Miten sanotaan huomisaamuna saksaksi? Tuplamorgenitko - 'am Morgen Morgen'?
Onkos tyttönen 'Mädchenchen'?
'Huomenna aamulla' saksaksi?
9
1434
Vastaukset
- kjkjkjkjjkjkjkjk
on huomisaamuna.
Tyttönen - Mädel? "Poikanen" - Bub. - Nur nicht heute
Tyttö(nen) on Mädchen, ja huomenaamulla voisi ajatella "aamulla varhain" = Morgen fruh ( u:n päälle pilkut).
- mun turha kommentti
No niin, kyllä se on ihan virallinen ilmaus huomisaamulle tuo morgen früh, eikä tarvitse mitään prepositiota seurakseen.
- Eilistä
Näillä eväillä on helppo jatkaa, kiitos.
Lisäkysymys. Jos tiistaina klo 14.40 puhuu saman tiistain aamusta, puhutaanko silloin Morgenista, jos halutaan sanoa, että "aamulla kävin kaupassa". Siinähän tuo imperfekti kai kertoo, puhutaanko 'aamusta' vai 'huomisesta'.
"Aamulla kävin kaupassa"=?
"Huomenna käyn kaupassa"=?- pikakurssiako kaipaa
imperfekti ja futuuri.
Tietysti voi sanoa: Heute morgen ging ich einkaufen. Morgen werde ich einkauden gehen.
Kyllä - aikamuodot! Ja voi olla että käännöksissä on väärät sanavalinnat käydä kaupassa -merkitykseen. - korjaus
pikakurssiako kaipaa kirjoitti:
imperfekti ja futuuri.
Tietysti voi sanoa: Heute morgen ging ich einkaufen. Morgen werde ich einkauden gehen.
Kyllä - aikamuodot! Ja voi olla että käännöksissä on väärät sanavalinnat käydä kaupassa -merkitykseen.einkaufen. Ei d vaan f.
- Anonyymi
morgem frūh
- Anonyymi
Gutem morgem fru Hyvää varhaisaamua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Gutem morgem fru Hyvää varhaisaamua.
Hyvää huomenta rouvaseni. ja sit pantiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191702
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37993Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730