Jäärataralli öisin

Uni silmässä

Karungissa ajokortittomat pojat ajavat rallia tavasimmin kello 10 jälkeen iltaisin Aapajärven jäällä. Pojat ajavat yleistä tietä kotiinsa, tänäänkin yhdentoista jälkeen. Alkaa tuo pärinä jo väsyttämään kun ei nukkumaan pääse. Ajavat tietysti myöhään kun eivät ole autot kunnossa ja ikääkin on vähänlaisesti. Täällä on aivan yleistä tuollainen kulttuuri nykyisin. Jos poliisille ilmoittaa, niin tulevat joskus ylihuomenna, kun ketään ei enää ole paikalla.

33

2655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sumu pilvessä

      Niin, oishan se tietenki helpompi kaikille jos vaan alkaisivat ryyppäämään ja käyttään huumeita...

      Vali vali... Laita osote niin lähetän korvatulpat.

      • itekki ollu nuori

        ihan samaa mieltä.. kyllä sitä tuli itelläki nuorena ääntä pietettyä. ja hyvä että nuoret touhaa vieläki.. kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Vaikka kyllä toisaalta ymmärtää pitäs sen verran nuortenki, et jos autojen tekninen kunto on vähän niin ja näin niin ei kannattis kauheasti yleisilä teillä ajella.


      • öolkp

        Mitäs sellaisista pikkuseikoista kuin laki. Antaa vain kaikkien ajella missä huvittaa, miten huvittaa ja millä huvittaa. Jo maailma paranee.


    • Pensselisetä69

      Mistäs paikkaa sinne aapajärven jäälle pääsee ja onko tie siinä kunnossa että pääsee katuautollakin? Vois itsekkin käydä antamassa väyrys mersulle vähän rampaa....

    • Äsken tulin

      Olipa mukava käydä jäällä antamassa ronttosta putkettomalle volvolle oikein kunnolla, varsinkin kun se saa tällaista huomiotakin.

    • pentttti

      Vanhempien välinpitämättömyyshän tuossa eniten hämmästyttää, jos poikoset alaikäisiä vielä ovat. Kyllä sitten ollaan huutamassa yhteiskuntaa avuksi kun jotain sattuu. Käväse yöllä vaikka tyhjentämässä poikain romuista renkaat. Laitonta sekin on, mutta yleisen turvallisuuden kannalta vähäisempi rikos kuin se että tappavat ittensä tai sivullisia tien päällä kaahatessaan.

      • Jääratarallia

        jo kaveri paljasti itsensä. Kyllä se putketon volvo tiedetään. Aika röyhkeä poika on. Ovat isännät valittaneet asiasta vanhemmille, vaan meno sen kuin kiihtyy.
        Tuollaiselle harjoitusjääradalle pitää hakea virallinen lupa, koska/jos sillä ajetaan jatkuvasti. Vesistöjen jäällä ei siis saa lain mukaan pitää luvatonta harjoitusrataa. Jos lupa haettaisiin niin sitä tuskin myönnettäisiin, vesistön saastumisen vuoksi. Lisäksi yleinen järjestyslaki kieltää ajamisen ilta- ja yöaikaan ja kaiken muunkin asukkaista häiritsevän toiminnan. Luvallisellekaan radalle ei saa tulla sellaisella kulkuneuvolla, jolla ei voi ajaa yleisellä tiellä, eikä kulkuneuvoa saa ajaa pois radalta, vaan se on siirrettävä muulla kulkuneuvolla. Nämä tiedot ovat poliisin sivuilta.
        Vanha rallikuskikin haluaa nukkua yönsä.


      • Järjestys
        Jääratarallia kirjoitti:

        jo kaveri paljasti itsensä. Kyllä se putketon volvo tiedetään. Aika röyhkeä poika on. Ovat isännät valittaneet asiasta vanhemmille, vaan meno sen kuin kiihtyy.
        Tuollaiselle harjoitusjääradalle pitää hakea virallinen lupa, koska/jos sillä ajetaan jatkuvasti. Vesistöjen jäällä ei siis saa lain mukaan pitää luvatonta harjoitusrataa. Jos lupa haettaisiin niin sitä tuskin myönnettäisiin, vesistön saastumisen vuoksi. Lisäksi yleinen järjestyslaki kieltää ajamisen ilta- ja yöaikaan ja kaiken muunkin asukkaista häiritsevän toiminnan. Luvallisellekaan radalle ei saa tulla sellaisella kulkuneuvolla, jolla ei voi ajaa yleisellä tiellä, eikä kulkuneuvoa saa ajaa pois radalta, vaan se on siirrettävä muulla kulkuneuvolla. Nämä tiedot ovat poliisin sivuilta.
        Vanha rallikuskikin haluaa nukkua yönsä.

        Missäs näillä alaikäsillä lapsilla on vanhemmat?? JOku kuri ja järjestys täytyy olla. Kuka ottaa vastuu jos jotain tapahtuu. Nyt pullistellaan täällä kun ei oo vielä mitään tapahtunut, mutta jos jotain tapahtuu niin sitten mennään kotiin peitonalle piiloon.


      • Äsken tulin
        Jääratarallia kirjoitti:

        jo kaveri paljasti itsensä. Kyllä se putketon volvo tiedetään. Aika röyhkeä poika on. Ovat isännät valittaneet asiasta vanhemmille, vaan meno sen kuin kiihtyy.
        Tuollaiselle harjoitusjääradalle pitää hakea virallinen lupa, koska/jos sillä ajetaan jatkuvasti. Vesistöjen jäällä ei siis saa lain mukaan pitää luvatonta harjoitusrataa. Jos lupa haettaisiin niin sitä tuskin myönnettäisiin, vesistön saastumisen vuoksi. Lisäksi yleinen järjestyslaki kieltää ajamisen ilta- ja yöaikaan ja kaiken muunkin asukkaista häiritsevän toiminnan. Luvallisellekaan radalle ei saa tulla sellaisella kulkuneuvolla, jolla ei voi ajaa yleisellä tiellä, eikä kulkuneuvoa saa ajaa pois radalta, vaan se on siirrettävä muulla kulkuneuvolla. Nämä tiedot ovat poliisin sivuilta.
        Vanha rallikuskikin haluaa nukkua yönsä.

        eikä pojan, pojallani on jääautona larva. Että valita vielä vähän lisää.
        Sun mielestä varmaan kelkkailijoidenkin täytyy hakea lupaa jäällä ajamiseen? ja kesällä veneilijöiden jne jne... joita sun mielestä tuskin myönnettäisiin vesistöjen saastumisen vuoksi (viljelysten kusi- ja paskavedet laskettu iät ja ajat jokeen) puhumattakaan tästä sun mielikuvituksellisesta "järjestyslaista" joka kieltää kaiken pärisevän ilta ja yöaikaan, hoh hoijaa...


      • ölölk
        Äsken tulin kirjoitti:

        eikä pojan, pojallani on jääautona larva. Että valita vielä vähän lisää.
        Sun mielestä varmaan kelkkailijoidenkin täytyy hakea lupaa jäällä ajamiseen? ja kesällä veneilijöiden jne jne... joita sun mielestä tuskin myönnettäisiin vesistöjen saastumisen vuoksi (viljelysten kusi- ja paskavedet laskettu iät ja ajat jokeen) puhumattakaan tästä sun mielikuvituksellisesta "järjestyslaista" joka kieltää kaiken pärisevän ilta ja yöaikaan, hoh hoijaa...

        mun mielestä sun pentujen pitäis noudattaa tieliikennelakia. mutta jos isänsäkin on tuollainen niin ei kai kakaroiltakaan voi paljoa vaatia.


      • Harrastukset kullaki
        ölölk kirjoitti:

        mun mielestä sun pentujen pitäis noudattaa tieliikennelakia. mutta jos isänsäkin on tuollainen niin ei kai kakaroiltakaan voi paljoa vaatia.

        Kyllä se on niin että ne pojat saa ajaa siellä jäällä. Jos oikeen muistan niin rata lähtee ihan talon omasta pihasta ja on "sulejettu" alue. Parempihan se niin on että nuoriso ajaa siellä jäällä eikä yleisillä teillä kuten jotkut muut alaikäiset karungissa.
        Oletteko te kateellisia muiden lapsista? vai mistä pipo puristaa? Vai harmittaako sinua kun nuoriso osaa ajaa paremmin kuin sinä itse, jolla ei varmaan ole edes autoa saati ajokorttia.

        Ei "uni silmässä" kirjoittajakaan ole varmana mikään enkeli.


      • Old-boy
        Järjestys kirjoitti:

        Missäs näillä alaikäsillä lapsilla on vanhemmat?? JOku kuri ja järjestys täytyy olla. Kuka ottaa vastuu jos jotain tapahtuu. Nyt pullistellaan täällä kun ei oo vielä mitään tapahtunut, mutta jos jotain tapahtuu niin sitten mennään kotiin peitonalle piiloon.

        Voin vain kertoa, että kaverit jotka reenaa käsiä jäällä, eivät ole alaikäisiä. Ja auto jolla kotiin kuljetus on järjestetty on muistaakseni katsastettu. Ja perheessä jossa nuoret asuvat, ovat hyvinkasvatettuja ja vanhemmat huolehtivaisia. Toki ymmärrän jos jollaki alkaaa tympäseen tämmönen.


      • vali vali
        Jääratarallia kirjoitti:

        jo kaveri paljasti itsensä. Kyllä se putketon volvo tiedetään. Aika röyhkeä poika on. Ovat isännät valittaneet asiasta vanhemmille, vaan meno sen kuin kiihtyy.
        Tuollaiselle harjoitusjääradalle pitää hakea virallinen lupa, koska/jos sillä ajetaan jatkuvasti. Vesistöjen jäällä ei siis saa lain mukaan pitää luvatonta harjoitusrataa. Jos lupa haettaisiin niin sitä tuskin myönnettäisiin, vesistön saastumisen vuoksi. Lisäksi yleinen järjestyslaki kieltää ajamisen ilta- ja yöaikaan ja kaiken muunkin asukkaista häiritsevän toiminnan. Luvallisellekaan radalle ei saa tulla sellaisella kulkuneuvolla, jolla ei voi ajaa yleisellä tiellä, eikä kulkuneuvoa saa ajaa pois radalta, vaan se on siirrettävä muulla kulkuneuvolla. Nämä tiedot ovat poliisin sivuilta.
        Vanha rallikuskikin haluaa nukkua yönsä.

        nämä valittajat ajavat itsekkin niin ei ole paljon valittamista


      • osmala
        vali vali kirjoitti:

        nämä valittajat ajavat itsekkin niin ei ole paljon valittamista

        niin justiin ko pittää nettiin valittaa tullee sanomaan päin naamaa jos härittee silloin yöllä se ajo ko ajetaan jäällä!


    • Nimimerkki!

      Kyllä minä mielummin antaisin niiden ajella siellä radalla kuin olla ryyppäämässä ja huutelemassa kylillä.
      Mutta se on huono homma jos yleisellä tiellä ajelevat.

    • keepondrifting

      Tuommoinen innovatiivisuus tekee minut Karunkilaisena perheenisänä iloiseksi. Oma lapsuuteni (lue 15v---17v) sisälsi mahdollisuuden autoiluun soramontuilla.Muutaman satasen hintaisen kimpppa-auton hankintaan ja soramonttukaahailuun osallistui jopa kymmenkunta lähiön kaveria kerrallaan. Kiitän lähinaapureita jotka ymmärsivät ettei poliisin resursseja kannata moiseen ohjata ja samaa toivon vielä nykynuorten kaahailun seuraajille. Tuohon maantiellä ajoon on varmaan kokeilumielessä syyllistytty, mutta kyllä se ajokortin lykkäytymisen pelko pitää kurissa ettei kokoajan ole menossa jatkuva kuljailu tienpäällä. Jäällä nuista ei ole edes itselleen haittaa.

    • volvon omistajat

      jaha!!! täällä on alettu ihan urakalla piippaamaan! jos on nuin lapsellista porukkaa, että ei uskalla tulla päin naamaa sanomaan asiasta,niin pitäis turvan kiinni eikä alkaa johonki nettiin jauhaan paskaa meistä, voi tulla keskustelemaan asiasta :) ( länsipääntie 116 ) ja tärkeää tiedotusta: volvossa on 2;5 metrinen suoraputki yleisäänenvaimentimella vai haluks tulla tarkistaan asian??? ps. tulkaahan porukalla laskeen ne ilmat meän kalliista piikkirenkaista niin lasketta pian tähtiä!!!

    • rallia

      Sopivilla ilmoilla tuohon "hukkalämmöllä" lämpenevään kävelykatuun muodostuu oikein mukava peilikirkas jää, kuin tehty jääratarallia verten, ja kuin kutsuisi ajamaan pillurallia kunnon piikkirenkailla.

      • tuhmatpojat

        KOLMESTA TALOSTA ON AJETTU RALLIA AAPAJÄRVESSA JA TULLAAN AINA AJAMAAN NIIN VIOITTAKO TE PIETTÄÄ SEN PÄÄN KIINI!!!!! OOTAKKO MIE SAAN AUTON TULILLE NIIN ON SEMMOSTA MENOA ETTÄ EI OLE ENNEN NÄHTY!!! PUTKI POIS JA MENOKSI AAPAJÄRVEN LÄNSIPÄÄHÄN ENEMMÄNKÖ LAKI SALLII JA SIELU SIETÄÄ, MIKS TE ETTÄ TULE PÄIN NAAMAA SANOMMAAN JOS TEILLÄ ALKAA NAKERTAAN TUO AJO, TARVI ALKAA KIMITTÄÄN JOSSAKI NETISSÄ. SEHÄN ON VAIN HYVÄ ASIA JOS POLIISIT TULLEE YLIHUOMENA KO KAIKKI ON JO LIU ENNU PAIKALTA :P sie riethaan viherpiiperö voit piettää sen pään kiini niistä saasteista, tuo järvi ei voi enempää saastua että turha alkaa kitiseen. mehän ajettaan missä vain ja milloin vain. ei pitäs teitä liikuttaa jos me
        ajettaan yleisillä teillä ko jos tullee kolari niin tehän te sitä rahhaa saatta vakuutus yhtiöltä.


      • mesellä
        tuhmatpojat kirjoitti:

        KOLMESTA TALOSTA ON AJETTU RALLIA AAPAJÄRVESSA JA TULLAAN AINA AJAMAAN NIIN VIOITTAKO TE PIETTÄÄ SEN PÄÄN KIINI!!!!! OOTAKKO MIE SAAN AUTON TULILLE NIIN ON SEMMOSTA MENOA ETTÄ EI OLE ENNEN NÄHTY!!! PUTKI POIS JA MENOKSI AAPAJÄRVEN LÄNSIPÄÄHÄN ENEMMÄNKÖ LAKI SALLII JA SIELU SIETÄÄ, MIKS TE ETTÄ TULE PÄIN NAAMAA SANOMMAAN JOS TEILLÄ ALKAA NAKERTAAN TUO AJO, TARVI ALKAA KIMITTÄÄN JOSSAKI NETISSÄ. SEHÄN ON VAIN HYVÄ ASIA JOS POLIISIT TULLEE YLIHUOMENA KO KAIKKI ON JO LIU ENNU PAIKALTA :P sie riethaan viherpiiperö voit piettää sen pään kiini niistä saasteista, tuo järvi ei voi enempää saastua että turha alkaa kitiseen. mehän ajettaan missä vain ja milloin vain. ei pitäs teitä liikuttaa jos me
        ajettaan yleisillä teillä ko jos tullee kolari niin tehän te sitä rahhaa saatta vakuutus yhtiöltä.

        onko Länsipäässä orpoja lapsia....vai kiireisiä vanhempia!?


