Voiko vanhoja alumiinisia kakkuvuokia käyttää vai ei? Irtoaako niistä alumiinia leivonnaisiin?
Alumiiniset kakkuvuoat
11
11230
Vastaukset
- kem.ope
Alumiini liukenee ainoastaan happamiin elintarvikkesiin. Tällä hetkellä sitä paitsi ei tietääkseni olla pystytty osoittamaan alumiinin haitallisuutta ihmiselle, joskin alumiini hivenaineena lienee täysin tarpeeton ihmiselle. Alumiinisia ruuanvalmistusastioita käytetään nykyäänkin mm. suurkeittiöillä. Kotona käytetään foliota ja alumiinisia laatikkovuokia. Kunhat ei mehuja noissa astioissa keittele, voi olla turvallisin mielin.
- Alumiini Maija
Voit keitellä ne mehusikin ihan entiseen tapaan siinä vanhassa alumiinisessa Mehu-Maijassasi, ei se ole epäterveellisempää kuin 40 vuotta sittenkään. Katsos kun homman nimi oli yksinkertaisesti vai se, etä valmistaja huomasi mehumaijojen menekin tyrehtyneen kun se oli jo liki joka talaoudessa. Keksivät sitten alkaa valmistamaan sitä rosterista ja keksivät tarinan alumiinin vaarallisuudesta ja taas kauppa kävi. Hyväuskoisia kun on hemmetin helppo höynäyttää.
Kertokaapa yksikin todistettava tapaus alumiinisen maijan aiheuttamasta myrkytystilasta tai muusta haitasta? - Tepa890878676
Jatkan siis levollisin mielin leipomista vanhoilla vuoillani;)
- Aluminiun
Muutama vanha alumiinivuoka on minullakin käytössä ja hyvin asiansa toimittavat.
Kunhan voitelee ja korppujauhottaa vuoan, niin ei tartu kakku kiinni vuokaan.
Ei hyviä kakkuvuokia kannata pois heittää.
Paljon enemmän myrkkyjä elimistöön saa, jos vaikka hitsaa alumiinia ilman asiallisia suojaimia.
Siinä ilmaan pääsee alumiinikäryä ja se on paljon vaarallisempaa, kuin vaikka keittäisi kaikki mehut alumiinimehumaijassa. - MIETI VIELÄ KERRAN
- SIINÄHÄN
mainitaan pikäaikaisesta ja jatkuvasta käytöstä,jos silloin tällöin kakun paistaa tuskinpa siitänyt suuria jäämiä tulee.
- 3330000444
joku v.tun silikoni vuoka niin siihen tarttuu kaikki kiinni , alumiiniseen ei
- Anonyymi
Kertaakaan silikoni vuokaan ei ole tarttunut . Kastele juoksevan veden alla ennen taikinan laittoa . Ei varmasti tartu
- Äitykkä 7kk
Mummon opetus... Voit keittää ja paistaa kaiken alumiinisessa, mutta älä säilytä siinä mitään!
- kiitos muistutuksest
Tuo " älä säilytä" on just jetsulleen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743