Rengaspolttimen ja muurikan hankinta

Hannele

Ollaan ajateltu ostaa rengaspoltin ja muurikka. Polttimia saa halvallakin, n. 7 € on ollu tarjouksessa, mutta sitten jotkut maksavat jopa 50 €. Mikä ero näillä on, ja saako tuollaisella halpapolttimella ja muurikalla tehtyä kelvollista perusgrilliruokaa? Mitenkäs tuo muurikka, mitä eroja niissä on, mitä kannattaa ottaa huomioon kun ostaa?

8

11248

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joni

rengaspoltin on niin yksinkertainen vempele etten näe kovinkaan paljon hyötyä sijoittaa euroja polttimeen. itse olen tullut toimeen halpamallilla jo vuosia. jos meinaat ottaa polttimen mukaan reissuille niin tarkasta että jalat saa helposti irti ja paikalleen. Muurikassa on tarkeää huolto. itsellä on kotimainen OPA ja se on hyvä. käytännössä pannu on ikuinen kun hoitaa hyvin joten muutaman euron säästö kiinalaisessa pannussa tuntuu mitättömältä.

• Kauko Näkö

Ostin eilen Tarjoustalosta polttimen (4,90) ja matalapainesäätimen (9,90) ja seuraavaksi ajattelin hankkia sen pannun. Motonetissa katselin jalallista muurinpohjapannua, hinta olisi 7,90. Olen vielä kahden vaiheilla ostanko oikean muurikan vai tuon kiinalaisen. Niin ja TArjoustalossa oli alumiininen muurikan kansi hintaan 3,90. Ainoa kallis juttu tässä taitaa tulla kaasupullon hankinnasta. Muuten kyllä pääsee aika halvalla kokkailemaan.

• Muurikka

kunnon pannu se kannattaa pitkänpäälle. Hoidat sen hyvi niin se kestää toiseenkin sukupolveen.
        Jalat siinä pitää olla että voit sitten käyttää sitä myös avotulellakin. Minä teen siinä suuria määriä kestiruokia (n.20 henk.)ja on todella pidetty tuo muurinpohjapannu. Käytösssäni ollut jo yli 10 vuotta, pannu senkuin paranee vaan käytössä.

• mieltä
        Muurikka kirjoitti:

kunnon pannu se kannattaa pitkänpäälle. Hoidat sen hyvi niin se kestää toiseenkin sukupolveen.
        Jalat siinä pitää olla että voit sitten käyttää sitä myös avotulellakin. Minä teen siinä suuria määriä kestiruokia (n.20 henk.)ja on todella pidetty tuo muurinpohjapannu. Käytösssäni ollut jo yli 10 vuotta, pannu senkuin paranee vaan käytössä.

Osta Muurikka, vaikka maksaakin enemmän. Se on takuuvarma.

• niin

Siinä sitä taas kaupunkilaispölhöt ihmettelee että mistä päästä se tulitikku syttyy. Laittakaa sinne muurikan alle nuotio ja sitten lisäätte risun kerrallan kun siinä jotain paistellaan.Ehkä olisi sittenkin parasta hakea se valmiiksi grillattu porsaanseläke (Esbobuarna inte äter siankylkeä tms.)Tapiolan Sestosta.Sillä viidenkympin rengaspolttimen hinalla saa vaikka Tallinnan pimppiä tunnin jos osaa tinkiä eikä tarvii mennä Helsinkiä edemmäs kalaan....

• tosimies

Ei ole tarvetta maksulliseen kun osaa itse paistinkääntämisen ja välinehuollon. Tosiammattilaiselta löytyy välineet niin hiillostamiseen kuin hauduttamiseen. Kyse on kulloinkin tarvittavasta menetelmästä ja partnerin mieltymyksistä.

• stadin kundi

Kerro minulle, paljasjalkaiselle helsinkiläiselle, missäpäin Tapiolaa on Sesto.

• Kauko Näkö
        stadin kundi kirjoitti:

Kerro minulle, paljasjalkaiselle helsinkiläiselle, missäpäin Tapiolaa on Sesto.

Meinasitko piipahtaa Espoossa asti Sestossa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe