paavali kirkastaa Jumalan totuutta ja sinä lyöt sumua silmiin, senkun kerkiät. - huh.
Ved.2 kirjoitti:
käsitykseni mukaan, jos olisit uskovainen, siis hengellinen, et tuhlaisisi näpäimistöäsi turhiin jumalattomiin väittelyihin. Kyllähän uskova ymmärtää, että mm. Paavali puhui Pyhän Hengen kautta. Me vaan luemme, rukoilemme, emmekä yhtään epäile. Jumalattomien kanssa voimme väitellä loputtomiin. Mutta mitä se hyödyttää? Suuntaa evankeliumisi niitä kohden, jotka ottavat sen vastaan.
D,hän puolustaa Raamatun sanaa Teuvoa vastaan.
Tällä palstalla on valehtelija ja sen sormet alentamassa Jumalan sanan arvovaltaa. huh. kirjoitti:
Tällä palstalla on valehtelija ja sen sormet alentamassa Jumalan sanan arvovaltaa.Minäkään en ymmärrä vedättäjän logiikkaa, hänen suhteessaan suniin. Jos käsitän oikein ,niin vedättäjä tuolla tavalla edistää vääryyttä kehoittamalaa antamaan sille periksi.
- Totuuden puolesta
Devoit kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä vedättäjän logiikkaa, hänen suhteessaan suniin. Jos käsitän oikein ,niin vedättäjä tuolla tavalla edistää vääryyttä kehoittamalaa antamaan sille periksi.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Johanneksen vastaus Paavalille, ketä valheet kirkastaa:
Joh. 8:44
Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. [1. Joh. 3:8] Totuuden puolesta kirjoitti:
Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. [1. Joh. 3:8]...Sinun valheet..
- Totuuden puolesta
Devoit kirjoitti:
...Sinun valheet..
Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. [1. Joh. 3:8] - 13
Totuuden puolesta kirjoitti:
Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. [1. Joh. 3:8]Olet vain itseäsi täynnä oleva narsisti.
- dsfgsfdgsd
Totuuden puolesta kirjoitti:
Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. [1. Joh. 3:8]seuraava jae: "jotkut herjaajat väittävät meidän sanovan: "Tehdään vain pahaa, niin saadaan aikaan hyvää!" He kyllä saavat ansaitsemansa rangaistuksen."
Paavalin "valheellisuus" oli vain herjaajien puhetta. He väittivät Paavalin opettavan, että: "Tehdään vain pahaa, niin saadaan aikaan hyvää!"
Ei ihme että Pietari sanoi mitä sanoi rakkaasta veljestään. Ymmärtämättömät tosiaankin vääntävät Paavalin tekstejä mielettömyyteen asti. - Ved.2
huh. kirjoitti:
Tällä palstalla on valehtelija ja sen sormet alentamassa Jumalan sanan arvovaltaa.riiteleväisiä. Olen sen omalla kohdallani käynyt monta kertaa kokemassa. Olen Raamatusta sinänsä samaa mieltä. Mutta en sotkisi ns. käsiänsä p:kaan. Mm. jos olet hehkisesti ja hengellisesti päässyt irti tai ei ole mitään kanssakäymistä, niin saattaa että joku on aina muistuttumassa ja ilkkuen vuosikausia palstalla, että todistapa nyt kaikille traumaattisimpien kokemusten kautta miten pääsit irti "sunimönjästä" ja käy sitten vaikka sillä "ainoalla oikealla upotuskasteella".
Paras "vastustus"olisi välttää kanssakäymistä siihen kykenemättömien patologisesti toisiin suhtautuviin ja vielä Raamattua vääristeleviin. Miksei voitais rakentuan niiden kanssa, jotka kuitenkin uskovat Raamattuun, niinkuin on kirjoitettu. Eri asia on ymmärtää asiat väärin, mutta kun siihen liittyy usein myös sieltä vastapuolelta yli-ja alilyöntejä "saatanoiden kostoineen ja ikuistet kidutustuomiot helvetissä".
Ainoa, mitä voisin Teuvolta kysyä, mihin ei ole tullut vastausta, että mihin ne Helena Konttisen ylistykset ovatkaan kadonneet? Kun kokemukset "olivat niin samanlaisia", ja ovat niin kauan kuin ne poistodistetaan.
Eiköhän nuo Paavalin säkeet ole jo käsitelty? Olen D:n kanssa evankeliumista samaa mieltä, mutten siitä ,että jatkaa tuota hyödytöntä teuvottelua. Varsinkin henkilöiden kanssa jotka toistavat vuodesta toiseen samaa antievankeliumia. Ei siis hallita nettietikettiä, niin miten tällainen olisi jotenkin kelvollinen julistamaan Jumalan valtakakuntaa ja edustamaan jotenkin Raamatun totuutta. Saati sitten, että olisi vielä ikäänkuin jotain keskusteltavaa. Eli jos perkeleitä vastaan puolustaa Raamattua, niin siitä seuraa vaan lisää Jumalan pilkkaa. Tästä koin ihan vasta esimerkkejä häpäisyineen sun muineen. R: "Ettei Jumalan sana häväistyksi tulisi!"
Voi sitä olla viksusti väärääkin mieltä, jos ei ole ymmärrystä annettu. Ei tämä nyt sinänsä D:tä koske, itseä myös kaikkinen "teuvolankeemuksineen". Kaikkea tukea silti nyt tässä suhteessa D:lle. - sanoo sana
dsfgsfdgsd kirjoitti:
seuraava jae: "jotkut herjaajat väittävät meidän sanovan: "Tehdään vain pahaa, niin saadaan aikaan hyvää!" He kyllä saavat ansaitsemansa rangaistuksen."
Paavalin "valheellisuus" oli vain herjaajien puhetta. He väittivät Paavalin opettavan, että: "Tehdään vain pahaa, niin saadaan aikaan hyvää!"
Ei ihme että Pietari sanoi mitä sanoi rakkaasta veljestään. Ymmärtämättömät tosiaankin vääntävät Paavalin tekstejä mielettömyyteen asti.2. Kor. 12:7
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]
2. Tess. 2:9
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. [Mark. 13:22; Ilm. 13:13] - teuvontuntija
sanoo sana kirjoitti:
2. Kor. 12:7
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. [Luuk. 13:16; Gal. 4:13]
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. [Mark. 13:22; Ilm. 13:13]Kukaan muu ei solvaa paavalia kuin suni. Joten älä yritä leikkiä tuntematonta.
Kerro nyt sotilaana toisillekin mitä tarkoittaa sotilastermi "rättisulkeiset".
Sinä epäilemättä pidit niitä pajon? sadisti kun olet luonteeltasi. - sdfgsdfgsdgsdg
sanoo sana kirjoitti:
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. [Mark. 13:22; Ilm. 13:13]Lainaus Teuvon kirjasta Älä heitä pelkää sivuilta 25-26
"Muutama viikko näiden tapahtumien jälkeen, kun lumet olivat jo sulaneet, tuli vaimoni kanssa jälleen kerran niin raju riita uskon asioista, että itkien läksin pihalle ja polvistuin: "Herra, miksi kodissamme on jatkuvasti tälläinen taistelu? Miksi Ritva ei siedä kuulla yhtään totuutta?" "Minun armoni saa sinulle riittää!", oli Pyhän Hengen lyhyt vastaus ja lohdutus. Siihen oli tyytyminen, menin sisälle ja luin Paavalin kertomuksen vastaavasta tilanteesta, vaikka hänellä ei vaimoa ollutkaan:
2.Kor. 12:7-10
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.
Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas.
Kyllä Jumala on kaiken jo ennalta perusteellisesti varmistanut. Monta kertaa olin ihmetellyt sitäkin, miksi minut silloin, 19. tammikuuta 1958, siellä Karhulinnan tanssisalissa -"Tuossa on sinun tyttösi" - ilmoituksella - sidottiin niin vahvasti tähän ihmiseen, etten hänen tuottamien tuskienkaan takia päässyt hänestä eroon, vaikka sitä monta kertaa halusin. Jumala sitoi minut tähän ihmiseen vain siksi, koska tiesi, että juuri hänen kauttaan Saatanan jatkuva rusikointi parhaiten onnistuu. Ja kyllä se on onnistunut ! Tämä on varmasti monelle järkyttävää luettavaa, mutta totta se kuitenkin on."
Miten saatanan enkeli runteli Paavalia?Kreikkalainen sana runnella tarkoittaa ensisijaisesti lyödä(nyrkillä), piestä, runnella. Sana pistin, jota raamatussa käytetään käytetään ihmisistä, kansoista, niinkuin Mooseksenkin kirjassa mainitaan. "pistävät teitä piikkeinä silmiin ja okaina kylkiin, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa asutte."
Seuraava kuvaus kärsimyksistä, joihin Paavali joutui työssään, selittää, kuinka saatanan enkeli häiritsi hänen elämäänsä.
Paavalin kääntymyksen jälkeen Jumala lähetti Ananiaan hänen luoksensa ilmoittamaan: Apt.9:16. Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden." 4 mikä toteutui seuraavilla tavoilla:
1. Juutalaiset päättivät tappaa Paavalin heti hänen kääntymyksensä jälkeen.
2. Häntä estettiin liittymästä kristittyjen seuraan.
3. Saatana nousi häntä vastaan.
4. Juutalaiset nousivat häntä vastaan väkijoukossa.
5. hänet karkotettiin Pisidian Antiokiasta.
6. Ikonionissa käytiin hänen kimppuunsa ja hänet karkotettiin sieltä.
7. Hän pakeni Lystraan ja Derbeen, jossa hänet kivitettiin.
8. Hän joutui jatkuvasti väittelyihin valheveljien kanssa.
9. Häntä piestiin ja hänet heitettiin vankilaan Filippissä.
10. Tessalonikassa käytiin hänen kimppuunsa ja hänet karkotettiin sieltä.
11. Bereassa käytiin hänen kimppuunsa ja hänet karkotettiin sieltä
12. Korintossa käytiin hänen kimppuunsa.
13. Efesossa käytiin hänen kimppuunsa.
14. Juutalaiset tekivät häntä vastaan salahankkeen tappaakseen hänet.
15. Juutalaiset ottivat hänet kiinni, ahdistelivat häntä, veivät oikeuden eteen viisi kertaa ja aiheuttivat hänelle muita vaikeuksia.
Paavali mainitsee 2.Kor.12:ssa kuinka häntä vainottiin, ja luettelee saman kirjeen 6. luvussa, millaisia hänen saamansa iskut olivat: ruoskimista, vankeutta, metelöintiä, häpeää, vääriä syytöksiä, ja petturuutta. Kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina.
11. luvussa hän sanoo: Olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.(jae 23) ja hän jatkaa: Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille; 25. kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut; 26. olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä; 27. ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta. (jakeet 23-27).
Meitä herjataan, meitä vainotaan, meitä parjataan, meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti. 19.
Kuka muu kuin saatanan enkeli voisi olla syypää noihin kaikkiin kärsimyksiin ja iskuihin?
Mikä Paavalin pistin oli? Saatanan enkeli. Mitä varten se oli lähetetty? Rusikoimaan (antamaan iskun toisensa jälkeen).
Ketkä sen suorittivat?
Sana pistin, jota raamatussa käytetään käytetään ihmisistä, kansoista, niinkuin Mooseksenkin kirjassa mainitaan. "pistävät teitä piikkeinä silmiin ja okaina kylkiin, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa asutte." - mie..
Devoit kirjoitti:
Paras neuvo on lukea yksinoamaan Raamattua ja sytyttää teuvon opuksilla takkaa.
Oletko jo sen tehnyt, sytryttänyt?
- Ved.2
sanoo sana kirjoitti:
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. [Mark. 13:22; Ilm. 13:13]demonihenkien painostuksesta, ei possessiosta, missä demonihenget pyrkivät valtaamaan minkä sielun milloinkin saavat heikoille, mutta tuskin Paavalia. Ei ole mikään ihme, jos possessiotilassa oleva pyrkii Raamatun apostoleja demonisoimaan.
Kyllä Jumala on sanaansa valvonut Uuden Testamentin kirjoittajien julkaisujen suhteen. Mutta tuskin kaikkia niiden lukijoita. - dfgdfgdfgd
sanoo sana kirjoitti:
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. [Mark. 13:22; Ilm. 13:13]"Odotin että Ritva, uskovaksi tunnustautuneena, olisi kanssani alkanut iloita, sillä olihan tapahtunut tuhlaajapojan kotiinpaluu. Toisin kuitenkin kävi. Hetken miettimisen jälkeen hän vasta tajusi, mitä olin häntä vastaan tehnyt, ja silloin hänessä puhkesi hirvittävä raivo minua kohtaan. Kynsin ja hampain hän hyökkäsi päälleni, ja kauhukseni näin hänen kasvojensa takana Saatanan kasvot. Se yritti tuhota kaiken sen, mitä Jumala oli aikaan saanut."(lai. TeuvoSuni)
- Sana pistin, jota raamatussa käytetään käytetään ihmisistä, kansoista, niinkuin Mooseksenkin kirjassa mainitaan. "pistävät teitä piikkeinä silmiin ja okaina kylkiin, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa asutte."
"Tuossa on sinun tyttösi" - ilmoituksella - sidottiin niin vahvasti tähän ihmiseen, etten hänen tuottamien tuskienkaan takia päässyt hänestä eroon, vaikka sitä sitä monta kertaa halusin. Jumala sitoi minut tähän ihmiseen vain siksi, koska tiesi, että juuri HÄNEN KAUTTAAN SAATANAN JATKUVA RUSIKOINTI parhaiten onnistuu. Ja kyllä se on onnistunut !" (lai. TeuvoSuni) - jos tarkkoja ollaan
sdfgsdfgsdgsdg kirjoitti:
Lainaus Teuvon kirjasta Älä heitä pelkää sivuilta 25-26
"Muutama viikko näiden tapahtumien jälkeen, kun lumet olivat jo sulaneet, tuli vaimoni kanssa jälleen kerran niin raju riita uskon asioista, että itkien läksin pihalle ja polvistuin: "Herra, miksi kodissamme on jatkuvasti tälläinen taistelu? Miksi Ritva ei siedä kuulla yhtään totuutta?" "Minun armoni saa sinulle riittää!", oli Pyhän Hengen lyhyt vastaus ja lohdutus. Siihen oli tyytyminen, menin sisälle ja luin Paavalin kertomuksen vastaavasta tilanteesta, vaikka hänellä ei vaimoa ollutkaan:
2.Kor. 12:7-10
Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä.Mutta hän on vastannut minulle: "Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima.
Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas.
Kyllä Jumala on kaiken jo ennalta perusteellisesti varmistanut. Monta kertaa olin ihmetellyt sitäkin, miksi minut silloin, 19. tammikuuta 1958, siellä Karhulinnan tanssisalissa -"Tuossa on sinun tyttösi" - ilmoituksella - sidottiin niin vahvasti tähän ihmiseen, etten hänen tuottamien tuskienkaan takia päässyt hänestä eroon, vaikka sitä monta kertaa halusin. Jumala sitoi minut tähän ihmiseen vain siksi, koska tiesi, että juuri hänen kauttaan Saatanan jatkuva rusikointi parhaiten onnistuu. Ja kyllä se on onnistunut ! Tämä on varmasti monelle järkyttävää luettavaa, mutta totta se kuitenkin on."
Miten saatanan enkeli runteli Paavalia?Kreikkalainen sana runnella tarkoittaa ensisijaisesti lyödä(nyrkillä), piestä, runnella. Sana pistin, jota raamatussa käytetään käytetään ihmisistä, kansoista, niinkuin Mooseksenkin kirjassa mainitaan. "pistävät teitä piikkeinä silmiin ja okaina kylkiin, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa asutte."
Seuraava kuvaus kärsimyksistä, joihin Paavali joutui työssään, selittää, kuinka saatanan enkeli häiritsi hänen elämäänsä.
Paavalin kääntymyksen jälkeen Jumala lähetti Ananiaan hänen luoksensa ilmoittamaan: Apt.9:16. Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden." 4 mikä toteutui seuraavilla tavoilla:
1. Juutalaiset päättivät tappaa Paavalin heti hänen kääntymyksensä jälkeen.
2. Häntä estettiin liittymästä kristittyjen seuraan.
3. Saatana nousi häntä vastaan.
4. Juutalaiset nousivat häntä vastaan väkijoukossa.
5. hänet karkotettiin Pisidian Antiokiasta.
6. Ikonionissa käytiin hänen kimppuunsa ja hänet karkotettiin sieltä.
7. Hän pakeni Lystraan ja Derbeen, jossa hänet kivitettiin.
8. Hän joutui jatkuvasti väittelyihin valheveljien kanssa.
9. Häntä piestiin ja hänet heitettiin vankilaan Filippissä.
10. Tessalonikassa käytiin hänen kimppuunsa ja hänet karkotettiin sieltä.
11. Bereassa käytiin hänen kimppuunsa ja hänet karkotettiin sieltä
12. Korintossa käytiin hänen kimppuunsa.
13. Efesossa käytiin hänen kimppuunsa.
14. Juutalaiset tekivät häntä vastaan salahankkeen tappaakseen hänet.
15. Juutalaiset ottivat hänet kiinni, ahdistelivat häntä, veivät oikeuden eteen viisi kertaa ja aiheuttivat hänelle muita vaikeuksia.
Paavali mainitsee 2.Kor.12:ssa kuinka häntä vainottiin, ja luettelee saman kirjeen 6. luvussa, millaisia hänen saamansa iskut olivat: ruoskimista, vankeutta, metelöintiä, häpeää, vääriä syytöksiä, ja petturuutta. Kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina.
11. luvussa hän sanoo: Olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.(jae 23) ja hän jatkaa: Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille; 25. kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut; 26. olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä; 27. ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta. (jakeet 23-27).
Meitä herjataan, meitä vainotaan, meitä parjataan, meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti. 19.
Kuka muu kuin saatanan enkeli voisi olla syypää noihin kaikkiin kärsimyksiin ja iskuihin?
Mikä Paavalin pistin oli? Saatanan enkeli. Mitä varten se oli lähetetty? Rusikoimaan (antamaan iskun toisensa jälkeen).
Ketkä sen suorittivat?
Sana pistin, jota raamatussa käytetään käytetään ihmisistä, kansoista, niinkuin Mooseksenkin kirjassa mainitaan. "pistävät teitä piikkeinä silmiin ja okaina kylkiin, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa asutte."Mikä Paavalin pistin oli? Saatanan enkeli. Mitä varten se oli lähetetty? Rusikoimaan (antamaan iskun toisensa jälkeen).
Demonihenki vaikutti kokonaisvaltaisesti Paavalin elämässä mielen, ajattelun, kielen, kirjoitusten jne. kautta (enkelien kieli/olihan Saatana taivaan ex-ylienkeli, joka osasi hyvin enkelien kieltä). - topic
dfgdfgdfgd kirjoitti:
"Odotin että Ritva, uskovaksi tunnustautuneena, olisi kanssani alkanut iloita, sillä olihan tapahtunut tuhlaajapojan kotiinpaluu. Toisin kuitenkin kävi. Hetken miettimisen jälkeen hän vasta tajusi, mitä olin häntä vastaan tehnyt, ja silloin hänessä puhkesi hirvittävä raivo minua kohtaan. Kynsin ja hampain hän hyökkäsi päälleni, ja kauhukseni näin hänen kasvojensa takana Saatanan kasvot. Se yritti tuhota kaiken sen, mitä Jumala oli aikaan saanut."(lai. TeuvoSuni)
- Sana pistin, jota raamatussa käytetään käytetään ihmisistä, kansoista, niinkuin Mooseksenkin kirjassa mainitaan. "pistävät teitä piikkeinä silmiin ja okaina kylkiin, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa asutte."
"Tuossa on sinun tyttösi" - ilmoituksella - sidottiin niin vahvasti tähän ihmiseen, etten hänen tuottamien tuskienkaan takia päässyt hänestä eroon, vaikka sitä sitä monta kertaa halusin. Jumala sitoi minut tähän ihmiseen vain siksi, koska tiesi, että juuri HÄNEN KAUTTAAN SAATANAN JATKUVA RUSIKOINTI parhaiten onnistuu. Ja kyllä se on onnistunut !" (lai. TeuvoSuni)Menit täysin metsään aloittamalla puhumaan jonkun yksittäisen henkilön kokemuksista.
Nyt keskustellaan Raamatun ilmoituksesta, että Paavalissa asui Saatanan demonihenki=Saatanann enkeli. - dfgdfhdfhdfg
jos tarkkoja ollaan kirjoitti:
Demonihenki vaikutti kokonaisvaltaisesti Paavalin elämässä mielen, ajattelun, kielen, kirjoitusten jne. kautta (enkelien kieli/olihan Saatana taivaan ex-ylienkeli, joka osasi hyvin enkelien kieltä).Teuvoa Saatanan enkeli rusikoi hänen vaimonsa kautta. Niin hän itse todistaa kirjassaan. Ja niin se menee aina. Ihmisten kautta rusikointi=lyöminen tapahtuu.
Paavalin liha sai todellakin jatkuvaa pahoinpitelyä/väkivaltaa Saatanan omien kautta.
Se varjeli Paavalin ylpistymiseltä. Se piti Paavalin lihan heikkona. Piti ylpeyden hänestä kaukana. Niin Jumala oli parhaaksi nähnyt toimia entisen vainoojan suhteen.
Jos et tätä ymmärrä ole ymmärtämättä. - dfgdfgdfgd
topic kirjoitti:
Menit täysin metsään aloittamalla puhumaan jonkun yksittäisen henkilön kokemuksista.
Nyt keskustellaan Raamatun ilmoituksesta, että Paavalissa asui Saatanan demonihenki=Saatanann enkeli.yksityinen henkilö kertoi aika selvin sanoin mikä tuo pistin lihassa on. Toiset ihmiset - jotka eivät siedä totuutta ja siksi Saatanan enkeli rusikoi heidän kauttaan lihaa.
- justjoojetsullee
topic kirjoitti:
Menit täysin metsään aloittamalla puhumaan jonkun yksittäisen henkilön kokemuksista.
Nyt keskustellaan Raamatun ilmoituksesta, että Paavalissa asui Saatanan demonihenki=Saatanann enkeli.katsonut mitä tämä ketju käsittelee?
Erään henkilön väitteitä eräästä raamatun henkilöstä.
Joten aika turhaan alat juttujasi vetää sivuraiteille. - abcde, kissa kävelee
dfgdfgdfgd kirjoitti:
"Odotin että Ritva, uskovaksi tunnustautuneena, olisi kanssani alkanut iloita, sillä olihan tapahtunut tuhlaajapojan kotiinpaluu. Toisin kuitenkin kävi. Hetken miettimisen jälkeen hän vasta tajusi, mitä olin häntä vastaan tehnyt, ja silloin hänessä puhkesi hirvittävä raivo minua kohtaan. Kynsin ja hampain hän hyökkäsi päälleni, ja kauhukseni näin hänen kasvojensa takana Saatanan kasvot. Se yritti tuhota kaiken sen, mitä Jumala oli aikaan saanut."(lai. TeuvoSuni)
"Tuossa on sinun tyttösi" - ilmoituksella - sidottiin niin vahvasti tähän ihmiseen, etten hänen tuottamien tuskienkaan takia päässyt hänestä eroon, vaikka sitä sitä monta kertaa halusin. Jumala sitoi minut tähän ihmiseen vain siksi, koska tiesi, että juuri HÄNEN KAUTTAAN SAATANAN JATKUVA RUSIKOINTI parhaiten onnistuu. Ja kyllä se on onnistunut !" (lai. TeuvoSuni)juuri parahin riitakumppanisi tällä palstalla? En ole ihan varma, että kumpi on pahempi pilkkkaaja, ja sitä myöten antikristuksen palvelija.
- sfdgsdfgsdh
abcde, kissa kävelee kirjoitti:
juuri parahin riitakumppanisi tällä palstalla? En ole ihan varma, että kumpi on pahempi pilkkkaaja, ja sitä myöten antikristuksen palvelija.
sen kummaisempi keskustelu kumppani kuin monet muutkaan.
Yritän kuitenkin parhaani mukaan pysyä tosi asioissa. Tuo kun sanoin "oppi-isästäsi", laitoin tähän kyseessä olevaan asiaan liittyen, koska Teuvohan tuon asian tälle palstalle kuitenkin toi kaikkien huulille mutusteltavaksi ja sulateltavaksi. Jotkut sen nielaisivat sellaisenaan toiset käsittelevät sitä yhä edelleen ja toisille tuo on mitä pahinta Kristuksen Hengen pilkkaa väittää, että Paavali opettaisi riivaajien oppeja, niinkuin Teuvo väittää asian olevan.
Minua riitely ei kiinnosta, mutta asiat ja opit ja käsitykset näyttävät väkiste riitaantuvan keskenään kun näistä keskustellaan. - Ved.2
Devoit kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä vedättäjän logiikkaa, hänen suhteessaan suniin. Jos käsitän oikein ,niin vedättäjä tuolla tavalla edistää vääryyttä kehoittamalaa antamaan sille periksi.
gelliistä elämää ei sin ulla näytä oeban
sivistyneemmäksi näiden jumalattomien väittelyiden suhteen. taidat kuulua siiihen Semperin lahkoon, missä iät ajat keksitään miitä jumalattomampia, 400 pilkkasanaa Sunia kohtaan. Ei ole ymmärryksesi kyllä mainitttavalla tasolla. Aika pettynyt olen ja nimenomaan hengen elämää ei näytä sinulla olevan. Mielelläsi viittaatkkin noihin . Niihin reppanoihin sinulla on kuitenkin sympatiat puolellasi, sitähän ne tarvitsevatkin, mutta kun sinulla ei ole sitä Jumalan tuomaa armoa ja evankeliumía, mitä he tarvitsisisvat. Mutta vihollisille sinulla riittää sympatiaa.
Sehän on sinun valintasi. Eikä nyt minullakaan ole sitten muuta sasnottavaa. Aika pettynyt sinunkin sielun tilaan. - 1+15
Ved.2 kirjoitti:
sivistyneemmäksi näiden jumalattomien väittelyiden suhteen. taidat kuulua siiihen Semperin lahkoon, missä iät ajat keksitään miitä jumalattomampia, 400 pilkkasanaa Sunia kohtaan. Ei ole ymmärryksesi kyllä mainitttavalla tasolla. Aika pettynyt olen ja nimenomaan hengen elämää ei näytä sinulla olevan. Mielelläsi viittaatkkin noihin . Niihin reppanoihin sinulla on kuitenkin sympatiat puolellasi, sitähän ne tarvitsevatkin, mutta kun sinulla ei ole sitä Jumalan tuomaa armoa ja evankeliumía, mitä he tarvitsisisvat. Mutta vihollisille sinulla riittää sympatiaa.
Sehän on sinun valintasi. Eikä nyt minullakaan ole sitten muuta sasnottavaa. Aika pettynyt sinunkin sielun tilaan.Ei kannattaisi kirjoittaa liikutetussa tilassa.
- Ved.2
Ved.2 kirjoitti:
käsitykseni mukaan, jos olisit uskovainen, siis hengellinen, et tuhlaisisi näpäimistöäsi turhiin jumalattomiin väittelyihin. Kyllähän uskova ymmärtää, että mm. Paavali puhui Pyhän Hengen kautta. Me vaan luemme, rukoilemme, emmekä yhtään epäile. Jumalattomien kanssa voimme väitellä loputtomiin. Mutta mitä se hyödyttää? Suuntaa evankeliumisi niitä kohden, jotka ottavat sen vastaan.
mikä näissä Raamatun, Paavalin kirjeissä kaivertaa? Oletko koskaan kokenut uudestisyntymää? Vai onko se jotenkin sinusta kiusallinen tai tyhmä kysymys? Vastaa edes tähän kysymykseen, niin ei tarvitse turhaan spekuloida kohtaasi. Uskovahan tulkitsee kaikkia Raamatun tekstejä hengellisesti, mutta jos et ole hengellinen,niin ei sillloin keskustelulla ole siinä mielessä tulevaisuutta. Mutta ymmärrät hyvinkin Raamatun tekstejä ja olet ihmisenä hyvä tyyppi. Minusta voisit pyydettäessä todistaa tältä alueelta. Ihan ystävällisesti pyytäen ja kunnioitusta osoittaen.
- Ved.2
Devoit kirjoitti:
niin soita tai pyydä kylään, niin kerron sinulle vaikka yötä myöten, mitä se logiikka pitää sisällään!! Mutta ei sinua taida itseasiassa kuitenklaan kíinnostaa, mikä se totuus olisi tästä näkökulmasta. Tataa kuitenkin arastaa jostain suunnasta? Minä tiedän kyllä aika palljon siitä suunnasta. Tataa olla jänes housuissa Tvoitilla.
- Ved.2
1+15 kirjoitti:
Ei kannattaisi kirjoittaa liikutetussa tilassa.
kannattaa hyvinkin ilmaista mielipiteensä. Mutta en ole ihan varma sinun mielipiteistäsi. Jotenka annahan kuulua vaikka ihan "liikutetussa tilassa". Liikutettu tila, voisikin olla ihan uutta verta antava, että anti tulla vaan.
- Huumeet tappaa
1+15 kirjoitti:
Ei kannattaisi kirjoittaa liikutetussa tilassa.
Ei kuule kannattais sun kirjootella huumeissas.
- Ved.2
Devoit kirjoitti:
henkisestä ja hengellisestä tuesta, mitä ei nyt missään määrin ole ilmennyt. Pakosta tulee mieleen, että onkohan Teuvo kuitenkin lasauttanut sellaisia totuuksia, mitä Tevoitinkaan korvat eivät siedä kuulla.
Mistäpä minä tiedän? Olenhan ulkopuolinen teidän suhteen joka mielessä.
Niin siis Raamatullahan ei tässä mielessä ole mitään tekemistä. Mutta kiitos vaan sitä "tuesta", on se niin sydäntä lämmittävää, kun velejeltä saa sitä "tukea". - Laduntallailija
Ved.2 kirjoitti:
henkisestä ja hengellisestä tuesta, mitä ei nyt missään määrin ole ilmennyt. Pakosta tulee mieleen, että onkohan Teuvo kuitenkin lasauttanut sellaisia totuuksia, mitä Tevoitinkaan korvat eivät siedä kuulla.
Niin siis Raamatullahan ei tässä mielessä ole mitään tekemistä. Mutta kiitos vaan sitä "tuesta", on se niin sydäntä lämmittävää, kun velejeltä saa sitä "tukea".kuin suurin osa täällänyt olekaan mitään uskovaisia. Siksi ei voi tietenkään hengellistä tukea saada, mutta voisi silti odottaa edes henkistä tukea, jos olisivat edes ystävällisiä ja vähänkään sinne kristilliseen mieleen taipuvaisia ihmisiä.
Ei tällaisella palstalla uskova saa tukea, koska täällä eivät uskovat juuri pyöri. Antiuskovat taas kirjoittelevat tänne ja rypevät samoissa paskoissaan vuosi toisensa jälkeen.
Eivät pitemmälle edisty, eivätkä voi, koska eivät oikeasti haluakaan. Siinä paskassa kyllä halutaan ryvetä. Eivät ole huolissaan ikuisuus kohtalostaan. Ved.2 kirjoitti:
Niin siis Raamatullahan ei tässä mielessä ole mitään tekemistä. Mutta kiitos vaan sitä "tuesta", on se niin sydäntä lämmittävää, kun velejeltä saa sitä "tukea".että sinä olet korviasi myöten tevon pelivarasuossa, vaikka muuta yritätkin esittää.
Tässä sinun vedi-veivaustasi: >>Olenhan ulkopuolinen teidän suhteen joka mielessä.- Ved.2
Semper.Fidelis kirjoitti:
että sinä olet korviasi myöten tevon pelivarasuossa, vaikka muuta yritätkin esittää.
Tässä sinun vedi-veivaustasi: >>Olenhan ulkopuolinen teidän suhteen joka mielessä.Nyt vaan kommentoimaan. Käännyn kyllä puoleesi, mutten kovin luottamuksellisesti. Minulla on sellainen onnellinen asema, että olen yhtäaikaa sinun, Sunin ja Devoitinkin vihamiesten listalla. Kailkilla teillä on vihamieliset suhteet ties kehenkin. Minuakin voitte vihata ja inhota ihan vapaasti. Se kasvattaa sitä kuuluisaa tiliä taivaassa. Itse en tunne tällaista vihamielisyyttä ja suorastaan vainon tuntemuksia ja tarkoituksellista ilkeämnielisyyttä toista kohtaan. Mutta olen hämmentynyt, että Raamattua lainaavat henkilöt ovat noin ilkeämielisiä ja suorastaan saatanallisia.
Kun keskustelen täällä, niin eniten kiinnostaa se, että voiko tällainen edes olla totta, joten tulee kysyneeksi, että olettekohan nyt ihan tosissanne? Mutta kun taakse päin selaan kirjoituksianne, niin kyllä ne vaan siihen viittaavat. Olette itseasiassa samaa pataa, vaikka keskenään riitelettekin. En ole koskaan kuulunut mihinkään teidän kaltaistenne hengen piireihinne, vaikka erittäin läheltä olen päässyt sitä seuraamaan. Olen erittäin ulkopuolinen ja asiantuntematon myöskin väittelyiihinne. Suurin ongelmani on se, että minkä vuoksi yleensä edes kommentoin tai oasallistun hedelmättömiin loruihin ja jumalattomiin
keskusteluihinne. Se on yksi suurimmista synneistäni tai jostain tuntemattomasta kutsumuksesta johtuva epämääräinen johdatus, mitä en ymmärrä.
Siksi joskus keskustelen teidän kanssanne. Mutta pahiten olet Semper itse sillassa, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa? Sinulla vaan on niin äksy luonne, etttet millään kykene tulemaan sieltä ulos. Jos itsellä olisi tuollaista omalla túnnollani, niin en voisi olla oksentamasta sitä ulos, ja se Semperiä nyt kaivertaa. Olen edelleen odottavaisella kannalla. Vai haluatko, että linkitetään aikaisempia keskusteluja! Olen säästänyt ihan rakkaan veljen, Semperin vuoksi. Aikasi käy vähiin. - Hamaan loppuun
että sinä olet korviasi myöten tevon pelivarasuossa, vaikka muuta yritätkin esittää.
Tässä sinun vedi-veivaustasi: >>Olenhan ulkopuolinen teidän suhteen joka mielessä.LAINEN, kielenkäytöstäsi päätellen. Mee jätkä hoitoon! Sama vanha kehno päästelee niitä demonisia höyryjään.
- Laduntall.
Ved.2 kirjoitti:
Nyt vaan kommentoimaan. Käännyn kyllä puoleesi, mutten kovin luottamuksellisesti. Minulla on sellainen onnellinen asema, että olen yhtäaikaa sinun, Sunin ja Devoitinkin vihamiesten listalla. Kailkilla teillä on vihamieliset suhteet ties kehenkin. Minuakin voitte vihata ja inhota ihan vapaasti. Se kasvattaa sitä kuuluisaa tiliä taivaassa. Itse en tunne tällaista vihamielisyyttä ja suorastaan vainon tuntemuksia ja tarkoituksellista ilkeämnielisyyttä toista kohtaan. Mutta olen hämmentynyt, että Raamattua lainaavat henkilöt ovat noin ilkeämielisiä ja suorastaan saatanallisia.
Kun keskustelen täällä, niin eniten kiinnostaa se, että voiko tällainen edes olla totta, joten tulee kysyneeksi, että olettekohan nyt ihan tosissanne? Mutta kun taakse päin selaan kirjoituksianne, niin kyllä ne vaan siihen viittaavat. Olette itseasiassa samaa pataa, vaikka keskenään riitelettekin. En ole koskaan kuulunut mihinkään teidän kaltaistenne hengen piireihinne, vaikka erittäin läheltä olen päässyt sitä seuraamaan. Olen erittäin ulkopuolinen ja asiantuntematon myöskin väittelyiihinne. Suurin ongelmani on se, että minkä vuoksi yleensä edes kommentoin tai oasallistun hedelmättömiin loruihin ja jumalattomiin
keskusteluihinne. Se on yksi suurimmista synneistäni tai jostain tuntemattomasta kutsumuksesta johtuva epämääräinen johdatus, mitä en ymmärrä.
Siksi joskus keskustelen teidän kanssanne. Mutta pahiten olet Semper itse sillassa, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa? Sinulla vaan on niin äksy luonne, etttet millään kykene tulemaan sieltä ulos. Jos itsellä olisi tuollaista omalla túnnollani, niin en voisi olla oksentamasta sitä ulos, ja se Semperiä nyt kaivertaa. Olen edelleen odottavaisella kannalla. Vai haluatko, että linkitetään aikaisempia keskusteluja! Olen säästänyt ihan rakkaan veljen, Semperin vuoksi. Aikasi käy vähiin.lä mielellä ja asenteella, vaikka nämä Semperit ym. ovat täynnä vihaa, vihan henkeä. Moniko jatkaisi noin kärsivällisesti, vain ja ainoastaan Jumalan ihminen.
Ved.2 kirjoitti:
Nyt vaan kommentoimaan. Käännyn kyllä puoleesi, mutten kovin luottamuksellisesti. Minulla on sellainen onnellinen asema, että olen yhtäaikaa sinun, Sunin ja Devoitinkin vihamiesten listalla. Kailkilla teillä on vihamieliset suhteet ties kehenkin. Minuakin voitte vihata ja inhota ihan vapaasti. Se kasvattaa sitä kuuluisaa tiliä taivaassa. Itse en tunne tällaista vihamielisyyttä ja suorastaan vainon tuntemuksia ja tarkoituksellista ilkeämnielisyyttä toista kohtaan. Mutta olen hämmentynyt, että Raamattua lainaavat henkilöt ovat noin ilkeämielisiä ja suorastaan saatanallisia.
Siksi joskus keskustelen teidän kanssanne. Mutta pahiten olet Semper itse sillassa, jos ymmärrät mitä se tarkoittaa? Sinulla vaan on niin äksy luonne, etttet millään kykene tulemaan sieltä ulos. Jos itsellä olisi tuollaista omalla túnnollani, niin en voisi olla oksentamasta sitä ulos, ja se Semperiä nyt kaivertaa. Olen edelleen odottavaisella kannalla. Vai haluatko, että linkitetään aikaisempia keskusteluja! Olen säästänyt ihan rakkaan veljen, Semperin vuoksi. Aikasi käy vähiin.juuri niin paljon tai vähän, kuin Jumala hyväksi näkee. Sinä tuskin tulet aikaani lyhentämään.
Et taida olla niitä miehiä, vaikka tuonenkalmaa tarjoatkin Lännen tyyliin: 'Aikasi käy vähiin'.
Lyhyesti sanottuna olet uskonnollinen pelle, jonka pääravintoa on halpa huvittelu 'keskustelun'
varjolla. Et lopulta ole juuri mitään mieltä mistään. Ronkit riitelymielessä toisten keskustelua
pyrkien saattamaan heitä vastakkain tutulla "tapelkaa pojat, saatte tupakkaa" -moraalillasi.
Et ansaitse syvällisempää pohdintaa motiiveistasi. Pelurin moraalistasi kun ei enempää irtoa.
Että niin on näreet, Ved.2. Ihmisten - ainakin minun - luottamuksen olet kadottanut ajat sitten.
Tuskinpa sitä takaisin saat, mutta älä välitä. Jumalan edessähän me seisomme tai kaadumme.
Hyvää ja totuudellista uutta vuotta sinulle toivottaen, rakkauden ja realismin asialla, SF.
.- Ved.2
Hamaan loppuun kirjoitti:
LAINEN, kielenkäytöstäsi päätellen. Mee jätkä hoitoon! Sama vanha kehno päästelee niitä demonisia höyryjään.
tänne kannata kirjoitella. Tuo on asiatonta ja riidan haastamista. Enkä muutenkaan halua, että asiattomilla kommenteilla ketään teilataan. Henkilökohtaisesti toivon, että Semper myöskin vastaa asiallisesti sellaisiin haasteisiin, mistä voidaan kuitenkin keskustella. Mutta toivoisin, että myös Sempper vastaisi omista mokistaan, mitkä ovat myöskin kunniaa loukkaavia. Tai muuten täytyy juridisesti se osoittaa, jos Sempperille ei mene muuten perille. Mietipä niitä homottelupuheitas??
Hamaan loppuun kirjoitti:
LAINEN, kielenkäytöstäsi päätellen. Mee jätkä hoitoon! Sama vanha kehno päästelee niitä demonisia höyryjään.
Tuollaiset purkaukset eivät ole kunniaksi sinulle, huomaat sen itsekin,
kunhan vähän pääset rauhoittumaan. Rentoa illan jatkoa sinulle!
PS.
En vastaa sinun herjauksiisi herjauksella, vaikka sitä kaiketi toivoisit.
Vaikka teen vastarintaa väärille kannanotoille ja käsityksille, haluan
kuulua niihin, jotka siunaavat herjaajiaan, tässä tapauksessa sinua.
.- hj.
dfgdfgdfgd kirjoitti:
"Tuossa on sinun tyttösi" - ilmoituksella - sidottiin niin vahvasti tähän ihmiseen, etten hänen tuottamien tuskienkaan takia päässyt hänestä eroon, vaikka sitä sitä monta kertaa halusin. Jumala sitoi minut tähän ihmiseen vain siksi, koska tiesi, että juuri HÄNEN KAUTTAAN SAATANAN JATKUVA RUSIKOINTI parhaiten onnistuu. Ja kyllä se on onnistunut !" (lai. TeuvoSuni)Tuossa käy ilmi se, että Teuvo ei kunnioita vaimoaan.
Solvaa "rakkaintaan",
Sananl. 6:32
Mieletön siis se mies, joka viettelee toisen vaimon -- niin tekee vain se, joka ei hengestään piittaa.
Sananl. 14:1
Vaimon viisaus talon rakentaa, vaimon tyhmyyteen talo sortuu. [Sananl. 12:4]
Sananl. 18:22
Onnen löytää, joka vaimon löytää, hän on päässyt Herran suosioon. [Sananl. 19:14, Sananl. 31:10; Sir. 26:3]
Ef. 5:33
Mutta se koskee myös kaikkia teitä: jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään. Ved.2 kirjoitti:
tänne kannata kirjoitella. Tuo on asiatonta ja riidan haastamista. Enkä muutenkaan halua, että asiattomilla kommenteilla ketään teilataan. Henkilökohtaisesti toivon, että Semper myöskin vastaa asiallisesti sellaisiin haasteisiin, mistä voidaan kuitenkin keskustella. Mutta toivoisin, että myös Sempper vastaisi omista mokistaan, mitkä ovat myöskin kunniaa loukkaavia. Tai muuten täytyy juridisesti se osoittaa, jos Sempperille ei mene muuten perille. Mietipä niitä homottelupuheitas??
Kieltämättä mielenkiintoinen ja jossain määrin haastava oli se homo-kysymys.
Muistan sen kyllä. Mutta muistatko, missä tilanteessa tein tuon suojausliikkeen?
Olithan roikkunut perässäni lähes koko kirjoitus-"historiani" ajan tällä palstalla.
Erään kerran tuli se momentum, jossa yllätin tekemällä kysymyksen, oletko h-o.
Jäljittämisessäsi ja perässäroikkumisessasi oli jotain, mikä toi ko. teeman esiin.
Uskon, että kysymys oli täysin oikeutettu. Ei siksi, että olisin perännyt sinun
suuntautumistasi, vaan siksi, että tarvitsit jotain ravistelemaan motiivejasi.
Myöhemmin huomasin, että olet vielä voimakkaamman ravistelun tarpeessa.
Odotahan, kun löydän verbaalivarastostani jotain uutta sinun parhaaksesi :)
.- Mistä moinen agressi
Muistan sen kyllä. Mutta muistatko, missä tilanteessa tein tuon suojausliikkeen?
Olithan roikkunut perässäni lähes koko kirjoitus-"historiani" ajan tällä palstalla.
Jäljittämisessäsi ja perässäroikkumisessasi oli jotain, mikä toi ko. teeman esiin.
.oot. Oletko ravistellut vauvojakin? Se on rikollista. Sinulla taitaa olla impulssikontrollin häiriö.
- Ved.2
juuri niin paljon tai vähän, kuin Jumala hyväksi näkee. Sinä tuskin tulet aikaani lyhentämään.
Et taida olla niitä miehiä, vaikka tuonenkalmaa tarjoatkin Lännen tyyliin: 'Aikasi käy vähiin'.
Lyhyesti sanottuna olet uskonnollinen pelle, jonka pääravintoa on halpa huvittelu 'keskustelun'
varjolla. Et lopulta ole juuri mitään mieltä mistään. Ronkit riitelymielessä toisten keskustelua
pyrkien saattamaan heitä vastakkain tutulla "tapelkaa pojat, saatte tupakkaa" -moraalillasi.
Et ansaitse syvällisempää pohdintaa motiiveistasi. Pelurin moraalistasi kun ei enempää irtoa.
Että niin on näreet, Ved.2. Ihmisten - ainakin minun - luottamuksen olet kadottanut ajat sitten.
Tuskinpa sitä takaisin saat, mutta älä välitä. Jumalan edessähän me seisomme tai kaadumme.
Hyvää ja totuudellista uutta vuotta sinulle toivottaen, rakkauden ja realismin asialla, SF.
.On siinä lähimmäiselle kannustavia ylistyssanoja. Kyllä on Semperin uskonnollinen moraali aika alas mennyt.
Mutta omapahan on moraalis. Totuus on se, että Semper ei uskovaisuuden nimissä kykene halua tulla valoon ja tunnustaa syntiänsä, pilkkaansa lähímmäisiään kohtaan. Tämän olen paljastanut hänessä, hänen sielunsa tähden. Jokainen uskovainen, uudestisyntynyt tämän ymmärtää. Hänen pilkkansa ei satu minuun, vaan Jeesukseen Kristukseen.
Jokaiselle sivullisellekin lukijalle olkoon opiksi, se että kyseessä ei ole ihmisten välinen riita tai oikeassa olemisen pätemisen tarve sinänsä, vaan uskonnollisen ihmisen vakava Jumalan hengen kóhtaamisen ankara ristiriita. Ja jos joku osoittaa tämän uskonnollisen henkivallan, niin häntä kohtaa enennäkemätön viha ja pilkka. Näin tässä on todistettavasti käynyt. Ei ole kysymys kenenkään keskustelun osapuolen syyllisyydestä tai syyttömyydestä. Syyllisyyteen, synnillisyyteen olemme osallisia kaikki. Kysymys on uskonnoillisuuden ja hengellisyyden välisestä kamppailusta. Vain uudestisyntynyt Jumalan Hengestä syntynyt ymmärtää mistä on kysymys. Raamatun mukaan, kaikki herja menee suoraan Isälle Jeesukselle Kristukselle.
Siinä suhteessa olemme armollisia, anteeksiantavia ja turvallisella mielellä. Mistä moinen agressi kirjoitti:
oot. Oletko ravistellut vauvojakin? Se on rikollista. Sinulla taitaa olla impulssikontrollin häiriö.
Sinulla on jostain syystä joulun kunniaksi (!) syyttävä mieli, jonka kohdistit
tämän Tapaninpäivän auvoisen rauhan keskellä nimimerkki Devoit'tiin.
Lueppa tämän päiväisiä solvauksiasi Devoitin suuntaan, niin huomaat, missä
se pahoinpitelijä piileksii. Se piileksii sinun oman puserosi sisällä, vaikka
tekeydytkin hurskaaksi tuomariksi, tosin surkealla menestyksellä, Ved.2.
Tulin mukaan tähän ketjuun vain auttaakseni sinua tunnistamaan oman
loukkaavan ja säälimättömän julman asenteesi. Peittelet vedätyksiäsi
milloin minkäkin tekohurskauden kaapuun, mutta minua sinä et onnistu
huijaamaan. Se ei toki minua estä tarjoamasta sinulle auttavaa kättäni.
Olen auttavaisella ja ystävällisellä asenteella sinua ohjaamassa kohti
keskinäisen kunnioituksen periaatteita ja käytäntöä, huomaathan sen! :)
.- Annbritt
Ved.2 kirjoitti:
On siinä lähimmäiselle kannustavia ylistyssanoja. Kyllä on Semperin uskonnollinen moraali aika alas mennyt.
Mutta omapahan on moraalis. Totuus on se, että Semper ei uskovaisuuden nimissä kykene halua tulla valoon ja tunnustaa syntiänsä, pilkkaansa lähímmäisiään kohtaan. Tämän olen paljastanut hänessä, hänen sielunsa tähden. Jokainen uskovainen, uudestisyntynyt tämän ymmärtää. Hänen pilkkansa ei satu minuun, vaan Jeesukseen Kristukseen.
Jokaiselle sivullisellekin lukijalle olkoon opiksi, se että kyseessä ei ole ihmisten välinen riita tai oikeassa olemisen pätemisen tarve sinänsä, vaan uskonnollisen ihmisen vakava Jumalan hengen kóhtaamisen ankara ristiriita. Ja jos joku osoittaa tämän uskonnollisen henkivallan, niin häntä kohtaa enennäkemätön viha ja pilkka. Näin tässä on todistettavasti käynyt. Ei ole kysymys kenenkään keskustelun osapuolen syyllisyydestä tai syyttömyydestä. Syyllisyyteen, synnillisyyteen olemme osallisia kaikki. Kysymys on uskonnoillisuuden ja hengellisyyden välisestä kamppailusta. Vain uudestisyntynyt Jumalan Hengestä syntynyt ymmärtää mistä on kysymys. Raamatun mukaan, kaikki herja menee suoraan Isälle Jeesukselle Kristukselle.
Siinä suhteessa olemme armollisia, anteeksiantavia ja turvallisella mielellä.kuka näistä pilkkaajista on syyllistynyt Hengen pilkkaan. Toivottavasti eivät olisi. Liian järkyttävää edes ajatella. Vaikka kyllä näillä palstoilla ihan selvää Pyhän Hengen pilkaa on havaittavissa, vai miten olet kokenut?
- Ved.2
Ved.2 kirjoitti:
perinjuurin loukanneesi mm. kunniaani. Saat vielä vähän aikaa, muttet loputtomiin, koska näytät olevan niin itsepäinen. Ei näytä hyvältä. Mutta annas olla. Semper kuvittelee, että ketäntahansa voi kohdella ihan mielivaltaisesti. näköjään hakee vain riitaa täätä palstalta. Mitataanpa riidansietokyky ihan lain puitteissa.
Kunnianloukkaus on aina vakava rikos kohdistuipa se uskovaan tai kehen tahansa. En hae tätä minkään yksittäåisen mielipiteen tai kirjoituksen johdosta, vaan jatkuvan kunnianloukkauksen ja erittäin vakavien siihen liittyvien kirjoitusten suhteen. Tuo viimeinenkin kirjoitus, "uskonnollinen pelle", kertoo jatkuvasta toisen palstakirjoittajan häpäisystä ja loukkaavasta kirjoittelusta. Minusta sellaisen on loputtava yleisenkin moraalin vuoksi. - Never?
.mutta haukut nyt väärää puuta. Pääasiasi taitaa olla se, että kunhan saat haukkua ja pilkata. Arvioni meni siis oikein. Milloin pilkkasi saavuttaa kattonsa, vai saavuttaako koskaan?
- Ved.2
.Kun minun identiteettini on siinä suhteessa niin vahva. Sen voin tarkistaan tietotekniikan, innternetin lähteiltä tarvittaessa. Olen erittäin mielelläni ihan omana itsenäni. Puhelinnumeronikin olisi ihan saatavilla, josn lähimmäinen kiinnostaa. Mutta itse haluat kätkeytyä omana köykäisenä persoonana, mikä haluaa piiloutua´vaikka onkin nimimerkillä näennäisesti esiintynyt. Minulla on tälläkin palstalla ystäviä, joila on lupa antaa puhelinnumeroni reiluun avoimeen vuoropuheluun, keskusteluun, mihin siulla ei näytä olevan kanttia.
Päätäs olet kyllä valmis aukomaan, muttet reiluun kahdenkeskiseen keskusteluun. Aika raukka mieheksi, jos mies olet? epäilen kyllä vahvasti. Tuollaisille tyypeille on ollut aina tapana sanoa aikanaan, ja kun olen vanhanaikainen, niin sanon tuon aika painavasti. Se on varmaan helppoa keljuilla sieltä netin näppäimistön takaa. Mutta tulisitpa ihmisten ilmoille, niin luulen, että sinunkin suuläpes nöyrtyisi. Naisten suhteen olisin hiljaa, mutta jos olet mies, niin pikkuisen pistäisin haastetta kehiin. Mikähän sinuakin vaivaa?
Mikset voi näyttäytyä vaikkapa sinunkin fyysisen reviirisi, ei varmaan montaa kilometriä, läheisille kirjoittajille. Ollaan kuitenkin vaan keskustelijoita, eikä mitään liiivimiehiä. Tuli vaan mieleen, ettei ykskään liivimies ole tullut koskaan keljuilemaan. Niillä on asiansa, mutta Semperin asia ei minusta oikein ole millään tasolla.Taitaa olla sellainen riitahenki? Mikä Semperiä oikein vaivaa, kerro, niin voidaanhan sitä aina keskustella kaikella kunnioituksella. Vai? Voiko hyvää uutta vuotta kuitenkin toivottaa? Never? kirjoitti:
mutta haukut nyt väärää puuta. Pääasiasi taitaa olla se, että kunhan saat haukkua ja pilkata. Arvioni meni siis oikein. Milloin pilkkasi saavuttaa kattonsa, vai saavuttaako koskaan?
Syy oli minun; ei pitäisi sotkea taustakuorolaisia illan solistiin.
Erehdystäni lieventää se, että nuottinne ovat täsmälleen samat.
Muuten, pilkkaaminen on vakava asia, enkä halua osallistua siihen.
Puolustautuminen ei ole pilkkaamista, tällä herjalla ved illan avasi:
>>>Luulin sinua edes vähän
Ved.2 26.12.2010 17:28
sivistyneemmäksi näiden jumalattomien väittelyiden suhteen.
taidat kuulua siiihen Semperin lahkoon,Ved.2 kirjoitti:
Kun minun identiteettini on siinä suhteessa niin vahva. Sen voin tarkistaan tietotekniikan, innternetin lähteiltä tarvittaessa. Olen erittäin mielelläni ihan omana itsenäni. Puhelinnumeronikin olisi ihan saatavilla, josn lähimmäinen kiinnostaa. Mutta itse haluat kätkeytyä omana köykäisenä persoonana, mikä haluaa piiloutua´vaikka onkin nimimerkillä näennäisesti esiintynyt. Minulla on tälläkin palstalla ystäviä, joila on lupa antaa puhelinnumeroni reiluun avoimeen vuoropuheluun, keskusteluun, mihin siulla ei näytä olevan kanttia.
Päätäs olet kyllä valmis aukomaan, muttet reiluun kahdenkeskiseen keskusteluun. Aika raukka mieheksi, jos mies olet? epäilen kyllä vahvasti. Tuollaisille tyypeille on ollut aina tapana sanoa aikanaan, ja kun olen vanhanaikainen, niin sanon tuon aika painavasti. Se on varmaan helppoa keljuilla sieltä netin näppäimistön takaa. Mutta tulisitpa ihmisten ilmoille, niin luulen, että sinunkin suuläpes nöyrtyisi. Naisten suhteen olisin hiljaa, mutta jos olet mies, niin pikkuisen pistäisin haastetta kehiin. Mikähän sinuakin vaivaa?
Mikset voi näyttäytyä vaikkapa sinunkin fyysisen reviirisi, ei varmaan montaa kilometriä, läheisille kirjoittajille. Ollaan kuitenkin vaan keskustelijoita, eikä mitään liiivimiehiä. Tuli vaan mieleen, ettei ykskään liivimies ole tullut koskaan keljuilemaan. Niillä on asiansa, mutta Semperin asia ei minusta oikein ole millään tasolla.Taitaa olla sellainen riitahenki? Mikä Semperiä oikein vaivaa, kerro, niin voidaanhan sitä aina keskustella kaikella kunnioituksella. Vai? Voiko hyvää uutta vuotta kuitenkin toivottaa?Kovat on puheet, mutta tosi näytöt puuttuu sinulta, jos ne mielestäsi puuttuu minultakin.
Eiköhän ole aika painua vähitellen unten maille. Jospa huominen olisi tätä päivää viisaampi.
Valitusvirret:
3:22 Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet,
sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
3:23 se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.
3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni;
sentähden minä panen toivoni häneen."
.- Ved.2
Syy oli minun; ei pitäisi sotkea taustakuorolaisia illan solistiin.
Erehdystäni lieventää se, että nuottinne ovat täsmälleen samat.
Muuten, pilkkaaminen on vakava asia, enkä halua osallistua siihen.
Puolustautuminen ei ole pilkkaamista, tällä herjalla ved illan avasi:
>>>Luulin sinua edes vähän
Ved.2 26.12.2010 17:28
sivistyneemmäksi näiden jumalattomien väittelyiden suhteen.
taidat kuulua siiihen Semperin lahkoon,sinne homottelijoiden herjoihin ja pilkkoihin? Et sinä Semper sellaisista pilkkapuheista mitään illan rauhaa saa. Kyllä se risoo sinua yöt ja päivät. Katsos ei omatunto tunne mitään työn ja levon välistä palautumista.
Se vaan riivaa yöt ja päivät, ennenkuin teet parannuksen. Sitä ei pääse karkuun latianan kielen, eikä saksan kielen fraaseilla. Se on kielistä riippumaton vaiva, mikä kalvaa omaatuntoa, niin kauan kuin se on puhdistettu ja sovitettu. - Ved.2
Kovat on puheet, mutta tosi näytöt puuttuu sinulta, jos ne mielestäsi puuttuu minultakin.
Eiköhän ole aika painua vähitellen unten maille. Jospa huominen olisi tätä päivää viisaampi.
Valitusvirret:
3:22 Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet,
sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
3:23 se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.
3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni;
sentähden minä panen toivoni häneen."
.muutenkin hurskaalla mielellä, mutta unen rauhaa et saa ennen kuin selvität viimeisenkin herjas.
vai onko niin, että Semper antaa auringon laskea, ennenkuin on riitansa selvittänyt. Itse en uskaltaisi mennä noilla eväillä nukkumaan. Paljon on työtä Semperinkin sielun eteen. Raamattukin käskee valvoa.
Edelleen vetoan siihen helluntailaisten hyvään vetoomukseen (mihin en itse kuulu)- on tullut "kiinni otetuksi". - uskovaisen tie
Laduntallailija kirjoitti:
kuin suurin osa täällänyt olekaan mitään uskovaisia. Siksi ei voi tietenkään hengellistä tukea saada, mutta voisi silti odottaa edes henkistä tukea, jos olisivat edes ystävällisiä ja vähänkään sinne kristilliseen mieleen taipuvaisia ihmisiä.
Ei tällaisella palstalla uskova saa tukea, koska täällä eivät uskovat juuri pyöri. Antiuskovat taas kirjoittelevat tänne ja rypevät samoissa paskoissaan vuosi toisensa jälkeen.
Eivät pitemmälle edisty, eivätkä voi, koska eivät oikeasti haluakaan. Siinä paskassa kyllä halutaan ryvetä. Eivät ole huolissaan ikuisuus kohtalostaan.oli tiukasta sävystään huolimatta asiaa! Uskovaisen tie palstalta poispäin vie.
- uskovaisen ystävä
Tässä sinun vedi-veivaustasi: >>Olenhan ulkopuolinen teidän suhteen joka mielessä."niin käänny luottamuksella puoleeni"
"jos todellista apua kaipaat"
Tällainenhan edellyttäisi todellista kanssakäymistä todellisten ihmisten kesken elävässä elämässä todellisin nimin, todellisin kasvoin ja vilpittömin aikein. Mutta sinähän haluat pysyä virtuaalitodellisuudessa nimettömänä tällaisella paskapalstalla, josta hengelliset uskovaiset jossakin vaiheessa lopulta kaikkoavat.
Halpaa sanahelinää sinulta taas. - Ved.2
.ulos siitä loukusta missä olet. Todistan tämän vain uskovílle tai uskoon pyrkiville esimerkiksi, en oman kunniani perään, vaikka sellainenkin asia on vireillä. Mutta pääpointti on se , että Semper ei kykene pyytämään anteeksi loukkaustaan allekirjoittanutta kohtaan. Siis homotteli minua ja muutenkin häpäisi henkilöllisyyttäni ja näköjään häpäisee jatkuvasti. Tämä loukkaus voidaan kaivaa tulevaisuudessa kirjoitushistoriasta kaikkien nähtäville ja käydä oikeutta maallisessa järjestelmässä. Näin voidaan osoittaa, mikä on tämä maallisen oikeuden suhtautuminen kunnian loukkaukseen.
Pointti on se, että jos Semper olisi oikea uudestisyntynyt kristitty, niin hän pyytäisi anteekksi, olipa hänen kannaltaan miten kiinnostava keskustelu tahansa. Tiedän, että kuka tahansa uskova tekisi sellaisen tunnustuksen mitä pikimmiten. Tunnen uskovien mielen ja sielunlaadun aika perusteellisesti usean vuosikymmenen takaa, lisäksi vielä eri suunntausten kannalta.
Ja vaikka en itse ole uskovien parhaimmasta päästä, niin olen tarvittaessa valmis itse pyytämään anteeksi, jos olen jotain loukannut. Oman uskonelämäni kilvoitus on sitten ihan eri suunnalla, voin olla paljon huonompi ja alkeellisemmalla tasolla. Mutta olen havainnut, että Sempperin syväongelma ja kaikki riippuu juuri näistä seikoista. Semperiltä puuttuu itseasiassa koko uskoontulon prosessin selvittely, siis todistus. Niistä väistely on saanut ihan oman teologiansa ja saapa joitain heikkoja sieluja jopa harhautettuakin.
Sen vuoksi hän alentuu noihin alentaviin loukkauksiin, koska on tullut tiensä päähän uskonasioiden suhteen. Uskoontulo voi olla joillekin nöyryyttävä kokemus. Mutta kun löytää Jumalan elämäänsä, siis Jeesuksen Kristuksen, niin mikään ei enää nöyryytä. Ei silloin näilläkään keskusteluilla ole enää väliä. Ei minulle ainakaan. Suurin harhahan tässä on se, että luullaan, että tuo se varmaan on niin hurskas, kun noin kipakasti sanoo. Mutta se on suurta valhetta ja harhaan johdatusta. Ei kukaan ilkeämielinen ja pilkkaaja peri Jumalan valtakuntaa,. Sen luulis jokaiselle olevan ihan järkeenkäypä seikka. Mutta armon aikaa on jokaiselle, niin kauan kuin on elämää.
Täytyy vaan kertoa, kun uskovienkaan todistusta ei ilmene. Paitsi joku, joka vihjaisi, että Semper ei ole hengellinen. Ja tästähän tässä on kysymys. Kirjoitus on ainoastaan Semperin parhaaksi, ei oman kunnian tai pyyteen vuoksi, koska siihen ei riitä oma motiivini. - pelottava asia
Ved.2 kirjoitti:
sinne homottelijoiden herjoihin ja pilkkoihin? Et sinä Semper sellaisista pilkkapuheista mitään illan rauhaa saa. Kyllä se risoo sinua yöt ja päivät. Katsos ei omatunto tunne mitään työn ja levon välistä palautumista.
Se vaan riivaa yöt ja päivät, ennenkuin teet parannuksen. Sitä ei pääse karkuun latianan kielen, eikä saksan kielen fraaseilla. Se on kielistä riippumaton vaiva, mikä kalvaa omaatuntoa, niin kauan kuin se on puhdistettu ja sovitettu.lisäys: omatunto lakkaa kalvamasta myös silloin, kun ihminen itsensä paaduttaa tunnottomaksi. Silloin hän pääsee paatumuksen rauhaan. Tällä palstalla vaikuttaa olevan sellaisiakin kirjoittajia, jotka todella ovat itsensä kovettamalla kovettaneet ja siten tulleet tunnottomiksi.
Ohje: älä uhraa aikaasi ja tunteitasi tunnottomiin. - Ved.2
pelottava asia kirjoitti:
lisäys: omatunto lakkaa kalvamasta myös silloin, kun ihminen itsensä paaduttaa tunnottomaksi. Silloin hän pääsee paatumuksen rauhaan. Tällä palstalla vaikuttaa olevan sellaisiakin kirjoittajia, jotka todella ovat itsensä kovettamalla kovettaneet ja siten tulleet tunnottomiksi.
Ohje: älä uhraa aikaasi ja tunteitasi tunnottomiin.tarkoitat. Mietin vaan tässä yön syvinä hetkinä. Tämä on sellainen omantunnon projekti, siinä on myös mukana sellaista fiksaation loppuun ajamista. Olkoon se vaikka osa omantunnon tutkielmaa. Otan ohjeista vaarin. Ja kaipaankin viisaita sanoja elämän varrella.
Pyyntö: voisit itse kirjoitella enemmän, niin lukisin vuorostaan vaan, niin voisin lepäillä välillä itsekin "tunnollisten" rauhassa. Sillä rauhaan... - Totta on!!
uskovaisen tie kirjoitti:
oli tiukasta sävystään huolimatta asiaa! Uskovaisen tie palstalta poispäin vie.
Tätä kehoitusta on uskottava.
- sama kirjoitt.
Totta on!! kirjoitti:
Tätä kehoitusta on uskottava.
löytää hengenheimolaisia, uskovien yhteyttä. Sitä on rukoiltu niin paljon.
- totuus on toinen
sama kirjoitt. kirjoitti:
löytää hengenheimolaisia, uskovien yhteyttä. Sitä on rukoiltu niin paljon.
uskovaiset alkavat yhdessä riemuita!
- hyvä havainto
totuus on toinen kirjoitti:
uskovaiset alkavat yhdessä riemuita!
alkavat iloita ja riemuita tekemänsä kultaisen vasikan ympärillä menojaan pitämään ja jakavatt toisilleen sitä "armoa"
ootellaan rauhassa, kun totuus ilmestyy, niin vasikat ja kultaiset sonnit saa kyytiä - ???????????
Ved.2 kirjoitti:
riiteleväisiä. Olen sen omalla kohdallani käynyt monta kertaa kokemassa. Olen Raamatusta sinänsä samaa mieltä. Mutta en sotkisi ns. käsiänsä p:kaan. Mm. jos olet hehkisesti ja hengellisesti päässyt irti tai ei ole mitään kanssakäymistä, niin saattaa että joku on aina muistuttumassa ja ilkkuen vuosikausia palstalla, että todistapa nyt kaikille traumaattisimpien kokemusten kautta miten pääsit irti "sunimönjästä" ja käy sitten vaikka sillä "ainoalla oikealla upotuskasteella".
Paras "vastustus"olisi välttää kanssakäymistä siihen kykenemättömien patologisesti toisiin suhtautuviin ja vielä Raamattua vääristeleviin. Miksei voitais rakentuan niiden kanssa, jotka kuitenkin uskovat Raamattuun, niinkuin on kirjoitettu. Eri asia on ymmärtää asiat väärin, mutta kun siihen liittyy usein myös sieltä vastapuolelta yli-ja alilyöntejä "saatanoiden kostoineen ja ikuistet kidutustuomiot helvetissä".
Ainoa, mitä voisin Teuvolta kysyä, mihin ei ole tullut vastausta, että mihin ne Helena Konttisen ylistykset ovatkaan kadonneet? Kun kokemukset "olivat niin samanlaisia", ja ovat niin kauan kuin ne poistodistetaan.
Eiköhän nuo Paavalin säkeet ole jo käsitelty? Olen D:n kanssa evankeliumista samaa mieltä, mutten siitä ,että jatkaa tuota hyödytöntä teuvottelua. Varsinkin henkilöiden kanssa jotka toistavat vuodesta toiseen samaa antievankeliumia. Ei siis hallita nettietikettiä, niin miten tällainen olisi jotenkin kelvollinen julistamaan Jumalan valtakakuntaa ja edustamaan jotenkin Raamatun totuutta. Saati sitten, että olisi vielä ikäänkuin jotain keskusteltavaa. Eli jos perkeleitä vastaan puolustaa Raamattua, niin siitä seuraa vaan lisää Jumalan pilkkaa. Tästä koin ihan vasta esimerkkejä häpäisyineen sun muineen. R: "Ettei Jumalan sana häväistyksi tulisi!"
Voi sitä olla viksusti väärääkin mieltä, jos ei ole ymmärrystä annettu. Ei tämä nyt sinänsä D:tä koske, itseä myös kaikkinen "teuvolankeemuksineen". Kaikkea tukea silti nyt tässä suhteessa D:lle." Eli jos perkeleitä vastaan puolustaa Raamattua, niin siitä seuraa vaan lisää Jumalan pilkkaa. Tästä koin ihan vasta esimerkkejä häpäisyineen sun muineen. R:" "Ettei Jumalan sana häväistyksi tulisi!"
Lainaus kommentistasi. Mitä tarkoittanee tämä R: onko sillä tarkoitus vihjata johonkin henkilöön ja kylvää riitaa ja epäluuloa palstalle, vai? - zippadabba
??????????? kirjoitti:
" Eli jos perkeleitä vastaan puolustaa Raamattua, niin siitä seuraa vaan lisää Jumalan pilkkaa. Tästä koin ihan vasta esimerkkejä häpäisyineen sun muineen. R:" "Ettei Jumalan sana häväistyksi tulisi!"
Lainaus kommentistasi. Mitä tarkoittanee tämä R: onko sillä tarkoitus vihjata johonkin henkilöön ja kylvää riitaa ja epäluuloa palstalle, vai?veikkaan että R=Raamattu. Eli lainaus raamatusta. R:" "Ettei Jumalan sana häväistyksi tulisi!"
- Teuvontunnistaja
hyvä havainto kirjoitti:
alkavat iloita ja riemuita tekemänsä kultaisen vasikan ympärillä menojaan pitämään ja jakavatt toisilleen sitä "armoa"
ootellaan rauhassa, kun totuus ilmestyy, niin vasikat ja kultaiset sonnit saa kyytiäSujuvasti se kaksinyksinpuhelu sinulta sujuu
Ved.2 kirjoitti:
Sehän on sinun valintasi. Eikä nyt minullakaan ole sitten muuta sasnottavaa. Aika pettynyt sinunkin sielun tilaan.***gelliistä elämää ei sin ulla näytä oeban **
What? Puhutko kielillä, vai olivatko juomasi juhlavia? (jos en tietäisi sinua niin tanuksi kristityksi, epäilisin)
***sivistyneemmäksi näiden jumalattomien väittelyiden suhteen. taidat kuulua siiihen Semperin lahkoon, missä iät ajat keksitään miitä jumalattomampia, 400 pilkkasanaa Sunia kohtaan. Ei ole ymmärryksesi kyllä mainitttavalla tasolla. Aika pettynyt olen ja nimenomaan hengen elämää ei näytä sinulla olevan. Mielelläsi viittaatkkin noihin . Niihin reppanoihin sinulla on kuitenkin sympatiat puolellasi, sitähän ne tarvitsevatkin, mutta kun sinulla ei ole sitä Jumalan tuomaa armoa ja evankeliumía, mitä he tarvitsisisvat. Mutta vihollisille sinulla riittää sympatiaa.
Sehän on sinun valintasi. Eikä nyt minullakaan ole sitten muuta sasnottavaa. Aika pettynyt sinunkin sielun tilaan.***
En juurikaan muuta ymmärtänyt, kuin että olet pettynyt minuun ja epäilet minun kuuluvan johonkin "semperin lahkoon", no en kuulu ja pettymyksen tunne on omasi, johon en voi vaikuttaa.Ved.2 kirjoitti:
niin soita tai pyydä kylään, niin kerron sinulle vaikka yötä myöten, mitä se logiikka pitää sisällään!! Mutta ei sinua taida itseasiassa kuitenklaan kíinnostaa, mikä se totuus olisi tästä näkökulmasta. Tataa kuitenkin arastaa jostain suunnasta? Minä tiedän kyllä aika palljon siitä suunnasta. Tataa olla jänes housuissa Tvoitilla.
**Tataa kuitenkin arastaa jostain suunnasta? Minä tiedän kyllä aika palljon siitä suunnasta. Tataa olla jänes housuissa Tvoitilla. ***
Ja mistäpä "tiedät"? Oletko mahdollisesti ollut yhteydessä valhejuorumestari teukkaan?Ved.2 kirjoitti:
**käsitykseni mukaan, jos olisit uskovainen, siis hengellinen, et tuhlaisisi näpäimistöäsi turhiin jumalattomiin väittelyihin. Kyllähän uskova ymmärtää, että mm. Paavali puhui Pyhän Hengen kautta. Me vaan luemme, rukoilemme, emmekä yhtään epäile. Jumalattomien kanssa voimme väitellä loputtomiin. Mutta mitä se hyödyttää? Suuntaa evankeliumisi niitä kohden, jotka ottavat sen vastaan.***
Kyllä se vaan hyödyttää ampua teuvon valheet alas. palstalle tulee satunnaisia etsijöitä, jotka saattavat tarttua teuvon syöttiin jos niitä valheita ei päättäväisesti reaaliajassa alas ammuttaisi.- hyvän puolesta
Devoit kirjoitti:
**käsitykseni mukaan, jos olisit uskovainen, siis hengellinen, et tuhlaisisi näpäimistöäsi turhiin jumalattomiin väittelyihin. Kyllähän uskova ymmärtää, että mm. Paavali puhui Pyhän Hengen kautta. Me vaan luemme, rukoilemme, emmekä yhtään epäile. Jumalattomien kanssa voimme väitellä loputtomiin. Mutta mitä se hyödyttää? Suuntaa evankeliumisi niitä kohden, jotka ottavat sen vastaan.***
Kyllä se vaan hyödyttää ampua teuvon valheet alas. palstalle tulee satunnaisia etsijöitä, jotka saattavat tarttua teuvon syöttiin jos niitä valheita ei päättäväisesti reaaliajassa alas ammuttaisi.ja ethän sinä oikeastaan olekaan väittelemässä so. kinastelemassa. Teuvon karkeiden valheiden alas ampuminen tarkoittaa minunkin mielestäni juuri sitä, että niihin tartutaan tarpeen mukaan. Eli ei väittelyä ja kinastelua väittelemisen ja kinastelemisen vuoksi, ei oman pätemisen vuoksi vaan arkojen ja vakaantumattomien etsikkojen turvaksi.
- Ved.2
Devoit kirjoitti:
Kyllä se vaan hyödyttää ampua teuvon valheet alas. palstalle tulee satunnaisia etsijöitä, jotka saattavat tarttua teuvon syöttiin jos niitä valheita ei päättäväisesti reaaliajassa alas ammuttaisi.Näkökohtani on se, että vaikka ampuu väärää julistajaa alas, niin sitä "syyllistyy" siinä ohella itsekin ampujaksi. Se alkaa vaikuttamaan ajan myötä myös yleiseen ilmapiiriin. Siis tulta tulesta, syttöjä ei kannata antaa, koska niistä se vihulainen juuri iloitsee. Oletko kuullu sellaista käsitettä, kuin "sammuttaminen".
Semper on yksi esimerkki näistä alas-ampujista. parin kolmen kommentin jälkeen parasta "alasampumista "on vaan vaieta. vatsaväitteillä kerää vaan itse jumalatonta listaa, lopun neljäsataa pilkkasanaa, missä vihollisen "tili vaan kasvaa". Semperkin vaan on sinänsä ollut oikeassa. Mutta jatkaessaan oikeassaolemistaan, alkaakin itse vaikuttamaan samanluonteiselta, siis muuttuu itseasiassa samankaltaiseksi.
Ihan samanlainen, pahempanakin vihollisena esiintyy allekirjoittanuttaa kohtaa, pilkaten mennentullen allekirjoittanutta. Paras kommentti itselle oli tuo, kun joku sano, että lopeta! ei kannata vatkata samaa sydämetöntä väittelyä paadutettujen kanssa.
Siksipä en enää vastaile, jos ei ole jotain rakentavaa sanottavaa. Halusin vain skannata Devoitinkin sielunelämää, kun ei muuten asiat etene. Uskoontuloa voi mielestäni mittailla, muttei yksityisyys kuulu kellekään. Siinäkin suhteessa kieltään hallitsemattomat änkyräteologit kannattaa jättää rauhaan.
kahdenkeskisessä keskustelussahan on tullut mielenkiintoisia näkökulmia esille kyseisistä aiheista. kannattaa pitää niistä yhteisistä toteamuksista kiinni.
Jos tätä teuvotteluteemaa jatkaisi, niin luulisin, että hedelmälliseen keskusteluun pääsisi, ottamalla vaikka Helene Konttisen kirja käsittelyyn. Kirja on niin täynnänsä harhaoppia ja suorastaan okkultismia, täysin Raamatunvastaista tekstiä, suoraan sanottuna sielunb´vihollisen ilosanomaa. Niinkuin vastaavassa tapauksessa eräässä lähipitäjässämme oli samanlainen unissasaarnaaja kuin Helena Konttinen 16-vuotiaasta iästä lähtien. Paikallinen pappi kävi tarkistamassa henkilön hengellisen tilan ja yksselitteisesti totesi: "Siinä on riivaaja!" - Tekstin ulkoasun voi tarkistaa, löytynee netistäkin. Eräänlainen tutkielma aikamme unissasaarnaajista.
Ja juuri tähän HK:hon Teuvo samastui, "kun kokemukset olivat niin samanlaiset!" Mm. tällaista "todistuksen tietä" en ole vielä perustellusti kuullut, että uskooko Teuvo vielä HK:hon, onko irtaantunut hänestä osaksi, vai mikä se suhde nykyään on?
En tiedä, mutta Devoitin kirjoituksia arvostan, koska tiedän että ymmärrät asiaa syvemmin. Turhasta tuomaroinnista pyydän anteeksi. Kaikkea hyvää Uudelle vuodelle. - Ved.2
Devoit kirjoitti:
**Tataa kuitenkin arastaa jostain suunnasta? Minä tiedän kyllä aika palljon siitä suunnasta. Tataa olla jänes housuissa Tvoitilla. ***
Ja mistäpä "tiedät"? Oletko mahdollisesti ollut yhteydessä valhejuorumestari teukkaan?Mutta joskus ärsytyskynnys ylittyy. Mutta johtuu yleisestä tympääntymisestä palstan pölinöihin. Lue tuo alempi kommentti. Ja ole vaan huoleti täältä suunnasta.
Ved.2 kirjoitti:
Näkökohtani on se, että vaikka ampuu väärää julistajaa alas, niin sitä "syyllistyy" siinä ohella itsekin ampujaksi. Se alkaa vaikuttamaan ajan myötä myös yleiseen ilmapiiriin. Siis tulta tulesta, syttöjä ei kannata antaa, koska niistä se vihulainen juuri iloitsee. Oletko kuullu sellaista käsitettä, kuin "sammuttaminen".
Semper on yksi esimerkki näistä alas-ampujista. parin kolmen kommentin jälkeen parasta "alasampumista "on vaan vaieta. vatsaväitteillä kerää vaan itse jumalatonta listaa, lopun neljäsataa pilkkasanaa, missä vihollisen "tili vaan kasvaa". Semperkin vaan on sinänsä ollut oikeassa. Mutta jatkaessaan oikeassaolemistaan, alkaakin itse vaikuttamaan samanluonteiselta, siis muuttuu itseasiassa samankaltaiseksi.
Ihan samanlainen, pahempanakin vihollisena esiintyy allekirjoittanuttaa kohtaa, pilkaten mennentullen allekirjoittanutta. Paras kommentti itselle oli tuo, kun joku sano, että lopeta! ei kannata vatkata samaa sydämetöntä väittelyä paadutettujen kanssa.
Siksipä en enää vastaile, jos ei ole jotain rakentavaa sanottavaa. Halusin vain skannata Devoitinkin sielunelämää, kun ei muuten asiat etene. Uskoontuloa voi mielestäni mittailla, muttei yksityisyys kuulu kellekään. Siinäkin suhteessa kieltään hallitsemattomat änkyräteologit kannattaa jättää rauhaan.
kahdenkeskisessä keskustelussahan on tullut mielenkiintoisia näkökulmia esille kyseisistä aiheista. kannattaa pitää niistä yhteisistä toteamuksista kiinni.
Jos tätä teuvotteluteemaa jatkaisi, niin luulisin, että hedelmälliseen keskusteluun pääsisi, ottamalla vaikka Helene Konttisen kirja käsittelyyn. Kirja on niin täynnänsä harhaoppia ja suorastaan okkultismia, täysin Raamatunvastaista tekstiä, suoraan sanottuna sielunb´vihollisen ilosanomaa. Niinkuin vastaavassa tapauksessa eräässä lähipitäjässämme oli samanlainen unissasaarnaaja kuin Helena Konttinen 16-vuotiaasta iästä lähtien. Paikallinen pappi kävi tarkistamassa henkilön hengellisen tilan ja yksselitteisesti totesi: "Siinä on riivaaja!" - Tekstin ulkoasun voi tarkistaa, löytynee netistäkin. Eräänlainen tutkielma aikamme unissasaarnaajista.
Ja juuri tähän HK:hon Teuvo samastui, "kun kokemukset olivat niin samanlaiset!" Mm. tällaista "todistuksen tietä" en ole vielä perustellusti kuullut, että uskooko Teuvo vielä HK:hon, onko irtaantunut hänestä osaksi, vai mikä se suhde nykyään on?
En tiedä, mutta Devoitin kirjoituksia arvostan, koska tiedän että ymmärrät asiaa syvemmin. Turhasta tuomaroinnista pyydän anteeksi. Kaikkea hyvää Uudelle vuodelle.***Näkökohtani on se, että vaikka ampuu väärää julistajaa alas, niin sitä "syyllistyy" siinä ohella itsekin ampujaksi. Se alkaa vaikuttamaan ajan myötä myös yleiseen ilmapiiriin. Siis tulta tulesta, syttöjä ei kannata antaa, koska niistä se vihulainen juuri iloitsee. Oletko kuullu sellaista käsitettä, kuin "sammuttaminen".***
Olen kuullut ja olen kuullut termin "väärin sammuttaminen" Tuon edellisen sanoi muuan palopäällikkö, joka liian myöhässä palopaikalle tuli. Pääsääntöisesti puhut järkeä, mutta tässä tapauksessa "sammuttaminen" tarkoittaisi vain vapaiden käsien antamista teuvolle, -valehteluun. Koska alistumalla teuvon vääryyteen edistää sitä, -ei sammuta.
***Semper on yksi esimerkki näistä alas-ampujista. parin kolmen kommentin jälkeen parasta "alasampumista "on vaan vaieta. vatsaväitteillä kerää vaan itse jumalatonta listaa, lopun neljäsataa pilkkasanaa, missä vihollisen "tili vaan kasvaa". Semperkin vaan on sinänsä ollut oikeassa. Mutta jatkaessaan oikeassaolemistaan, alkaakin itse vaikuttamaan samanluonteiselta, siis muuttuu itseasiassa samankaltaiseksi.
Ihan samanlainen, pahempanakin vihollisena esiintyy allekirjoittanuttaa kohtaa, pilkaten mennentullen allekirjoittanutta. Paras kommentti itselle oli tuo, kun joku sano, että lopeta! ei kannata vatkata samaa sydämetöntä väittelyä paadutettujen kanssa. ****
Muistaakseni semper ei kerännyt tuota listaa pilkkasanoista. Listan roskapostaaja toistuvasti palstalle, on itse herra suni. Semper on veljemme Herrassa, enkä näe häneltä pilkkaa ja vihaa sinuakaan kohtaan. Hän on vain lahjakas sanankäyttäjä, ryyditettynä värikkäällä kielenkäytöllä. Semperillä ei ole ollut tiöaisuutta tutustua sinuun henk koht, kuten minulla. Minullakin voisi palstakirjoittelusi perusteella olla täysin eri kuva sinusta. Sinulla on paljon viisaita oivalluksia ja ajatuksia, jotka eivät minullekaan aukea, kuin sinun itse puhumana. Ved 2.n kanssa keskustelleena kehoittaisin semperiäkin "kuuntelemaan" häntä ymmärtäväisellä ja suvaitsevaisella mielellä. Ved 2,lla on hyviä huomioita asioista.
**Jos tätä teuvotteluteemaa jatkaisi, niin luulisin, että hedelmälliseen keskusteluun pääsisi, ottamalla vaikka Helene Konttisen kirja käsittelyyn. Kirja on niin täynnänsä harhaoppia ja suorastaan okkultismia, täysin Raamatunvastaista tekstiä, suoraan sanottuna sielunb´vihollisen ilosanomaa. Niinkuin vastaavassa tapauksessa eräässä lähipitäjässämme oli samanlainen unissasaarnaaja kuin Helena Konttinen 16-vuotiaasta iästä lähtien. Paikallinen pappi kävi tarkistamassa henkilön hengellisen tilan ja yksselitteisesti totesi: "Siinä on riivaaja!" - Tekstin ulkoasun voi tarkistaa, löytynee netistäkin. Eräänlainen tutkielma aikamme unissasaarnaajista.
Ja juuri tähän HK:hon Teuvo samastui, "kun kokemukset olivat niin samanlaiset!" Mm. tällaista "todistuksen tietä" en ole vielä perustellusti kuullut, että uskooko Teuvo vielä HK:hon, onko irtaantunut hänestä osaksi, vai mikä se suhde nykyään on?***
Erittäin totta. Kahden todistajan sanalla teuvo oli täysin helena konttisen lumoissa ja minäkin teuvon vanavedessä. Teuvo sanoutui myöhemmin irti HK,stakin. sinänsä se on loogista, kun teuvon järjestys menee ensin palvonnasta halveksuntaan. Niin uskonnollisissa oppi-idoleissaan kuin ystävissäänkin. Teuvo palvoi lutheria, myöhemmin kiisti kaikki oppinasa. Teuvo palvoi helena konttista ja sama tulos. Teuvo palvoi paavalia etc. Enää teuvon "tappolistalla" on jäljellä Jeesus ja Jumala. Niin ja tietenkin hänen opashenkensä, mutta vartokaas ;)
Saat anteeksi ved 2 ja omalta osaltani pyydän myös anteeksi kärkästä kielenkäyttöäni. Hyvää tulevaa Uutta Vuotta sinulle, kuten muillekin palstalaisille. teuvoa unohtamatta :)Devoit kirjoitti:
***Näkökohtani on se, että vaikka ampuu väärää julistajaa alas, niin sitä "syyllistyy" siinä ohella itsekin ampujaksi. Se alkaa vaikuttamaan ajan myötä myös yleiseen ilmapiiriin. Siis tulta tulesta, syttöjä ei kannata antaa, koska niistä se vihulainen juuri iloitsee. Oletko kuullu sellaista käsitettä, kuin "sammuttaminen".***
Olen kuullut ja olen kuullut termin "väärin sammuttaminen" Tuon edellisen sanoi muuan palopäällikkö, joka liian myöhässä palopaikalle tuli. Pääsääntöisesti puhut järkeä, mutta tässä tapauksessa "sammuttaminen" tarkoittaisi vain vapaiden käsien antamista teuvolle, -valehteluun. Koska alistumalla teuvon vääryyteen edistää sitä, -ei sammuta.
***Semper on yksi esimerkki näistä alas-ampujista. parin kolmen kommentin jälkeen parasta "alasampumista "on vaan vaieta. vatsaväitteillä kerää vaan itse jumalatonta listaa, lopun neljäsataa pilkkasanaa, missä vihollisen "tili vaan kasvaa". Semperkin vaan on sinänsä ollut oikeassa. Mutta jatkaessaan oikeassaolemistaan, alkaakin itse vaikuttamaan samanluonteiselta, siis muuttuu itseasiassa samankaltaiseksi.
Ihan samanlainen, pahempanakin vihollisena esiintyy allekirjoittanuttaa kohtaa, pilkaten mennentullen allekirjoittanutta. Paras kommentti itselle oli tuo, kun joku sano, että lopeta! ei kannata vatkata samaa sydämetöntä väittelyä paadutettujen kanssa. ****
Muistaakseni semper ei kerännyt tuota listaa pilkkasanoista. Listan roskapostaaja toistuvasti palstalle, on itse herra suni. Semper on veljemme Herrassa, enkä näe häneltä pilkkaa ja vihaa sinuakaan kohtaan. Hän on vain lahjakas sanankäyttäjä, ryyditettynä värikkäällä kielenkäytöllä. Semperillä ei ole ollut tiöaisuutta tutustua sinuun henk koht, kuten minulla. Minullakin voisi palstakirjoittelusi perusteella olla täysin eri kuva sinusta. Sinulla on paljon viisaita oivalluksia ja ajatuksia, jotka eivät minullekaan aukea, kuin sinun itse puhumana. Ved 2.n kanssa keskustelleena kehoittaisin semperiäkin "kuuntelemaan" häntä ymmärtäväisellä ja suvaitsevaisella mielellä. Ved 2,lla on hyviä huomioita asioista.
**Jos tätä teuvotteluteemaa jatkaisi, niin luulisin, että hedelmälliseen keskusteluun pääsisi, ottamalla vaikka Helene Konttisen kirja käsittelyyn. Kirja on niin täynnänsä harhaoppia ja suorastaan okkultismia, täysin Raamatunvastaista tekstiä, suoraan sanottuna sielunb´vihollisen ilosanomaa. Niinkuin vastaavassa tapauksessa eräässä lähipitäjässämme oli samanlainen unissasaarnaaja kuin Helena Konttinen 16-vuotiaasta iästä lähtien. Paikallinen pappi kävi tarkistamassa henkilön hengellisen tilan ja yksselitteisesti totesi: "Siinä on riivaaja!" - Tekstin ulkoasun voi tarkistaa, löytynee netistäkin. Eräänlainen tutkielma aikamme unissasaarnaajista.
Ja juuri tähän HK:hon Teuvo samastui, "kun kokemukset olivat niin samanlaiset!" Mm. tällaista "todistuksen tietä" en ole vielä perustellusti kuullut, että uskooko Teuvo vielä HK:hon, onko irtaantunut hänestä osaksi, vai mikä se suhde nykyään on?***
Erittäin totta. Kahden todistajan sanalla teuvo oli täysin helena konttisen lumoissa ja minäkin teuvon vanavedessä. Teuvo sanoutui myöhemmin irti HK,stakin. sinänsä se on loogista, kun teuvon järjestys menee ensin palvonnasta halveksuntaan. Niin uskonnollisissa oppi-idoleissaan kuin ystävissäänkin. Teuvo palvoi lutheria, myöhemmin kiisti kaikki oppinasa. Teuvo palvoi helena konttista ja sama tulos. Teuvo palvoi paavalia etc. Enää teuvon "tappolistalla" on jäljellä Jeesus ja Jumala. Niin ja tietenkin hänen opashenkensä, mutta vartokaas ;)
Saat anteeksi ved 2 ja omalta osaltani pyydän myös anteeksi kärkästä kielenkäyttöäni. Hyvää tulevaa Uutta Vuotta sinulle, kuten muillekin palstalaisille. teuvoa unohtamatta :)>>kehoittaisin semperiäkin "kuuntelemaan" häntä ymmärtäväisellä ja
suvaitsevaisella mielellä.- Sebastian...
Ved.2 kirjoitti:
Näkökohtani on se, että vaikka ampuu väärää julistajaa alas, niin sitä "syyllistyy" siinä ohella itsekin ampujaksi. Se alkaa vaikuttamaan ajan myötä myös yleiseen ilmapiiriin. Siis tulta tulesta, syttöjä ei kannata antaa, koska niistä se vihulainen juuri iloitsee. Oletko kuullu sellaista käsitettä, kuin "sammuttaminen".
En tiedä, mutta Devoitin kirjoituksia arvostan, koska tiedän että ymmärrät asiaa syvemmin. Turhasta tuomaroinnista pyydän anteeksi. Kaikkea hyvää Uudelle vuodelle."Siksipä en enää vastaile, jos ei ole jotain rakentavaa sanottavaa." Oletko varmasti tosissasi.
>>kehoittaisin semperiäkin "kuuntelemaan" häntä ymmärtäväisellä ja
suvaitsevaisella mielellä.Semper:
***Arvostan sitä johdonmukaisuutta, jolla suhtaudut tämän palstan kestoaiheeseen.
Taidat olla ainoa "suniseminaarin" käynyt uskova, jonka viesteissä kaikuu selvä
'vapaan miehen' ääni. Se tarkoittaa sitä, että olet päässyt vapautumaan T.Sunin
opillisista harhoista ja pystyt vapautuneesti punnitsemaan ja arvioimaan entistä
asemaasi Sunin ns. ykkösadjutanttina. Mielestäni sinä oletkin oikea onnenpekka!
Sydämestäni toivon sinulle yhä suurempaa vapautta ja hengellistä liikkumatilaa.
Emme saa kiinnittää toivoamme yhteenkään ihmiseen, vaan yksin Kristukseen.***
Ehkä olen liiankin suorasukainen kommenteissani. kiitos arviostasi, onnenpekka koen monessakin mielessä olevani. Otan osasyyllisyyden itselleni tuosta "suniseminaarista", koska olihan yhteydenpitomme vuosien ajan liki päivittäistä, liki samassa hengessä, sunin kanssa. En arvannut mihin ellen whiten oppien kertominen sunille johtaakaan. Esittäisin pikkuisen poikkeavaa arviota siitä, että olen ainoa "vapaa mies" suniseminaarin käyneistä. Mielestäni hyvä ystäväni KariHenrik on myös täysin vapaa suniopista. Käsitykseni perustan moniin pitkiin keskusteluihin, jontka olen KH:n kanssa käynyt. Ved 2 oli täysin syrjässä myöhempien aikojen suniopista, joka saavutti kriittisen pisteensä suni&armi kompuksessa, jolloin pyhien arvojen riena suorastaan räjähti, ydinpommin lailla. Siinä yhteydessä minulle alkoi valkenemaan teuvosta yhtä sun toista. Mukaanlukien suorastaan murhanhimoinen viha toisinajattelijoita kohtaan.
Jumalan Siunausta alkavalle vuodelle sinulle Semper ja kaikille muillekin, jotka katsovat siunausta tarvitsevansa.- samanarvoiset
Devoit kirjoitti:
Semper:
***Arvostan sitä johdonmukaisuutta, jolla suhtaudut tämän palstan kestoaiheeseen.
opillisista harhoista ja pystyt vapautuneesti punnitsemaan ja arvioimaan entistä
Ehkä olen liiankin suorasukainen kommenteissani. kiitos arviostasi, onnenpekka koen monessakin mielessä olevani. Otan osasyyllisyyden itselleni tuosta "suniseminaarista", koska olihan yhteydenpitomme vuosien ajan liki päivittäistä, liki samassa hengessä, sunin kanssa. En arvannut mihin ellen whiten oppien kertominen sunille johtaakaan. Esittäisin pikkuisen poikkeavaa arviota siitä, että olen ainoa "vapaa mies" suniseminaarin käyneistä. Mielestäni hyvä ystäväni KariHenrik on myös täysin vapaa suniopista. Käsitykseni perustan moniin pitkiin keskusteluihin, jontka olen KH:n kanssa käynyt. Ved 2 oli täysin syrjässä myöhempien aikojen suniopista, joka saavutti kriittisen pisteensä suni&armi kompuksessa, jolloin pyhien arvojen riena suorastaan räjähti, ydinpommin lailla. Siinä yhteydessä minulle alkoi valkenemaan teuvosta yhtä sun toista. Mukaanlukien suorastaan murhanhimoinen viha toisinajattelijoita kohtaan.
Jumalan Siunausta alkavalle vuodelle sinulle Semper ja kaikille muillekin, jotka katsovat siunausta tarvitsevansa.Minkä takia sinä kirjoitat Sunin ja Teuvon aina pienellä kirjaimella. Haluatko näin korostaa omaa suuruuttasi.
Devoit kirjoitti:
Semper:
Jumalan Siunausta alkavalle vuodelle sinulle Semper ja kaikille muillekin, jotka katsovat siunausta tarvitsevansa.3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien.
Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja
maasta on, mitä hän puhuu; Hän, joka
taivaasta tulee, on yli kaikkien." Joh. 3:30-31
Sunilla oli "herätyksensä" alkuvaiheessa kaiketi myös oikeansuuntaisia ajatuksia
esimerkiksi kirkon tilasta, sen pystyyn kuolleesta hallinto- ja virkakoneistosta ja
opillisesta onttoudesta.
Lupaavasti (?) alkanut TS-missio kuivui jo alkuun mitä tulee sen hedelmällisyyteen.
Johannes Kastaja sai sen ilmestyksen, että hänen tuli vähetä ja Jeesuksen kasvaa.
Sunilla tase kääntyi nurinpäin. Mies itse paisui ja Kristus jäi lehdellä soittelemaan.
Muuta ei tarvita, että mission hengellinen puoli kuolee kuin siemen tien poskeen.
Sunin 'hengen' liikkeestä kasvoi lopulta yhden miehen kouristunut kääpiö, joka on
surullisen vakava esimerkki siitä, mihin johtaa 'kristillinen' missio ilman Kristusta.
Jumala armahtaa Sunia, niin haluan uskoa, mutta VAIN, JOS hän katuu syntejään.
.samanarvoiset kirjoitti:
Minkä takia sinä kirjoitat Sunin ja Teuvon aina pienellä kirjaimella. Haluatko näin korostaa omaa suuruuttasi.
Kirjoitan saatanankin aina pienellä. Eivätköhän nämä em "herrat" pidä itse siitä huolen, että tekevät itsestään suuren numeron?
3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Sunilla oli "herätyksensä" alkuvaiheessa kaiketi myös oikeansuuntaisia ajatuksia
esimerkiksi kirkon tilasta, sen pystyyn kuolleesta hallinto- ja virkakoneistosta ja
opillisesta onttoudesta.
Lupaavasti (?) alkanut TS-missio kuivui jo alkuun mitä tulee sen hedelmällisyyteen.
Johannes Kastaja sai sen ilmestyksen, että hänen tuli vähetä ja Jeesuksen kasvaa.
Sunilla tase kääntyi nurinpäin. Mies itse paisui ja Kristus jäi lehdellä soittelemaan.
Muuta ei tarvita, että mission hengellinen puoli kuolee kuin siemen tien poskeen.
Sunin 'hengen' liikkeestä kasvoi lopulta yhden miehen kouristunut kääpiö, joka on
surullisen vakava esimerkki siitä, mihin johtaa 'kristillinen' missio ilman Kristusta.
.***Sunilla oli "herätyksensä" alkuvaiheessa kaiketi myös oikeansuuntaisia ajatuksia
opillisesta onttoudesta.***
Olipa niin ja lähinnä vanhoillislestadiolaisen liikkeen kirkossa olemisen oikeutuksesta.(kaikille tiedoksi ettei suni ollut koskaan vl) Hänellä näytti olevan myötätuuli mukanaan alussa. Hän alkoi puuhaamaan tosissaan sitä ,ettei esim vanhoillislest ilmoituksia saisi julkaista kirkollisissa ilmoituksissa. silloin teuvon suosio oli suurta ja hänet otettiin vakavasti ja koettiin suurena uhkana vl-liikkeen piirissä. Nuo mainitsemasi hyveet teuvo oppi vasta minulta ts minun kautta adventisti ellen whitelta.
***Lupaavasti (?) alkanut TS-missio kuivui jo alkuun mitä tulee sen hedelmällisyyteen.
Sunilla tase kääntyi nurinpäin. Mies itse paisui ja Kristus jäi lehdellä soittelemaan.***
Voisiko asiaa paremmin ilmaista?
*****Muuta ei tarvita, että mission hengellinen puoli kuolee kuin siemen tien poskeen.
surullisen vakava esimerkki siitä, mihin johtaa 'kristillinen' missio ilman Kristusta.***
Hyvin sanoit jälleen "Turhaan rakentajat vaivaa näkevät, ellei Herra huonetta rakenna".
***Jumala armahtaa Sunia, niin haluan uskoa, mutta VAIN, JOS hän katuu syntejään.***
Tulee mieleen, että on syntiä jonka edestä ei Uhria enää ole. Onneksi Jumala on niin armollinen että antaa sellaisen tehneelle henkilölle täyden paatumuksen, ettei hän sure tulevaa kohtaloaan.- Ved.2
3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
opillisesta onttoudesta.
.Kyllä Semperillä riittää kielikukkasia. Odotahan, kun Teuvo palaa lomiltaan, niin saadaan taas kuulla jatkoa tuohon kuuluisaan listaan. Kun tuossa Semper mainitsi, että "kunhan katuu syntejään", niin en voi olla huomauttamatta omista synneistä. Niitähän ei tietysti itsellä kullakaan ole??
"Sebastiallekin "voisin kyllä vastata, mutta mainittakoon, etten puskasta kirjoittele, niinkuin eräät!
Myönnä vaan Semper, että itse olet erittäinkin "Suniseuralainen"!, osallistumalla keskusteluun. Se on sellainen tekstuaalinen kommunikaatioyhteys, vaikka olemme itse kukin omalla tavallamme erimieltä , mutta myöskin samaa mieltä hänen missiostaan.
Itse olen turhankin "sivuseuralainen" noin hengellisessä mielessä. Mutta kiusaus osallistua keskusteluun, ylittää osallistumiskynnyksen. Semper on ilmeisesti hampaansakolossa kaiveleva teologi. Ja kokee, koet minut jotenkin oman missiosi riesaksi. Vaikka olisin itse kokenut enemmänkin yhteisiä jaettavia mielipiteitä, käsityksiä puheena olevista teemoista. Molemminpuoleisen ymmärryksen suhteen olen itse pyrkinyt ihan elävässä elämässä keskusteluyhteyteen , mutta kaikki eivät luonnollisestikaan halua sitä. Olemme erilaisia.
Teeman mukaisessa keskustelussa luulisin Devoitilla olevan syvällisempää tietoa Teuvon teologiasta. Mikä ei kylläkään saisi dominoida palstaa. Mutta nuo Ellen Whiten yhteydet olivat minulle uutta, olinhan vajaa parikymmentä vuotta paljonkin tekemisissä TS:n kanssa. Itseasiassa itselläni olisi paljonkin kerrottavaa Semperin mainitsemasta "todistajan" tiestä, miten itse irtaannuin ja miten kuitenkin säilytin tietyn turvaetäisyyden, tarkistamalla juuri Helena Konttisen hengenelämän.
Näin vuoden päättyessä tilitän omalta kohdaltani yhteenvetäen, Semperin mielestä "vedättäen". Pitäköön oman tulkintansa. Mainittakoon, että näissä keskusteluissa sekoittuu ehkä aito hengenelämä Jeesuksessa Kristuksessa, minkä todistuksesta olisin enemmän ollut kiinnostunut. Mutta mielestäni keskustelu myös omalta osaltani on ollut aika "lihallista", mutta kuitenkin vilpitöntä keksusteluyhteyttä mielenkiintoineen haastavalla tavalla.
Tuosta "veljeyden" motiiveista olen kyllä aivan toista mieltä. Mutta ystävyyden suhteen veljeys on aina toivottavaa. Toivottavasti Semper näkee minussa muitakin motiiveja kirjoittaa, vaikka hengen ymmärryksen suhteen ollaan kaukana. Mutta olen siinä mielessä päässyt tavoitteeseeni, että olen tutustunut eritavalla Raamattuun pohjaavaa ajattelua. Siis onkon ihminen uskossa, missä hengessä, ja mikä henki missäkin vallitsee? Nämä ovat tietysti vain henkilökohtaisia kokemuksia, tulkintoja. Kylläkin enempi varmuutta olen saanut. Mutta mielestäni syntisiä olemme ihan tasapuolisesti.
Siunausta Semperille, Devoitille, ja älkäämme unohtako Teuvoa, vanhaa miestä. - vanhanen
pääset perille kirjoitti:
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?sen kokonaisuudesta ja tee siitä uutta oppia, että Paavali olisi valehdellut-
Tuo lainaamasi Paavalin lause liittyy laajempaan kokonaisuuteen näin:
Roomalaiskirje:
3:1 Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta?
3:2 Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut.
3:3 Mutta kuinka? Jos jotkut ovat olleet epäuskoisia, ei kaiketi heidän epäuskonsa ole Jumalan uskollisuutta tyhjäksi tekevä?
3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään."
3:5 Mutta jos meidän vääryytemme tuo ilmi Jumalan vanhurskauden, mitä me siihen sanomme? Ei kaiketi Jumala ole väärä, kun hän rankaisee vihassansa? Minä puhun ihmisten tavalla.
3:6 Pois se! Sillä kuinka Jumala silloin voisi tuomita maailman?
3:7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
3:8 Ja miksi emme tekisi, niinkuin herjaten syyttävät meidän tekevän ja niinkuin muutamat väittävät meidän sanovan: "Tehkäämme pahaa, että siitä hyvää tulisi"? Niiden tuomio on oikea.
3:9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
3:11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
3:13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
3:14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
3:15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
3:16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
3:17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
3:18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
3:27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
3:29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Lyhyesti: Jumala on totuus ja vanhurskaus ja sen Jumala on ilmoittanut ensin juutalaisille, joiden epäuskoisuus ei muuta Jumalan uskollisuutta. Paavali vetoaa kirjoituksiin, joiden mukaan Jumala on totinen ja vanhurskas sanoissaan, mutta jokainen ihminen valehtelija. Jumalan vanhurskaus tuli silti ilmi juutalaisten epäuskoisuudenkin ja vääryyden kautta, koska kaikki ihmiset (Jeesusta lukuunottamatta) ovat syntisiä ja vailla Jumalan kirkkautta ja saaval lahjaksi Jumalalta vanhurskauden uskon kautta Jeesuksen vereen.
Se mitä Paavalikin teki, oli valehtelija ja väärämielinen ennen uskoontuloaan, ei tarkoita, että hänen kirjeissään olisi valheita, vaan sitä, että Jumala antoi ne Paavalille anteeksi ja täytti Hengellään. Paavalikaan
ei kirjoittanut omasta tahdostaan, vaan Jumalan Hengen johtamana ja siksi hänen kirjoituksensa luetaan "grafeiksi" eli pyhiksi kirjoituksisi, Raamatun Sanaksi, Jumalan Sanaksi. Ved.2 kirjoitti:
On siinä lähimmäiselle kannustavia ylistyssanoja. Kyllä on Semperin uskonnollinen moraali aika alas mennyt.
Siinä suhteessa olemme armollisia, anteeksiantavia ja turvallisella mielellä.Menetkö pitkin lattialla valheessa nykien ja kourastaen niinkuin joku kourastava ihminen jolla on eleptikko-hengen sisäpuolella tekemään hänelle temppuja ja kohtauxia. Onko sulla uususkonnollinen henki vai Kristuxen meidän Herramme Henki joka pitää ihminen pystyssä ja joka uskaltaa olla erimieltä uskonnollisten kanssa?
Ved.2 kirjoitti:
Kyllä Semperillä riittää kielikukkasia. Odotahan, kun Teuvo palaa lomiltaan, niin saadaan taas kuulla jatkoa tuohon kuuluisaan listaan. Kun tuossa Semper mainitsi, että "kunhan katuu syntejään", niin en voi olla huomauttamatta omista synneistä. Niitähän ei tietysti itsellä kullakaan ole??
"Sebastiallekin "voisin kyllä vastata, mutta mainittakoon, etten puskasta kirjoittele, niinkuin eräät!
Myönnä vaan Semper, että itse olet erittäinkin "Suniseuralainen"!, osallistumalla keskusteluun. Se on sellainen tekstuaalinen kommunikaatioyhteys, vaikka olemme itse kukin omalla tavallamme erimieltä , mutta myöskin samaa mieltä hänen missiostaan.
Itse olen turhankin "sivuseuralainen" noin hengellisessä mielessä. Mutta kiusaus osallistua keskusteluun, ylittää osallistumiskynnyksen. Semper on ilmeisesti hampaansakolossa kaiveleva teologi. Ja kokee, koet minut jotenkin oman missiosi riesaksi. Vaikka olisin itse kokenut enemmänkin yhteisiä jaettavia mielipiteitä, käsityksiä puheena olevista teemoista. Molemminpuoleisen ymmärryksen suhteen olen itse pyrkinyt ihan elävässä elämässä keskusteluyhteyteen , mutta kaikki eivät luonnollisestikaan halua sitä. Olemme erilaisia.
Teeman mukaisessa keskustelussa luulisin Devoitilla olevan syvällisempää tietoa Teuvon teologiasta. Mikä ei kylläkään saisi dominoida palstaa. Mutta nuo Ellen Whiten yhteydet olivat minulle uutta, olinhan vajaa parikymmentä vuotta paljonkin tekemisissä TS:n kanssa. Itseasiassa itselläni olisi paljonkin kerrottavaa Semperin mainitsemasta "todistajan" tiestä, miten itse irtaannuin ja miten kuitenkin säilytin tietyn turvaetäisyyden, tarkistamalla juuri Helena Konttisen hengenelämän.
Näin vuoden päättyessä tilitän omalta kohdaltani yhteenvetäen, Semperin mielestä "vedättäen". Pitäköön oman tulkintansa. Mainittakoon, että näissä keskusteluissa sekoittuu ehkä aito hengenelämä Jeesuksessa Kristuksessa, minkä todistuksesta olisin enemmän ollut kiinnostunut. Mutta mielestäni keskustelu myös omalta osaltani on ollut aika "lihallista", mutta kuitenkin vilpitöntä keksusteluyhteyttä mielenkiintoineen haastavalla tavalla.
Tuosta "veljeyden" motiiveista olen kyllä aivan toista mieltä. Mutta ystävyyden suhteen veljeys on aina toivottavaa. Toivottavasti Semper näkee minussa muitakin motiiveja kirjoittaa, vaikka hengen ymmärryksen suhteen ollaan kaukana. Mutta olen siinä mielessä päässyt tavoitteeseeni, että olen tutustunut eritavalla Raamattuun pohjaavaa ajattelua. Siis onkon ihminen uskossa, missä hengessä, ja mikä henki missäkin vallitsee? Nämä ovat tietysti vain henkilökohtaisia kokemuksia, tulkintoja. Kylläkin enempi varmuutta olen saanut. Mutta mielestäni syntisiä olemme ihan tasapuolisesti.
Siunausta Semperille, Devoitille, ja älkäämme unohtako Teuvoa, vanhaa miestä.Jumala ei unohda Teuvo? Niin terve olet vaikka olet konttisen opeissa ollut? Mistä muualta olet ottanut vaikutteita ?Ellen White ??
- Ved.2
savonarola kirjoitti:
Jumala ei unohda Teuvo? Niin terve olet vaikka olet konttisen opeissa ollut? Mistä muualta olet ottanut vaikutteita ?Ellen White ??
Savonarolalle! Ja vie terveisiä sinne helluntaipalstallekin.
- aikaansa seuraava
Ved.2 kirjoitti:
Savonarolalle! Ja vie terveisiä sinne helluntaipalstallekin.
Et ole sattunut huomaamaan, että joulu meni jo.
- Ved.2
aikaansa seuraava kirjoitti:
Et ole sattunut huomaamaan, että joulu meni jo.
Kun noin mielenkiinnolla ja tietysti kaikella kristillisellä rakkaudella perässäni vaellat, niin muistathan viedä myös sille Semperin perheelle terveisiä. Sitten luonnollisesti rukoilette puolestani, jotta vahvistuisin veljeydessä myös teidän kanssanne. Eikö olekin mahtavaa tämä kristillinen lähimmäisenrakkaus, kun jatkuvalla syötöllä kannustamme toisiamme ja tuemme?
Niinhän sana kehottaa. Jotta siunausta vaan edelleen. - aikaansa seuraava...
Ved.2 kirjoitti:
Kun noin mielenkiinnolla ja tietysti kaikella kristillisellä rakkaudella perässäni vaellat, niin muistathan viedä myös sille Semperin perheelle terveisiä. Sitten luonnollisesti rukoilette puolestani, jotta vahvistuisin veljeydessä myös teidän kanssanne. Eikö olekin mahtavaa tämä kristillinen lähimmäisenrakkaus, kun jatkuvalla syötöllä kannustamme toisiamme ja tuemme?
Niinhän sana kehottaa. Jotta siunausta vaan edelleen.En ole vaeltanut perässäsi, enkä aio vaeltaa tulevaisuudessakaan. Sitä en myöskään ymmärrä, miten joku Semperin perhe liittyy minuun. Hyvää uutta vuotta sinulle!!!
- Ved.2
aikaansa seuraava... kirjoitti:
En ole vaeltanut perässäsi, enkä aio vaeltaa tulevaisuudessakaan. Sitä en myöskään ymmärrä, miten joku Semperin perhe liittyy minuun. Hyvää uutta vuotta sinulle!!!
nimimerkkiä. Mutta kait tuo lähimmäiselle veljeyden ja yhteisen (?) uskomme osoittaminen rukouksineen ja tervehdykset menivät perille. Vai oletko täällä poimimassa vääriä olettamuksia? Kai sinä olet kuitenkin rakentamassa yhteistä ihanaa Raamattupalstaa?
Koetetaan uudelleen: Hyvää ikuista joulua ja onnellista uutta vuotta. - aikaansa seuraava...
Ved.2 kirjoitti:
nimimerkkiä. Mutta kait tuo lähimmäiselle veljeyden ja yhteisen (?) uskomme osoittaminen rukouksineen ja tervehdykset menivät perille. Vai oletko täällä poimimassa vääriä olettamuksia? Kai sinä olet kuitenkin rakentamassa yhteistä ihanaa Raamattupalstaa?
Koetetaan uudelleen: Hyvää ikuista joulua ja onnellista uutta vuotta.Kysyisin aivan "rakentavassa mielessä", että mitä eroa on kahden rekisteröitymättömän nimimerkin välillä. Olen kirjoittanut tälle palstalle tasan kolme kertaa ja samalla nimimerkillä, ehkä valitsin sitten väärän nimimerkin, mielestäsi.
- Yks vaan
Kysyisin aivan "rakentavassa mielessä", että mitä eroa on kahden rekisteröitymättömän nimimerkin välillä. Olen kirjoittanut tälle palstalle tasan kolme kertaa ja samalla nimimerkillä, ehkä valitsin sitten väärän nimimerkin, mielestäsi.
tällä palstalla on paljon vainoharhaisuutta.
Jokainen epäilee toistansa puskakirjoittelusta. Ei kannata tänne jäädä jos olet kirjoittanut vain kolme kertaa.
Etsi terveempi palsta jos mielesi tekee keskustella. Täällä parhaatkin tyypit tulee seuransa kaltaisiksi.
Hyvää uutta vuotta sulle toivottaen. - aikaansa seuraava...
Yks vaan kirjoitti:
Jokainen epäilee toistansa puskakirjoittelusta. Ei kannata tänne jäädä jos olet kirjoittanut vain kolme kertaa.
Etsi terveempi palsta jos mielesi tekee keskustella. Täällä parhaatkin tyypit tulee seuransa kaltaisiksi.
Hyvää uutta vuotta sulle toivottaen.Kiitos neuvosta, ehkä noudatan sitä. Hyvää jatkoa sinulle ja kaikille palstalaisille!
- Ved.2
Kysyisin aivan "rakentavassa mielessä", että mitä eroa on kahden rekisteröitymättömän nimimerkin välillä. Olen kirjoittanut tälle palstalle tasan kolme kertaa ja samalla nimimerkillä, ehkä valitsin sitten väärän nimimerkin, mielestäsi.
siinä, että kun vaan käyttää vaikka samoja symboleja, niin tietää kenen kanssa kommunikoi pidemmän aikaa. Jotkut kirjoittavat suht. kohteliaasti, mutta sitten piiloutuvat kuin rakkikoirat ns. puuntakaa pilkkaamaan. Tässäkin ketjussa on oletuksia siitä että se Teuvo kirjoittelis "puskista". Siinä sitten tulee puolustuskannalle ja kirjoittaneeksi jotenkin varauksellisesti ja asenteellisesti. En usko, että siitä kellekään hyvä mieli jää.
Jos olet kirjoittanut vasta tasan kolme kertaa, niin sinua en ainakaan ole vielä tunnistanut. Tässä keskustelussa on sellainen vanhojen seikkojen käsittely. Sitten mennään henkilökohtaisuuksiin ja riidellään. Näin ei pitäisi olla. Siksi helposti leimahtaa ja saa olla varuillaan. Sanat ovat kuitenkin merkityksellisiä, joten olisi vaan opittava itse käyttäytymään suopeasti toisia kohtaan, vaikka sieltä tulee ikäviäkin kommentteja. Että älä lannistu.
Mutta tuo toinen keskustelu Paavalista on jo lupauksia antava. Se alkaa hipoa jo hengellistä tasoa. Mutta jos kiinnostaa keskustelu, niin mielelläni sellaisiin rakentaviin osallistuisin. Oman nimimerkkini suhteen, sen käyttö jäi sattumalta päälle, kun aloin aluksi leikittelemään tietyistä syistä. Sitäkin täällä on jo vedätelty ties mihinkä suuntiin, jopa vessanpöntöstä alas ;-) Mutta tietävätpähän sitten mitä sinne vetävät. Siinä matkalla sitten tutustuu myöskin itseensä, että "näinkös tällaisella identiteetillä sitten käy"!
Sitten on monia ystävystymisiä, niin kuin ehkä muussakin elämässä. Mutta mieluiten tutustuisin ihmisiin heidän luonnollisessa, ei mediaympäristössä, ennenvanhaiseen tyyliin, lepposammin. Että kaikkea hyvää sinne. - Ved.2
Yks vaan kirjoitti:
Hyvää uutta vuotta sulle toivottaen.Òlet ehkä oikeassa. Mutta voisko kuitenkin poimia sellaisia keskustelukumppaneita, jotka kykenevät sopuisaan, asialliseen rakentavaan kanssakäymiseen ja jatkaa heidän kanssaan? En ole itse siinä onnistunut, mutta pyrkimystäkin on ollut. Voihan Raamatusta nostaa Hengen hedelmät; ilo, rakkaus, pitkämielisyys, sävyisyys, ja miksei myös "humorimielisyys", ainakin välillä?
- Yks vaan
Ved.2 kirjoitti:
Òlet ehkä oikeassa. Mutta voisko kuitenkin poimia sellaisia keskustelukumppaneita, jotka kykenevät sopuisaan, asialliseen rakentavaan kanssakäymiseen ja jatkaa heidän kanssaan? En ole itse siinä onnistunut, mutta pyrkimystäkin on ollut. Voihan Raamatusta nostaa Hengen hedelmät; ilo, rakkaus, pitkämielisyys, sävyisyys, ja miksei myös "humorimielisyys", ainakin välillä?
kun täällä on myös niitä jotka varastelee nimimerkkejä ja kirjoittelee toisen nimissä viestejä. Täytyisi siis olla rekisteröity nimimerkki että sellaisestakin "häiriöstä" pääsisi eroon. Ei paljoa siis innosta kirjoitella kun tätäkin 'Yks vaan' nimimerkkiä on käytetty provoiluun ja riidan haastamiseen. Eikä kiinnosta alkaa lähtee sellaiseen pelleilyyn mukaan, että en minä tuota viestiä kirjoittanut.
- Ved.2
Yks vaan kirjoitti:
kun täällä on myös niitä jotka varastelee nimimerkkejä ja kirjoittelee toisen nimissä viestejä. Täytyisi siis olla rekisteröity nimimerkki että sellaisestakin "häiriöstä" pääsisi eroon. Ei paljoa siis innosta kirjoitella kun tätäkin 'Yks vaan' nimimerkkiä on käytetty provoiluun ja riidan haastamiseen. Eikä kiinnosta alkaa lähtee sellaiseen pelleilyyn mukaan, että en minä tuota viestiä kirjoittanut.
Ala mun kans, niin ei tarvii riidellä. Olen vaan vähän leikkisä. Mutta totinen Raamattuasioissa. Ole silti luottavaisella mielellä, ja koeta ymmärtää, että sanomasi selkenee kuitenkin jossain kohtaa. Ja jos ollaan nyt uskovaisina, mistä monet ei varmaan pidä, niin muista, että Jumala taivaassa näkee, KUKA kirjoittaa!
Ei täällä maailmassa meillä ole pysyväistä kaupunkia. on ohdakkeita ja risuja, vainoa. Mutta niin oli Paavalillakin; rikki revitty, raastettu, aina vainottuna haaksirikkoutuneena, MUTTA pääsi perille. Jos me tämän hetken kestävän ahdistuksen jaksaisimme kantaa ja lähimmäistämme muistaa pienen hetken. Kiitos tästäkin. Näen silmissäni Jeesuksen orjantappurakruunun päässään muistuttamassa, että Jeesuskin kärsi, pilkkaa vainoa, aiheettomia syytöksiä. Jospa mekin niillä eväillä jaksaisimme kyynellaaksontien perille?! - Yks vaan
Ved.2 kirjoitti:
Ala mun kans, niin ei tarvii riidellä. Olen vaan vähän leikkisä. Mutta totinen Raamattuasioissa. Ole silti luottavaisella mielellä, ja koeta ymmärtää, että sanomasi selkenee kuitenkin jossain kohtaa. Ja jos ollaan nyt uskovaisina, mistä monet ei varmaan pidä, niin muista, että Jumala taivaassa näkee, KUKA kirjoittaa!
Ei täällä maailmassa meillä ole pysyväistä kaupunkia. on ohdakkeita ja risuja, vainoa. Mutta niin oli Paavalillakin; rikki revitty, raastettu, aina vainottuna haaksirikkoutuneena, MUTTA pääsi perille. Jos me tämän hetken kestävän ahdistuksen jaksaisimme kantaa ja lähimmäistämme muistaa pienen hetken. Kiitos tästäkin. Näen silmissäni Jeesuksen orjantappurakruunun päässään muistuttamassa, että Jeesuskin kärsi, pilkkaa vainoa, aiheettomia syytöksiä. Jospa mekin niillä eväillä jaksaisimme kyynellaaksontien perille?!Joskus jossain ketjussa kysyitkin minulta jotain. Vastasin siihen muttei se siitä sen pidemmälle sitten enää jatkunut. Riitelijöitä vain tuli vastailemaan.
- Ved.2
Yks vaan kirjoitti:
Joskus jossain ketjussa kysyitkin minulta jotain. Vastasin siihen muttei se siitä sen pidemmälle sitten enää jatkunut. Riitelijöitä vain tuli vastailemaan.
Mutta olet jo varautuneempi. Jos pystyt noudattamaa sellaista sääntöä, että jos joku vataus tuntuu pahalta, niin käännä katseesi pois. Minä lupaan vastata sinulle noiden hengen hedelmien mukaan. Muutaman asian voit vaihtaa kokeillaksesi. Pidä sitten taukoa. Menen nyt itse joksikin aikaa muualle.
- tosissaan.
Sebastian... kirjoitti:
"Siksipä en enää vastaile, jos ei ole jotain rakentavaa sanottavaa." Oletko varmasti tosissasi.
Pitihän se arvata, kävi kuin epäilit. Ei ollut äijä tosissaan.
- kukka keppi
Joka hyökkää Raamatun auktoriteettia vastaan, kaatuu, mutta Raamattu/Jumalan sana ei kaadu.
- ?????
Ved.2 kirjoitti:
Kun minun identiteettini on siinä suhteessa niin vahva. Sen voin tarkistaan tietotekniikan, innternetin lähteiltä tarvittaessa. Olen erittäin mielelläni ihan omana itsenäni. Puhelinnumeronikin olisi ihan saatavilla, josn lähimmäinen kiinnostaa. Mutta itse haluat kätkeytyä omana köykäisenä persoonana, mikä haluaa piiloutua´vaikka onkin nimimerkillä näennäisesti esiintynyt. Minulla on tälläkin palstalla ystäviä, joila on lupa antaa puhelinnumeroni reiluun avoimeen vuoropuheluun, keskusteluun, mihin siulla ei näytä olevan kanttia.
Mikset voi näyttäytyä vaikkapa sinunkin fyysisen reviirisi, ei varmaan montaa kilometriä, läheisille kirjoittajille. Ollaan kuitenkin vaan keskustelijoita, eikä mitään liiivimiehiä. Tuli vaan mieleen, ettei ykskään liivimies ole tullut koskaan keljuilemaan. Niillä on asiansa, mutta Semperin asia ei minusta oikein ole millään tasolla.Taitaa olla sellainen riitahenki? Mikä Semperiä oikein vaivaa, kerro, niin voidaanhan sitä aina keskustella kaikella kunnioituksella. Vai? Voiko hyvää uutta vuotta kuitenkin toivottaa?Ookko nää Oulusta, pelekääkkö nää pappia?
- Jeesukseen uskova
Ei lannistuta, vaikka vihollinen koittaa meitä kuinka lannistaa ja viedä uskoamme Jeesukseen!
- valheessa elätte
Ei sellaista voi viedä, mitä ei ole olemassakaan.
- on luettu.
tätä ketjua
Kolme tuntia tämä sai palstalla olla, ja sen ehti lukea 288 ihmistä, kun joku Saatanan palvelija onnistui sen poistattamaan.
Joten katsotaan miten tälle käy tässä heidän omassa ketjussa:
Kun Saatana ei enää millään muulla pysty valheitaan ja vääryyksiään tyhjäksi tekemään,
eikä Kristukselta saamani Henkeä ja tehtävää pois ottamaan. Se on toiseksi viimeisenä keinona
antanut kahdelle enstiselle ystävälleni; muhoslaiselle Juhanille (Ved.2) ja paavolalaiselle Jarille
(Devout/Devoit) tehtäväksi mitätöidä Kristukselta saatu Henki ja tehtävä, aloittamalla rienaukset
maallisesta omaisuudestani.
Joten tässä tuon Pyhän Hengen kehotuksesta esille viimeisen verotuksen tietoni:
Eläketulo 32974.32 € (Ei muuta ansiotuloa eikä pääomatuloa)
Verot ja Unisefille sekä SOS-lapsikyllälle antamani avustukset yhteensä 11677 €
Joten tililleni jäi 21297 €, eli 1774 €/kk
Ja se on hyvin riittänyt, joten Pyhä Henki sen oikein tiesi, kun 8.11.1988 tämän
tehtävän minulle antoi:
"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo, mikä sinulla on,
saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin
ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."
Juhanille: Tietääkö puolisosi minkälaisen valehtelijan Saatana on sinusta tehnyt?
Jarille: Tietääkö avopuolisosi, minkälaisen valehtelijan Saatana on sinusta tehnyt?
Jos teitä jää vielä kaivertamaan pyörätuolia käyttävälle tyttärelleni myönnetty Pysäköintilupa,
joka on vapauttanut autoni vuosittaisesta ajoneuvoverosta, niin yrittäkää saada
Ajoneuvohallintokeskusta peruuttamaan tuo lupa.
HÄVETKÄÄ! sanoi teille aivan oikein eräs totuutta rakastava palstalainen.
Minä en sitä sano, koska tiedän, että sen tunteen on Saatana teiltä molemmilta jo
aikoja sitten pois ottanut. Ilmoituksen mukaisesti:
"Heille käy onnettomasti, koska he ovat tehneet kauhistuttavia tekoja mutta eivät suostu edes
häpeämään -- häpeän tunne heiltä puuttuu tyystin. He kaatuvat kaatuneitten joukkoon,
heistä tulee loppu, kun minä rankaisen heitä, sanoo Herra."- Ved.2
uunottanut. En usko myöskään Devoutin osallistuneen näihin sinun omaisuuden kartoituspuuhiin. Ei vois vähempää kiinnostaa. Eiköhän tuo vainoharhaisuus ole nyt päällimmäinen ongelmasi.
Minusta olisi terveempää, että tapaisit ihmisiä ihmisinä ja kertoisit, paljonko olet hiihtänyt ja miten muut väkesi voivat. Ihan palaisit vaan maan pinnalle. Se tekisi vaihteeksi ihan hyvää kaikelta kannalta. Ved.2 kirjoitti:
uunottanut. En usko myöskään Devoutin osallistuneen näihin sinun omaisuuden kartoituspuuhiin. Ei vois vähempää kiinnostaa. Eiköhän tuo vainoharhaisuus ole nyt päällimmäinen ongelmasi.
Minusta olisi terveempää, että tapaisit ihmisiä ihmisinä ja kertoisit, paljonko olet hiihtänyt ja miten muut väkesi voivat. Ihan palaisit vaan maan pinnalle. Se tekisi vaihteeksi ihan hyvää kaikelta kannalta.joka syksyllä aloitti rienuksensa minun muka 40 000 vuosituloista, enkä siitä huolimatta ole köyhää ja kurjaa auttanut?
Miksi palasit tänne lipeväkielisen Juudaksen suudelman kera. Aivan kuin sinun ja Devoutin rienauksilla ei olisi mitään perää.
Miten sinä nyt uskot maallisia, kun et usko hengellisiäkään? Tai päinvastoin. Hiihtänyt olen aivan riittävästi ja kaikista lääkkeistä päässyt eroon.
Tietääkö puolisosi, minkälainen lipeväkielinen valehtelija sinusta on tullut?- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
joka syksyllä aloitti rienuksensa minun muka 40 000 vuosituloista, enkä siitä huolimatta ole köyhää ja kurjaa auttanut?
Miksi palasit tänne lipeväkielisen Juudaksen suudelman kera. Aivan kuin sinun ja Devoutin rienauksilla ei olisi mitään perää.
Miten sinä nyt uskot maallisia, kun et usko hengellisiäkään? Tai päinvastoin. Hiihtänyt olen aivan riittävästi ja kaikista lääkkeistä päässyt eroon.
Tietääkö puolisosi, minkälainen lipeväkielinen valehtelija sinusta on tullut?keskustelu liittyikään Raamattuun? Etkö hallitse kieltäsi? Jos ylläpito olisi kriittinen, niin sinut olisi jo aikaa diskriminoitu. Puolisokin vaan nauraa, lipeväkielisyydelleni. voih,. hänkin on niin paatunut.
Jos omaatuntoasi kalvaa, niin anna vaikka kymmenykset, siis 4000 euroa Herran työhön vuodessa`En ole koskaan havainnut senttiäkään menevän Jumalan valtakunnan työhön, ja uima-altaasi virkistykseksi vähäosaisille . Eikö sydämestäs heltiä. Löytyykö ankara kipupiste? Mutta olen lukemattoman määrän kristittyjä, mm. pelastusarmeijan sairaita köyhiä työntekijöitä nähnyt keräävän pientä vaateavustusta köyhille. Mennä jouluna viimeksi eräskin työntekijä lämmitteli paleltuneita jäseniään joulupadan ääreltä. Mutta tuskin mikään Sunin kaltainen olisi siellä ollut hätää kärsivien puolesta joulupadan ääressä palelemassa.Teuvo on vaan yksi kuriositeetti näiden rikkaiden joukossa. Minua vaan yksinkertaisesti oksettaa tällaiset "totuudenpuhujat", vaikka ei heidän totuudellaan kyllä normaalisti mitään katetta ole. Mutta kun äänessä ovat! Ved.2 kirjoitti:
keskustelu liittyikään Raamattuun? Etkö hallitse kieltäsi? Jos ylläpito olisi kriittinen, niin sinut olisi jo aikaa diskriminoitu. Puolisokin vaan nauraa, lipeväkielisyydelleni. voih,. hänkin on niin paatunut.
