Jos tietokone hajoaisi...

ellastella

Mitä tekisit jos tietsikka hajoaisi? Se just jota nyt tuijotat ja joka heijastaa kasvoillesi kylmän valon.

Vai olisiko asiassa mitään ongelmaa? Sinulla ei olisi just heti rahaa ostaa uutta konetta, vaan vasta kahden viikon päästä.

Mun läppäri alkoi yks päivä tällä viikolla yhtäkkiä sammuttamaan itseään. No, avasin uudelleen. - Mutta moni asia ei ollutkaan enää ennallaan. Jostain syystä esim. nettiyhteys, Word ja valokuvienkäsittelyohjelma olivat hävinneet, samoin työpöydälle tallennettu valokuvakansio ja tekstitiedostot. On mulla ulkoinen kovalevy, usb-tikkuja ja cd-levyt, joista sain ohjelmat uudelleen koneelle. Näytön taustakuvakin oli kadonnut johonkin toiseen ulottuvuuteen...

Tulipa silloin mieleen, jossain siinä vaiheessa kun huomasin että kaikki oli kadonnut koneelta, että mitä jos ei olisi nettiä vaikka kahteen viikkoon.

Mulla olisi todella yksinäistä enkä tiedä mitä tekisin. Vaikka teitä ei ole edes oikeasti olemassa... Ja tämä netissä roikkuminen kun on ikään kuin jotain tekemistä ja tähän saa kulumaan helposti paljon aikaa. Tämä tuntuu mielekkäältä vaikkei taida olla sitä... Jos ei olisi nettiä, pitäisi keksiä jotain muuta, mutta mitä se olisi, enpä tiedä. Kirjastoon lainaamaan kirjoja? Tuntuu voimia vaativalta ja siltä, että pitäisi olla jokin tulevaisuus tai suunnitelma tai edes jotain.

26

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allmächt'ge jungfrau

      Itse asiassa ne ajat, kun tietokoneeni on ollut rikki tai huollossa, ovat olleet elämäni onnellisimpia. Viime kesänä kokonaiset kaksi viikkoa ilman konetta... aaaah.

      Netti-ihmiset ovat minusta rasittavampia kuin live-ihmiset, tosin varmaan siksi kun netti-ihmiset ovat olevinaan aina paikalla.

      • Ei noin

        Jos sun tietokone hajoaisi, tämä palsta olisi tylsempi paikka.


      • työtön ATM

        Olet ilkeä.


      • työtön ATM

        Aina meitä ATM:ä solvataan. :(


      • älymies 23
        työtön ATM kirjoitti:

        Aina meitä ATM:ä solvataan. :(

        Hei, älkää tapelko. Musta riittää jokaiselle ;)


    • Ei ole mitään ongelmia kun osaan korjata vian kuin vian. Ainoa ongelma on silloin jos palveluntarjoajan päässä on vikaa, niin siihen ei itse pysty vaikuttamaan. Lisäksi kun on useita koneita :)

      Jos ei olisi nettiä? Katselisin varmaan tv ja leffa kokoelmaani. Sekä lähtisin muualle kävelemään, jne.

      • ellastella

        Sanoista miestä, "osaan korjata vian kuin vian." No, miksi mun kone yhtäkkiä vaan sammutti itsensä ja kaikki tiedostot, tallennetut ohjelmat olivat kadonneet? Tekeekö se saman tempun uudelleen... (nyt toimii hyvin).


      • ellastella kirjoitti:

        Sanoista miestä, "osaan korjata vian kuin vian." No, miksi mun kone yhtäkkiä vaan sammutti itsensä ja kaikki tiedostot, tallennetut ohjelmat olivat kadonneet? Tekeekö se saman tempun uudelleen... (nyt toimii hyvin).

        Luultavimmin kovalevyssä on jotain vikaa tai softaympäristössä, ei pysty sen tarkemmin etänä tietämään tilannetta. Saattaa muuten tehdä saman ongelman uudestaankin jossain vaiheessa tai sitten ei.


      • ................
        itmies kirjoitti:

        Luultavimmin kovalevyssä on jotain vikaa tai softaympäristössä, ei pysty sen tarkemmin etänä tietämään tilannetta. Saattaa muuten tehdä saman ongelman uudestaankin jossain vaiheessa tai sitten ei.

        No mä toivon parasta.


    • 7+5=?

      Ei minun elämäni pyöri tietokoneen ympärillä, joten koneen rikkoutuessa vaihtoehtoisen tekemisen löytäminen olisi hyvin helppoa.

      Vaikken minä mikään nörtti olekaan, niin kyllä tuota ATK-sorminäppäryyttä löytyy sen verran, että kyllä minä sen vian osaisin itse korjata, joten koneen rikkoutuessa se aika kuluisi sitä konetta korjatessa. :D

    • työtön ATM

      Kauhea ajatuskin. Pitäisi kai muuttaa kirjastoon asumaan.

      • irma28

        Saisit sä mun luo tulla.


      • irma48

        Mä teen sulle joka aamu eväät mukaan, mussusein!


      • teinipilluuuuuu

        Tuuu mun luo! oon syöny tänään jo kaks fatserin sinistä ja juonu kermakaakaoo. Kokeilin niin jo tuntuu pikkanen ihramakkara! KULTA oot.


      • työtön ATM
        teinipilluuuuuu kirjoitti:

        Tuuu mun luo! oon syöny tänään jo kaks fatserin sinistä ja juonu kermakaakaoo. Kokeilin niin jo tuntuu pikkanen ihramakkara! KULTA oot.

        Irman kutsun hyväksyn, sinun en. Pieni ihramakkara mihinkään riitä.


      • teinipilluuuuu
        työtön ATM kirjoitti:

        Irman kutsun hyväksyn, sinun en. Pieni ihramakkara mihinkään riitä.

        Syön lisää ja plajon! Lupaan. tiedät että muhun voi luotta. teen mitä vaaan sun vuoksesi!

        MÄ RAKASTAN SUA

        Leikkaan moottorisahalla jalan poikki jotta oisin rumempi!!


      • irma38
        irma28 kirjoitti:

        Saisit sä mun luo tulla.

        Sä oot feikki.


      • irma108
        irma38 kirjoitti:

        Sä oot feikki.

        iiiiiiiiitttttttteeeeeeeooooootblyääärggh


    • Suuri isä

      Djkfdgkfgsdkdg askcfh sdkgfsdksdkf. Gsdkgfsdk fsdkgf ksgfksdgfsdk gfsfjk sfkg, f gdhkgfdksgfksdgfks ksdhgfsdukf gksdgfksdgfdks. Jkgfdk sgfdkgfjksdgdkgf, khf ksdgfdks fkdfjgksd fkvöekfvhleifgoehdodval ihgidfheofhfda fieodfhödhlaf:

      1. Ghosdgsghf sd yfgfisdg yfsgfisgi, syf usgfsiudy Fsiyf Hjgfkdsgv hduksgfsdugf cihyfsdioh.
      2. Ghjdjvfoxdfpd foysdoigfsdiofy s 18. dugfdsfoudsgf fuiodsgfodgfosd Fohgfosigfos sdfsdiogfo.

      • työtön ATM

        Juuri tuota tarkoitin.


      • Suuri isä

        kz


      • sexbambi17
        Suuri isä kirjoitti:

        kz

        Toi on feikki. Mä kyllä tunnen mun isin.


    • selvät sävelet

      Otan miniläppärin käyttöön. Jos sekin hajoaa menen kauppaan ja ostan uuden. Seison miellummin kuukauden päälläni odottellen uutta konetta, kuin käytän vapaa-aikani tietokoneeni ongelmien korjaamiseen ja ratkaisemiseen. Varmuus kopioita ei ole, mutta ei mullla ole sellaista tavaraa koneella mikä jäisi harmittamaan. Sen ajan kun seison päällä voin katson vaikka telkkaria :D

      Tervesin. Ammatiltaan nörtti

    • Ei noin

      Itkisin? Ei vaan, mulla on kyllä varaa ostaa uusi kone ja pääsen naamakirjaan kännykällä. Elämä pelastettu!

      • ellastella

        Sulla on varaa osta heti uusi ja sulla on kännykässäkin nettiyhteys ja oot naamakirjakingi...

        .... Senkin vegebodari mikä se oli nussijamestari tai joitain dille!!


      • asdfsadasss
        ellastella kirjoitti:

        Sulla on varaa osta heti uusi ja sulla on kännykässäkin nettiyhteys ja oot naamakirjakingi...

        .... Senkin vegebodari mikä se oli nussijamestari tai joitain dille!!

        KERRANKIN ella puhuu asiaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      304
      9888
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      68
      2241
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2044
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1870
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1838
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1766
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1348
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1246
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1229
    Aihe