jääpalat

ice

näin citymarketissa valmiita jääapaloja pussissa, näytti ihan hyvältä mutta vähän kyllä epäilytti. Onko kukaan ostanut ja testannut näitä jääpaloja?

9

3659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Niin mikä niissä epäilyttää? Eikö ne ole jäädytettyä vettä? Tuskinpa mitään tauteja on kun kerrab sittari myy

• pena

jos on totta että valmiit jääpalat rantautuneet suomeenkin.

• talvikki

juu, minäkin näin jotain karhujäätä jossai k-supermarketissa tai citymarketissa...ihan hienoo

• jos hätä
        talvikki kirjoitti:

juu, minäkin näin jotain karhujäätä jossai k-supermarketissa tai citymarketissa...ihan hienoo

Käteviä, jos hätä iskee, mutta aika kallita vajaa 2e pussi,joskin iso pussi, joka ei ehkä mahdu esim.pakastelokeroon.

• Eero
        jos hätä kirjoitti:

Käteviä, jos hätä iskee, mutta aika kallita vajaa 2e pussi,joskin iso pussi, joka ei ehkä mahdu esim.pakastelokeroon.

OOn nyt nähnyt ehk viides eri kaupas, kaikissa eri hintaisia, korkein tais olla vajaa 3 euroa, halvin taas vähän päälle euron pussi. Sama jää.

• yx acca
        Eero kirjoitti:

OOn nyt nähnyt ehk viides eri kaupas, kaikissa eri hintaisia, korkein tais olla vajaa 3 euroa, halvin taas vähän päälle euron pussi. Sama jää.

Valmiita jääpaloja ??? Miksi ??? Eikö jokainen edes jonkinlaisilla aivoilla varustettu ihminen pidä ainakin kesäaikana ITSE jääpalapusseissa jäädyttämiään jääpaloja pakastimessaan ? Minkävuoksi niitä pitää ostaa valmiina, älyttömällä hinnalla?

• toinen acca
        yx acca kirjoitti:

Valmiita jääpaloja ??? Miksi ??? Eikö jokainen edes jonkinlaisilla aivoilla varustettu ihminen pidä ainakin kesäaikana ITSE jääpalapusseissa jäädyttämiään jääpaloja pakastimessaan ? Minkävuoksi niitä pitää ostaa valmiina, älyttömällä hinnalla?

siis ideahan on ymmärtääkseni se että hinta ei ole niin paljoa kalliimpi, ne kulkee siinä pussissa mukana, ei tartte itse tehdä kun saa valmiina.

Miksi räplää ite sormet kohmeessa kun hiukkasen kalliimmalla saa valmiina?

• baker
        yx acca kirjoitti:

Ja jääkaappikin on minikokoa. Oli tosi kiva taas pitää kemut, kun kaikki juomat (jääkaappi on niin pieni, että 1,5 litran pullo ei mahdu) olivat huoneenlämpöisiä ja päivälämpötila oli yli 20 astetta. Että haukkukaa vain hölmöiksi, mutta tuolloin olisin maksanut jääpaloista aika paljon jos niitä olisi ollut tarjolla. Lienee kuitenkin turha toivo, lähellä ei ole isoja marketteja.

• marika
        baker kirjoitti:

Ja jääkaappikin on minikokoa. Oli tosi kiva taas pitää kemut, kun kaikki juomat (jääkaappi on niin pieni, että 1,5 litran pullo ei mahdu) olivat huoneenlämpöisiä ja päivälämpötila oli yli 20 astetta. Että haukkukaa vain hölmöiksi, mutta tuolloin olisin maksanut jääpaloista aika paljon jos niitä olisi ollut tarjolla. Lienee kuitenkin turha toivo, lähellä ei ole isoja marketteja.

En tiedä minkä kokoinen pussi tuo teidän mainitsemanne oli, mutta ainakin USAssa valmiita jääpaloja käytetään paljon kylmälaukkujen täytteenä. Siis ei kylmäkalleja ( jotka laitetaan siihen kylmälaukkuun jossa kolmioleivät ovat....) vaan kylmälaukku täytetään esim. tölkkijuomilla, jotka marketeissa ovat siellä usein myynnissä huoneenlämpöisinä..limsaa tai kaljaa, ja ympärille ja väleihin ja päälle kasataan jäämuska/jääpalaset. Sitten, kun vaikkapa tenniskentän laidalla tulee jano, niin jäämurskan seasta on kiva hakea huurteista juotavaa. Ja suuret määrät itse pakastettuja jääpaloja olisivat todellakin ajan, vaivan, pakastustilan, ja sähkön tuhlausta tuollaiseen tarkoitukseen. Ylellisyyttä, tottakai, mutta hellekesien rantauduttua Suomeenkin ymmärrän täysin.

Myös kokonainen vesimeloni on vieläkin virkistävämpi, kun sen laittaa muovikassiin tai isoon kylmälaukkuun suuri määrä jääpaloja ympärillään tunniksi...harvalla kun sen saa ahdettua jääkaapppiinkaan, ja retkioloissa ainut tapa saada herkullisesta vieläkin herkullisempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe