Minulle tehtiin kesällä O.P.I.:n UV-valolla kovetettava geelilakkaus. Olin todella tyytyväinen; oli mahtava tunne kun lakka oli välittömästi kova ja kestävä, eikä tarvinnut varoa "tökkäämistä" kuten tavallisen manikyyrin jälkeen (minulla ei ole koskaan ollut rakennekynsiä, mutta käyn usein manikyyrissä).
Lakan oli luvattu kestävän 2 viikkoa, mutta se oli hyvän näköinen vielä 3 viikon kuluttua. Ongelma alkoi, kun se viimein alkoi kasvaa ulos, ja siitä piti päästä eroon. Minulle oli kerrottu että sen pitäisi irrota "liuskoina" tai sitten asetonipitoisella kynsilakalla. Vaan kun ei irronnut! Loppujen lopuksi lakat pysyivät varmaan 6 viikkoa ja pikkuhiljaa murenivat pois, mikä oli tietysti kamalan näköistä.
Olisiko vinkkejä aineesta, jolla nuo geelilakat saa hyvin pois?
Ai niin, syy miksi en mennyt takaisin paikkaan jossa ne laitettiin ja pyytänyt heitä hoitamaan asiaa on että en asu Suomessa, vaan käyn täällä vain lomilla. Nyt minua himottaisi laittaa uudet geelilakat joululoman päättymisen kunniaksi, mutta tuo pois ottaminen mietityttää.
Geelilakka pois (UV-valolla kovetettu)
3
5878
Vastaukset
- faerieee
Kaupasta saatavissa asetonipitoisissa lakoissa on asetonia hirmu vähän, joten ei mikään ihme jos eivät irronneet. Kannattaa käydä apteekista hakemassa pullo ihan oikeaa asetonia. Kasta vanulaput asetoniin ja laita kynsien päälle. Päälle voi laittaa vielä vaikkapa foliota pienen käärön niin aine ei haihdu niin nopeasti. Anna vaikuttaa kynsissä 5-10 min jonka jälkeen lakka pitäis irrota (jos kyseessä on siis tosiaan liotukseen reagoiva geelilakka).
- Tumpelo2011
poistotapa myös niihin ns. soak off -lakkoihin?
- faerieee
Tumpelo2011 kirjoitti:
poistotapa myös niihin ns. soak off -lakkoihin?
Juu. Soak offit on juuri liotukseen reagoivia ja samoin myös akryylikynnet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852