Kaikkein jouluisin suklaa?

suklaatonttu

Olisinpas vaan kysellyt, että mikä on porukan mielestä se kaikkein jouluisin suklaa, se, jota ilman ei teidän kotiin tule joulua? :) En tarkoita että suklaan pitäisi välttämättä maistua piparkakulta ollakseen jouluinen, vaan tarkoitan että onko juuri SULLA joku sellainen perinnesuklaa, joka on vuodesta toiseen jouluna.. AINA.. ja kuten sanottu, sitä ilman ei jolekaa tule?

Mulla on sellainen suklaa tuo WIENERNOUGAT-suklaarasia! Mulla se kuuluu jouluun.. Mozartin kuulia yhteen aikaan suosin, mutta joulun pärjään kumminkin ilman niitä. Mutta W jos puuttuu niin ilo itkuksi muuttuu!

En oikein aina tykkää monia makuja sisältävistä suklaarasioista, koska niissä voi jotkut maut ollakin sellaisia, ettei niistä pidä!

Joulun inhokkisuklaa on mulla BUDAPEST! :( Onneksi sitä ei enää saa lahjaksi niin paljon kuin joskus männävuosina, mutta "kiintiöni" on tosiaan .. täynnä!

7

573

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pl+0o

...Mon Cheri

• jälkeen

Julia-konvedit ovat minulle kaikkein jouluisin suklaa. Niiden punaiseen, kiiltävään kääreeseen ihastuin lapsena. Toinen jouluntuoja on After eight. Niitä syödessä muistuu myös mieleen monet hauskat hetket. Alkeellisin pila oli laittaa tyhjät kuoret takaisin rasiaan. Nokkelammat taiteilivat hauskoja viestejä tai laittoivat muita pikku yllätyksiä niiden sisälle. Maun puolesta pidän monesta muusta suklaasta enemmän, mutta jouluuni nuo kuuluvat ehdottomasti.

• ......

Silloin kun suklaasimpukoita ei myyty joka kaupassa ympäri vuoden ostin niitä jouluksi. Sitten vaihdoin Lindtin suklaisiin, mutta niihinkin olen jo kyllästynyt. Nyt ajattelin turvautua sampanjatryffeleihin, joita huomasin Stockmannilla olevan irtomyynnissä.
      Inhoan yli kaiken Julia-konvehteja ja Budapestin perinteistä makua.

• pipsapipari

- varmaan voittaisi vaikka jonkun inhottavuuspalkinnon! Yäks, rasvaista ja raskasta syötävää, kuin voita johon on mätetty kaakaojauhe O'Boyta! :(

• Tryffeli..
        pipsapipari kirjoitti:

- varmaan voittaisi vaikka jonkun inhottavuuspalkinnon! Yäks, rasvaista ja raskasta syötävää, kuin voita johon on mätetty kaakaojauhe O'Boyta! :(

Kaikken parhainta, mitä kaupasta löytyy on just Brunbergin tryffelit.

Ei vaan aina löydy kauppojen hyllyiltä, eli näyttää maittavan muillekin :)

• sususuklaa
        Tryffeli.. kirjoitti:

Kaikken parhainta, mitä kaupasta löytyy on just Brunbergin tryffelit.

Ei vaan aina löydy kauppojen hyllyiltä, eli näyttää maittavan muillekin :)

Yhden inhokki on toisen ihastus ja kolmannen vihastus!

kai jotkut niistä budabesteistäkin pitää, kun niitä joka vuosi kauppoissa myydään.

itse en kuitenkaan niitä siedä, taitaa olla "mummosuklaa" kyseessä taas.. eli mummut antaa lahjaksi sitä ja ostaa itselle kun joskus maailmanaikaan se oli suunnilleen ainoa joulusuklaa mitä oli!!

mulla ei itselläni oikeastaan ole mitään varsinaista joulusuklaata, tykkään kokeilla erilaisia rasioita eri vuosina. Pääasia on että ovat ulkomaisia, ei mulle tule joulun tuntua jostain sellaisesta tavanomaisesta, joka on kaupoissa 365 päivää vuodessa. ;)

• herkkusuunlautasella
        sususuklaa kirjoitti:

Yhden inhokki on toisen ihastus ja kolmannen vihastus!

kai jotkut niistä budabesteistäkin pitää, kun niitä joka vuosi kauppoissa myydään.

itse en kuitenkaan niitä siedä, taitaa olla "mummosuklaa" kyseessä taas.. eli mummut antaa lahjaksi sitä ja ostaa itselle kun joskus maailmanaikaan se oli suunnilleen ainoa joulusuklaa mitä oli!!

mulla ei itselläni oikeastaan ole mitään varsinaista joulusuklaata, tykkään kokeilla erilaisia rasioita eri vuosina. Pääasia on että ovat ulkomaisia, ei mulle tule joulun tuntua jostain sellaisesta tavanomaisesta, joka on kaupoissa 365 päivää vuodessa. ;)

suosittelen itse suklaan tekemistä niille jotka ovat ronkeleja...saat sitä mitä haluat.
        http://lautasella.blogspot.com/2010/12/joulun-suklaaherkut.html

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      83
      998
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      922
    5. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe