Kona Dew halvimmalla?

Juuso.

No nyt iski pyöräkärpänen, ensi vuonna ajan kaikki työmatkat fillarilla! Kaveri suositteli parhaaksi hintaluokassaan Kona Dew Plussaa.

Olen nyt etsinyt tietoa monta päivää siitä, mistä sen saisi halvimmalla. Asun Espoossa.

http://www.pyorakeskus.fi/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=22&product_id=383&Itemid=6&vmcchk=1&Itemid=6

Tässä hinta 599€ ja tulee kotiinkuljetettuna tuohon hintaan. Pitää siis olla toi uusi eli vm.2011 -malli ehdottomasti. Onko tietoa saako jostain vielä halvemmalla? Itse en löytänyt.. Täytyy laittaa tilaukseen ennen lumien sulamista vielä niin on sitten valmiina baanalle heti :) Tuleeko teille fillariproot muuten muita malleja mieleen, joissa olisi levyt ja noin hyvät osat tuossa hintaluokassa?

33

12575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -
      • -jakethesnake-

        osat on paremmat tossa 2011-mallissa.Painokin hieman kevyempi.Suosittelisin katsomaan lisäksi muita merkkejä,Trekillä taitaa olla hybridejä tänä vuonna paljon laajempi valikoima.Trek on tietysti se pyörä, jolla Lance Armstrongkin ajaa eli vähän Trek-lisää joudut merkistä maksamaan,mutta kokemukseni mukaan tosi laadukkaita fillareita!

        Näytti tosiaan olevan edulliset hinnat tuolla Pyöräkeskuksessa,ainakaan heti ei tule mieleen mistä noita uusia malleja saisi halvemmalla ellei sitten joku olisi kerennyt jo ostamaan sellaista ja myisi käytettynä esim huuto.netissä,mutta tuskin vielä sellaisia kovin paljon löytyy kun alkuvuosi menossa vasta.Itse ottaisin varmaan sinun tilanteessasi Trekin PDX:n:

        http://www.pyorakeskus.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=234&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=6

        työkaverilla tämä:

        http://www.pyorakeskus.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=164&category_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=6

        ja kuulema ollut 110% tyytyväinen tohon.. Yks vaihtoehto ois kanssa cyclocrossi,mutta jos aristat pässinsarvi-tankoa niin työmatkoihin taajamissa kyllä varmasti kivempi se hybridi.


      • Käsittääkseni tuo Dew ja Dew Plus on koottu hiukan eri osista. Dew Plus on koottu paremmista osista. Dew Plussan vuosimallien 2010 j 2011 välillä näyttää olevan eroja esim. jarruissa. Vuosimallissa 2011 näyttää olevan halvat hydrauliset levyjarrut, kun taas vuosimallissa 2010 näytti olevan mekaaniset levyjarrut. Konalla näyttää olevan noita Dew malleja useita, joten vertaellessa pitää ottaa tuokin asia huomioon. Saattaa mennä sekaisin noissa maleissa.


      • Oma mielipiteeni
        a.s kirjoitti:

        Käsittääkseni tuo Dew ja Dew Plus on koottu hiukan eri osista. Dew Plus on koottu paremmista osista. Dew Plussan vuosimallien 2010 j 2011 välillä näyttää olevan eroja esim. jarruissa. Vuosimallissa 2011 näyttää olevan halvat hydrauliset levyjarrut, kun taas vuosimallissa 2010 näytti olevan mekaaniset levyjarrut. Konalla näyttää olevan noita Dew malleja useita, joten vertaellessa pitää ottaa tuokin asia huomioon. Saattaa mennä sekaisin noissa maleissa.

        Varsinkin ympärivuotiseen ajoon mekaaninen levari on varmempi valinta kuin halpa hydraulilevari.


    • Jep jep

      Dew on hintaluokassaan kuulemma siedettävä asfaltti pyörä. Se ei ole siis hybridi, vaikka joku sitä on Suomessa luovasti sellaisena myynyt. Pyörä on tarkoitettu työmatkatykiksi tms. Lenkkipyöräksi oikea maantiepyörä on parempi vaihtoehto.

      Osaathan mitoittaa pyöräsi oikein? Väärän kokoisella pyörällä ei tee mitään.

      Muista laskea pyörän hintaan mukaan kaikki tarpeellinen: lukkikset, kengät, valot, työkalut jne. Tuohon muuhun menee vähintään 150€, jos sitä ei ole siirtää vanhasta pyörästä.

