Hernekeitto=pierukeitto?

..........

Nyt ihmiset rakkaat, nyt minä vaadin selitystä tälle. Nimittäin, miksi hiivatissa joka kerta kun työpaikkaruokalassa tai muualla on ruokana hernekeittoa, jonkun on aina pakko yhdistää siihen ruokaan pierut ja pieruista puhuminen? Kaikkia ei kiinnosta eikä naurata se tieto, että kohta varmaan töräyttelet kunnolla asiakkaiden tai pomojen läsnäollessa. Jotkut haluaisivat syödä, eivätkä he nauti tuollaisista ruokapuheista, koska siinä menee ruokahalut! Ehkä olen sitten kovin herkkä, mutta minua ällöttää nuo puheet ja syöminen vaatii oikeasti sisua sen jälkeen.

Älä siis puhu pieruista ruokapöydässä, vaikka kuinka olisit töissä ammattikoulupohjalta. Anna toisille ruokarauha!

12

1611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iittu

      Olen aivan samaa mieltä, ja jotkut pitää asiaa vielä huumorina, ja 99 prosenttia näistä on miehiä.

      • ylihuomenna taas

        puheenaiheita, torstaisin kun meidänkin työmaaruokalassa on ärtsoppaa niin haastellaan kuka pisimmät pierut on päästänyt eikä kukaan siitä hernettä sieraimeen vetänyt. Samassa pöydässä istui naisia eniten.


      • .....
        ylihuomenna taas kirjoitti:

        puheenaiheita, torstaisin kun meidänkin työmaaruokalassa on ärtsoppaa niin haastellaan kuka pisimmät pierut on päästänyt eikä kukaan siitä hernettä sieraimeen vetänyt. Samassa pöydässä istui naisia eniten.

        Venäjällä ruoka tunnetaan sangen hyvin nimellä "Musik soppa"!


    • Peugeotmies

      Aina kun ihminen on syönyt hernekeittoa niin hänelle tulee kovat ilmavaivat ja silloin pitää pieraista. Sori nyt vaan mutta hernekeitosta kaikki pieraisee ja se on oikeasti pierukeittoa. Hernekeitto sisältää myös ihmisen ulostetta ja aina kun meidän koulussa on ruokana hernekeittoa niin kaikki opettajat pieraisee että koko koulu haisee paskalta.

    • einehajutvaan...

      Siihen hernerokkaan voi lisätä mausteeksi kynteliä, joka Saksassa tunnetaan myös nimellä "papuyrtti". Se vähentää kaasujen muodostusta suolistossa ja maustaa rokan erinomaisesti ollen myös erittäin terveellistä noin muutenkin.

    • Pieruuuuu

      Kyllä se on pierukeittoa! Joskus nuorempana söin aina koulussa niin paljon hernekeittoa kuin vain jaksoin (noin kuusi lautasellista) ja sain aina iltaisin olla täysin rauhassa huoneessani, kun haju oli niin kamala, ettei kukaan tullut edes käymään ovella. Maha oli aina helvetin kipeä reilun tunnin ajan ruokailun jälkeen, mutta se oli aina sen arvoista. Pieruhuumori on parasta! Omat pierut, niihin tottuu parhaiten!

    • NauranIloissani

      LOL OMG D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:DD

    • CheekIsTheBest

      Cheek on paras!

      • Anonyymi

        Cheek on perseestä!


    • ei_pieretä

      Itse olen havainnut, että itse tehty hernari ei aiheuta läheskään yhtä paljon ilmavaivoja kuin tölkkihernari. Johtuisikohan siitä, että liotan herneitä yleensä ainakin 12 tuntia ja keittelen hiljalleen ajan kanssa. Muutenkin parhaan hernekeiton saa itse tekemällä. Ja viiden litran kattilallisen hinnaksi tulee kolmisen euroa. Eli varsinainen sentinvenytysruoka.

      • ei_anopille

        Minäkin teen ite, eikä se nyt sen kummemmin aiheuta mitään. Yleensä teen rasvaiseen uunilihaan, siinä loppuvaiheessa paloittelen , annan läskiosat ja luun koirille. Pakastaminenkaan ei haittaa. Tölkkihernari on semmosta töhnää että sitä ei syö erkkikään eikä edes eero.

        Pierukysymykseen: entisellä anopilla (nyt jotain 75v) oli kyllä niin ällöttävät pöytätavat että koitappa syödä samassa pöydässä.
        Syö suu auki mässyttäen, röyhtäily ja piereskely kuului aina asiaan.
        Ja puhe kääntyy aina jossain vaiheessa pskaan. Aina.
        Sunnuntain pakko-aterioinnit yhtä kärsimystä !


    • herneetkypsiksi

      Herne on hitaasti kypsyvä tuote. Raaka hernekeitto pierettää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe