Koulutuksen ja tulojen arvostus deitissä

painoarvoa asioille

Olen 29 vuotias mies ja varsin hyvin koulutettu ja tienaan siten että tulen ihan kohtuuhyvin toimeen vaikken millään tuliterällä hienolla mersulla ajelekaan. Itse laitan kuitenkin siinä kumppanissa painoarvoa sillekin asialle tuntuvasti että nainen kävisi myös sellaisessa työssä ettei työ ole todella huonopalkkaista, tyyliin 10 €/h ja koko ajan joudu katsomaan mitä ostelee. Itse haaveilen jossain vaiheessa isosta omakotitalosta ja sellaisen hankkiminen nykyhinnoilla etelärannikolla kuitenkin edellyttää että joko toinen tienaa todella hyvin tai molemmat edes kohtuuhyvin joten itselleni tämä tuloasia on ainakin siinämielessä todella tärkeä että ei auta vaikka nainen olisi miten nätti ja mukava muutoin.
Eli kuinka moni teistä rajaa kumppaniehdokkaat siten että jos ei ole kunnon työtä ja tuloja niin siirrytään seuraavaan?

79

2112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laajemmin ajateltuna

Katson että naisen pitää olla omillaan toimeentuleva, näitä on ihan liikaa, jotka kassalla ostokset tehtyään hakeutuvat miehen seläntaakse piiloon, tai livahtavat kiireesti pois jättäen automaattisesti miehen maksamaan. Tämä pummailu tietysti pahenee ja syvenee suhteen kehittyessä, eikä siihen vaikuta aina suoraan tulotaso, vaan enemmäkin luonne. Näiden kanssa ei taloa osteta koskaan puoliksi kimppaan ja onkin paras hankkiutua eroon heti ja välittömästi.

Palkka ei ole ainut taloudellista tilannetta määrittelevä tekijä, pienituloinenkin voi olla hankkinut oman asunnon nuorena ja maksanut sen 3-kymppisenä jo velattomaksi, toinen isompituloinen voi asua vuokralla ja matkustelee paljon ulkomailla, eikä tällä ole muuta omaa kuin velka.

Köyhä ja todella pienituloinen/sossutapaus kumppanina on paha rasite sille toisellekin, joten ainakin itse vältän sellaisia.

• mies kommentoi

Tuloilla ei kovin paljon, koska itse olen erittäin hyvätuloinen. Pääasia että on sen verran alkusivistystä ja on kova työihminen, ihan hölmöä tai laiskaa ei viitsisi kauan katsella. Toinen iso miinus on se jos ei osaa elää omien tulojensa mukaan, en minäkään ihan kamalan loisteliasta elämää vietä vaikka tuloja riittäisikin. Mitä nyt lähipiiri on alkanut inhota sisäfilettä kun sitä on liian usein viikonloppuisin. Kylmäsavulohi ja muikunmätikin alkavat olla siinä ja siinä...

Viimeisin nainen josta olin kiinnostunut oli opiskelemassa melko huonotuloiseen työhön, oli kumminkin koulun päättymisestä asti tehnyt työtä kaupassa, lastenhoitajana yms. melko pienipalkkaisissa duuneissa.

• mäti

...ei kukaan oikeasti jaksa syödä samaa sruokaa joka viikonlopu mitä tahansa se olikin! Oletko vähän yksinkertainen? Taidat ola iak omalaatuinen ihminen -ovatko nuo nyt jotenkin hyvätuloisten ruokia?
        Koita pärjätä mies.

• mies kommentoi
        mäti kirjoitti:

...ei kukaan oikeasti jaksa syödä samaa sruokaa joka viikonlopu mitä tahansa se olikin! Oletko vähän yksinkertainen? Taidat ola iak omalaatuinen ihminen -ovatko nuo nyt jotenkin hyvätuloisten ruokia?
        Koita pärjätä mies.

Osaan tehdä hyvää ruokaa monesta aineesta, useimmat ruokailijat vaan ovat kovin nirsoja jos saavat nähdä mitä ruokaan meni.

Viimeksi taisin tehdä itselleni luusoppaa poronluista silloin kun ei ollut muita paikalla.
        Yksinkertaista ja hyvää ruisleivän kanssa.

• Pohjois-Savo

Täälläpäin Suomea tuo 10€ tunnissa katsotaan jo ihan ok-palkaksi. Vaikka ei se sitä todellakan ole. Monessa paikassa tarjoavat paljon pienempääkin palkkaa.

• mies kommentoi

Täällä etelässä taas on vaikeaa saada miehiä töihin vaikka mitä maksaisi.
        Kymmenellä eurolla tunnissa olisi töitä määrättömästi timpurille, hitsaustaitoiselle, kaivinkoneenkäyttäjälle, kivimiehelle jne.

Ei omakaan palkka siis kovin monta kymmentä euroa tunnissa ole, mutta hullua jos korkeasti koulutetun pitää opetella kaikki nuo duunit kun joko työvoimaa ei saa tai lapiomieskin maksaa päivässä sen minkä itse viikossa tienaan. Autonkorjaus tietenkin on vielä ihan eri homma, viikon palkka hupenee parissa tunnissa.
        Siinä sitten kansainvälisestikin arvostettu mies ryömii auton alla pakkasessa kun ei ole edes monttua. :-)

Pitää kai yrittää saada virolaisia töihin, toiset varsin luotettavat ovat albanialaiset hitsarit.
        Työpaikallakin yllättäen siivoojaksi tuli karjalainen Kostamuksesta, vanha mies. En ole nähnyt kenenkään tekevän yhtä hyvää jälkeä, pesee lattiatkin kaksi kertaa viikossa. Naapurin remontissakin kuului venättä katolta kun lähdin töihin, yhä vasara paukkui kun tulin takaisin. Lopettivat kun oli niin pimeää ettei vasaraa nähnyt.

Niin, töitä on tarjolla jos niitä haluaa tehdä. Itse olen aina halunnut ja olen tehnyt tuolla 10 eurolla tai halvemmallakin.

• akateeminennainen
        mies kommentoi kirjoitti:

Kymmenellä eurolla tunnissa olisi töitä määrättömästi timpurille, hitsaustaitoiselle, kaivinkoneenkäyttäjälle, kivimiehelle jne.

Ei omakaan palkka siis kovin monta kymmentä euroa tunnissa ole, mutta hullua jos korkeasti koulutetun pitää opetella kaikki nuo duunit kun joko työvoimaa ei saa tai lapiomieskin maksaa päivässä sen minkä itse viikossa tienaan. Autonkorjaus tietenkin on vielä ihan eri homma, viikon palkka hupenee parissa tunnissa.
        Siinä sitten kansainvälisestikin arvostettu mies ryömii auton alla pakkasessa kun ei ole edes monttua. :-)

Pitää kai yrittää saada virolaisia töihin, toiset varsin luotettavat ovat albanialaiset hitsarit.
        Työpaikallakin yllättäen siivoojaksi tuli karjalainen Kostamuksesta, vanha mies. En ole nähnyt kenenkään tekevän yhtä hyvää jälkeä, pesee lattiatkin kaksi kertaa viikossa. Naapurin remontissakin kuului venättä katolta kun lähdin töihin, yhä vasara paukkui kun tulin takaisin. Lopettivat kun oli niin pimeää ettei vasaraa nähnyt.

Niin, töitä on tarjolla jos niitä haluaa tehdä. Itse olen aina halunnut ja olen tehnyt tuolla 10 eurolla tai halvemmallakin.

Niin minkälaisia palkkoja te pikkupojat oikein kuukaudessa tienaatte, kun tuntipalkkanne on "useita kymmeniä euroja "

Tienaan selvästi yli palkansaajien keskitason, enkä ole vielä "useiden kymppien tuntipalkkoja" nähnyt.

• kustannuksia...

Asuinkustannukset ja muut menot ovat Etelässä niin kovat, että sen takia on vaikeampaa saada pienellä palkalla työn tekijöitä. jos vuokra on pääkaupunkiseudulla pienestä yksiöstäkin 500-600e/kk niin Pohjoisessa se on 200-300€ halvempi.

• naps.
        kustannuksia... kirjoitti:

Asuinkustannukset ja muut menot ovat Etelässä niin kovat, että sen takia on vaikeampaa saada pienellä palkalla työn tekijöitä. jos vuokra on pääkaupunkiseudulla pienestä yksiöstäkin 500-600e/kk niin Pohjoisessa se on 200-300€ halvempi.

Helsingin keskustasta yksiönkin vuokra voi olla helposti 1200 €/kk, muualla toki noin puolet tuosta.

• mies kommentoi
        akateeminennainen kirjoitti:

Niin minkälaisia palkkoja te pikkupojat oikein kuukaudessa tienaatte, kun tuntipalkkanne on "useita kymmeniä euroja "

Tienaan selvästi yli palkansaajien keskitason, enkä ole vielä "useiden kymppien tuntipalkkoja" nähnyt.

