Olen lukenut, että maan alla voi olla "tulipalo" eli jokin siellä palaa vuosikymmeniä ja tulta ei saada sammutettua.
Miksi ei saada sammutettua ? Ajattelisi, että reikään vettä ja reikä tukkoon niin ainakin palamisen kannalta happi loppuun ?
Maan alla palaa
3
753
Vastaukset
- jgtryhhdh
Sammuttaminen voisi keskeyttaa koko kaivoksen tuotannon, joten palon annetaan roihuta eristetyssä osassa ja tuotanto jatkuu toisaalla. Usein voi olla vaikea koko eristysosasto täyttää vedellä porareikien ja muiden juttujen takia. Sama tilanne ilmeisesti hapettoman tilanteen luomisella.
Pitää muistaa luolastot voi olla varsin isoaja, joten ihan pienet vesimäärät ei niitä täytä, eikä myöskään palamattomien kaasujen pumppaus ole ehkä järkevää.- 2+2=7
Luulisi ettei kaivoksen eristysosastoon olisi vaikeakaan luoda hapetonta tilannetta. Sen kun lakataan pumppaamasta raitista ilmaa sisään, ja se on siinä. Siis tällai kaupunkilaisjärjellä ajateltuna.
2+2=7 kirjoitti:
Luulisi ettei kaivoksen eristysosastoon olisi vaikeakaan luoda hapetonta tilannetta. Sen kun lakataan pumppaamasta raitista ilmaa sisään, ja se on siinä. Siis tällai kaupunkilaisjärjellä ajateltuna.
Että jos se olisi noinkin yksinkertaista niin varmasti olisivat hoksanneet sen itsekin.
Vaan usein tunneleita ja louhoksia on monta ja ilmanvaihtosysteemit voi olla "monimutkaisia" varsinkin vanhoissa kaivoksissa. Samate tuo vedellä täyttäminen on helpommin sanottu kuin tehty, esim laskeskelpaapa määriä mitä esim hiiltä on louhittu kymmenien vuosien aikana ja mistä se vesi sinne saadaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743487Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1321880Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3001629- 791470
- 781451
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531166Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois681029- 631021
- 221007