Joka kerta kun värjään hiuksia niin yhteen kohtaan jää vaaleampi kohta, siis väri ei niinku tartu siihen kohtaan niinkun muualle hiuksiin.. Aika kummallista :/ Tietääkös kukaan että mistä johtuu ja mitä pitäis tehä et sais värin tarttuun myös tähän yhteen kohtaan? :/
Väri ei tartu yhteen kohtaan?
4
3176
Vastaukset
- syitä:
Värjäätkö/käsitteletkö hiuksia usein? Käytätkö paljon hiustenkuivaajaa tai suoristinta yms? Hiukset voivat olla liian käsitellyt, jolloin väri ei ota kiinni, vaan liukuu pois hiuksesta.
Vai käytätkö kyseiseen kohtaan paljon lakkaa/geeliä? Siinä voi olla myös syynä sellainen muotoilutuotekertymä, joka tekee ns. kalvon hiuksen pintaan, ja siksi väri ei ota kiinni. jos syy on tämä, niin syväpuhdistavan shampoon käyttö on suositeltavaa. - longhair77
Mulla oli sama silloin kun vielä värjäsin hiuksiani. En tiedä mistä mahtoi johtua.
Värjäsin 4-8 kk:n välein tyvikasvun kestovärillä ja vedin vain sen lopuksi värin kaikkialle muuallekin hiuksiin. Tietäen sen yhden suortuvan johon väri ei oikein ota, pyrin käsittelemään juuri sen kohdan ekstratarkasti. Ei auttanut. Se oli pysyvästi vaaleamman ruskea, kun hiukseni olivat muuten kauttaaltaan tummanruskeat. Se vaaleampi kohta oli niskassa hiusteni alla, joten ei onneksi näkynyt paljoa kenellekään muulle. Muotoilutuotteet eivät ainakaan olleet syynä, koska en niitä käyttänyt.
Ehkä hius kasvaa siinä kohdassa jostain syystä rakenteeltaan vähän erilaisena? Mitään muuta syytä en ole keksinyt. - mmyah
vastaus on hyvin yksinkertainen: sulla on niin paljon hiuksen omia pigmenttejä, joten väripigmentit eivät voi tuhota niitä. asialle ei voi mitään tehdä, niin se vaan menee. joten kannattaa vaan tottuu ajatukseen ettei se kohta värjäänny :)
- 14+16
Hius on eri tyyppistä eri kohdissa päätä.
Missään tapauksessa ei kannata noudattaa väripakettien ohjetta "20 minuuttia tyveen ja lopuksi 5-10 min pituuksiin" koska pituudet eivät todellakaan kestä määräänsä enempää hapeteväriä. Ja jos värjäät pituuksia edes sen viisi minuuttia joka tyvivärjäyskerralla niin mahdollisesta tasaisesta värinpoistosta tulee lähes mahdotonta.
Jos värjäät tyveä niin väripaketti kannattaa puolittaa (sekoita eri kippoon puolet väristä ja puolet kehitteestä, sulje alkuperäiset pullot tiiviisti odottamaan seuraavaa käyttökertaa) ja värjätä ainoastaan tyvi, pituuksien väriä voi piristää sävytteillä eli suoraväreillä joissa ei siis sekoiteta pulloa a polloon b vaan jkoko väri on valmiina käytettäväksi.
kysele lisää juurikasvusta jos jää epäselvyyksiä, sieltä löytyy parhaat väriexpertit ja koska kyseessä on ei-kaupallinen palsta niin kukaan ei nettoa tai yritä myydä jotain tiettyä tuotetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275