Ennen tein urakkaa, huippu kai oli 70.000 markkaa senaikaista rahaa per kaksi tuntia, toisesta urakasta sama kolmen päivän työstä. Markan voi korvata eurolla jos haluaa vertailla, rahan arvo on muuttunut.

Tulehan tänne vaikka lapioimaan lunta katolta, virolaiset haluavat siitä 40 euroa per tunti, tosin niitä on kaksi ja on omat turvavaljaat mukana. :-)

Terveisin mies joka ei enää ole selvillä onko miten monta artikkelia mennyt läpi natureen tai scienceen, muita ei kai edes kannata laskea.

• mies kommentoi
        kustannuksia... kirjoitti:

Olisi ilmainen asunto hyvälle työntekijälle. Helppoa järjestää.

Kyllähän niitä etelässä arvostetaan, itsellä on tosin töitä vain viikoksi tai kuukaudeksi osaamisesta riippuen. Pitää osata hommat tosi hyvin mutta niinhän se on omissa hommissakin.

• ....................

Ennen tein urakkaa, huippu kai oli 70.000 markkaa senaikaista rahaa per kaksi tuntia, toisesta urakasta sama kolmen päivän työstä. Markan voi korvata eurolla jos haluaa vertailla, rahan arvo on muuttunut.

Tulehan tänne vaikka lapioimaan lunta katolta, virolaiset haluavat siitä 40 euroa per tunti, tosin niitä on kaksi ja on omat turvavaljaat mukana. :-)

Terveisin mies joka ei enää ole selvillä onko miten monta artikkelia mennyt läpi natureen tai scienceen, muita ei kai edes kannata laskea.

Eh heh hee.. Kuka hullu maksaisi virolaisille tai edes suomi-pojalle tuota 40€/h, olkoonkin jaettuna kahteen osaan, pikkasen realistisuutta hei :D

Kyllä porukka on ihan pimeetä kun kuvittelee että jollekin vironpojalle maksettaisiin tuo summa, ottakaa enste selvää asioista ja sitten vasta kirjoittamaan.

• mies.

Naiset eivät kyllä osaa arvostaa mitään korkeampaa koulutusta sellaisenaan. Koulutuksen avulla tehdään heidän mielestään vain rahaa, ja pikkuisen voi sillä myös leveillä hienovaraisesti muillekin. Jos sinulla on korkea koulutus mutta olet työtön, niin et ole sen parempi kuin muutkaan. Jos sinulla on taas matalampi koulutustaso, mutta silti hyvää työtä, olet heidän mielestään heti parempi kuin esim. työtön akateemikko. Erityisesti naiset eivät pidä tohtoreista, sillä se ei lisää liksaa, ja tieteellisyys ei sovi heille.

Rahalla kustannetaan tärkeät maailmanmatkat, kulta- ja hopeapuuterit, ja kultapölyt, jotka laitetaan päivittäin hiuksiin. Lisäksi on nyrkinkokoiset timantit jotka ommellaan kiinni vaatteisiin. Ovat epämukavia, mutta kalliita.

• mies kommentoi

Ihan tuollaisia naisia ei ole tullut vastaan.

Lisäksi timantit ovat järkyttävän halpoja, värillisen ja nätisti hiotun saa jollain 250 eurolla vaikka paino on 1.5 karaattia eli läpimitta jotain sentin luokkaa. En noista ole koskaan ollut kovin innostunut.

Naistohtoreita ei ole tullut kovin paljon vastaan, työhommissa muutama.
        Saapi ilmoittautua vitjaan, en minä lankaa pitkin tule.

• sanna*****

Ihan tuollaisia naisia ei ole tullut vastaan.

Lisäksi timantit ovat järkyttävän halpoja, värillisen ja nätisti hiotun saa jollain 250 eurolla vaikka paino on 1.5 karaattia eli läpimitta jotain sentin luokkaa. En noista ole koskaan ollut kovin innostunut.

Naistohtoreita ei ole tullut kovin paljon vastaan, työhommissa muutama.
        Saapi ilmoittautua vitjaan, en minä lankaa pitkin tule.

Jos puhutaan Timanteista eikä lasinpalasista, niin hinnat on kyllä ihan muuta kuin mitä mainostat. Katseleppas kohdasta T eli Tillander niin saat lisätä nollan tuohon mainitsemaasi summaan. Ja silloinkin karaatit jää alle 0,5.

Minäpä tykkään kovasti oikeista timanteista eikä tee tiukkaa ostella niitä ihan itse. En oo tuntipalkalla missään vaan pääomatuloilla itseni elätän. Silti tommonen sinunlainen mieskumppani olisi ihan jees... Ilmottaudun halukkaaksi vaikka en tohtori olekkaan ;)

• mies vastaa
        sanna***** kirjoitti:

Jos puhutaan Timanteista eikä lasinpalasista, niin hinnat on kyllä ihan muuta kuin mitä mainostat. Katseleppas kohdasta T eli Tillander niin saat lisätä nollan tuohon mainitsemaasi summaan. Ja silloinkin karaatit jää alle 0,5.

Minäpä tykkään kovasti oikeista timanteista eikä tee tiukkaa ostella niitä ihan itse. En oo tuntipalkalla missään vaan pääomatuloilla itseni elätän. Silti tommonen sinunlainen mieskumppani olisi ihan jees... Ilmottaudun halukkaaksi vaikka en tohtori olekkaan ;)

http://www.huuto.net/kohteet/timantti-148-ct--vivahtava---voimakkaasti-vivahtava/160356603
        http://www.huuto.net/kohteet/timantti-094-ct-briljantti-i3-voimakkaasti-vivahtava/160356530
        http://www.huuto.net/kohteet/timanttisormus-092ct-timantti-valkokultaa-1433g-koko-19-/161153028

Noillakin hinnoilla joku tekee ihan hyvää bisnestä. Tillander toki vielä parempaa.

Pääomatuloja minullakin suurin osa, tosin eipä niihin ole tarvinnut kajota kun töistäkin saa rahaa.

• mies jatkaa
        mies vastaa kirjoitti:

http://www.huuto.net/kohteet/timantti-148-ct--vivahtava---voimakkaasti-vivahtava/160356603
        http://www.huuto.net/kohteet/timantti-094-ct-briljantti-i3-voimakkaasti-vivahtava/160356530
        http://www.huuto.net/kohteet/timanttisormus-092ct-timantti-valkokultaa-1433g-koko-19-/161153028

Noillakin hinnoilla joku tekee ihan hyvää bisnestä. Tillander toki vielä parempaa.

Pääomatuloja minullakin suurin osa, tosin eipä niihin ole tarvinnut kajota kun töistäkin saa rahaa.

Tuossa viimeisessä oli siis kultaakin noin 500 euron arvosta, siis laskettuna puhtaan kullan eikä kultasepänliikkeiden vähintään kolminkertaistetun hinnan mukaan. Siksi oli niinkin hintava kuin 1500 euroa, toki mukana oli melko hyvälaatuinen yhden karaatin timantti. Kovin harva kuitenkaan kuljettaa suurennuslasia tai mikroskooppia mukanaan ja tarkastelee ohikulkevien naisten sormuksia sentin päästä. :-)

Joo, en minä perijättäriä dissaa jos ominaisuudet ovat muuten kohdallaan.

Kun saatun asumaan pääkaupunkiseudulla melko harvinaisessa ympäristössä ja olen seudun ainoita jotka ovat rikastuneet pääosin omalla työllään niin on pari tai kolme kertaa tapahtunut sellaista että ns. vanhojen sukujen päämiehet ovat yrittäneet kertoa minulle suvun nuorista naishenkilöistä. Yksi taisi olla jopa ns. kahteenkymmeneen perheeseen kuuluva. Tyttärensä omisti varsin nimekkään tehtaan, ei kuitenkaan makkara-alalta.

• mies.
        mies jatkaa kirjoitti:

Tuossa viimeisessä oli siis kultaakin noin 500 euron arvosta, siis laskettuna puhtaan kullan eikä kultasepänliikkeiden vähintään kolminkertaistetun hinnan mukaan. Siksi oli niinkin hintava kuin 1500 euroa, toki mukana oli melko hyvälaatuinen yhden karaatin timantti. Kovin harva kuitenkaan kuljettaa suurennuslasia tai mikroskooppia mukanaan ja tarkastelee ohikulkevien naisten sormuksia sentin päästä. :-)

Kun saatun asumaan pääkaupunkiseudulla melko harvinaisessa ympäristössä ja olen seudun ainoita jotka ovat rikastuneet pääosin omalla työllään niin on pari tai kolme kertaa tapahtunut sellaista että ns. vanhojen sukujen päämiehet ovat yrittäneet kertoa minulle suvun nuorista naishenkilöistä. Yksi taisi olla jopa ns. kahteenkymmeneen perheeseen kuuluva. Tyttärensä omisti varsin nimekkään tehtaan, ei kuitenkaan makkara-alalta.

Heh, sinulla taitaa olla kyllä ongelmia löytää sopiva, kun on tuollainen tausta. Rahojen lisäksi matematiikka, fysiikka, tietotekniikka jne. sujuvat kuin tyhjää vain? Tarkoitan siis että differentiaaliyhtälöt, tensorit, kvadrupolimomentit, staattinen ohjelma-analyysi ja Bayesiläiset verkot ovat varmaan tuttuja työkaluja ja käsitteitä.

Nuo kultapölyt ja timantit olivat tietysti vain vitsejä. Jotkut Roomalaiset keisarit halusivat korostaa erinomaisuuttaan kultapölyllä, mikä kyllä minusta tuntuu huonolta idealta.

Minkälainen olet muuten luonteeltasi? Oletko tehnyt tuon MBTI-testin?

• mies vastaa
        mies. kirjoitti:

Heh, sinulla taitaa olla kyllä ongelmia löytää sopiva, kun on tuollainen tausta. Rahojen lisäksi matematiikka, fysiikka, tietotekniikka jne. sujuvat kuin tyhjää vain? Tarkoitan siis että differentiaaliyhtälöt, tensorit, kvadrupolimomentit, staattinen ohjelma-analyysi ja Bayesiläiset verkot ovat varmaan tuttuja työkaluja ja käsitteitä.

Nuo kultapölyt ja timantit olivat tietysti vain vitsejä. Jotkut Roomalaiset keisarit halusivat korostaa erinomaisuuttaan kultapölyllä, mikä kyllä minusta tuntuu huonolta idealta.

Tokihan naama on jollain Suomen top-100 kuvastolla, eikö ole meillä kaikilla?

Differentiaaliyhtälöitä en ole käyttänyt vähään aikaan, tensorit vaatisivat varttitunnin kertauksen.
        Bayesilaiset verkot ehkä noin 10 sekuntia.

Nykyiset työkalut ovat erilaisia.

En hömppätestejä tee kun aikoinaan tein niitä oikeitakin, siis tulkitsemassa. Olettakaa että olen ilkeä ja murhanhimoinen.

• 5+9
        sanna***** kirjoitti:

Ollaanko sitä eliittitytsyjä eliittisuvusta? Hyi! Ei naiset saa tienata miehiä enemmän! Naisten ei kuulu olla materialisteja, vaan heidän pitäisi elää luontaistaloudessa metsissä, niin maailma pelastuu. Hirveää materialismia! Kamalaa miten eliittinaiset saastuttaa matkaillessaan kaukomailla (lennot jne.). Eikö omatuntoa soimaa? Pikkuhousunsuojia ja muuta roskaavaa turhuutta ei ollut kivikaudella ja hyvin pärjättiin.:)

• mies vastaa
        mies. kirjoitti:

Kun tässä ruoka-aikakin meni jo eikä muuta hupia ole.

Vanhat perheet ja suomenruotsalaiset suvut näyttävät arvostavan yritteliäisyyttä ja saavutuksia, ei siihen taustaa tarvita. Suvun nuoret tytöt tuodaan näytille ja toivotaan että kiinnostaa.

Toisaalta on tuossa oma ongelmansa kun ovat eläneet ankkalammikossa ja kaikki nuoret ovat nussineet toisiaan. Ei oikein huvita lähteä mukaan siihen yhteisöön.

• mies.
        mies vastaa kirjoitti:

Kun tässä ruoka-aikakin meni jo eikä muuta hupia ole.

Vanhat perheet ja suomenruotsalaiset suvut näyttävät arvostavan yritteliäisyyttä ja saavutuksia, ei siihen taustaa tarvita. Suvun nuoret tytöt tuodaan näytille ja toivotaan että kiinnostaa.

Toisaalta on tuossa oma ongelmansa kun ovat eläneet ankkalammikossa ja kaikki nuoret ovat nussineet toisiaan. Ei oikein huvita lähteä mukaan siihen yhteisöön.

Jep, olen itsekin suomenruotsalainen. Eli minuun voi siinä mielessä luottaa, etten ole samanlaista halpaa lastulevytavaraa kuten useimmat Suomi-poika tollot. Eipä vaan minullekaan silti mitään sopivaa ole vielä löytynyt :(

En tiedä miten vanha olet, mutta tuo Magic_fire nikki tai mikä olikaan (haku on case-sensitiivinen), voisi olla sinulle aika sopiva, se tyyppi on nyt 40. En ole ainakaan koskaan nähnyt mitään vastaavaa, ja hän tuntuisi olleen täällä deiteissä todella kauan ihan arvosteluiden määrästä päätellen. Eli hän taitaa kuolla vanhuuteen, ellei kukaan tosi korkea-arvoinen mies poimi häntä täältä pois.

• mies vastaa
        mies. kirjoitti:

Jep, olen itsekin suomenruotsalainen. Eli minuun voi siinä mielessä luottaa, etten ole samanlaista halpaa lastulevytavaraa kuten useimmat Suomi-poika tollot. Eipä vaan minullekaan silti mitään sopivaa ole vielä löytynyt :(

En tiedä miten vanha olet, mutta tuo Magic_fire nikki tai mikä olikaan (haku on case-sensitiivinen), voisi olla sinulle aika sopiva, se tyyppi on nyt 40. En ole ainakaan koskaan nähnyt mitään vastaavaa, ja hän tuntuisi olleen täällä deiteissä todella kauan ihan arvosteluiden määrästä päätellen. Eli hän taitaa kuolla vanhuuteen, ellei kukaan tosi korkea-arvoinen mies poimi häntä täältä pois.

Olen vaihtanut nikkiä ajoittain, kenties olen laiskistunut. Olin yksi niistä jotka netin rakensivat joskus kauan sitten, pitäisi olla helppo löytää jos sitä tahtoo.

Olen käynyt treffeillä teidän Lucia-neitonne kanssa joka oli minua yli puolta nuorempi. Kummallakin oli hauskaa.

Joskus naurattaa mitä tässä vielä pitäisi olla, jotain muuta kai tyyliin:

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near the Tanhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. [pause] Time to die."

Aika paljon tuollaista on nähtykin.

Pikagooglaus tuohon magicfireen oli ihan OK.
        Tietämättä taustoja en haluaisi tutustua.

• akademic

tai piiejä, ja yritä tutustua ihan normaaleihin akateemisiin naisiin. Mikään kirjoituksessasi ei kylä kuvaile yhtäkään tuntemaani akateemista naiseen. eikä minuun.

• akademic
        sanna***** kirjoitti:

..hohoh..montako timanttia tekee onnelliseksi?

• academica
        mies jatkaa kirjoitti:

.ihan uin jostain sadusta. Valitse oikein ja saat makkaran.

• akademica
        sanna***** kirjoitti:

Montako timanttia sinut tekee onnelliseksi? Täällä yörit samoilla palstoilla muun proletäärin kanssa. Miksi?

• nainen vastaa
        mies. kirjoitti:

Nimimerkki "mies" ilmeisesti saanut pakit Magicilta;)
        Sinun tiedoksi, arvosteluiden määrää kertoo naisen suosiosta. Kaunis nainen saa valtava määrä arvostelua lyhyessä ajassa. Ilmeisesti hänen sivulla käy paljon ihmisiä.
        Kauniit ja älykkäät naiset saa paljon huomiota.

• mies kommentoi
        nainen vastaa kirjoitti:

Nimimerkki "mies" ilmeisesti saanut pakit Magicilta;)
        Sinun tiedoksi, arvosteluiden määrää kertoo naisen suosiosta. Kaunis nainen saa valtava määrä arvostelua lyhyessä ajassa. Ilmeisesti hänen sivulla käy paljon ihmisiä.
        Kauniit ja älykkäät naiset saa paljon huomiota.

En siis ole nimimerkki mies vaan se joka katsoi magicfiren ilmoituksen.

Eipä tulisi mieleenkään vastata tuolle, se on minulle aivan yli-ikäinen ja minä olen sille aivan ylikoulutettu. Me miehetkin kun usein arvostamme yksinkertaisia asioita kuten perhe-elämää. Ja nelikymppisellä naisella ei ole edes kovin monta vuotta vaihdevuosiin, kymmenen jos hyvä tuuri käy, huonolla tuurilla vain pari. Sen jälkeen seksikin loppuu.

• mies vastaa
        academica kirjoitti:

.ihan uin jostain sadusta. Valitse oikein ja saat makkaran.

Moni mieskin arvostaa sitä jos naisen mukana tulee joku sata miljoonaa euroa. Näitä on julkisuudessakin. Nykänen ja Isokallio tulevat ensiksi mieleen. Antti Ahlströmillä oli aikanaan hevonen ja kolme ruplaa rahaa, sitten meni naimisiin lesken kanssa ja sai kolme sahaa. Nyt sekin on pörssiyhtiö.

Naisissakin on tosi paljon niitä jotka arvostavat miehen rahoja, ainakin syksyllä näistä taisi pyöriä TV-sarja.

• mies kommentoi
        akademica kirjoitti:

Montako timanttia sinut tekee onnelliseksi? Täällä yörit samoilla palstoilla muun proletäärin kanssa. Miksi?

Saapihan naisella olla mielihaluja ja timantit ovat ihan sieltä halvimmasta päästä. Isohkonkin kiven saa parin päivän palkalla vaikka kaupan kassana.

Hevosen tai auton pitäminen se vasta kallista on.

Oma noin sata vuotta vanhojen hienomekaanisten laitteiden keräilyni taitaa sekin maksaa saman tai enemmän kuin jalokivet. Jos kiviä haluaisin niin ostaisin tukusta esimerkiksi Amsterdamista, uskoisin että hinta on puolet noista huutonetin hintapyynnöistä. Eli jonkun yhden karaatin kiven saa pienemmällä rahalla kuin viikonlopun ruokakassin.

• mies kommentoi

Saapihan naisella olla mielihaluja ja timantit ovat ihan sieltä halvimmasta päästä. Isohkonkin kiven saa parin päivän palkalla vaikka kaupan kassana.

Hevosen tai auton pitäminen se vasta kallista on.

Oma noin sata vuotta vanhojen hienomekaanisten laitteiden keräilyni taitaa sekin maksaa saman tai enemmän kuin jalokivet. Jos kiviä haluaisin niin ostaisin tukusta esimerkiksi Amsterdamista, uskoisin että hinta on puolet noista huutonetin hintapyynnöistä. Eli jonkun yhden karaatin kiven saa pienemmällä rahalla kuin viikonlopun ruokakassin.

Ymmärtääkseni jos antaa naiselle yhden karaatin timantin niin se kivi maksaa vähemmän kuin venäläinen huora yhdeksi yöksi jostain keskustan ravintolasta. En tiedä tarkkaa hintatasoa kun en ole harrastanut venäläisiä huoria enkä aio sitä tehdäkään.

Joku suomalainen nainen voisi olla ihan onnessaan ja pitää erityisen hyvää huolta ainakin koko viikon jos saa karaatin painoisen timantin. Karaatti on siis timantiksi varsin iso, niille jotka eivät satu tietämään.

• mies.

En siis ole nimimerkki mies vaan se joka katsoi magicfiren ilmoituksen.

Eipä tulisi mieleenkään vastata tuolle, se on minulle aivan yli-ikäinen ja minä olen sille aivan ylikoulutettu. Me miehetkin kun usein arvostamme yksinkertaisia asioita kuten perhe-elämää. Ja nelikymppisellä naisella ei ole edes kovin monta vuotta vaihdevuosiin, kymmenen jos hyvä tuuri käy, huonolla tuurilla vain pari. Sen jälkeen seksikin loppuu.

No, se ikä oli se ongelma minunkin kohdallani. Magic on monen monta vuotta minua vanhempi, itse asiassa minulle sopisivat parhaiten 30-vuotiaat ja siitä alaspäin olevat naiset. Syy on myös siinä että olen paljon nuoremman näköinen kuin ikäni perusteella voisi luulla. Se on saanut myös vahvistuksen kun olen lähtettänyt kuvani. Luulisin että Magic on samanlainen, eli on myös nuorekas, mutta en tiedä riittääkö se ihan. Tavalliset 35-vuotiaat naiset kun näyttävät jo vanhoilta minun silmissäni. No ihan se sama, koska en saanut häneltä mitään vastausta kun tiedustelin hänen taustojaan. Se ei ole kovinkaan ihmeellistä, koska usein naiset, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla eivät vastaa mitään.

Kaikenlaisia naishiihtäjiä on nyt viime aikoina ehtinyt tulemaan vastaan, ja voin edelleenkin sanoa että ainakin pääkaupunkiseudun naisilla on ihan epärealistisia kuvitelmia itsestään. Muualla tuntuu olevan fiksumpaa porukkaa. Joka tapauksessa kaikkialla on sama trendi, eli naisilla on tavattoman paljon ehdokkaita mistä valita.

Ja siinä on ongelmana se, etteivät naiset olekaan niin taitavia valitsemaan, olette varmaan esim. huomanneet miten tänne tulee viestejä silloin tällöin että taas pelimies tai renttu vei, ja että nettideitit ovat ihan paskoja, ja menevät sitten pois. Toiset naiset taas lankeavat huijareihin - piti olla akateemisesti koulutettu mies, mutta vastaan tuli vain alkomies, jolla oli duunarin paperit. Näitä on kyllä nähty, ja niin ovat monet minullekin sanoneet, että heillä on ollut huonoja kokemuksia tähän asti miesehdokkaista. Koeta siinä sitten vakuuttaa heille että olet itse ihan kunnollinen.

• mies kommentoi
        mies. kirjoitti:

No, se ikä oli se ongelma minunkin kohdallani. Magic on monen monta vuotta minua vanhempi, itse asiassa minulle sopisivat parhaiten 30-vuotiaat ja siitä alaspäin olevat naiset. Syy on myös siinä että olen paljon nuoremman näköinen kuin ikäni perusteella voisi luulla. Se on saanut myös vahvistuksen kun olen lähtettänyt kuvani. Luulisin että Magic on samanlainen, eli on myös nuorekas, mutta en tiedä riittääkö se ihan. Tavalliset 35-vuotiaat naiset kun näyttävät jo vanhoilta minun silmissäni. No ihan se sama, koska en saanut häneltä mitään vastausta kun tiedustelin hänen taustojaan. Se ei ole kovinkaan ihmeellistä, koska usein naiset, jotka asuvat pääkaupunkiseudulla eivät vastaa mitään.

Kaikenlaisia naishiihtäjiä on nyt viime aikoina ehtinyt tulemaan vastaan, ja voin edelleenkin sanoa että ainakin pääkaupunkiseudun naisilla on ihan epärealistisia kuvitelmia itsestään. Muualla tuntuu olevan fiksumpaa porukkaa. Joka tapauksessa kaikkialla on sama trendi, eli naisilla on tavattoman paljon ehdokkaita mistä valita.

Ja siinä on ongelmana se, etteivät naiset olekaan niin taitavia valitsemaan, olette varmaan esim. huomanneet miten tänne tulee viestejä silloin tällöin että taas pelimies tai renttu vei, ja että nettideitit ovat ihan paskoja, ja menevät sitten pois. Toiset naiset taas lankeavat huijareihin - piti olla akateemisesti koulutettu mies, mutta vastaan tuli vain alkomies, jolla oli duunarin paperit. Näitä on kyllä nähty, ja niin ovat monet minullekin sanoneet, että heillä on ollut huonoja kokemuksia tähän asti miesehdokkaista. Koeta siinä sitten vakuuttaa heille että olet itse ihan kunnollinen.

Itse kammoan sanaa nuorekas, olen ihan sen ikäinen kuin olen. Kun kyllästyin että olin nuorekas niin kasvatin harmaan parran, normaalisti ei onnistu tässä iässä ilman vetyperoksidia.

Kontrasti työelämään on tosi suuri, eilen yritin palkata erään alan ehkä maailman kolmen parhaan osaajan joukkoon kuuluvan ulkomailta. Lähetin terveiset että on meillä omatkin käsitykset, on erittäin suuri ansio jos osoittaa ne vääriksi ja useimmiten emme lähetä väärässä olleita kovaan pakkaseen lapioimaan lunta.

Antaapi noiden nettinaisten valikoida ihan mitä haluavat, ainakin itse tsekkaan onko naisella 1, 30 vai 300 osumaa googlessa. Mieluiten omia julkaisuja.

Enpä näitä nettinaisia ihan kovin vakavasti ota. Asia on tietysti toinen jos suhteeseen tulee mukaan muutakin kuin tuulenhuuhtoma perse. Työelämässä toki en aivan näin puhu, sielläkin osin kehuvat ja osin paheksuvat.

• nainen vastaa
        mies. kirjoitti:

jos olet 30v mies niin mikä ihmeen takia ottanut yhteyttä 40v naisen?
        Varsinkin jos viihdyit 30- naisten seurassa?

Ok, hän ei vastannut sinulle, välillä käy niin.
        Niin tulit tänne kostamaan haukumalla hänet "liian vanhaksi sinulle"?

• nainen vastaa

Itse kammoan sanaa nuorekas, olen ihan sen ikäinen kuin olen. Kun kyllästyin että olin nuorekas niin kasvatin harmaan parran, normaalisti ei onnistu tässä iässä ilman vetyperoksidia.

Kontrasti työelämään on tosi suuri, eilen yritin palkata erään alan ehkä maailman kolmen parhaan osaajan joukkoon kuuluvan ulkomailta. Lähetin terveiset että on meillä omatkin käsitykset, on erittäin suuri ansio jos osoittaa ne vääriksi ja useimmiten emme lähetä väärässä olleita kovaan pakkaseen lapioimaan lunta.

Antaapi noiden nettinaisten valikoida ihan mitä haluavat, ainakin itse tsekkaan onko naisella 1, 30 vai 300 osumaa googlessa. Mieluiten omia julkaisuja.

Enpä näitä nettinaisia ihan kovin vakavasti ota. Asia on tietysti toinen jos suhteeseen tulee mukaan muutakin kuin tuulenhuuhtoma perse. Työelämässä toki en aivan näin puhu, sielläkin osin kehuvat ja osin paheksuvat.

olet 50 mies ? Jos sulla harmaa parta... ?
        Ja kuvittelet olevasi NUORI ? Ja tavoittelet 30- naisia?
        HOHOJAA!

• nainen vastaa
        mies. kirjoitti:

• nainen vastaa
        nainen vastaa kirjoitti:

edellinen vastaus oli nimimerkki "mies" hahmolle.... saitti taas oireille....

• mies kommentoi
        nainen vastaa kirjoitti:

Olen hieman vanhempi enkä pysty keksimään syytä miksi haluaisin olla 40v naisen kanssa takemisissä, paitsi että ovat hyviä keittämään kahvit kokouksiin, hakevat wiinerit ja myös tekevät kaikki paperityöt samalla.

Vivant omnes virgines,
        Faciles, formosae,
        Vivant et mulieres,
        Tenerae, amabiles,
        Bonae, laboriosae.

• nainen vastaa

Olen hieman vanhempi enkä pysty keksimään syytä miksi haluaisin olla 40v naisen kanssa takemisissä, paitsi että ovat hyviä keittämään kahvit kokouksiin, hakevat wiinerit ja myös tekevät kaikki paperityöt samalla.

Vivant omnes virgines,
        Faciles, formosae,
        Vivant et mulieres,
        Tenerae, amabiles,
        Bonae, laboriosae.

olet todella vanha!!!

Io omnibus hominibus decorus iuventa!
        Dixerim mihi!

• mies vastaa
        nainen vastaa kirjoitti:

olet 50 mies ? Jos sulla harmaa parta... ?
        Ja kuvittelet olevasi NUORI ? Ja tavoittelet 30- naisia?
        HOHOJAA!

Onhan tullut vastaan 23-vuotiaitakin, tokihan edes lähes alaikäisten kanssa ei edes keskustella.

Niin, jos nainen on nuori ja mies pari kertaa vanhempi monimiljönääri niin mahtaakohan tuosta haettaakaan olla. Näen savolaisittain siis.

• mies kunnioittaa
        nainen vastaa kirjoitti:

olet todella vanha!!!

Io omnibus hominibus decorus iuventa!
        Dixerim mihi!

Tokihan nuo sanat ymmärrän ja lauseen merkityksen, ainakin suurimmaksi osaksi.

Kiva tavata nainen joka osaa latinaa, näitä ei ole monta.

• nainen vastaa
        mies vastaa kirjoitti:

Onhan tullut vastaan 23-vuotiaitakin, tokihan edes lähes alaikäisten kanssa ei edes keskustella.

Niin, jos nainen on nuori ja mies pari kertaa vanhempi monimiljönääri niin mahtaakohan tuosta haettaakaan olla. Näen savolaisittain siis.

haluan olla onnellinen ja se tarkoittaa sen, että nuoruus, komeus ja älykkys voitta mennentullen rahat!
        Jep!

• mies vastaa
        nainen vastaa kirjoitti:

haluan olla onnellinen ja se tarkoittaa sen, että nuoruus, komeus ja älykkys voitta mennentullen rahat!
        Jep!

Tuttavapiirissäni noin 65-vuotiaalla nobelistilla oli noin 10-vuotias poika, äitikin taisi olla ansioitunut tohtori.

Naisella nyt taitaa olla melko helppoa, siinähän valitsee. Lopputulos ei välttämättä ole sitä minkä tilasi.

• mies.
        nainen vastaa kirjoitti:

Olenkohan haukkunut ketään? Totesin vaan että hän saattaisi silti olla sopiva minulle, vaikka onkin minua vanhempi. Siitä ei nyt tullut selvyyttä, kun ei vastannut minulle. Ikä on suhteellinen käsite. Joskus 40-vuotiaat voivat näyttää 30-vuotiaita nuorempia.

• mies.

Siis vetyperoksidilla harmaa parta?
        Olen itsekin tässä ihmetellyt mistä tuo harmaa väri tulee hiuksiin ja partaan.

http://www.nbr.co.nz/article/grey-hair-resolved-our-hair-progressively-bleaches-itself-with-age-62105

Itse rupean ainakin kohtapuoliin kirjoittamaan pidempää artikkelia aiheesta nuorennusterapiat, joka tulee sisältämään noin 30-50 tai enemmän lähdeviitettä tieteellisiin tutkimuksiin. Käsittelen sellaisia aiheita kuten paastoa, kaihen parantamista, metalloproteinaasin estäjät, NF-kappa B:n estäjiä, ja angiotensiinin salpaajat, jne. Jos haluat rahoittaa riippumatonta tutkimusta, niin tässä olisi yksi mahdollisuus, voisit saada vaikka yksinoikeudella yhteenvetoni, ja hyötyä siitä itse. Jos maksat esim. 10 €/tunti, niin luulisin saavani sen kasaan parin normaalin työviikon kuluessa.

• mies vastaa
        mies. kirjoitti:

Siis vetyperoksidilla harmaa parta?
        Olen itsekin tässä ihmetellyt mistä tuo harmaa väri tulee hiuksiin ja partaan.

http://www.nbr.co.nz/article/grey-hair-resolved-our-hair-progressively-bleaches-itself-with-age-62105

Itse rupean ainakin kohtapuoliin kirjoittamaan pidempää artikkelia aiheesta nuorennusterapiat, joka tulee sisältämään noin 30-50 tai enemmän lähdeviitettä tieteellisiin tutkimuksiin. Käsittelen sellaisia aiheita kuten paastoa, kaihen parantamista, metalloproteinaasin estäjät, NF-kappa B:n estäjiä, ja angiotensiinin salpaajat, jne. Jos haluat rahoittaa riippumatonta tutkimusta, niin tässä olisi yksi mahdollisuus, voisit saada vaikka yksinoikeudella yhteenvetoni, ja hyötyä siitä itse. Jos maksat esim. 10 €/tunti, niin luulisin saavani sen kasaan parin normaalin työviikon kuluessa.

Tokihan tuon olisin voinut vetyperoksidillakin tehdä.

Parrankasvu toki riippuu hormooneista, oli kai parasta eunukeilla.
        Kun aloin kasvattaa partaa niin työkaverit irvistelivät, irvistelin takaisin että niiden parrat eivät ole partoja vaan sänkiä.

Itse ehkä kiinnittäisin huomion telomeereihin jos tuolla alalla toimisin.
        Voipi toimia tai olla toimimattannii. Itse voisin hyötyä jos olisin koekaniinina, muutenhan nämä kestävät kymmeniä vuosia. Toki voin olla täysin väärässä ja kuolen, tämän riskin voin ottaa.

Ei kai parissa työviikossa kovin paljon saa kasaan, en edes minä. Edes kokeellinen telomeerin pidentäjä olisi kovin paljon arvokkaampi ja maksetaan seteirahalla.
        Varmaan muutkin maksaisivat siitä että edes pääsisivät kokeeseen.

Jos nyt yhtään noita aiheita ymmärrän googlaamatta niin liittyvät vanhenemiseen ja sydäntauteihin sekä harmaakaihiin joka on melko helppo korjata. Toki hieman ikävää mutta lyhyt operaatio.

Joo, telomeraasinpidentäjästä voin maksaa paljonkin, missä se on?

• mies.
        mies vastaa kirjoitti:

Tokihan tuon olisin voinut vetyperoksidillakin tehdä.

Parrankasvu toki riippuu hormooneista, oli kai parasta eunukeilla.
        Kun aloin kasvattaa partaa niin työkaverit irvistelivät, irvistelin takaisin että niiden parrat eivät ole partoja vaan sänkiä.

Itse ehkä kiinnittäisin huomion telomeereihin jos tuolla alalla toimisin.
        Voipi toimia tai olla toimimattannii. Itse voisin hyötyä jos olisin koekaniinina, muutenhan nämä kestävät kymmeniä vuosia. Toki voin olla täysin väärässä ja kuolen, tämän riskin voin ottaa.

Ei kai parissa työviikossa kovin paljon saa kasaan, en edes minä. Edes kokeellinen telomeerin pidentäjä olisi kovin paljon arvokkaampi ja maksetaan seteirahalla.
        Varmaan muutkin maksaisivat siitä että edes pääsisivät kokeeseen.

Jos nyt yhtään noita aiheita ymmärrän googlaamatta niin liittyvät vanhenemiseen ja sydäntauteihin sekä harmaakaihiin joka on melko helppo korjata. Toki hieman ikävää mutta lyhyt operaatio.

Joo, telomeraasinpidentäjästä voin maksaa paljonkin, missä se on?