      • -

        Jos Konan markkinointiosasto on keksinyt sille termin asfalttipyörä tai joku muu termin asfalttitykki niin ei se sitä tarkoita, etteikö se silti hybridi olisi. ;)


      • Börje 321

        Hahah, asfaltti-pyörä.. Just joo. Hybridi mikä hybridi :) Hyviltähän noi Konan hybridit työmatkakäyttöön silti vaikuttavat. Ovat suurimmat "pommit" onnistuneet välttämää noissa malleissaan. En mollaa siis.


      • -
        Börje 321 kirjoitti:

        Hahah, asfaltti-pyörä.. Just joo. Hybridi mikä hybridi :) Hyviltähän noi Konan hybridit työmatkakäyttöön silti vaikuttavat. Ovat suurimmat "pommit" onnistuneet välttämää noissa malleissaan. En mollaa siis.

        Sinänsä hauskaa, kun joillain on pakottava tarve keksiä eri kiertoilmauksia hybridille, esim. fitness-pyörä, "suoratankoinen crossari" ja vaikka tuo asfalttipyörä.

        Kona Dew on silti hybridi sanan parhaassa merkityksessä, eli siihen on lainailtu maastopyöristä ja maantiepyöristä sellaisia piirteitä, jotka tekevät siitä oikein mainion yleispyörän. Eli suunnittelijat ovat aidosti miettineet asiaa.


      • dew ei ole hybridi
        - kirjoitti:

        Sinänsä hauskaa, kun joillain on pakottava tarve keksiä eri kiertoilmauksia hybridille, esim. fitness-pyörä, "suoratankoinen crossari" ja vaikka tuo asfalttipyörä.

        Kona Dew on silti hybridi sanan parhaassa merkityksessä, eli siihen on lainailtu maastopyöristä ja maantiepyöristä sellaisia piirteitä, jotka tekevät siitä oikein mainion yleispyörän. Eli suunnittelijat ovat aidosti miettineet asiaa.

        Hybridi on yleensä onneton viritys, jossa yritetään tehdä joka paikassa toimiva pyörä, mutta lopputulos on halvoista osista kasattu yleiskelvoton kulkupeli, jolla ei oikeastaan tee mitään, eikä ajoasentokaan palvele ketään. Sitten vielä päälle täysin turhat painon tuojat, kuten tarakka, seisontatuki, täyspitkät lokarit ja kaikki se muu turha halpa tilpehööri niin puhutaan hybridistä. Osatkin ovat takavaihtajaa lukuunottamatta sitä halvinta kuraa useimmiten. Tunturin yleiskelvottomat x-sarjan mallit, sekä nykyiset punamustat hirvitykset ovat niitä hybridejä, samoin Helkaman totaalisen perseestä olevat mallit, mm Helkama S3000 ja s6000, jotka ovat ergonomisestikin aivan hirveitä vehkeitä. Käytännössä kaikilla halpavalmistajilla on laaja mallisarja hybridejä, joiden yhteinen nimittäjä on yleiskelvottomuus, alkaen jo ajoasennosta ja vaihderatkaisusta. Et voi tehdä asfalttipyörää maastopyörän komponenteilla niin, että lopputulos on hyvä. Ja kun niittaat siihen vielä tarakat ja muut romut, niin kyseessä on aivan älyttömän painava rotjake, jolla on kaikkea muuta kuin kivaa polkea.

        Kona Dew ei ole hybridi vaan oikein erikseen työmatka- ja lenkkikäyttöön suunniteltu ja rakennettu kevyt asfalttipyörä, joka ei kuitenkaan ole aivan fitness-pyörä luokassa, kuten esimerkiksi Tunturi F600 ja Bianchin camaleonte-pyörät ovat. Myöskään fitness-pyörä ei ole hybridi, vaan suoratankoinen maantiepyörä, erotukseksi sitten taas siitä pässinsarvisesta maantiepyörästä, joka taas kerran pitää sitten osata erottaa cc:stä, jossa on myös kippurasarvi.

        Kona Dew on kaikkiaan oikein onnistunut paketti yleislaatunsa ja osiensakin suhteen. Kona Dew plus on vielä pykälän parempi kunhan niitä ei mene rakentelemaan ylipainaviksi rotjakkeiksi lisäämällä tarakan ja lokarit ja tyylivirheenä tavallisen polkimet. Näitä pyöriä kuuluu polkea lukkopolkimilla. Ostaa tarvitsee vielä valot, juomapuollotelineen ja pullon sekä lukkokengät ja polkimet siis pyörään. Jos tavaraa on kuljetettava niin kevyt lasti repussa. Ei sitä rotjaketta telinettä kiinni pyörään.


      • -
        dew ei ole hybridi kirjoitti:

        Hybridi on yleensä onneton viritys, jossa yritetään tehdä joka paikassa toimiva pyörä, mutta lopputulos on halvoista osista kasattu yleiskelvoton kulkupeli, jolla ei oikeastaan tee mitään, eikä ajoasentokaan palvele ketään. Sitten vielä päälle täysin turhat painon tuojat, kuten tarakka, seisontatuki, täyspitkät lokarit ja kaikki se muu turha halpa tilpehööri niin puhutaan hybridistä. Osatkin ovat takavaihtajaa lukuunottamatta sitä halvinta kuraa useimmiten. Tunturin yleiskelvottomat x-sarjan mallit, sekä nykyiset punamustat hirvitykset ovat niitä hybridejä, samoin Helkaman totaalisen perseestä olevat mallit, mm Helkama S3000 ja s6000, jotka ovat ergonomisestikin aivan hirveitä vehkeitä. Käytännössä kaikilla halpavalmistajilla on laaja mallisarja hybridejä, joiden yhteinen nimittäjä on yleiskelvottomuus, alkaen jo ajoasennosta ja vaihderatkaisusta. Et voi tehdä asfalttipyörää maastopyörän komponenteilla niin, että lopputulos on hyvä. Ja kun niittaat siihen vielä tarakat ja muut romut, niin kyseessä on aivan älyttömän painava rotjake, jolla on kaikkea muuta kuin kivaa polkea.

        Kona Dew ei ole hybridi vaan oikein erikseen työmatka- ja lenkkikäyttöön suunniteltu ja rakennettu kevyt asfalttipyörä, joka ei kuitenkaan ole aivan fitness-pyörä luokassa, kuten esimerkiksi Tunturi F600 ja Bianchin camaleonte-pyörät ovat. Myöskään fitness-pyörä ei ole hybridi, vaan suoratankoinen maantiepyörä, erotukseksi sitten taas siitä pässinsarvisesta maantiepyörästä, joka taas kerran pitää sitten osata erottaa cc:stä, jossa on myös kippurasarvi.

        Kona Dew on kaikkiaan oikein onnistunut paketti yleislaatunsa ja osiensakin suhteen. Kona Dew plus on vielä pykälän parempi kunhan niitä ei mene rakentelemaan ylipainaviksi rotjakkeiksi lisäämällä tarakan ja lokarit ja tyylivirheenä tavallisen polkimet. Näitä pyöriä kuuluu polkea lukkopolkimilla. Ostaa tarvitsee vielä valot, juomapuollotelineen ja pullon sekä lukkokengät ja polkimet siis pyörään. Jos tavaraa on kuljetettava niin kevyt lasti repussa. Ei sitä rotjaketta telinettä kiinni pyörään.

        Kas näin, xc-funin comeback. Ihan hauska avautuminen kyllä.


      • Tarkennetaan vähän
        - kirjoitti:

        Jos Konan markkinointiosasto on keksinyt sille termin asfalttipyörä tai joku muu termin asfalttitykki niin ei se sitä tarkoita, etteikö se silti hybridi olisi. ;)

        Hybridi on maastopyörä, jota on sovitettu katukäyttöön vaihtamalla siihen maantiepyörän osia. Dew ei ole hybridi, sen runkogeometria ei ole maasturista.

        Jenkit käyttävät "asphalt" nimikettä. Lähinnä samanlainen eurooppalainen on fitnesspyörä. Maasturin kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.


      • -
        Tarkennetaan vähän kirjoitti:

        Hybridi on maastopyörä, jota on sovitettu katukäyttöön vaihtamalla siihen maantiepyörän osia. Dew ei ole hybridi, sen runkogeometria ei ole maasturista.

        Jenkit käyttävät "asphalt" nimikettä. Lähinnä samanlainen eurooppalainen on fitnesspyörä. Maasturin kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.

        "sen runkogeometria ei ole maasturista. "

        Vaan mistä? Onhan se nyt huomattavasti lähempänä täysjäykkää maasturia kuin vaikka maantiepyörää.

        Vertaa vaikka Salsa Ala Carte:
        http://www.dirtragmag.com/forum/attachment.php?attachmentid=26004&stc=1&d=1222631490

        Ja Kona Dew
        http://www.evanscycles.com/product_image/image/f3f/0a2/2be/31319/product_page/kona-dew-deluxe-2007-hybrid-bike.jpg?1227128884

        "Jenkit käyttävät "asphalt" nimikettä."

        Koita nyt vaikka googlata "asphalt bike" ja raportoi sitten kuinka yleinen nimitys on verrattuna hybridiin. Ei se hybridi ole oikeasti mikään pelottava nimitys.


      • Sanoisin näin
        - kirjoitti:

        Kas näin, xc-funin comeback. Ihan hauska avautuminen kyllä.

        Avautuminen oli kyllä asiaa. Hybridinä myydään Suomessa tällä hetkellä kaikenlasita roskaa, pääasiassa huonoja trekking-pyöriä. Hyvin harvoin itse asiassa hybridejä. Käytännössä kuluttajan kannattaa ohittaa kaikki "hybridit".

        Tietysti jo on saatavissa esimerkiksi joku vanha Tunturin teräksinen maasturin runko hyväkuntoisena, kannattaa harkita hybridin kasaamista sen ympärille. Se ei ole helppoa tai halpaa mutta hauskaa se voi olla.

        Perus jaolla pärjää pitkälle:
        - maastopyörä maastoon
        - maantiepyörä asfaltille ja
        - citysinkula kaupunkiin.

        Jos kauppias tarjoaa jotain muuta perusasiakkaalle, kannattaa lähteä seuraavaan kauppaan. Todennäköisesti kauppias, joka ei osaa tarjota edes oikeaa pyörätyyppiä, ei myöskään ymmärrä mitään pyörän mitoittamisesta.


      • lisää asiaa
        Sanoisin näin kirjoitti:

        Avautuminen oli kyllä asiaa. Hybridinä myydään Suomessa tällä hetkellä kaikenlasita roskaa, pääasiassa huonoja trekking-pyöriä. Hyvin harvoin itse asiassa hybridejä. Käytännössä kuluttajan kannattaa ohittaa kaikki "hybridit".

        Tietysti jo on saatavissa esimerkiksi joku vanha Tunturin teräksinen maasturin runko hyväkuntoisena, kannattaa harkita hybridin kasaamista sen ympärille. Se ei ole helppoa tai halpaa mutta hauskaa se voi olla.

        Perus jaolla pärjää pitkälle:
        - maastopyörä maastoon
        - maantiepyörä asfaltille ja
        - citysinkula kaupunkiin.

        Jos kauppias tarjoaa jotain muuta perusasiakkaalle, kannattaa lähteä seuraavaan kauppaan. Todennäköisesti kauppias, joka ei osaa tarjota edes oikeaa pyörätyyppiä, ei myöskään ymmärrä mitään pyörän mitoittamisesta.

        Hybridi on kauppiaan henkistä laiskuutta. Kas kun ei tarvitse asiakkaalta vaivautua kysymään, että mihin käyttöön pyörä tulee, kun kaikille voi myydä samaa roskaa ja se uppoaa tietämättömiin asiakkaisiin kuin häkä, ainakin kerran per asiakas. Toiste kukaan ei erehdy hybridiä ostamaan, ellei ole edelleen epäonnistuneen pyöräkaupan jälkeen yhtä tietämätön kuin ensimmäisellä kerralla.

        Kauppias, joka haluaa oikeasti palvella asiakastaan, kuuntelee millaiseen käyttöön pyörä tulee ja räätälöi ratkaisun sen pohjalta, eli myy asiakkaalle esimerkiksi asfalttikäyttöön maantiepyörän tai sen asfalttipyörän kuten Kona Dew. Urheilullisesti ajavalle tietysti maantiepyörä tai tämän oman mieltymyksen mukaan fitness-pyörä. Maastokäyttöön taas asiansa osaava myyjä myy laadukkaan maastopyörän. Paljon kesäretkiä ajavalle voi myydä hyvän trekking-pyörän, muttei niitä halpoja "hybridejä".

        Koska tietämättömiä keskivertotaviksia on paljon, on kauppiailla suuri kiusaus myydä sitä helposti myytävää huonoa hybridiä, joka varmasti tuottaa taloon rahaa, koska tietämätön ostaa sen joka tapauksessa kyseenalaistamatta huonoakaan pyörää. Siksi pyöräkaupoista ostetaan niin paljon huonoa tavaraa. Toinen syy on hinta. Suomalaista ei kiinnosta muu kuin se, että pyörän saa mahdollisimman halvalla. Ihan sama sitten, mitä kuraa osat ovat. Suomalainen ei ajattele hintalappua pidemmälle tehdessään pyöräkauppaa, vaikka pyörän pitäisi olla sijoitus ainakin seuraavaksi 10-15 vuodeksi. Halvalla ei saa hyvää ja kestävää. Hybridit siis kannattaa kiertää hyvin kaukaa.

        Olen itse siitä onnekkaassa asemassa pyöräkaupan asiakkaana, että tiedän täsmälleen mitä tarvitsen ja ostan laatua, koska tunnen näppituntumalta melko hyvin osasarjat ja tiedän milloin puhutaan laadusta. Minulle ei ole mahdollista saada myytyä sitä hybridiä, eivätkä kauppiaat sitä yritä paitsi kaikkein huonoimmissa pyöräkaupoissa (joihin en ylipäätään jalallani astu). Edellytän pyöräkaupalta aitoa asiakaspalvelua ja asiantuntemusta.

        Pyöräkaupasta kertoo paljon jo se, mitä merkkejä kauppa edustaa. Kun kaupan pääedustus merkki on vaikkapa Helkama, kierrän pyöräkaupan kaukaa. Mutta kun liikkeen ikkunassa on Bianchia, Cubea, Lapierrea, Konaa, Gary Fischeriä, Trekin paremman pään pyöriä ja Radonia, aletaan puhua pyöräkaupasta. Silloin voi jo olettaa, että myyjällä on keskivertoa enemmän harrastuneisuutta ja tietoa, eikä hän yritä myydä romua kultana.


      • lisää asiaa kirjoitti:

        Hybridi on kauppiaan henkistä laiskuutta. Kas kun ei tarvitse asiakkaalta vaivautua kysymään, että mihin käyttöön pyörä tulee, kun kaikille voi myydä samaa roskaa ja se uppoaa tietämättömiin asiakkaisiin kuin häkä, ainakin kerran per asiakas. Toiste kukaan ei erehdy hybridiä ostamaan, ellei ole edelleen epäonnistuneen pyöräkaupan jälkeen yhtä tietämätön kuin ensimmäisellä kerralla.

        Kauppias, joka haluaa oikeasti palvella asiakastaan, kuuntelee millaiseen käyttöön pyörä tulee ja räätälöi ratkaisun sen pohjalta, eli myy asiakkaalle esimerkiksi asfalttikäyttöön maantiepyörän tai sen asfalttipyörän kuten Kona Dew. Urheilullisesti ajavalle tietysti maantiepyörä tai tämän oman mieltymyksen mukaan fitness-pyörä. Maastokäyttöön taas asiansa osaava myyjä myy laadukkaan maastopyörän. Paljon kesäretkiä ajavalle voi myydä hyvän trekking-pyörän, muttei niitä halpoja "hybridejä".

        Koska tietämättömiä keskivertotaviksia on paljon, on kauppiailla suuri kiusaus myydä sitä helposti myytävää huonoa hybridiä, joka varmasti tuottaa taloon rahaa, koska tietämätön ostaa sen joka tapauksessa kyseenalaistamatta huonoakaan pyörää. Siksi pyöräkaupoista ostetaan niin paljon huonoa tavaraa. Toinen syy on hinta. Suomalaista ei kiinnosta muu kuin se, että pyörän saa mahdollisimman halvalla. Ihan sama sitten, mitä kuraa osat ovat. Suomalainen ei ajattele hintalappua pidemmälle tehdessään pyöräkauppaa, vaikka pyörän pitäisi olla sijoitus ainakin seuraavaksi 10-15 vuodeksi. Halvalla ei saa hyvää ja kestävää. Hybridit siis kannattaa kiertää hyvin kaukaa.

        Olen itse siitä onnekkaassa asemassa pyöräkaupan asiakkaana, että tiedän täsmälleen mitä tarvitsen ja ostan laatua, koska tunnen näppituntumalta melko hyvin osasarjat ja tiedän milloin puhutaan laadusta. Minulle ei ole mahdollista saada myytyä sitä hybridiä, eivätkä kauppiaat sitä yritä paitsi kaikkein huonoimmissa pyöräkaupoissa (joihin en ylipäätään jalallani astu). Edellytän pyöräkaupalta aitoa asiakaspalvelua ja asiantuntemusta.

        Pyöräkaupasta kertoo paljon jo se, mitä merkkejä kauppa edustaa. Kun kaupan pääedustus merkki on vaikkapa Helkama, kierrän pyöräkaupan kaukaa. Mutta kun liikkeen ikkunassa on Bianchia, Cubea, Lapierrea, Konaa, Gary Fischeriä, Trekin paremman pään pyöriä ja Radonia, aletaan puhua pyöräkaupasta. Silloin voi jo olettaa, että myyjällä on keskivertoa enemmän harrastuneisuutta ja tietoa, eikä hän yritä myydä romua kultana.

        Hybridi nimen alla myydään melkein pyörä kun pyörä jolla ei ole selkeää käyttötarkoitusta. Tuo hybridi on jo nimityksenä huono ja se ei kuvaa pyörän käyttötarkoitusta. Lähinnä markkinointi nimitys sekalaiselle joukolle pyöriä. Nk. hybridien joukosta löytyy käyttökelpoisia pyöriä monelle ajajalle, mutta siitä joukosta pitää löytää sopivan tyylinen pyörä omaan käyttöön. Sinäänsä nk. hybridi ei ole ei ole huono pyörä, kun vain siitä sekalaisesta joukosta pyöriä löytää sopivan ja sen sopivan pyörän löytämiseksi tarvitaan tietysti asiantuntemusta. No lopulta kaikki riippuu pyörän käyttötarkoituksesta ja millä asenteella pyöräilijä on ajatellut pyöräänsä käyttävän. Satunnaiselle pyöräilijälle tuo pyörä tyyppi ei ole niin tärkeä. Heille usein riittää, kun pyörä on ehjä ja sillä on vähän pyörällä ajavan mukava ajaa. Vähän pyörällä ajavan satunnaisen pyörän käyttäjän tarpeet on erillaiset kuin paljon ajavan. On hyvä, että tehdään pyöriä monenlaisille käyttäjille ja monenlaiseen käyttötarpeeseen. Pyörätyypi ja pyörätyypin valinta on lopulta makuasia ja yhtä oikeaa valintaa ei ole. Pääasia on se, että ajaa ja on pyöräänsä tyytyväinen oli pyörätyyppi mikä tahansa ja oli pyörän hinta mikä tahansa.


      • -
        - kirjoitti:

        "sen runkogeometria ei ole maasturista. "

        Vaan mistä? Onhan se nyt huomattavasti lähempänä täysjäykkää maasturia kuin vaikka maantiepyörää.

        Vertaa vaikka Salsa Ala Carte:
        http://www.dirtragmag.com/forum/attachment.php?attachmentid=26004&stc=1&d=1222631490

        Ja Kona Dew
        http://www.evanscycles.com/product_image/image/f3f/0a2/2be/31319/product_page/kona-dew-deluxe-2007-hybrid-bike.jpg?1227128884

        "Jenkit käyttävät "asphalt" nimikettä."

        Koita nyt vaikka googlata "asphalt bike" ja raportoi sitten kuinka yleinen nimitys on verrattuna hybridiin. Ei se hybridi ole oikeasti mikään pelottava nimitys.

        Jahas, menikin tuon Salsan linkki rikki. Tuossa vaikka: http://www.jensonusa.com/product/bi/BI302A04.jpg

        Mielelläni kyllä kuulisin palstan asiantuntijoiden/tuntijan mielipiteen siitä, millä tavoin Dew sitten eroaa täysjäykän maastopyörän geometriasta. Ja minkä takia se ei olisi hybridi.


      • everydayIshovvillin
        dew ei ole hybridi kirjoitti:

        Hybridi on yleensä onneton viritys, jossa yritetään tehdä joka paikassa toimiva pyörä, mutta lopputulos on halvoista osista kasattu yleiskelvoton kulkupeli, jolla ei oikeastaan tee mitään, eikä ajoasentokaan palvele ketään. Sitten vielä päälle täysin turhat painon tuojat, kuten tarakka, seisontatuki, täyspitkät lokarit ja kaikki se muu turha halpa tilpehööri niin puhutaan hybridistä. Osatkin ovat takavaihtajaa lukuunottamatta sitä halvinta kuraa useimmiten. Tunturin yleiskelvottomat x-sarjan mallit, sekä nykyiset punamustat hirvitykset ovat niitä hybridejä, samoin Helkaman totaalisen perseestä olevat mallit, mm Helkama S3000 ja s6000, jotka ovat ergonomisestikin aivan hirveitä vehkeitä. Käytännössä kaikilla halpavalmistajilla on laaja mallisarja hybridejä, joiden yhteinen nimittäjä on yleiskelvottomuus, alkaen jo ajoasennosta ja vaihderatkaisusta. Et voi tehdä asfalttipyörää maastopyörän komponenteilla niin, että lopputulos on hyvä. Ja kun niittaat siihen vielä tarakat ja muut romut, niin kyseessä on aivan älyttömän painava rotjake, jolla on kaikkea muuta kuin kivaa polkea.

        Kona Dew ei ole hybridi vaan oikein erikseen työmatka- ja lenkkikäyttöön suunniteltu ja rakennettu kevyt asfalttipyörä, joka ei kuitenkaan ole aivan fitness-pyörä luokassa, kuten esimerkiksi Tunturi F600 ja Bianchin camaleonte-pyörät ovat. Myöskään fitness-pyörä ei ole hybridi, vaan suoratankoinen maantiepyörä, erotukseksi sitten taas siitä pässinsarvisesta maantiepyörästä, joka taas kerran pitää sitten osata erottaa cc:stä, jossa on myös kippurasarvi.

        Kona Dew on kaikkiaan oikein onnistunut paketti yleislaatunsa ja osiensakin suhteen. Kona Dew plus on vielä pykälän parempi kunhan niitä ei mene rakentelemaan ylipainaviksi rotjakkeiksi lisäämällä tarakan ja lokarit ja tyylivirheenä tavallisen polkimet. Näitä pyöriä kuuluu polkea lukkopolkimilla. Ostaa tarvitsee vielä valot, juomapuollotelineen ja pullon sekä lukkokengät ja polkimet siis pyörään. Jos tavaraa on kuljetettava niin kevyt lasti repussa. Ei sitä rotjaketta telinettä kiinni pyörään.

        Aika säälittävää tekstiä myyntimieheltä, joka kehuu tietävyyttää ja ammattitaitoaan.
        Kona Dew on hybridi piste. Kaikissa hybredeissä runkogeometriaa ei ole kopiotu maastureista, kuten minulla.


    • Börje 321

      Nyt kirjoitetut tekstit viittaavat siihen että osalla taitaa ottaa ihan mielenterveiden päälle kun tajuaakin että kauppiaan myymä "über mahtava uutuus asfaltti-pyörä" paljastuikin kaikkien hylkimäksi hybridiksi. Ei pahalla jätkät mutta nyt menee vähän ylitse. Hybridi mikä hybridi. Maastopyörät on maastoon, maantiepyörät maantielle, cyclocrossit maun mukaan ja kaupunkipyörät/hybridit korkeintaan kaupungissa pyörimiseen (vai tuliks tähän vielä että asfaltti-pyörät asfaltille?).

      Sanoisin että tuo Konan Dew "asfaltti-pyörä" on hybridi ihan samassa mielessä kuin DH-pyörä on maastopyörä. Fitness-pyörä on hybridi siinä kuin xc-täysjousto on maastopyörä jne. Kaikki varmaan sai ideasta kiinni?

      Tuolla kun joku noista lisävarusteista mainitsi niin niihinkin löytyy ihan järkevä syy. Suomalaiset ovat aina tottuneet siihen että kun se muutaman sadan euron fillari ostetaan niin siitä löytyy pelit ja pensselit valmiina. Sen takia monissa Suomessa myytävissä fillareissa on lähes kaikki romppeet valmiiksi kiinni. Vielä jokunen vuosi takaperin näin ei ollut.

      Huom. en yhtään väheksy tuota Konan mallia. Päinvastoin. Hyvä poikkeus tuosta kaikesta massasta mitä hybrideinä myydään.

    • oiva meis

      No mutko ei noi kestä.. aina ko tuntuu et ny tuli halvalla hyvää ni ei


      OIVA OIVA OIVA OIVA

    • Hybridip

      Hmm... Mielenkiintoista lukea näitä "mielipiteitä". Omasta mielestäni Hybridi = Hybridi. Ero tietysti pienempi kuin verrattuna maasto - maantieajoon. Mutta takas topicciin...

      Kona Dew ihan "ok" perusajoon, verrattuna toisiin "halpis" merkkeihin. Polkupyörä tarjonta tällä hetkella alle 600e pyörissä on kuin neulan etsimistä heinäpellosta. Eli tarjontaa on, mutta laadukkaimman laatu/hinta suhteeltaan olevan pyörän etsiminen erittäin vaikeaa.

      • ihajees

        Itellä Dew Droppi ja olen ollu siihen todella tyytyväinen. kilsoja nyt vajaa kolme tonnia takana. Runko on ns. pommin kestävä. Osat etuvaihtajaa lukuunottamatta ihan kelpo tasoa hintaan nähden. Tosin etuvaihtaja on kuitenkin hyvin pelittänyt. Lähinnä ajan työmatkaa, mutta tuleepa tuolla heitettyä satunnaisia 80-100kilsan lenkkejä ja pitempiäkin reissuja on tehty.


    • NimimerkkiX

      Onpas täällä taas elitistiä liikkeellä.

      Pyörä kuin pyörä, kunhan se on suunnilleen soveltuva käyttötarkoitukseensa. Tuo Kona Dew vaikuttaa oikein passelilta yleispyörältä ja saatanpa itsekin ostaa sen seuraavaksi fillariksi työmatkoille, sekä iltalenkkejä varten.

      Niin, ja kun kerran töihin ajellaan, niin luonnollisesti tavallisilla polkimilla ja rapakaarilla varustettuna. Ei niitä lukkoja tarvitse kuin harrastajat ja naama/selkä kurassa ei kehtaa mennä palaveriin. Tarakkaakin saatan harkita, jotta saa satunnaiset kamat kulkemaan ilman reppua.

      Viimeisimmäksi kiihkoilijoiden pyhäinhäväistykseksi ruuvaan siihen nykyisestä kulkineesta lasten turvaistuimen telakan.

      Ja tämä ei sitten ollut mitään trollausta. Kaikki nyt vain eivät ota pyöräilyä niin naurettavan tosissaan kuin muutamat täälläkin tuntuvat tekevän.

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Polkimet valitaan lähinnä matkan pituuden ja ajotyylin mukaan. Jos työmatka on 10km siivu, niin harva viitsii ajaa fläteillä. Fixillä ajettaessahan pitää olla joko lukkikset tai ainakin häkit. Itse en viitsi ajaa fläteillä kuin muutama sata metriä. Lukkikset vain ovat mukavammat.

        Turvaistuimet ovat kehittyneet paljon viimevuosina! Enää ei tarvitse tarakkaa turvaistuimen takia, vaan kiinitys tulee suoraan runkoon. Todella fiksu juttu.

        Rapakaaret, täysimittaiset sellaiset, ovat pakolliset, jos ei voi vaihtaa asua. Sellaiset saa toki kaikkiin työmatkapyöriin. Konan Honky Tonk on yksi vahvimmista ehdokkaista, jos hakee halpaa työmatkapyöräksi suunniteltua pyörää, eikä tarvitse välttämättä nastoja.


    • Kona on kingein

      Menevän näköinen peli. Tekisi kyllä itsekin mieli. V-tuttaa polkea maasturilla duunimatkoja kun ei se rullaa mihinkään. Naisetkin menee ohi. Maantiefillareilla.

      Shimano Altusta ja muuta kuraa on eksynyt Konaan. Ei tommosia osia tulisi valmistaa ollenkaan. Surkeinta paskaa mitä löytyy. Pari Konaa omistaneena tiedän, että runkojen geometria ja yleinen fiilis/tuntuma on kohdallaan. Kauppaan vaan tinkimään varusteita mukaan ja sopimaan diilistä että osia vaihdetaan heti kättelyssä.

    • Franke666

      Mistähän löytäisi Kona Dew:n koeajettavaksi Helsingissä?
      Kauppaveljiä ei enää ole.

      Ei äkkiseltään löydy yhtään kauppaa mistä löytyisi hyllystä.

      • foo bar

        Espoontorin pyörässä oli pari viikkoa sitten Konan esittelypäivä. Kannattaa ainakin soittaa sinne ja kysäistä (ei toki Helsinkiä mutta junalla pääsee ihan viereen).


      • foo bar
        foo bar kirjoitti:

        Espoontorin pyörässä oli pari viikkoa sitten Konan esittelypäivä. Kannattaa ainakin soittaa sinne ja kysäistä (ei toki Helsinkiä mutta junalla pääsee ihan viereen).

        ... ja toinen vaihtoehto vois olla System1, Konalassa. Sinnekin soittoa vaan etukäteen niin ei tule tyhjäkäyntiä.


      • Frankie666
        foo bar kirjoitti:

        ... ja toinen vaihtoehto vois olla System1, Konalassa. Sinnekin soittoa vaan etukäteen niin ei tule tyhjäkäyntiä.

        Kummallakaan ei ole Dew tai Dew DL malleja mitkä kiinnostaisi. Ainoastaan Plus mallia. Mikä plussassa on parempaa 200€ edestä? Levyjarruja en kaipaa.


    • suosittelen22

      Kona Dew Plus 2015 ja muutkin mallit myydään kaikkein edullisimmin Englannista. Nettikaupan kautta. Luotettava ja ILMAINEN toimitus, DHL tuo himaan alta viikossa. Ja 20-30% alle Suomen hintojen. Suosittelen !

      Esim. Kona Dew plus 2015 vain 532 eur sis. alvv

      http://www.wiggle.co.uk/cycle/

      • Alkup_maantiepyöräi

        Joo, mutta se fiksuin "halpa mutta siedettävä" perus Dew oli viime vuoden poissa mallistosta. Nyt se on palannut. Kalliimmat Dew mallit alkavat olla niin lähellä halvimpia cyclocrossareita, että cyclon hankinta on järkevämpää. Jos taas ajaa vain kesällä, niin teräsrunkoinen Honky Tonk on paras valinta.


    • aatospalmen

      jahans kaiveltu sit pari vuota vanha juttu...ja kuka ajaa enää jollain konan hybridillä??? ei kukaan! tätä nykyä ajellaan cyclo crossarilla ja maantiepyörällä..

    • jokuvaan313
    • SKEIDAAKAMAA

      shimano A sarjaa!!!! EI JATKOON! ROSKALAVALLE VIE......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe