Parhaat karjalanpiirakat?

mitkähän ovat

Mitkä valmiskarjalanpiirakat ovat parhaita? (Joo, tietysti itse tehtynä olis parasta mut ostan kyllä useimmiten valmiita...) Myös pakasteversioita voi ehdottaa.

15

3990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun mielestä nämä

No jos ei nyt lasketa jotain torilta ostettuja irtomyyntipiirakoita, niin kaupan piirakoista maukkaimmasta päästä ovat paperipussiin pakatut Fazerin piirakat. Pakasteista tykkään enemmän niistä, joissa on kunnolla käsin tehty rypytys. Myllynparas on ja Vaasan rukiinen on aika hyviä mun mielestä.

Mutta eihän ruuan aina tarivtse olla arkena niin viimeisen päälle herkkua. Hintakin on yksi laadun osatekijä, joten muitakin tulee ostettua.

• elliivo

Minä tuossa hinta-asiassa yhdyn edelliseen. Siksi ostan usein Rainbow pakastepiirakoita. Ne makunsa puolesta lyövät laudalta kaikki valmiiksi paistetut. Suorastaan painivat ihan eri sarjassa. Ja kuten sanottu, hinta on aivan verraton valtti. Kun ne vielä paiston jälkeen voitelee vesi-voi-seoksella niin muuta ei kaipaa.

• Suosi suomalaista

Missähän ne Rainbow-piirakat on tehty? Onko ne suomalaisia?

• elliivo
        Suosi suomalaista kirjoitti:

Maistuvat ihan samantapaisilta kuin euroshopper-piirakat jotka tehdään Moilasella Pieksämäellä.
        Mieti vähän, eihän karjalanpiirakoita tehdä kuin Suomessa :)

• 29+22
        Suosi suomalaista kirjoitti:

ARVAILLA vaan voi mikä maa ,jotkut asia ovat mitä sattuu.Kokeilin jotain ei ollut makuuni ,todennäköistä jäljittelee PIRKKA mallia.

• mitkähän ovat

Kiitos vastauksistanne!Itse oon ostanu lähinnä Fazerin piirakoita ja Pirkka-pakastepiirakoita, jälkimmäiset ainakin olivat mielestäni keskimääräistä parempia. Mutta esim.porkkanatäytteisiä ei tahdo olla missään, saati sitten ohra-, kaali- tms. täytteellä, vaikka ne olisivat riisiversioita maukkaampia.

• elliivo

Ainakin Prisamassa on myynnissä niitä porkkanapiirakoita raakapakasteena. En muista valmistajaa, mut ne on niissä isommissa pusseissa.

• sekä aidot
        elliivo kirjoitti:

Ainakin Prisamassa on myynnissä niitä porkkanapiirakoita raakapakasteena. En muista valmistajaa, mut ne on niissä isommissa pusseissa.

karjalanpiirakat ovat parhaita.

• No tottahan se on että itse tehtynä ovat parhaita vaikkakin melkoisen työläitä vääntää.
      Jos ostaa valmiita niin ihan Rainbow menettelee; kun paistaa tarpeeksi kauan, voitelee
      voi-maitoseoksella ja antaa hautua sitten kunnolla etteivät jää koviksi.

Jossakin vaiheessa siwoissa / valintatalossa oli läpinäkyvään pussiin pakattuja raakapakasteita,
      liekköhän olleet Moilasen piirakoita, niitä on helppoa pitää pakkasessa hätävarana.
      Moilasella on myös hyvät coctail- piirakat, pienempiä kun tavalliset mutta nopeaan tarjoiluun
      ihan okay. Pahviboxi pakastealtaassa, onkohan siinä nyt 40 kpl.

Kyseleppäs muuten paikallisilta (martta)kerhoilta , tai eläkeläisryhmiltä tekevätkö he ?

Täällä ainakin on "mummojen kokoontumisajo" joka torstai seurakunnan tiloissa ja sieltä
      on tullut monesti ostettua uunituoreet piirakat. Se toimii tilausten perusteella, eli listat
      kiertää, ja ilmoitat vaan montako otat. Hinta 1.30 /kpl ja tällä edistetään myös sosiaalista
      toimintaa heidän kesken.

• Piirasta poskeen

Markkoina liki kympin yhdestä karjalanpiirakasta. Ei kai ne mitään yksittäisiä taideteoksia ole? Etenkään jos mallina on käytetty emäntien omia piirakoita!

• tehdään

kaikki levonnaisen ihan kotona puulämmiteisessä leivinuunissa, jälkilämpöön sitten paistit ja puurot kotiruoka on sitä aitoa ilman lisäaineta.

• piirakalla on
        tehdään kirjoitti:

kaikki levonnaisen ihan kotona puulämmiteisessä leivinuunissa, jälkilämpöön sitten paistit ja puurot kotiruoka on sitä aitoa ilman lisäaineta.

vähän kalliinpi hinta.

• leipoo tosi
        piirakalla on kirjoitti:

vähän kalliinpi hinta.

hyviä KARJALANPIIRAKOITA voideltu a hinta 0.40 senttiä

• mitkähän ovat
        leipoo tosi kirjoitti:

hyviä KARJALANPIIRAKOITA voideltu a hinta 0.40 senttiä

Kiitos jälleen vinkeistä, etenkin elliivolle. Ostin Prismasta niitä pakasteporkkanapiirakoita, hyviä olivat vaikka rypytys oli melko olematon.

• Sitruuna

Tee ite vaan, helppo tehdä ja hyvää on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe