eli vaalennusoperaatio on menossa, kerran värjätyistä tummanruskeista hiuksista, kaksi kertaa on ollut värinpoisto päässä ja nyt hiukset näyttää tältä. http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/__clWeNHAbw8/TNg31Cxxb2I/AAAAAAAAAnA/1VzJSlRACJQ/s1600/tuparikemuja 072.jpg&imgrefurl=http://cyb3rx3ni.blogspot.com/&usg=__sRVvTNX2FsiPCv4JH2RnlSN1AOo=&h=1024&w=768&sz=105&hl=fi&start=57&zoom=1&tbnid=jTYTmH-FcZaRvM:&tbnh=149&tbnw=112&prev=/images?q=v%C3%A4rinpoisto hiukset&um=1&hl=fi&sa=X&rlz=1R2ADSA_fiFI408&biw=1259&bih=802&tbs=isch:10,910&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=465&vpy=448&dur=109&hovh=259&hovw=194&tx=12...
ei ne ihan noin oranssit ja räikeet ole, vähän enemmän toffeen sävyiset/ vaaleammat oranssit. riippuu tietysti valostakin miltä näyttää ja kuin räikee.
mutta siis ,, kysymys olisi että miten saan nämä (näin) vaaleaksi. http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://gossipteen.com/wp-content/uploads/2008/12/taylor-swift-photos-5.jpg&imgrefurl=http://gossipteen.com/2009/12/13/happy-birthday-taylor-swift/&usg=__7pQrmgR-edpJ_jmF9SOkuvm8YHw=&h=697&w=391&sz=191&hl=fi&start=27&zoom=1&tbnid=8eiaxVijdGVG6M:&tbnh=155&tbnw=87&prev=/images?q=taylor swift&um=1&hl=fi&rlz=1R2ADSA_fiFI408&biw=1259&bih=802&tbs=isch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=172&ei=pending&oei=vHATTbTkIcaX8QOmn7CDBw&esq=2&page=2&ndsp=29&ved=1t:429,...
pitääkö vielä ottaa yksi värinpoisto vai voinko laittaa jonkun oranssia taittavan värin jo päähän? ja mikä olisi sellainen hyvä väri siihen? olisiko tämä hyvä? http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.beautyheaven.com.au/product_images/25722/im_1e.jpg&imgrefurl=http://www.beautyheaven.com.au/products/25722-Casting-Cr-me-Gloss-Glossy-Blonde-Collection&usg=__cjzpQAR_XB_nM-9xQQvq7zyjVxo=&h=135&w=320&sz=68&hl=fi&start=73&zoom=1&tbnid=XuRodtHh3k04PM:&tbnh=86&tbnw=203&prev=/images?q=l'oreal casting creme gloss&um=1&hl=fi&rlz=1R2ADSA_fiFI408&biw=1259&bih=802&tbs=isch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=250&ei=j3ETTdvwO4KZOvKmwaQJ&oei=gHETTb... tuhkaan taittava, joten pitäisi hävittää keltaisuutta/oranssia?
olen tooooooooooooosi kiitollinen vastauksista, koska nämä oranssit hiukset on tosi hirveet!
oranssisuus pois hiuksista millä?
13
5695
Vastaukset
- LoLoLoLo789456
itsellä vähän sama ongelma :/
- appelsin
Sama ongelma myös täällä...
Olen värjännyt hiukseni punaisiksi joskus lokakuussa, ja nyt väri on jo hyvin haalistunut oranssi. Ehkä vähän tuollainen kuin tuossa ensimmäisessä kuvassa. Haluaisin hiukset nyt vaaleiksi, mutta eipä tunnu oranssi lähtevän millään ilveelllä.
Kokeilin torstaina Lorealin värinpoistoa yhteen latvatupsuun. Lopputulos oli vain hieman vaaleampi oranssi sävy. Tänään sitten kokeilin hyvin vaaleaa, tuhkaista kestoväriä toiseen kohtaan, mutta eipä sekään juuri auttanut, vähän ehkä vei räikeintä kirkkautta pois. Muutokset olivat siis molemmissa kokeiluissa aika olemattomat, sillä en nyt hiuksia harjattuani enää edes erota kumpaakaan koetupsua muiden joukosta...
Kai se on pakko mennä kampaajalle, jos siellä onnistuisivat vähän paremmin. Suosittelen samaa muillekin, oranssisuutta on näköjään aika tuskaista saada kotikonstein häivytettyä.- efsdfdsdd
hopeashampoo
- jospa joskus blondi
efsdfdsdd kirjoitti:
hopeashampoo
Mulla kans vaalennusprosessi ja nyt tilanne se että hiukset on ehkä jo enemmän keltaisen puolella :/ eikä yhtään parempi ku se oranssi :/ paljon riippuu valaistuksesta mille hiukset näyttää....hämärämmässä ovat vaaleat mutta kirkkaassa päivän valossa varsinkin ulkona,lumen keskellä väri on lähinnä "pissi" :(
Mitähän mahdollisesti on tuo hopeashampoo?
Joskus olen kuullut että kampaamoissa myyvät ainetta joka poistaa keltaisuutta??? - silvershampoo
jospa joskus blondi kirjoitti:
Mulla kans vaalennusprosessi ja nyt tilanne se että hiukset on ehkä jo enemmän keltaisen puolella :/ eikä yhtään parempi ku se oranssi :/ paljon riippuu valaistuksesta mille hiukset näyttää....hämärämmässä ovat vaaleat mutta kirkkaassa päivän valossa varsinkin ulkona,lumen keskellä väri on lähinnä "pissi" :(
Mitähän mahdollisesti on tuo hopeashampoo?
Joskus olen kuullut että kampaamoissa myyvät ainetta joka poistaa keltaisuutta???Siis hopeashampoo taittaa keltaista väriä pois mutta ei kyllä noin oranssia kuin ap:lla muuta vaaleaksi.. On kuitenkin vain shampoo.. Itse todennut ja kampaajalta kuullut että värinpoisto on ainoa konsti saada tummasta vaalea ja tummempi vaatii vain useamman kerran ja vaikutusaikakin tietysti vaikuttaa.. Paras vaihtoehto on tietysti mennä sinne ammattilaiselle! Toi shampoo mistä edellä mainittiin on hyvä apu lievän kellertävyyden häivyttämiseen ja tosiaan pitää käyttää silloin tällöin että tulos pysyy ja liiallinen käyttö tekee hiuksista harmaat.. Itse laitan kerran vkossa saunaan ja pyyhe hiusten suojaksi niin vaikutus tehostuu.
- -.-
silvershampoo kirjoitti:
Siis hopeashampoo taittaa keltaista väriä pois mutta ei kyllä noin oranssia kuin ap:lla muuta vaaleaksi.. On kuitenkin vain shampoo.. Itse todennut ja kampaajalta kuullut että värinpoisto on ainoa konsti saada tummasta vaalea ja tummempi vaatii vain useamman kerran ja vaikutusaikakin tietysti vaikuttaa.. Paras vaihtoehto on tietysti mennä sinne ammattilaiselle! Toi shampoo mistä edellä mainittiin on hyvä apu lievän kellertävyyden häivyttämiseen ja tosiaan pitää käyttää silloin tällöin että tulos pysyy ja liiallinen käyttö tekee hiuksista harmaat.. Itse laitan kerran vkossa saunaan ja pyyhe hiusten suojaksi niin vaikutus tehostuu.
Menkää kampaajalle kun on tuollaisista muutoksista värissä kyse!
- asyell
no kyllä mulla on hopeashampoo auttanut, ihan oranssista tuli vaaleaksi. haalisti väriä paljon.
- ergytrhytrhj
jotku toimii, jotku ei.
- aloittaja!
ergytrhytrhj kirjoitti:
jotku toimii, jotku ei.
laitoin schwarzkopf live ooa värin päähän, väri kylläkin loppui kesken vaikka aina ennen on kaksi pakkausta riittänyt mun päähän: S väripakkaus lupasi ihan blondit hiukset- ja p**kat, vaalean keltaoranssit/ kullanväriset. rahaa tähän vaalennukseen menny jo semmoset 50e, alkaa jo vähän v*tuttaa. Seuraavan värjäyksen on parempi tuoda vaaleat hiukset! Mietin pitäskö pistää l'oreal recital preference kirkas tuhkanvaalea -sävy päähän, taittasko se nuita lämpimiä sävyjä pois? en vain ovatko hiukseni vieläkin liian tummat, värinpoistot saa kyllä jo riittää. Apua?
- yks kampaaja
aloittaja! kirjoitti:
laitoin schwarzkopf live ooa värin päähän, väri kylläkin loppui kesken vaikka aina ennen on kaksi pakkausta riittänyt mun päähän: S väripakkaus lupasi ihan blondit hiukset- ja p**kat, vaalean keltaoranssit/ kullanväriset. rahaa tähän vaalennukseen menny jo semmoset 50e, alkaa jo vähän v*tuttaa. Seuraavan värjäyksen on parempi tuoda vaaleat hiukset! Mietin pitäskö pistää l'oreal recital preference kirkas tuhkanvaalea -sävy päähän, taittasko se nuita lämpimiä sävyjä pois? en vain ovatko hiukseni vieläkin liian tummat, värinpoistot saa kyllä jo riittää. Apua?
Väri ei vaalenna väriä,näin se vaan on.voit laittaa vaikka 20 pakettia väriä värin päälle,mutta värillä se ei vaalene.
- miryel
Väriä värin päälle niin lopputulos on aina tummempi. Eli värillä et voi vaalentaa, vaan siihen tarvitaan AINA värinpoisto. Värinpoisto on suositeltavaa tehdä aina ammattilaisen toimesta. Värin poistossa nimittäin pelataan ennen kaikkea hapetteella ja vaikutusajall. Yleisimmät värinpoistossa käytettävät hapetteet ovat 3%, 6% ja 9% (mutta yleensä kahdella ensimmäisellä sadaan riittävä lopputulos). Kolmosella hius saadaan vaalenemaan noin asteen verran. Kutosta käytetään silloin kun hiuksista halutaan ~kaksi astetta vaaleammat. Nyrkkisääntö on, että mielummin useampi käsittelykerta matalalla hapetteella kuin yksi "jysäytys" suurella hapetteella. Värinpoisto vaurioittaa aina hiusta (aukaisee hiuksen suomukerrosta), mutta kannattaa silti valita se hellävaraisin vaihtoehto :)
Hiusvärit sisältävät sinistä, keltaista sekä punaista pigmenttiä. Kun väriä poistetaan värinpoistolla, ensimmäisenä lähtevät suurikokoiset siniset pigmentit. Tämä tarkoittaa sitä, että kun siniset pigmentit poistuvat hiuksessa on edelleen punaista ja keltaista pigmenttiä, jotka ovat paljon pienempiä ja näin ollen ovat tunkeutuneet syvemmälle hiukseen.
Pelkällä värinpoistolla harvoin saadaan koko päähän kaunista vaaleaa lopputulosta. Värinpoiston yhteydessä puhutaan ns. vaalennuspohjasta. Vaalennuspohja on se lopputulos, mikä värinpoiston jälkeen hiuksissa on. Esim. tummaa hiusta vaalennettaessa vaalennuspohjaksi saadaan tietty tummuusaste, mikä määrittää uuden värin tummuuden. Hiusten vaalennus tummasta on aina projekti, joten suosittelen lämpimästi teettämään sen alan ammattilaisella. Ammattilaisen käyttämät värinpoistoaineet ovat kaupan paketeihin verrattuna paljon hellävaraisempia hiuksille. Sitä paitsi itse vaalentamisen tekemiseen vaikuttaa paljon hiukseen aiemmin tehdyt käsittelyt. Hiuksen latvoihin on yleensä ehtinyt kertyä väriä/ pigmenttejä enemmän joten vaalennusaineen levitys aloitetaan useimmiten pituuksista ja vaalennusaineen vaikutusta tulee seurata koko ajan. Ammattilainen osaa myös valita oikeanlaiset värit keltaisuuden taittoon ja antaa mielellään sinulle hoito-ohjeita kotiinkin. On olemassa hopeashampoita, keltaisuutta taittavia hiusmaskeja jne. joiden avulla keltaisuutta saadaan taitettua neutraalimmaksi.
Kotikonstein saat kyllä paljon tehtyä, mutta useimmiten se on enempi tuhoavaa kuin määrätietoista etenemistä kauniiseen lopputulokseen. Ikävä tosiasia on myös se, että joskus hius on kulutettu siihen pisteeseen asti, että rasitus on liian suuri eikä väri enää vain lähde hiuksesta muuten kuin leikkaamalla. Mikäli hiusesi alkavat katketa purkkamaisesti venyen, hiuksessa ei ole enää rakennetta jäljellä. Mutta keskustelun aloittajalle vinkkinä; älä tee enää kotona värinpoistoa vaan varaa aika kampaajalle! Mikäli rahasi eivät riitä parturi-kampaajalle menoon niin varaa aika hiusalan opiskelijalle. Oppilaitosten työsaleissa tehdään asiakastöitä päivittäin ja ammattitaitoiset opettajat tarkistavat, että käytettävät aineet ja työmenetelmät ovat oikeanlaiset juuri Sinun hiuksillesi. Oppilashinnat voivat olla jopa puolet edullisempia kuin kampaamoliikkeen hinnoittelu, joten loppuviimein se todennäköisesti tulee edullisemmaksi kuin kotivärjäily. Lisäksi saat nauttia siitä, että voit itse vaikka vain katsella, lueskella lehtiä ja olla hemmoteltavana ja saada silti kauniin lopputuloksen :) Onnea hiusprojektiin ja hyvää talven jatkoa! - pworejg
Hopea shampoilla yms ja tuhkanvaaleilla väreillä saat sitä juuri sitä lämpöä pois hiuksestasi. MUTTA vaikka valitsisit kuinka vaalean tuhkan se voi silti todellakin vaan tummentaa hiustasi. Yksi tuttavani kyllä vaalensi hiuksensa punaruskeista blondiksi ILMAN värinpoistoja. Värjäsi aina vaan vaaleammalla toisen päälle. Nyt tän tytön hius on vaalea, hieman kellertävä, mutta en tiedä onko väri omasta halusta "kultainen" vai eikö hän vaan tajua käyttää keltaisuutta taittavia tuotteita.
- MENKÄÄ KAMPAAJALLE
Siksi on kampaajia olemassa, että ihmiset saa hiukset mitä haluavat. Joku puhui jotain että oli värjännyt punaiseksi ja nyt haluaa vaalean. Punaisesta on vaikea saada vaalea, eli vaikka kampaajalle menee, ei lopputulos välttämättä ole se tuhkan vaaalea. Mutta parempi ehdottomasti tulee kampaajalla kuin kotona...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491