Valituksen johdosta valittajan vastapuoli voi tyytymättömyyttä
ilmoittamatta valittaa osaltaan käräjäoikeuden ratkaisusta.
Eli tällaista tekstiä tuottaa oikeuslaitos. Kun tässä itse ei ymmärrä, että minkä ihmeen valituksen johdosta vastapuoli voi valittaa - siis mitä. Ahaa, nyt mulla välähti, siis jos joku valittaa, niin toinen saa tietää valituksesta ja voi sitten itse valittaa. Että siis muuten ei olis valittamista, mutta kun se toinen valitti, niin sitten valitetaan. Jaa, ei oltais siis oltu tyytymättömiä. Miksei puhu vastineesta valitukseen.
Mutta siis, valittakaa itsenne ihan minne haluatte!
Aha!
Joo................
Suomentakaa tämä päätön lause
12
361
Vastaukset
- Aivan selvää
Juristi juristin työllistää.
- Kääntäinen
Olen kääntänyt leipätöikseni vieraskielisiä asiatekstejä vieraista kielistä suomeen yli 21 vuoden ajan. En silti ole suomentanut vielä yhtikäs mitään, ja tuskinpa minusta siihen hommaan on koskaan tulevaisuudessakaan!
Suomentaminen merkitsee _kaunokirjallisen_ tekstin taiteellisesti täysipainoista kääntämistä, tavallaan kirjoittamista uudelleen suomeksi. Tuollainen työ vaatii tekijältään paljon enemmän kuin kääntäminen. Olisi suomentajien ammattikunnan halveksimista kutsua esimerkiksi minua suomentajaksi.
Kaikki kääntäminen suomen kielelle ei siis suinkaan ole suomentamista!- vgfgfghfghfgh
selventäkää eli kertokaa suomeksi eli suomentakaa näitä virkakieliä, joita ei siis heti ymmärrä, ja senkin vuoksi tarvitsisi lakimiehen, mutta sehän on ikään kuin etuoikeus vain ilmiselville murhamiehille ja tappajille, näille kyllä annetaan oikeus lakimieheen, mutta pienemmissä tapauksissa tulee heitto, jopa siis, anteeksi vaan, paskalakilta, "eikä tarvitse edes avointa asianajovaltakirjaa!"
Että joo!!!!!!!!
Jos ei muuhun tarvis, niin siihen, että ymmärtäisi asiat oikein!
Ja saivartelu - se se vasta tieteenlaji onkin, savolaisen kielitieteen nimittäin. Käännä sinä byrokraatin kieltä vaikka urduksi, mutta tässä pyydettiin selvää suomen kieltä eli suomennosta! - Provoco et ego
Taidat olla huuhaakääntäjä tai pahasti snobi, sillä kaikki tuntemani kymmenet kääntäjät ovat yhtä mieltä (ja sanakirjojen kanssa samaa mieltä) siitä, että suomentaminen on suomeksi kääntämistä, olipa sitten kyse asiatestistä tai niin sanotusta kaunokirjallisuudesta. Kummankin tekstilajin sisällä on alatyyppejä, jotka poikkeavat toisistaan enemmän kuin lajit toisistaan. Mutta suomentamisesta silti puhutaan, olipa kyse tuoteselosteesta tai runosta.
- Kääntäinen
Provoco et ego kirjoitti:
Taidat olla huuhaakääntäjä tai pahasti snobi, sillä kaikki tuntemani kymmenet kääntäjät ovat yhtä mieltä (ja sanakirjojen kanssa samaa mieltä) siitä, että suomentaminen on suomeksi kääntämistä, olipa sitten kyse asiatestistä tai niin sanotusta kaunokirjallisuudesta. Kummankin tekstilajin sisällä on alatyyppejä, jotka poikkeavat toisistaan enemmän kuin lajit toisistaan. Mutta suomentamisesta silti puhutaan, olipa kyse tuoteselosteesta tai runosta.
Ole hyvä, kaikin mokomin!
Minä en suomentajan viittaa suostu ottamaan harteilleni, nöyryydestä taidetta kohtaan.
- jfdfhjsdöfhgödfghö
valittaa, valittaa valituksesta, vali vali, vali vali.
- ei juristi ollenkaan
Käräjäoikeus on tehnyt ratkaisun, josta yksi osapuoli on valittanut.
Toinen osapuoli = vastapuoli voi myös valittaa ratkaisusta ilmoittamatta sitä, mihin on tyytymätön.
Vähän kryptistä kyllä. Ehkä itse tiedät mistä on kysymys. - täysin kaistapäistä
ei juristi ollenkaan kirjoitti:
Toinen osapuoli = vastapuoli voi myös valittaa ratkaisusta ilmoittamatta sitä, mihin on tyytymätön.
Vähän kryptistä kyllä. Ehkä itse tiedät mistä on kysymys.Katsos asiassa ei edes vielä ole tehty mitään päätöstä, mutta ilmoittelevat valitusoikeuksista etukäteen, vaiheessa, jossa joutuvat korjailemaan omia virheitään, eli oikeuslaitos on itse ilmoittanut vääriä päivämääriä ja nyt korjaavat virheitään ilmoittavat sitten jo valitusoikeuksista.
Eli tässä ymmärtääkseni on kuitenkin kyse siitä, että jos sitten aikanaan, kun sen päätöksensä antavat (toivottavasti pitävät nyt ne ilmoittamansa päivämäärät, eivätkä muutenkaan tee pilkkuvirheitä), jos toinen osapuoli valittaa ilmoitettuaan tyytymättömyytensä ensin, niin sitten vastapuoli voi valittaa siitä valituksen tekemisestä itse päätökseen tyytyväisenä - eli kaiketi suomeksi sanottuna: antaa vastineensa valitukseen!
Sillä lailla!
Joo, tässä voi tosiaan sanoa: Viranomaiset pitävät osaa kansaa täysin pellenä!
Ai, ilmotettiiks me sulle väärä päivämäärä, no voi, voi, kun olet nössö, etkö sä nyt tosiaan tajunnut, että se oli väärä päivä, että mitäs ootit päätöstä jo silloin.... Niinpä niin, kansalaisenhan se on tiedettävä oikeuslaitoksen työajat ja -suunnitelmat - oikeuslaitoksen itsensä ei! - Anonyymi
ei juristi ollenkaan kirjoitti:
Vähän kryptistä kyllä. Ehkä itse tiedät mistä on kysymys.Ehkä
- En ole juristi
Ehdotan että valitat tästä päätöksestä käräjäoikeuteen. Et sitten valita -- ainakaan tässä vaiheessa -- käräjäoikeuden päätöksen materiaalisesta sisällöstä, vaan siitä että tämä päätös on ns. nulliteetti. Osoitat valituksesi käräjäoikeudelle, ja ilmoitat kantanasi, että valitusoikeuden osalta *mitään ei ole päätetty*, vaikka tällainen päätös täytyy aina antaa.
- Anonyymi
Viljo on jo ollut kuultavana
Ei valittamista, koska tuomarit ja kanslisti ovat hyväpalkkaisia
Aha, onks viljoo näkyny
Aha - Anonyymi
Aha. Sielläkö se Viljo on ollut. Kuultavana.
Onks Viljoo kuultu? On. Aha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1656685
- 562018
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes451909- 541172
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3511167Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se511115Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141041Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384928Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14917