Jos omaatuntoasi kalvaa, niin anna vaikka kymmenykset, siis 4000 euroa Herran työhön vuodessa`En ole koskaan havainnut senttiäkään menevän Jumalan valtakunnan työhön, ja uima-altaasi virkistykseksi vähäosaisille . Eikö sydämestäs heltiä. Löytyykö ankara kipupiste? Mutta olen lukemattoman määrän kristittyjä, mm. pelastusarmeijan sairaita köyhiä työntekijöitä nähnyt keräävän pientä vaateavustusta köyhille. Mennä jouluna viimeksi eräskin työntekijä lämmitteli paleltuneita jäseniään joulupadan ääreltä. Mutta tuskin mikään Sunin kaltainen olisi siellä ollut hätää kärsivien puolesta joulupadan ääressä palelemassa.Teuvo on vaan yksi kuriositeetti näiden rikkaiden joukossa. Minua vaan yksinkertaisesti oksettaa tällaiset "totuudenpuhujat", vaikka ei heidän totuudellaan kyllä normaalisti mitään katetta ole. Mutta kun äänessä ovat!ovat tekopyhittämänsä lohduttaa.
- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
ovat tekopyhittämänsä lohduttaa.
et kait sinä itse totuuden Herralta kymmenyksiä salaa? Tämä on järkyttävää jumalan pilkkaa ja muiden antavien kristittyjen pilkkaa. Ei anna omastaan, vaikka tietää, että monet köyhät sairaudessaan kärsivät puutetta. Taitaa omaatuntoa raastaa kuuulla tältä alueelta totuus. Ei siis senttiäkään lähimmäisen hyväksi. Uskomatonta, ja kaveri puhuu totuuden hengen lähettämänä olemisesta. Häpeä valettasi. Kenen luulet juttujas uskovan?
"Jos haluat, että aarteesi on taivaissa, niin anna omaisuutesi köyhille!" Ja kaveri ei anna hulppeasta omaisuudesta senttiäkään, järkyttävää valetta koko huru-ukon usko. Paksua valetta koko "totuususko".
Etkö itke sille ylläpidolle? - ghjghjhgjhgjhg
Ved.2 kirjoitti:
et kait sinä itse totuuden Herralta kymmenyksiä salaa? Tämä on järkyttävää jumalan pilkkaa ja muiden antavien kristittyjen pilkkaa. Ei anna omastaan, vaikka tietää, että monet köyhät sairaudessaan kärsivät puutetta. Taitaa omaatuntoa raastaa kuuulla tältä alueelta totuus. Ei siis senttiäkään lähimmäisen hyväksi. Uskomatonta, ja kaveri puhuu totuuden hengen lähettämänä olemisesta. Häpeä valettasi. Kenen luulet juttujas uskovan?
"Jos haluat, että aarteesi on taivaissa, niin anna omaisuutesi köyhille!" Ja kaveri ei anna hulppeasta omaisuudesta senttiäkään, järkyttävää valetta koko huru-ukon usko. Paksua valetta koko "totuususko".
Etkö itke sille ylläpidolle?"Verot ja Unisefille sekä SOS-lapsikyllälle antamani avustukset yhteensä 11677 €"
mitä tarkoitit sillä ettei olisi senttiäkään antanut omaisuudestaan kenenkään hyväksi... - palstaa seurannut...
ghjghjhgjhgjhg kirjoitti:
"Verot ja Unisefille sekä SOS-lapsikyllälle antamani avustukset yhteensä 11677 €"
mitä tarkoitit sillä ettei olisi senttiäkään antanut omaisuudestaan kenenkään hyväksi...Ved.2 on aika suurpiirteinen, ns. totuuden suhteen.
- Ved.2
ghjghjhgjhgjhg kirjoitti:
"Verot ja Unisefille sekä SOS-lapsikyllälle antamani avustukset yhteensä 11677 €"
mitä tarkoitit sillä ettei olisi senttiäkään antanut omaisuudestaan kenenkään hyväksi...niin sitten uskotaan. Ja kyllähän siitä jää myös mällättäväksi. Raamattu sanoo, että anna koko omaisuutesi köyhille. Kyllä noin hurskaan miehen pitäisi juuri tällä alueeella noudattaa sitä totuutta.
Itsellä taas ei ole mahdollisuuttaa noin korkean hurskauden tasolle, koska ei ole netto-omaisuuttaa jaettavaksi. Ja kun muutenkin on lähtökohtaisesti tuomittu, niin ei ole sitten suorituspaineitakaan.
Olkaat hurskaammat sitten vaan hyvät.
Eipähän ole ainakaan noita kymmenyksen jakolaskuongelmia, kun ei ole mistä antaa. Olis niinkuin saantipuolella. Tässä sitä vaan kukkaro ammollaan odotellaan hyväntekijöitä. - ghjghjghjhgjhgjgj
Ved.2 kirjoitti:
niin sitten uskotaan. Ja kyllähän siitä jää myös mällättäväksi. Raamattu sanoo, että anna koko omaisuutesi köyhille. Kyllä noin hurskaan miehen pitäisi juuri tällä alueeella noudattaa sitä totuutta.
Itsellä taas ei ole mahdollisuuttaa noin korkean hurskauden tasolle, koska ei ole netto-omaisuuttaa jaettavaksi. Ja kun muutenkin on lähtökohtaisesti tuomittu, niin ei ole sitten suorituspaineitakaan.
Eipähän ole ainakaan noita kymmenyksen jakolaskuongelmia, kun ei ole mistä antaa. Olis niinkuin saantipuolella. Tässä sitä vaan kukkaro ammollaan odotellaan hyväntekijöitä.jos on kyse ihmisestä jolle raha ja omaisuus on kaikki kaikessa. Sellaisen olisikin parasta antaa kaikki omaisuutensa pois köyhille, jotta voisi päästä mammonan rakkaudestaan eroon. En kuitenkaan loppu pelissä usko, että nuo sanat jotka Jeesus lausui joillekin ihmisille tarkoittaisi välttämättä kaikkia ihmisiä. Mutta rahaan ja tavaraan turvautuville nuo sanat varmasti ovat tarkoitettuja. Vain omaisuudestaan luopuessaan he voivat tajuta miten suurta heidän rakkautensa ja luottamuksen noihin asioihin ovatkaan olleet. Ja useimmissa tapauksissa he eivät kehoituksesta huolimatta sitä voi tehdä. Se on heille vähän sama kuin juopolle, joka turvaa pulloonsa eikä siitä kykene luopumaan kaikista ongelmista huolimatta. Rikkaampi on vain kiinni vielä väkevämmässä asiassa kuin juoppo.
Lopuksi voin vain sanoa, että mistä me tiedämme ja kuuluuko edes meille miten tiukasti meistä itse kukin on missäkin kiinni. Eikä sellainen keskustelu periaatteessa edes kuulu tänne. Mutta jokaisen on hyvä silti itseään tutkia tässäkin asiassa. - Ved.2
ghjghjghjhgjhgjgj kirjoitti:
jos on kyse ihmisestä jolle raha ja omaisuus on kaikki kaikessa. Sellaisen olisikin parasta antaa kaikki omaisuutensa pois köyhille, jotta voisi päästä mammonan rakkaudestaan eroon. En kuitenkaan loppu pelissä usko, että nuo sanat jotka Jeesus lausui joillekin ihmisille tarkoittaisi välttämättä kaikkia ihmisiä. Mutta rahaan ja tavaraan turvautuville nuo sanat varmasti ovat tarkoitettuja. Vain omaisuudestaan luopuessaan he voivat tajuta miten suurta heidän rakkautensa ja luottamuksen noihin asioihin ovatkaan olleet. Ja useimmissa tapauksissa he eivät kehoituksesta huolimatta sitä voi tehdä. Se on heille vähän sama kuin juopolle, joka turvaa pulloonsa eikä siitä kykene luopumaan kaikista ongelmista huolimatta. Rikkaampi on vain kiinni vielä väkevämmässä asiassa kuin juoppo.
Lopuksi voin vain sanoa, että mistä me tiedämme ja kuuluuko edes meille miten tiukasti meistä itse kukin on missäkin kiinni. Eikä sellainen keskustelu periaatteessa edes kuulu tänne. Mutta jokaisen on hyvä silti itseään tutkia tässäkin asiassa.elämässä juuri rahalla olisikaan mitään suurempaa merkitystä. Ihan turha keskustelun aihe. Kyse on suhteesta lähimmäiseen, mikä voi ilmetä minkä käyttäytymisen välineen kautta tahansa. Jos Teuvolla on johonkin hengelliseen tavoitteeseen motivaatiota, niin luulisi hänen luovuttavan koko omaisuutensa. Se on fakta. Siinä mielessä juttuni on vedätystä, hölynpölyä. Nämä keskustelut eivät olekaan mitenkään oikeudenmukaisia, ne ovat raflaavia, mutta haastavia. Varmaan turhiakin? Mutta lähimmäistä pitäisi rakastaa ,ajatella vaikkei samaa mieltä olisikaan.
Siinä mielessä kunnioitan hänen antamaansa "punaista kirjaa", vaikka siinä olisikin ristiriitaisuuksia. Mutta se ei olekaan mikään oppikirja, vaan hänen ja monien tahojen välistä kirjeenvaihtoa, siis dokumenttia tapahtuneista tosiasioista. Sitäpaitsi sieltä paljastuu sellaisia keskusteluja, mitä ei muuten tulisi uskoneeksi. Aivan pöyristyttäviä paljastuksia koskien ns. pyhistä henkilöistä pitämiämme henkilöitä.
Olen ne lukenut yksittäisinä kirjeinä. Ja nyt ne ovat koottuina yhteen nippuun, puukansien kera. Sitä taas ei moni ole ottanut huomioon. - psyk. opiskelija
Ved.2 kirjoitti:
keskustelu liittyikään Raamattuun? Etkö hallitse kieltäsi? Jos ylläpito olisi kriittinen, niin sinut olisi jo aikaa diskriminoitu. Puolisokin vaan nauraa, lipeväkielisyydelleni. voih,. hänkin on niin paatunut.
Jos omaatuntoasi kalvaa, niin anna vaikka kymmenykset, siis 4000 euroa Herran työhön vuodessa`En ole koskaan havainnut senttiäkään menevän Jumalan valtakunnan työhön, ja uima-altaasi virkistykseksi vähäosaisille . Eikö sydämestäs heltiä. Löytyykö ankara kipupiste? Mutta olen lukemattoman määrän kristittyjä, mm. pelastusarmeijan sairaita köyhiä työntekijöitä nähnyt keräävän pientä vaateavustusta köyhille. Mennä jouluna viimeksi eräskin työntekijä lämmitteli paleltuneita jäseniään joulupadan ääreltä. Mutta tuskin mikään Sunin kaltainen olisi siellä ollut hätää kärsivien puolesta joulupadan ääressä palelemassa.Teuvo on vaan yksi kuriositeetti näiden rikkaiden joukossa. Minua vaan yksinkertaisesti oksettaa tällaiset "totuudenpuhujat", vaikka ei heidän totuudellaan kyllä normaalisti mitään katetta ole. Mutta kun äänessä ovat!Olet vaille hoitopaikkaa jäänyt grooninen valehtelija. Sillä ei kukaan terve ihminen voi tosissaan väittää, että vuosikausia toisella paikkakunnalla asuen julkisesti ilmoittaa tietävänsä erään siikajokisen miehen rahaliikenteen.
- havannoitsija...
Ved.2 kirjoitti:
niin sitten uskotaan. Ja kyllähän siitä jää myös mällättäväksi. Raamattu sanoo, että anna koko omaisuutesi köyhille. Kyllä noin hurskaan miehen pitäisi juuri tällä alueeella noudattaa sitä totuutta.
Eipähän ole ainakaan noita kymmenyksen jakolaskuongelmia, kun ei ole mistä antaa. Olis niinkuin saantipuolella. Tässä sitä vaan kukkaro ammollaan odotellaan hyväntekijöitä.Millä oikeudella sinä kuitteja vaadit jonkun raha-asioiden hoidosta. Eiköhän huolehdita etupäässä omasta taloudesta.
- 12+4
Ved.2 kirjoitti:
Minusta olisi terveempää, että tapaisit ihmisiä ihmisinä ja kertoisit, paljonko olet hiihtänyt ja miten muut väkesi voivat. Ihan palaisit vaan maan pinnalle. Se tekisi vaihteeksi ihan hyvää kaikelta kannalta.Kyllä sinua on nyt joku muu
Ved.2 7.1.2011 19:27
uunottanut. En usko myöskään Devoutin osallistuneen näihin sinun omaisuuden kartoituspuuhiin. Ei vois vähempää kiinnostaa. Eiköhän tuo vainoharhaisuus ole nyt päällimmäinen ongelmasi.------------------
Kovastiha näkkyy tättäjää uunottavan toisen ommaisuus kun ei ole ennää tolokulla omista puhheistaa. - Malakias...
12+4 kirjoitti:
Kyllä sinua on nyt joku muu
uunottanut. En usko myöskään Devoutin osallistuneen näihin sinun omaisuuden kartoituspuuhiin. Ei vois vähempää kiinnostaa. Eiköhän tuo vainoharhaisuus ole nyt päällimmäinen ongelmasi.------------------
Kovastiha näkkyy tättäjää uunottavan toisen ommaisuus kun ei ole ennää tolokulla omista puhheistaa.Näkyy sotkeutuvan omiin "verkkoihinsa"
- Typerä kommenttisi
psyk. opiskelija kirjoitti:
Olet vaille hoitopaikkaa jäänyt grooninen valehtelija. Sillä ei kukaan terve ihminen voi tosissaan väittää, että vuosikausia toisella paikkakunnalla asuen julkisesti ilmoittaa tietävänsä erään siikajokisen miehen rahaliikenteen.
kiatriaa opiskelleena sanoisin, ettet ole sitä psykologiaa opiskellut, ehkä jonkin kirjan nähnyt tms.
- teuvontunnistaja
Olet vaille hoitopaikkaa jäänyt grooninen valehtelija. Sillä ei kukaan terve ihminen voi tosissaan väittää, että vuosikausia toisella paikkakunnalla asuen julkisesti ilmoittaa tietävänsä erään siikajokisen miehen rahaliikenteen.
Onnittelen sinua Teuvo kun olet vanhoilla päivilläsi jaksanut opintielle ryhtyä. suosittelen sinulle kuitenkin sivistyssanojen käytön opettelua niin, ettet tee niin gramaattisia munauksia, jotka sinut paljastavat.
- Impulssikontrollinh.
kirjoittelisi? Sitä ruukataan tehdä. Kommenttisi kertoo paljon. Lääkityksellä ei ole näköjään vastetta.
- Räksyttävät rakit
12+4 kirjoitti:
Kovastiha näkkyy tättäjää uunottavan toisen ommaisuus kun ei ole ennää tolokulla omista puhheistaa.ainakin näkyy kirjoituksestasi.
- teuvontunnistaja
Typerä kommenttisi kirjoitti:
kiatriaa opiskelleena sanoisin, ettet ole sitä psykologiaa opiskellut, ehkä jonkin kirjan nähnyt tms.
Hän on vasta alussa opinnoissaan. ehkä hän oppii pian kirjoittamaan sanan krooninenkin oikein :)
- toktor
teuvontunnistaja kirjoitti:
Onnittelen sinua Teuvo kun olet vanhoilla päivilläsi jaksanut opintielle ryhtyä. suosittelen sinulle kuitenkin sivistyssanojen käytön opettelua niin, ettet tee niin gramaattisia munauksia, jotka sinut paljastavat.
mutta eipä tuo diagnoosi kovin kauas nakannut. Voan ei se sielunhoito kellekkään pahhoo tekis, meinaan tällä palstalla.
- chagfedc
Malakias... kirjoitti:
Näkyy sotkeutuvan omiin "verkkoihinsa"
kirjoituksia. "Valhettelijat, panettelijat, epävanhurskaat, huorintekijät ym. eivät peri taivasten valtakuntaa". Onkohan armon aika jo ohi? Saastainen jatkaa saastumistaan.
- Moni paljastuu
teuvontunnistaja kirjoitti:
Hän on vasta alussa opinnoissaan. ehkä hän oppii pian kirjoittamaan sanan krooninenkin oikein :)
Näitähän on täytynyt aina ymmärtää.
- hilijoo
Impulssikontrollinh. kirjoitti:
kirjoittelisi? Sitä ruukataan tehdä. Kommenttisi kertoo paljon. Lääkityksellä ei ole näköjään vastetta.
kuuntelisit joskus, apuvahan ne tarjoaa
- Iskikö paniikki?
hilijoo kirjoitti:
tyyppiä. Apuva apuva aaaaaaapuuuuuuaaaaaa! Paniikki iskee pierettää!
- malakias...
chagfedc kirjoitti:
kirjoituksia. "Valhettelijat, panettelijat, epävanhurskaat, huorintekijät ym. eivät peri taivasten valtakuntaa". Onkohan armon aika jo ohi? Saastainen jatkaa saastumistaan.
Itsestäsikö kirjoittelet? Aika huonosti sulla tuntuu asiat olevan, mutta ehkä parannuksen teko ei ole vielä myöhäistä.
- Yksi lähimmäinen
hilijoo kirjoitti:
olisi lähimmäisellesi tarjota? Raamattu kehoittaa tekemään kaikille hyvää, ennenkaikkea uskonsisarille ja -veljille, ja antamaan jopa henkensäkin heidän puolestaan!
- Yksi lähimmäinen
12+4 kirjoitti:
Kovastiha näkkyy tättäjää uunottavan toisen ommaisuus kun ei ole ennää tolokulla omista puhheistaa.raamatun paikka tai hengen ilmoitus kanssasisarien ja-veljien parhaaksi, että voisimme yhteisestä uskosta rikastua, vahvistua ja virkistyä?
- räyh.
Yksi lähimmäinen kirjoitti:
raamatun paikka tai hengen ilmoitus kanssasisarien ja-veljien parhaaksi, että voisimme yhteisestä uskosta rikastua, vahvistua ja virkistyä?
Olisko tämä hyvä?
Sananlaskut 3
5 Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan. - mies Arimatiasta
chagfedc kirjoitti:
Kukahan sinuakin kadehtisi ja minkä vuoksi???
- HÄPEÄ!!!!!!!!1
Levittelet toisten ja omia yksityisasioitasi julkisella palstalla. Mikä narsismin suunta sinua saa elostelemaan toisten yksityisasioilla?
- Tasapuolisuutta?
HÄPEÄ!!!!!!!!1 kirjoitti:
Levittelet toisten ja omia yksityisasioitasi julkisella palstalla. Mikä narsismin suunta sinua saa elostelemaan toisten yksityisasioilla?
Eikö Suni saa oikaista hänestä levitettyä väärää tietoa, niinikään julkisella palstalla?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9261627/45426781 - 1+7
Impulssikontrollinh. kirjoitti:
Miksi kirjoittelet törkyviestisi "puskasta", eikö se ole sivistymätöntä.
- 2+4
Jos joku ateisti tai agnostikko viitsisi lukea noita teidän loruja, niin se kumoais tuollaiset hupatukset hyvin kevyesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262043
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211371
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873