Ei telomeraasinpidentäjistä näytä olevan iloa. Sitä aihetta on kyllä käsitelty joissakin julkaisuissa, ja todettu ettei siitäkään taida tulla mitään:

Telomeres and telomerase: a modern fountain of youth?
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15312299

Hiukset:
        Aging, Graying and Loss of Melanocyte Stem Cells
        http://www.springerlink.com/content/933xt14kh8733733/

Senile hair graying: H2O2-mediated oxidative stress affects human hair color by blunting methionine sulfoxide repair
        http://www.fasebj.org/content/23/7/2065.full

NF-kB Signaling in the Aging Process
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19408108

Iho:
        α-Lipoic acid inhibits matrix metalloproteinase-9 expression by
        inhibiting NF-κB transcriptional activity
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17334234

VDR:
        Vitamin D receptor: molecular signaling and actions of nutritional ligands in disease prevention
        http://www3.interscience.wiley.com/journal/121421694/abstract

Lue kuitenkin tämä aluksi:
        http://autoimmunityresearch.org/preprints/Proal_MHB_Chapter_preprint.pdf

Kyllä parissa viikossa saa paljonkin aikaan mikäli tuntee alaa niin hyvin kuin minä. Näitä asioita täytyy opiskella itse, koska niitä ei käsittääkseni opeteta missään ainakaan suoraan. Hyvät ratkaisut eivät tule mainstream lääketieteestä, vaan niitä on etsittävä vähän muualta. Nämä ratkaisut ovat osoittautuneet myös halvoiksi, mutta aikaavieviksi.

• eionnistunoin

..mun tuntipalkka on 28 € , akaateemien, ja en kyllä ole mitenkään rikas tai hyvin toimeen tuleva. Kun maksan Helsingin keskustan vuokran ja kaikki pakolliset menot niin ei siitä hirveästi jää käteen; yksi nuori huolettavana. Joo, tiedän, muuta pois! Muutankin kunhan tuo melkein aikuinen on saanut itselleen oman paikan jossain. Ja kunhan löytyy uusi työpaikka.
      En ole koskaan kiinnittänyt mitän huomiota miesteni palkkoihin. Rakkaus ja yhdessöolemisen onneliisus on tärkeäpäää kun rahasta riitely. Itse en ollenkaan tajua tuota (enää) että haluaa välttämättä asua jossain määrätyssä paikassa. Olen asunut Eirassa, Ulllanlinnassa, Kruunuhaassa jne, mutta ei se asauinalue sitä onnea tuonut. Onnellisin olin kun lapsemme syntyi ja asuimme 32 neliön kaksiossa, kaukana keksustan loistoeälmästä.
      Tällä hetkellä odotan henkistä älykyyttä,rauhallisuutta sekä oikeaa kanssaolemista paljon enemmän kuin jotain pankkitiliä ja hienoa osoitetta.

• haloo!

Miten voi naisen tuntipalkka olla 28€? Siis haloo? Loukkavaa meitä miehiä kohtaan! (mököttää)

• eionnistunoin
        haloo! kirjoitti:

Miten voi naisen tuntipalkka olla 28€? Siis haloo? Loukkavaa meitä miehiä kohtaan! (mököttää)

... oikea valinta opiskellessa, oikea työpaikka jne.

Mutta mieti vähän paljonko maksan veroaja! Silti mun nettotulot on vähän alle 3000 €, kun lasketaan lapsilisä ja Xn vähäinen tuki. Kuullostaa ihan hirveältä munkin korvissa, mutta mihin ne rahat katoaa?

• eionnistunoin
        haloo! kirjoitti:

..suurin osa naisiata tienaa paljon vähemmän, sinä naishalveksija!

• hansikas
        eionnistunoin kirjoitti:

..suurin osa naisiata tienaa paljon vähemmän, sinä naishalveksija!

Tämä tuloista meuhkaaminen on ihan perseestä. Jokainen tienaa, mitä tienaa...
        Toivottavasti ap saa pitää työnsä, voihan sitä joutua kilometritehtaalle, kaikkea sattuu ja tapahtuu.
        Kyllä 300 neliön ok-talo kuiteskin pitää olla, saa naapurit ja sukulaiset vihertää kateudesta.
        Siihenhän se paljon perustuu, tuo suuruuden hulluus.

• mies kommentoi
        hansikas kirjoitti:

Tämä tuloista meuhkaaminen on ihan perseestä. Jokainen tienaa, mitä tienaa...
        Toivottavasti ap saa pitää työnsä, voihan sitä joutua kilometritehtaalle, kaikkea sattuu ja tapahtuu.
        Kyllä 300 neliön ok-talo kuiteskin pitää olla, saa naapurit ja sukulaiset vihertää kateudesta.
        Siihenhän se paljon perustuu, tuo suuruuden hulluus.

Itselläni on 400-neliöinen meren rannalla kaupungin keskustassa museoviraston suojelualuueella, isolla puutarhatontilla tietenkin. Oli ihan näppärä silloin kun lapsia oli vielä kotona.

Kyllähän kunnon talossa tulee olla biljardihuone ja kirjasto.

• Hansikas

Itselläni on 400-neliöinen meren rannalla kaupungin keskustassa museoviraston suojelualuueella, isolla puutarhatontilla tietenkin. Oli ihan näppärä silloin kun lapsia oli vielä kotona.

Kyllähän kunnon talossa tulee olla biljardihuone ja kirjasto.

Montako neliötä lisäsit ns. hyvän miehen lisää ja miten voi olla kaupungin keskustassa merenrannalla ?
        Nyt mulla pomssahti yli hilseen. Kyllä minäkin asun mukavasti ja on kesämökki, mutta silleen, ettei
        kummassakaan pääse eksymään. Vähenmmälläkin pärjää. Mutta kivat sulle...

• mies vastaa
        Hansikas kirjoitti:

Montako neliötä lisäsit ns. hyvän miehen lisää ja miten voi olla kaupungin keskustassa merenrannalla ?
        Nyt mulla pomssahti yli hilseen. Kyllä minäkin asun mukavasti ja on kesämökki, mutta silleen, ettei
        kummassakaan pääse eksymään. Vähenmmälläkin pärjää. Mutta kivat sulle...

Kyllähän tuo oli sen mukaan mitattu mitä joskus oli pakko tehdä rakennuksen muutostöitä varten rakennusvirastolle. Rakennuslupaa kun oli vain 400 neliön verran ja esimerkiksi ikkunan suurennus muutti ei-rakennuslupaan vaikuttavan huoneen sellaiseḱsi mikä lasketaan mukaan. Oli jopa hieman vaikeaa perustella että pysyttiin rajan sisällä, esimerkiksi portaikot laskettiin vain yhteen kertaan.

Pääkaupunkiseudulla ja melko kalliilla alueellahan tuo, olin yksi harvoja jotka pääsivät tuollaiseen käsiksi niin nuorina että lapset olivat vaahtosammuttimen kokoisia. Siihen aikaan sai esimerkiksi Eliel Saarisen suunnittelemia 400 neliön rantamökkejä Kulosaaresta tosi halvalla ja 200 neliön taloja Westendistä alle sen mitä nykyisin pieni kaksio maksaa.

Nykyisin kai voisin käyttää keskikokoisia timantteja pihan hiekoittamiseen. Ihanan kallista. :-)

Onhan tässä toki ollut ihmettelyjä ja työkaveritkin irvailivat että meni puoli tuntia talon kiertämiseen. Todellisuudessa hommaan on tarvittu vain ahkeraa työntekoa ja melkoinen määrä hyvää onnea.

• mies jatkaa
        mies vastaa kirjoitti:

Kyllähän tuo oli sen mukaan mitattu mitä joskus oli pakko tehdä rakennuksen muutostöitä varten rakennusvirastolle. Rakennuslupaa kun oli vain 400 neliön verran ja esimerkiksi ikkunan suurennus muutti ei-rakennuslupaan vaikuttavan huoneen sellaiseḱsi mikä lasketaan mukaan. Oli jopa hieman vaikeaa perustella että pysyttiin rajan sisällä, esimerkiksi portaikot laskettiin vain yhteen kertaan.

Pääkaupunkiseudulla ja melko kalliilla alueellahan tuo, olin yksi harvoja jotka pääsivät tuollaiseen käsiksi niin nuorina että lapset olivat vaahtosammuttimen kokoisia. Siihen aikaan sai esimerkiksi Eliel Saarisen suunnittelemia 400 neliön rantamökkejä Kulosaaresta tosi halvalla ja 200 neliön taloja Westendistä alle sen mitä nykyisin pieni kaksio maksaa.

Nykyisin kai voisin käyttää keskikokoisia timantteja pihan hiekoittamiseen. Ihanan kallista. :-)

Onhan tässä toki ollut ihmettelyjä ja työkaveritkin irvailivat että meni puoli tuntia talon kiertämiseen. Todellisuudessa hommaan on tarvittu vain ahkeraa työntekoa ja melkoinen määrä hyvää onnea.

Hulluinta on se, että nettinaiset pystyvät erittäin usein löytämään minusta salattuja vikoja. Ensin on inkvisitiomainen kuulustelu ja sitten vika keksitään jos sitä ei ole. Esimerkiksi vanhanaikaisten perhearvojen kunnioittaminen ja lapsista pitäminen tulkitaan pedofiliaksi.

Kontrasti on erittäin suuri esimerkiksi työhommiin, jos lähetän viestin vaikka Japaniin niin sieltä tulee vastaus heti vaikka olisi sikäläistä aikaa lähes puioliyö.

• hansikas (nainen)
        mies jatkaa kirjoitti:

Hulluinta on se, että nettinaiset pystyvät erittäin usein löytämään minusta salattuja vikoja. Ensin on inkvisitiomainen kuulustelu ja sitten vika keksitään jos sitä ei ole. Esimerkiksi vanhanaikaisten perhearvojen kunnioittaminen ja lapsista pitäminen tulkitaan pedofiliaksi.

Kontrasti on erittäin suuri esimerkiksi työhommiin, jos lähetän viestin vaikka Japaniin niin sieltä tulee vastaus heti vaikka olisi sikäläistä aikaa lähes puioliyö.

Onhan se varmaan niin, että nämä nettinaiset tuntevat jonkinlaista alenmuuden tunnetta,
        kun miehellä on iso talo, maat sekä mannut ja lapsiin hyvät välit. Minä en voisi kuvitella, että tavattuani miehen, alkaisin tentata häntä pilkuntarkkudella. Ensinnäkin se olisi moukkamaista
        ja luotaan työntävää, eihän kyseessä sentään ole mikään työhaastattelu.

Mitä noihin vanhanaikaisiin perherhearvoihin tulee, olen kanssasi samaa mieltä.
        Tuntuu nykypäivänä, ettei niillä ole paljonkaan painoarvoa. Myöskään jos näen isän ja
        lasten lämpimät välit, en koe sitä pedofiiliana, vaan ihanana asiana, kaiken tämän
        kiireen ja matalaliidon keskellä.

Tuo timantti juttu oli hauska kevennys. Minä kylläkin käytän soraa siihen.

• mies edelleen
        hansikas (nainen) kirjoitti:

Onhan se varmaan niin, että nämä nettinaiset tuntevat jonkinlaista alenmuuden tunnetta,
        kun miehellä on iso talo, maat sekä mannut ja lapsiin hyvät välit. Minä en voisi kuvitella, että tavattuani miehen, alkaisin tentata häntä pilkuntarkkudella. Ensinnäkin se olisi moukkamaista
        ja luotaan työntävää, eihän kyseessä sentään ole mikään työhaastattelu.

Mitä noihin vanhanaikaisiin perherhearvoihin tulee, olen kanssasi samaa mieltä.
        Tuntuu nykypäivänä, ettei niillä ole paljonkaan painoarvoa. Myöskään jos näen isän ja
        lasten lämpimät välit, en koe sitä pedofiiliana, vaan ihanana asiana, kaiken tämän
        kiireen ja matalaliidon keskellä.

Tuo timantti juttu oli hauska kevennys. Minä kylläkin käytän soraa siihen.

Kuolisit nauruun jos tietäisit minkälaista tämä on miesnäkökulmasta.

Ehkä kannattaisi vastata miehenä johonkin naisen ilmoitukseen, ei toki niihin missä etsitään keeneriä tai kimppakivaa. Lienee tuolla normaaleitakin.

En todellakaan ole varallisuuttani mainostanut, muutenkin olen naamioitunut ihan tavalliseksi akateemiseksi työläiseksi. Eli ihan kohtuullinen palkka, nainen voi olettaa että asun vuokrakaksiossa jossakin Vantaan perukoilla kun en ole muuta kertonut.

Sinänsä hassua, ainoa tapaamani nettinainen joka oli ystävällinen ja kohtelias oli tämä rantaruotsalaisten Lucia-neito, nuori ja nätti kuin västäräkki. Hänkin päätti ettei oikein kannata tavata toista kertaa, toki vasta yli puolen vuoden päästä. Omaan alaani liittyy sinnikkyys ja se että periksi ei anneta viimeiseen asti. Olen muitakin nähnyt, tosin erittäin vähän. Useimmat karsiutuvat siihen että ajattelevat minun olevan aivan liian huono.

Timantit eivät oikeasti ole kalliita jos vähänkään osaa ostaa. Toki sellainen 20 kilon säkki voisi vähän käydä minunkin kukkarolle.

• hansikas
        mies edelleen kirjoitti:

Kuolisit nauruun jos tietäisit minkälaista tämä on miesnäkökulmasta.

Ehkä kannattaisi vastata miehenä johonkin naisen ilmoitukseen, ei toki niihin missä etsitään keeneriä tai kimppakivaa. Lienee tuolla normaaleitakin.

En todellakaan ole varallisuuttani mainostanut, muutenkin olen naamioitunut ihan tavalliseksi akateemiseksi työläiseksi. Eli ihan kohtuullinen palkka, nainen voi olettaa että asun vuokrakaksiossa jossakin Vantaan perukoilla kun en ole muuta kertonut.

Sinänsä hassua, ainoa tapaamani nettinainen joka oli ystävällinen ja kohtelias oli tämä rantaruotsalaisten Lucia-neito, nuori ja nätti kuin västäräkki. Hänkin päätti ettei oikein kannata tavata toista kertaa, toki vasta yli puolen vuoden päästä. Omaan alaani liittyy sinnikkyys ja se että periksi ei anneta viimeiseen asti. Olen muitakin nähnyt, tosin erittäin vähän. Useimmat karsiutuvat siihen että ajattelevat minun olevan aivan liian huono.

Timantit eivät oikeasti ole kalliita jos vähänkään osaa ostaa. Toki sellainen 20 kilon säkki voisi vähän käydä minunkin kukkarolle.

Timantit tietty on naisten ystäviä, en minä sitä kiellä. Itse käytän vain aitoja koruja.
        (kultaisia) On minulla timanttisormuksia, muttei kylläkään edes tulitikkuaskin verran
        irtonaisia yksilöitä.

Minulla ei ole profiilia netissä, joten enpä tiedä millaisia tuttavuuksia siellä kehkeytyy.
        Nyt tässä vähän äimistelenkin tuota "ajattelevat minun olevan aivan liian huono"
        Miksi he niin ajattelesivat ? Netti taitaa olla aika kimurantti tapa löytää seuraa.

Onneksi ei ole liukasta, tuolla ulkona ;)

• mies jatkaa
        hansikas kirjoitti:

Timantit tietty on naisten ystäviä, en minä sitä kiellä. Itse käytän vain aitoja koruja.
        (kultaisia) On minulla timanttisormuksia, muttei kylläkään edes tulitikkuaskin verran
        irtonaisia yksilöitä.

Minulla ei ole profiilia netissä, joten enpä tiedä millaisia tuttavuuksia siellä kehkeytyy.
        Nyt tässä vähän äimistelenkin tuota "ajattelevat minun olevan aivan liian huono"
        Miksi he niin ajattelesivat ? Netti taitaa olla aika kimurantti tapa löytää seuraa.

Ainakin kaikki korut joita suostun ostamaam ovat mahdollisimman puhdasta kultaa. Tokihan siinä on rajoituksia, pitää olla se 10% muuta metallia ettei kulu olemattomiin.

Timantit ovat varsin halpoja, jo kauan sittem työkaveri lupasi puhdisteettua kultaa nykyiseen 10.000 kilohintaan.

No, olen kiinnostunut kuulemaan jos tarjolla on muutakin kuin tuulenhuuhtoma perse.
        Esellinen siis oli siis netin normaalia sanankäyttöä.

• mies vastaa
        hansikas kirjoitti:

irtonaisia yksilöitä.

Tuli keskeytys kuten usein tulee.

Enpä minäkään noita profiileita tai muita deittisaitteja ole harrastanut.

Jännää vaan miten naiset joiden kanssa keskustelen kuvittelevat että olisin hirviö, en todellakaan ole.

Joskus olisi tehnyt mieli sanoa että menehän tekemään artikkeli Natureen tai edes Scienceen, sen jälkeen voidaan puhua. Kumpaankin taitaa kelvata noin pari artikkelia suomalaisilta vuodessa ja nekin erittäin kovan kritiikin jälkeen.

Itselleni riitäisi kohtuullisen liukas ja lapsirakas lastentarhanopettaja, varmaan ymmärrät.

Toki olisin aivan liian vaativa jos naisilta näitä vaatisin.:-)

• hansikas
        mies vastaa kirjoitti:

Tuli keskeytys kuten usein tulee.

Enpä minäkään noita profiileita tai muita deittisaitteja ole harrastanut.

Jännää vaan miten naiset joiden kanssa keskustelen kuvittelevat että olisin hirviö, en todellakaan ole.

Joskus olisi tehnyt mieli sanoa että menehän tekemään artikkeli Natureen tai edes Scienceen, sen jälkeen voidaan puhua. Kumpaankin taitaa kelvata noin pari artikkelia suomalaisilta vuodessa ja nekin erittäin kovan kritiikin jälkeen.

Itselleni riitäisi kohtuullisen liukas ja lapsirakas lastentarhanopettaja, varmaan ymmärrät.

Toki olisin aivan liian vaativa jos naisilta näitä vaatisin.:-)

En minä pidä sinua hirviönä. Vaikka nainen olenkin, niin oon realistinen, enkä
        puolusta meitä hampaat irvessä, sillä molenmissa sukupuolissa löytyy, kuka
        vähenmän, kuka enenmän omalaatuisia yksilöitä. Minullakin on oma sellainen,
        tosin eipä mitenkään vakava. Viihdyn välillä ihan omissa oloissani, painun yksin
        mökille, ei tietskaa ja puhelin kiinni. Olen siellä omassa seurassani viikonlopun.
        Akut lataantuu kummasti, ei tartte lähteä maailmanympärysmatkalle, sillä
        yksinkertaisestakin asiasta voi repiä hyvää mieltä.

Ymmärränpä hyvinkin, mitä tarkoitit.

• mies vastaa
        hansikas kirjoitti:

En minä pidä sinua hirviönä. Vaikka nainen olenkin, niin oon realistinen, enkä
        puolusta meitä hampaat irvessä, sillä molenmissa sukupuolissa löytyy, kuka
        vähenmän, kuka enenmän omalaatuisia yksilöitä. Minullakin on oma sellainen,
        tosin eipä mitenkään vakava. Viihdyn välillä ihan omissa oloissani, painun yksin
        mökille, ei tietskaa ja puhelin kiinni. Olen siellä omassa seurassani viikonlopun.
        Akut lataantuu kummasti, ei tartte lähteä maailmanympärysmatkalle, sillä
        yksinkertaisestakin asiasta voi repiä hyvää mieltä.

Ymmärränpä hyvinkin, mitä tarkoitit.

Olen ainoastaan siinä mielessä omalaatuinen etteivät muut uskaltaisi tehdä samoja juttuja.

Kuten jo aiemmin yritin antaa ymmärtää että naisellehan tuo on tosi helppoa, pitää vaan levittää reidet ja katsoa kirkkoon päin. :-)

Viihdy miehesi kanssa.

• hansikas
        mies vastaa kirjoitti:

Olen ainoastaan siinä mielessä omalaatuinen etteivät muut uskaltaisi tehdä samoja juttuja.

Kuten jo aiemmin yritin antaa ymmärtää että naisellehan tuo on tosi helppoa, pitää vaan levittää reidet ja katsoa kirkkoon päin. :-)

Viihdy miehesi kanssa.

Olen leski, asun elän yksin. Enpä aijo kirkkoon päin katsoa ihan hetimmin...

• mies vastaa
        hansikas kirjoitti:

Olen leski, asun elän yksin. Enpä aijo kirkkoon päin katsoa ihan hetimmin...

Enpä minäkään ihan helposti enää viitsisi alkaa uuteen suhteeseen.
        Naisilla tuntuu olevan ihmeesti kaikenlaista painolastia kertynyt.

Tokihan kiinnostavia poikkeuksiakin on, mutta parhaimmillaan yksi parissa vuodessa. Usein harvemmin.

• hansikas
        mies vastaa kirjoitti:

Enpä minäkään ihan helposti enää viitsisi alkaa uuteen suhteeseen.
        Naisilla tuntuu olevan ihmeesti kaikenlaista painolastia kertynyt.

Tokihan kiinnostavia poikkeuksiakin on, mutta parhaimmillaan yksi parissa vuodessa. Usein harvemmin.

Varmaankin pitänee aika pitkälle paikkansa, että täälläkin kirjoittelevilla naisilla on monenmoista lastia rekeen kertynyt. Minä voin sanoa itsestäni,
        että olen tällä hetkellä kutakuinkin sinut itseni kanssa. Itsekunniotus on
        ns. kohdallaan. Olen hyvin sosiaalinen, itsenäinen ja laaja ystäväpiiri.

No joku tietysti jo ajattelee mitä minä täällä notkun, mutta kunhan käyn
        kurkkaamassa mitä ihmisillä mielessä liikku.

Mitä sitten taas tulee tuohon kirkkonpäin vilkuiluun, niin en malta olla vähän
        sohasemasta tuotakin asiaa. Näin nuorena leskeksi jääneenä sanonkin,
        etten mene enää naimisiin, mutta avoliittoa mulla ei ole mitään
        vastaan, kunhan vaan se miljonääri jussi kävelee kohdalle.
        NO HEI, VITSI VITSI. En kyllä alkas olemaan rahan takia kenenkään kanssa,
        jos muuten ei natsais. (Niin ei se raha ole tärkeää, kunhan sitä vain on)

Jotenkas, yritin tässä kertoa näin kiteytettynä, että ihan hyvin menee,
        mutta menköön, eipähän se ole keltään pois.

• Sen verran on merkitystä, että kun nainen vaatii mieheltä koulutusta ja työssäkäyntiä, on minun siirryttävä seuraavaan profiiliin, koska minä en ole töissä eikä ole koulutusta.

Tahtoo vain turhan usein olla naisilla noita typeriä vaatimuksia....

• Vastaanmitävastaan

Helvetin hyvä provo!

• mies kommentoi

Eipä, vaan aloittaja on oikeassa

• aaaaaaaaaaa,

No tottakai jokainen rajaa kumppaniehdokkaat niinkuin katsoo itselleen olennaiseksi olevan.

Joku haluaa kauniin, toinen rikkaan ja joku viisaan.

Ei siinä sen kummempaa.

• mies kommentoi

Usein nämä ominaisuudet tulevat samassa paketissa.

Ihan hauskaa seurata nettinaisten puuhia kun edes sellainen ei kelpaa. Joku salattu vika on aivan pakko löytää, tämän jälkeen voikin lähteä nenä pystyssä pois. Joku erityisen kohtelias voi jättää vianetsimisvaiheen väliin ja sanoo vain että sorry, ei kiinnosta.

• mies vastaa

Ihan hauskaa seurata nettinaisten puuhia kun edes sellainen ei kelpaa. Joku salattu vika on aivan pakko löytää, tämän jälkeen voikin lähteä nenä pystyssä pois. Joku erityisen kohtelias voi jättää vianetsimisvaiheen väliin ja sanoo vain että sorry, ei kiinnosta.

Olen kanssasi ihan eri mieltä. Lähempänä viestiketjun aloittajan kantaa.

Ole välillä hiljaa kommenttiesi kanssa, joohan.

Aloittaja ei edes vastaa mielle, joten täysin turhaa kirjoittaa satoja vastauksia tänne

• mies vastaa
        mies vastaa kirjoitti:

Olen kanssasi ihan eri mieltä. Lähempänä viestiketjun aloittajan kantaa.

Ole välillä hiljaa kommenttiesi kanssa, joohan.

Aloittaja ei edes vastaa mielle, joten täysin turhaa kirjoittaa satoja vastauksia tänne

Ketjun alku oli ilmiselvä provo mutta tuotti monelle hupia joulun välipäiviksi.

En yhtään ihmettelisi vaikka aloittaja olisi nainen ja olisi vaihtanut miehen ja naisen roolit keskenään.

Kaikenlaista hupia on kun osaa katsoa, esimerkiksi Halosen puheen Kansalaiset, Medbögare.

• Hansikas

Onkohan se niin, että pitää löytää toisesta virheitä, vaikka väkisin ? Minä en lähde nokka pystyssä
        koskaan pois. Sehän on niin, että jokaisella meillä on omat puutteemme/virheemme ja niin ed.

Olen edelleenkin, se miksi luoja soi ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Oukki doukki.

• hansikas
        Hansikas kirjoitti:

Onkohan se niin, että pitää löytää toisesta virheitä, vaikka väkisin ? Minä en lähde nokka pystyssä
        koskaan pois. Sehän on niin, että jokaisella meillä on omat puutteemme/virheemme ja niin ed.

Olen edelleenkin, se miksi luoja soi ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Oukki doukki.

Taas teki kone Matit ja Tepot. Niin lomalla oon, eikä onn. Se siitä ja loput perässä.

• lppputulos
        hansikas kirjoitti:

Taas teki kone Matit ja Tepot. Niin lomalla oon, eikä onn. Se siitä ja loput perässä.

NYtHÄN TMÄMÄ ASIA ON SiTTEN LOPPUN KOLUTTU, JOTEN KAIKEA HYVÄÄ JOKAISLLE, toivotan , että uusi vuosi toisi jotain hyää sinulle, minulle ja kaikille.

• Tulen toimeen yes
        lppputulos kirjoitti:

NYtHÄN TMÄMÄ ASIA ON SiTTEN LOPPUN KOLUTTU, JOTEN KAIKEA HYVÄÄ JOKAISLLE, toivotan , että uusi vuosi toisi jotain hyää sinulle, minulle ja kaikille.

NYTn minä lopetan tämän keskustelun, kun ei johda mihikään, turhaa tuottaa pahaa mieltä kellekääään. Sinulle Nimimerkki mies vastaa, oli mukava vaihtaa ajatuksia. loppumetreillä olen
        ihan OK. tyyppi luulenpa, että sinäkin oot.

• lämmintä on

Kylläpäs täällä nyt jeesustellaan tuloilla, mutta jokainen pärjää omillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1349
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      51
      968
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      369
      798
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      759
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56