      • lapsellinen setä
        mesellä kirjoitti:

        onko Länsipäässä orpoja lapsia....vai kiireisiä vanhempia!?

        kyllä kaupunkiin laitetaan nuorisolle tiloja ja halleja, mutta sitten ihmetellään jos aapajärvessä tai karungissa nuoret tekee sitä tai tätä. Missä päättäjät ? heti karvalakkiliike pystöön että saatais Kaungin alueellekkin nuorisotialt uudelleen pystöön niin loppuis tuo nuorison kyttääminen, mitä tekevät ja missä. Ei oo niitten vika että harrasteet ovat vähissä, pitäis olla iloinen , että jottain ovat keksineet....


    • vittuuntunu

      ette viittis vittu napista meilläpäin liakas ajaa naamupir poika rallia autola missä ei ole putkea ja ajaa yölläki ei minua haittaa oppiipa poika ajaan ja hanki korvatulpat jos tosissaan alkaa vituttaan tai mene sanoon päin naamaa poliisikin tulee vasta ylihuomenna kun niitäkään ei tolanen juttu paljoa kiinnosta.

      • ääliöt!!

        no länsipäässä ei ole orpoja lapsia eikä kiireisiä vanhempia joten piä pää kiini nupisija. mukavaa hommaa tuo rallin ajo tuola apitsun jäälä!!! ja mie en lopeta sitä monneen vuotteen tai varmaan ikinä!!


      • Katolhan käyny jolpi
        ääliöt!! kirjoitti:

        no länsipäässä ei ole orpoja lapsia eikä kiireisiä vanhempia joten piä pää kiini nupisija. mukavaa hommaa tuo rallin ajo tuola apitsun jäälä!!! ja mie en lopeta sitä monneen vuotteen tai varmaan ikinä!!

        Pistellee tuo homma ko ajethan rallia tuossa meän järvessä. Mie en koskhan ole siellä ajanu ko mie niin pelkään että se saastuttaa tuota kaunista järvimaisemaa. PS: Vain escortilla ja gämrylä ajo sallittu järvellä


      • vittuuntunu
        Katolhan käyny jolpi kirjoitti:

        Pistellee tuo homma ko ajethan rallia tuossa meän järvessä. Mie en koskhan ole siellä ajanu ko mie niin pelkään että se saastuttaa tuota kaunista järvimaisemaa. PS: Vain escortilla ja gämrylä ajo sallittu järvellä

        no eipä paljon ole napinaakaan täällä ilemennyt vissiin meni net valittajat peitonalle piiloon kun täälläkin loppu se uhoaminen ?häh luuserit


    • uikaa paskassa

      on kyllä menny päin helvettiä koko aapajärven vanhukset, valittaa rallin ajamisesta

    • 1+1=:D

      mukavaa tuo rallin ajaminen :D:D:D:D

    • hikipipo

      miksi yleistit vanhukset =)=(

    • Eläköön Aapajärvi

      Eikö kuulu mitään uutta Aapajärveltä.Onko Aapajärvi hiljentynyt.

      • khyllä

        aapajärvi ei hiljenny koskaan, valittajat ei uskalla ennään valittaa


    • Mie vain

      Aijjaahan nuo aikuset vanhat ukotki pitkin yötä, mutta ero on se, että ne saattaa olla päissä. Siinä vasta vaaratilanne, ko päihtyny tullee vastaan toista kaistaa.

    • vastuu vanhemille

      Kaikista pahinta mitä minä olen ajatellut tässä lasten kasvatuksessa on että jos lapsilla ja nuorilla tulee riitaa niin meidän aikuisten täytyis osata ratkoa pulmia toisten vanhempien kanssa eikä meidänki alkaa riitelemään lasten asioista.Pankaapa nyt viisaat päänne yhteen ja keksikää ratkaisu joka tyydyttääkaikkia

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      887
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      134
      579
    Aihe