http://www.otto-gourmet.de/cat6/irish-beef-hereford-rind.html
Sata varmasti maistuisi.
Pihviliha
21
837
Vastaukset
- Laadusta tinkimättä
http://www.ibuygourmet.com/index.php?main_page=index&cPath=9_110
- Asia pihvi?
Mutta jos halutaan todellista pihvilihaa, silloin valitaan lautaselle ehdottomasti wagyu pihvilihaa (n. 3000 euroa/kg) Parhaana wagyuna pidetään Koben härkää. Kalleimmat tuottajat vaihtelevat vuosittain!
- Simmental
Asia pihvi? kirjoitti:
Mutta jos halutaan todellista pihvilihaa, silloin valitaan lautaselle ehdottomasti wagyu pihvilihaa (n. 3000 euroa/kg) Parhaana wagyuna pidetään Koben härkää. Kalleimmat tuottajat vaihtelevat vuosittain!
Mun mielipiteeni on, että suomalaisesta naudanlihasta paistettu pihvi siihen päälle vaikka maustevoi. Ei sen parempaa olekaan.
- Rib eye!
Simmental kirjoitti:
Mun mielipiteeni on, että suomalaisesta naudanlihasta paistettu pihvi siihen päälle vaikka maustevoi. Ei sen parempaa olekaan.
Kunhan sinulle tarjoutuu tilaisuus maistaa oikeata "pihvihärkää", et sen jälkeen pidä mansikin lihaa kuin soppalihana, jos sinäkään.
- ehä jonain päivänä
Simmental kirjoitti:
Niin kauan kuin tuo mielipiteesi on vallalla ei meillä päästä kunnon lihantuotantoon, mutta kun aletaan pyrkiä parempaan voimme jonnekin vielä päästäkin. Aivan hyvin jonain päivänä voimme julkaista suomalaisestakin lihasta vastaavia esitteitä. Sitä ennen meidän tulee löytää vielä sopivat rodut, kasvatusmenetelmät, rehut ja ruoat, laitumet, taito, kyky jatkojalostaa ja jaella oikein sekä riittävän kestävä hintataso.
Sekä taitavat ja halukkaat kasvattajat. - Rib eye!
ehä jonain päivänä kirjoitti:
Niin kauan kuin tuo mielipiteesi on vallalla ei meillä päästä kunnon lihantuotantoon, mutta kun aletaan pyrkiä parempaan voimme jonnekin vielä päästäkin. Aivan hyvin jonain päivänä voimme julkaista suomalaisestakin lihasta vastaavia esitteitä. Sitä ennen meidän tulee löytää vielä sopivat rodut, kasvatusmenetelmät, rehut ja ruoat, laitumet, taito, kyky jatkojalostaa ja jaella oikein sekä riittävän kestävä hintataso.
Sekä taitavat ja halukkaat kasvattajat.Meillä oli erinomainen sikatuotanto noin kolmekymmentävuotta sitten. Tuli muuan nuori tohtorismies nimeltään Pekka Puska ja pisti sormensa sikatalouteen ja sai aikaan nakkimakkaran näköisen rasvattoman ja mauttoman sikarodun tuottajien suosiollisella avustuksella. Siitä asti olemme vain voineet muistella miltä oikea sianliha maistuu.
Pelkäämpä että samoin tulee käymään kun aletaan kunnon pihvikarjaa kasvattamaan.
Nyt markkinoilla olevat vähäiset kotimaiset pihvikarjan lihat eivät ainakaan uskoani vahvista.
Pekka Puska sekä Sirkka-Liisa Anttila ovat tehokkaaat esteet kunnon pihvilihankin tuotannolle, terveysvalistuksen antamin valtuuksin.
Suomen parhaat pihviravintolat tuottavat lihansa ulkomailta aina australiaa ja argentiinaa myöten! Miksiköhän, mitä luulisit? - tuontiliha rules
Rib eye! kirjoitti:
Meillä oli erinomainen sikatuotanto noin kolmekymmentävuotta sitten. Tuli muuan nuori tohtorismies nimeltään Pekka Puska ja pisti sormensa sikatalouteen ja sai aikaan nakkimakkaran näköisen rasvattoman ja mauttoman sikarodun tuottajien suosiollisella avustuksella. Siitä asti olemme vain voineet muistella miltä oikea sianliha maistuu.
Pelkäämpä että samoin tulee käymään kun aletaan kunnon pihvikarjaa kasvattamaan.
Nyt markkinoilla olevat vähäiset kotimaiset pihvikarjan lihat eivät ainakaan uskoani vahvista.
Pekka Puska sekä Sirkka-Liisa Anttila ovat tehokkaaat esteet kunnon pihvilihankin tuotannolle, terveysvalistuksen antamin valtuuksin.
Suomen parhaat pihviravintolat tuottavat lihansa ulkomailta aina australiaa ja argentiinaa myöten! Miksiköhän, mitä luulisit?Saisiko kelvollista sikaa, pihvinautaa ja -vasikkaa Virosta? Siellä PP ja SLA eivät liene päässeet sanelemaan eläinten rakennetta samalla tavoin kuin Suomessa.
Mankkaan Vexistä muuten saa irlantilaista vasikkaa monessa muodossa.
- Ostin
Tuota Herefordin lihaa ostin Eat&Joy:lta Kluuvin kauppahallista. Oli 7vk mureutettua ja maku oli taivaallinen.
- Kockman
Joo ja maksoit vähintään 50e ylimääräistä, sillä eat&joy pojilla pokka pitää. Ihmiset kuvittelevat ostavansa jotain parempaa kun käyvät siellä ostoksilla, hehheh ei voi kun nauraa kun käy siellä tsiigaa hintoi. Tsiigaa mitä niitten " luomu hirvi ja poro maksaa" Hulluu jengii sekä omistajat että asiakkaat.
- Köyhä.
Minä ostin lähikaupasta pirkka-jauhelihaa 5 euroa kilo ja tein siitä lihapullia. Maku oli taivaallinen....ja jäi vielä rahaa säästöön....
- ökymies
Juu ei köyhän kannata syödä kun tuollaista Pirkka-jauhista, kyllä se aina köyhille riittää. Sinä oletkin hyvä köyhä, kun et ruikuta paremmasta, sellasia köyhiä pitäisi olla enemmän.
Minä söin eilen poron sisäfilettä ja se oli mauttomuudessaa pieni pettymys.
Tänään onkin vuorossa kunnon charolais-härän 800 grammanen kyljys, en kehtaa hintaa sanoia, koska myös tuollaiset köyhät lukevat näitä lihasivuja.
Rahaa jäi kyllä lämpsää lihan oston jälkeen, mutta minä en olekaan köyhä, vaan on millä mällätä.
Koben lihaa en ole saanut täältä kotimaasta, mutta ulkomailla olen kyllä tutustunut tuotteeseen ja se on kyllä hintansa väärti.- fy fan
Hyi helv.
Ihan sama mitä lihaa mutta 800 g ?
Siis kaksi kertaa jauhelihapaketin koko ?
Mällää vaan rahallas ja obduktionääri saa taas töitä.
Yäk.
- Köyhä.
Se mikä parasta, ihan sama syötkö kobea vaiko pirkkaa, poistullessa se näyttää ihan samalta.....niin köyhällä kuin rikkaalla.
- hienoa kakkia
Ootko kuule varma? Kyllä kakkaa on monenlaista ja ravinnosta on senkin koostumus riippuvainen. haiseeko esim. köyhän kakka kalliilta konjakilta? tuskimpa vain.
- Köyhä.
En ole hirveän paljon harrastanut oman kakkani haistelua ja visuaalista tarkastelua.....
Ja ravinto koostuu toki muustakin kuin siitä lihasta...
- valelääkäri
Niin köyhät syövät ruuntturuokaa ja näin ulostemassaa onkin enemmän kuin rahaikkaiden ravinnosta syntyy.
- Simmental
Suomalainen naudanliha on parasta.
Sinä Rib eye kerroppas tiedätkö edes mitä härkä tarkoittaa?? - tympeää on se
niin että meikäläinen lypsykarjako hakkaa ulkomaisen lihakarjan lihan? Noh, lihakeitossa kun se keitetään pitkän kaavan mukaan, mutta kunnon pihvilihaksi siitä ei kyllä oikein ole.
- Suomalainen emolehmä
Kyllä suomesta löytyy pihvikarjaakin melkoisesti ja määrä nousee koko ajan.
Ja lypsykarjaa on ulkomaillakin, sitten vaan laittavat pakettiin ja myyvät sen paikallisen vanhan lypsylehmän suomalaisille pihvihärkänä.
Sukupuoli ja rotu vaan muuttuu siinä jossain vaiheessa matkan varrella ei muuta:) - lihan ystävä
Noh jos näin tehdään, eikä kuluttaja huomaa, niin siitä vaan. mutta oikea asianharrastahja erottaa lihakarjan vanhasta lypsylehmästä koska vain.
Suomalainen lihakarja ei riitä edes ravintoloille, joten kuluttajille asti ei normaali kauppojen kautta ainakaan. Lihakaupoista halleista ja suoraa tuottajalta on haettava, mikäli kotimaista lihakarjan lihaa haluaa. - Suomalaista sonnia
Kyllä sitä pihvikarjaa kuule jo sen verran on, että on muuallakin kuin kauppahalleissa. Ja määrä nousee koko ajan.
Lypsytilan isännät siementää huippulehmät maitorotuisella spermalla jotta saavat hyvän lypsylehmän ja huonot lehmät ( lypsävät vähemmän) siemennetään liharotuisen eläimen spermalla joten liharotu risteytyksiäkin on karjassa suuri osa.
Puhtaita lihakarkatilojakin ( liharotuiset emolehmät ) on melkoisesti.
SEURAAVAKSI YKSI KYSYMYS LUOMUHIRVESTÄ SELLAISTA OSTAVILLE
Miten voitte olla varmoja, että ostamanne luomuhirvi ei ole käynyt syömässä perinteisesti viljellyillä pelloilla??
Miettikääpä sitä...
Suomalainen nauta on parasta
Ei kidu 5-6 vuotta huonoilla laitumilla kuten argentiinassa ja brasiliassa on kunnollisella ruokinnalla ja kasvaa alle kaksivuotiaana täysikasvuiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758