Osaako joku sanoa onko Insera polkupyörä hyvä merkki. Ainakin niitä saa halvalla. Suomen polkupyörätukusta.
Insera
62
78689
Vastaukset
- ex-omistaja
No jos haluaa näyttävän pelin joka kiinnostaa myös varkaita, ni sitte se on. Niitä on muutama malli jossa on ihan asialliset osat, mut rungot on vissiin kaikissa jotain kiinalaista rautakankea. Ei ne ainakaan hintansa väärtejä ole.
- kokemusta
Sen merkkinen pyörä löytyy taloudesta emännän käytöstä ja myös muutamalla tutulla on kokemuksia.
Jos omaat huomattavasti keskimääräistä pidemmän pinnan ja runsaasti kädentaitoja sekä innostusta korjailla pyörääsi, niin mikä ettei.
Kun kuitenkin lähes samalla rahalla saa kestäviä ja toimiviakin laitteita, niin itse en enää säästäisi sitä viimeistä sataa euroa, vaan ostaisin oikean polkupyörän.
Mikäli tarjolla olevassa fillarissa lukee Insera tai Montana, niin ikinä en enää rahaa sellaiseen sijoita. - ooooo
kokemusta kirjoitti:
Sen merkkinen pyörä löytyy taloudesta emännän käytöstä ja myös muutamalla tutulla on kokemuksia.
Jos omaat huomattavasti keskimääräistä pidemmän pinnan ja runsaasti kädentaitoja sekä innostusta korjailla pyörääsi, niin mikä ettei.
Kun kuitenkin lähes samalla rahalla saa kestäviä ja toimiviakin laitteita, niin itse en enää säästäisi sitä viimeistä sataa euroa, vaan ostaisin oikean polkupyörän.
Mikäli tarjolla olevassa fillarissa lukee Insera tai Montana, niin ikinä en enää rahaa sellaiseen sijoita.Ikävää Kultavaa. Omani Inserani on toiminut eritäin hyvin. Inseran on muotoilut Suomalaiset. Inserara pyörissä käytetään melkestään japanilaisia osia. Esimerkiksi vaihtet on japanilaisia. Itselläni on myös Nishiki pyörä. Kas kummaaa kun vaihteet on samat ja paljon muutakin. Joku kirjoitti että runko on kiinalainen joka ei pidä paikkaansa. Vaan taivanilainen. Mutta ei hätää runkolla on 10 vuoden takuu. Silloin jo vaihtaa pyörän.
- -j-
ooooo kirjoitti:
Ikävää Kultavaa. Omani Inserani on toiminut eritäin hyvin. Inseran on muotoilut Suomalaiset. Inserara pyörissä käytetään melkestään japanilaisia osia. Esimerkiksi vaihtet on japanilaisia. Itselläni on myös Nishiki pyörä. Kas kummaaa kun vaihteet on samat ja paljon muutakin. Joku kirjoitti että runko on kiinalainen joka ei pidä paikkaansa. Vaan taivanilainen. Mutta ei hätää runkolla on 10 vuoden takuu. Silloin jo vaihtaa pyörän.
Kaikki Suomen Polkupyörätukun fillarit ovat sekundaa... On ollu itellä Insera. Se on OK, jos ajat vain 100km vuodessa.
- Travelette
-j- kirjoitti:
Kaikki Suomen Polkupyörätukun fillarit ovat sekundaa... On ollu itellä Insera. Se on OK, jos ajat vain 100km vuodessa.
Mitkä paikat siinä pyörässä sitten oiken pettää. Iselläni on Insera Travelette. Olen ajannut tosin vasta 1000 Km. Ettei vielä ole mitään kokemusta.
- Tillikka78
Travelette kirjoitti:
Mitkä paikat siinä pyörässä sitten oiken pettää. Iselläni on Insera Travelette. Olen ajannut tosin vasta 1000 Km. Ettei vielä ole mitään kokemusta.
Itse juuri ostin Insera Travellette fillarin ja vaikuttaa käytössä hyvältä. Kevyt polkea ja ainakin tähän mennessä kaikki toiminut ok. Paitsi että joku pikkunulikka käynyt puhkomassa takarenkaan pyöräkellarissa... Siitä taas voi pyörämerkkiä syyttää :) Mutta säilytys siirtyy parvekkeelle...
- Harri Timonen
Ostin inseran ja 2 päivän jälkeen meni kierteet kammesta, siis siitä mihin poljin tulee kiinni. No soitin takuu ilmeisestikkin korvaa. Epäilivät että olisin laittanut väärin päin polkimet, (jolloin kuulemma kierteet menevät helposti paskaksi)mutta onneksi katoin kasaus ohjeet ennenkuin kasasin pyörän. ja laitoin polkimet oikein päin. pyörällä ajettu 30km. Kieltämättä 30 km meni todella hyvin ja jopa nautinnollisesti. Toivoin että saan pyörän kuntoon ja sitten se kestäisi.
Tarkoituksena on minulla että alan ajamaan ympäri vuoden pyörällä töihin 10km suuntaansa joten nyt joutuu insera todelliseen rääkkiin. jos nyt se takuu sitten korvaa kyseisen keissin.
T. Harri Timonen
www.harritimonen.com- Harri Timonen
Juu ilmeisesti oli siis omistajan vika kun kierteet menivät. En ollut kuulemma tarpeeksi hyvin kiristänyt poljinta. No mutta lupasivat vaihtaa kammen. kiitoksia siitä.
Kuulemma alumiini runko resonoi ja voi löysentää polkimia. ja uusissa pyörissä pitää kiristää usein että ei käy näin. että semmoista.
-HT-
- pyärä on uus
se on erinomainen merkki. Sain juuri itse traveleten aj se toimii erinomaisesti ja oli melkein valmis kun se tuli
suosittelen - saku1234
insera on huono, koska minun inserasta lähti rengas irti osat katkes oli kireellä vielä.
- jeeppi1
itsellä on ollut yli kaksi vuotta ympäri vuoden käytössä ja emännällä yhden vuoden.
kuluvia osia olen vaihtanut, muutoin erinomainen fillari
- rullaati
Tavallaan pöljää koko keskustelu siitä, onko joku merkki sinänsä hyvä vai huono. Alakoululaisten hommaa. Fillaria hankkiessa oleellista lienee käyttötarkoitus ja se, että runko ja osat vastaavat käyttötarkoitusta, "merkki" on tänäpäivänä vain tarra runkoputkessa. Oma käsitykseni on, että myös inserassa, kuten muissakin merkeissä on hyvällä rungolla ja osilla varustettuja pyöriä kovaankin käyttöön, mutta ne maksavatkin sitten enemmän. Hintaeroja syntyy siellä hintahaitarin alapäässä, jossa saattaa kallissa merkeissä joutua maksamaan tarrasta lisähintaa, kun runko ja osat ovat bulkkia. Halva merkit myydään bulkkina bulkin hinnalla. Eli jos haluat kovaan käyttöön maaasturin, voit ostaa myös halpamerkin, muuta sitten pitää tietää mitä osasarjoja pitää olla. Kovassa käytössä vähintää deore -tasoa. (satunnaiseen lenkkeilyyn riittää aliviokin) Deorea pitää olla muuallakin kuin runkoputkessa tarrana.Siis pelkkä shimano ei kerro vielä mitään. Rungon laatu taas riippuu ergonomiasta ja käytetyistä metalliseoksista, Kestävyys liitosten laadusta. Tämän havainnoimiseen tarvitaan jo asiantuntijaa. Mutta esim. Inseran laadukkaamman pään malleissa löytyy hyviäkin runkoja, muutta pitää muistaa, että kaikki rungot eivät sovi kaikille "vartaloille". Halpojen mallien kerrotut viat saattavt johtua myös pyörine kokoamisvaiheen ongelmista. Kiireessä ja asiantuntemattomasti koottu paketti, ei välttämättä futaa odotetulla tavalla vaikka osasarjat olisivat kelvollisia ja runko kohtuullisen hyvä. Tässäkin kohtaa voi asiakas vaatia laatua. Varmistaa liikkeessä, että kaikki pelaa ja sopia toimenpiteistä ongelmien ilmetessä. Halvemmastakin merkistä voi löytää itselleen hyvän kulkupelin, mutta siinä onnistuminen edllyttää asiantuntemusta. Toisaalta kalliissa merkissä saatta tulla eteen pettymys, kun huomaa, että osat ovat samaa tasoa, kuin muutaman satasen halvemmassa pyörässä. Oleellista on tietää mitä haluaa, ja sitten ryhtyä vertailemaan ajan kanssa ja huolella. Polkupyörää kuitenkin ostetaan moneksi vuodeksi. Pelkkä keskustelupalstalta haettui tieto jonkin merkin hyvyydestä tai huonoudesta ei kovin hyvä lähtökohta. Sopivalla välineellä pyöräily on yyberkiva harrastus.
- loistava pyörä
Insera on loistava pyörä. Itselläni on ollut insera jo kaksi vuotta ja mitään vikoja ei ole esiintynyt ja ostin inserani käytettynä kaverilta
- Ostoon
Ensimmäinen järkevä kirjoitus tässä ketjussa!
Kuten tuossa todettiin hinnalla ja laadulla on yhteys, eli osta niin kallis (hyvä) kuin on varaa.
Sitä saa mitä tilaa.
- lokasuojaton
Inseran ostin. Lokasuojan aisa tipahti eka viikkona, kaaduttuani. Toinen varastettiin vatastosta. 2 vuotta juossut heidän kaupoissaan, mene sinne.. kysy sieltä . Taas sama rumpa ja apua löytyi. Osta lokasuoja, aisa tulee paketissa. Joo mutta paketissa on sitten myös taka lokasuoja. Eli ostan 2 lokasuojaa ja ylimääräiset aistat ongelmajätteenä. Siis paremman luonnon puolesta. 100 varma ostan seuraavan kerran pyörän että saan osat siihen.
- Insera MX-P2
Nykyään pyörissä se merkki on vaan tarra rungossa, jolla voi sitten taas kehuskella että ostinpa eilen sen ja sen pyrän 850€ kun vastaavan pyörän olisi voinut saada 200-300€ halvemmalla kun olisi ostanut toisen valmistajan pyörän. Nykyään ainakin maastopyörissä käytettään aika pitkälti samoja osia eri merkkien välillä.
Itselläni on ollu Insera MX-P2 täysijousitettu maastopyörä kohta kolme vuotta, jolla on ajettu melkein 4000km ja kerran on runkojousi vaihdettu uuteen ja vaihteisto uudelleen säädetty. Voisiko tästä päätellä, että ei se Insera ole mikään "huono" merkki ole mitä muut on täällä mainostanut.
Ja se mitä vaihteistoon tulee yleisesti ottaen niin ei kannata heti lähtee syyttämään merkkiä siitä vaan miettiä vähän itseään. Yleensä se, että vaihteet "hyppii" kesken ajamisen vaikka vaihteita ei olekkaan vaihtanut johtuu siitä että vaihteita on käytetty väärin. Hyvä esimerkki miten rattaita voi säästää ylimääräseltä kulumiselta on että käytä vaihteita näin:
Edessä 1 - Takana 1-4
Edessä 2 - Takana 4-6
Edessä 3 - Takana 6-8 tai 5-7 (riippuen mallista) - Anonyymi
olisit ostanu solikan. tippus varmaan toinenki lokari.
- Anonyymi
Mulla oli kallis läskipyörä, ihan paska, meni romuksi kun jäi junan ruhjomaksi. Ei kannata ostaa kun ei kestä junalla yli ajaa.
- PARAS!
Ei kannata ostaa kalliimpia kun Inseraa saa halvalla!
- kassihiki
Alkuperäistä enää runko, ihan pelkästään runko! Fygendaalia palanut uusimiseen enemmän kuin oli pyörän hankintahinta (279€), että siltä pohjalta miettimään.
- veikka
ihan ookoo pyörä,,,itse ajellut pari vuotta, 100-200km viikossa, perus vuosihuolto x2, mitään ei ole hajonnut. Joillekin pitää vain olla ns.nimimerkki pyörässä että kelpaa. Ja toki ne merkkitietoiset tarvitsevatkin yleensä super kestävän pyörän, kun eivät kunnolla vielä osaa pyöräillä saati ketjujakaan rasvata, silloinhan kaikki hajoaa helposti.
Osia Inseraan löytyy. Inseran merkkihuolto/takuuhuolto löytyy useimmista kaupungeista!- työmatkafillaristi
Ostin muuutama vuosi sitten Inseran, tarkoitus oli ajaa ympäri vuoden töihin. Pyörä toimi hyvin, ja sillä oli kava ajaa, kunnes tulivat ensimmäiset pakkaset. Silloin poljin pyöri tyhjää ensimmäisen kilometrin jälkeen, ja jouduin palaamaan kotiin. oiti huoltoon, ja kysyin että mitä tehdään, ja poika puhelimessa tuumasi että siinä on joku rengasliite ?! rikki. Kun kerroin, en pääse, jonkun pitää hakea, että asun 7 km päässä liikeesta ja pyörällä ei voi ajaa metriäkään kylmässä, vastaus kuului että ikävä juttu. En edelleenkään (tästä on noin 3 vuotta) saanut pyörää liikkkeeseen, ja sillä ajetaan nykyään vain kesäisin. En aio enää ostaa mokomaa! Tänä vuonna hankin uuden, ja kierran kaukaa ainakin Tikkurilan Polkupyörätukun.
- Taito-T
työmatkafillaristi kirjoitti:
Ostin muuutama vuosi sitten Inseran, tarkoitus oli ajaa ympäri vuoden töihin. Pyörä toimi hyvin, ja sillä oli kava ajaa, kunnes tulivat ensimmäiset pakkaset. Silloin poljin pyöri tyhjää ensimmäisen kilometrin jälkeen, ja jouduin palaamaan kotiin. oiti huoltoon, ja kysyin että mitä tehdään, ja poika puhelimessa tuumasi että siinä on joku rengasliite ?! rikki. Kun kerroin, en pääse, jonkun pitää hakea, että asun 7 km päässä liikeesta ja pyörällä ei voi ajaa metriäkään kylmässä, vastaus kuului että ikävä juttu. En edelleenkään (tästä on noin 3 vuotta) saanut pyörää liikkkeeseen, ja sillä ajetaan nykyään vain kesäisin. En aio enää ostaa mokomaa! Tänä vuonna hankin uuden, ja kierran kaukaa ainakin Tikkurilan Polkupyörätukun.
Ihan tiedoksi, pyöriä huolletaan muuallakin kuin Polkupyörätukussa. Ja yleensä myös paljon ammattitaitoisemmin. Varsinkin kun todennäköisin "korjaus" olisi pakkaskelille sopivien rasvojen vaihto vapaarattaaseen...
- jarkimies
työmatkafillaristi kirjoitti:
Ostin muuutama vuosi sitten Inseran, tarkoitus oli ajaa ympäri vuoden töihin. Pyörä toimi hyvin, ja sillä oli kava ajaa, kunnes tulivat ensimmäiset pakkaset. Silloin poljin pyöri tyhjää ensimmäisen kilometrin jälkeen, ja jouduin palaamaan kotiin. oiti huoltoon, ja kysyin että mitä tehdään, ja poika puhelimessa tuumasi että siinä on joku rengasliite ?! rikki. Kun kerroin, en pääse, jonkun pitää hakea, että asun 7 km päässä liikeesta ja pyörällä ei voi ajaa metriäkään kylmässä, vastaus kuului että ikävä juttu. En edelleenkään (tästä on noin 3 vuotta) saanut pyörää liikkkeeseen, ja sillä ajetaan nykyään vain kesäisin. En aio enää ostaa mokomaa! Tänä vuonna hankin uuden, ja kierran kaukaa ainakin Tikkurilan Polkupyörätukun.
Eikö sen pyörän voi ajaa lämpimällä säällä sinne huoltoon?
- Hintalaatu
on tuollainen polkupyörätukusta ostettu pyörä. vaihteet ja jarrut on ihan Shimanoa. muut osat on tuotettu Ranskassa ja kasattu Englannissa. Ihan on hyvin toiminut, että ei se halpa hinta aina meinaa että on romu. Tuolla perjaatteella voitaisiin ajatella että kaikki alle 70 000€ autot ovat täysin valmiita romuttamolle.
- Kyynikko
SPPT:n suurin ongelma ei ole halvalla kasatut ja huonosti suunnitellut pyörät vaan huollon epätasainen laatu. Jos ketju saa huollot toimimaan joskus niin, että luovutushuoltoihin voisi luottaa, niin esimerkiksi CC7000 on ihan mielenkiintoinen surkeista jarruistaan huolimatta. Nyt kaiketi harrastajat hakevat Corratecinsa Hyvinkään liikkeestä?
- jp
on hyvä pyörä..mutta ei kannata ostaa halvinta,kestävä takuuvarma pyörä..suosittelen
- paljon ajava
itselläni on ollut insera n. 10vuotta ja ajettu n.30 000km ja nyt vasta on takakapan kanssa tullut ongelmia, että ei se niin huono ole mitä kaikki väittää
- Alkup. Maantiepyöräi
Insera on samanlainen halpapyörämerkki, kuin muutkin vastaavat (Tunturi tms.). Merkillä on täysin kelvottomia malleja ja sitten sellaisia, joiden kanssa tulee toimeen jos koko sattuu kohdalleen ja viitsii askarrella vähän. Parasta Inseraa yleispyöräksi on tällä hetkellä CC7000, jota on testeissä kehuttu eloisaksi ajaa.
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&products_id=1837
Osat eivät ole sitä, mitä mainoksissa hehkutetaan. Pyörään on laitettu vain yksi 105:n vaihtaja. Pahin ongelma on kuitenkin vajaa koko jakauma. Pyörää on vain kolmea kokoa! Tuollaista halpaa, nuorisopyöräksi sopivaa fillaria pitää myydä täyttä kokojakaumaa. Esimerkiksi Konan Honky Tonk on halvempi, teräsrunkoisena mukavampi ja siitä on täysi kokojakauma.
SPPT:n varsinainen ongelma on kuitenkin huoltojen ja ennen kaikkea luovutushuoltojen epätasaisuus. Hyvinkään liike tunnetaan osaavana, mutta ketju ei ole kyennyt tasaamaan tuotteen laatua. Vahän niin kuin MacDonaldsissa ostaessasi hampurilaisen et tietäisi onko siinä kaikki mukana tai onko se peräti raaka ja siten sairastut vatsatautiin. - vastaväite
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Insera on samanlainen halpapyörämerkki, kuin muutkin vastaavat (Tunturi tms.). Merkillä on täysin kelvottomia malleja ja sitten sellaisia, joiden kanssa tulee toimeen jos koko sattuu kohdalleen ja viitsii askarrella vähän. Parasta Inseraa yleispyöräksi on tällä hetkellä CC7000, jota on testeissä kehuttu eloisaksi ajaa.
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&products_id=1837
Osat eivät ole sitä, mitä mainoksissa hehkutetaan. Pyörään on laitettu vain yksi 105:n vaihtaja. Pahin ongelma on kuitenkin vajaa koko jakauma. Pyörää on vain kolmea kokoa! Tuollaista halpaa, nuorisopyöräksi sopivaa fillaria pitää myydä täyttä kokojakaumaa. Esimerkiksi Konan Honky Tonk on halvempi, teräsrunkoisena mukavampi ja siitä on täysi kokojakauma.
SPPT:n varsinainen ongelma on kuitenkin huoltojen ja ennen kaikkea luovutushuoltojen epätasaisuus. Hyvinkään liike tunnetaan osaavana, mutta ketju ei ole kyennyt tasaamaan tuotteen laatua. Vahän niin kuin MacDonaldsissa ostaessasi hampurilaisen et tietäisi onko siinä kaikki mukana tai onko se peräti raaka ja siten sairastut vatsatautiin.Tunturi -merkillä olen tottunut näkemään asiallisia käyttöpyöriä ja omassa retkikäytössänikin on merkin T310 malli (vuodelta 2008), johon olen ollut tyytyväinen.
Tuntematta Tunturin koko mallistoa epäilen väitteen 'täysin kelvottomia malleja' paikkansa pitävyyttä. Myös halpapyörämerkiksi luokittelua pidän asiattomana. - Alkup. Maantiepyöräi
vastaväite kirjoitti:
Tunturi -merkillä olen tottunut näkemään asiallisia käyttöpyöriä ja omassa retkikäytössänikin on merkin T310 malli (vuodelta 2008), johon olen ollut tyytyväinen.
Tuntematta Tunturin koko mallistoa epäilen väitteen 'täysin kelvottomia malleja' paikkansa pitävyyttä. Myös halpapyörämerkiksi luokittelua pidän asiattomana.Tunturi merkillä myydään Accell Group'n halvimmat ja alemman keskihintaluokan pyörät Suomessa. Paremmat myydään Nishikeinä. Jos oikein muistan, niin T310 oli aikansa paras Tunturin trekkingpyörä, koska siinä oli teräksinen etuhaarukka. Kalliimmissa malleissa oli kelvottomat pomppukepit.
Se oli niitä pyöriä, joista sai ihan käyttökelpoisen trekkingpyörän pienellä säädöllä. Tosin kokoja oli kaiketi vain kaksi tai kolme? Muistaakseni siinä oli surkea säätöstemmi, jonka vaihtaa kelvolliseen muutamalla eurolla. Polkimiksi trekkingpyörään yleensä valitaan lukkopolkimet. Satulan vaihtokaan ei maksa paljoa.
Laadukas retkipyörä painaa noin kymmenen kiloa. Veikkaisin tuon Tunturin painoksi lähemmäs 15. T310 on halpispyörien käyttökelpoisemmasta päästä, jos koko sattuu osumaan. - Alkup. Maantiepyöräi
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Tunturi merkillä myydään Accell Group'n halvimmat ja alemman keskihintaluokan pyörät Suomessa. Paremmat myydään Nishikeinä. Jos oikein muistan, niin T310 oli aikansa paras Tunturin trekkingpyörä, koska siinä oli teräksinen etuhaarukka. Kalliimmissa malleissa oli kelvottomat pomppukepit.
Se oli niitä pyöriä, joista sai ihan käyttökelpoisen trekkingpyörän pienellä säädöllä. Tosin kokoja oli kaiketi vain kaksi tai kolme? Muistaakseni siinä oli surkea säätöstemmi, jonka vaihtaa kelvolliseen muutamalla eurolla. Polkimiksi trekkingpyörään yleensä valitaan lukkopolkimet. Satulan vaihtokaan ei maksa paljoa.
Laadukas retkipyörä painaa noin kymmenen kiloa. Veikkaisin tuon Tunturin painoksi lähemmäs 15. T310 on halpispyörien käyttökelpoisemmasta päästä, jos koko sattuu osumaan.Ps. Ajoin nuorempana yleensä Tunturilla. Se teki vielä 70- ja 80-luvulla joitakin hienoja teräsrunkoja. Mm. Retki 10:ssä oli joissakin vuosimalleissa oikein kevyt ja kiva runko ajaa.
- 9+3
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Tunturi merkillä myydään Accell Group'n halvimmat ja alemman keskihintaluokan pyörät Suomessa. Paremmat myydään Nishikeinä. Jos oikein muistan, niin T310 oli aikansa paras Tunturin trekkingpyörä, koska siinä oli teräksinen etuhaarukka. Kalliimmissa malleissa oli kelvottomat pomppukepit.
Se oli niitä pyöriä, joista sai ihan käyttökelpoisen trekkingpyörän pienellä säädöllä. Tosin kokoja oli kaiketi vain kaksi tai kolme? Muistaakseni siinä oli surkea säätöstemmi, jonka vaihtaa kelvolliseen muutamalla eurolla. Polkimiksi trekkingpyörään yleensä valitaan lukkopolkimet. Satulan vaihtokaan ei maksa paljoa.
Laadukas retkipyörä painaa noin kymmenen kiloa. Veikkaisin tuon Tunturin painoksi lähemmäs 15. T310 on halpispyörien käyttökelpoisemmasta päästä, jos koko sattuu osumaan."Tunturi merkillä myydään Accell Group'n halvimmat ja alemman keskihintaluokan pyörät Suomessa. Paremmat myydään Nishikeinä"
Kuuluuko Nishiki Accell Groupiin? - Alkup. Maantiepyöräi
9+3 kirjoitti:
"Tunturi merkillä myydään Accell Group'n halvimmat ja alemman keskihintaluokan pyörät Suomessa. Paremmat myydään Nishikeinä"
Kuuluuko Nishiki Accell Groupiin?Suomessa kuuluu. Entinen Roul Helberg meinasi mennä nurin ja Accell Group osti tunnetun merkin pois. Ruotsin yms. omistussuhteista en tiedä. Nykyinen nimi näyttää olevan Tunturi-Helberg Oy.
Tuotemerkeistä Tunturilla teipataan halpikset ja Nishikinä myydään keskihintaluokka. Merkeillä on selkeä jako markkinoilla. - Börje 321
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Suomessa kuuluu. Entinen Roul Helberg meinasi mennä nurin ja Accell Group osti tunnetun merkin pois. Ruotsin yms. omistussuhteista en tiedä. Nykyinen nimi näyttää olevan Tunturi-Helberg Oy.
Tuotemerkeistä Tunturilla teipataan halpikset ja Nishikinä myydään keskihintaluokka. Merkeillä on selkeä jako markkinoilla.Vai oiskohan ollu niin, että alkoi kyseisen puljun perustajan (Raul Helberg) pojatkin olemaan sitä ikäluokkaa, että alkoi eläkepäivät kutsua. Lisäksi seuraava sukupolvi ei enää ollutkaan kiinnostunut jatkamaan yritystä niin päättivät luopua yrityksestä. Yksi veljekstistä jäähdytteli vuoden kaks vielä Tunturi-Helberg nimen saaneessa yrityksessä, mutta nyt hänkin on siirtynyt eläkkeelle.
Ps. Taidetaan noi Nishikit vielä koota Suomessa. - Anonyymi
Samoin, olen ollut tosi tyytyväinen . Hyvän mallinen ajaa. Jos ostan uuden, se on Insera!
- oevoesitäkinmerkkiä
Tunturi merkiltä on totuttu näkemään asiallisia, oikeammin hyviä, käyttö ja harrastuspyöriä. Ei ne huonoja ole vieläkään, mutteivat valitettavasti enään ole hintansa väärttejä. Osasarjoilla kikkaailu on että laitetaan näkyvät osat (pikemminkin takavaihtaja) hyviksi ja hinnoitellaan sen mukaan, mutta keskiö, navat, kiekot jne on sitten kuraa. Ovat siis nykyään hintaluokassaan siitä huonoimmasta päästä :(
Insera sinällään on hintaansa nähden kelvollinen peli jos sattuu löytämään sopivan kokoisen rungon ja vielä saamaan kunnolla kasatun pelin alleen. Edes alle neljän sadan ekun fillaria ei viitsisi ensitöikseen purkaa atomeiksi ja rakentaa uudelleen, että kaikki pelaa varmasti. - insera rules!
Mulla oli insera reflex vanhempi runkomalli. Siihen oli pistetty paremmat osat esim.Shimano XT:n takavaihtaja,linuksin navat ja vanteet,shimanon hydrauliset levyjarrut yms. Pelitti sen aikaa kunnes takavaihtaja meni pinnoihin ja vaihtaja tietenkin vaihtoon.
Tuo nyt ei ollut insera merkin syytä, taisi olla vain löysässä.
Mutta inseraa suosittelen hintalaatusuhteen takia. - 37män
Minulla on 24v Insera Reflex Evo, ei siis mikään huippu malli.
Ajan kaikkina vuodenaikoina ja joitakin tuhansia vuosittain.
Ketjut ja hammaspyörät eteen ja taakse vaihdoin alle kymppitonnissa.
Muut hommat ovatkin olleet pelkkiä säätämisiä ja ja jarrupalojen vaihtamisen tapaisia hommia, siis ihan normaaleja huoltojuttuja.
Minä olen tykännyt tuosta pyörästä, ehkä enemmän kuin mistään aikaisemmasta.
Polkupyörämyyjien puheita kannatta uskoa harkiten.
Minulla on sellainen tunne, että jotkut heistä eivät tiedä pyöräilystä mitään. - Neito10
Mulla on mummopyörä Insera Boulevard ja hyvin toimii!!
- Insera59
Mulla Insera travellette vm. 2011.
Ajettu kesät/talvet työmatkaa, jota tulee 10 km per suunta.
Huomioita:
- kevyt
- -20 asteen pakkasella erittäin raskas ajaa , ehkä etelän rasvat ?
- istuin uusittu n. 1.5 v käytön jälkeen
- takavaihteen vaijeri poikki 3:n vuoden käytön jälkeen
- ketju, rattaat ja vaihtaja, ovat luultavasti vaihtokunnossa ?
Minulla on se matalarunkoisempi malli, ja se sopii erittäin hyvin minulle.
Säätöjä pyörässä on riittävästi tallaiseen työmatkapyöräilyyn. - laes
Insera on huono kun se liiras sohjossa ja lensin kyljelleni. Vein sen takaisin eivät korvanneet kärsimyksiäni.
- vmj61
Olen ajanut kohta täydet 5 vuotta työmatkoja kesät/talvet Insera Evolution 7v pyörällä n. 3000km vuoteen. Pyörä on kyllä ollut hintansa väärti. Ei isompia vikoja ja kerran huollossa
- nöjd
Minulla on Insera Big Foot. Sain sen viime vuoden syyskuussa ja tähän päivään mennessä olen ajanut 3400km monenlaisessa kelissä, maantiellä ja maastossa. Olen tyytyväinen; kaikki pelaa moitteettomasti ja pidän hinta-laatusuhdetta hyvänä.
- Äitimami
Meillä nuorison pyörinä Inserat. Kevyet ajaa, vaihteet ja jarrut pelaa. Alumiinirunko säilyy siistinä. Suosittelut täältä. Hinta vielä kohtuuden rajoissa.
- ollutjoskusrekisteröityn
Vieläkö niitä romuja myydään?
Ketjun aloitus vuodelta 2004, ei ole paljoa muutosta ostajien järjenkäyttöön tullut 14 vuodessa.
- Aktiivimankeloija
Kysymys on väärin asetettu. Pitää kysyä, mikä Inseran pyörätyypeistä on laadukas ja mikä ei?
Niitä on paljon, sutta ja sekundaa mutta myös hyviä, laadukkaita ja myös hinnakkaita. Maksa enempi ja saat parempaa. En ole jaksanut lukea tätä koko tarinaketjua läpi. Ehkä joku on jo kommentoinut samoin. - Tapsa0505
Minulla on ollut Insera Travellette ostettu Suomen Polkupyörätukusta v 2015. Maksoi noin 400 euroa. Alkuperäiset renkaat olivat surkeat ja auringon polttamat. Rengasrikon jälkeen ostin paremmat pistosuojatut renkaat. Alkuperäinen ketju venyi ja takarattaat kuluivat vaihtokuntoon muutaman tuhannen km. jälkeen. Vaihdoin molemmat kovammasta teräksestä tehdyiksi. Vasta nyt voin luottaa pyörään pitkillä ja mäkisillä matkoilla.
Olen ajanut pyörällä yli 20 tuhatta km. Luotan pyörääni . Enpä uskaltaisi vaihtaa sitä toiseen merkkiin! - Anonyymi
Täällä kokemattomat arvostelee!! OlenTapsa0505 nimimerkin kanssa samaa mieltä, hyvä pyörä! Inseran rungothan on ainakin jossain malleissa alumiinia kuten omassa pyörässä, pyörä ollut erittäin kovaa käytössä, ainoa joka vaati korjauksen oli kuluneet vaihtajan rattaat sekä venyneet/kuluneet ketjut mutta ajoinkin pyörällä kymmenen vuotta ja joka päivä töihin noin 20 ilometriä päivässä ja lisäksi iltaisin ja viikonloppuisin maastossa pitkin kallioita eli kuukaudessa tuli noin 400-500 km. Hinta/laatu kohdallaan.
- Anonyymi
Insera indoneessiasta. Kyllä se hyvä on. Minullakin on Insera projekti menossa viisitoista vuotta vanhan Inseran kanssa. Otin kaiken irti ja hankin teräksestä kahdeksanlehtisen takarattaan. Uuden satulan, kahvat, takavanteen ja joustokeulan sijaan teräshaarukan. Alumiinirunko on palvellut hyvin. Joustokeulan suojakumit ratkenneet, mutta toimii edelleen joten kuten. Pelkään sen kuitenkin pettävän jossain vaiheessa, ja kiinteä haarukka on huomattavasti kevyempi. Olen yllättynyt kuinka yksinkertaista vaihdepyörän kasaaminen onkaan, tosin olen kasaamisessa vielä alkutekijöissäni. Ylläripylläreitä saattaa vielä tulla. Olen tyytyväinen Inseraan, ja merkkinä pyörä, joka ei varkaita houkuttele.
- Anonyymi
Laps Suomen ällös heitä pois sa vanhaa Inseraas. Todellakin, lukemattomien työtuntien jälkeen sain vanhasta uutta. Viisitoista vuotta vanha Insera sai uuden elämän.
Kun kasaamaan aloitetaan, kannattaa hankkia edullisesti osat Bikesteristä. Sieltä löytyi parktoolia. 17 ja 15-16 milliset kartioavaimet uuden takakiekon navan avaamiseen, rasvaamiseen (oli kyllä ihmeen hyvässä rasvassa) ja uudelleen kiristämiseen. Oli tehdasasetusten jäljiltä liian kireällä. Uusi kahdeksan lehtinen takaratas. Parktoolin rataspakka -avain. Red hantaakit, bbb nousukahvat. Vaijereita. Vaijerileikkuri. Vaihdevivut. Vaihdevivut tuli tietenkin vailla jarrukahvoja. Voi surkeus. Hyvä siinä mielessä, että alkuperäiset sisälsivät jarrukahvan. Nyt on etuvaihtaja, vaan ei etujarrua. Taakse menee ainoastaan kolme vaijerivientiä, joten olin pakotettu jättämään vanhan integroidun vaihtajan takavaihtajaan. Onneksi toimii.
Jarrupalat, satula, eteenpäin alapäästään taivutettu 11/8- tuumainen ahead etuhaarukka. Spacerit. Vanha käpy. Vanhan kävyn hakkasin vanhasta ruotoputkesta. Mutteri vanhasta ja hattu. Samoin liukulaakerit ja muut tykötarpeet. Kyllä sai pähkäillä asentamisen kanssa. Onneksi olin älynnyt ottaa yksityiskohtaisia kuvia entisen asennuksesta. Tiesin tarkistaa mikä osa oli taas väärässä paikassa. Lopulta sain kaiken loksahtamaan paikoilleen, lukuinottamatta sitä yhtä kuulaa laakerista joka vieri kauas pois. Käpysen kiristäminen onkin millimetrihommaa. Liian vähän, ja haarukka lonksuu, liian paljon ja kiertyminen käy tahmeaksi. Spacereiden suhteen sama juttu. Juuri oikea määrä on ratkaisevaa.
Renkaiksi panin 32-622. Tehtyäni koeajon, voin vain todeta. Siitä vanhasta romustahan kehkeytyi todellinen kilpapyörä! Uusi haarukka tekee pyörästä vakaan ja mukavan sotkettavan. Ajoasento on matala ja pyörä kevyt. Näin satakiloisena sotkin menemään kahdeksan kilometriä aikaan kuusitoista minuuttia. Keskituntinopeushan nousee silloin 30 kmh. Ooo! Hoplaa!
Ällös siis heitä pois vanhaa Inseraas. Tee siitä kilpapyörä.- Anonyymi
Hyvää settiä siellä :)
Itse tuunasin Insera Classicista ykköspyörän. Musta teräsrunkoinen herrasmiespyörä. Yksi vaihde. Ovh 250 eur.
Aloitin urakan vaihtamalla pistosuojatut kumit. Tilasin "pallorenkaat" crc:ltä. Jatkoin urakkaa aukasemalla etu ja takanavat. Putsasin ja rasvasin navat Motonetistä ostetulla zefalin polkupyörä rasvalla. Haisi muuten ihan perämoottorin vaihteistoöljylle.
Etunavan aukaisu oli turhaa siellä oli kaikki hyvin, takanapa toivottavasti rullaa herkästi uusilla rasvoilla kylmälläkin. Takanapa on Shimano klooni.
Keskiölaakeri pyöri niin herkästi, ettei sitä ollut tarvetta tarkastaa.
Laitoin 21 piikkisen takarattaan alkuperäisen 18 piikkisen tilalle. Ketjun pituus riitti just :) Satasen kadenssilla pääsisi nyt 27..28 km/h ;)
Pyörä on erittäin hintansa veroinen. Runko on hyvä ja suora. Pyörä on koottu hyvistä osista. Satula, satulaputki yms. ovat ihan laatutavaraa :)
Inserasta saa helpolla hyvän ykköspyörän :)
- Anonyymi
Ok pyörä
- Anonyymi
Itselläni Insera Evolution 3v miesten malli, ostin käytettynä netistä viimekeväänä fillarilla oli ajettu pari kk hain yksinkertaista ja edullista pyörää edellisten kahden kalliin n 1000€ maksavien merkkipyörien korvaajaksi jotka myin jatkuvien säätämisien ja varastelun pelossa pois, löysin tosiaan Evon käytettynä hintaan 70€ pyörä oli uudenkarhea ja toimi hyvin vaihdoin sisä/ulkokumit delta cruisereihin 19,95€ kpl sisäkumit 4.99 sekä ketjut, satulan, satulaputkenkiristimen, pedaalit ja ohjaustangon tupit, satula, ketjut ja kiristin löytyivät omastatakaa joten pyörä tuli maksamaan n 120€ vielä mittarin laitoin edellisestä pyörästä, kiristin kaikki osat lokarista ohjaukseen sekä öljysin vaijerit ketjut sekä lisäsin kappavaihteistoon öljyä, 2019 kesän ajoin n 1600km aina Lokakuuhun saakka Kaupunkiajoa Hki/Espoo alueella toisinaan aika kovaa rynkytystä pyörä sai, en saannut edes rengasrikkoa aikaiseksi pyörä kesti loistavasti eikä joutunut varastetuksikaan XXL ostettu trelock u lukko B 4 toimi karkotteena tosin säilytin pyörää muutamaakertaa lukuunottamatta sisällä, 2020 talvella ilmaa renkaisiin öljyä vaijereihin sekä tarvittavat kiristykset nyt Maaliskuusta lähtien ajettu reilu 400km pyörä pelittää halpispyöräksi erittäin hyvin voin sanoa että paremmin kuin edelliset tonnin 24veet, ja näin punttisalin nimeen vannovana harrastajana omen survonut menemään siinämäärin että jos pyörä olisi niin surkea kuin paltoilla väitetään niin se olisi hajonnut ajat sitten, 3v riittää kaupunkiajossa ainakin itselleni täysin reidet ja selkä saavat treeniä samalla ja useinmiten taakse jäävät nuo kalliit hiilikuitu crossarit naurettavineen pyörävarusteineen, mahtaa ottaa päähän kun meikä vetää kakkosella ylämäessä ohi, jutun pointti oli kuitenkin että halvallakin saa iha ok pyörän, Kia tekee aivan saman matkan kuin Audit ja Mersut ja halvemmalla.
- Anonyymi
Insera läski pyörän SA nyt alumiinirunkoisena. Itse ostin ekan Insera pyörän vuonna 1993? Ajoin läpi vuoden 11 km työmatkaa 7vuotta huoltamatta pyörää lainkaan, ainoastaan joskin öljysin ketjut mutta en edes pessyt ketjuja. Pyörä kesti siis hyvin, viikonloppuisin kolusin stadin kallioita ja Kirkkonummen metsiä. Ei valittamista pyörässä.
- Anonyymi
Ok järkevä pyörä.
- Anonyymi
Saman todennut itsekkin, itse myös tehnyt tarvittavat huollot. Halpoja kilometrejä kertynyt.
- Anonyymi
3 evoa yksi terärungollinen 7 ja 21 ja24v kai sen xtsarjan keskiötä etuhaarukaat ja laakerointi menee muissakin samaa joten ei voine merkin syyksi laittaa näitä 7v dh
versioita kaksikin ajossa ollu 3v pitkiä pätkiä en valittamisen syytä löydä - Anonyymi
On todella hyvä
- Anonyymi
Paras.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733