On kuulemma hyvää ja maukasta, mutta mistä resetti? Olen yrittänyt vaikka mistä mutt ei osunu kohdalle.Voisiko joku ystävällisesti kertoo ja kiitti jo etukäteen vaivan näöstä
ALPPILEIPÄ
2
1120
Vastaukset
- M'
ei kai se Alppileipä sen kummempaa leipää ole kuin seka- tai hiivaleipä, joihin ohjeita löytyy pilvin pimein. Hieno nimi ei varmaan takaa sen kummoisempia aineksia. Leipomon veroista ei varmaan kotona saa tehtyä, jos johonkin tiettyyn olet mieltynyt, koska leipomonleivissä käytetään jauhonparanteita yms. Toki valtavan hyvää hiivaleipää saa tehtyä kotikonstein.
Jos puhutaan oikeasta Alpeilla myytävästä leivästä: nehän on aika pieniä ja
lettikuvioisia aamiaisleipiä tai solmusämpylöitä. Siinä saattaa olla pinnalla
seesaminsieminiä tai aruringonkukan vastaavaa, leivottu pitkälti vehnäjauhoon.
Tämä riippu hieman siitä valtiosta minkä alueella liikutaan ja näillä main ei viljellä ruista.
Suomalainen alppileipä on melko sama kuin hiivaleipä.
Muoto määrää tässä nimen, eipä oikeastaan mikään muu. Pinnan jauhotus
ja kuviointi kai on idiksenä; eli korkeampi komikulmainen tötterö pintaviilliolla
ja melko runsaalla jauholla. Saa olla huokoinen sisältä, niin että jos /kun itse
teet niin laita ainakin reilummin hiivaa kun normaalisti.
Nimeksi sitten vaikka Monte Rosa :o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670